意味 | 例文 (39件) |
air crashの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 39件
cringe at the thought of an air crash 例文帳に追加
飛行機の墜落のことを考えて縮みあがる. - 研究社 新英和中辞典
Many people perished in the air crash. 例文帳に追加
その墜落事故で多数の人々が死亡した. - 研究社 新英和中辞典
Right; the spirits of air crash victims and persons with distinguished achievements in the aviation industry 例文帳に追加
右:航空殉難者の霊・航空業功績者 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
It is dedicated to the air crash victims, the sufferers and the deceased of the aviation industry. 例文帳に追加
航空事故殉難者・遭難者・航空業界物故者を合祀する。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
To provide a vehicular occupant crash protection device capable of agilely opening a glove box built-in with an air bag for occupant crash protection by small force.例文帳に追加
乗員保護用のエアバッグが組み込まれたグローブボックスを小さな力で軽快に開放させることができる車両乗員保護装置を提供する。 - 特許庁
The main hall on the right is dedicated to persons with distinguished achievements in the aviation industry and all the air crash victims in the world. 例文帳に追加
右の社殿には航空業界に業績を残したものの霊と、世界中の全ての航空事故の犠牲者の霊を祀る。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
To provide a vehicular occupant crash protection device with a simple composition, easy assembly, and extremely smooth expansion of an air bag.例文帳に追加
構成が簡易であり、組立てが容易であり、しかもエアバッグがきわめてスムーズに膨張する車両乗員保護装置を提供する。 - 特許庁
This occupant crash protection device is provided with a seat cushion 12 for a vehicular seat, and air bags 31, 32 between the seat cushion 12 and a base plate 16 mounted at a lower side of the seat cushion 12.例文帳に追加
車両のシートのシートクッション12と、その下側のベースプレート16との間にはエアバッグ31,32が設けられている。 - 特許庁
As if in answer to his request, the air was rent by the most tremendous crash he had ever heard. 例文帳に追加
と、マイケルのリクエストに答えるように、いままで聞いたこともないようなすざまじい爆発が、空気を引き裂きました。 - James Matthew Barrie『ピーターパンとウェンディ』
An occupant crash protection air bag 10 comprises a left-half air bag 14 having an inner panel 22 and a right-half air bag 12 having an inner panel 24.例文帳に追加
乗員保護用エアバッグ(10)は、インナパネル(22)を有する左ハーフエアバッグ(14)およびインナパネル(24)を有する右ハーフエアバッグ(12)を含む。 - 特許庁
To further improve an occupant crash protection performance by properly controlling an air bag apparatus and an air belt apparatus according to a distance between the air bag apparatus and an occupant at a frontal impact accident of a vehicle.例文帳に追加
車両の前面衝突時にエアバッグ装置と乗員との距離に応じて該エアバッグ装置及びエアベルト装置を適切に制御して、乗員保護性能を更に高めることを目的とする。 - 特許庁
On the side of an air bag ECU2, crash at the front of a vehicle is judged based on the degree of acceleration at the central unit detected through the G sensor 24 and crash G data received through the communication line 4, and airbags 11 and 12 are subsequently started to expand.例文帳に追加
エアバッグECU2側では、Gセンサ24により検出される中央部加速度と、通信線4を介して受信した衝突Gデータとに基づいて車両前部における衝突を判定し、エアバッグ11,12を起動させる。 - 特許庁
To improve the protective performance of an air bag module which is provided with an occupant crash protection device fitted in a seat of a vehicle, protects an occupant when side impact is applied to the vehicle and is inflatable like an air bag.例文帳に追加
車のシート内に取り付けられて、車に側部衝撃が加わったとき、車の搭載者を保護する働きをする、エアバッグのような膨張可能な車の搭載者保護装置を備える、エアバッグモジュールを更に改良する。 - 特許庁
A controller 24 controls operations of the air bag apparatus 16 and the air belt apparatus 18 based on output signals from a crash sensor 64 and a separation distance between the air bag apparatus 16 and the occupant 14 output by an occupant distance grasping means 22.例文帳に追加
衝突センサ64からの出力信号、及び乗員距離把握手段22から出力されるエアバッグ装置16と乗員14との離間距離に基づいて、制御装置24がエアバッグ装置16及びエアベルト装置18の作動を制御する。 - 特許庁
Boeing's safety experts have joined others in the industry to form an international task force to try to eliminate one particular kind of air crash known as controlled flight into terrain, CFIT.例文帳に追加
ボーイング社の安全担当の専門家は航空産業の他の専門家と一緒になって制御飛行中の墜落(CFIT)として知られている墜落事故をなくそうと国際的な対策委員会を組織している。 - Tatoeba例文
Boeing's safety experts have joined others in the industry to form an international task force to try to eliminate one particular kind of air crash known as controlled flight into terrain, CFIT. 例文帳に追加
ボーイング社の安全担当の専門家は航空産業の他の専門家と一緒になって制御飛行中の墜落(CFIT)として知られている墜落事故をなくそうと国際的な対策委員会を組織している。 - Tanaka Corpus
However, Chuhachi was grieved about the increasing number of plane accidents after the invention of airplane, and felt responsible as one of those involved in the development for consoling the spirits of air crash victims. 例文帳に追加
しかし、飛行機発明以来、航空事故が多発するようになったことに心を痛めた忠八は、事故犠牲者の慰霊が飛行機開発に携わった者としての責任だと感じた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
To provide an air bag unit for automobiles, which has a cylindrical gas generator and reduces an injury of occupants as little as possible in car crash.例文帳に追加
衝突事故の際に乗員の受傷の可能性を可能な限り低減した筒状ガス発生装置を有する自動車用エアバッグユニットを提供する。 - 特許庁
Therefore, the integral value of the compartment acceleration sensor 6 exceeds the second collision judgment threshold value without lag, and the occupant crash protection device 7 such as an air bag is reliably started.例文帳に追加
そのため、室内加速度センサ6の積分値は遅れることなく第2の衝突判断閾値以上になり、エアバッグなどの乗員保護装置7が的確に始動される。 - 特許庁
Therefore, the integral value of the compartment acceleration sensor 6 becomes a collision judgment threshold value or more without lag, and an occupant crash protection device 7 such as an air bag is reliably started.例文帳に追加
そのため、室内加速度センサ6の積分値は遅れることなく衝突判断閾値以上になり、エアバッグなどの乗員保護装置7が的確に始動される。 - 特許庁
To provide a structure of disposing an air conditioner for a vehicle, which reduces the longitudinal size of an engine compartment by attaining compatibility between the disposing of a pressure accumulator and the disposing of a vehicle auxiliary machine without affecting a crash space.例文帳に追加
クラッシュスペースに影響を及ぼすことなく、蓄圧装置の配設と車両補機の配設との両立を図り、エンジンルームの前後方向のコンパクト化が可能となる車両用空調装置の配設構造を提供する。 - 特許庁
To provide a vehicular occupant crash protection device capable of protecting an occupant from an article stored in a storage tool or an air-conditioning register when a collision of a vehicle is predicted.例文帳に追加
車両の衝突が予測される場合に、収納具内の収納物又は空調用レジスタから乗員を保護することのできる車両用乗員保護装置を提供する。 - 特許庁
To provide an occupant crash protection device of a vehicle capable of excellently absorbing impact force acting on an occupant from the beginning when the occupant hits against an air bag.例文帳に追加
乗員に作用する衝撃力を、乗員がエアバッグに当たった当初から良好に吸収することができる車両の乗員保護装置を提供する。 - 特許庁
Because crash judgment is carried out on the side of not the satellite sensor unit 3 but the air bag ECU2, it is possible to compose the system simply and inexpensively.例文帳に追加
よって、サテライトセンサユニット3側で衝突判別を行わず、エアバッグECU2側でのみ衝突判別を行う構成としたので、システムを簡単且つ安価に構成することができる。 - 特許庁
To reduce the impactive force on a model plane from its nose at the time of the crash or the collision with an obstacle due to the increase in the size of the body and in the air height and to facilitate the adjustment of its center of gravity.例文帳に追加
本発明は、機体の大型化と飛行高度の上昇によって墜落、或は障害物への衝突時の機首から受ける衝撃力を減少し、また重心の調整を容易にする。 - 特許庁
Whereby an integrated value of the acceleration signal of the interior acceleration sensor 8 becomes not less than a predetermined threshold value without delay, and an occupant crash protection device 9 such as an air bag can be surely started.例文帳に追加
そのため、室内加速度センサ8の加速度信号の積分値は遅れることなく所定の閾値以上になり、エアバッグなどの乗員保護装置9が的確に始動される。 - 特許庁
To provide an occupant crash protection structure capable of protecting an occupant from a secondary collision with an interior of a vehicle without fail even before or after development of an air bag body.例文帳に追加
エアバッグ袋体の展開前後であっても、車両内部への二次衝突から乗員を確実に保護することが可能な乗員保護構造を提供すること。 - 特許庁
A space between the air conditioning unit 20 and the dash panel 1 in the predetermined distance is a crash space CS.例文帳に追加
ダッシュパネル1の後方には、所定距離だけあけて空調ユニット20が配設され、この空調ユニット20とダッシュパネル1との間の所定距離の間の空間がクラッシュスペースCSとされる。 - 特許庁
To provide a front body structure of a vehicle capable of preventing breakage of a heat exchanger as well as securing a crash space of the vehicle body front when an air guide backs up to make contact with the heat exchanger at a front collision of the vehicle, while causing the air guide to smoothly send traveling wind to the heat exchanger.例文帳に追加
導風部により走行風を円滑に熱交換器へ送風案内しつつ、車両の前突時に導風部が後退して熱交換器と接触した際、熱交換器の破損を防止すると共に、車両前部のクラッシュスペースを確保する車両の前部車体構造を提供する。 - 特許庁
To provide an occupant crash protection device allowing reuse of an air bag by effectively utilizing two cameras possessed by a drive support system remaining out of service when the vehicle is at a standstill, acknowledging from the image whether the front passenger seat is occupied by an adult, a child, or any baggage, and hindering the air bag from being actuated unnecessarily when the vehicle goes in collision.例文帳に追加
車両停車時には稼働しない運転支援システムが有する2台のカメラを有効利用し、助手席の状況が大人か、子供か、荷物かを画像で認識し、車両衝突時に不必要なエアバッグの作動を阻止してエアバッグの再利用を可能とし、適切な乗員保護装置を得る。 - 特許庁
To sufficiently alleviate the impact that the head of a passenger in an automobile sustains from an instrument panel body 1 thereof at the time of the automobile's frontal crash, in an arrangement wherein a space portion is formed between the instrument panel body 1 and a lower duct 33, and an air-conditioning air passage 23 for center console is demarcated in the space portion.例文帳に追加
インストルメントパネル本体1とロアダクト33との間に空間部を形成し、該空間部にセンタ用空調エア通路23を区画するものにおいて、自動車の前面衝突の際に、乗員の頭部がインストルメントパネル本体1から受ける衝撃を十分に緩和する。 - 特許庁
The air passes through between the main substrate 4 and an encoder substrate 3, being warmed by absorbing the heat from the main substrate 4, and a heating component a5, etc. of the encoder substrate 3, then discharged from a wind hole d23 arranged at the substrate metallic fitting 2 to crash against a display control board 11.例文帳に追加
これらの空気はメイン基板4とエンコーダ基板3の間を通り、メイン基板4、エンコーダ基板3の発熱部品a5等の熱を吸収し暖められ、基板取付金具2に設けた風穴d23より排出され、表示制御基板11に突き当たる。 - 特許庁
In reference to capture a menu table 404d, the capture decision part 224 selects the action, the mid-air decomposition of the enemy character or making it crash down to the ground following the probability corresponding to the weapon used for the last attack to the enemy character.例文帳に追加
そして、鹵獲決定部224は、鹵獲決定用テーブル404dを参照し、撃破させた敵キャラクタを最後に攻撃した武器に応じた確率に従って、当該敵キャラクタを空中分解させるか、地面に墜落させるかを選択する。 - 特許庁
In the occupant crash protection control device 1 for performing determination about the deployment of an air bag to protect an occupant at the time of collision, when an abnormality of a first G sensor 21 is detected by a data abnormality determination part 33, the deployment of the air bag is forcedly allowed in first deployment determination and based on determination results of second deployment determination, the air bag deployment determination is performed.例文帳に追加
衝突時に乗員を保護するためのエアバッグの展開判断を行う乗員保護制御装置1において、第1Gセンサ21の異常をデータ異常判断部33で検出すると、第1展開判断は強制的に展開を許可するものにして、第2展開判断の判断結果によりエアバッグの展開判断を行うようにした。 - 特許庁
In this occupant crash protection device 20, an air bag body 38 is mounted in a folded state along a roof 28 of a vehicle body 11, gas is filled in the air bag body 38 from an inflator 39, and the air bag body 38 is made along a side part internal surface 13 of a cabin 12 by filled gas to be deployed in a curtain shape.例文帳に追加
車両の乗員保護装置20は、車体11のルーフ28に沿わせてエアバッグ本体38を折り畳んだ状態で取り付け、このエアバッグ本体38にインフレータ39からガスを充填し、充填したガスでエアバッグ本体38を車室12の側部内面13に沿わせてカーテン状に展開させるものである。 - 特許庁
An occupant crash protection device is provided with an expandable airbag with a panel including a first vent opening 114 capable of escaping an expansion fluid from an airbag 100; and a valve seat 140 including a second vent opening 134 movable relative to the first vent opening had having both ends fixed to a surface of an air bag respectively.例文帳に追加
乗員保護装置は、膨張流体をエアバッグ100から逃散させることのできる第1ベント開口114を含むパネル付きの膨張可能なエアバッグと、第1ベント開口に対して移動可能な第2ベント開口134を含み、両端が各々エアバッグの表面に固定された弁座140とを備える。 - 特許庁
意味 | 例文 (39件) |
Copyright (c) 1995-2024 Kenkyusha Co., Ltd. All rights reserved. |
Copyright © Benesse Holdings, Inc. All rights reserved. |
Copyright (c) 1995-2024 Kenkyusha Co., Ltd. All rights reserved. |
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。 |
Tatoebaのコンテンツは、特に明示されている場合を除いて、次のライセンスに従います: Creative Commons Attribution (CC-BY) 2.0 France |
Tanaka Corpusのコンテンツは、特に明示されている場合を除いて、次のライセンスに従います: Creative Commons Attribution (CC-BY) 2.0 France. |
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved. |
この対訳コーパスは独立行政法人情報通信研究機構の集積したものであり、Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unportedでライセンスされています。 |
原題:”PETER AND WENDY” 邦題:『ピーターパンとウェンディ』 | This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide. (C) 2000 katokt 本翻訳は、この版権表示を残す限りにおいて、訳者および著者にたいして許可をとったり使用料を支払ったりすることいっさいなしに、商業利用を含むあらゆる形で自由に利用・複製が認められる。 |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |