1016万例文収録!

「an NE」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定


セーフサーチ:オフ

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

an NEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 562



例文

The device detects an abrupt drop of engine rotation speed NE (at the time t6 in Figure (B)).例文帳に追加

機関回転数NEの急低下を検知する(図2(B)の時点t6)。 - 特許庁

At the moment t2 when an engine speed Ne thereby becomes less than a predetermined value, the Ne is further decreased through engine fuel cut F/C.例文帳に追加

これによりエンジン回転数Neが所定値未満になるt2に、エンジンフューエルカットF/CによりNeを更に低下させる。 - 特許庁

Immediately after t0 at which engine rotational speed Ne approaches a target value tNe, gear shift control gain Gs is reduced more than a usual gain to suppress overshoot by which Ne exceeds tNe and prevent over speed by which Ne reaches an upper limit value Ne2.例文帳に追加

エンジン回転速度Neが目標値tNeに向かうt0直後は、変速制御ゲインGsを通常よりも小さくしてNeがtNeを越えるオーバーシュートを抑制し、Neが上限値Ne2に至る過回転を防止する。 - 特許庁

Individual network elements (NE3-NE7) constitutes an ad hoc network, retains adjacent NE information representing information regarding an NE adjacent to each NE, and transmits the adjacent NE information to the adjacent NE.例文帳に追加

アドホックネットワークを構成する個々のネットワーク要素(NE3〜NE7)は、自身に隣接するNEの情報である隣接NE情報を保持すると共に、この隣接NE情報を隣接するNEに送信する。 - 特許庁

例文

An intake air temperature tha, an intake air amount Ga, and an engine speed NE are taken in this system (S100).例文帳に追加

吸気温度tha、吸入空気量Ga、機関回転数NEを取り込む(ステップ100)。 - 特許庁


例文

The rotational number detecting device 1 is comprised of an NE sensor plate 3 and an NE sensor 4 opposite thereto.例文帳に追加

回転数検出装置1は、NEセンサプレート3と対向するNEセンサ4とを有する。 - 特許庁

array( 'name' = package name 'type' = 'pkg' - anything else is an error 'rel' = 'has', 'ge', 'le', 'lt', 'le', 'not', 'ne' ['version' = specific version to retrieve,] ) 例文帳に追加

array('name' = パッケージ名,'type' = 'pkg' - これ以外はエラー,'rel' = 'has', 'ge', 'le', 'lt', 'le', 'not', 'ne'['version' = 取得したい特定のバージョン,]) - PEAR

From t2, the engine speed Ne is increased up to an idle speed for promoting catalyst activation.例文帳に追加

t2より、エンジン回転数Neを触媒活性化促進用アイドル回転数まで上昇させる。 - 特許庁

Target supercharging pressure is calculated in accordance with an accelerator opening AA and engine speed NE (Step 104).例文帳に追加

アクセル開度AAと機関回転数NEに応じて目標過給圧を算出する(ステップ104)。 - 特許庁

例文

An engine speed Ne is detected.例文帳に追加

また、エンジン回転数Neを検出する。 - 特許庁

例文

A time from each of times t1, t3 and t5 when an engine start up (cranking start) is requested to each of moments t2, t4 and t6 when an engine speed Ne reaches a predetermined engine speed Ne_s (for example, 600 rpm), respectively, is measured as an engine start up time TMst.例文帳に追加

エンジン始動要求(クランキング開始)時t1,t3,t5から、エンジン回転数Neが所定回転数Ne_s(例えば600rpm)に到達する瞬時t2,t4,t6までの時間をエンジン始動時間TMstとして計測する。 - 特許庁

An arithmetic operation part 32 determines correction gain Gain for correcting this by multiplying the tΔNet by an arithmetic operation of Gain=Ne/(Nt+tΔNet) from an engine speed Ne, a turbine rotating speed Nt and the tΔNet.例文帳に追加

演算部32は上記のtΔNetに乗じてこれを補正するための補正ゲインGainを、エンジン回転数Ne、タービン回転数Nt、およびtΔNetからGain=Ne/(Nt+tΔNet)の演算により求める。 - 特許庁

In the ignition timing correction control, ignition timing is corrected according to an ignition timing correction quantity SAr (Ne, Ad) by calculating the ignition timing correction quantity SAr (Ne, Ad) according to the rotational frequency Ne of the engine and the air correction quantity Ad (Ws, Ne).例文帳に追加

また、点火時期補正制御では、機関回転数Neと空気補正量Ad(Ws,Ne)とに応じて点火時期補正量SAr(Ne,Ad)を算出することにより、点火時期を点火時期補正量SAr(Ne,Ad)の分だけ補正する。 - 特許庁

When the engine speed ne reaches the preset ECU stop rotational speed ne* or under (Step SA14), the power supply to an ECU 30 is stopped, and the ignition control for each cylinder 2 is also completed (Step SA16).例文帳に追加

エンジン回転速度neが予め設定したECU停止回転速度ne*以下になれば(ステップSA14)、ECU30への電力供給を停止して、各気筒2毎の点火制御も終了する(ステップSA16)。 - 特許庁

Between t2 and t3 where Ne exceeds tNe and exceeds Ne2 further, gear shift control gain Gs is increased more than the usual gain in accordance with an approach condition of tNe to Ne2 to converge Ne into tNe speedily and prevent over speed indicated by a two-dot chain line.例文帳に追加

NeがtNeを越え、さらにNe2を越えるt2〜t3間は、変速制御ゲインGsをNe2に対するtNeの接近状態に応じ通常ゲインよりも大きくすることで、NeをtNeへ速やかに収束させ、二点鎖線で示す過回転を防止する。 - 特許庁

Then, an engine revolution speed NE, a throttle opening degree TA and an air bypass valve opening degree θabv are obtained (step 102).例文帳に追加

次に、機関回転数NE、スロットル開度TA及びエアバイパス弁開度θabvを取得する(ステップ102)。 - 特許庁

An engine rotational number NE is increased at an instant t1 and after by increasing acceleration opening APO from 0% to K% by the driver.例文帳に追加

運転者がアクセル開度APOを0%からK%まで増加させると、瞬時t1以降でエンジン回転数NEが増大する。 - 特許庁

A correction quantity KQNE of an ISC flow rate is determined on the basis of a difference between an actual engine speed NE and the reference engine speed NEBS (Step 116).例文帳に追加

現実の機関回転数NEと基準回転数NEBSとの差に基づいてISC流量の補正量KQNEを求める(ステップ116)。 - 特許庁

An actual rotational speed Ne of the main engine is fed back to the observer 12.例文帳に追加

主機の実回転数Neをオブザーバ12にフィードバックする。 - 特許庁

The ECU 20 also computes an engine speed NE with respect to each cylinder.例文帳に追加

また、ECU20は、気筒ごとにエンジン回転速度NEを算出する。 - 特許庁

An engine speed NE and a throttle opening degree TA are read (200).例文帳に追加

機関回転速度NE及びスロツトル開度TAを取込む(200)。 - 特許庁

A torque converter speed ratio (e); e=Nt/Ne is calculated from an engine revolution speed Ne and a turbine revolution speed Nt.例文帳に追加

エンジン回転速度Neとタービン回転速度Ntとからトルクコンバータの速度比e(e=Nt/Ne)を算出する。 - 特許庁

The stop unit 708 stops the correction of the determination value VJ in a region where an engine revolution speed NE is smaller than a threshold NE (4).例文帳に追加

停止部708は、エンジン回転数NEがしきい値NE(4)より小さい領域において、判定値VJの補正を停止する。 - 特許庁

A determination value NE is set as the sum of an engine speed ne and a variation rate (dne×a) time coefficient (t) (S204).例文帳に追加

エンジン回転数neとその変化率dne×時間係数tとの和として判定値NEを設定する(S204)。 - 特許庁

Thus, an engine speed Ne is only gently and slightly rises as shown by the solid line during eliminating the backlash, and the acceleration shock can be reduced.例文帳に追加

これによりエンジン回転数Neはガタ詰め時に実線のごとく緩やかに、しかも若干上昇するのみとなり、加速ショックを軽減可能である。 - 特許庁

When a NE detects abnormal sign of an OpS which manages itself, a head NE among NEs managed by the OpS is determined.例文帳に追加

NEが自身を管理するOpSの異常を検出すると、このOpSによって管理されている複数のNE間で代表NEが決定される。 - 特許庁

In the cylinder injection internal combustion engine, the control device 1 controlling the engine rotational speed NE by feedback comprises an ECU 2.例文帳に追加

筒内噴射式の内燃機関3において、アイドル運転中、機関回転数NEをフィードバック制御する制御装置1は、ECU2を備える。 - 特許庁

A basic combustion state determining value flvlbse is set from a difference between a target engine speed netgt and an engine speed ne set with every fuel injection time in the initial stage of starting an engine (S43), and a combustion state determining correction value flvlcoef is set from a difference between the engine speed ne and an engine speed neold of the last time (S44).例文帳に追加

エンジン始動初期における燃料噴射回数毎に設定された目標エンジン回転数netgtとエンジン回転数neとの差分から基本燃焼状態判定値flvlbseを設定し(S43)、エンジン回転数neと前回のエンジン回転数neoldとの差分から燃焼状態判定補正値flvlcoefを設定する(S44)。 - 特許庁

Target Ne follow-up control is started at time t1 and when an engine rotational frequency Ne reaches a clutch-in speed of a start clutch 40, the input shaft of a continuous variable speed change gear 23 beings to rotate, and the rotational frequency Np2 of the output shaft gradually increases accordingly.例文帳に追加

時刻t1で目標Ne追従制御が開始され、時刻t2において、エンジン回転数Neが発進クラッチ40のクラッチ・イン速度に達すると、無段変速機23の入力軸が回転を始め、これに応じて出力軸の回転数Np2も徐々に上昇し始める。 - 特許庁

To provide a network management system (NMS) and method in which network element (NE) configuration management, NE connection management, fault management and the like are efficiently performed even when a novel (unsupported) NE is added onto an existent network.例文帳に追加

新規(未サポート)のネットワークエレメント(NE)が既存のネットワークに追加されても効率よくNEの構成管理やNE間の接続性管理、障害管理等を行うネットワーク管理システム及び方法を提供する。 - 特許庁

Fuel injection quantity is calculated, based on an accelerator opening ACCP and an engine speed NE.例文帳に追加

アクセル開度ACCPおよび機関回転数NEに基づいて燃料噴射量を算出する。 - 特許庁

In the air quantity correction control, an intake air quantity is corrected according to an air correction quantity Ad (Ws, Ne) by calculating an air correction quantity Ad (Ws, Ne) according to the rotational frequency Ne of the engine and an angular acceleration Ws and driving the throttle valve 26.例文帳に追加

空気量補正制御では、機関回転数Neと角加速度Wsとに応じて空気補正量Ad(Ws,Ne)を算出し、スロットルバルブ26を駆動することにより、吸入空気量を空気補正量Ad(Ws,Ne)の分だけ補正する。 - 特許庁

An ECU executes a program including a step (S100) for detecting the rotational speed NE of an engine, and a step (S104) for stopping current supply to an electric motor of an intake VVT mechanism when the rotational speed NE of the engine is not higher than a threshold NE(0) (YES in S102).例文帳に追加

ECUは、エンジン回転数NEを検知するステップ(S100)と、エンジン回転数NEがしきい値NE(0)以下であると(S102にてYES)、インテーク用VVT機構の電動モータへの通電を停止するステップ(S104)とを含む、プログラムを実行する。 - 特許庁

Then, using a moment I of inertia representing deviation of a detected crankshaft rotation speed Ne(k) of this time and an estimated crankshaft rotation speed Ne#(k) of this time and an inertia characteristic of the crankshaft, an estimated crankshaft rotation speed Ne#(k+1) of the next time is calculated (S105, S106).例文帳に追加

この後、今回の検出クランク軸回転速度Ne(k)と今回の推定クランク軸回転速度Ne#(k) との偏差とクランク軸のイナーシャ特性を表す慣性モーメントIを用いて次回の推定クランク軸回転速度Ne#(k+1) を算出する(ステップ105、106)。 - 特許庁

Turbine rotation speed Nt, an engine rotation speed Ne, and a wheel rotation speed No are calculated (S120).例文帳に追加

ステップ120では、タービン回転数Nt、エンジン回転数Ne、車輪回転数Noを算出する。 - 特許庁

An intake pipe pressure PMTA is computed in a steady-state, corresponding to NE and TA (202).例文帳に追加

NEとTAとに対応する定常状態での吸気管圧力PMTAを演算する(202)。 - 特許庁

When a control system of the generator 16 becomes an uncontrolled state, the engine speed NE is made lower.例文帳に追加

発電機16の制御系が非制御状態になると、エンジン回転数N_E が低くされる。 - 特許庁

A crank angle sensor 20 outputs an NE signal corresponding to the rotation of the crankshaft 1.例文帳に追加

クランク角センサ20は、クランク軸1の回転に応じてNE信号を出力する。 - 特許庁

A travel frame machine 2 is equipped with an engine rotation sensor for detecting the number of engine revolutions NE.例文帳に追加

走行機体2には、エンジン回転数NEを検出するエンジン回転センサを備える。 - 特許庁

The target speed N1* is set lower than an engine idling speed Ne*.例文帳に追加

この際、エンジンのアイドル運転時の回転数Ne*よりも目標回転数N1*を低く設定する。 - 特許庁

An NE-FS (Network Element-File Server) 3 registers the station data 11A, 11B and the application management file 12.例文帳に追加

この局データ11A,11B及び投入管理ファイル12は、NE−FS3に登録される。 - 特許庁

A fuel is determined as a heavy one when a determining threshold at an engine speed of NE comprises two values (NE1>NE2) and NE during the idle operation immediately after the start of the engine is NE2 or below, and when NE2<NE<NE1 and an engine speed variation ΔNE is equal to or learger than the threshold ΔNE1.例文帳に追加

機関回転数NEに対する判定閾値を2値(NE1>NE2)有し、始動直後のアイドル運転時のNEがNE2以下の場合と、NE2<NE<NE1で、機関回転数変動ΔNEが閾値ΔNE1以上の場合に重質燃料と判定する。 - 特許庁

To return the number NE of revolutions to the desired number of revolutions despite of the magnitude of a suction pipe pressure PM when the number NE of the revolutions of an engine is reduced to a value lower than the desired number of revolutions, regarding a control device for an internal combustion engine provided with a variable valve mechanism to vary the closing characteristics of a suction valve or an exhaust valve.例文帳に追加

吸気弁または排気弁の開閉特性を可変とする可変動弁機構を備える内燃機関の制御装置に関し、機関回転数NEが所望の回転数より低下した場合に、吸気管圧力PMの高低に関わらず、その回転数NEを適正に所望の回転数に復帰させることを目的とする。 - 特許庁

After entering Showa period, Tadachika KUWATA, a scholar of Japanese history, pointed out that the signature in Kita no mandokoro's autograph letters was only a hiragana character of 'Ne', and advocated the theory that her name was originally 'Ne' and usually called as 'O-ne' with a prefix 'o', and 'Nene' was an error in writing in 'Taikoki', etc. 例文帳に追加

昭和に入って日本史学者の桑田忠親が北政所の自筆消息(手紙)の自署が「ね」一文字であることを理由に彼女の名は本来は「ね」(通称では接頭辞「於(お)」をつけて「おね」)であり、「ねね」は「太閤記」などによる誤記であるという説を唱えた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

When an engine speed Ne and a turbo rotating speed Nt are put in a steady operation state being substantially constant for (t) seconds (S1 and S2), moving averages Ne_AVE and Nt_AVE of the engine speed Ne and the turbo rotating speed Nt for (t) seconds are respectively arithmetically operated (S3 and S4).例文帳に追加

エンジン回転速度Ne及びターボ回転速度Ntがt秒間に亘って略一定である定常運転状態にあるとき(S1,S2)、t秒間におけるエンジン回転速度Ne及びターボ回転速度Ntの移動平均Ne_AVE及びNt_AVEを夫々演算する(S3,S4)。 - 特許庁

Thus, when the target engine rotation speed Ne* is determined from the gear sound suppression curve L01, an engine rotation speed Ne controlled so as to accord with the target engine rotation speed Ne* can be suppressed from largely fluctuating with the target engine output Pe* since the target engine rotation speed Ne* is determined out of the engine action limit range WNE01.例文帳に追加

従って、目標エンジン回転速度Ne*がギヤ音抑制曲線L01から決定される際には、その目標エンジン回転速度Ne*はエンジン動作制限範囲WNE01から外れて決定されるので、目標エンジン回転速度Ne*に一致するように制御されるエンジン回転速度Neが目標エンジン出力Pe*に連れて大きく変動することを抑えることが可能である。 - 特許庁

The fuel injection control device stops fuel injection from an injector 39 if an engine revolution speed Ne is higher than an injection stopping revolution speed NEFCth when a throttle valve opening TA is zero.例文帳に追加

この燃料噴射制御装置は、スロットル弁開度TAが0となった際、エンジン回転速度NEが噴射停止回転速度NEFCthより大きい場合、インジェクタ39からの燃料噴射を停止させる。 - 特許庁

When the deceleration fuel cut is performed from a time point where an engine rotation speed NE is larger than a predetermined value NE1, the operation timing of an intake valve is fixed at the most advanced angle and the operation timing of an exhaust valve is gradually advanced.例文帳に追加

機関回転数NEが所定値NE1よりも大きい時点から減速燃料カットを行う場合に、先ず、吸気バルブの作動時期を最進角に固定したまま、排気バルブの作動時期を徐々に進角させる。 - 特許庁

An ACM_ECU71 transmits gain of the vibration caused by initial explosion to an Engine-AT_ECU73 as an electric current control command value when engine rotation speed Ne reaches a threshold value Ne_th in a motoring state.例文帳に追加

モータリング状態において、エンジン回転速度Neが閾値Ne_thに達したとき、ACM_ECU71は、初爆による振動のゲインを電流制御指令値としてエンジン・AT_ECU73に送信する。 - 特許庁

例文

The filling efficiency ηc is calculated depending on an intake air flow amount GAIR and an engine revolving speed NE, and an initial knocking limit ignition timing IGINI is calculated depending on the engine revolving speed NE and the filling efficiency ηc.例文帳に追加

吸入空気流量GAIR及びエンジン回転数NEに応じて充填効率ηcが算出され、エンジン回転数NE及び充填効率ηcに応じて初期ノック限界点火時期IGINIが算出される。 - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
この対訳コーパスは独立行政法人情報通信研究機構の研究成果であり、Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unportedでライセンスされています。
  
Copyright © 2001 - 2008 by the PEAR Documentation Group.
This material may be distributed only subject to the terms and conditions set forth in the Open Publication License, v1.0 or later (the latest version is presently available at http://www.opencontent.org/openpub/ ).
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS