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an NEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 562



例文

In more details, in a map in the ANC operation, an engine speed NE allowed for generating a predetermined load ratio KL is regulated so as to include a lower range than a map in the ANC non-operation for obtaining the higher fuel consumption ratio.例文帳に追加

より詳細には、ANC作動時のマップでは、より高い燃費率を実現できるように、所定の負荷率KLを発生するために許容されるエンジン回転数NEがANC非作動時のマップに比較してより低い範囲を含むように規定される。 - 特許庁

A TCU shifts down the shift stage of the automatic transmission to a shift stage on the lower speed side than a present shift stage when an engine speed Ne in performing a fuel cut reduces to a shift determining rotating speed Nd or less, higher by a predetermined rotating speed than a recovery rotating speed Nr.例文帳に追加

TCUは、燃料カット実行中のエンジン回転数Neが、リカバリ回転数Nrよりも所定回転数高い変速判定回転数Nd以下に低下したとき、自動変速機の変速段を現在の変速段よりも低速側の変速段にダウンシフトさせる。 - 特許庁

When a rotational speed Ne exceeds a threshold higher than a start determination rotational speed immediately after starting an internal combustion engine, fuel-cut control is carried out to suppress blow-up, and lag angle control on ignition timing is carried out to suppress blow-up after returning from the fuel-cut control.例文帳に追加

内燃機関の始動直後に回転数Neが始動判定回転数より高い閾値を上回った際に吹き上がりを抑制すべく燃料カットを行い、燃料カットからの復帰後に吹き上がりを抑制すべく点火時期の遅角制御を行う。 - 特許庁

When the start switch is turned OFF (S1), when the time has passed not less than a specific time (S2), when the engine rotation speed Ne exceeds a specific speed Ns (S3), and when an actual timing advance value exceeds a tolerable largest timing advance value (S4), the above switching timing is returned to a normal most lag side (S6).例文帳に追加

そして、スタートスイッチがOFFされた場合(S1)、所定時間以上経過した場合(S2)、エンジン回転速度Neが所定速度Nsを越えた場合(S3)、実進角値が許容最大進角値を越えた場合(S4)に、前記開閉タイミングを通常の最遅角側に戻す(S6)。 - 特許庁

例文

The NMS 151, which eliminates the need for monitoring the fault by itself, collates the fault with topology information stored in a topology information storage section 153 so as to discriminate that an NE enters disabled communication and control.例文帳に追加

NMS151ではNMS151自らが監視することなく、障害の通知とトポロジー情報記憶部153に記憶されているトポロジー情報と照らし合わせ、あるNEが通信および制御不能になったと判断することを可能にする。 - 特許庁


例文

A request fuel quantity GCYL is calculated in response to an engine speed NE and a load AP of the internal combustion engine 3, and a limit value GCYLD_LMTH/L of a cylinder injection quantity by a cylinder fuel injection valve 6 is set in response to the engine speed of the internal combustion engine 3.例文帳に追加

内燃機関3の回転数NEおよび負荷APに応じて、要求燃料量GCYLを算出し、内燃機関3の回転数に応じて、筒内燃料噴射弁6による筒内噴射量のリミット値GCYLD_LMTH/Lを設定する。 - 特許庁

Each period of an angle signal NE is measured by up-counting a clock CK0 by using a counter 26, and the count value is down-counted at the rate of 1/K of up-counting by using a counter 29, to thereby detect a standard position (chipped tooth part 32b) as a borrow signal BO.例文帳に追加

カウンタ26を用いてクロックCK0をアップカウントすることにより角度信号NEの各周期を計測し、そのカウント値をカウンタ29を用いて上記アップカウントの1/Kの割合でダウンカウントすることにより、ボロー信号BOとして基準位置(欠歯部分32b)を検出する。 - 特許庁

The CPU obtains fuel pressure at injection start timing t10 set from the NE pulse signal again and calculates an injection period Tb1 (Tb2) from fuel pressure and demand injection amount to update and process injection end operation timing set by the CPU.例文帳に追加

また、CPUが、NEパルス信号からセットした噴射開始タイミングt10で燃料圧力を再度取得して当該燃料圧力と要求噴射量とから噴射期間Tb1(Tb2)を算出し、CPUにより設定された噴射終了動作タイミングを更新処理する。 - 特許庁

Meanwhile, two laser light sources of a laser diode 24 and an He-Ne laser 25 are mounted on a light source section 21, and the laser light is combined through a mirror 26 and a dichroic mirror 27 and is introduced into the optical fiber 23 of the single mode by a fiber coupler 22, similarly.例文帳に追加

一方、光源部21には、レーザダイオード24とHe−Neレーザ25の2台のレーザ光源が搭載されており、同様にミラー26、ダイクロイックミラー27を介して合成され、ファイバカプラ22によりシングルモードの光ファイバ23に導入される。 - 特許庁

例文

To provide a birefringence measuring instrument which can eliminate the replacement work of a measuring light source, since the service life of the measuring light source can be extended semipermanently, can be enhanced in the maintenance properties and can obtain measurement accuracy that is equivalent to that of a birefringence measuring instrument using an He-Ne laser source.例文帳に追加

測定光源の寿命を半永久的に長くすることができるので、測定光源の交換作業をなくすことができ、メンテナンス性を向上できると共に、He−Neレーザー光源を使用したものと同等の測定精度を得ることができる。 - 特許庁

例文

The control device for the internal combustion engine calculates load of the engine (KL) and rotation speed (NE) based on detected accelerator opening and crank angle (S300, S302), refers to an operation zone map and determines if it is in a premixed compression self-ignition combustion zone or not (S304, S306).例文帳に追加

内燃機関用制御装置は、検出したアクセル開度およびクランク角に基づいてエンジンの負荷(KL)および回転数(NE)を算出し(S300、S302)、運転領域マップを参照して予混合圧縮自着火燃焼領域であるかを判定する(S304、S306)。 - 特許庁

The opening TA of a throttle valve 24 when the engine operation is restarted is set in such a manner that an increased value X set based on the engine speed NE when the restart condition is satisfied is added to a reference opening TA1 as a throttle opening when the automatic stop condition is satisfied.例文帳に追加

この機関運転の再開時のスロットルバルブ24の開度TAは、自動停止条件成立時のスロットル開度である基準開度TA1に、再始動条件成立時の機関回転速度NEに基づいて設定される増大値Xを加算して設定される。 - 特許庁

The fresh air suction efficiency value PIEGR is set by correcting a fundamental value PIEGRO, retrieved based on a suction negative pressure PB and an engine rotation speed Ne from a map adapted for the most lag angle state of a valve timing, by a correction factor (a) set according to lead angle amount VTCNOW of a valve timing.例文帳に追加

前記新気吸入効率補正値PIEGRは、バルブタイミングの最遅角状態に適合するマップから吸入負圧PB及び機関回転速度Neに基づき検索される基本値PIEGR0を、バルブタイミングの進角量VTCNOWに応じて設定される補正係数aで補正して設定する。 - 特許庁

When the ignition switch is turned on again before the delay time passes, the control device is put in a stand-by state for the input of preset assistance starting conditions (engine speed NE>470 rpm) without performing an initial check.例文帳に追加

そして、前記遅延時間経過前に再びイグニッションスイッチがオンされたとき制御装置はイニシャルチェックを行うことなく予め設定されたアシスト起動条件(エンジン回転数NE>470rpm)の入力待機状態とするようにした。 - 特許庁

The flow rate Qt of the air taken into the engine is determined, and the flow rate Qe of virtual EGR gas is calculated from the target EGR valve opening Le determined from engine rotation speed Ne and fuel flow rate Qf and the differential pressure Pe between those in the inlet port and the outlet port of an EGR valve.例文帳に追加

エンジンの吸入空気流量Qtを求め、エンジン回転速度Neと燃料流量Qfとから求めた目標EGRバルブ開度Leと、EGRバルブ前後差圧ΔPeとから仮想EGRガス流量Qeを演算する。 - 特許庁

An oil temperature detecting part 1A in a controller 1 operates a gear ratio in on the basis of a car speed V detected by a speed sensor 3 and the engine revolutions Ne detected by a revolution linear sensor 4, and determines a gear position during traveling.例文帳に追加

コントローラ1内の油温検出部1Aでは、車速センサ3により検出された車速Vと回転数線センサ4により検出されたエンジン回転数Neとによってギア比inを演算し、車両走行中のギアポジションを判定する。 - 特許庁

When it is determined that the internal combustion engine 1 is in a transition condition, the ECU 20 estimates the optimum ignition time in the combustion chamber 3 based on load KL and the number of revolutions NE of the internal combustion engine 1, cylinder internal pressure Pe in an exhaust process, and cylinder temperature Tc at intake bottom dead center.例文帳に追加

また、内燃機関1が過渡状態にあると判断された場合、EUC20は、内燃機関1の負荷KLおよび回転数NE、排気行程中の筒内圧力Pe並びに吸気下死点における筒内温度Tcとに基づいて燃焼室3における最適な点火時期を予測する。 - 特許庁

During idling operation of the engine 1 after start of deceleration of the automobile, engine output is increased for the increase amount in accordance with the magnitude of the driving load Tloss in order to restrain lowering of an engine rotating speed NE and the stall of the engine 1 accompanied by increase of the driving load Tloss.例文帳に追加

自動車の減速開始後におけるエンジン1のアイドル運転時には、駆動負荷Tlossの増大に伴うエンジン回転速度NEの落ち込み及びエンジン1のストールを抑制すべく、駆動負荷Tlossの大きさに応じた増加量だけエンジン出力が増加させられる。 - 特許庁

A cetan value estimation process for estimating a cetan value of fuel in use in accordance with an ignition delay angle DCAM which is the difference between a target main injection ignition timing map value CAFMM and actual ignition timing CAFM to be detected is executed in response to engine rotation speed NE and demand torque TRQ.例文帳に追加

機関回転数NE及び要求トルクTRQに応じて目標主噴射着火時期マップ値CAFMMと、検出される実着火時期CAFMとの差である着火遅れ角DCAMに応じて、使用中の燃料のセタン価を推定するセタン価推定処理が実行される。 - 特許庁

When a restart condition is satisfied during performance of automatic stop control for stopping fuel injection to automatically stop the engine operation when an automatic stop condition is satisfied, the engine operation is restarted without driving a starter 4 when the engine speed NE exceeds a threshold NEst.例文帳に追加

自動停止条件が成立したときに燃料噴射を停止して機関運転を自動的に停止させる自動停止制御の実行中に再始動条件が成立した場合において、機関回転速度NEが閾値NEst以上であるときには、スタータ4を駆動することなく機関運転を再開する。 - 特許庁

A target engine speed Ne* and a target torque Te* of the engine are set (S125) using a reference operation line obtained when controlling an air-fuel ratio at a theoretical air fuel ratio, in the case where the engine requiring power Pe* is upper limit power Pemax or less.例文帳に追加

エンジン要求パワーPe*が上限パワーPemax以下のときには、理論空燃比で空燃比制御したときに得られる基準動作ラインを用いてエンジンの目標回転数Ne*と目標トルクTe*とを設定する(S125)。 - 特許庁

A SiC film 12 is formed by a chemical vapor deposition(CVD) method on a silicon carbide ceramic substrate 11 on at least the face to be used as a mirror face, and then an Al film 13 is deposited on the SiC film 12 to manufacture the optical reflection mirror for a He-Ne laser.例文帳に追加

炭化珪素系セラミック基材11の少なくともミラー面となる面に、化学気相成長(CVD)法によりSiC膜12を形成し、SiC膜12上にAl膜13を積層してHe−Neレーザ用光学反射ミラーを作製する。 - 特許庁

In the idling state of the engine 1, a feedback correction amount IGFB is calculated so that an engine speed NE matches a target idling speed NEOBJ, and feedback control is performed with the control center ignition timing IGCNT as the center.例文帳に追加

エンジン1のアイドル状態において、エンジン回転数NEを目標アイドル回転数NEOBJに一致するようにフィードバック補正量IGFBが算出され、制御中心点火時期IGCNTを中心としてフィードバック制御が行われる。 - 特許庁

This structure makes it possible to stop measuring the generator revolutions NA and to calculate the generator revolutions KxNE, using the stored revolution ratio K and the measured engine revolutions NE, when the load of the ECU6 becomes large with the control process of an engine 2, a generator 4, and the like.例文帳に追加

これにより、発電機制御装置1は、エンジン2や発電機4などの制御処理に伴うECU6の負荷が大きいときに、発電機回転数NAの計測を停止し、記憶された回転数比Kと計測されたエンジン回転数NEとを用いて発電機回転数K・NEを算出することができる。 - 特許庁

The pilot injection timing is controlled so that a time interval τep-cp up to the pilot combustion starting timing θcp from the pilot injection finishing timing θep, becomes target time τreq set by a map based on an engine speed Ne and the total injection quantity Qall.例文帳に追加

パイロット噴射終了時期θepからパイロット燃焼開始時期θcpまでの時間間隔τep-cpを、エンジン回転数Ne及び総噴射量Qallに基づくマップにより設定される目標時間τreqとなるようパイロット噴射時期を制御する。 - 特許庁

When the input shaft rotation speed exceeds an upper limit value of a target range by performing the blipping processing, the control devices 100, 200 promptly reduce engine rotation speed Ne by carrying out torque down of the engine 1, and raise the engine rotation speed Ne while reducing the input shaft rotation speed Ni by making a friction clutch 2 fine-spliced, and perform correction processing to store both of them in a desired range.例文帳に追加

制御装置100,200は、前記ブリッピング処理を行うことによって入力軸回転数Niが目標範囲の上限値を上回った場合に、エンジン1をトルクダウンさせることによりエンジン回転数Neを速やかに低下させてから、摩擦クラッチ2を微継合させることにより入力軸回転数Niを低下させながらエンジン回転数Neを上昇させて、それら両方を前記目標範囲に収める補正処理を実行する。 - 特許庁

An estimated value for fuel quantity control HPB, an estimated value for EGR control HPBE, and an estimated value for purge control HPBP are calculated by modifying an estimated value HPBS of the pressure inside an intake tube calculated based on the opening THA of a throttle valve and the rotational frequency NE of the engine according to the deviation DHPB between the detected value of an intake tube pressure sensor and the estimated value HHPB.例文帳に追加

スロットル弁開度THA及びエンジン回転数NEに応じて算出される吸気管内圧力の予測値HPBSを、吸気管内圧力センサの検出値とその予測値HHPBとの偏差DHPBに応じて修正することにより、燃料量制御用予測値HPB、EGR制御用予測値HPBE、及びパージ制御用予測値HPBPが算出される。 - 特許庁

An AT-ECU 20 obtains an output revolution (engine revolution) NE of an engine 1 detected by a revolution sensor 101, an electric power generation ACGF of an ACG 30 detected by an ACG electric power generation sensor 111, and the voltage VB of a battery 40 detected by a battery voltage sensor 112.例文帳に追加

AT−ECU20は、回転数センサ101により検出されたエンジン1の出力回転数(エンジン回転数)NEと、ACG発電量センサ111により検出されたACG30の発電量ACGFと、バッテリ電圧センサ112により検出されたバッテリ40の電圧VBとを取得する。 - 特許庁

Based on the varying rotating speed (ne) of an engine, an electronic control unit obtains, in addition to the target torque (te*) of the engine, the target opening/closing timing VT* of an intake valve by a continuous variable valve timing mechanism, the target opening SVP* of a throttle valve by an actuator, and the target ignition timing IT* of an ignition plug (step S302).例文帳に追加

電子制御ユニットはエンジンに対する目標トルクte*の他、エンジンの回転数neの変化速度に基づいて、連続可変バルブタイミング機構による吸気弁の目標開閉タイミングVT*と、アクチュエータによるスロットルバルブの目標開度SVP*と、点火プラグでの目標点火時期IT*をそれぞれ求める(ステップS302)。 - 特許庁

To reduce negative torque (inertia torque) generated by the inertia of an engine 10 or others in an inertia phase where a turbine rotating speed NT or an engine rotating speed NE is increased during down-shift in the state of accelerator-off engine brake, a throttle valve opening θ_TH is opened by an inertia torque offset opening θ_TH and controlled to reduce rotating resistance caused by a pumping loss.例文帳に追加

アクセルOFFのエンジンブレーキ状態におけるダウンシフトに際して、タービン回転速度NTやエンジン回転速度NEを引き上げるイナーシャ相で、エンジン10等のイナーシャによって発生する負トルク(イナーシャトルク)を低減するように、スロットル弁開度θ_THをイナーシャトルク相殺開度θ_THITだけ開き制御してポンピングロスによる回転抵抗を低下させる。 - 特許庁

A vapor concentration correcting coefficient FGPG at fuel injection time TAU is calculated on the basis of changes in an air/fuel ratio if gas in the air chamber 46 is purged toward an intake passage 50 of an internal combustion engine, with keeping an engine speed NE and intake air amount Ga of the internal combustion engine 20 at a constant value.例文帳に追加

内燃機関20の機関回転数NEおよび吸入空気量Gaを共に一定値に維持した状態で、空気室46内のガスを内燃機関の吸気通路50に向けてパージした場合の空燃比の変化に基づいて、燃料噴射時間TAUにおけるベーパ濃度補正係数FGPGを算出する。 - 特許庁

Xenon gas is doped from a compact Xe gas cylinder 15 to gas for an excimer laser in a chamber 10 supplied from an Ar/Ne gas cylinder 13 and an Ar/Ne/F2 gas cylinder 14, and the rate of the xenon gas is detected by an Xe gas sensor 16, and the supply of the xenon gas to be supplied from the Xe gas cylinder 15 is controlled by a gas controller 18.例文帳に追加

Ar/Neガスボンベ13及びAr/Ne/F2 ガスボンベ14から供給されたチャンバ10内のエキシマレーザ用ガスに小型のXeガスボンベ15からキセノンガスを添加し、Xeガスセンサー16でキセノンガスの割合を検知して、ガスコントローラ18でXeガスボンベ15からチャンバ10に供給するキセノンガスの供給を制御する。 - 特許庁

A basic maximum opening degree THOMXCDRX is calculated according to an engine rotation number NE and an alcohol concentration parameter KREFBS (S14), and a correction coefficient KTHOMXCLD1 is calculated according to an initial cooling water temperature TWINI, which is a cooling water temperature when the engine is started, and an ignition number CTACR after the engine is started (S17).例文帳に追加

エンジン回転数NE及びアルコール濃度パラメータKREFBSに応じて基本最大開度THOMXCDRXを算出し(S14)、機関始動開始時の冷却水温である初期冷却水温TWINI及び始動後の点火回数CTACRに応じて補正係数KTHOMXCLD1を算出する(S17)。 - 特許庁

An internal EGR amount calculation part 60 calculates a clearance volume EGR amount on the basis of exhaust valve closing timing EVC, a valve overlap amount OL, a blowback EGR amount on the basis of an engine rotation speed Ne and an intake pipe pressure Pm, and an internal EGR amount Gegr by adding the clearance volume EGR amount and the blowback EGR amount.例文帳に追加

また、内部EGR量算出部60は、排気バルブ閉時期EVCに基づいて隙間容積EGR量を算出すると共に、バルブオーバーラップ量OL、エンジン回転数Ne及び吸気管圧力Pmに基づいて吹き戻しEGR量を算出し、更に隙間容積EGR量と吹き戻しEGR量との加算により内部EGR量Gegrを算出する。 - 特許庁

A feedback prohibited region is set approximately corresponding to an operation region, where EGR is performed, by using an engine rotating speed Ne and a fuel injection amount Tp, while the feedback prohibited region is corrected to be smaller with the drop of an atmospheric pressure Pa detected by an atmospheric pressure sensor 15 and the decrease of a cooling water temperature Tw detected by a water temperature sensor 16.例文帳に追加

EGRを行う運転領域に略対応させて機関回転速度Ne及び燃料噴射量Tpによりフィードバック禁止領域を設定する一方、大気圧センサ15により検出される大気圧Paの低下に伴って、また、水温センサ16により検出される冷却水温度Twの低下に伴って、フィードバック禁止領域を縮小方向に補正する。 - 特許庁

It is determined that the clutch switch is abnormal when it is estimated that a clutch C is in an engagement state when a change speed of a value AS of the ratio of an engine rotating speed NE to an T/M input shaft rotation number NT is less than a prescribed value α, and moreover, it is detected that the clutch is in a released state by the clutch switch.例文帳に追加

エンジン回転速度NEとT/M入力軸回転数NTとの比の値ASの変化速度が所定値α未満である時にクラッチCが係合状態であると推定し、クラッチスイッチによりクラッチが解放状態であることが検出された場合に、クラッチスイッチが異常であると判定する。 - 特許庁

An ECU 50 inputs a detection signal of a pressure sensor 16 detecting pressure of the common rail 14, detection signals of a G pulsar 70 and an NE pulsar 72 detected by electromagnetic pickups 74, detection signals of various kinds of other sensors, and the like, and controls fuel injection from the injector 20 based on an engine operation state estimated by the detection signals.例文帳に追加

ECU50は、コモンレール14の圧力を検出する圧力センサ16の検出信号、電磁ピックアップ74により検出されたGパルサ70およびNEパルサ72の検出信号、およびその他の各種センサの検出信号等を入力し、これら検出信号により推定されるエンジン運転状態に基づいてインジェクタ20からの燃料噴射を制御する。 - 特許庁

A speed of an engine 2 under a criterion value Ne stops the operation of a shift actuator 7 to prohibit an improvident shift and to prevent an overload on the shift actuator 7 resulting from a pinch on a power transmission belt 6 by a primary pulley 4, and anomaly in starting resulting from a sag or slip of the power transmission belt 6.例文帳に追加

また、エンジン2の回転速度が判定値Neに達していない場合には変速用アクチュエータ7の作動を停止して不用意な変速操作を禁止し、プライマリープーリ4による動力伝達ベルト6の挟み込みで変速用アクチュエータ7に過大な負荷が作用したり、動力伝達ベルト6に緩みや滑りが生じて発進異常が発生するのを防止する。 - 特許庁

When a shift lever 44 is operated to an S-position to be set a sequential mode, a shift range is forcibly shifted up to a high speed side to reduce an engine lower-limit speed NLe if an engine speed Ne continues a high speed state being a high speed determination value α or more for changing time β or more.例文帳に追加

シフトレバー44がSポジションへ操作されてシーケンシャルモードが選択されている場合に、エンジン回転速度Neが高速判定値α以上の高回転状態が切換時間β以上継続した時には、変速レンジが強制的に高速側へアップシフトされ、エンジン下限回転速度NLeが低下させられる。 - 特許庁

The equipment maps an engine torque TEPB from engine speed NE and an absolute pressure of suction pipes PBA (S1100), calculates DTE 1 value indicating the inertia torque that accelerated engine speed (S1102), retrieves a torque ratio of a torque converter KTR from a table (S1104), and computes an input torque TTAP (S1128) to obtain data.例文帳に追加

エンジン回転数NEと吸気管内絶対圧PBAからエンジントルクTEPBをマップ検索し(S1100)、エンジン回転数の上昇に使用されたイナーシャトルクを示す値DTEIを算出し(S1102)、トルコンスリップ率ETRからトルコントルク比KTRをテーブル検索し(S1104)、それらから入力トルクTTAPを算出する(S1128)。 - 特許庁

In the automatic transmission 2, the controller can calculate an input shaft torque required eventually so that the hydraulic pressure required for shifting control does not come under the lower limit by fixing a torque ratio to the maximum upper limit of the shifting execution range if the input shaft torque is not figured out due to that either an engine revolution Ne or an input shaft revolution Nt of torque converter 10 is abnormal.例文帳に追加

自動変速機2における機関回転数Neまたはトルクコンバータ10の入力軸回転数Ntのうち少なくとも一方が異常となり入力軸トルクが算出されないときには、トルク比を変速実行領域の最大値に固定することで変速制御に必要な制御油圧の下限値を下回ることのないよう最終的に必要な入力軸トルクが算出される。 - 特許庁

Whether or not a step motor of an EGR valve exists in a zero point position is investigated (S900), and in EGRSTM ≠O, that is, when performing EGR, an actual EGR flow rate NEGR is determined on the basis of a present motor position EGRSTM, intake pipe pressure PM and an engine speed NE corresponding to valve opening of the EGR valve (S902).例文帳に追加

EGR弁のステップモータが零点位置にあるか否かを調べ(S900)、EGRSTM≠0すなわちEGR実施中のとき、EGR弁の弁開度に対応する現モータ位置EGRSTMと吸気管圧力PMとエンジン回転数NEとに基づいて実EGR流量NEGRを求める(S902)。 - 特許庁

Meanwhile, in an area (A3) where the engine rotation speed Ne is higher than the predetermined value, by activating an ignition assist means (20) in a state where the mixed gas X3 is formed in the whole combustion chamber 6 based on the fuel ejected from the injector 21, an SA-HCCI mode is executed where combustion by self ignition is started after a compression top dead center.例文帳に追加

一方、エンジン回転速度Neが上記所定値よりも高い領域(A3)では、インジェクタ21から噴射された燃料に基づき燃焼室6全体に混合気X3が形成された状態で着火アシスト手段(20)を作動させることにより、圧縮上死点以降に自着火による燃焼を開始させるSA−HCCIモードを実行する。 - 特許庁

An estimated torque Pe_1 is calculated, based on a fuel injection pulse width Pw and an engine speed Ne, and a Pe correction coefficient KPe is calculated from an A/F feedback learning value calculated by a stoichiometric feedback control; and the estimated torque Pe_1 is corrected by the Pe correction coefficient KPe so as to calculate the actual torque Pe_2 of the engine 11.例文帳に追加

燃料噴射パルス幅Pwとエンジン回転速度Neとに基づいて推定トルクPe_1を算出し、ストイキフィードバック制御で算出されたA/Fフィードバック学習値からPe補正係数KPeを算出し、推定トルクPe_1をこのPe補正係数KPeにより補正することで、エンジン11の実トルクPe_2を算出する。 - 特許庁

With the use of a model expression (Fig. 9C) including a desired value of an in-cylinder air amount being a controlled object of the system and a predetermined engine parameter such as an engine speed ne as an input value, a desired throttle opening degree θ_ref required to control the in-cylinder air amount to the desired value is calculated.例文帳に追加

システムの制御対象となる筒内空気量の目標値と、エンジン回転速度neなどの所定のエンジンパラメータを入力値として含むモデル式(図9(C))を用いて、筒内空気量をその目標値に制御するために必要とされる目標スロットル開度θ_refを算出する。 - 特許庁

The stop control device 1 of the internal combustion engine 3 controls a throttle valve 13a into a closed side when an ignition SW 21 is turned off, and then controls the valve 13a into an opened side when engine speed NE becomes lower than a first stage control start speed NEICOFPRE (see Figs.5 and 6).例文帳に追加

本発明のエンジン3の停止制御装置1は、イグニッションSW21がオフされたときに、スロットル弁13aを閉じ側に制御するとともに、その後、エンジン回転数NEが1段目制御開始回転数NEICOFPREを下回ったときに、スロットル弁13aを開き側に制御する(図5、図6)。 - 特許庁

An electronic control unit performs a rotational speed reduction process forcibly reducing the rotational speed of the turbocharger (rotary shaft) by fully closing an exhaust throttle valve on condition that a decrease rate ΔTA of throttle opening TA in a predetermined period is a predetermined rate ΔTAp or more and the engine speed NE is a predetermined speed NEp or below.例文帳に追加

電子制御装置は、所定期間におけるスロットル開度TAの減少量ΔTAが所定量ΔTAp以上であり、かつ機関回転速度NEが所定速度NEp以下であることを実行条件として、排気絞り弁を全閉状態とすることによりターボチャージャ(ロータリーシャフト)の回転速度を強制的に低下させる回転速度低下処理を実行する。 - 特許庁

The ECU 1A is provided with an injection condition determination means determining fuel injection quantity of each divided injection and an interval between each divided injection based on engine speed NE and intake air quantity Ga which are operation conditions of the engine 50 in dividing and injecting fuel injection quantity necessary for a target air-fuel ratio.例文帳に追加

また目標空燃比に対して必要な燃料噴射量を分割して噴射するにあたっては、ECU1Aは具体的にはエンジン50の運転状態である吸入空気量Gaと回転数NEとに基づき、各分割噴射の燃料噴射量と、各分割噴射間のインターバルとを決定する噴射条件決定手段をさらに備える。 - 特許庁

The fuel controller for an internal combustion engine determines whether or not the air bypass valve 7 remains open in response to supercharging pressure P3TC, intake pressure PBA, and atmospheric pressure PA, and calculates an intake air flow GAIRCYLN of a cylinder in response to the intake pressure PBA and the number NE of engine rotations when determining that the air bypass valve 7 remains open.例文帳に追加

過給圧P3TC,吸気圧PBA,及び大気圧PAに応じてエアバイパス弁7が開作動状態にあるか否かを判定し、エアバイパス弁7が開作動状態にあると判定されたときは、吸気圧PBA及びエンジン回転数NEに応じて気筒吸入空気流量GAIRCYLNを算出する。 - 特許庁

例文

A control device 1 of an internal combustion engine 3 calculates a combustion state parameter IGLACT representing a combustion state in a cylinder 3a based on detected inside-cylinder pressure PCYL, and estimates, as a reference combustion state parameter IGLES, a combustion state parameter obtained in an operating state according to detected operating states NE and PMCMD of the internal combustion engine.例文帳に追加

この内燃機関3の制御装置1は、検出された筒内圧PCYLに基づいて、気筒3a内の燃焼状態を表す燃焼状態パラメータIGLACTを算出し、検出された内燃機関の運転状態NE,PMCMDに応じて、運転状態において得られるべき燃焼状態パラメータを、基準燃焼状態パラメータIGLESとして推定する。 - 特許庁

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