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an NEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 562



例文

To accurately control an engine by reducing an influence by a useless time of the engine, in a correction quantity of target engine torque set according to a difference between a target engine speed NET and an actual engine speed NE.例文帳に追加

目標エンジン回転数NETおよび実際のエンジン回転数NEの差に応じて設定される、目標エンジントルクの補正量において、エンジンの無駄時間による影響を小さくし、エンジンを精度よく制御する。 - 特許庁

Then, the ECU sets an engine load increasing rate, increases an engine load Kl based on the set engine load increasing rate (step S16), and increases an engine rotation number Ne (step S17).例文帳に追加

そして、ハイブリッドECUは、エンジン負荷上昇率を設定し、設定されたエンジン負荷上昇率に基づいてエンジン負荷Klを上昇させるとともに(ステップS16)、エンジン回転数Neを上昇させる(ステップS17)。 - 特許庁

A target gauge pressure PBGACMD in a lift amount control area RLFT for controlling an intake air amount by changing a lift amount of an intake valve is set in accordance with an engine rotational speed NE.例文帳に追加

吸気弁のリフト量を変更することにより吸入空気量を制御するリフト量制御領域RLFTにおける目標ゲージ圧PBGACMDを、機関回転数NEに応じて設定する。 - 特許庁

In the fuel injection control device, an intake valve temperature Tv is obtained with parameters including an in-cylinder intake air amount Mc, an engine rotation frequency Ne, a cooling water temperature THW or the like by using a map or the like (S410).例文帳に追加

吸気弁温度Tvが、筒内吸入空気量Mc、エンジン回転数Ne、冷却水温THW、等をパラメータとして、マップ等を用いて取得される(S410)。 - 特許庁

例文

When it is determined that an HC adsorbent desorbs HC since a desorbing flag is FSDR=1, a predetermined diluting value KCMDHB is calculated from an absolute intake-pipe pressure PBA and an engine speed NE.例文帳に追加

脱離フラグFDSR=1であってHC吸着材15aがHCを脱離していると判定したときは、吸気管内絶対圧PBA及びエンジン回転数NEの応じてリーン化所定値KCMDHBを算出する(S22)。 - 特許庁


例文

The predictor predicts the in-cylinder gas temperature T0 by correcting an intake temperature T0' based on a pressure difference Pd between an in-cylinder pressure P0 and a supercharging pressure P, a retardation amount α1 of the intake valve 54A, and an engine rotation speed NE.例文帳に追加

予測手段は筒内圧P0と過給圧Pとの差圧Pd、吸気弁54Aの遅角量α1、および機関回転数NEに基づき、吸気温度T0´を補正することで、筒内ガス温度T0を予測する。 - 特許庁

An elapsed time correction amount DTM is calculated according to temperature TEGR of exhaust gas recirculated by an exhaust gas recirculation mechanism, an engine speed NE and elapsed time TM from a point of time when ignition timing detection is started.例文帳に追加

排気還流機構により還流される排気の温度TEGR、機関回転数NE、及び着火時期の検出を開始した時点からの経過時間TMに応じて、経過時間補正量DTMを算出する。 - 特許庁

A signal related to an air/fuel ratio of the NOx sensor is read, and an air/fuel ratio AbyF related to fuel consumption rate and a signal of an engine speed sensor is read to detect engine speed Ne (S2, S3).例文帳に追加

また、NOxセンサの空燃比に関連する信号を読み込んで、燃費率に関連する空燃比AbyF及びエンジン回転数センサの信号を読み込んでエンジン回転数Neを検出する(S2,S3)。 - 特許庁

When an internal combustion engine is started, the bypass control valve 60 is opened to an opening according to a head temperature T and an engine speed NE, so that a fuel injection amount is increased.例文帳に追加

内燃機関の始動時は、バイパス制御バルブ60を、ヘッド温T及び機関回転数NEに応じた開度に開弁することにより、燃料噴射量を増量する。 - 特許庁

例文

An electronic control unit (ECU) 40 executes an air quantity correction control and an ignition timing correction control after the internal combustion engine 10 is started by the time when at least the rotational frequency Ne of the engine becomes a stationary state.例文帳に追加

ECU40は、内燃機関10が始動してから少なくとも機関回転数Neが定常状態となるまでの間に、空気量補正制御と点火時期補正制御とを実行する。 - 特許庁

例文

An ECU controls an EGR valve on the basis of the operating state of an engine main body, detected on the basis of the engine speed NE and the accelerator opening ACCP.例文帳に追加

エンジン回転数NE及びアクセル開度ACCPに基づいて検出するエンジン本体の運転状態に基づいてECUがEGR弁を調整する。 - 特許庁

Concretely, it is a portion of an exhaust side in which the combustion speed is lowered relatively in comparison with a portion of an intake side when rotating speed NE of the engine 50 is high at a high tumble ratio.例文帳に追加

具体的には、エンジン50の回転数NEが高く、且つ高タンブル比である場合に吸気側の部分と比較して相対的に燃焼速度が遅くなる排気側の部分となっている。 - 特許庁

To suppress the number NE of engine rotation from increasing by an off-up shift inhibition control at the time of rapid closure of accelerator opening and to suppress generation of negative torque in an automatic transmission and bad effect on frictional engagement element.例文帳に追加

アクセル開度の急閉時におけるオフアップシフト禁止制御により、エンジン回転数NEが引上げられることを抑制し、自動変速機における負トルクの発生および摩擦係合要素への悪影響を抑制する。 - 特許庁

Afterwards, actual time t_NEJ required for rotating an angle until the next cylinder becomes TDC after a certain cylinder becomes the TDC (during TDC), is measured on the basis of an NE signal (S250).例文帳に追加

その後、ある気筒がTDCとなってから次の気筒がTDCとなるまでの間(TDC間)の角度を回転するのに要する実時間t_NEJをNE信号に基づいて計測する(S250)。 - 特許庁

In that case, when an engine speed Ne is a predetermined value or more and an acceleration request degree is lower than the predetermined value, fuel restoration delay control is performed for delaying restoration of the fuel supply and the ignition to the engine (t7 → t9).例文帳に追加

その際、エンジン回転速度Neが所定値以上であり、かつ加速要求度合が所定値より低い場合は、エンジンへの燃料供給と点火の復帰を遅らせる(t7→t9)燃料復帰遅延制御を実行する。 - 特許庁

An electronic control unit(ECU) for an engine computes the basic fuel injection quantity QINJB on the basis of engine speed NE and accelerator opening ACCP.例文帳に追加

エンジンの電子制御装置(ECU)は、機関回転速度NE及びアクセル開度ACCPに基づいて基本燃料噴射量QINJBを算出する。 - 特許庁

An ECU 50 calculates equal injection quantity TAU0 of all the cylinders, based on intake air quantity Ga of an engine 11, engine speed NE and a cooling water temperature THW.例文帳に追加

ECU50は、エンジン11の吸入空気量Ga、エンジン回転速度NE、冷却水温THWに基づいて全気筒等噴射量TAU0を算出する。 - 特許庁

When an engine speed NE is not less than the predetermined value α when an engine is stopped, a pump control valve provided on a high- pressure fuel pump is controlled to be fully closed to prevent excessive high pressure of common rail.例文帳に追加

エンジンを停止する際に、エンジン回転数NEが所定値α以上の時は、コモンレール圧が高くなり過ぎないように、高圧燃料ポンプに具備されるポンプ制御弁を全閉に制御する。 - 特許庁

After an ignition switch is turned off, the target opening THCMD of a throttle valve 3 is set according to a crank angle CA at a time when an engine rotational speed NE is lowered to a predetermined range (S12-S15).例文帳に追加

イグニッションスイッチオフ後、エンジン回転数NEが所定範囲まで低下した時点におけるクランク角度CAに応じてスロットル弁3の目標開度THCMDが設定される(S12〜S15)。 - 特許庁

When an engine speed NE increases to a rotating speed Ni1 of a selecting input shaft due to an increase in the accelerator opening, the kick-down is started.例文帳に追加

アクセル開度の増大に起因して、選択入力軸の回転速度Ni1に対してエンジン回転速度NEが増大していくとき、キックダウンが開始される。 - 特許庁

An operation range determination part 20 determines whether engine rotation speed Ne is in an A range (idling range) lower than a predetermined rotation speed or in a B range equal to or higher than the predetermined rotation speed.例文帳に追加

運転領域判定部20は、エンジン回転数Neが、所定回転数未満のA領域(アイドリング領域)にあるか、所定回転数以上のB領域にあるかを判定する。 - 特許庁

A target angle tVTC of a second variable valve system is calculated from a dynamic target volume efficiencyV as a target load and an engine speed Ne and an actual angle arVTC is estimated in consideration of its delay.例文帳に追加

目標負荷となる動的目標体積効率tηVとエンジン回転数Neとから第2可変動弁機構の目標角度tVTCを算出し、その遅れを考慮した実角度arVTCを推定する。 - 特許庁

In a first stage, a load factor KL and an intake pressure PM at the time of a theoretical air/fuel ratio are measured for every operations wherein an engine rotation speed NE, a throttle opening TA, and a valve timing VVT are made different.例文帳に追加

第1段階として、エンジン回転速度NE、スロットル開度TA、及びバルブタイミングVVTを異ならせた複数の運転毎に、理論空燃比となるときの負荷率KL及び吸気圧PMを測定する。 - 特許庁

During the in-neutral control, the ECU detects an engine rotational speed Ne and an input shaft rotational speed Nc1 (steps S21, S22), as well as detects a difference rotation Nb before hydraulic pressure change (steps S23, S24).例文帳に追加

そして、ECUは、インニュートラル制御中において、エンジン回転数Ne及び入力軸回転数Nc1を検出する(ステップS21,S22)と共に、油圧変動前差回転Nbを検出する(ステップS23,S24)。 - 特許庁

A basic value of target throttle valve opening of an electronically controlled throttle valve, and a basic value of a target operating angle and a target central angle of the variable valve system, are set on the basis of accelerator opening APO and an engine speed Ne (B71).例文帳に追加

アクセル開度APOと回転速度Neとに基づいて、電子制御スロットル弁の目標スロットル弁開度の基本値と、可変動弁機構の目標作動角および目標中心角の基本値を設定する(B71)。 - 特許庁

A neutral engine output target value TeH reduced with the increase of an engine revolting speed Ne is calculated for each APS, and in an N range, TeH is used for the operation of a target throttle opening degree TVO* instead of Te*.例文帳に追加

APS ごとにエンジン回転数N _e の上昇につれて低下する中立用エンジン出力目標値T_eHを求め47、NレンジならT _e ^* に代え、該T_eHを目標スロットル開度TVO^* の演算51に供する。 - 特許庁

To restrain the occurrence of a shift shock due to large difference between an engine speed NE and an input shaft rotating speed NIN of a transmission when reengaging a clutch released once in shifting.例文帳に追加

変速時に一旦解放したクラッチを再係合する際において、エンジン回転数NEとトランスミッションの入力軸回転数NINとの差が大きいことによる変速ショックの発生を抑制する。 - 特許庁

At this point, it is determined whether there is a fuel cut state or not (M20), and in a fuel cut, an actual unit intake quantity RQaN is calculated from the rotational speed NE and an actual air quantity Qa (M30).例文帳に追加

この時、燃料カット状態か否かを判断(M20)して、燃料カットの時に回転速度NEと実空気量Qaから実単位吸気量RQaNを演算(M30)する。 - 特許庁

A monitoring section 102 receiving a returned response message regards that the transmission to a link for an NE is successful and stores the state, and repeats the above processing at an optional interval again.例文帳に追加

返信された応答メッセージを受信した監視部102は、そのNE向けの当該リンクは送信成功として状態を保存し、再び任意の間隔をおいて繰り返す。 - 特許庁

When an engine speed NE exceeds an upper limit speed NEU (yes in Sp108), unless a decelerating request exists (no in Sp110), automatic shift-up is executed in spite of manual mode control (Sp106).例文帳に追加

エンジン回転数NEが上限回転数NEUを越えると(Sp108でyes)、減速要求が存在しない限り(Sp110でno)、マニュアルモード制御時であるにも関わらず自動的にシフトアップしている(Sp106)。 - 特許庁

A control device for controlling a spill solenoid valve sets pilot valve closing/opening command values (Tp, θp) and main valve closing/opening command values (Tm, θm) in accordance with an engine speed NE and an accelerator opening ACCP.例文帳に追加

スピル電磁弁を制御する制御装置は、エンジン回転数NE、アクセル開度ACCPに基づいてパイロット閉弁開弁指令値(Tp、θp)とメイン閉弁開弁指令値(Tm、θm)を設定する。 - 特許庁

An engine output occurrence rate OPrate is estimated based on an engine rotational speed NE and a throttle opening θTH (S12), and it is determined whether the estimated output occurrence rate OPrate is lower than a prescribed value #OP rate or not (S14).例文帳に追加

エンジン回転数(NE)とスロットル開度(θTH)に基づいてエンジンの出力発生率(OPrate)を推定する(S12)と共に、推定した出力発生率(OPrate)が所定値(#OPrate)以下か判断する(S14)。 - 特許庁

The control device for the internal combustion engine sets, during idle operation of the internal combustion engine or during the start-up of the internal combustion engine, a correction value for an intake pipe negative pressure based on the deviation ▵NE between an actual engine speed and a target engine speed.例文帳に追加

内燃機関のアイドル運転時又は始動時において、実際の機関回転速度と目標回転速度との偏差ΔNEに基づいて、吸気管負圧の補正値を設定する。 - 特許庁

This internal combustion engine is formed such that even when starting of an engine is completed (t1), a subinjector continues injection until the number NE of revolutions of an engine exceeds the specified number STJNE of revolutions (t2).例文帳に追加

エンジン始動が完了しても(t1)エンジン回転数NEが規定回転数STJNEを越えるまで(t2)サブインジェクタは噴射を継続している。 - 特許庁

A supercharging pressure is controlled so that an in-cylinder temperature during the compression stroke is substantially constant with respect to a change of the intake air temperature when an engine speed NE is a predetermined value NEt or lower.例文帳に追加

エンジン回転数NEが所定値NEt以下の場合には、吸気温度の変化に対して圧縮行程中の筒内温度が略一定となるように過給圧力を制御する。 - 特許庁

An air intake valve is mechanically fixed in the neighbourhood of a totally closed position (S4) by holding a state where each of the air intake valves is totally closed for a specified period of time (S2, 3) when engine revolutionary speed Ne becomes lower than a specified value (S1) after an ignition switch is switched off.例文帳に追加

イグニッションスイッチがOFFになった後、機関回転速度Neが所定値以下になると(S1)、各吸気弁が全閉となった状態を所定時間保持し(S2,3)、吸気弁を機械的に全閉位置近傍に固定する(S4)。 - 特許庁

When the actual VCT phase is not returned to a start time position during braking operation, whether an engine stall will occur is predicted depending on whether an engine rotation speed Ne has sharply decreased in a low rotation speed range.例文帳に追加

ブレーキ操作中に実VCT位相が始動時位置まで戻っていない場合に、エンジン回転速度Ne が低回転領域で急低下しているか否かによって、エンジンストールが発生するか否かを予測する。 - 特許庁

When the internal combustion engine is started, an initial fuel injection amount after starting is calculated by using a post-start fuel injection correction factor FSE estimated based on a history obtained when an engine speed NE is less than a specified engine speed NESTA.例文帳に追加

内燃機関の始動に際して、始動後の初期燃料噴射量が機関回転数NEが所定の機関回転数NESTA 未満のときの履歴に基づき推定された始動後燃料噴射補正係数FSEによって算出される。 - 特許庁

A feed forward controller A2 applies a reference function vector ϕ indicating an operation state amount set by a load KL and an engine rotational speed NE to the ignition timing model θ^, thereby determining ignition timing SA (k).例文帳に追加

フィードフォワード制御器A2は点火時期モデルθ^に負荷KL及び機関回転速度NEにより定まる運転状態量を表す関数ベクトルφを適用して点火時期SA(k)を決定する。 - 特許庁

A basic value of target throttle valve opening of an electronic control throttle valve and a basic value of a target operation angle and a target central angle of the variable valve systems, are set on the basis of accelerator opening APO and an engine speed Ne (B71).例文帳に追加

アクセル開度APOと回転速度Neとに基づいて、電子制御スロットル弁の目標スロットル弁開度の基本値と、可変動弁機構の目標作動角および目標中心角の基本値を設定する(B71)。 - 特許庁

An initial value for the counter NFCRD corresponding to a switching completion time required for switching a cylinder resting mechanism is set in accordance with an engine rotation speed NE and the temperature TOIL of operating oil for operating the cylinder resting mechanism.例文帳に追加

カウンタNFCRDの初期値は、気筒休止機構の切り換え動作に要する切り換え完了時間に対応しており、エンジン回転数NE及び気筒休止機構を作動させる作動油の温度TOILに応じて設定される。 - 特許庁

The steady operation-time factors are the cetane number of fuel, the product accuracy of an air flowmeter, variations in pilot injection amount, the product accuracy of a NE sensor, and the condition of an EGR cooler.例文帳に追加

定常運転時因子は、燃料のセタン価、エアフロメータの製品精度、各パイロット噴射量のバラツキ、NEセンサの製品精度、EGRクーラの状態である。 - 特許庁

When the engine 200 has started, an ECU 100 executes a suction valve timing control process, and calculates an accumulated value "enesum" of the rotational speed Ne of the engine after the start of the engine at a prescribed cycle.例文帳に追加

エンジン200が始動すると、ECU100は、吸気バルブタイミング制御処理を実行し、エンジン始動後の機関回転数Neの積算値enesumを所定周期で演算する。 - 特許庁

An edge signal generating circuit 29 detects an up-edge of the angular signal NE to generate edge signals SE1 (=SE4), SE2 (=SE3) brought into H in alternate periods.例文帳に追加

エッジ信号生成回路29は、角度信号NEのアップエッジを検出し、1周期おきにHとなるエッジ信号SE1(=SE4)とSE2(=SE3)を生成する。 - 特許庁

An engine EG is feedback-controlled to a target engine speed NE* to stop the operation of the inverter P1 of an electric generator GN when a breakdown occurs.例文帳に追加

エンジンEGを目標回転数NE*に対してフィードバック制御するものとし、故障などの発生時には、発電機GNのインバータP1の動作を停止する。 - 特許庁

The target nozzle opening of a variable nozzle type supercharger is calculated depending on an operated condition (a fuel injection amount Qf and an engine speed Ne) (Step 12), while the actual nozzle opening of the variable nozzle type supercharger is detected (Step 13).例文帳に追加

運転状態(燃料噴射量Qf、エンジン回転数Ne)に応じて可変ノズル型過給機の目標ノズル開度を算出する一方(ステップ12)、可変ノズル型過給機の実ノズル開度を検出する(ステップ13)。 - 特許庁

This dermatosis medicine contains the extract of Chaenomeles sinensis Koehne in the genus Chaenomeles in the family Rosaceae and/or Scutellaria baicalensis Georgi in the genus Labiatae in the family Scutellaria as an active ingredient.例文帳に追加

バラ科(Rosaceae)ボケ属(Chaenomeles )カリン(Chaenomeles sinensis Koeh ne)及び/又はシソ科(Labiatae)タツナミソウ属(Scutellaria )コガネバナ(Scutellaria baicalensis Georgi)の抽出物を有効成分として用いることにより、上記の課題を解決し得ることを見出した。 - 特許庁

A stationary running shaft torque calculation part 15 calculates a stationary running shaft torque Tbr based on a vehicle speed SPD, a gear position Ps, and an engine speed Ne.例文帳に追加

定常走行軸トルク算出部15では、車速SPDとギア位置Psとエンジン回転数Neとに基づいて定常走行軸トルクTbrを算出する。 - 特許庁

When the accelerator pedal 4a is stepped on lightly, an acceleration demand torque establishing part 21 establishes acceleration demand torque Tq based on accelerator opening θa and engine speed Ne.例文帳に追加

アクセルペダル4aを軽く踏むと、アクセル要求トルク設定部21は、アクセル開度θaとエンジン回転数Neとに基づきアクセル要求トルクTqを設定する。 - 特許庁

例文

The inertia torque TI included in the input torque TIN is accurately found by considering the condition of changing the engine rotation speed NE by the engine 10 itself in the up-shifting of an automatic transmission 16.例文帳に追加

自動変速機16のアップシフト時において、エンジン10自身によりエンジン回転速度N_E を変化させている状態を考慮することにより入力トルクT_INに含まれるイナーシャトルクT_I が正確に求められる。 - 特許庁

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