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an NEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 562



例文

In an engine comprising variable valve system continuously changing the lift amount of an air intake valve together with the operation angle, at the time of starting when the engine rotation speed Ne is below a predetermined speed NeS, a lift amount for starting corresponding to a cooling water temperature Tw at that time is set and the variable valve system is controlled to make the engine to have the lift amount for starting.例文帳に追加

吸気バルブのリフト量を作動角と共に連続的に変化させる可変動弁機構を備えたエンジンにおいて、エンジン回転速度Neが所定速度NeSを下回る始動時には、そのときの冷却水温度Twに対応する始動時用リフト量を設定し、該始動時用リフト量になるように可変動弁機構を制御する。 - 特許庁

Xenon (Xe) gas is mixed with an atomic substance (for example, Kr, Ar, Ne, N_2 or NH_3) that emits free electrons of the number which is not less than the half of that of the electrons liberated from one Xe atom from a molecule or an atom in a temperature range where decavalent ions (Xe^10+) of Xe appear and exists as molecules or atoms at room temperature.例文帳に追加

キセノン(Xe)ガスと、Xeの10価イオン(Xe^10+ ) が出現する温度域で、1個のXe原子から遊離される電子の数の少なくとも半分以上の数の自由電子を1個の分子或いは1個の原子から放出する、室温で分子または原子状の物質(例えばKr, Ar, Ne, N_2 ,NH_3 )を混合する。 - 特許庁

When the rotary tiller is lifted from a tilling position to a non-tilling position, an engine controller lowers the engine revolutions NE to the lower limit engine revolutions NEO, while preventing an engine torque TE from being less than a prescribed value TEO, and suitably lowers the revolutions NP of a PTO shaft in association with the lowering of the engine revolutions.例文帳に追加

エンジン制御コントローラは、ロータリ耕耘機が耕耘位置から非耕耘位置に上昇動するとき、エンジントルクTEが所定値TE0より低くなるのを抑制しながらエンジン回転数NEを下限回転数NE0にまで低下させ、これに連動してPTO回転数NPを適宜低下させる。 - 特許庁

In an output fall state where power output from an engine when operating the engine at a target operation point (target engine speed Ne* and target torque Te*) falls exceeding the tolerance to power corresponding to the target operation point (S240), a predetermined voltage V2 higher than a predetermined voltage V1 is set to control lower limit voltage Vbmin* (S270).例文帳に追加

エンジンを目標運転ポイント(目標回転数Ne*および目標トルクTe*)で運転したときにエンジンから出力される動力が目標運転ポイントに対応する目標運転ポイント対応動力に対する許容範囲を超えて低下している出力低下状態のときには(S240)、制御用下限電圧Vbmin*に所定電圧V1よりも高い所定電圧V2を設定する(S270)。 - 特許庁

例文

In this vehicle controller, an engine ECU 22 inhibits calculation of basic temperature of catalyst Tbase based on engine speed NE and engine load factor KL when an engine 11 is intermittently stopped and retracts each temperature reduction corrected value Tai, Tsp decided in accordance with outside air temperature and vehicle speed from the basic temperature of catalyst Tbase inferred at the previous time to estimate simulated temperature of catalyst, tempcat.例文帳に追加

エンジン11が間欠停止された場合、エンジンECU22は、エンジン回転数NEとエンジン負荷率KLに基づく基本触媒温度Tbaseの算出を禁止して、前回推定した(間欠停止直前の)基本触媒温度Tbaseから外気温と車速に応じて決定される各温度低下補正値Tai,Tspを減算して、触媒模擬温度tempcatを推定する。 - 特許庁


例文

To estimate an A/F value based on engine speeds Ne in start and just after the start to precisely control an air-fuel ratio just after the start based on the estimated A/F value, when a property of used fuel is determined as one other than that of heavy fuel.例文帳に追加

使用している燃料の性状が重質燃料以外であると判定すると、始動時や、始動直後の回転速度Neに基づいてA/Fを推定し、推定したA/Fに基づいて始動直後の空燃比を精度よく制御することができる内燃機関の燃料供給量制御装置を提供することを目的とする。 - 特許庁

The number of times of gear position change CGEARPCHG is increased by one every time a gear position (a gear shift stage) of a manual gear transmission calculated with an engine speed NE, a vehicle speed V and a speed ratio (an NV ratio) is changed with driver's repeated shifting operation of a shift lever and ON and OFF operation of a clutch pedal.例文帳に追加

運転者がシフトレバーの変速操作とクラッチペダルのON、OFFを繰り返すことにより、エンジン回転数(NE)と車速(V)との速度比(NV比)によって算出される手動歯車変速機のギヤポジション(変速段)が変化する毎に、ギヤポジション変化回数(CGEARPCHG)が1回ずつ増えていく。 - 特許庁

The gear change speed of a variable transmission part is suppressed to an allowable value (limit value) or lower, by increasing the rising speed of the engine revolutions Ne by operating a first electric motor MG1 when the variable transmission part (the second transmission part) is shifted down to increase engine revolutions quickly on kick down by stepping down an accelerator, for instance.例文帳に追加

例えばアクセル踏み込みによるキックダウン時で、エンジン回転数を素早く上昇させる際の無段変速部(第2変速部)のダウンシフト変速時に、第1電動機MG1を作動してエンジン回転数Neの上昇速度を速くすることで、無段変速部の変速速度を許容値(限界値)以下に抑える。 - 特許庁

The ignition timing IT is determined, an injection/ignition conversion value dSA corresponding to the ignition timing IT is acquired based on an engine revolution speed Ne and a target mean effective pressure Pe, the injection/ignition conversion value dSA is added to the ignition timing IT, so that the ignition timing SA is calculated as a value retarded by the injection/ignition conversion value dSA from the ignition timing IT.例文帳に追加

噴射時期ITを決定し、機関回転速度Neおよび目標平均有効圧Peに基づき噴射時期ITに対応する噴射・点火換算値dSAを求め、その噴射・点火換算値dSAを噴射時期ITに加算することにより、噴射時期ITから噴射・点火換算値dSAだけ遅角側の値として点火時期SAを算出する。 - 特許庁

例文

For a change of a speed change gear train for power transmission to a low-speed stage among speed change gear trains provided by meshes between a plurality of driving gears mounted on an input shaft and a plurality of driven gears mounted on an output shaft and meshed with the driving gears, engine speed Ne is set higher than input shaft rotating speed Nm by a given value α.例文帳に追加

入力軸に装着される複数の駆動歯車と、出力軸に装着され駆動歯車と噛み合う複数の従動歯車とが噛み合って構成される変速ギヤ列のうち動力伝達を行う変速ギヤ列を低速段への切り換える際に、エンジンの回転数Neを入力軸の回転数Nmより所定値αだけ高く設定する。 - 特許庁

例文

When an accelerator pedal is stepped and the engine rotating speed NE is a target rotating speed NOBJ or less, a proportional term CLFBP, an integral term CLFBI and a differential term CLFBD of the feedback control are calculated, and clutch fastening feedback control opening THCLFB is calculated by adding them.例文帳に追加

アクセルペダルが踏み込まれ、かつエンジン回転数NEが目標回転数NOBJ以下であるときは、フィードバック制御の比例項CLFBP、積分項CLFBI、及び微分項CLFBDが算出され、これらを加算することによりクラッチ締結フィードバック制御開度THCLFBが算出される。 - 特許庁

Immediately after an ignition switch is turned on, or in a state where a throttle valve opening TH is larger than a predetermined high opening THL, a stop estimated value PAESTP or a high load operation estimated value PAEHL is computed based on the intake pressure PBA, and during the fuel cut operation, a fuel cut operation estimated value PAEFC is computed based on an engine speed NE and the intake pressure PBA.例文帳に追加

点火スイッチオン直後、またはスロットル弁開度THが所定高開度THHLより大きい状態において、吸気圧PBAに基づいて停止推定値PAESTPまたは高負荷運転推定値PAEHLが算出されるとともに、燃料カット運転中において、エンジン回転数NE及び吸気圧PBAに基づいて燃料カット運転推定値PAEFCが算出される。 - 特許庁

In warm-up control, a basic fuel injection amount is calculated based on throttle opening (a throttle opening command value) TH and an engine speed NE of the general-purpose engine, and the calculated basic fuel injection amount is corrected based on the throttle opening TH to calculate fuel injection amount for warm-up, and thereby to cause an injector to inject fuel (S16, S18).例文帳に追加

汎用エンジンのスロットル開度(スロットル開度指令値)THとエンジン回転数NEとに基づいて基本噴射量を算出すると共に、算出された基本噴射量をスロットル開度THに基づいて補正して暖機時の燃料噴射量を算出してインジェクタから噴射させる暖機制御を実行する(S16,S18)。 - 特許庁

This operation control device of an internal combustion engine determines ignition timing based on these calculation results by calculating an average engine speed of the engine and a partial crank angle speed corresponding to a relucter width of a crankshaft, and simultaneously calculates the angular velocity ω of a crank in a period for calculating the average engine speed Ne in a stroke P1 before a compression stroke P0 of expecting ignition.例文帳に追加

エンジンの平均回転数と、クランク軸の前記リラクタ幅に相当する部分的なクランク角速度とを算出し、これら算出結果に基づいて、点火時期を決定する内燃機関の運転制御装置において、点火を予定している圧縮行程P0よりも前の行程P1にて、平均エンジン回転数Neを算出する期間内においてクランクの角速度ωの算出を同時に行う。 - 特許庁

An ECU 50 controls fuel injection from the injector 20 based on the engine operating condition estimated on the basis of input detecting signals such as a detecting signal of a pressure sensor 16 for detecting pressure of the common rail 14, a detecting signal of a G pulsar and a NE pulsar 72 detected by an electromagnetic pickup 74 and a detecting signal of other various sensors.例文帳に追加

ECU50は、コモンレール14の圧力を検出する圧力センサ16の検出信号、電磁ピックアップ74により検出されたGパルサ70およびNEパルサ72の検出信号、およびその他の各種センサの検出信号等を入力し、これら検出信号により推定されるエンジン運転状態に基づいてインジェクタ20からの燃料噴射を制御する。 - 特許庁

A control unit 100 controls an actuator 61 which changes over active and inactive conditions of the EGR control based on an EGR operation range map 101 having the number of engine rotations Ne and throttle opening TH as parameters, and cuts fuel injection when fuel cut conditions are met during deceleration or the like of a motorcycle 1.例文帳に追加

制御部100は、エンジン回転数Neおよびスロットル開度THをパラメータとするEGR作動領域マップ101に基づいて、EGR制御の作動非作動を切り替えるアクチュエータ61を制御し、自動二輪車1の減速時等に燃料カット条件が満たされると燃料噴射をカットする。 - 特許庁

At least an action for increasing engine rotation speed NE or an action for assisting a motor M is executed, and a gear ratio of a continuous variable transmission CVT is determined on the basis of cylinder halt upper limit torque TQECS and motor assist torque TQFMOT, in forbidding execution of cylinder halt operation or release of cylinder halt operation under execution.例文帳に追加

休筒運転を実行あるいは実行中の休筒運転の解除を禁止する際に、少なくともエンジン回転数NEを増大させる動作またはモータMのアシスト動作を実行し、休筒上限トルクTQECSおよびモータアシストトルクTQFMOTに基づき無段変速機(CVT)の変速比を設定する。 - 特許庁

Engine target torque tTe, engine rotation speed Ne, target EGR rate tEGR, and target air excess rate tλ are read (S51), basic target suction air amount tQacb is computed based on an engine operation condition (S52), and an EGR compensation coefficient kQacegr is computed based on the target EGR rate tEGR (S53).例文帳に追加

エンジン目標トルクtTe、エンジン回転速度Ne、目標EGR率tEGR、目標空気過剰率tλを読み込み(S51)、エンジン運転状態に基づいて基本目標吸気量tQacbを演算し(S52)、目標EGR率tEGRに基づいてEGR補正係数kQacegrを演算する(S53)。 - 特許庁

In an economy-running control by stopping the engine 10 when stopping a vehicle, when the engine 10 is cranked and started under a prescribed return condition using an energy-storage flywheel 70, a flywheel clutch 72 is released to separate the energy storage flywheel 70, when the engine rotation speed NE reaches a self rotation speed NEf or more.例文帳に追加

車両停止時にエンジン10を停止するエコラン制御において、所定の復帰条件下で蓄エネ用フライホイール70を用いてエンジン10をクランキングして再始動させる場合に、エンジン回転速度NEが自力回転速度NEf以上になったらフライホイールクラッチ72を解放して蓄エネ用フライホイール70を切り離す。 - 特許庁

When a driver requests increase of driving force, an engine torque is quickly increased by an output increasing means, whose responsiveness is better than that of a throttle valve and further, the infinite velocity changer is shifted down and the engine revolution Ne is increased along a 2nd engine driving line L2 in the case of attaching importance to a driving force.例文帳に追加

運転者の要求パワーの増大時には、スロットル弁よりも応答性が優れた出力増大手段によってエンジントルクTeを速やかに増大させるとともに、無段変速機をダウンシフトしてエンジン回転速度Neをパワー重視の第2エンジン運転ラインL2に沿って上昇させる。 - 特許庁

In the control device 1 for an engine 3, HC emission HCPKM1 per unit distance discharged from a combustion chamber 3c is calculated in response to an engine speed NE and a fuel injection amount QINJ (Fig.5), and the combustion mode is switched between a diffusion combustion mode and a premixed compression ignition combustion mode in response to the calculated HC emission HCPKM1 (Steps 4, 6 of Fig.4).例文帳に追加

本発明のエンジン3の制御装置1は、エンジン回転数NEおよび燃料噴射量QINJに応じて、燃焼室3cから排出される単位距離当たりHC排出量HCPKM1を算出し(図5)、算出されたHC排出量HCPKM1に応じて、燃焼モードを拡散燃焼モードと予混合圧縮着火燃焼モードの間で切り換える(図4のステップ4,6)。 - 特許庁

The brake is released to release the fixation of the rotation of the motor generator (S107-S109), when an engine speed Ne is varied by a set value N1 or more from a value just before the brake is engaged or when an engine torque Te is varied by a set value T1 or more from a value just before the brake is engaged, under the condition the brake is engaged.例文帳に追加

ブレーキが係合されているときに、エンジン回転速度Neがブレーキを係合する直前から設定値N1以上変化した場合や、エンジントルクTeがブレーキを係合する直前から設定値T1以上変化した場合は、ブレーキを開放してモータジェネレータの回転の固定を解除する(S107〜S109)。 - 特許庁

Yomi referred simply to the location of Ne no kuni, and as such the theory that it was located somewhere between the town of Yomi in the city of Yonago, Tottori Prefecture, and the town of Higashi Izumo (where Yomotsuhirasaka was located) in Yatsuka county of Shimane Prefecture is most plausible; excavations nearby have unearthed huge square tombs built in a very early period of Japanese history (for example, Tsukuriyama tomb in the city of Yasugi in Tottori) as well as sokantotachi (swords) including an iron sword that closely resembles Kusanagi, one of the three Imperial Regalia. 例文帳に追加

黄泉とは単純に根の国の地名を指し、鳥取県米子市夜見町から黄泉平坂のある島根県八束郡東出雲町の間にあった土地と言う説が有力であり、それをうらづけるような早期ながら規模の大きな方形の古墳群が近隣に存在し(安来市造山古墳(島根県))、素環頭大刀などのような天叢雲剣を髣髴させる鉄刀なども出土している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

An ECU 80 for controlling the operation of the engine 1 integrally attempts to stabilize a combustion condition first by operating a fuel injection time while continuing low temperature combustion when fluctuation of number of revolution NE of the engine is detected as parameter for reflecting the instability of combustion condition during low temperature combustion.例文帳に追加

エンジン1の運転を統括制御するECU80は、低温燃焼の実施中、燃焼状態の不安定を反映するパラメータとして、エンジン回転数NEの変動等が検知された場合、先ず、低温燃焼の実施を継続しつつ、燃料噴射時期を操作することによって燃焼状態の安定化を試みる。 - 特許庁

Since engine speed NE and intake pressure as predetermined increase reinforcement parameters other than exhaust amount adjustment parameters (a throttle valve, an EGR valve) are forcibly increased, even if fresh air volume is not effectively increased although the throttle valve and EGR valve are controlled, the increase reinforcement cooling treatment effectively increases the amount of exhaust (as shown in Fig.6(b)).例文帳に追加

その増量強化冷却処理は、排気量調整パラメーター(スロットル弁、EGRバルブ)以外の所定の増量強化パラ−メーターとしてのエンジン回転数NE、吸気圧を強制的に増加させているので、スロットル弁、EGRバルブを制御しても新気量が効果的に増量しない場合であっても、効果的に排気量を増量させることができる(図6(b)参照)。 - 特許庁

A first pre-ignition prevention control operation selected when pre-ignition is detected and engine rotation speed Ne is less than a predetermined value Nex includes control performed to enrich the air-fuel ratio within a cylinder (S22) and control performed to reduce the effective compression ratio of the engine by changing the close-timing of an air intake valve (S23).例文帳に追加

プリイグニッションが検出され、かつエンジン回転速度Neが所定値Nex未満であるときに選択される第1プリイグ回避制御には、筒内の空燃比をリッチ化する制御(S22)と、吸気弁の閉時期を変更することにより、エンジンの有効圧縮比を低下させる制御(S23)とが含まれる。 - 特許庁

In this range switching device 1 for a vehicle, a driving source revolution number measuring mans 61 detects an engine speed Ne, and a vibration condition detection means 26 for engaging the electromagnetic clutch 30 based on the detection result of the driving source revolution number measuring means 61 detects a prescribed vibration condition allowing the electromagnetic clutch 30 to vibrate due to the vibration of the engine, etc.例文帳に追加

車輌のレンジ切り替え装置1において、駆動源回転数計測手段61がエンジン回転数Neを検出し、該駆動源回転数計測手段61の該検出結果に基づいて電磁クラッチ30を係合する振動条件検出手段26がエンジンなどの振動により、電磁クラッチ30が振動し得る所定の振動条件を検出する。 - 特許庁

A correction coefficient for correcting a detected value of the intake air amount in transient oreration is determined on the basis of a differential value ΔTp of a basic injection amount TP indicating the engine load, and a differential value ΔNe of an engine rotating speed Ne to cope with exhaust emission amount flowing into a catalyst delayed to the change of the intake air amount.例文帳に追加

吸入空気量の変化に対して遅れる触媒流入排気ガス量に対応させるべく、機関負荷を示す基本噴射量Tpの微分値ΔTp及び機関回転速度Neの微分値ΔNeから、過渡運転時に吸入空気量の検出値を補正するための補正係数を設定する。 - 特許庁

This clutch control unit provides the map that the correspondence relation between the transmittable torque value (clutch joint torque TClnc) and the revolution speed (engine revolution speed Ne) of an internal combustion engine is prescribed by a clutch, and decides the control quantity of the clutch according to the clutch joint torque TClnc that is calculated through this map.例文帳に追加

このクラッチ制御装置は、クラッチにより伝達可能なトルクの値(クラッチ継合トルクTClnc)と内燃機関の回転速度(機関回転速度Ne)との対応関係が規定されたマップを備え、このマップを通じて算出されたクラッチ継合トルクTClncに応じてクラッチの操作量を決定する。 - 特許庁

Since an air fuel ratio feed back control range establishing means 64 establishes throttle opening lower limit value LSTa, LSTb of air fuel ratio feed back control range according to engine speed NE, a control range of air fuel ratio feed back can be established in the optimum range corresponding to a type of a vehicle.例文帳に追加

空燃比フィードバック制御領域設定手段64は、空燃比フィードバック制御領域のスロットル開度下限値LSTa、LSTbを、エンジン回転数NEに応じて設定するようにしているので、空燃比フィードバックの制御範囲を車両の種類に対応した最適範囲に設定することができる。 - 特許庁

A combination condition of average length of alkyl chains of a liquid crystal material in a liquid crystal layer 8, a changing degree of a normal light refractive index no of the liquid crystal material to the wavelength and a changing degree of an abnormal light refractive index ne of the liquid crystal material to the wavelength is set to be in the range where screen coloring depending on the visual angle is not generated.例文帳に追加

液晶層8の液晶材料の平均アルキル鎖長と、液晶材料の正常光屈折率noの波長に対する変化度合と、液晶材料の異常光屈折率neの波長に対する変化度合との組み合わせ条件を視角に依存した画面着色が発生しない範囲に設定する。 - 特許庁

Whereby the racing of the engine and the lowering of the engine rotating speed NE caused by the change of engine load can be inhibited in starting and terminating the neutral control, even though the response from the change of an opening of the ISC valve to the change of the engine output caused by the actual increase and decrease of the intake air amount, is poor.例文帳に追加

これにより、ISCバルブの開度変化から実際に吸入空気量が増減してエンジン出力が変化するまでの応答性が悪くても、ニュートラル制御の開始時および終了時のエンジン負荷の変化に起因するエンジンの吹き上がりやエンジン回転速度NEの落ち込みが抑制される。 - 特許庁

Under an idling operation state, while rotation speed feedback control for correcting the required suction air amount GAIRCMD so as to conform engine rotation speed NE to a target rotation speed NOBJ is executed, intake pressure feedback control for controlling throttle valve opening so as to conform intake gauge pressure PBGA to target gauge pressure PBGACMD is executed.例文帳に追加

アイドル運転状態において、機関回転数NEが目標回転数NOBJと一致するように要求吸入空気量GAIRCMDを補正する回転数フィードバック制御が実行されるとともに、吸気ゲージ圧PBGAが目標ゲージ圧PBGACMDと一致するようにスロットル弁開度を制御する吸気圧フィードバック制御が実行される。 - 特許庁

The internal EGR control device 1 sets a target internal EGR amount EGRINCMD, which is a target of the internal EGR amount, according to detected operating conditions NE, PMCMD of an internal combustion engine 3, and calculates internal energy QACT which a combusted gas has and is determined according to the amount and temperature of the combusted gas.例文帳に追加

この内部EGR制御装置1は、検出された内燃機関3の運転状態NE,PMCMDに応じて、内部EGR量の目標となる目標内部EGR量EGRINCMDを設定するとともに、既燃ガスの量および温度に応じて定まる既燃ガスが保有する内部エネルギQACTを算出する。 - 特許庁

The ECU 2 controls supercharging pressure (Step 5, 7, 12 to 14 and 30 to 40), by determining a nozzle opening command value LVNT_CMD of the variable nozzle mechanism 14 in response to a combustion mode value STS_BURNCMD, by setting the combustion mode value STS_BURNCMD in response to an engine seed NE and accelerator opening AP (Step 4).例文帳に追加

ECU2は、エンジン回転数NEおよびアクセル開度APに応じて、燃焼モード値STS_BURNCMDを設定し(ステップ4)、この燃焼モード値STS_BURNCMDに応じて、可変ノズル機構14のノズル開度指令値LVNT_CMDを決定することにより、過給圧を制御する(ステップ5,7,12〜14,30〜40)。 - 特許庁

A first injection correction amount al is calculated corresponding to a deviation of an actual engine revolution number Ne after the complete explosion and the target engine revolution number TNe and a second injection correction amount a2 is calculated corresponding to a deviation of a future engine revolution number presumed from a suction air amount and the target engine revolution number TNe.例文帳に追加

完爆後の実エンジン回転数Neと目標エンジン回転数TNeとの偏差に応じて第1の噴射補正量a1 を算出し、また、吸入空気量等から予想した将来のエンジン回転数と目標エンジン回転数TNeとの偏差に応じて第2の噴射補正量a2 を算出する。 - 特許庁

In a low speed range of engine speed Ne, a low speed cam and a long intake passage are set, and the closing timing of an intake valve is retarded stepwise with increasing engine speed until the closing timing of the intake valve is advanced in a transition of engine speed from the low speed range to a middle speed range.例文帳に追加

エンジン回転数Neが低回転領域では低速用カムと長吸気通路に設定すると共に、低回転領域から中回転領域へエンジン回転数が移行する際に、吸気弁の閉タイミングをアドバンスさせつつ、エンジン回転数が増加するに従って吸気弁の閉タイミングを段階的にリタードさせる。 - 特許庁

In the DSM controller 103, the phase control input Ucain is calculated by modulating the follow-up control input Rsld and at that time a calculation cycle of the phase control input Ucain is chosen from two calculation cycles ΔT1, ΔT2 according to an engine rotation speed NE, the cam phase Cain and a valve lift Liftin.例文帳に追加

DSMコントローラ103では、追従制御入力Rsldを変調することにより、位相制御入力Ucainが算出されるとともに、その際、位相制御入力Ucainの演算周期が、エンジン回転数NE、カム位相CainおよびバルブリフトLiftinに応じて、2つの演算周期ΔT1,ΔT2の中から選択される。 - 特許庁

An engine rotational frequency change amount dNe, the vehicle speed change amount dV (or a change amount dNv of torque converter output side rotational frequency), a vehicle speed V, a speed ratio Nt/Ne and a speed ratio change rate (Nt/Nd) are selected at need and input to a torque converter reverse rotation state determination part 100 for determining the reverse rotation state of the torque converter.例文帳に追加

トルクコンバータの逆回転状態を判定するトルコン逆回転状態判定部100には、エンジン回転数変化量dNe、車速変化量dV(或いはトルコン出力側回転数の変化量dNv)、車速V、速度比Nt/Ne、速度比変化率d(Nt/Nd)が必要に応じて選択されて入力される。 - 特許庁

When automatic recovery conditions are satisfied in the middle of the engine stopping period (time t1-t3) and automatic recovery is determined (time t5), intake air quantity Ga of the engine 1 is maintained at reference air quantity Gab or less at an early stage of start until engine speed NE rises to reference engine speed NEb (time t5-t6).例文帳に追加

停止途中期間(時間t1〜t3)に自動復帰条件が成立することで自動復帰判定がなされた場合(時間t5)、エンジン回転数NEが基準回転数NEbに上昇するまでの始動初期(時間t5〜t6)においては、エンジン1の吸入空気量Gaが基準空気量Gab以下に維持する。 - 特許庁

Failures of the second hydraulic pressure switch are detected when a predetermined time (failure detection execution timer tmDTCT) after the internal combustion engine is started, and when an engine speed NE is not lower than a predetermined engine speed NEDTCT (S220 and S222), and the determination thereof is finalized if failure is determined at least twice (S228).例文帳に追加

また、第2の油圧スイッチの故障検知は、内燃機関の始動から所定時間(故障検知実行タイマtmDTCT)経過後、かつ機関回転数NEが所定の回転数NEDTCT以上のときに行う(S220,S222)と共に、故障していると少なくとも2回連続して判断されるときにその判断を確定する(S228)。 - 特許庁

A reference signal for suppressing torque fluctuation of the engine 1 is produced based on an engine revolution pulse signal Ne, and a torque fluctuation suppressing signal Tc of the engine 1 is produced by changing phase characteristics and amplitude characteristics of the reference signal by alternating current component vac of a vehicular speed pulse signal Vsp to drive a motor generator 2 according to the torque fluctuation suppressing signal Tc.例文帳に追加

エンジン回転パルス信号Neに基づいてエンジン1のトルク変動を抑制するための基準信号を生成し、この基準信号の位相特性と振幅特性を車速パルス信号Vspの交流成分vacにより変更してエンジン1のトルク変動抑制信号Tcを生成し、トルク変動抑制信号Tcにしたがってモータージェネレーター2を駆動する。 - 特許庁

The control device of the motorcycle vehicle performs the support control to transmit the driving force to the driving wheel, based on the engine speed NE of an onboard engine when the movement start is detected (a third timing t3) with the determination result maintained after a first timing t1 determined that the driver is getting off while stopping the motorcycle vehicle.例文帳に追加

自動二輪車両の制御装置は、自動二輪車両の停車中に運転手が降車していると判定された第1のタイミングt1後に、該判定結果が維持された状態で自動二輪車両の移動開始が検知された場合(第3のタイミングt3)、車載のエンジンのエンジン回転数NEに基づく駆動力を駆動輪に伝達させる支援制御を行う。 - 特許庁

When reaching a predetermined speed, the control device starts the calculation of a correction value R1 on the basis of a rotation speed difference ΔNENT between an engine rotation speed NE and a turbine rotation speed NT, corrects a target turbine rotation speed TGNT so as to be made small by a correction value R1 and executes upshift of a gear change ratio Gear so as to reduce the turbine rotation speed NT.例文帳に追加

所定速度に達した際に、エンジン回転速度NEとタービン回転速度NTとの回転速度差ΔNENTに基づき補正値R1の算出を開始し、目標タービン回転速度TGNTを補正値R1により小さくなるように補正し、タービン回転速度NTが低下するように変速比Gearがアップシフトされる。 - 特許庁

The difference represents an absolute engine output based upon a vehicular load, and in the power-on state, the throttle opening θT1 is determined by adding a regulating amount θD determined on the basis of the difference to a basic throttle demanded opening θI and the engine speed NE and the turbine rotating speed NT are raised while maintaining the difference.例文帳に追加

該差は、車輌負荷に基づく絶対エンジン出力を表わし、パワーオン状態となった場合、基礎スロットル要求開度θIに、上記差に基づき決定された規制量θDを加えてスロットル開度θT1とし、上記差を保持しつつ、エンジン回転数NE及びタービン回転数NTを上昇する。 - 特許庁

The gas electric panel is constituted of introducing an auxiliary gas, that consists of at least one kind chosen from carbon dioxide gas, steam, oxygen gas, and nitrogen gas, to the discharge space 30, which has been evacuated, until the residual gas pressure is set to 0.02 mPa or lower, and after that, introducing the gas base body of a He-Xe system or a Ne-Xe system.例文帳に追加

これを解決するために、本発明のガス放電パネルでは、残存ガス圧が0.02mPa以下になるまで真空排気された放電空間30に対して、炭酸ガス、水蒸気、酸素ガス、窒素ガスの中から選ばれる少なくとも一種類からなる補助ガスが導入され、その後にHe−Xe系あるいはNe−Xe系のガス基体が導入されてなる。 - 特許庁

A determination condition preset for preventing sticking of the starter ring gear 36 to the non-rotating member is determined at S120 to S140, and when the preset determination condition is met, starter rotation control is performed at S150 for rotating the starter ring gear 36 at a rotation speed Ngr lower than an engine rotation speed Ne by the starter electric motor 32.例文帳に追加

S120乃至S140にて、スターターリングギヤ36の非回転部材への固着を防止するために予め定められた判断条件が判断され、その予め定められた判断条件が満たされた場合には、S150にて、スターター電動機32によりスターターリングギヤ36をエンジン回転速度Neよりも低い回転速度Ngrで回転させるスターター回転制御が実行される。 - 特許庁

When a select range is changed from a non-traveling range to a traveling range while engine speed Ne is controlled to idling speed by an engine control unit 70, a shift control unit 80 commands the increase of engine torque to the engine control unit 70 and increases the transmission torque of a continuously variable transmission mechanism 2 according to the increase quantity of the engine torque.例文帳に追加

エンジン制御コントロールユニット70がエンジン回転数Neをアイドル回転数に制御しているときに、セレクトレンジが非走行レンジから走行レンジへ切り換えられた場合には、変速制御コントロールユニット80がエンジン制御コントロールユニット70へエンジントルクの増大を指令するとともに、エンジントルクの増大量に応じて無段変速機構2の伝達トルクを増大する。 - 特許庁

A base target value IGTHCMNDK is calculated according to engine speed Ne, a throttle valve opening TH and an intake valve operation phase CAIN, and a target value IGTHCMD is calculated by multiplying the base target value IGTHCMDK by a correction coefficient KIGTHPA according to atmospheric pressure PA (S21-S23).例文帳に追加

エンジン回転数NE、スロットル弁開度TH及び吸気弁作動位相CAINに応じて基本目標値IGTHCMDKを算出し、大気圧PAに応じた補正係数KIGTHPAを基本目標値IGTHCMDKに乗算することにより、目標値IGTHCMDを算出する(S21〜S23)。 - 特許庁

例文

Based on a current engine speed Ne, a control device 8 searches a generated electric energy Qout, where a gas turbine engine 2 can be operated with relatively high efficiency and low emission, from an engine speed-generated electric energy map, and then calculates a difference Qdiff between a required electric energy Qdem and generated electric energy Qout.例文帳に追加

制御装置8は、現在の回転速度Neに基づき、ガスタービンエンジン2が比較的高効率かつ低エミッションの運転が可能となる発生電力量Qoutを回転速度−発生電力量マップから検索した後、要求電力量Qdemと発生電力量Qoutとの差Qdiffを算出する。 - 特許庁

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