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an NEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 562



例文

A basic duty ratio DTYSHTM of a drive signal of the heater 24R heating an oxygen concentration sensor 22R provided by corresponding to a cylinder suspended during partial cylinder operation is calculated (S32) in accordance with the number of revolutions NE of an engine and absolute pressure PBA in a suction pipe.例文帳に追加

一部気筒運転中に休止させる気筒に対応して設けられた酸素濃度センサ22Rを加熱するヒータ24Rの駆動信号の基本デューティ比DTYSHTMが、エンジン回転数NE及び吸気管内絶対圧PBAに応じて算出される(S32)。 - 特許庁

The lower limit current value EIEOF provided so that EGR valve does not generate a chattering for the current value for EGR control eiefin found out from an usual EGR amount calculation routine (S100) is set in response to the engine speed NE representing the extent of an exhaust pressure indirectly (S110).例文帳に追加

通常のEGR量算出ルーチン(S100)から求めたEGR制御用電流値eiefinに対して、EGRバルブがチャタリングを生じないように設ける下限電流値EIEOFは、間接的に排気圧の程度を表すエンジン回転数NEに応じて設定している(S110)。 - 特許庁

An engine control device generates 30-degree CA signals NE2 rising at every 30-degrees CA in accordance with rotation signals (NE signals) from a crank angle sensor and counts up a value (count value) CNT for a crank counter in an range of 0-23 using the signals NE2.例文帳に追加

エンジン制御装置は、クランク角センサからの回転信号(NE信号)に基づき30°CA毎に立ち上がる30°CA信号NE2を生成し、その信号NE2によりクランクカウンタの値(カウント値)CNTを0〜23の範囲でカウントアップさせる。 - 特許庁

When an rotational speed Ne of an engine 10 is lower than a prescribed engine rotational speed NA, the control of the slip amount between the flywheel 10a and the clutch disc 21a is continued at synchronization of the flywheel 10a and the clutch disc 21a.例文帳に追加

エンジン10のエンジン回転数Neが所定回転数NAよりも低回転のときは、フライホイール10a及びクラッチディスク21aの同期時にフライホイール10a及びクラッチディスク21a間のスリップ量の制御が継続される。 - 特許庁

例文

Thus, an engine speed NE is reduced, and the engine speed when fastening a clutch can be approached to the transmission input shaft rotating speed Nt being an original target engine speed, and a thrusting-up (acceleration) shock can be restrained.例文帳に追加

これにより、エンジン回転速度NEを減速させて、クラッチ締結時のエンジン回転速度を本来の目標エンジン回転速度である、変速機入力軸回転速度Ntに近づけることができ、突き上げ(加速)ショックを抑制できる。 - 特許庁


例文

In the method of forming an image including an electrification process, latent image forming process, toner layer forming process, developing process, transferring process and fixing process, the toner layer on a toner carrying body 55 is regulated by a toner regulating member 57 in the toner layer forming process, and the NE length is specified to ≥0.1 μm and <5.0 μm.例文帳に追加

帯電工程;潜像形成工程;トナー層形成工程;現像工程;転写工程;定着工程を有する画像形成方法において、トナー層形成工程において、トナー規制部材57によってトナー担持体55上のトナー層が規制し、NE長が0.1mm以上5.0mm未満とする。 - 特許庁

The control device 5 detects, as an abnormal gear shift, a phenomenon that rotary speed NT of an input shaft 9 quickly rises greater than a predicted rotary speed at a target gear position under condition that engine speed NE is not controlled to quickly rise during gear shift process.例文帳に追加

制御装置5は、変速処理中においてエンジン回転数NEを急上昇制御していない状況で入力軸9の回転数NTが目標変速段で想定される回転数よりも急上昇するような現象が発生したときに、これを変速異常として検出する。 - 特許庁

When an eco-operation mode which suppresses fuel consumption is selected, basic target opening THB of a throttle valve is computed by searching a THBE map according to the requesting driving force parameter APREQ and a value of revolution of an engine NE (S42, S43).例文帳に追加

燃料消費率を抑制するエコ運転モードが選択されているときは、要求駆動力パラメータAPREQ及びエンジン回転数NEに応じてTHBEマップを検索することにより、スロットル弁の基本目標開度THBが算出される(S42,S43)。 - 特許庁

When revolution speed Ne of an engine E reaches a full explosion determination value Ner and determination in a step S11 is turned to Yes, an engine ECU 9 starts calculation of total heat generation quantity Qt based on fuel consumption quantity of the engine E in a step S13.例文帳に追加

エンジンEの回転速度Neが完爆判定値Nerに達し、ステップS11の判定がYesになると、エンジンECU9は、ステップS13でエンジンEの燃料消費量に基づいて総発生熱量Qtの算出を開始する。 - 特許庁

例文

When the exhaust temperature Tu or Td becomes higher than the predetermined value, an engine speed Ne and a load Q are respectively read as an engine operation state (S4), and a reducing agent increase quantity corresponding to the engine operation state is arithmetically operated by referring to a control map (S5).例文帳に追加

そして、排気温度Tu又はTdが所定値より高くなったときには、エンジン運転状態として回転速度Ne及び負荷Qを夫々読み込み(S4)、制御マップを参照してエンジン運転状態に応じた還元剤増量分を演算する(S5)。 - 特許庁

例文

Fuel is injected in response to a fuel control index (k) and an engine speed NE, by determining the fuel control index (k) in response to a cylinder inside oxygen quantity O2 in the ordinary operation state of applying an ordinary mode as a control mode.例文帳に追加

制御モードとして通常モードが適用される通常運転状態では、気筒内酸素量O2に応じて燃料制御インデクスkを決定し、燃料制御インデクスk及びエンジン回転数NEに応じて燃料噴射を実行する。 - 特許庁

An operation range is determined on the basis of the engine speed Ne and the engine load Lo (S3), and a stratified charge combustion mode is selected in the low-rotation and low-load range (S4), and a self-ignition control combustion mode is selected in a medium load range (S), and an even combustion mode is selected in a high-load range (S7).例文帳に追加

エンジン回転速度Neとエンジン負荷Loとに基づき運転領域を判定し(S3)、低回転低負荷領域にあるときは成層燃焼モードを選択し(S4)、中負荷領域にあるときは自着火制御燃焼モードを選択し(S6)、高負荷領域にあるときは均一燃焼モードを選択する(S7)。 - 特許庁

A target main injection timing map value CAIMM and a target main injection ignition timing map value CAFMM are calculated according to an engine speed NE and a required torque TRQ.例文帳に追加

エンジン回転数NE及び要求トルクTRQに応じて目標主噴射時期マップ値CAIMMが算出されるとともに、エンジン回転数NE及び要求トルクTRQに応じて目標主噴射着火時期マップ値CAFMMが算出される。 - 特許庁

An target output calculating for part for internal combustion engine 21 searches a map of preset target outputs PowerReq to the internal combustion engine by using prescribed vehicle state quantities (throttle opening TH and engine revolutions NE) as parameters.例文帳に追加

内燃機関目標出力算出部21は所定車両状態量(スロットル開度TH及びエンジン回転数NE)を変数として予め設定された内燃機関に対する目標出力PowerReqのマップのマップ検索を行う。 - 特許庁

A feedback control torque TRQFB is calculated in response to a difference DNOBJ between an engine rotation speed NE and a target rotation speed NOBJ, and intake flow rate control and ignition timing control are performed in response to the feedback control torque TRQFB.例文帳に追加

エンジン回転数NEと目標回転数NOBJとの偏差DNOBJに応じて、フィードバック制御トルクTRQFBが算出され、フィードバック制御トルクTRQFBに応じて吸気流量制御及び点火時期制御が行われる。 - 特許庁

A target compression end temperature TCMPCMD is calculated according to the required torque TRQ and engine speed NE of the engine, and also an estimated compression end temperature TCMPE is calculated based on cylinder inner pressure PCYL to be detected.例文帳に追加

エンジンの要求トルクTRQ及びエンジン回転数NEに応じて目標圧縮端温度TCMPCMDを算出するとともに、検出される筒内圧PCYLに基づいて推定圧縮端温度TCMPEを算出する。 - 特許庁

When the engine rotation frequency NE is more than a specific rotation frequency in an idling time, and a brake operation signal is put out from a brake switch 33, the correcting amount is set smaller than the OFF condition of the brake, according to the car speed.例文帳に追加

アイドル時に、エンジン1の回転数NEが所定回転数以上で、かつブレーキスイッチ33からブレーキ操作信号が出力されているときには、前記補正量を車速に応じてブレーキのオフ状態より小さく設定する。 - 特許庁

Pilot injection quantity QP and an interval CAINT between pilot injection timing CAP and main injection timing CAM are calculated according to the non-reduced original demand torque TRQ and engine speed NE (S17, S18).例文帳に追加

パイロット噴射量QP及びパイロット噴射実行時期CAPと主噴射実行時期CAMとの間隔CAINTは、低減されていないもとの要求トルクTRQ及び機関回転数NEに応じて算出される(S17,S18)。 - 特許庁

Pressure PU on the upstream side of the particulate trapping device 11 and pressure PL on the downstream side thereof are detected and EGR correcting coefficients KEGR1 and KEGR2 are calculated depending on differential pressure ΔP between these pressures and an engine speed NE.例文帳に追加

粒子状物質捕集装置11の上流側の圧力PU及び下流側の圧力PLを検出し、これらの圧力の差圧ΔP及びエンジン回転数NEに応じてEGR補正係数KEGR1及びKEGR2が算出される。 - 特許庁

Consequently, since actual rotation speed NE which includes long waste time itself is not used in the target rotation speed NEt from the beginning, hunting does not occur in engine output torque control even if an engine model 30f calculates target throttle opening Tat based on the target rotation speed NEt.例文帳に追加

したがって目標回転数NEtには無駄時間の長い実回転数NEそのものを最初から用いていないので、エンジンモデル30fが目標回転数NEtに基づいて目標スロットル開度TAtを算出してもエンジン出力トルク制御にハンチングが生じることはない。 - 特許庁

When a shifting mode is an S mode, the torque of the engine 3 is controlled so that the engine speed NE is target engine speed NELMTCM after the supply of fuel is restarted after performing the fuel cut (steps 34-37, 83).例文帳に追加

変速モードがSモードのときには、フューエルカットが実行されてから燃料の供給が再開された後に、エンジン回転数NEが目標回転数NELMTCMになるようにエンジン3のトルクを制限する(ステップ34〜37,83)。 - 特許庁

To provide an optical composite filter which has preferable transparency, excels in the shielding property of near-infrared rays, light emission of a Ne component and the like, is excellent in contrast improvement and has a proper electromagnetic wave shielding properties, together with the functions described.例文帳に追加

良好な透明性を有し近赤外線やNe成分の発光等の遮蔽性に優れ、かつ、コントラスト向上に優れる光学複合フィルタと、これらの機能とともに良好な電磁波遮蔽性を具備する光学複合フィルタを提供する。 - 特許庁

A requested cruise-control horsepower calculation section 33 obtains a requested cruise-control horsepower HPs from a speed difference ΔS between a target cruising vehicle speed So and an actual vehicle speed S, and a requested cruise-control torque calculation section 34 obtains a requested cruise-control torque Tcs based on the requested cruise-control horsepower HPs and engine speed Ne.例文帳に追加

クルコン要求馬力演算部33はクルーズ目標車速Soと実車速Sとの速度差ΔSからクルコン要求馬力HPsを求め、クルコン要求トルク演算部34はクルコン要求馬力HPsとエンジン回転数Neとに基づいてクルコン要求トルクTcsを求める。 - 特許庁

The orientation of crystal lattice is realized referring to a determined angle of a normal on a lattice plane NE with respect to an axis X-X of the rotary table as a reference direction, before fixing the single crystal and fastening it in a support member directed to the reference direction.例文帳に追加

単結晶の固定および基準方向に向けられた支持材における固締を行う前に、基準方向としての回転テーブルの軸(X−X)に対する格子面NEの法線の決定された角度を参照して、結晶格子の配向が実現される。 - 特許庁

In a vehicle starting state (S1), a mechanical clutch is quickly connected from a cut state to a half-connected state (S2, S3), and the half-connected state of the mechanical clutch is reinforced until an engine rotating speed Ne and a transmission input shaft rotating speed Ni are approximately agreed with each other.例文帳に追加

車両発進状態となったときには(S1)、機械式クラッチを断状態から半クラッチ状態まで急接続させた後(S2及びS3)、エンジン回転速度Neと変速機入力軸回転速度Niが略一致するまで、機械式クラッチの半クラッチ状態を強める(S4及びS5)。 - 特許庁

Thereby, the IG key 6 is not applied to the ST terminal 7 because the IG key 6 is locked by the lock mechanism 8 during the rotation of the engine (Ne≠0 rpm) even if an user tries to turn on the IG key 6 in error after starting the engine.例文帳に追加

これにより、エンジン始動後、ユーザが誤ってIGキー6をON操作しようとしても、エンジン回転中(Ne≠0rpm )の時は、ロック機構8によってIGキー6がロックされるので、IGキー6がST端子7に投入されることはない。 - 特許庁

A counter 36 sets a count value to zero to up-count a clock CLK, when an up-down command signal SUD is changed from L to the H and when the edge signal SE2 comes to the H, and is brought into down-count when the edge signal SE1 comes to the H after one period of the angular signal NE.例文帳に追加

カウンタ36は、アップダウン指令信号SUDがLからHに変化してエッジ信号SE2がHになると、カウント値を0にリセットしてクロックCLKをアップカウントし、角度信号NEの1周期後にエッジ信号SE1がHになるとダウンカウントに転じる。 - 特許庁

In lock-up areas A, (steps 405, 415), a CPU gradually increases engaging pressure so as to equalize engine speed Ne and the input shaft rotating speed Ni of an automatic transmission (step 425) and holds the engaging pressure at the point of time when both are equal (step 430).例文帳に追加

CPUは、ロックアップ領域A,Bにあるときに(ステップ405,415)、エンジン回転速度Neと自動変速機の入力軸回転速度Niを等しくするように係合圧を徐々に増大し(ステップ425)、それらが等しくなった時点での係合圧を保持する(ステップ430)。 - 特許庁

The control device 20 calculates an accelerator operating amount equivalent value on the basis of engine speed NE and a target throttle opening, and sets the gear shift pattern from the A map 21a on the basis of the calculated accelerator operating equivalent value, at the time of constant-speed travel controlling.例文帳に追加

制御装置20はエンジン回転速度NE及びスロットル目標開度とに基づいてアクセル操作量相当値を算出し、定速走行制御時には、この算出されたアクセル操作量相当値に基づきAマップ21aから変速パターンを設定する。 - 特許庁

An engine start controller 180 performs cranking control to pull up engine speed Ne with the electric motor MG in order to start the engine 10 into operation, and in the cranking control, makes the electric motor torque Tmg pulsate by resonance frequency f_RS of a power transmission system from the electric motor MG to the engine 10.例文帳に追加

エンジン始動制御手段180は、エンジン10を始動するために電動機MGでエンジン回転速度Neを引き上げるクランキング制御を行い、そのクランキング制御では、電動機MGからエンジン10までの動力伝達系の共振周波数f_RSで電動機トルクTmgを脈動させる。 - 特許庁

Torque instructions Tm1* and Tm2* of motors MG1 and MG2 are set by using these so that the engine is operated by an operation point, represented by a target rotation speed Ne* and a target torque Te* and the engine, and the motors MG1 and MG2 are controlled.例文帳に追加

そして、これらを用いてエンジンを目標回転数Ne*と目標トルクTe*とにより表わされる運転ポイントで運転するようモータMG1,MG2のトルク指令Tm1*,Tm2*を設定してエンジン,モータMG1,MG2を制御する。 - 特許庁

Additionally, the electronic control device 50 changes the speed-change ratio set based on the vehicle operating condition so that an engine revolving speed NE may be raised when the supply oil pressure supplied from the oil pump 21 to the valve timing changing device 14 is low.例文帳に追加

電子制御装置50は、オイルポンプ21からバルブタイミング変更装置14に供給される供給油圧が低いときに機関回転速度NEが上昇するように、車両運転状態に基づいて設定された変速比を変更する。 - 特許庁

When limiting a target load torque Tg* of a generator 7 at a transmission torque upper limit value T_slip to prevent the generation of belt slip, sifting ratio of an automatic transmission 4 is shifted down (step S29) to increase engine speed Ng and the number of revolution Ne of the generator.例文帳に追加

ベルトスリップが発生しないようにジェネレータ7の目標負荷トルクTg^*を伝動トルク上限値Tslipで制限したら、自動変速機4の変速比をダウンシフトさせることで(ステップS29)、エンジン回転数Ne及びジェネレータ回転数Ngを増加させる。 - 特許庁

An average value NEavg of engine speed NE of the multipurpose engine is calculated (S16), and a predetermined throttle opening θTHref is calculated based on the calculated average value NEavg (S18), and it is determined whether a throttle opening θTH (detected value) is the predetermined throttle opening θTHref or more(S22).例文帳に追加

汎用エンジンのエンジン回転数NEの平均値NEavgを算出する(S16)と共に、前記算出された平均値NEavgに基づいて所定スロットル開度θTHrefを算出し(S18)、スロットル開度θTH(検出値)が前記所定スロットル開度θTHref以上か否か判断する(S22)。 - 特許庁

A race gas is sealed in an interior 21 of a light-emitting tube 1 is such a race gas with relatively high molecular weight such as Xe, Kr or Ar and the like mixed with such a race gas with relatively low molecular weight as He or Ne and the like at 5 to 40%, and it is sealed at above 2 atmospheric pressure or so.例文帳に追加

発光管1の内部21に封入される希ガスとして、キセノン、クリプトンまたはアルゴン等の比較的高分子量の希ガスに、ヘリウムまたはネオン等の比較的低分子量の希ガスを5%〜40%混合し、圧力を常温で約2気圧以上にする。 - 特許庁

Once Ne is equal to or higher than Ns, the clutch hydraulic pressure of an automatic transmission is started to rise by the inclination of a pressure buildup speed that matches a mode selected by the driver, and brake hydraulic pressure is started to be released by the inclination of a pressure drop speed that matches the mode selected (S7).例文帳に追加

そして、Ne≧Nsになると、運転者によって選択されたモードに合わせた圧力上昇速度の傾きで自動変速機のクラッチ油圧を上昇開始させ、選択されたモードに合わせた圧力低下速度の傾きでブレーキ油圧をリリース開始させる(S7)。 - 特許庁

An NE is provided with the storage area 28, and a class constituting table 29 connected to a data management control part 23 included in the CPU 27, in which attributes name registered in a fundamental data storage area 25 are stored a class name by a class name that is one of the attributes contained in the event report.例文帳に追加

NEは、CPU27と、格納領域28と、CPU27に含まれるデータ管理コントロール部23に接続され、基本データ格納エリア25に登録すべき属性名が、イベントレポートに含まれる属性のひとつであるクラス名ごとに記憶されているクラス構成テーブル29とを備える。 - 特許庁

An electronic control device (ECU) 61 sets opening of the ISCV 41 at opening which becomes smaller as engine speed NE increases at the time when failure that the valve overlap period of time is fixed in a state of becoming longer than the time of idle driving occurs in the variable mechanism 51.例文帳に追加

電子制御装置(ECU)61は、可変機構51にバルブオーバラップ期間がアイドル運転時よりも長くなった状態で固定される故障が発生したとき、ISCV41の開度をエンジン回転数NEが高くなるほど小さい開度に設定する。 - 特許庁

A target rotation speed mediation part 30e calculates target rotation speed NEt by setting target model rotation speed NEm as an initial value of the target rotation speed, and performing collection based on PI control calculation of difference between the target model rotation speed NEm and actual rotation speed NE, and with the difference as a limit.例文帳に追加

目標回転数調停部30eは目標モデル回転数NEmを目標回転数NEtの初期値とし、目標モデル回転数NEmと実回転数NEとの差のPI制御計算に基づいて、この差を限度として補正することにより目標回転数NEtを算出している。 - 特許庁

Air intake pressure PM to converge at the normal time is found from engine speed NE and a phase value OA of throttle opening TA and VVT, and an air intake pressure gradual changing value PMN gradually changing and treating the air intake pressure PM is computed.例文帳に追加

エンジン回転数NEとスロットル開度TA及びVVTの位相値θAから定常時に収束する吸気圧力PMを求めるとともに同吸気圧力PMを徐変処理した吸気圧力徐変値PMNを算出する。 - 特許庁

Whenever a rotational angle signal is outputted from a rotation speed sensor, the device calculates an instantaneous rotation speed NE based on a period of time between the signals (30°CA) (S210), and then filters the value with a bandpass filter for selectively passing only signals at 720°CA interval (S220).例文帳に追加

回転速度センサから回転角信号が出力される度に、その間(30°CA)の時間から瞬時回転速度NEを算出し(S210)、その値を、720°CA周期の信号のみを選択的に通過させるバンドバスフィルタにてフィルタ処理する(S220)。 - 特許庁

Stopping control of an engine is started at the point of time t1 when the vehicle stops and a brake sensor is ON, and when engine speed Ne becomes lower than a specified engine speed threshold value NA_1 at the point of time t2, the electric oil pump is driven in accordance with electric oil pump voltage V.例文帳に追加

車輌が停車し、ブレーキセンサがONである場合に、時点t1においてエンジンの停止制御を開始し、時点t2においてエンジン回転数Neが所定回転数閾値N_A1以下になると、電動オイルポンプ電圧Vに基づいて電動オイルポンプを駆動する。 - 特許庁

The vibration intensity detected by the knock sensor is weighted by a weighting coefficient Kcn(f) set for each cylinder and each narrow frequency band based on an engine revolving speed NE, and then knock determining vibration intensity is calculated (S106-S112).例文帳に追加

ノックセンサに検出される振動強度は機関回転数NEに基づいて気筒毎及び狭周波数帯域毎に設定されている重み付け係数Kcn(f)にて重み付けされ、ノック判定用振動強度が算出されている(S106〜S112)。 - 特許庁

This hydraulic continuously variable transmission 10 temporarily stops shift control by stopping the operation of a shift actuator 36 (S7), when a throttle valve 61 abruptly opens immediately after full closure (Yes in S4) and an engine speed NE[rpm] is abruptly increased (Yes in S6).例文帳に追加

油圧式無段変速機10では、スロットル弁61が全閉直後に急開し(S4:Yes)且つエンジン回転数NE[rpm]が急上昇しているとき(S6:Yes)、変速アクチュエータ36の動作を停止して変速制御を一時的に停止する(S7)。 - 特許庁

At least one of the change degree to the wavelength of a normal light refractive index no of the liquid crystal material of a liquid crystal layer 8 and the change degree to the wavelength of an abnormal light refractive index ne is set to a range not generating screen coloring depending on the viewing angle.例文帳に追加

液晶層8の液晶材料の正常光屈折率noの波長に対する変化度合及び異常光屈折率neの波長に対する変化度合のうちの少なくとも一方を視角に依存した画面着色が発生しない範囲に設定する。 - 特許庁

An injection time calculating part 30 calculates a fundamental injection time TiM based on a throttle opening TH and the number Ne of revolutions of engine and inputs a correction factor KVAF and calculates a fuel injection time Ti by correcting a fundamental injection time TiM.例文帳に追加

噴射時間算出部30は、スロットル開度θTHとエンジン回転数Ne に基づいて基本噴射時間TiMを算出するとともに、補正係数KVAFを取り込み、基本噴射時間TiMを補正して燃料噴射時間Ti を算出する。 - 特許庁

The control part 201 derives a lock-up ratio judging value with which the lock-up control is smoothly conductable from a lock-up ratio judging map 202 prepared in advance corresponding to current oil temperature based on signals of an Ne sensor 205 and a throttle opening sensor 206.例文帳に追加

制御部201は、現在の油温に対応して予め設けられたロックアップレシオ判定マップ202から、Neセンサ205およびスロットル開度センサ206の信号に基づいて、スムーズなロックアップ制御が可能なロックアップレシオ判定値を導出する。 - 特許庁

If the first motor rotates at a speed Nm1 higher than a threshold Nref when a gate of the boost circuit (S110, S180) is cut off, the first motor outputs a predetermined torque T1 suppressing an engine speed Ne (S190).例文帳に追加

昇圧回路のゲート遮断が行なわれたときに第1モータの回転数Nm1が閾値Nrefより大きいときには(S110,S180)、エンジンの回転数Neを押さえ込む方向の所定トルクT1を第1モータから出力する(S190)。 - 特許庁

A misfire determination threshold value setting means 34 sets a base misfire determination threshold value on the basis of an engine speed Ne and the engine load Lo, corrects the base misfire determination threshold value on the basis of the misfire determination correction value Kmf, and sets the misfire determination threshold value LSL.例文帳に追加

失火判定閾値設定手段34は、エンジン回転数Neとエンジン負荷Loとに基づきベース失火判定閾値を設定し、このベース失火判定閾値を失火判定補正値Kmfで補正して失火判定閾値LSLを設定する。 - 特許庁

例文

When the time tc is reached a difference ΔN is calculated by subtracting the idle stabilization reference Nref from the rotating speed Ne of the engine 22 (S340), an ignition timing correction quantity (a) corresponding to the difference Δ N (S350) is determined, and the ignition timing is corrected based on the ignition timing correction quantity (a) (S360).例文帳に追加

そして、時間tcに達すると、アイドル安定化基準Nrefをエンジン22の回転数Neから差し引くことにより差分ΔNを算出し(S340)、この差分ΔNに対応する点火時期補正量aを求め(S350)、その点火時期補正量aに基づいて点火時期を補正する(S360)。 - 特許庁

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