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an NEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 562



例文

When a battery is charged, an engine revolution Ne is changed from a driving point a to a driving point B, along a 1st engine driving line L1 in the case of attaching importance to a fuel efficiency to increase the output of an engine by an infinite velocity changer, and a velocity changing speed at the time of vehicle change is slower than in an ordinary case.例文帳に追加

充電時には、無段変速機によりエンジン回転速度Neを燃費重視の第1エンジン運転ラインL1に沿って運転点Aから運転点Bまで変化させてエンジン出力を増大させるとともに、変速時の変速速度を通常よりも遅くする。 - 特許庁

In a state of releasing the automatic clutch 6 in shifting, when increase in output is demanded toward an engine 1 to synchronize an engine revolution speed NE with an input revolution speed NI, an output control in shifting for fulfilling the output demand in shifting is prioritized.例文帳に追加

変速時の自動クラッチ6の解放状態にあって、エンジン回転速度NEを入力回転速度NIと同期させるべくエンジン1に対し出力増加要求がなされるとき、その変速時の出力要求を満たすための変速時出力制御が優先的に実行される。 - 特許庁

In an electronic control device 30 of an engine 10, a target opening of a throttle valve 14 is calculated on the basis of an acceleration opening, and an upper limit opening of the throttle valve 14 is calculated on the basis of a cooling water temperature THW and the number of engine revolution NE.例文帳に追加

エンジン10の電子制御装置30は、アクセル開度に基づいてスロットルバルブ14の目標開度を算出するとともに、同スロットルバルブ14の上限開度を冷却水温THW及び機関回転速度NEに基づいて算出する。 - 特許庁

The ECU 20 calculates an adsorbent estimated temperature TTRS of the adsorbent 16 on the basis of the engine revolutions NE, an intake pipe absolute pressure PBA, an engine water temperature TWX, an intake temperature TAX and a detected humidity of exhaust gas VHUMD (steps 40-48, 60-63).例文帳に追加

ECU20は、エンジン回転数NE、吸気管内絶対圧PBA、エンジン水温TWX、吸気温TAX、および排気ガスの検出湿度VHUMDに応じて、吸着材16の吸着材推定温度TTRSを算出する(ステップ40〜48,60〜63)。 - 特許庁

例文

An output time difference between an engine rotation signal pulse output by an engine speed sensor 53 and a motor rotation signal pulse output by a motor rotation number sensor 52 is stored by a control unit 60 as a signal time difference Δt in the case when an engine rotational speed Ne is less than 400 r.p.m.例文帳に追加

制御ユニット60はエンジン回転数Neが400r.p.m未満である場合には、エンジン回転数センサ53により出力されたエンジン回転信号パルスとモータ回転数センサ52により出力されたモータ回転信号パルスとの出力時間差を信号時間差Δtとして記憶する。 - 特許庁


例文

During idling operation of the engine, a valve opening of an idle control valve 20 is increased for increasing an intake air volume and feedback control of an ignition timing IGLOG is started such that an engine speed NE is kept at a target speed NOBJ.例文帳に追加

エンジンのアイドル運転中において、アイドル制御弁20の開弁量を増加させて吸入空気量を増量するとともに、エンジン回転数NEを目標回転数NOBJに維持するように点火時期IGLOGのフィードバック制御を開始する。 - 特許庁

A target valve overlap quantity OVP is acquired on the basis of an engine rotational speed NE and a load factor L of the internal combustion engine, and a target displacement angle EXP of an exhaust side cam shaft is calculated on the basis of the target valve overlap quantity OVP and an actual displacement angle INR of an intake side cam shaft.例文帳に追加

内燃機関の機関回転速度NEと負荷率Lに基づいて目標バルブオーバラップ量OVPを求め、この目標バルブオーバラップ量OVP及び吸気側カムシャフトの実変位角INRに基づいて排気側カムシャフトの目標変位角EXPを算出する。 - 特許庁

The cetane number CET detected under conditions where an engine rotational number NE, an engine water temperature TW, an intake air temperature TA and a fuel temperature TF meet a learning condition is averaged so as to calculate a cetane number learning value CETLRN.例文帳に追加

エンジン回転数NE、エンジン水温TW、吸気温TA、及び燃料温度TFが学習条件を満たす状態で検出されたセタン価CETを平均化することにより、セタン価学習値CETLRNを算出する。 - 特許庁

An ignitability parameter IG indicating the ignitability of fuel in a combustion chamber is calculated according to a cylinder pressure PCYL, a cylinder gas temperature TCYL, an engine speed NE, a total fuel injection quantity QIT, a combustion chamber wall surface temperature TWALL, and an intake air flow rate GA.例文帳に追加

筒内圧PCYL、筒内ガス温度TCYL、エンジン回転数NE、総燃料噴射量QIT、燃焼室壁面温度TWALL、及び吸入空気流量GAに応じて、燃焼室内の燃料の着火性を示す着火性パラメータIGを算出する。 - 特許庁

例文

Thus, an engine rotating speed NE decreases by an upshift amount as compared with a case where a gear ratio γ just before the accelerator return operation is maintained as it is (arrow c), an engine brake is reduced, and the occurrence of the deceleration G beyond the intention of a driver is restrained.例文帳に追加

このため、アクセル戻し操作直前の変速比γをそのまま維持する場合(矢印c)に比較してアップシフト分だけエンジン回転速度NEが低くなり、エンジンブレーキが低減されて運転者が意図した以上の減速Gが発生することが抑制される。 - 特許庁

例文

An engine speed NEDRBN after filtering processing is calculated by applying high-pass filtering processing to an engine speed NE, and a feedback correction amount IGDRB in an ignition period is calculated so the engine speed NEDRBN after filtering processing becomes "0" (S115-S121).例文帳に追加

エンジン回転数NEのハイパスフィルタ処理を行うことによりフィルタ処理後エンジン回転数NEDRBNを算出し、フィルタ処理後エンジン回転数NEDRBNが「0」となるように点火時期のフィードバック補正量IGDRBを算出する(S115〜S121)。 - 特許庁

An ECU 9 includes an engine rotational speed detection part 11, a throttle opening detection part 10, and a basic injection amount calculation part 12 for calculating a basic fuel injection amount according to at least an engine rotational speed NE and a throttle opening TH.例文帳に追加

ECU9は、エンジン回転数検出部11と、スロットル開度検出部10と、少なくともエンジン回転数NEおよびスロットル開度THに基づいて基本燃料噴射量を算出する基本噴射量算出部12を有する。 - 特許庁

The engine starting system is provided with a starting quality means for discriminating the quality of starting of the engine with an engine speed Ne as an inspection time engine speed in inspection timing t12 set after predetermined time passes after starting of combustion of a cylinder existing in an expansion stroke in stopping.例文帳に追加

停止時に膨張行程にあった気筒の燃焼が開始されてから所定時間経過後に設定される検査タイミングt12でのエンジン回転速度Neを検査時エンジン回転速度として、エンジンの始動良否を判別する始動良否手段を設ける。 - 特許庁

When an engine speed Ne and the torque Te of an internal combustion engine 10 exist in a low speed-low load area small in exhaust energy, a low pressure stage exhaust control valve 24 is controlled in an opening state, and a high pressure stage exhaust control valve 44 is controlled in a closed state.例文帳に追加

内燃機関10の回転数Ne及びトルクTeが排気エネルギーの少ない低速・低負荷領域内にある場合は、低圧段排気制御弁24を開状態且つ高圧段排気制御弁44を閉状態に制御する。 - 特許庁

When a vehicle is stopped and the stoppage of an accelerator operation in an N range or a P range is continued for a specified time and such a requirement that an engine rotational speed Ne is less than 2500 rpm is not satisfied (YES in step S8), the engagement of a clutch is prohibited (step S12).例文帳に追加

N又はPレンジで停車中にアクセル操作の中止が所定時間継続し、且つ、エンジン回転速度Neが2500rpm未満である条件が満たされないときには(ステップS8がYES)、クラッチ係合を禁止する(ステップS12)。 - 特許庁

In the case where the preignition as a phenomenon of too-early self-ignition of an air-fuel mixture is detected and where it is determined that an engine rotation speed Ne is less than a predetermined value Nex, first preignition avoidance control including control for decreasing an effective compression ratio by using a variable mechanism (15) is performed.例文帳に追加

混合気が過早に自着火する現象であるプリイグニッションが検出され、かつエンジン回転速度Neが所定値Nex未満であることが確認された場合には、可変機構(15)を用いて有効圧縮比を低下させる制御を含む第1プリイグ回避制御を実行する。 - 特許庁

Opening APO of an electric control throttle valve and an engine speed Ne are detected (Step 1), and the pressure ratio (atmospheric pressure/collector pressure) of the atmospheric pressure P1 to the collector pressure P2 is calculated (Step 2), and an intake substance quantity (n) and the intake absolute temperature T per one cycle are read in (Step 3).例文帳に追加

電制スロットルバルブの開度APOと、エンジン回転数Neとを検出し(ステップ1)、大気圧P1およびコレクタ圧P2の圧力比(大気圧/コレクタ圧)を算出し(ステップ2)、1サイクル当たりの吸気物質量nと吸気絶対温度Tとを読み込む(ステップ3)。 - 特許庁

An α°C maximum lag ignition period akmf is calculated on the basis of an engine rotating speed NE and an engine load factor, and a maximum lag correction amount akmftha is calculated by executing the interpolating operation in reference to a map on the basis of the intake temperature and the engine load factor.例文帳に追加

エンジン回転速度NEとエンジン負荷率とに基づいてα℃最遅角点火時期akmfを算出し、吸気温とエンジン負荷率とに基づいてマップを参照して補間演算して最遅角補正量akmfthaを算出する。 - 特許庁

The lower an engine rotating speed Ne is and further the smaller a discharge amount of an oil pump driven by an engine is, the smaller a time ratio in a supplying condition at the periodical oil pressure supply is changed, to limit the amount of the oil used to discharge the air.例文帳に追加

前記周期的な油圧供給における供給状態の時間割合は、エンジン回転速度Neが低く、エンジン駆動されるオイルポンプの吐出量が少ないときほど小さく変更され、エアー排出のために使用される油量を制限する。 - 特許庁

The increase of the fuel temperature Tonup caused by the exhaust heat and the like is calculated on the basis of an engine rotating speed NE and the intake pipe pressure PM during the operation of an engine (step 103), and the decrease of the fuel temperature Tondown caused by heat radiation is calculated on the basis of a car speed SPD and an intake temperature TA (step 104).例文帳に追加

エンジン運転中に、エンジン回転速度NEと吸気管圧力PMに基づいて排気熱等による燃料温度上昇分Tonupを算出し(ステップ103)、車速SPDと吸気温TAに基づいて、放熱による燃料温度下降分Tondownを算出する(ステップ104)。 - 特許庁

An ECU 40 controls the output torque of the internal combustion engine 10 so that an output engine speed Ne of the internal combustion engine 10 becomes equal to an input rotating speed Nt of the automatic transmission 50 when returning from fuel cut control in the slip control.例文帳に追加

ECU40は、スリップ制御中における燃料カット制御からの復帰時に、内燃機関10の出力回転数Neが自動変速機50の入力回転数Ntと等しくなるように、内燃機関10の出力トルクを制御する。 - 特許庁

A driver request intake air amount GADRV is calculated according to an accelerator pedal operation amount AP and a total EGR ratio TEGRT is calculated (S31), and an EGR correction conversion coefficient KTEGR is calculated according to an engine speed NE and the total EGR rate TEGRT (S32).例文帳に追加

ドライバ要求吸気量GADRVがアクセルペダル操作量APに応じて算出されるとともに、全EGR率TEGRTが算出され(S31)、エンジン回転数NE及び全EGR率TEGRTに応じてEGR補正変換係数KTEGRが算出される(S32)。 - 特許庁

In an area (A2) where an engine rotation speed Ne is lower than a predetermined value, a multi-phase CI mode is executed where mixed gas X1 and X2 formed at different locations in a combustion chamber 6 based on fuel jetted from an injector 21 at a plurality of times is combusted by self ignition.例文帳に追加

エンジン回転速度Neが所定値よりも低い領域(A2)では、インジェクタ21から複数回に分けて噴射された燃料に基づき燃焼室6の異なる場所に形成された混合気X1,X2をそれぞれ自着火により燃焼させる多段CIモードを実行する。 - 特許庁

When starting the internal combustion engine 1, a predetermined fuel injection quantity based on an initialized starting fuel injection pulse width TSTA0 is sequentially increased and supplied by injection in accordance with an elapsed time until an engine speed NE reaches a predetermined engine speed NESTA or higher.例文帳に追加

内燃機関1の始動に際して、機関回転数NEが所定の機関回転数NESTA 以上と高くなるまで、初期設定された始動時燃料噴射パルス幅TSTA0 に基づく所定の燃料噴射量が経過時間に応じて逐次、増量され噴射供給される。 - 特許庁

A CPU in an ECU 40 decides that the operation state of a diesel engine 1 is approximately in a steady state when a change mount of an accelerator opening ACCP and an engine rotation speed NE is below a predetermined value and held for a predetermined time or more.例文帳に追加

ECU40内のCPUは、アクセル開度ACCP及びエンジン回転速度NEの変化量が所定値以下で、所定時間以上継続されると、ディーゼルエンジン1の運転状態が略定常状態であると判断する。 - 特許庁

During stoichiometric or rich driving, an adsorption map or a desorption map is detected based on engine speed NE and intake pipe internal absolute pressure PBA to calculate an additional value SABS or a subtraction value SDES corresponding to adsorption amount or desorption amount per hour (S43, S47).例文帳に追加

ストイキ運転中またはリッチ運転中のときは、エンジン回転数NE及び吸気管内絶対圧PBAに応じて吸着マップまたは脱離マップを検索し、単位時間当たりの吸着量または脱離量に対応する加算値SABSまたは減算値SDESを算出する(S43,S47)。 - 特許庁

A CPU (Central Processing Unit) obtains fuel pressure by processing synchronous with timing t1 at which an NE pulse signal (crank angle signal) is inputted and calculates an injection period Ta from fuel pressure and demand injection amount to set injection end operation timing.例文帳に追加

CPU(中央処理装置)が、NEパルス信号(クランク角信号)が入力されるタイミングt1に同期した処理により燃料圧力を取得し、当該燃料圧力と要求噴射量とから噴射期間Taを算出して噴射終了動作タイミングの設定を行う。 - 特許庁

An integrated value of a pentane insoluble portion is obtained to determine oil degradation (steps ST3 to ST6) based on a pentane insoluble portion map in view of mutual action between respective parameters of engine rotation speed Ne, a load Tq, an oil temperature Temp.例文帳に追加

エンジン回転数Ne、負荷Tq、油温Tempの各パラメータ間の相互作用を考慮したペンタン不溶解分マップに基づいて、ペンタン不溶解分の積算値を求めてオイル劣化を判定する(ステップST3〜ST6)。 - 特許庁

A cruise-control accelerator opening calculation section 37 sets a cruise-control accelerator opening θha by referring to an engine torque map in which the characteristic curve of the cruise-control accelerator opening θha is set along an equal horsepower curve based on the requested cruise-control torque Tsc and the engine speed Ne.例文帳に追加

クルコン用アクセル開度演算部37はクルコン要求トルクTcsとエンジン回転数Neとに基づきクルコン用アクセル開度θhaの特性曲線が等馬力曲線に沿って設定されているエンジントルクマップを参照して、クルコン用アクセル開度θhaを設定する。 - 特許庁

In an NE position of a first shift block 44, the center in a width direction of a second projection 44f passes through a rotational center 43a_1 of a shifter 43 and coincides with an imaginary straight line α in a direction orthogonal or substantially orthogonal to a moving direction δ of a first shift block 44.例文帳に追加

第1シフトブロック44のNE位置では第2凸部44fの幅方向の中心が、シフター43の回転中心43a_1を通りかつ第1シフトブロック44の移動方向δと直交またはほぼ直交する方向の仮想直線α上に一致している。 - 特許庁

As a result, an engine rotational speed NE is rapidly increased to an engine ignitable rotational speed NE2 or higher to improve the startability of the engine as compared with a case in which the engine is started by raising the rotational speed of the first sun gear S1 by the first motor M1.例文帳に追加

結果として、第1電動機M1により第1サンギヤS1の回転速度を引き上げることでのエンジン始動に比較してエンジン回転速度NEがエンジン点火可能回転速度NE2以上に速やかに上昇させられてエンジンの始動性が向上する。 - 特許庁

A second retard quantity θ2 is arithmetically operated based on a deviation ΔNe between an engine speed Ne(n) and an engine speed Neave(n-1) of processing primary delay (S22), and a larger value is set to a retard quantity θ by comparing the first retard quantity θ1 with the second retard quantity θ2 (S24).例文帳に追加

また、エンジン回転速度Ne(n)と一次遅れ処理をしたエンジン回転速度Neave(n-1)との偏差ΔNeに基づいて第2のリタード量θ2を演算し(S22)、第1のリタード量θ1と第2のリタード量θ2とを比較して、大きい方の値をリタード量θに設定する(S24)。 - 特許庁

When the deviation can possibly be reduced by updating an ISC learning value TAG (S330:NO, AND S340:NO) even if the deviation between an actual rotational speed NE in idle rotational speed control and a target rotational speed NT is a predetermined value or more (S310:YES), fault judgment is suspended.例文帳に追加

アイドル回転速度制御中の実回転速度NEと目標回転速度NTとの偏差が所定値以上であっても(S310:YES)、ISC学習値TAGの更新によってそれらの偏差が減少される可能性があるときには(S330:NO、且つS340:NO)、異常判定を保留する。 - 特許庁

A differential rotation detection means detecting a difference between an engine speed Ne and an input shaft rotational speed Ni of the speed change mechanism is provided, engine speed control means 21, 31, PRO1 controlling the engine speed so as to place differential rotation in a prescribed range, in the case of engaging the lock clutch, are provided.例文帳に追加

エンジン回転数Neと変速機構の入力軸回転数Niとの差を検出する差回転検出手段を設け、ロックアップクラッチの係合に際して、差回転が所定の範囲内に収めるようにエンジン回転数を制御するエンジン回転数制御手段21、31、PRO1を設ける。 - 特許庁

When the target load torque Tg* of a generator 7 is restricted by a transmission torque upper limit value Tslip so that a belt slip can be prevented from being generated, the change gear ratio of an automatic transmission 4 is down-shifted (a step S29), and the revolution of an engine Ne and the revolution of a generator Ng are increased.例文帳に追加

ベルトスリップが発生しないようにジェネレータ7の目標負荷トルクTg^*を伝動トルク上限値Tslipで制限したら、自動変速機4の変速比をダウンシフトさせることで(ステップS29)、エンジン回転数Ne及びジェネレータ回転数Ngを増加させる。 - 特許庁

In the delivery state that a fuse 8 is attached from the storage state for a long period of time that the fuse 8 for backup power source is unattached, the number of revolutions Ne of an engine is restricted to a set low speed number of revolutions Nea/c and rotation of an air conditioner compressor 5 driven by the engine is restricted.例文帳に追加

バックアップ電源用ヒューズ8が外れている長期保管状態から当該ヒューズ8を装着した出庫状態では、エンジン回転数Neを設定低速回転数Nea/cで制限し、エンジンにより駆動されるエアコンコンプレッサ5の回転を制限する。 - 特許庁

A front layer of a side face and an upper surface of the resist pattern is etched by a plasma of a mixture gas containing at least one first gas selected from the group consisting of He, Ne, Ar, Xe, Kr, CO, CO_2 and N_2, and an SO_2 gas.例文帳に追加

He、Ne、Ar、Xe、Kr、CO、CO_2、及びN_2からなる群より選択された少なくとも1つの第1のガスとSO_2ガスとを含む混合ガスのプラズマにより、レジストパターンの側面及び上面の表層部をエッチングする。 - 特許庁

A throttle valve is closed after a stop instruction of the engine (S14), and when an engine rotational speed NE becomes lower than a predetermined engine rotational speed NEICOFPRE and a stage number STG is "0", just after starting an intake stroke in any cylinder, the throttle valve is opened (S11-S13).例文帳に追加

機関の停止指令後にスロットル弁を閉弁し(S14)、機関回転数NEが所定回転数NEICOFPREより低くなり、かつステージ番号STGが「0」であって、何れかの気筒において吸気行程が開始された直後であるときに、スロットル弁を開弁する(S11〜S13)。 - 特許庁

Note data NDe having a pitch the same as that of note data NDp, having a pitch name the same as that of it and an octave different from it, or separated by a set step is superposedly generated by a performance data adding function Ne on the note data NDp of an arpeggio performance AR or a pattern performance PS.例文帳に追加

この発明では、演奏データ付加機能(NE)により、アルペジオ演奏(AR)又はパターン演奏(PS)のノートデータ(NDp)に対して、同じ音高であるか、同じ音名でしかもオクターブが異なるか又は設定した音程だけ離れているノートデータ(NDe)を重ねて発生させる。 - 特許庁

An air-conditioner ECU calculates engine efficiency Keng based on engine revolutions NE and an engine load KL (Step S11) and calculates the compression efficiency of compressor (Kcomp) based on a load of a compressor and the revolutions of the compressor (Step S12).例文帳に追加

エアコンECUは、エンジンの機関回転数NEと機関負荷KLに基づいて、エンジンの機関効率Kengを算出するとともに(ステップS11)、コンプレッサ負荷およびコンプレッサ回転数に基づいて、コンプレッサの圧縮効率Kcompを算出する(ステップS12)。 - 特許庁

After the engine speed Ne is converged in the target idle speed, an output variation in the engine is detected, and the basic ignition timing TADV is corrected, so that the output variation is brought near to an allowable limit value, and the exhaust gas temperature is raised by sufficiently retarding the ignition timing.例文帳に追加

エンジン回転数Neが目標アイドル回転数に収束した後に、エンジンの出力変動を検出し、出力変動を許容限界値に近づけるように、前記基本点火時期TADVを補正することで、点火時期を十分リタードして排気温度を上昇させる。 - 特許庁

A feedback correction term IGIDL of ignition timing is computed by referring to a map whereon an advance correction amount or an lag correction amount is set, in accordance with the absolute value of the deviation DNOBJ of the engine speed NE from the target engine speed NOB and the temperature of engine cooling water (S22-S25).例文帳に追加

エンジン回転数NEと目標回転数NOBJの偏差DNOBJの絶対値、及びエンジン冷却水温TWに応じて進角補正量または遅角補正量が設定されたマップを検索し、点火時期のフィードバック補正項IGIDLを算出する(S22〜S25)。 - 特許庁

The thin film having the laminar structure of a smooth surface, an underlayer thereof and a steep interface is manufactured by depositing the film and bombarding the surface region of a depth of20 nm of the deposited film with the ions of rare gas which has an energy within a range from 100 to 300 eV and is heavier than Ne.例文帳に追加

20nm以下の深さの表面領域に対して、100〜300eVの範囲内のエネルギーをもつNeより重い希ガスのイオンを膜堆積後に衝撃させることにより、滑らかな表面の層状構造とその下地層と急峻な界面をもつ薄膜の作製方法を提供する。 - 特許庁

Rotation of a crankshaft of an engine is detected by a crank angle sensor 21, and an NE signal comprising a pulse train per predetermined angle interval and having a reference position with a wide pulse interval in midway of the pulse train is generated by a detection signal of the crank angle sensor 21.例文帳に追加

エンジンのクランク軸の回転はクランク角センサ21にて検出され、その検出信号により、所定角度間隔毎のパルス列よりなり且つその途中にパルス間隔の広い基準位置を有したNE信号が生成される。 - 特許庁

An upper limit injection amount Qgd is set based on an engine revolution number NE, a passage air volume GAp detected by the air volume sensor, the correction term Kg, and a main injection amount Qm (S104, S105), a target post injection amount is limited by the upper limit injection amount Qgd (S106, S107).例文帳に追加

機関回転速度NE、空気量センサによって検出された通路空気量GAp、補正項Kgおよびメイン噴射量Qmに基づいて上限噴射量Qgdを設定し(S104,S105)、上限噴射量Qgdによって目標ポスト噴射量を制限する(S106,S107)。 - 特許庁

A first specific determination process portion (120) specifically determines an IN-VVT target displacement angle (vt-in) as an intake valve target displacement angle on the basis of the rotation speed (Ne) of the engine (200), the load (KL) that acts on the engine (200), and the oil temperature (TO) (step S40).例文帳に追加

第1特定処理部(120)は、エンジン(200)の回転数(Ne)、エンジン(200)に加わる負荷(KL)、及び油温(TO)に基づいて、吸気バルブ目標変位角としてIN−VVT目標変位角(vt−in)を特定する(ステップS40)。 - 特許庁

The control system of the internal combustion engine is equipped with a KLTA map for determining a reference intake air flow KLTA, that is an intake air flow at the time of making the engine operate at a standard status (25°C, 1 atmospheric pressure), based on a throttle valve opening degree TA and an engine revolution speed NE.例文帳に追加

この内燃機関の制御装置は、標準状態(25℃、1気圧)において機関を定常運転させたときの吸入空気量である基準吸入空気量KLTAをスロットル弁開度TAとエンジン回転速度NEとに基づいて求めるためのKLTAマップを備えている。 - 特許庁

On the other hand, an appearant capacity is set in an appearant capacity calculation means B14 from the car speed V signal and the engine rotation frequency Ne signal, and the variable capacity control of a hydraulic pump and a hydraulic motor is carried out in a speed change control device 15 so that the appearant capacity follows to the object capacity.例文帳に追加

一方、車速V信号とエンジン回転数Ne信号から見かけ容量算出手段B14において見かけ容量が設定され、変速制御装置15において見かけ容量が目標容量を追従するように、油圧ポンプおよび油圧モータの可変容量制御が行われる。 - 特許庁

A valve opening time TIVO in which an intake valve is open even during a compression stroke is calculated according to the rotational speed NE of the engine, and a basic blow-back air amount GBBM is calculated by researching the GBBM map preset according to the valve opening time TIVO and an intake pressure PBA.例文帳に追加

エンジン回転数NEに応じて圧縮行程中において吸気弁が開弁している開弁時間TIVOを算出し、開弁時間TIVO及び吸気圧PBAに応じて予め設定されたGBBMマップを検索して基本吹き返し空気量GBBMを算出する。 - 特許庁

例文

This compound is represented by formula I [RCO is an acyl which is an 8-22C (un)saturated aliphatic carboxylic acid residue], e.g. NE- lauroyl-L-4-oxalysine.例文帳に追加

一般式(I) 〔式中、RCO-は炭素数8〜22の直鎖または分岐鎖状の飽和または不飽和脂肪族カルボン酸残基であるアシル基を示す〕で表されるN^ε-アシル-4-オキサリジンが新規化合物として合成され、すぐれた種々の機能性を有すると認められる。 - 特許庁

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