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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > angle Tに関連した英語例文

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angle Tの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 422



例文

A steering angle/steering angular velocity measurement part 21 measures a steering angle X(t) of a vehicle 1 and calculates steering angular velocity Y(t) from the steering angle X(t).例文帳に追加

操舵角・操舵角速度測定部21が、車両1の操舵角X(t)を測定し、操舵角X(t)から操舵角速度Y(t)を算出する。 - 特許庁

JoinMiter The outer edges of two lines extend to meet atan angle. 例文帳に追加

lw(1.3i) lw(4.5i).T{JoinMiterT} T{2つの線の外側の辺が角で交わるまで伸ばす。 - XFree86

Further the wheel attitude angle measuring device computes the non-reference wheel referring attitude (toe angle T_NBR) of a non-reference wheel FL and computes the toe angle T_NBA to be set on the non-reference wheels on the basis of the difference between the toe angle T_BR and the toe angle T_I and also the toe angle T_NBR.例文帳に追加

さらに、車輪姿勢角測定装置は、非基準車輪(FL)の非基準車輪参照姿勢(トー角T_NBR)を演算し、トー角T_BRとトー角T_Iとの差、及びトー角T_NBRに基づいて、非基準車輪に設定するトー角T_NBAを演算する。 - 特許庁

METHOD FOR MANUFACTURING T-STEEL OR ANGLE例文帳に追加

T形鋼又は山形鋼の製造方法 - 特許庁

例文

A travel state determination part 22 determines the travel state STS of the vehicle 1 based on the steering angle X(t) and the steering angular velocity Y(t).例文帳に追加

そして、走行状態判定部22が、操舵角X(t)及び操舵角速度Y(t)に基づき車両1の走行状態STSを判定する。 - 特許庁


例文

The tire posture control part 12 calculates a target slip angle SA_t and a target camber angle CA_t based on the road surface μ estimated by the μ estimation part 11 and calculates target self-aligning torque SAT_t based on the target slip angle SA_t and the target camber angle CA_t.例文帳に追加

タイヤ姿勢制御部12は、μ推定部11で推定された路面μに基づいて、目標スリップ角SA_t及び目標キャンバ角CA_tを算出し、この目標スリップ角SA_t及び目標キャンバ角CA_tに基づいて、目標セルフアライニングトルクSAT_tを算出する。 - 特許庁

At the same time, an adding angle α is generated so that the steering torque T may approximate to an indicated steering torque T^*.例文帳に追加

一方、指示操舵トルクT^*に操舵トルクTを近づけるように、加算角αが生成される。 - 特許庁

Meanwhile, a steering torque T is fed back and an addition angle α is generated to bring the steering torque T near an indicated steering torque T^*.例文帳に追加

一方、操舵トルクTがフィードバックされ、指示操舵トルクT^*に操舵トルクTを近づけるように、加算角αが生成される。 - 特許庁

A detected steering torque T is fed back, and an addition angle α is generated so that the detected steering torque T is brought close to an instruction steering torque T^*.例文帳に追加

検出操舵トルクTがフィードバックされ、検出操舵トルクTを指示操舵トルクT^*に近づけるように、加算角αが生成される。 - 特許庁

例文

At the same time, a steering torque T is fed back, and an adding angle α is generated so that the steering torque T may approximate to an indicated steering torque T^*.例文帳に追加

一方、検出操舵トルクTがフィードバックされ、指示操舵トルクT^*に操舵トルクTを近づけるように、加算角αが生成される。 - 特許庁

例文

At the same time, a steering torque T is fed back, and an adding angle α is generated so that the steering torque T may approximate to an indicated steering torque T^*.例文帳に追加

一方、操舵トルクTがフィードバックされ、指示操舵トルクT^*に操舵トルクTを近づけるように、加算角αが生成される。 - 特許庁

A detection steering torque T is fed back, and an addition angle α is generated so that the detection steering torque T approximates a specified steering torque T^*.例文帳に追加

検出操舵トルクTがフィードバックされ、検出操舵トルクTを指示操舵トルクT^*に近づけるように、加算角αが生成される。 - 特許庁

An observation point T, an angle of view θ and a roll angle αare also automatically set to desired values in accordance with the movement.例文帳に追加

移動に伴い注視点T、画角Θ、ロール角αも望ましい値に自動的に規定される。 - 特許庁

An addition angle guard 41 corrects the addition angle α as required, for example, so that Δθ+A≥α≥Δθ is satisfied when T>T^* and Δθ-A≤α≤Δθ is satisfied when T<T^*.例文帳に追加

加算角ガード41は、たとえば、T>T^*のときΔθ+A≧α≧Δθとなり、T<T^*のときΔθ−A≦α≦Δθとなるように、加算角αを必要に応じて補正する。 - 特許庁

An angle specifying section 44 specifies an estimation angle θBe of an arrival direction of sound SVB of a sound source SB, as a numeric value in a range A, based on a sound signal V1(t) created by a sound collection device M1, and a sound signal V2(t) created by a sound collection device M2.例文帳に追加

角度特定部44は、収音機器M1が生成した音響信号V1(t)と収音機器M2が生成した音響信号V2(t)とから、音源SBの音SVBの到来方向の推定角度θBeを範囲A内の数値として特定する。 - 特許庁

An orientation processor 64, by executing on the observation signal x1(t) and the observation signal x2(t) dead angle control type beam formation that forms a dead angle of sound picking-up in the arriving direction θei (i=1, 2), generates an orientation component Zi[n, u].例文帳に追加

指向処理部64は、到来方向θei(i=1,2)に収音の死角を形成する死角制御型ビーム形成を観測信号x1(t)および観測信号x2(t)に実行することで指向成分Zi[n,u]を生成する。 - 特許庁

An assist torque T_A corresponding to the load angle θ_L occurs.例文帳に追加

この負荷角θ_Lに応じたアシストトルクT_Aが発生する。 - 特許庁

Therefore, an assist torque T_Aaccording to the load angle θ_Lis generated.例文帳に追加

したがって、負荷角θ_Lに応じたアシストトルクT_Aが発生する。 - 特許庁

The connection angle θ can be detected by detecting an angle δt facing the vertical marker 6 at bending because the angle δt and the angle θ has a following relative relationship.例文帳に追加

屈曲時の垂直マーカー6を臨む角度δ_t と連結角θとの間には下記の対応関係があるので、δ_t を検知することによりθを検出することが出来る。 - 特許庁

The tire posture control part 12 controls the camber angle CA based on the target camber angle CA_t and controls the slip angle SA and the camber angle CA based on the target self-aligning torque SAT_t.例文帳に追加

そして、タイヤ姿勢制御部12は、目標キャンバ角CA_tに基づいてキャンバ角CAを制御し、目標セルフアライニングトルクSAT_tに基づいてスリップ角SA及びキャンバ角CAを制御する。 - 特許庁

An eyeball rotation angle θ_s is set so that an angle between a visual axis direction S and a head direction R of the robot 1 is an added value of the perception deviation angle θ_e to a gazing object angle θ_t.例文帳に追加

ロボット1の視線方向Sと頭部方向Rとの間の角度が注視対象角度θ_t に知覚ずれ角度θ_e を加えた値になるように眼球回転角度θ_s を設定する。 - 特許庁

Furthermore, switching of signals used for angle operation is executed according to a phase of the rotational angle T, and the rotational angle T is calculated by triangular wave approximation by using either the first or the second angle operation-identification signals V_1, V_2, respectively.例文帳に追加

さらに、回転角度Tの位相に応じて角度演算に用いる信号の切り替えを行い、第1及び第2角度演算・識別信号V_1、V_2のいずれか一方を用いて三角波近似により回転角度Tを算出する。 - 特許庁

The angle α of start of energization is set so that a stability period t1 being obtained by eliminating the lead γ from the angle t of energization may be distributed equally before and after the central angle (right angle) of the energization of each phase coil.例文帳に追加

通電角tから進みγを除いた安定期間t1が、各相コイルの通電中心角(90度)の前後に均等に配分されるように通電開始角αを決定する。 - 特許庁

The circular arcuate portion 22 forms the contact portion T when a bending angle θ is not greater than a predetermined boundary angle θ0, and the change rate increasing portion 23 forms the contact portion T when the bending angle θ is greater than the predetermined boundary angle θ0.例文帳に追加

円弧状部22は、屈曲角θが所定の境界角θ0以下のときに接触部Tを形成し、変化率増大部分23は、屈曲角θが所定の境界角θ0より大きいときに接触部Tを形成する。 - 特許庁

An assist torque T_A is generated according to a load angle θ_L which is a difference between the control angle θ_C and a rotor angle θ_M.例文帳に追加

制御角θ_Cとロータ角θ_Mとの差である負荷角θ_Lに応じたアシストトルクT_Aが発生する。 - 特許庁

By the R-value of the tip of the punch, punch angle, die angle, thickness t and work winding angle ϕ1, the length S1 of the bending deformation region of the work is calculated.例文帳に追加

パンチ先端R値、パンチ角度、ダイ角度、板厚tとワーク巻き付き角度φ_1によりワークの曲げ変形領域長さS1を算出する。 - 特許庁

Each joint angle θ_t of a force feedback mechanism for providing the target fingertip position x_t is calculated (Step S10), and motors are controlled to provide each calculated joint angle θ_t (Step S11).例文帳に追加

そして、指先の目標位置x_tを実現するための力覚提示機構の各関節角度θ_tを計算し(ステップS10)、計算された各関節角度θ_tになるように、モータを制御する(ステップS11)。 - 特許庁

The degree of rotational variation can be computed from a ratio t/T of a passing time t of a predetermined constant angle region of a rotor rotated integrally with the crankshaft to one period T of the rotor.例文帳に追加

回転変動の度合いは、クランク軸と一体に回転する回転体の予め決めた一定角度範囲の通過時間(t)と、回転体の1周期(T)との比率(t/T)により求めることができる。 - 特許庁

The trapezoidal line current command generating section generates the slant region of the trapezoidal line current command signals d_r^*, d_s^*, d_t^* based on expressions; (where, d_s^*, d_t^* are line current conduction ratios, and the phase angle ϕ is 0≤ϕ≤π/3).例文帳に追加

上記台形波状線電流指令生成部は、台形波状線電流指令信号d_r^*,d_s^*,d_t^*の傾斜領域を、 (ただし、d_s^*,d_t^*は線電流通流比、位相角φは0≦φ≦π/3)に基づいて生成する。 - 特許庁

The degree of revolution fluctuation is calculated by using a ratio (t/T), wherein t is a passing time of a predetermined fixed angle range of a rotor integrally rotating with the crankshaft, and T is a period of the rotation of the rotor.例文帳に追加

回転変動の度合いは、クランク軸と一体に回転する回転体の予め決めた一定角度範囲の通過時間(t)と、回転体の1周期(T)との比率(t/T)により求めることができる。 - 特許庁

On the contrary, an addition angle α is generated by a PI control section 23 so that a detection steering torque T may approximate to an indicated steering torque T^*.例文帳に追加

一方、検出操舵トルクTを指示操舵トルクT^*に近づけるように、PI制御部23によって、加算角αが生成される。 - 特許庁

A second image whose coordinates (x), (t) are the distance (x) traveled and the reflection time (t) is also displayed to correspond to the angle θ.例文帳に追加

また、前記角度θに対応して、移動距離xと反射時間tとを座標(x,t)とする第2画像を表示させる。 - 特許庁

The correction target joint angle Jmta(t)" and the corrected auxiliary device target value Jsta(t)' are outputted to the manipulator 11 and the moving device 12.例文帳に追加

補正目標関節角度Jmta(t)''と補正補助装置目標値Jsta(t)'がマニピュレータ11と移動装置12に出力される。 - 特許庁

The steel bar supporting surface (2) is provided with a plurality of projections (4) which restrict the deployment angle (θ) of the axis (A) of a steel bar (T).例文帳に追加

該鉄筋支持面(2)には鉄筋(T)の軸線(A)の展開角(θ)を規制する複数の突起(4)が設けられる。 - 特許庁

Meanwhile, a PI control unit 23 generates an addition angle α so that a detection steering torque T approximates a specified steering torque T^*.例文帳に追加

一方、検出操舵トルクTを指示操舵トルクT^*に近づけるように、PI制御部23によって、加算角αが生成される。 - 特許庁

The angle t of energization to each phase coil is set so that the revolution of the motor may accord with the target revolution.例文帳に追加

電動機の回転数が目標回転数と一致するように、各相コイルに対する通電角tを設定する。 - 特許庁

When the permissible inclination angle of this optical recording medium is defined as Θ(°) and the thickness of the transparent protective layer 3 as t(μm), "kuchi"(Japanese:kanji,387D).t≤336.46 holds.例文帳に追加

この光学記録媒体では、その許容傾き角をΘ(°)、透明保護層3の厚さをt(μm)としたとき、Θ・t≦336.46が成立する。 - 特許庁

Width information d_w is acquired, for example, from a maximum value d_T of a profile when the projection angle is 0° and an area S of the profile (step S6).例文帳に追加

例えば投影角度0°のときのプロファイルの最大値d_Tおよびプロファイル面積Sより幅情報d_wを求める(ステップS6)。 - 特許庁

The function θ(t) is defined so that the first rotation angle is increased byfor each of time T/M with respect to a prescribed period T, a prescribed positive integers M and N, and the function ϕ(t) is defined so that a time change ratio of the second rotation angle is 2πN/T.例文帳に追加

ここで、所定の周期T、所定の正の整数M、Nに対して、前記θ(t)は、前記第1回転角度が時間T/Mごとに2π増加するように定義され、前記φ(t)は、前記第2回転角度の時間変化率が2πN/Tとなるように定義されている。 - 特許庁

An electronic control unit 35 works so as to enter the steering angle θ and the steering torque T at Step S11, and decides the target lateral acceleration Gma based on the steering angle θ and the target lateral acceleration Gmt based upon the torque T, at Steps S12 and S13, as the motion conditional amount of the vehicle.例文帳に追加

電子制御ユニット35はステップS11にて操舵角θ,操舵トルクTを入力し、ステップS12,13にて車両の運動状態量として、操舵角θに基づく目標横加速度GmaとトルクTに基づく目標横加速度Gmtを決定する。 - 特許庁

Thereafter, control of a scalar ratio α(=|T_o|/|T_max|) of the composite vector and the maximum vector is made to correspond to a vertical movable range of a right stick of a transmitter and an angle of deviation θ_T relative to an axis of ordinate of the composite vector is made to correspond to a vertical movable range of a right lever adjacent to the stick.例文帳に追加

そして、その合成ベクトルと最大ベクトルとのスカラー比α(=|T_0|/|T_max|)の制御を送信機の右スティックの上下可動範囲に対応させ、その合成ベクトルの縦軸に対する偏角θ_Tをそのスティックに隣接する右レバーの上下可動範囲に対応させる。 - 特許庁

A correction unit 28 makes correction to the rotation angle speed ω according to a change of the command steering torque T^*.例文帳に追加

補正部28は、指示操舵トルクT^*の変化に応じて回転角速度ωに補正を施す。 - 特許庁

Thereby, the load angle θ_L changes so that the indicated steering torque T^*may be obtained.例文帳に追加

これにより、指示操舵トルクT^*が得られるように負荷角θ_Lが変化する。 - 特許庁

One flange 11b is shorter by the plate thickness (t) of the angle steel than the other flange 11a.例文帳に追加

一方のフランジ11bが他方のフランジ11aより山形鋼の板厚t分短い。 - 特許庁

Parameter values (an angle A, a distance D, an occupancy rate C and time T) are computed on each object.例文帳に追加

各オブジェクトについて、パラメータ値(角度A、距離D、占有率C、時間T)を算出する。 - 特許庁

Wherein, θ is a shaft angle (degree), P is the max. iron tapping ratio (t/d.m3).例文帳に追加

θ≧70.3+5.05×P ただし、θ:シャフト角(度)、 P:最大出銑比(t/d・m^3 )。 - 特許庁

An angle θ1 between the segment L and the connecting line T is set in a range of 30° to 60°.例文帳に追加

線分Lと接線Tとの間の角度θ1は30°〜60°に設定する。 - 特許庁

Furthermore, the inclination angle θ is set so as to satisfy θ={18×ln(t)-1010%.例文帳に追加

更に、傾斜角度θは、θ={18×ln(t)−10}±10%を満たすように設定される。 - 特許庁

The gradient angle θ is also set so as to satisfy a relation of θ={11.5×ln(t)-9}±2.例文帳に追加

更に、傾斜角度θは、θ={11.5×ln(t)−9}±2を満たすように設定される。 - 特許庁

例文

An integral value Σ of steering torque T until a steering angle θshows a prescribed steering angle change is determined by a torque integrating part 14.例文帳に追加

操舵角θが所定舵角変化を示すまでの操舵トルクTの積算値Σが、トルク積算部14によって求められる。 - 特許庁

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