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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > diesel combustionの意味・解説 > diesel combustionに関連した英語例文

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diesel combustionの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 590



例文

To provide a diesel particulate filter capable of preventing erosion and fracture of a filter by uniformizing distribution of particulate matters in exhaust gas collected by porous wall surfaces and uniformizing temperature distribution during combustion of the collected particulate matters.例文帳に追加

多孔の壁面で捕集される排気ガス中の粒子状物質の分布を均一化して、それにより、捕集された粒子状物質の燃焼時の温度分布を均一化して、フィルタの溶損及び破損を防止できるディーゼルパティキュレートフィルタを提供する。 - 特許庁

To provide an exhaust gas cleaning filter which cleans harmful materials contained in an exhaust gas of a diesel engine, possesses a catalytic activity to harmful gas components, and exhibits high combustion efficiency to PM (particulate matters).例文帳に追加

ディーゼルエンジンなどの排ガスに含まれる有害物質を浄化するための、排ガス浄化フィルタであって、有害ガス成分に対して触媒活性を有し、かつPMに対して高い燃焼活性を発揮する排ガス浄化フィルタを提供することを目的とする。 - 特許庁

The diesel particulate filter 40 provided at a most downstream part of the exhaust gas passage 2 collects PM (Particulate Matter) in exhaust gas from the internal combustion engine 1, and collects particulate matter such as NH_4NO_3 (ammonium nitrate) and melamine leaking from the urea SCR catalyst 30.例文帳に追加

排気通路2の最下流に配設されるディーゼルパティキュレートフィルタ40は、内燃機関1からの排気中のPMを捕集すると共に、尿素SCR触媒30からリークしてくるNH_4NO_3(硝酸アンモニウム)、メラミンなどの粒子状物質を捕集する。 - 特許庁

To increase the action of a catalyst by changing the density of an exhaust gas component periodically and also reduce the torque change of an engine following thereto, in a diesel engine, provided with the catalyst in an exhaust passage, which can jet and supply a fuel directly to the combustion room in a cylinder.例文帳に追加

排気通路20に触媒22を備え、気筒2内の燃焼室4に燃料を直接、噴射供給するようにしたディーゼルエンジン1において、排気ガス成分の濃度等を周期的に変動させて触媒22の作用を高めるとともに、それに伴うエンジン1のトルク変動を低減する。 - 特許庁

例文

The diesel engine comprises a solenoid 2 used to open and close a solenoid valve 1 applied to a fuel injector for supplying fuel to a combustion chamber, a switch 6 connected in series to the solenoid 2, and a voltage regulation diode 8 connected in series to the solenoid 2 and connected in parallel to the switch 6.例文帳に追加

燃料を燃焼室に供給する燃料噴射装置に適用される電磁弁1を開閉することに利用されるソレノイド2と、ソレノイド2に直列に接続されるスイッチ6と、ソレノイド2に直列に接続され、スイッチ6に並列に接続される定電圧ダイオード8とを具備している。 - 特許庁


例文

To easily and certainly eliminate particulates collected on a filter of an exhaust emission control device for eliminating particulates (PM), or particulate matters included in exhaust gas from an internal combustion engine of an diesel engine and the like.例文帳に追加

本発明は、ディーゼルエンジン等の内燃機関から排出される排気ガスに含まれる粒子状物質であるパティキュレート(PM)を除去する排気浄化装置に関し、フィルターに捕獲されたパティキュレートを容易,確実に除去することを目的とする。 - 特許庁

To provide a catalyst for removing nitrogen oxides contained in exhaust gas to be discharged from an internal-combustion engine such as an automotive engine, for example a gasoline engine and a diesel engine, a boiler, an industrial plant or the like and to provide a method for removing nitrogen oxides by using the catalyst.例文帳に追加

自動車エンジン等の内燃機関、例えば、ガソリンエンジン、ディーゼルエンジン、又は、ボイラー、工業用プラント等から排出される排ガス中の窒素酸化物を除去するための触媒及びそれを用いた窒素酸化物の除去方法に関するものである。 - 特許庁

To provide an auxiliary device for improving combustion efficiency of an engine, heightening the exhaust efficiency of an engine such as a diesel engine or a gasoline engine to remarkably save a consumption amount of fuel and reduce influence on discharged exhaust gas on an environment.例文帳に追加

ディーゼルエンジンやガソリンエンジン等のエンジン排気効率を高め、燃料の消費量を大幅に節減するとともに放出される排気ガスの環境に与える影響を低減させることができるエンジンの効率向上用補助具を提供する。 - 特許庁

To further reduce the generation of a noxious component in exhaust gas, to reduce the generation of noise during, especially idling operation, and to improve the stability of combustion of an engine, in a four-cylinder diesel engine having injectors arranged on respective cylinders.例文帳に追加

各気筒毎にインジェクタ5が設けられている4気筒ディーゼルエンジン1において、排ガス中の有害成分の一層の低減を図るとともに、特にアイドル運転時に騒音を低減しかつエンジン1の燃焼安定性を高める。 - 特許庁

例文

To promote complete combustion of fuel ejected to the inside of a cylinder at an expansion stroke so as to increase output while reducing especially harmful materials such as black smoke included in the exhaust gas of a diesel engine mounted on a vehicle in a using process.例文帳に追加

特に、使用過程車に搭載されているディーゼルエンジンの排出ガス中に含まれる黒煙等の有害物質を減らす一方で出力を上げるため、膨張行程でのシリンダ内に噴射される燃料のより完全な燃焼を促す。 - 特許庁

例文

To maintain an injection nozzle over a long period of time with high responsiveness in response to higher fuel injection pressure of a high-pressure common rail, which is a type of a fuel injection device for an internal combustion engine such as a diesel engine.例文帳に追加

ディーゼルエンジンなどの内燃機関用の燃料は噴射装置の一種である高圧型コモンレールの燃料噴射圧力の高圧化に対応して、インジェクションノズルを長期にわたって高い応答性を維持できるようにする。 - 特許庁

To provide a method of machining for forming a sliding surface on a cylinder wall of a cylinder liner of a piston type combustion engine, in particular low-speed large diesel engine of the two stroke type, where a piston is arranged in a cylinder liner and reciprocates in the cylinder axis direction.例文帳に追加

ピストンがシリンダライナー内に配置されシリンダ軸線の方向に往復作動するピストン式燃焼機関、特に緩速2ストローク式大型ディーゼル機関のシリンダライナーのシリンダ壁に滑走面を形成する機械加工方法を提供する。 - 特許庁

To provide a lubricant composition exhibiting high temperature stability and high temperature abrasion resistance that sufficiently fits to the server operation conditions of ship two-cycle diesel internal combustion engines which are recently used or will be developed and manufactured in the near future.例文帳に追加

最近使用されつつある、あるいは近い将来において建造開発される船舶用二サイクルディーゼル内燃機関の厳しい運転条件に充分に適合する高温熱安定性と高温耐摩耗性を示す潤滑油組成物を提供すること。 - 特許庁

To provide a combustion control method for a diesel engine and a device therefor capable of simultaneously inhibiting a generation of NOx and a generation of soot, unburned hydrocarbon and carbon mono-oxide at a whole operation area from a low load area to a high load area of an engine.例文帳に追加

機関の低負荷域から高負荷域までの全運転域においてNOxの発生及び煤や未燃炭化水素、一酸化炭素の発生を同時に抑制可能としたディーゼル機関の燃焼制御方法及びその装置を提供する。 - 特許庁

To provide a gas oil composition for stably operating a diesel engine for longer terms that can suppress corrosion as much as possible, even when the fuel temperature is raised by a fuel injection apparatus, thereby enabling precise combustion control for longer terms.例文帳に追加

本発明は、ディーゼルエンジンをより長期間安定的に運転するための軽油組成物であり、燃料噴射装置により燃料温度が上昇しても腐食性を極力抑制することができ、精密な燃焼制御をより長期間可能にする軽油組成物を提供することを目的とする。 - 特許庁

The system for NOx reduction in combustion gases, especially gases discharged from diesel engines, includes an oxidation catalyst converting at least a portion of NO to NO_2, a particulate filter, a source of reductant such as NH_3, and an SCR catalyst.例文帳に追加

燃焼ガス、特にディーゼルエンジンから排出されるガス、中のNOx還元機構は、NOの少なくとも一部をNO_2に転化する酸化触媒、粒子状物質フィルター、還元剤、例えばNH_3、の供給源、およびSCR触媒を含む。 - 特許庁

To prevent an increase in NVH by preventing preignition of the fuel so as to reduce an amount of soot to be discharged from an engine into the outside air when an intake air temperature exceeds a target temperature, in the diesel engine that employs a PCI combustion system.例文帳に追加

PCI燃焼方式を採用したディーゼルエンジンにおいて、吸気温度が目標温度を上回る状況下において、燃料の過早着火を抑制することでNVHの悪化を防止するとともに、エンジンから外気中に放出される煤量を低減する。 - 特許庁

To provide a fuel cooling device of a diesel engine vehicle, in which a return pipe for returning a fuel from a high pressure pump to a fuel tank is cooled to enhance stability of combustion in an engine and the return pipe is protected even when external force is applied to the vehicle.例文帳に追加

ディーゼルエンジン車両の燃料冷却装置において、高圧ポンプから燃料タンクに燃料を戻すリターン配管を冷却してエンジンの燃焼の安定性を向上させるとともに、車両に外力が作用した場合でもリターン配管を保護することにある。 - 特許庁

The glow plug for a diesel engine includes: a housing 1; a heating rod 3 movable in the housing 1 in the axial direction and projecting from the housing 1 at a forward end; and the pressure measuring devices 4, 6 for measuring combustion chamber pressure exerted on the heating rod 3.例文帳に追加

ハウジング1と、ハウジング1の中で軸方向に動くことができて、先端においてハウジング1から突出している加熱棒3と、この加熱棒3に作用している燃焼室圧力を計測する圧力計測装置4,6とを具備するディーゼルエンジン用グロープラグに関する。 - 特許庁

To provide a device for controlling exhaust emission for an internal combustion engine, which reduces oxygen concentration to suppress an excessive temperature rise based on the determined possibility of an excessive temperature rise in a DPF (Diesel Particulate Filter) and also reduces oxygen concentration in exhaust gas without causing torque fluctuations.例文帳に追加

DPFの過昇温の可能性があると判定されたら酸素濃度を低減して過昇温を抑制する排気浄化装置において、トルク変動を引き起こすことなく排気中の酸素濃度を低減する内燃機関の排気浄化装置を提供する。 - 特許庁

In a direct injection diesel engine, a central protruding part 14 of a combustion chamber 1 recessed in the top surface of a piston 8 consists of a conical portion 14a, a first truncated conical part 14b, a second truncated conical part 14c and a third truncated conical part 14d, and keeps recesses 16a, 16b and projections 18a, 18b on the slope.例文帳に追加

直接噴射式のディーゼルエンジンにおいて、ピストン8頂面に凹設された燃焼室1の中央突起部14を、円錐部14a、第1円錐台部14b、第2円錐台部14c、第3円錐台部14dから構成し、斜面に凹部16a、16b及び凸部18a、18bを形成する。 - 特許庁

To provide a fuel injection device for a Diesel engine equipped with a fuel injecting nozzle capable of reducing generation of NOx and soot sufficiently by strengthening the penetrating force of a spray formed by the fuel injected into the combustion chamber of a cylinder after the spray has collided to the wall surface.例文帳に追加

気筒内の燃焼室に噴射した燃料により形成される噴霧の壁面衝突後の貫徹力を強化し、NOxおよびすすの発生を十分に低減することができる燃料噴射ノズルを備えたディーゼルエンジンの燃料噴射装置を提供する。 - 特許庁

To provide a composite oxide for oxidation catalysts containing no noble metal element such as Pt and the like which is capable of burning PM (the particulate material) of diesel engine exhaust gas and further which causes a reduced thermal deterioration due to exotherm at the particulate material combustion (that is, provided with high thermal resistance).例文帳に追加

Pt等の貴金属元素を含まずにディーゼルエンジン排ガスのPMを低温で燃焼させることができる酸化触媒に適した複合酸化物、さらにはPM燃焼時の発熱による熱劣化の少ない(すなわち高い耐熱性を備えた)複合酸化物を提供する。 - 特許庁

To detect ignition information (an ignition timing or peak creating timing) regardless of the combustion form of a diesel engine with high accuracy even if a cylinder pressure sensor is not highly sensitive, and to perform feedback control on devices to be controlled in conjunction with engine control, on the basis of the detected ignition information.例文帳に追加

ディーゼルエンジンの燃焼形態によらず、筒内圧センサが高精度でなくても、高い精度で着火情報(着火時期またはピーク発生時期)を検出し、検出した着火情報に基づいてエンジン制御に関わる制御対象装置のF/B制御を行う。 - 特許庁

This internal combustion engine 1 has: a fuel injection device 16 dividedly injecting a fuel into cylinders; and a first temperature sensor 25 installed on the upstream side of a diesel oxidation catalyst (DOC) 11 interposed in an exhaust passage 5 and detecting the temperature of the exhaust gas discharged from the engine 1.例文帳に追加

内燃機関1は、筒内に燃料を分割して噴射することのできる燃料噴射装置16と、排気通路5に介装されたディーゼル酸化触媒(DOC)11の上流側に設けられて機関1から排出された排気の温度を検出する第1温度センサ25と、を備えている。 - 特許庁

To prevent a torque from lowering and the amount of soot from increasing by holding the optimum timing of a post-injection even during the acceleration with an increased variation in suction amount in a diesel engine performing the post-injection with reference to the end time of combustion by main injection.例文帳に追加

主噴射による燃焼の終了時期を基準にして後噴射を行うディーゼルエンジンにおいて、吸気量変化の大きい加速時においても後噴射の最適時期を保持し、トルク低下や煤増大を防止できるようにする。 - 特許庁

To provide an exhaust emission control device for an internal combustion engine preventing a lowering of operability caused by self-ignition during fuel cut-off operation when slowing down even in a diesel engine and regenerating a NO_x absorbing catalyst while suppressing oil dilution.例文帳に追加

ディーゼルエンジンであっても、減速時におけるフューエルカット運転中に、自己着火による運転性の低下を防止するとともに、オイルダイリューションを抑制しながら、NOx吸収触媒を再生することができる内燃機関の排ガス浄化装置を提供する。 - 特許庁

To prevent the occurrence of chipping, peeling, or scuffing of a nitrided layer of a lower layer even when an initial running-in layer is rapidly worn out in an internal combustion engine working under a high temperature and high load condition like a diesel engine.例文帳に追加

ディーゼルエンジンのように高温・高負荷条件下で作動する内燃機関に使用することにより初期馴染み層が早く摩滅しても、下層の窒化処理層に欠け、剥離又はスカッフ等の不具合が生じない内燃機関用ピストンリング、及びその製造方法を提供する。 - 特許庁

To provide a lubricating oil composition (or lubricant) for a crankcase of an internal combustion engine, particularly a composition suitable for the use in a piston engine, especially for the lubrication of a gasoline engine (spark ignition) and diesel engine (compression ignition), and provide an additive for the composition to reduce wear.例文帳に追加

内燃エンジンクランクケース潤滑油組成物(又は潤滑剤)、更に特別にはピストンエンジン中の使用、特にガソリン(火花点火)及びディーゼル(圧縮点火)、潤滑に適した組成物;及び磨耗を軽減するためのこのような組成物中の添加剤を提供すること。 - 特許庁

To reduce a fuel injection amount of pre-stage injection required for optimizing a state in a cylinder 11a, while improving controllability of main combustion by optimizing the temperature and a pressure state in the cylinder 11a when starting main injection, in a control device of a diesel engine 1 with a supercharger.例文帳に追加

過給機付ディーゼルエンジン1の制御装置において、主噴射の開始時点の気筒11a内の温度及び圧力状態を最適化して主燃焼の制御性を向上させつつも、その気筒11a内の状態の最適化のために必要な前段噴射の燃料噴射量を少なくする。 - 特許庁

To prevent measurement difference by coarse particles by improving classification performance and quickly detecting failures or the like of a DPF (diesel particulate filter) with high detection precision at low costs in a particulate matter detection sensor of an electrical resistance system used for PM detection in exhaust gases of an internal-combustion engine.例文帳に追加

内燃機関の排気ガス中のPM検出に用いられる電気抵抗式の粒子状物質検出センサにおいて、分級性を高めて粗大粒子による測定誤差を防止し、低コストかつ高い検出精度で、DPFの故障等を速やかに検知する。 - 特許庁

This method for producing the fuel oil is provided by mixing at least one of waste edible oil and kerosene to a decomposition-produced oil obtained by thermally decomposing the waste polystyrene, having200°C boiling point and consisting mainly of single ring aromatic compounds for adjusting its cetane index and kinematic viscosity into a range required as the fuel oil for the diesel internal combustion engine.例文帳に追加

廃ポリスチレンを熱分解して得られた沸点が200℃以下の単環芳香族を主成分とする分解生成油に廃食用油及び灯油の少なくとも一方を混合してディーゼル内燃機関用の燃料油として要求される範囲のセタン指数と動粘度に調整する。 - 特許庁

In a cylinder structure 1 for a low-speed operating longitudinal scavenging type large two-cylinder diesel engine, a piston 3 is provided so as to reciprocate along a cylinder axis Z between a top dead center and a bottom dead center, and a scavenging air inlet 41 for introducing scavenging air into a combustion space 200 is provided in a cylinder.例文帳に追加

低速運転長手方向掃気式大型2気筒ディーゼルエンジンのためのシリンダ構造1は、ピストン3が、上死点及び下死点間をシリンダ軸Zに沿って往復可動に設けられ、掃気空気を燃焼空間200へ導入するための掃気空気入口41がシリンダに設けられている。 - 特許庁

This exhaust gas combustion device 30 includes: a DPF (Diesel Particulate Filter) 16; a sensor 20 which measures the pressure of the exhaust gas introduced into the DPF 16; a sensor 22 which measures the pressure of the exhaust gas purified by the DPF 16; and a controller 24 which receives the outputs from both sensors and calculates a pressure difference.例文帳に追加

本発明の排気ガス燃焼装置30は、DPF16と、DPF16に導入される排気ガスの圧力を計測するセンサ20と、DPF16により浄化された排気ガスの圧力を計測するセンサ22と、両センサからの出力を受けて差圧を算出する制御装置24とを備えている。 - 特許庁

To provide a device for removing suspended particulate matters(SPM) and tar contained in exhaust gas discharged from an internal combustion engine such as diesel engine, etc., for example, for a ship, for on-the-ground running, or for use at a fixed position on the ground.例文帳に追加

例えば船舶用、陸上走行用,陸上定置用の例えばディーゼルエンジン等の内燃機関等からの排ガス中に含まれる浮遊微粒子(SPM)及びタールを除去する排ガス中の浮遊微粒子除去装置を提供する。 - 特許庁

This system is provided with a power element TR (switching element) turning on and off electricity supply to the glow plug provided in a combustion chamber of a diesel engine, a control IC 31 (electricity supply control device) controlling operation of the power element TR, and a temperature transducer 32 (temperature detection means) detecting temperature of the power element TR.例文帳に追加

ディーゼル機関の燃焼室に設けられたグロープラグへの通電をオン・オフするパワー素子TR(スイッチング素子)と、パワー素子TRの作動を制御する制御IC31(通電制御装置)と、パワー素子TRの温度を検出する感温素子32(温度検出手段)と、を備える。 - 特許庁

To completely prevent the temperature of a continuously regenerative particulate filter from rising beyond its allowance value, in an exhaust emission control device which eliminates particulate (PM) of a particulate substance contained in exhaust gas discharged from an internal combustion engine such as a diesel engine.例文帳に追加

本発明は、ディーゼルエンジン等の内燃機関から排出される排気ガスに含まれる粒子状物質であるパティキュレート(PM)を除去する排気浄化装置に関し、連続再生型のパティキュレートフィルターの温度が許容値より高くなることを確実に防止することを目的とする。 - 特許庁

To provide a fuel for diesel engine heavy industrial machines, inexpensive, easily used and popularized, reduced in problems on exhaust gas during combustion, mild to the environment without impairing health and giving less load for machines and a new fuel for heavy industrial machines similar to a light oil but having priority over the light oil.例文帳に追加

ディーゼルエンジン重機用の安価で一般利用と普及が簡易で、燃焼時の排気ガス問題も軽減され、環境に優しく使用者の健康も害せず、機械に負担のない燃料と、軽油により近い、軽油に優位点のある新重機用燃料の提供。 - 特許庁

A microcomputer 500 converts discharge voltage generated from the particulate sensor 2000 within a predetermined period of time after start of the Diesel internal combustion engine 100 to concentration of particulate, and judges of trouble of particulate filter 200 based on the concentration of particulate.例文帳に追加

マイクロコンピュータ500は、パティキュレートセンサ2000からディーゼル内燃機関100の始動後所定の時間以内に発生される放電電圧をパティキュレートの濃度に変換し、このパティキュレートの濃度に基づきパティキュレートフィルタ200の故障の有無を判定する。 - 特許庁

Accordingly, adverse effects, such as lowering of temperature in each combustion chamber of the engine by the fuel injection can be prevented so that in the diesel engine fuel can be readily ignited by heat of air compression, and the time required from the start of fuel injection to the initial explosion can be reduced.例文帳に追加

この結果、この燃料噴射がエンジンの各燃焼室の温度を低下させる等の悪影響を与えることがなくなり、ディーゼルエンジンの空気圧縮熱で燃料の着火が容易となり、燃料噴射を開始してから初爆が得られるまでの時間を短縮できる。 - 特許庁

To suppress a temperature of combustion of particulates by the function of a catalytic layer provided in a filter, by preventing its durability from lowering down due to a temperature when a substance of the particulates is heated to be incinerated, in this diesel particulate filter device.例文帳に追加

このディーゼルパティキュレートフィルタ装置は,パティキュレート物質の加熱焼却時の温度によってフィルタの耐久性の低下を防止するため,フィルタに設けた触媒層の機能によってパティキュレートの燃焼温度を抑制する。 - 特許庁

In a diesel internal combustion engine mounting in its exhaust path 2 this capture regeneration processor 3 for exhaust particulates, a generator 9 supplying power to a heater 4 for regeneration provided in the capture regeneration processor 3 is driven by a stepping motor 20.例文帳に追加

内燃機関1の排気路2に排気微粒子の捕集再生処理装置3を装着したデイーゼル内燃機関において、捕集再生処理装置3に設けられた再生用ヒータ4に電力を供給する発電機9をステツピングモータ20により駆動する。 - 特許庁

This method for reducing the particulate exhaust for the internal combustion engine comprises operating an internal combustion engine using a fuel composition comprising a major amount of a hydrocarbon fuel having a boiling point in a boiling point range of a gasoline or a diesel fuel and an effective amount, to reduce particulate exhaust, of an alkylene oxide-added hydrocarbon amide having 3-50 mol of an alkylene oxide per a mol of a hydrocarbon amide.例文帳に追加

内燃機関の粒子状排出物を低減する方法であって、主要量のガソリンまたはディーゼル燃料の沸点範囲の沸点を有する炭化水素燃料と、粒子状排出物低減に有効な量の、炭化水素アミドモル当りアルキレンオキシド約3乃至50モルを有するアルキレンオキシド付加炭化水素アミドとからなる燃料組成物を用いて、内燃機関を作動させることからなる方法。 - 特許庁

This control device of a diesel engine sets an ordinary injection mode for realizing the ordinary combustion and a premix injection mode for realizing the premix combustion, and performs the ordinary injection mode when an operation state of an actual engine exists in an ordinary area, and performs the premix injection mode when the operation state of the actual engine exists in a premix area.例文帳に追加

ディーゼルエンジンの制御装置において、通常燃焼を実現させるための通常噴射モードと、予混合燃焼を実現させるための予混合噴射モードとを設定し、実際のエンジンの運転状態が通常領域にあるときには通常噴射モードを実行し、実際のエンジンの運転状態が予混合領域にあるときには予混合噴射モードを実行する。 - 特許庁

The control device for the diesel engine executing premixed combustion is provided with an intake valve control means 13 opening an intake valve 7 during intake stroke of the engine, and exhaust valve control means 14, 15 starting opening an exhaust valve 8 during start of the intake valve 7 opening and continuing opening the exhaust valve 8 after the intake valve 7 is closed and closing the exhaust valve 8 after that during execution of premixed combustion.例文帳に追加

予混合燃焼を実行するディーゼルエンジンの制御装置であって、吸気弁7をエンジンの吸気行程中に開弁する吸気弁制御手段13と、予混合燃焼実行時に、吸気弁7が開弁されている間に排気弁8の開弁を開始すると共に、吸気弁7が閉弁された後も排気弁8の開弁を継続し、その後排気弁8を閉弁する排気弁制御手段14、15とを備える。 - 特許庁

The present invention relates to the scavenging method for residual burnt gas of a direct-injection internal combustion engine, notably of diesel type, comprising at least one cylinder including the combustion chamber 12, an exhausting means 14 controlled by an exhaust control means 42, an intake means 24 controlled by an intake control means 40, and a processing unit 44.例文帳に追加

燃焼室12を含む少なくとも1つの気筒と、排気制御手段42によって制御される排気手段14と、吸気制御手段40によって制御される吸気手段24と、処理ユニット44とを有する、特にディーゼル型の直接噴射内燃機関の残留燃焼ガスを掃気する方法に関する。 - 特許庁

In a diesel engine, directly, injecting fuel into a combustion chamber from an fuel injection valve, based on an intake air amount to the combustion chamber and air/fuel ratio detected by two linear O2 sensors arranged in the upstream/downstream of an exhaust emission control device, a momentary fuel consumption amount is highly accurately detected.例文帳に追加

燃料噴射弁から燃焼室内に直接燃料が噴射されるディーゼルエンジンにおいては、燃焼室への吸入空気量と、排気浄化装置の上流と下流とに配置された2つのリニアO2センサによって検出される空燃比とに基づいて、時々刻々燃料消費量が高精度で検出される。 - 特許庁

To improve control responsiveness of exhaust gas recirculation amount by an EGR passage 34, and prevent deterioration of combustibility in the direct injection type diesel engine 1 which allows the fuel to early inject with an injector 7 every cylinder 2 in a predetermined operation state, and allows premixed combustion to be a main combustion state by controlling an EGR rate at not less than a first set value.例文帳に追加

所定の運転状態で各気筒2毎のインジェクタ7により燃料を早期噴射させるとともに、EGR率を第1設定値以上に制御して、予混合燃焼が主体の燃焼状態とするようにした直噴式ディーゼルエンジン1において、EGR通路34による排気還流量の制御応答性を向上し、且つ燃焼性の低下を防止する。 - 特許庁

When it is determined that low cetane number fuel is used or that a current position is in a high altitude, misfire is suppressed by rewriting a map of rich combustion, exhaust fuel addition or post injection during NOx reduction, or deterioration of fuel economy of diesel particulate filter regeneration is suppressed by suppressing excessive discharge of smoke caused by rich combustion.例文帳に追加

用いている燃料が低セタン価燃料である、または現在地点が高地であると判別された場合、NOx還元の際にリッチ燃焼、排気燃料添加またはポスト噴射のマップを書き換えることで失火を抑える、またはリッチ燃焼によって引き起こされるスモークの過排出を抑制することで、ディーゼル・パティキュレート・フィルター再生の燃費悪化を抑える。 - 特許庁

例文

To provide a lubricating oil composition for automobiles which is low in sulfate ash level and has appropriate thermal oxidation stability, the lubricating oil composition used, in particular, for the lubrication of the crank chambers of a gasoline internal combustion engine (spark ignition) or diesel internal combustion engine (compression ignition), (the composition being called a crank chamber lubricant).例文帳に追加

硫酸灰分が低レベルで、望ましい熱酸化安定性の特徴を有する自動車用潤滑油組成物に関し、特に、ガソリン(火花点火)およびディーゼル(圧縮点火)内燃機関のクランク室の潤滑(そのような組成物は、クランク室潤滑剤と称される)に使用するためのかかる自動車用潤滑油組成物。 - 特許庁

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