1016万例文収録!

「ゲームの世界」に関連した英語例文の一覧と使い方(2ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ゲームの世界に関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

ゲームの世界の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 108



例文

また、独自のRAVSエンジンによって、プレイヤーは、仮想世界の中で、ゲームを中断することなく、仮想現実の商店を訪れ、商品を見出し、選択し、検討し、購入し、現実世界の自宅に発送を依頼することができる。例文帳に追加

A player 3 can visit a virtual reality store 6, find, select, consider, purchase merchandise and request for dispatch to the player's house in the real world by an original RAVS engine without interrupting a game in the virtual world. - 特許庁

プレーヤは、自分の声をしたキャラクタがゲーム世界で、物語を進行し、歌を歌う姿を見ることができる。例文帳に追加

The player can see the character with the player's voice acting in a story and singing a song in a game world. - 特許庁

煩雑な手続きを踏まなくてもグループメンバーが同一のサーバ(同じゲーム世界)に参加することを可能にする。例文帳に追加

To enable a group member to take part in the same server (the same game world) even without following complicated procedures. - 特許庁

意外性に富み、現実世界ではありえない仮想空間内独特のレースを展開させることが可能なレーシングゲーム装置を提供する。例文帳に追加

To provide a racing game device full of unexpectedness, capable of developing a race peculiar to the virtual space and impossible in the real world. - 特許庁

例文

現実世界における選手の意図がプレイに与える影響を、プレイヤがゲームにおいて体験することができるようにする。例文帳に追加

To enable a player to experience influence that the intention of a player in the real world has on play. - 特許庁


例文

本プログラムでは、予約サーバからデータをロードすることによって、現実世界の予約状況が、ゲームに反映される。例文帳に追加

Using a program, by loading data from a reservation server, the reservation state of the real world is reflected on a game. - 特許庁

現実世界において、ある事象に対して選手が受ける意識の影響を再現できるゲームを、提供することにある。例文帳に追加

To provide a game that can reproduce influence of consciousness that a player receives for an event in an actual world. - 特許庁

姿勢制御手段は、動き検出手段による検出に応じて、仮想ゲーム世界におけるオブジェクトの姿勢を決定する。例文帳に追加

An attitude control means determines the attitudes of the objects in the virtual game world according to detection by the motion detection means. - 特許庁

現実世界の競走馬を証券化した仮想株取引ゲームを提供し、売買不成立や株価操作を防止する。例文帳に追加

To provide a virtual stock dealing game for securitizing a racehorse in a real world, and to prevent buying/selling invalidity or stock price manipulation. - 特許庁

例文

仮想のCG画像を表示させることにより、現実世界とCGの仮想世界を合わせて見ることができ、プレイボードを用いたゲームを今まで以上高い興奮度を感じることができるようにすることを目的とする。例文帳に追加

To make games using playing boards highly excitable than ever by displaying virtual CG images that allow the players to see the combination of the real world and the CG virtual world. - 特許庁

例文

プレーヤは彼方此方に設置してある街頭ディスプレイの中から自分が旅に出したスーパーマリオを探し出し、仮想世界と現実世界とを融合させたゲームを楽しむ。例文帳に追加

The player finds Super Mario set out on the journey by the player from the street displays installed in many places and enjoys the game for which the virtual world and the real world are merged. - 特許庁

元来現実世界を仮想世界で模擬したゲームにおいて、仮想空間の状況を現実空間に重ね合わせて表現する具体的な指針がない。例文帳に追加

To solve the problem that there is no specific guideline which expresses the situation of a virtual space in the state of superposing it on an actual space in a game simulating an original actual world by a virtual world. - 特許庁

プレイヤの所定の入力操作に応じて、アイテムオブジェクトを仮想ゲーム世界内に登場させて動作させるためのアイテムオブジェクト初期情報を作成し、仮想ゲーム世界内に登場させた後、所定の動作基準に沿ってアイテムオブジェクトを動作させる。例文帳に追加

This game system creates item object initial information for making an item object appear and act in a virtual game world according to a prescribed input operation of a player and after making it appear in the virtual game world, makes the item object act according to a prescribed action standard. - 特許庁

ユーザが把持して画面を見ることが可能な表示装置に仮想世界の画像を表示し、当該表示装置の姿勢や動きに応じて当該仮想世界に対する操作が行われる場合に、当該操作と並行して行う操作を容易にすることが可能なゲームプログラム、ゲーム装置、ゲームシステム、およびゲーム処理方法を提供する。例文帳に追加

To provide a game program, a game device, a game system, and a game processing method, which facilitate operation to be performed in parallel with another operation when an image of a virtual world is displayed on a display device that a user can grip to see the screen and the another operation to the virtual work is performed according to posture and motion of the display device. - 特許庁

ゲーム世界においてプレイヤキャラクタがとった行動に応じて、ノンプレイヤキャラクタの行動に変化が生じ、あたかもプレイヤキャラクタがとった行動がゲーム世界に流行を引き起こしているかのような新鮮な感覚をプレイヤに感じさせること。例文帳に追加

To make a player have fresh feeling as if an action which a player character has taken makes a boom in a game world by the action of a non player character which is changed according to the action which the player character has taken in the game world. - 特許庁

GPSやPHS、CDMA方式の携帯電話などから得られる実世界の現在地およびその変位をロールプレイングゲームで示される画面(仮想世界)の仮想位置および仮想変位として表示し制御すると共に、イベントアイコンにその位置が重なると次の画面(第2の仮想世界)が表示されるゲームシステム10を提供する。例文帳に追加

A game system 10 is provided for displaying and controlling the displacement of a present position in an actual world obtained by a portable telephone of a GPS 51, PHS 52 or CDMA type, as the imaginary position or imaginary displacement of a screen (virtual world) shown by a roll playing game and displaying the next screen (second imaginary world) when the position is superposed on an event icon. - 特許庁

ゲームのプレイ筋書きの一部分として実際の実世界の地域を描写又は表示するコンピュータゲームの開発を容易にするためのシステム及び方法が開示される。例文帳に追加

A system and method are disclosed for facilitating development of computer games that depict or represent actual, real world geographic areas as part of the play scenarios of the games. - 特許庁

プレーヤが現実世界では味わうことの出来ない超人的なシチュエーションを提供することで、他のゲームとの差別化を図りいままでにはない面白いゲームの提供を行うこと。例文帳に追加

To provide an interesting game never existed before, by providing a superhuman situation that a player cannot experience in the real world to differentiate the game from other games. - 特許庁

世界の3大テレビゲーム機メーカーであるソニー・コンピュータエンタテインメント,マイクロソフトおよび任(にん)天(てん)堂(どう)は最近,それぞれの次世代テレビゲーム機を一般に公開した。例文帳に追加

The world's three largest video game machine makers, Sony Computer Entertainment, Microsoft, and Nintendo, recently showed their next-generation video game machines to the public.  - 浜島書店 Catch a Wave

仮想世界に存在する複数のオブジェクトをプレイヤが同時に制御するときに、見た目が不自然でなく、かつ良好な操作性の得られるようなゲームプログラムおよびゲーム装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a game program and a game device capable of obtaining excellent operability without making an appearance unnatural when a player simultaneously controls a plurality of objects present in a virtual world. - 特許庁

仮想世界に存在する複数のオブジェクトをプレイヤが同時に制御するときに、見た目が不自然でなく、かつ良好な操作性の得られるようなゲームプログラムおよびゲーム装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a game program and a game device for obtaining a good operability while visually natural when two or more objects in a virtual world are simultaneously controlled by a player. - 特許庁

痕跡の有無別にそれぞれ用意された仮想ゲーム世界におけるゲームフィールドの画像を、痕跡形状情報に基づいて合成することによって地面テクスチャを生成する。例文帳に追加

Ground texture is formed by composing the pictures of the game fields in the virtual game world prepared for the presence/absence of the trace respectively based on the trace shape information. - 特許庁

ロールプレーイングゲーム機11に仮想世界の登場人物(スーパーマリオSM)を登場させ、プレーヤPはロールプレーイングゲームを楽しんでいる。例文帳に追加

The character (Super Mario SM) of the virtual world is made to appear in a role playing game machine 11 and a player P enjoys the role playing game. - 特許庁

現実世界の多種多様な音または音声を使ってキャラクタを探索し、捕獲し、収集するというゲーム内容を実現するゲーム装置を提供する。例文帳に追加

To provide a game device which realizes game contents of searching for, capturing, and collecting characters using various sounds or voices of a real world. - 特許庁

仮想世界においてキャラクターをあるオブジェクトから別のオブジェクトへ移動させるゲームにおいて、移動ができそうな方向をプレイヤーに提示するゲーム装置等を提供する。例文帳に追加

To provide a game device presenting a player a movable direction in a game moving a character from one object to another object in a virtual world. - 特許庁

2人のプレイヤがそれぞれ操作するプレイヤキャラクタがゲーム世界で聴取する音をサラウンド出力することができるゲームにおいて、各プレイヤがサラウンド出力される音を違和感なく聞けるようにする。例文帳に追加

To enable each player to hear surround-outputted sound without the feeling of incompatibility in a game capable of surround-outputting the sound that player characters operated by the two players respectively hear in a game world. - 特許庁

そのため、ゲーム装置11は、インターネットを介して他の通信機器と通信することにより、世界中の情報をみることができると共に、外国のゲームソフト会社のホームページから任意のゲームソフトのプログラムを選択してダウンロードすることもできる。例文帳に追加

As a result, the game device enables to see worldwide information by communicating with other communication instruments through the Internet and also to download an arbitrary game software by selecting from home of foreign game software companies. - 特許庁

ダメージが十分に回復しない状態で回復アイテムを使用しても、十分に生命力パラメータを回復させることが出来ず、無理をして行動するといった、日常世界で頻繁に生じる現象を、ゲーム世界の中で再現することが出来る。例文帳に追加

A phenomenon occurring frequently in the world of every day that an action is made forcedly since the vitality parameter is not restored sufficiently if the restoring item in a state where the damage is not restored sufficiently is used can be reproduced in the world of a game. - 特許庁

GPSやPHS、CDMA方式の携帯電話などから得られる実世界の現在地およびその変位を、ブロック崩しゲームやテニスゲームのラケット(第1の移動体)の仮想位置あるいは仮想変位として表示し、これらにより第2の移動体であるボールに作用を与えてゲームを進めるようにするゲームシステム10を提供する。例文帳に追加

A game system 10 has game procedures of displaying the displacement of a present position in an actual world obtained by a portable telephone of a GPS 51, PHS 52 or CDMA type, as the imaginary position or imaginary displacement of a racket (a first mover) in a block breaker game or a tennis game and giving effect on a ball as a second mover. - 特許庁

他のゲーム装置は、アイテムオブジェクト初期情報を受信し、そのアイテムオブジェクト初期情報に基づいて仮想ゲーム世界内にアイテムオブジェクトを登場させた後、所定の動作基準に沿ってアイテムオブジェクトを動作させる。例文帳に追加

After receiving the item object initial information, the other game device makes the item object appear on the virtual game world based on the item object initial information and makes the item object act according to the prescribed action standard. - 特許庁

携帯端末を使用したネットワークゲームにおいて、ゲームの進行に従って、プレーヤーが実際に現実世界を移動し、実在する店舗や施設などから実際の情報を取得することを可能とするエンターテイメントシステムを提供する。例文帳に追加

To provide an entertainment system that enables a player to move in the real world and acquire real information from real shops and facilities in accordance with progress of a network game that utilizes a mobile terminal. - 特許庁

テレビゲーム装置11では、携帯型データ記憶装置10から供給された現実の各種データをゲーム上の仮想空間に反映させることにより、プレイヤ自身が実際に経験するであろう仮想世界をシミュレーションすることができる。例文帳に追加

In the TV game apparatus 11, various data of reality supplied from the portable type data memory device 10 are reflected on a virtual space on a game to allow simulation of a virtual world which is actually experienced by the player himself. - 特許庁

世界の歴史上の人物をモチーフにしたキャラクターによる対戦型格闘ゲームに登場する、日本の忍者をモデルとするキャラクターのうちのひとりとして服部半蔵(ワールドヒーローズ)が登場する。例文帳に追加

In this versus beat'em-up game which uses historical persons from around the world as a motif, Hanzo HATTORI appears as a character modeled on Japanese ninja (World Heroes).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

各ノードは、自ノードと接続している接続ノードから、ゲームを実行することによって形成される仮想世界における該接続ノードのプレイヤーの位置の情報を含むPCデータを受信する。例文帳に追加

Each node receives, from a connecting node 302 connected with its own node 301, PC data including information on the position of the player of the connecting node in a virtual world formed by executing the game. - 特許庁

現実の現在位置とオンライン上など仮想世界での事物・サービスとを連係させ、オンラインゲームサービスの質的量的な向上を図り、ユーザの誘導効果を奏することを可能とする。例文帳に追加

To enable the exertion of an inductive effect for a user by linking a matter and the service at an actual existing position and the same in the virtual world such as the online top or the like and qualitatively and quantitatively improving the online game service. - 特許庁

サブプレイヤは、端末装置のLCDの画面上に設けられたタッチパネルにタッチすることによって、タッチ位置に対応するゲーム世界内の位置に、種々のイベントを発生させることができる。例文帳に追加

By touching a touch panel provided on a screen of the LCD of the terminal device, the sub player can generate various events at a position in a game world corresponding to a touched position. - 特許庁

移動通信端末10aは現実世界の位置を表したマップ上の位置に対応させて当該事象を設定し、その設定位置と移動通信端末10の位置が合致した場合に事象を発生させてゲームを進行させる。例文帳に追加

The mobile communication terminal 10a sets events in accordance with positions on a map representing positions of actual world, and moves the game forward when the set positions match the positions of the mobile communication terminal 10. - 特許庁

キャラクタに対して何らかのインスピレーションを与えることにより、キャラクタ自身が前記インスピレーションに基づいて何らかの行動を行うといういままでにない新たなビデオゲームの世界をユーザに体験させる。例文帳に追加

To allow a user to have the experience of the new world of a video game which is not seen so far and in which a character itself takes some action according to a given inspiration by giving the inspiration to the character. - 特許庁

第1キャラクタから送出される移動体の特性に応じて、第2キャラクタの特性が変更されるようにすることにより、プレイヤが、現実世界の競技者と同じような感覚をゲームにおいて体験することができるようにする。例文帳に追加

To allow a player to experience, in a game, feeling similar to a player in an actual world by changing the properties of a second character according to the properties of a moving object sent from a first character. - 特許庁

ジャンプ指示が入力されるとキャラクタがジャンプするが、プレイヤの拍手に応じてキャラクタがジャンプするのは、キャラクタが仮想ゲーム世界に設置されたジャンプ台の上に位置しているときに限られる。例文帳に追加

With the inputting of a jump command, the character jumps but jumping by the character made responding to the clapping of the player is confined to the moment at which the character is positioned on a jump stand installed in a virtual game world. - 特許庁

両者の配信スケジュールは連携され、放送番組の視聴内容で前記ゲームの世界観を補完し得るように構成されている。例文帳に追加

Both of the distributing schedules are constituted in such a way that they are linked with each other and the view of the world of the above described game can be supplemented by the content of seeing and hearing on the broadcasting program. - 特許庁

日本のゲーム、アニメ、マンガの強みは、様々なルーツをもつ音楽や宗教的な規制が少ないことにより可能となる暴力描写等が「ごちゃまぜ」になり独特な世界を作りだしている点であると指摘されている71。例文帳に追加

It is pointed out that the strength of Japanese games, animated films, and manga comics is the unique world created by various elements including violence that is “all jumbled togetherbecause there is no restriction on using all manner of music that has various historical roots, or religious restrictions.71 - 経済産業省

入力装置から出力されたデータを用いて画面上の位置に対応する座標を取得し、仮想ゲーム世界に設定された所定のオブジェクトを非表示にして表示装置に表示する。例文帳に追加

The device acquires the coordinates which correspond to the positions on the screen utilizing the output data from the input unit and displays a predetermined object established in a virtual game world so as not to be displayed. - 特許庁

複製を生成することなくあたかも現実世界における物品のように貸し借りすることができ、かつ、貸し出されたキャラクタが所定の貸借期間が満了したときに必ず返却されるようなゲームシステムを実現する。例文帳に追加

To provide a game system in which a character can be lent and borrowed like an article in the real world without making a reproduction, and the lent-out character is surely returned when the considered term of the loan expires. - 特許庁

東京国際映画祭を中心に、アニメ、音楽、ゲーム等のコンテンツ・イベント等が一体となって国内外に発信する世界最大の国際コンテンツ・イベント。例文帳に追加

CoFesta, with its main feature of the Tokyo International Film Festival, is the world's largest international event for contents, which is designed to stage events for disseminating contents (such as anime, music and games) comprehensively to Japan and abroad. - 経済産業省

ひょっとして同じように、評判ゲームに基づく贈与文化は、高品質の創造的作業を産み出し(そしてチェックする!)ために協力するにあたって、世界的に最適な方法なのかもしれない。例文帳に追加

perhaps, in a similar way, the reputation-game gift culture is the globally optimal way to cooperate for generating (and checking!) high-quality creative work.  - Eric S. Raymond『ノウアスフィアの開墾』

現実世界における投機対象の市場状況を表す市場データに基づいてプレイヤが仮想的な投機取引を楽しむ仮想投機取引ゲームを公正に実現する。例文帳に追加

To fairly realize a virtual stock dealing game by which a player enjoys the game based on real market data which represent a stock market. - 特許庁

具体的には、世界201でロール・プレイング・ゲームのシナリオをこなしている間に入手した素材(エレメント)を基に、ジオラマ202でオブジェクト(建築物等)を建設できるようにする。例文帳に追加

For example, a player can build an object (building, etc.), in the diorama 202 based on the elements the player obtained in playing the scenario of the role-playing game in the world 201. - 特許庁

プレイヤがスクリーンに影を映し、スクリーンの状況に応じて影を左右上下方向に移動させ、さらに影の大きさを調整するという入力方法により、ゲーム世界との一体感を高め、プレイヤが所持する持ち物などをゲームの入力に反映させることができる、従来にないゲーム機を提供する。例文帳に追加

To provide an unusual game machine capable of improving a sense of unity with a game world and reflecting an object which a player possesses or the like to game input by an input method where the player projects a shadow to a screen, moves the shadow left and right, up and down in accordance with screen situations, and adjusts a size of the shadow. - 特許庁

例文

仮想ゲーム世界内に設定された範囲内の任意の位置に、1つのオブジェクトの配置が決定されるまでそのオブジェクトの位置を変更して仮配置され、既に範囲内に配置が決定されている別のオブジェクトとの間の距離を算出する。例文帳に追加

Until the arrangement of one object is decided, the position of the object is changed, it is temporarily arranged at an optional position within the range set inside the virtual game world, and a distance from a different object whose arrangement is already decided within the range is calculated. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  
浜島書店 Catch a Wave
Copyright © 1995-2024 Hamajima Shoten, Publishers. All rights reserved.
  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  
Copyright Ministry of Economy, Trade and Industry. All Rights Reserved.
  
この対訳コーパスは独立行政法人情報通信研究機構の集積したものであり、Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unportedでライセンスされています。
  
原題:”Homesteading the Noosphere”

邦題:『ノウアスフィアの開墾』
This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

Eric S. Raymond 著
山形浩生 YAMAGATA Hiroo 訳    リンク、コピーは黙ってどうぞ。くわしくはこちらを見よ。
プロジェクト杉田玄白 正式参加作品。
詳細は http://www.genpaku.org/ を参照のこと。
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS