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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 噴射圧力に関連した英語例文

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噴射圧力の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1719



例文

各気筒の燃料噴射ノズルに対応して設置されている燃料噴射率を切り換える切換弁から燃料噴射ノズル間の燃料通路で燃料圧力が異常となったときにこれを判定し、エンジン故障等を未然に防止するようにした蓄圧式燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To prevent engine trouble or the like by recognizing the abnormality of fuel pressure in a fuel passage between a selector valve and the fuel injection nozzle of each cylinder, whose the selector valve for changing fuel injection rate is installed to correspond to the fuel injection nozzle. - 特許庁

また、繊維供給装置(T1)に接続した圧力水によって繊維を噴射する複数の噴射ノズル(11Ra、11La)を扇状回動に設け、噴射ノズル(11Ra、11La)から噴射された繊維と衝突して絡み合うようにした。例文帳に追加

A plurality of ejection nozzles 11Ra, 11La to eject fibers with a pressurized water which are connected to a fiber feed device are provided in a fan-like turning manner so that the sand is collided and mixed with the fibers ejected from the ejection nozzles 11Ra, 11La. - 特許庁

筒内噴射用燃料噴射弁と吸気通路噴射用燃料噴射弁とを備える内燃機関の燃料圧力要求に対応するにあたって、内燃機関の燃費の悪化を抑制することのできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine, for suppressing degradation in fuel economy of the internal combustion engine, when responding to fuel pressure requirement of the internal combustion engine provided with a fuel injection valve for cylinder injection and a fuel injection valve for intake passage injection. - 特許庁

そして、この境界回転数を境に燃料噴射弁10から噴射される燃料の噴射圧力の機関回転数に対する変化の割合を変更し、前記第1領域で筒内の燃料分布が均等になるような燃料噴射期間にする。例文帳に追加

A fuel injection period is so determined that the fuel distribution in the cylinder is uniformized in the first area by changing the rate of the change of the injection pressure of the fuel injected from the fuel injection valve 10 to the engine rotational speed on both sides of the boundary rotational speed. - 特許庁

例文

着火遅れ期間が長期化してHCが増加するときに、燃料噴射時期を進角すると共に燃料噴射圧力の調整により燃料噴射期間を大きくして、燃料噴射完了から着火開始までの期間をクランク角度で15度以内にする。例文帳に追加

When the ignition delay period is longer to increase the HC, a fuel injection period is elongated by advancing the fuel injection timing and controlling fuel injection pressure so that a period from completing fuel injection to starting ignition is set to be at a crank angle of 15° of smaller. - 特許庁


例文

コモンレール式燃料噴射システムにおいて、燃料噴射に起因してコモンレール内の圧力が低下した際に、その圧力の低下曲線の2点をサンプリングし、その2点を結ぶことによって定まる直線と、燃料噴射前のコモンレール内の圧力を示す直線との交点をもって、燃料噴射開始時期を特定する。例文帳に追加

In the common rail type fuel injection system, when pressure in the common rail is lowered due to fuel injection, two points in the pressure lowering curve are sampled and fuel injection start timing is specified from an intersecting point of a straight line defined by connecting the two points and a straight line indicating pressure in the common rail before the fuel injection. - 特許庁

燃料噴射弁に取り付けられた燃圧センサにより検出された燃料の圧力波形のうち、燃料の噴射率上昇に伴い圧力降下している期間における降下波形、及び燃料の噴射率降下に伴い圧力上昇している期間における上昇波形に基づいて、実際の最大噴射率を算出する。例文帳に追加

An actual maximum injection rate is calculated based on a descending waveform in a period in which pressure lowers accompanied by a rise in the injection rate of the fuel and an ascending waveform in a period in which pressure rises accompanied by a fall in the injection rate of the fuel among the pressure waveforms of fuel detected by a fuel pressure sensor attached to a fuel injection valve. - 特許庁

液体噴射装置100が、圧力発生手段422により圧力室50内の圧力を変動させて圧力室50内の液体を液滴Bとしてノズル56から噴射する液体噴射部22と、圧力発生手段422を作動させる駆動信号COMを生成する駆動信号生成部64とを具備する。例文帳に追加

The liquid ejection apparatus 100 includes: a liquid ejection part 22 making a pressure generation means 422 fluctuate pressure in a pressure chamber 50 to eject a liquid in the pressure chamber 50 as droplets B from a nozzle 56; and a driving signal generation part 64 generating a driving signal COM actuating the pressure generation means 422. - 特許庁

圧電アクチュエータ5が圧力室14内のインクに圧力を付与することにより、ノズル20からインクの液滴が噴射される。例文帳に追加

The piezoelectric actuator 5 gives a pressure to the ink in the pressure chambers 14, whereby liquid droplets of the ink are jetted from the nozzles 20. - 特許庁

例文

その結果、圧力制御室11の燃料圧力を安定して制御することができるので、噴射を安定させることができる。例文帳に追加

As a result, the fuel pressure in the pressure control chamber 11 is stably controlled, and the injection is stabilized. - 特許庁

例文

圧電素子48が圧電横方向(d31方向)に変形すると、圧力室54に圧力が付与されてノズル56からインクが噴射される。例文帳に追加

When a piezoelectric element 48 deforms in the piezoelectric lateral direction (d31 direction), a pressure is imparted to a pressure chamber 54 and ink is ejected from a nozzle 56. - 特許庁

圧電素子422は、圧力室50内のインクの圧力を変化させてノズル56からインクを噴射させる。例文帳に追加

A piezoelectric element 422 changes pressure of ink in a pressure chamber 50 to inject the ink from a nozzle 56. - 特許庁

駆動信号COMは、インクが噴射されない程度に圧力室50内の圧力を変化させる微振動パルスPSを含む。例文帳に追加

The drive signal COM includes a minute-vibration pulse PS used to change the pressure in the pressure chamber 50 to an extent that the ink is not injected. - 特許庁

このオリフィス14aにより、インジェクタの噴射時に発生した圧力脈動を低減できるため、コモンレール内の燃料圧力が安定する。例文帳に追加

The orifice 14a reduces pressure pulsation generated in injection of an injector to stable fuel pressure in the common rail. - 特許庁

コモンレール式燃料噴射装置において、簡易な構成でサプライポンプによる吐出圧力圧力脈動を低減する。例文帳に追加

To reduce pressure pulsation of delivery pressure by a supply pump with a simple structure, in a common rail fuel injection device. - 特許庁

燃料圧力が所定圧力A以上になった後、時刻t2で1回目の燃料噴射を行う。例文帳に追加

Fuel injection of a first time is performed in the time t2 after the fuel pressure becomes predetermined pressure A or more. - 特許庁

燃料噴射ノズルは、内部の制御弁が圧力室の放出オリフィスを開閉することにより、ニードル弁が圧力バランスによって動く。例文帳に追加

In a fuel injection nozzle, a needle valve is moved with a pressure balance when a control valve opens and closes a discharge orifice of a pressure chamber. - 特許庁

通常の記録時には、両圧力室11a,13aへの加圧力を小さくし、一方のノズル穴5aのみからインク液滴を噴射させる。例文帳に追加

At a normal recording, a pressure force applied to both pressure chambers 11a, 13a is reduced, allowing ink liquid droplets to be ejected only through one nozzle hole 5a. - 特許庁

コモンレール圧力Pc等の高圧燃料の圧力を急速に低下させることが可能な燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection device capable of rapidly lowering the pressure of high-pressure fuel such as common rail pressure Pc. - 特許庁

噴射ヘッドに供給される液体の圧力圧力調整弁によって一定に保つと共に、加圧クリーニングを実行可能とする。例文帳に追加

To keep pressure of liquid to be supplied to an ejection head constant by a pressure regulating valve and also to enable pressure-cleaning. - 特許庁

圧力調整弁によって噴射ヘッドに供給される液体の圧力を一定に保つと共に、加圧クリーニングを実行可能とする。例文帳に追加

To provide a liquid injector which keeps the pressure of a liquid supplied to an ejection head by a pressure regulation valve to be constant, and also carries out pressurized cleaning. - 特許庁

生産性を向上しつつ、圧力検出部を取替え可能な圧力検出機能一体型の燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a pressure detection function integrated fuel injection device capable of replacing a pressure detection part while enhancing productivity. - 特許庁

液体通流部に配設された圧力振動付与手段31により、液体に圧力振動が付与され、噴射される液体が微粒子化される。例文帳に追加

Pressure oscillation is applied to the liquid by a pressure oscillation imparting means 31 arranged in the liquid distribution part, and injected liquid is atomized. - 特許庁

高温再始動時に一段目燃料ポンプ7を一時的に高吐出圧力運転して燃料噴射圧力を高くする。例文帳に追加

The first stage fuel pump 7 is temporally operated at high delivery pressure to increase fuel injection pressure in high temperature restarting. - 特許庁

コモンレール圧力圧力降下開始時期特定方法,並びにエンジンの燃料噴射方法及びその装置例文帳に追加

PRESSURE DROPPING START TIMING SPECIFYING METHOD OF COMMON RAIL, BESIDES ENGINE'S FUEL INJECTION METHOD AND DEVICE THEREOF - 特許庁

吸引機構における圧力変化に関する異常を検出可能な液体噴射装置および圧力変化検出方法を提供すること。例文帳に追加

To provide a liquid jet apparatus which can detect an abnormality related to pressure change at a suction mechanism, and to provide a method of detecting pressure change. - 特許庁

燃料噴射ノズル11において、圧力制御室16と制御弁室35とは、圧力制御通路45を介して連通されている。例文帳に追加

In this fuel injection nozzle 11, a pressure control chamber 16 and a control valve chamber 35 are communicated with each other via a pressure control passage 45. - 特許庁

正確に圧力検出を行うことができ、しかも製造コストを低減できる圧力センサとこれを利用した液体噴射装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a pressure sensor capable of accurately detecting a pressure and suppressing the manufacturing cost, and a liquid jet device using the same. - 特許庁

燃料噴射弁に取り付けられた燃圧センサにより検出された燃料の圧力波形のうち、燃料の噴射率降下に伴い圧力上昇している期間における上昇波形A1に基づいて、実際の噴射終了時期を算出する。例文帳に追加

The actual injection finishing timing is calculated based on an increase waveform A1 in a period when pressure increases in response to reduction in the injection ratio of fuel among the pressure waveform detected by the fuel pressure sensor installed in a fuel injection valve. - 特許庁

CPU(中央処理装置)が、NEパルス信号(クランク角信号)が入力されるタイミングt1に同期した処理により燃料圧力を取得し、当該燃料圧力と要求噴射量とから噴射期間Taを算出して噴射終了動作タイミングの設定を行う。例文帳に追加

A CPU (Central Processing Unit) obtains fuel pressure by processing synchronous with timing t1 at which an NE pulse signal (crank angle signal) is inputted and calculates an injection period Ta from fuel pressure and demand injection amount to set injection end operation timing. - 特許庁

ピストン7の位置が比較的低く、燃焼室内の圧力が大気圧どほぼ同等の状態で燃料が噴射されるので、ピストン位置が高く燃焼室内の圧力が高い状態で噴射する場合に比べて、噴射された燃料が均質化し易い。例文帳に追加

Since a position of a piston 7 is comparatively low and fuel is injected in a condition in which pressure in a combustion chamber is substantially equal to the atmospheric pressure, injected fuel becomes homogeneous easily when compared with a case where the piston position is high and pressure in the combustion chamber is high. - 特許庁

そして、計測された燃料圧力と冷却水温とに基づき行う燃料噴射量の算出を、燃料噴射タイミングに連動させるとともに、この燃料噴射量の算出を行う際にその都度燃料圧力の計測を行うようにする。例文帳に追加

Calculation of a fuel injection quantity carried out on the basis of the measured fuel pressure and cooling water temperature is interlocked with fuel injection timing, and measurement of the fuel pressure is carried out each time the calculation of the fuel injection quantity is carried out. - 特許庁

そして、ICメモリ26に記憶させる前記個体差情報を、インジェクタ20から燃料を噴射させた時の噴射状態と、その噴射に伴い生じる圧力センサ20aの検出圧力の変動との関連を表した情報とする。例文帳に追加

The individual difference information stored in the IC memory 26 is the information indicating the relation between the state of injection in which a fuel is injected from the injector 20 and a variation in the pressure detected by the pressure sensor 20a occurring due to the injection. - 特許庁

燃料噴射弁に取り付けられた燃圧センサにより検出された燃料の圧力波形のうち、燃料の噴射率上昇に伴い圧力降下している期間における降下波形A1に基づいて、実際の噴射開始時期を算出する。例文帳に追加

An actual injection start time is calculated based on an descending waveform A1 in a period in which pressure lowers accompanied by a rise in the injection rate of a fuel among the pressure waveforms of fuel detected by a fuel pressure sensor attached to a fuel injection valve. - 特許庁

応答性の高い燃料圧力センサを用いることなく精度の良いデータを、標準的に備えられている燃料圧力センサを用いて、燃料噴射状況を把握して適切な燃料噴射量の制御を行える燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device controlling the appropriate amount of fuel injected by grasping a fuel injection condition by the use of a fuel pressure sensor normally provided with a high accurate data without using a fuel pressure sensor having high responsiveness. - 特許庁

内燃機関10の気筒11毎に、燃料供給系の内部におけるコモンレール34より燃料噴射弁20側の部位と同燃料噴射弁20の噴射孔との間の部位の燃料圧力を検出する圧力センサ41が設けられる。例文帳に追加

A pressure sensor 41 is provided for detecting fuel pressure at part between part on a fuel injection valve 20 side from the common rail 34 inside the fuel supply system and the nozzle of the fuel injection valve 20 at every cylinder 11 of the internal combustion engine 10. - 特許庁

これにより、従来の燃料噴射弁よりも低い空気圧力で、燃料中に空気を流入させて液膜を薄くすることができるので、圧縮空気の圧力を増大させることなく、噴孔から噴射される燃料の微粒化・蒸発を促進することができる燃料噴射弁を提供できる。例文帳に追加

This makes air flow into the fuel with lower air pressure than conventional fuel injection valves, allowing a liquid film to be thinned, so that the fuel injection valve can facilitate the atomization and the evaporation of the fuel injected from the injection hole, without increasing the pressure of the compressed air. - 特許庁

本発明は従来のR134aの代替となるとともに、図1に示すように該R134aの夏季の高温時に噴射圧力よりも小さくでき、冬季の低温時の噴射圧力よりも大きくできる噴射剤組成物を得るにある。例文帳に追加

To obtain a propellant composition that is capable of being a substitute for conventional R134a and can give lower injection pressure at a high temperature in summer and higher injection pressure at a low temperature in winter than the R134a as shown in the figure. - 特許庁

気筒22毎に一個の噴射弁17を吸気マニホルド23に設置し、対応する気筒22の排気行程およびそれに続く吸気行程の範囲内に設定した噴射時期に、圧力調整器6で臨界圧力よりも低い正圧に調整した気化ガスを噴射する。例文帳に追加

One injection valve 17 is disposed, for every cylinder 22, in an intake manifold 23 to inject vaporized gas regulated in a pressure regulator 6 to a positive pressure lower than the critical pressure, at injection timing set in a range of an exhaust stroke and a subsequent suction stroke of the corresponding cylinder 22. - 特許庁

この燃料噴射制御手段51は、外気温度が0°C以下の冷間状態における始動時に、上記燃料噴射弁18からの燃料噴射時期を、圧縮行程において燃焼室6内の圧力が所定圧力以上に上昇する所定期間内とするように制御している。例文帳に追加

The fuel injection control means 51 controls timing of fuel injection from the fuel injection valve 18 to keep the same in a designated period when pressure in the combustion chamber 6 rises above a designated pressure in a compression stroke in start up under a cold condition of outside temperature belowC. - 特許庁

これによって、ピストン受圧圧力Pccが素早く低下するため、シート径Dns等にバラツキが生じて開弁圧力Popnが変動しても、噴射開始遅れ時間Tdsの変動を小さく抑えることができ、噴射量および噴射時期の変動を抑えることができる。例文帳に追加

A piston receiving pressure Pcc is rapidly lowered, and thereby variation of the injection start delay time Tds can be restrained, and variation of an injection amount and injection timing can be restrained even when there is dispersion in the seat diameter Dns and an opening valve pressure Popn is varied. - 特許庁

そして、ICメモリ26に記憶させる前記個体差情報を、噴射孔からの1回の燃料噴射に伴い生じる圧力センサ20aの検出圧力の変動波形のうち、噴射終了後に対応する部分の変動パターンに関する情報とする。例文帳に追加

The individual difference information stored in the IC memory 26 is taken as information of a fluctuation pattern of a portion subsequent to an end of the fuel injection of the fluctuation waveforms of detected pressure of the pressure sensor 20a produced by one fuel injection through the nozzle hole. - 特許庁

自動車の触媒コンバータの上流側の位置における自動車の排気系への二次空気の噴射において、データ表に収納された値を参照して、空気噴射システム圧力によってまた空気噴射システム圧力の脈動によって空気流量が計算される。例文帳に追加

In injection of secondary air into the exhaust system of the automotive vehicle at a location upstream of a catalytic converter of the automotive vehicle, an airflow rate is calculated by the pressure of an air injection system and by the pulsation of the air injection system pressure in reference to stored values in a data table. - 特許庁

インジェクタ20(燃料噴射弁)と、コモンレール(蓄圧容器)に対して噴射孔に近い側に配置されて燃料圧力を検出する圧力センサ20aと、試験により得られたインジェクタ20の噴射特性を示す個体差情報が記憶されたICメモリ26(記憶手段)とを備える。例文帳に追加

This fuel injection device has: an injector 20 (fuel injection valve); a pressure sensor 20a located closer to a nozzle hole than a common rail (pressure accumulation vessel) and detecting fuel pressure; and an IC memory 26 (a storage means) storing individual difference information indicating an injection characteristic of the fuel injection valve obtained by an examination. - 特許庁

液体噴射手段は、液体噴射信号に基づいて圧力発生手段を駆動するようになっており、フラッシング手段は、フラッシング駆動信号に基づいて圧力発生手段を駆動するようになっており、フラッシング駆動信号は、液体噴射信号とは別個に独立に生成されるようになっている。例文帳に追加

The liquid jet means drives a pressure generating means in accordance with a liquid jet signal; the flushing means drives the pressure generating means in accordance with a flushing driving signal; and the flushing driving signal is individually generated separately from the liquid jet signal. - 特許庁

インクジェット塗布装置1において、液滴を噴射するノズル50の噴射口を有するインクジェットヘッド42と、ノズル50の噴射口を圧力容器96で密閉する密閉機構97と、ノズル50に溶媒を一定圧力で供給する溶媒供給機構91とを備える。例文帳に追加

The ink jet coater 1 is provided with an ink jet head 42 having an injection port of a nozzle 50 for injecting the liquid drop; an airtight closing mechanism 97 for airtightly closing the injection port of the nozzle 50 by a pressure vessel 96; and a solvent feeding mechanism 91 for feeding the solvent to the nozzle 50 at a constant pressure. - 特許庁

作動油で満たされる圧力室を備える燃料噴射弁において、圧力室への作動油の注入と同室内の気泡(空気)の除去とを確実且つ容易に行うことのできる燃料噴射弁の作動油注入方法、及び同燃料噴射弁のエンジンへの組み付け方法を提供する。例文帳に追加

To provide a working fluid injection method for a fuel injection valve in which working fluid is reliably and easily injected into a pressure chamber, and bubbles (air) in the chamber is removed, in a fuel injection valve having a pressure chamber filled with working fluid, and also to provide a method for assembling the fuel injection valve in an engine. - 特許庁

インジェクタ20(燃料噴射弁)と、コモンレール(蓄圧容器)に対して噴射孔に近い側に配置されて燃料圧力を検出する圧力センサ20aと、試験により得られたインジェクタ20の噴射特性を示す個体差情報が記憶されたICメモリ26(記憶手段)とを備える。例文帳に追加

A fuel injection device includes an injector 20 (a fuel injection valve), a pressure sensor 20a which is arranged on a side close to an injection hole with respect to a common rail (a pressure-accumulation vessel) and detects fuel pressure, and an IC memory 26 (a storage means) which stores individual difference information for indicating an injection characteristic of the injector 20 obtained by an examination. - 特許庁

フイルター6内への逆洗用圧縮空気の噴射時に於けるフイルター内外の圧力差を、外部に比較して内部がプラス圧と成るように、逆洗用圧縮空気の噴射圧力或は噴射時間を調整する。例文帳に追加

The jet pressure or jet time of backwashing compressed air is adjusted so that the pressure difference between the inside and outside of the filter 6 at the time of ejection of backwashing compressed air into the filter 6 is set so as to make the inside pressure of the filter 6 higher than the outside pressure thereof. - 特許庁

例文

インジェクタ20(燃料噴射弁)と、コモンレール(蓄圧容器)に対して噴射孔に近い側に配置されて燃料圧力を検出する圧力センサ20aと、試験により得られたインジェクタ20の噴射特性を示す個体差情報が記憶されたICメモリ26(記憶手段)とを備える。例文帳に追加

This fuel injection device comprises an injector 20 (fuel injection valve), a pressure sensor 20a which is disposed in a common rail (accumulation container) on the side nearer an injection nozzle and which detects a fuel pressure, and an IC memory 26 (storage means) in which individual difference information indicating the injection characteristics of the injector 20 obtained by tests is stored. - 特許庁

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