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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 噴射圧力に関連した英語例文

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噴射圧力の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1719



例文

アイドル運転域での筒内噴射用インジェクタの燃料配管内の燃料圧力を監視し、該燃料圧力が機関停止後の残圧として過大となる所定の第1の値以上となるとき(残圧あり)、筒内噴射用インジェクタによる燃料噴射を強制実行する。例文帳に追加

Fuel pressure in a fuel pipe of the injector for injection in the cylinder in an idle operation region is monitored to perform fuel injection by the injector for injection in the cylinder forcedly when fuel pressure exceeds a first predetermined value at which it becomes excessive as remaining pressure after the engine stops (there is remaining pressure). - 特許庁

本発明は、蓄圧式燃料噴射制御装置を有する内燃機関において、機関停止時の燃料噴射弁からの燃料の漏出を抑制するとともに、内燃機関の再始動時の蓄圧室内の圧力を燃料噴射に適した圧力に速やかに回復させ、良好な内燃機関の始動を図る。例文帳に追加

To actualize good start of an internal combustion engine with an accumulator fuel injection control device by suppressing the leakage of fuel from a fuel injection valve during stopping the engine and quickly restoring pressure in an accumulator into pressure adequate for fuel injection in restarting the internal combustion engine. - 特許庁

初期噴射を抑えた噴射率制御運転モードで運転する際、制御手段24は燃料圧力低下手段25を作動させ、第1の蓄圧器11を通じて燃料噴射弁15に供給される燃料の圧力を低下させることを特徴とする。例文帳に追加

When operating in the injection rate control operation mode for restraining the initial injection, a control means 24 operates a pressure reducing means 25 and decreases pressure of fuel supplied to a fuel injection valve 15 through a first accumulator 11. - 特許庁

ECU2における異常判定部2cは、燃料噴射指令Tiが出力された状態における燃料圧力センサ37により検出された燃料圧力の変動値により、燃料噴射弁6が無噴射である時の燃料リーク量を算出することで異常判定を行う。例文帳に追加

An anomaly determination part 2c of the ECU 2 determines the anomaly by calculating a fuel leak amount with the fuel injection valve 6 injecting no fuel based on the variation value of the fuel pressure detected by the fuel pressure sensor 37 when a fuel injection command Ti has been output. - 特許庁

例文

洗浄液36の噴射圧力及びパターンエア33の圧力は、塗装作業での圧力と同一にし、霧化エア33の圧力は、塗装作業での圧力の1/50〜1/20とする。例文帳に追加

The jetting pressure of the washing liquid 36 and the pressure of the pattern air 33 are the same as the pressure at the application working and the pressure of the atomized air 33 is 1/50-1/20 of the pressure of the application working. - 特許庁


例文

記録ヘッド24は、インクが充填された圧力室50と圧力室50内の圧力を変動させる圧電素子45とを含み、圧力室50内の圧力の変動に応じてインクをノズル52から噴射する。例文帳に追加

A recording head 24 includes a pressure chamber 50 filled with ink and a piezoelectric element 45 changing pressure within the pressure chamber 50, and ejects ink from a nozzle 52 according to the change in the pressure within the pressure chamber 50. - 特許庁

そして、燃焼室壁面到達速度の値が所定の小さい値Vminを超える場合、燃料噴射圧力を基本燃料噴射圧力よりも所定量だけ低くなるように補正する。例文帳に追加

When a value of the combustion chamber wall surface arrival speed exceeds a prescribed small value Vmin, the fuel injection pressure is corrected so as to become lower by a prescribed quantity than basic fuel injection pressure. - 特許庁

燃料噴射圧力を任意の圧力に保持したまま燃料流量を調節可能として燃料を燃焼室内へ効率よく噴射し、燃焼性能を向上させる。例文帳に追加

To improve combustion performance by efficiently injecting fuel into a combustion chamber by adjusting a flow rate of fuel while keeping a fuel injection pressure at a given pressure. - 特許庁

実レール圧が所定圧力より高いときには一括噴射モードが選択され、実レール圧が所定圧力以下であるときには分割噴射モードが選択される。例文帳に追加

When the actual rail pressure is higher than a predetermined pressure, the collective injection mode is selected, and when the actual rail pressure is lower than the predetermined pressure, the divided injection mode is selected. - 特許庁

例文

燃料噴射時における燃料噴射弁内部の燃料圧力を燃料センサによって検出するとともに、その検出した燃料圧力の変動波形に基づいて補正項K1〜K3を算出する。例文帳に追加

The internal fuel pressure of the injection valve at fuel injecting is sensed by a fuel sensor, and the correction terms K1-K3 are calculated on the basis of the changing waveform of the sensed fuel pressure. - 特許庁

例文

閉弁時および開弁時の燃料の圧力および圧力変動のニードルへの影響を抑制し、燃料を安定して噴射可能な燃料噴射弁を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection valve capable of stably injecting fuel by restricting influences of the fuel pressure and the fluctuation of the pressure when closing and opening the valve. - 特許庁

また、燃料噴射期間補正の完了後、増圧ユニット作動開始後燃料供給圧力が増圧圧力に到達する前に燃料噴射を行い、その結果に基づいて増圧ユニットの作動タイミングを調整する。例文帳に追加

Upon completion of correction of fuel injection period, fuel injection is performed after operation of the boosting unit starts and before fuel supply pressure reaches the boost pressure to adjust operation timing of the boosting unit based on the result. - 特許庁

乾式アスベスト層を除去する場合、噴射圧力を15〜95MPaとすることが最適であり、このような噴射圧力でアスベスト除去することによって照射エネルギーの無駄を防止する。例文帳に追加

When removing a dry type asbestos layer, the injection pressure of 15 to 95 MPa is optimal and, the waste of the irradiation energy is prevented by removing asbestos at such an injection pressure. - 特許庁

圧力調整弁6は、フィードポンプ4と噴射ポンプ7との間の燃料供給配管8に設けられ、燃料圧力を調整し噴射ポンプ7に供給する。例文帳に追加

This pressure regulating valve 6 is installed in a fuel supply pipe between a feed pump 4 and an injection pump 7, regulates the pressure of the fuel, and supplies the fuel into an injection pump 7. - 特許庁

音楽再生機71で再生された音楽が、スピーカ65から出力され、再生される音楽の音が強いときは噴射圧力が大きくされ、音が弱いときは噴射圧力が小さくされる。例文帳に追加

Music reproduced in a music reproducing machine 71 is outputted from a loudspeaker 65, the jetting pressure is increased when the sound of the reproduced music is loud and the jetting pressure is reduced when the sound is quiet. - 特許庁

噴射圧力制御上のデッドボリュームを低減して制御応答性を向上すると共に噴射圧力制御用の切換弁の修理・交換を簡便に行えるようにする。例文帳に追加

To enhance control responsiveness by reducing dead volume in terms of control of injection pressure and to facilitate repair and replacement of a selector valve for control of the injection pressure. - 特許庁

燃料タンク21の燃料は燃料ポンプ19まで自由落下で給送され、燃料噴射圧力まで圧力上昇されて燃料噴射弁17へ給送される。例文帳に追加

The fuel in the fuel tank 21 is fed to the fuel pump 19 by free dropping, and pressurized to the fuel injection pressure to be fed to the fuel injection valve 17. - 特許庁

液体噴射装置10は、圧電/電歪素子を備えた圧力振動付与部20、加圧ポンプ31、液体供給管33、圧力調整弁34、電磁開閉式吐出弁35及び噴射チャンバー37を含んでいる。例文帳に追加

The liquid jetting apparatus 10 comprises: a pressure vibration application part 20 provided with a piezoelectric/electrostrictive element; a pressure pump 31; a liquid feed tube 33; a pressure control valve 34; an electromagnetic opening/closing type discharge valve 35; and a jetting chamber 37. - 特許庁

燃料タンク43内の圧力が所定圧力よりも小さいときは、第1燃料噴射弁11からの最低燃料噴射量が増量補正される。例文帳に追加

When the pressure in the fuel tank 43 is smaller than the predetermined value, the minimum fuel injection from the first fuel injection valve 11 is corrected to increase. - 特許庁

ECU2は、燃料の圧力を検出する燃料圧力センサ37と、燃料の温度を検出する燃料温度センサ35とによって検出された状態に基づいて、燃料噴射弁6に噴射指令を与える。例文帳に追加

An ECU 2 gives an injection instruction to the fuel injection valve 6, based on states detected by a fuel pressure sensor 37 detecting the pressure of the fuel and a fuel temperature sensor 35 detecting a temperature of the fuel. - 特許庁

液体収容部内の液体を、圧力調整弁を介して複数の噴射ヘッドに供給することで、複数の噴射ヘッドで圧力調整弁を共用する。例文帳に追加

A liquid in a liquid storage part is supplied to the plurality of ejection heads through a pressure adjusting valve to thereby share use of the pressure adjusting valve by the plurality of ejection heads. - 特許庁

多数のノズルを一列に配列しつつ、圧力室の間隔を大きくしてクロストークを抑制するとともに、ノズル−圧力室間の距離のばらつきを小さくして噴射特性を揃えることが可能な液滴噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a liquid droplet jet device having many nozzles arranged in a line, and large intervals between pressure chambers to prevent crosstalk, while reducing the variation of a distance between the nozzle and the pressure chamber to obtain uniform jetting characteristics. - 特許庁

制御室の圧力の増減によりノズルニードルが駆動される燃料噴射弁において、制御室から排出された燃料の圧力脈動を抑制して、噴射量を高精度に制御可能にする。例文帳に追加

To make an injection amount controllable at a high degree of accuracy by suppressing the pressure pulsation of fuel exhausted from a control chamber in a fuel injection valve whose nozzle needle is driven by a change in control chamber pressure. - 特許庁

圧力センサにより検出される燃料噴射弁内部の燃料圧力の変動態様に基づいてプレ噴射の終了時期についての要求値(一点鎖線)と実値(実線)との偏差ΔPRを算出する。例文帳に追加

A deviation ΔPR between a required value (one-dot chain line) and an actual value (solid line) regarding the end timing of the pre-injection is calculated based on the manner of fluctuation of fuel pressure in the fuel injection valve, that is detected by a pressure sensor. - 特許庁

筒内圧力の適合値からのずれに応じて燃料の噴射圧力を変化させて着火遅れ期間の変化に伴う不都合を解消できる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device of an internal combustion engine capable of solving inconveniences accompanied by an ignition delay period by changing the fuel injection pressure according to deviation of the in-cylinder pressure from a conformable value. - 特許庁

この燃圧制御手段34は、加速検出手段51による検出に基づき、加速初期に上記燃料噴射圧力を一時的に高め、加速途中から上記燃料噴射圧力を下げるように燃料圧送ポンプを制御する。例文帳に追加

The fuel pressure control means 34 controls the fuel feed pump based on detection by the acceleration detecting means 51 so that fuel injection pressure is temporally increased at the beginning of acceleration, and then the fuel injection pressure is decreased in the middle of the acceleration. - 特許庁

内壁の頂部中央には第1圧力噴射ノズル7があり、下部周壁には5個の第2圧力噴射ノズル8が等角度間隔で配置される。例文帳に追加

There is a first pressure injecting nozzle 7 at the center of the inner wall, and five pieces of second pressure injecting nozzles 8 are arranged at equiangular distances at the lower peripheral wall. - 特許庁

このとき、矯正のためのブラスト処理における粒子の噴射圧力は、粗面化のためのブラスト処理の際の粒子の噴射圧力以下とする。例文帳に追加

At such a time, jetting pressure of particles in the blast-treatment for correction is set to be equal to or under that in the blast-treatment for roughening the surface. - 特許庁

圧力センサP1の上流側には、反応ガスを噴射するインジェクタ25が設けられ、圧力センサP1が、インジェクタ25による反応ガスの噴射によって負圧が発生する負圧発生エリア84に接続される。例文帳に追加

On an upstream side of the pressure sensor P1, there is provided an injector 25 for injecting a reactant gas, with the pressure sensor P1 being connected to a negative-pressure generating area 84 in which a negative pressure is generated upon injection of the reactant gas by the injector 25. - 特許庁

また、燃料溜44とノズル背圧室14が共に圧力脈動の頂上圧に保たれるため、圧力脈動の影響を受けることなく次回の燃料噴射を行うことができ、噴射精度を高めることができる。例文帳に追加

Further, since both the fuel reservoir 44 and the nozzle back-pressure chamber 14 are kept at the top pressure of the pressure pulsation, next fuel injection can be executed without coming under the influence of the pressure pulsation, thus enabling to improve the injection accuracy. - 特許庁

燃料噴射弁が噴射すると第2流体室58の圧力が第1流体室57よりも低くなるので、この圧力差によりフロート66は第1流体室57から第2流体室58側に変位する。例文帳に追加

When the fuel injection valve injects, the pressure of the second fluid chamber 58 becomes lower than the first fluid chamber 57, therefore, the float 66 is displaced from the first fluid chamber 57 to the side of the second fluid chamber 58 by pressure difference. - 特許庁

単位面積あたりの噴射液滴量を多くしたい記録時には、通常の記録時よりも両圧力室11a,13aへの加圧力を高くし、両ノズル穴5a,5bからインク液滴を噴射させる。例文帳に追加

At a time of recording when the liquid ejection amount per unit area is increased, the pressure force applied to both pressure chambers 11a, 13a is increased higher than at a time or normal recording, allowing the ink liquid droplets to be ejected through both nozzle holes 5a, 5b. - 特許庁

具体的には、コアンダ効果を必要としない領域にて、燃料噴射時の燃料圧力を低下させるか、燃料噴射時の筒内圧力を上昇させて、コアンダ効果を生じないようにする。例文帳に追加

Specifically, the fuel pressure at fuel injection is reduced or the cylinder pressure at fuel injection is increased in a region where Coanda effect is unnecessary, thereby preventing Coanda effect from occurring. - 特許庁

差圧ΔP(=ポート圧力Pprt−筒内圧力Pcyl)に基づいて補正値γが決定され、ポート噴射割合αが、ポート噴射割合の基準値α1を小さくなる方向に補正した値(=α1−γ)に決定される。例文帳に追加

A compensation value γ is determined on the basis of differential pressure ΔP (equal to port pressure Pprt minus inner-cylinder pressure Pcyl), and the port injection ratio α is determined to be a value (α1-γ) which is compensated to a direction where a standard value α1 of the port injection ratio is decreased. - 特許庁

燃料噴射弁2内における混合燃料の圧力が被混合流体の臨界圧力よりも高くなるように混合燃料を燃料噴射弁2に供給する。例文帳に追加

The mixed fuel is fed to the fuel injection valve 2 so that a pressure of the mixed fuel in the fuel injection valve 2 is higher than a critical pressure of the fluid to be mixed. - 特許庁

ECU2は、燃料の圧力を検出する燃料圧力センサ37と、燃料の温度を検出する燃料温度センサ35とによって検出された状態に基づいて、燃料噴射弁6に噴射指令を与える。例文帳に追加

An ECU 2 provides the fuel injection valve 6 with instructions based on a state detected by a fuel pressure sensor 37 detecting the pressure of the fuel and a fuel temperature sensor 35 detecting the temperature of the fuel. - 特許庁

ECU2は、燃料の圧力を検出する燃料圧力センサ37と、燃料の温度を検出する燃料温度センサ35とによって検出された状態に基づいて、燃料噴射弁6に噴射指令を与える。例文帳に追加

An ECU 2 outputs an injection command to the fuel injection valve 6 based on a condition detected by a fuel pressure sensor 37 for detecting the pressure of the fuel and a fuel temperature sensor 35 for detecting the temperature of the fuel. - 特許庁

燃料圧力が上限圧力以上である場合(S42のY)、ECUは、燃料噴射量が少ないと判断して、次回以降同じインジェクタの燃料噴射量を増量補正するための補正量を算出する(S44)。例文帳に追加

When the fuel pressure is the upper limit pressure or higher (Y in S42), the ECU determines the fuel oil injection amount to be small and computes a correction amount to make an increase correction of fuel oil injection amount of the same injector from next time onward (S44). - 特許庁

指令噴射量と基準噴射量との差が所定値以下の場合(S306:No)、圧力センサ異常検出装置は、圧力センサを正常であると判定する(S310)。例文帳に追加

If a difference between the command injection amount and the reference injection amount is equal to or smaller than the prescribed value (if No in S306), the pressure sensor failure detection device determines that the pressure sensor is operating normally (S310). - 特許庁

電気制御装置は、液体供給通路内圧力センサによって検出される噴射ユニット内の液体の圧力が増大又は減少していると判定されるとき圧電/電歪素子を作動させて噴射燃料の微粒子化を行う。例文帳に追加

When liquid pressure in the injection unit detected by a liquid feed path pressure sensor is judged to be in the process of increasing or lowering, the electrical control unit activates the piezoelectric/electrostrictive elements, thereby atomizing injected fuel. - 特許庁

ガス燃料を筒内に直接噴射する内燃機関において、噴射されるガス燃料の圧力を検出する手段78と、検出される圧力に応じてスワールコントロールバルブ38の開度を制御する手段とを設ける。例文帳に追加

In an internal combustion engine directly injecting gas fuel in cylinders, a means 78 detecting pressure of gas fuel to be injected, and a means controlling opening of swirl control valve 38 according to a detected pressure are provided. - 特許庁

圧力センサを用いることなく演算によってリターン圧力が算出され、蓄圧式燃料噴射装置の部品点数を増加させることなくコストの増加も抑えられる燃料噴射量制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection quantity control device calculating return pressure by computing without using a pressure sensor and inhibiting increase of a cost without increasing the number of parts of an accumulator fuel injection device. - 特許庁

こうすれば、噴射ヘッド毎に圧力調整弁を設けなくても複数の噴射ヘッド内の圧力を十分、適切な圧力に保つことができるので、圧力調整弁の設置数を減らすことができ、装置全体の部品点数が増加することを抑制可能となる。例文帳に追加

Thus, even when the pressure adjusting valve is not provided in each ejection head, the pressure in the plurality of ejection heads can be kept sufficiently properly, so that the number of installed pressure adjusting valves can be reduced to suppress the increase in the number of parts of the whole apparatus. - 特許庁

一の圧力発生部に加えた圧力が他の圧力発生部に対して作用するクロストークを防ぎ、液体が前記他の圧力発生部に対応するノズル部から誤吐出することを未然に防ぐことができる液体噴射ヘッド及び液体噴射装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a liquid ejection head and a liquid ejector in which liquid can be prevented from being ejected erroneously from a nozzle part corresponding to a second pressure generating part by preventing crosstalk caused by a pressure applied to one pressure generating part and acting on the second pressure generating part. - 特許庁

本発明は内燃機関の制御装置に関し、燃料圧力と燃料が噴射される空間内のガス圧力との差圧が燃料圧力やガス圧力の脈動等の影響によって一定にならない場合であっても、実際の燃料噴射量を正確に把握することができるようにする。例文帳に追加

To provide a controller for an internal combustion engine enabling a user to grasp the actual amount of fuel injection accurately even when difference between fuel pressure and gas pressure in a space in which fuel is injected does not become constant due to influence of pulsation of fuel pressure and gas pressure. - 特許庁

エンジンのコモンレール式燃料噴射システムを構成する燃料噴射装置(燃料供給系)において、インジェクタ20の燃料取込口に配設されてその配設位置にて燃料圧力を測定する圧力センサ20aと、この圧力センサ20aのセンサ出力に基づき、インジェクタ20の噴射動作による圧力リークやその実噴射によるうねり特性を含めた噴射に係る各種の圧力変動態様を検出するECU30と、を備える構成とする。例文帳に追加

The fuel injection system (fuel supply system) constituting a common rail type fuel injection system of an engine comprises: a pressure sensor 20a installed to a fuel intake port of an injector 20 and measuring fuel pressure at the installation position; and an ECU 30 detecting pressure leakage by injection operation of the injector 20 or a variety of pressure fluctuation aspects relating to injection including the fluctuation characteristics by actual injection thereof. - 特許庁

本発明の実施例による燃料噴射時期の制御方法およびシステムは、基本燃料噴射時期を決定する段階; 現在のエンジン作動条件に基づいて基準ブースト圧力を算出する段階; 前記算出された基準ブースト圧力と現在のブースト圧力との差に基づいて燃料噴射時期の補正値を算出する段階; 及び前記燃料噴射時期の補正値を利用して前記基本燃料噴射時期を補正して最終燃料噴射時期を算出する段階;を含むことを特徴とする。例文帳に追加

This fuel injection timing control method and system includes steps of: determining base fuel injection timing; calculating reference boost pressure based on a current engine operating condition; calculating a fuel injection timing correction value based on a difference between the calculated reference boost pressure and current boost pressure; and calculating final fuel injection timing, by correcting the base fuel injection timing by using the fuel injection timing correction value. - 特許庁

燃料噴射弁5による燃料噴射後のコモンレール6内の燃料圧力を検出し、この圧力に基づいて異常診断をするにあたり、燃料噴射に伴うコモンレール6内の燃料圧力の脈動が収束した後に前記燃料圧力の検出を行なうことにより、異常診断が脈動に影響されることを避ける。例文帳に追加

Abnormality diagnosis is prevented from being influenced by pulsation by dtecting fuel pressure after pulsation of fuel pressure on a common rail 6 due to fuel injection converges when carrying out abnormality diagnosis in accordance with this pressure by detecting the fuel pressure in the common rail 6 after fuel injection by a fuel injection valve 5. - 特許庁

蓄圧式分配型燃料噴射ポンプ1に、高圧蓄圧室31および低圧蓄圧室131とを設け、それぞれの圧力圧力センサ30・130によりセンシングすると共に、圧力制御弁27により高圧蓄圧室31および低圧蓄圧室131へ設定の圧力で燃料の蓄圧を行い、低圧用と高圧用の2仕組の噴射制御弁仕組22・22で噴射を制御するように構成した。例文帳に追加

Furthermore, fuel is accumulated with pressure set for the high pressure accumulation chamber 31 and the low pressure accumulation chamber 131 by a pressure control valve 27, and injection is controlled by two injection control valve mechanisms 22, 22 for low pressure and high pressure. - 特許庁

例文

コモンレール式燃料噴射システムは、コモンレール12からインジェクタ20の噴射孔に至るまでの内部燃料通路25のうちコモンレール12に対して噴射孔に近い側に配置され、噴射孔からの燃料噴射に伴い変動する燃料の圧力を検出する燃圧センサ20aを備える。例文帳に追加

A common rail type fuel injection system includes a fuel pressure sensor 20a arranged on a side close to an injection hole with respect to a common rail 12 in an internal fuel passage 25 leading from the common rail 12 to the injection hole of an injector 20 and detecting fuel pressure fluctuated with fuel injection from the injection hole. - 特許庁

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