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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 歯車クラッチの意味・解説 > 歯車クラッチに関連した英語例文

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歯車クラッチの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 474



例文

また、エンジンユニットは、クラッチボス77と共に回転する歯車80を備えている。例文帳に追加

The engine unit has a gear 80 to be rotated together with a clutch boss 77. - 特許庁

変速ギヤ用歯車上にクラッチギヤ歯形を成形するための方法および装置例文帳に追加

METHOD AND DEVICE FOR FORMING CLUTCH GEAR TOOTH PROFILE ON GEAR FOR CHANGE GEAR - 特許庁

ギヤードモータから発生する歯車の噛み合い振動をクラッチ側に伝達することを防止する。例文帳に追加

To prevent the gear engagement vibration generated from a geared motor from being transmitted to a clutch side. - 特許庁

スタータは、遊星歯車減速機構と、一方向性クラッチ350aとを有する。例文帳に追加

This starter includes a planetary reduction gear mechanism and a one way clutch 350a. - 特許庁

例文

モータ/発電機2と遊星歯車機構21との間に電磁式ツーウエイクラッチ36を配置する。例文帳に追加

The electromagnetic two-way clutch 36 is disposed between a motor/power generator 2 and a planetary gear mechanism 21. - 特許庁


例文

この走行装置10は、遊星歯車装置11と、電動機12と、クラッチ13とを備える。例文帳に追加

This travel system 10 is provided with a planetary gear device 11, an electric motor 12, and a clutch 13. - 特許庁

円錐ディスク型巻き掛け伝導式無段変速機の後進用歯車クラッチ装置例文帳に追加

CLUTCH DEVICE FOR REVERSE TRAVEL GEAR OF CONICAL DISK- SHAPED WINDING TRANSMISSION TYPE CONTINUOUSLY VARIABLE TRANSMISSION - 特許庁

上記ギアユニット(29)が、変速切り替えクラッチ(34)の配置されたルーズ歯車(33)を有している。例文帳に追加

The gear unit 29 has a loose gear 33 with a gear shift clutch 34 arranged. - 特許庁

かさ歯車11と可動片12との間に、板ばねを使用したクラッチ機構33を設ける。例文帳に追加

A clutch mechanism 33 using a leaf spring is disposed between a bevel gear 11 and a movable piece 12. - 特許庁

例文

第1の電磁クラッチ70がトルクを歯車式差動装置に伝達し、歯車式差動装置が2つの車軸に駆動トルクを伝達する。例文帳に追加

A first electromagnetic clutch 70 provides torque to the geared differential which, in turn, provides drive torque to two axles. - 特許庁

例文

ワンウェイクラッチとトルクリミッタとの双方の機能を有した歯車部材及び当該歯車部材を備えた情報処理装置を提供する。例文帳に追加

To provide a gear member functioning as both a one-way clutch and a torque limiter, and to provide an information processor with the gear member. - 特許庁

軸1には、クラッチ歯車部5B及び同期用のコーン面5Aを一体形成した変速歯車5を回転自在に支持する。例文帳に追加

A transmission gear 5 in which a clutch gear part 5B and a cone face 5A for synchronizing are integrally formed is supported freely rotatably to the shaft 1. - 特許庁

動力分配装置2は、第1遊星歯車機構3、第2遊星歯車機構4、及びクラッチC1、C2を有する。例文帳に追加

A power distribution device 2 includes a first planetary gear mechanism 3, a second planetary gear mechanism 4 and clutches C1, C2. - 特許庁

この動力伝達装置は、第1遊星歯車減速機26と、第2遊星歯車減速機27と、油圧クラッチ機構28と、を備えている。例文帳に追加

This power transmission device includes a first planetary reduction gear 26, a second planetary reduction gear 27 and a hydraulic clutch mechanism 28. - 特許庁

ロール紙軸6には傘歯車16及び端部歯車17を正逆回転自在に取り付け、夫々爪クラッチ16a,17aを付設する。例文帳に追加

A bevel gear 16 and an end gear 17 are attached to a roll paper stem 6 so that they can freely rotate back and forth and claw clutches 16a, 17a are attached to each. - 特許庁

その結果、安定したクラッチ性能を維持でき、第1の減速歯車8の回転を効率良く第2の減速歯車10に伝達できる。例文帳に追加

As a result, the stable clutch performance can be maintained, and the rotational speed of the first speed reduction gear 8 can be efficiently transmitted to the second speed reduction gear 10. - 特許庁

クラッチの出力はベベル歯車セットに提供され、該ベベル歯車セットが後推進軸、後差動装置及び後車軸を駆動する。例文帳に追加

Output from the clutch is transmitted to a bevel gear set and the bevel gear set drives a rear propeller shaft, the rear differential gear, and a rear axle. - 特許庁

第二発電電動機4の軸Dの一端側を、第一クラッチCL1を介して一列目の遊星歯車機構8の太陽歯車8aに接続し、他端側を、第二クラッチCL2を介して二列目の遊星歯車機構9の太陽歯車9aに接続する。例文帳に追加

One end side of a shaft D of a second power generation motor 4 is connected to a sun gear 8a of the planetary gear mechanism 8 at the first row through a first clutch CL1, and the other end side is connected to a sun gear 8a of a planetary gear mechanism at a second row through a second clutch CL2. - 特許庁

A側第1及び第2歯車51,57に噛み合うA側噛合い歯車85と、B側第1及び第2歯車53,63に噛み合うB側噛合い歯車89とを、いずれか一方に噛み合わせるクラッチ部69を設ける。例文帳に追加

A clutch 69 is provided which makes gear engagement to one side, either an A-side engaging gear 85 to be meshed with the A-side first and second gears 51, 57 or a B-side engaging gear 89 to be meshed with the B-side first and second gears 53, 63. - 特許庁

挿通軸30に挿通されて、平歯車18と共に平歯車20をクラッチナット34が挟持し、平歯車20を平歯車18に押圧する。例文帳に追加

The spur gear 20 is inserted onto the insert shaft 30, the spur gear 20 together with the spur gear 18 are held by a clutch nut 34 and the spur gear 20 is pressed against the spur gear 18. - 特許庁

この太陽歯車15の外側には環状歯車16が配置され、その環状歯車16には環状歯車16の正逆回転を許容または阻止する2方向クラッチ23が組み込まれている。例文帳に追加

An annular gear 16 is mounted outside of the sun gear 15, and a two-way clutch 23 for permitting or inhibiting the forward and backward rotation of the annular gear 16, is assembled in the annular gear 6. - 特許庁

本発明は、多板式クラッチにおけるクラッチハブ部と一体に形成された小歯車と、この小歯車と噛み合う大歯車とからなる平行軸形歯車伝動装置において、より少歯数の小歯車を、間隔や重量を増大させることなく製造し、小型、軽量化された平行軸歯車伝動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a parallel shaft type geared transmission device of a small and light construction consisting of a minor gear formed in a single piece with the clutch hub of a multi-disc type clutch and a major gear to mesh with the minor gear, in which the minor gear having a smaller number of teeth is manufactured without increasing the spacing or the weight. - 特許庁

歯車式変速機は、噛み合いクラッチ3が設けられた歯車式変速機構5と、前記変速機構の軸間に設けられ、変速中にトルク伝達を可能にする第2の摩擦クラッチ4とを有している。例文帳に追加

A gear type transmission has a gear type speed-change mechanism 5 with an engagement clutch 3 provided on it and a second friction clutch 4 provided between shafts of the speed-change mechanism and to enable torque transmission during speed-changing. - 特許庁

クラッチ装置と遊星歯車機構の全体の部品点数を低減して構造を簡単化し、クラッチ装置及び遊星歯車機構をコンパクトに配置して小型化することができる、変速機を提供する。例文帳に追加

To provide a transmission with its construction simplified by reducing the total number of component parts of a clutch device and an planetary gear mechanism, capable of being miniaturized owing to a compact layout of the clutch device and the planetary gear mechanism. - 特許庁

1段目では第1クラッチ60と前進クラッチ76が作動し、第1遊星歯車装置16からの動力回転を減速遊星歯車装置20で減速して後輪に出力する。例文帳に追加

At the first stage, a first clutch 60 and a forward clutch 76 are operated, and a powered rotation from the first planetary gear device 16 is reduced by a speed reduction planetary gear device 20 and outputted to rear wheels. - 特許庁

2段目では第2クラッチ62と前進クラッチ76が作動し、第2遊星歯車装置18からの動力回転を減速遊星歯車装置20で減速して後輪に出力する。例文帳に追加

At the second stage, a second clutch 62 and the forward clutch 76 are operated, and a powered rotation from the second planetary gear device 18 is reduced and outputted to the rear wheels. - 特許庁

駆動力源であるエンジン1と、複数の歯車列を備えた歯車式変速機と、変速機の入力軸と出力軸の間に備えられた摩擦クラッチ203,204と噛合いクラッチ19,20,21とを有する。例文帳に追加

The apparatus for controlling the automobile includes an engine 1 which is a source of driving force, and friction clutches 203, 204 and positive clutches 19, 20 and 21 arranged between an input shaft and an output shaft of a transmission. - 特許庁

トロイダル型無段変速機12aと、第一、第二、第三の遊星歯車式変速機31、32、33とを、適切な歯車伝達機構と、低速用クラッチ27a及び高速用クラッチ28aとを介して組み合わせる。例文帳に追加

A toroidal type continuously variable transmission 12a, and first, second and third planetary gear type transmissions 31, 32, 33 are combined through a proper gear transmission mechanism, a clutch for low speed 27a and a clutch for high speed 18a. - 特許庁

トロイダル型無段変速機12aと、第一、第二の遊星歯車式変速機31、32とを、適切な歯車伝達機構と、低速用クラッチ27a及び高速用クラッチ28aとを介して組み合わせる。例文帳に追加

A toroidal type continuously variable transmission 12a, and first and second planetary type transmissions 31 and 32 are combined via an appropriate gear transmission mechanism, a low speed clutch 27a, and a high speed clutch 28a. - 特許庁

トロイダル型無段変速機2と、第一、第二の遊星歯車機構4a、5aとを、適切な歯車伝達機構と、低速用クラッチ10及び高速用クラッチ11とを介して組み合わせる。例文帳に追加

A toroidal continuously variable transmission 2 and first and second planetary gear mechanisms 4a, 5a are combined via a proper gear transmission mechanism and low and high speed clutches 10, 11. - 特許庁

電磁クラッチユニット6は、ローラクラッチを一方の歯車5と一体に形成し、かつローラクラッチを係合、遮断するための電磁ユニットを有する。例文帳に追加

The electromagnetic clutch unit 6 has a low clutch integrally formed with the one gear 5, and has an electromagnetic unit for engaging/disconnecting the low clutch. - 特許庁

クラッチばねは、通常、クラッチ組立体16にクラッチ係合力を付与し、これにより、入力軸10と多数速度比の歯車との間にトルク流路を形成する。例文帳に追加

A clutch spring normally applies clutch engaging force to the clutch assembly 16 to thereby form a torque passage between the input shaft 10 and a gear of the multiple speed ratio. - 特許庁

変速ギヤ−(4)に一方向クラッチ(10)を組込み、組込まれたクラッチの外輪(11)は、エンジン回転力を伝達する歯車(4)に固定されており、クラッチの内輪(12)は駆動軸(5)に固定されている。例文帳に追加

An one-way clutch (10) is incorporated in a transmission gear (4) and an incorporated outer wheel (11) of the clutch is fixed to the gear (4) to transmit engine revolution power and an inner wheel (12) of the clutch is fixed to a drive shaft (5). - 特許庁

部品精度や組み立て精度を厳しく管理することなく、クラッチ歯車クラッチ部材の歯部とを確実に噛合させることのできるクラッチ機構を得る。例文帳に追加

To provide a clutch mechanism capable of meshing a clutch gear with the teeth of a clutch member certainly without requiring strict management of the accuracy of component parts and the assembling accuracy. - 特許庁

制御装置は、C1クラッチの係合と、ドッグクラッチ32による歯車対▲2▼の軸への連結による動力伝達時に、他の歯車対▲3▼をドッグクラッチ31により軸に連結させるに際して、ドッグクラッチ31を、中立位置に待機させて、C2クラッチを微小時間だけ係合させるタイアップ同期手段を有する。例文帳に追加

The control device comprises a tie-up synchronizing means to keep the dog clutch 31 stand-by at a neutral position while engaging the C2 clutch for little time only in transmitting power by engagement of the C1 clutch and connection of one pair of gears by the dog clutch 32 to the shaft while connecting the other pair of gears to the dog clutch 31 to the shaft. - 特許庁

駆動歯車23には第1のバイパスクラッチ51が取り付けられ、従動歯車26には第2のバイパスクラッチ52が取り付けられており、それぞれのバイパスクラッチ51,52は相互に相違したトルクで入力軸11のトルクを出力軸12に伝達する。例文帳に追加

A first bypass clutch 51 is attached to the drive gear 23, and a second bypass clutch 52 is attached to the driven gear 26, and respective bypass clutches 51, 52 transmit a torque of the input shaft 11 to the output shaft 12 by torques differing from each other. - 特許庁

ベルト式の無段変速機構1と、遊星歯車機構2と、直結クラッチCD と、高速モード用クラッチCH とを有し、遊星歯車機構2と高速モード用クラッチCH とが、駆動プーリー6と同一軸線上に配置されている。例文帳に追加

This transmission is provided with a belt type continuously variable transmission mechanism 1, a planetary gear mechanism 2, a lock-up clutch Cd, a high-speed mode clutch CH, and the planetary gear mechanism 2 and the high-speed mode clutch CH are disposed coaxially with a drive pulley 6. - 特許庁

車両用歯車式変速機50は、入力軸クラッチ7と、複数の歯車対1,2,3,4,5,11,12,13,14,15と、複数の噛合い機構21,22,23と、入力軸クラッチ7の押付け部材の位置もしくは押し付け荷重を調整する入力軸クラッチアクチュエータ61とからなる。例文帳に追加

The vehicular gear type transmission 50 comprises: an input axis clutch 7; a plurality of gear couples 1, 2, 3, 4, 5, 11, 12, 13, 14 and 15; a plurality of engagement mechanisms 21, 22 and 23; and an input axis clutch actuator 61 for adjusting a position or a pressing load of a pressing member of the input axis clutch 7. - 特許庁

自動二輪車における遠心式クラッチ41のクラッチボス77に連動して回転する歯車80の左側半分のはすば歯車80bは、変速軸100に駆動力を伝達させるはすば歯車である第1変速軸103と噛み合っている。例文帳に追加

A helical gear 80b on the left side half of a gear 80 rotating interlockingly with a clutch boss 77 of the centrifugal clutch 44 in a motorcycle is meshed with a first shift shaft 103 which is a helical gear for transmitting driving force to a shift shaft 100. - 特許庁

このギア解放時に、歯車式変速機の歯車列の伝達トルクの全部が解除される前に、噛合いクラッチ19,20,21を解放位置へ移動する方向に荷重をかけ、歯車列の伝達トルクの少なくとも一部が解除されたときに、噛合いクラッチを解放位置へ移動させる。例文帳に追加

Prior to the release of the entire transfer torque of the gear train of a gear transmission while the gears are being released, the engaging clutches 19, 20 and 21 are exerted with load in the direction to move them to the released positions; when at least part of the transfer torque of the gear train is released, the engaging clutches are moved to the released positions. - 特許庁

この遊星歯車機構20を構成する太陽歯車30とキャリア33との間に、上記低速用クラッチ41の接続を断った状態でも、このキャリア33から太陽歯車30に動力を伝達する一方向クラッチ44を設ける。例文帳に追加

A one-way clutch 44 transmitting power from a carrier 33 to a sun gear 30 even in case of disconnecting the low speed clutch 41 is provided between the carrier 33 and the sun gear 30 composing the planetary gear mechanism 20. - 特許庁

遊星歯車機構PG2の出力要素RbがクラッチC1を介して、遊星歯車機構PG3の出力要素Rcが第3クラッチC1を介して、夫々遊星歯車機構PG1の第2入力要素Saに連結可能である。例文帳に追加

An output element Rb of the planetary gear mechanism PG2 and an output element Rc of the planetary gear mechanism PG3 are connectable to a second input element Sa of the planetary gear mechanism PG1 via a clutch C1 and a third clutch C3, respectively. - 特許庁

モーター(平歯車18)が正回転すると、第1のワンウェイクラッチがロックし、第2のワンウェイクラッチが空転して、第1のワンウェイクラッチの出力軸に取り付けられたウォームギア26が回転して、カム板30が回転し、複数のジョークラッチ42A〜42Eのうちから1つを選択する。例文帳に追加

When a motor (spur gear 18) rotates forward, a first one-way clutch is locked, a second one-way clutch rotates idly, a worm gear 26 attached to an output shaft of the first one-way clutch rotates, and a cam plate 30 rotates to select one jaw clutch among a plurality of jaw clutches 42A to 42E. - 特許庁

内部にクラッチ収納室が形成されたハウジングをクラッチケースに格納室内で回転軸線回りに回転可能に支承し、ハウジングと歯車軸とを係脱可能に接続する湿式多板クラッチクラッチ収納室に収納する。例文帳に追加

A housing with a clutch storage chamber formed therein is supported in the storage chamber rotatably around the axis of rotation, and a wet-type multiple disk clutch to couple the housing with the geared shaft in an attachable/detachable manner is stored in the clutch storage chamber. - 特許庁

クラッチ装置のアウタクラッチプレートをクラッチ収納室内周面に相対回転を規制して軸線方向に移動可能に係合し、歯車軸の係合部にインナクラッチプレートを回転を規制して軸線方向に移動可能に係合する。例文帳に追加

An outer clutch plate of a clutch unit is engaged with an inner peripheral surface of the clutch storage chamber movably in the axial direction by regulating the relative rotation, and an inner clutch plate is engaged with an engagement part of the geared shaft movably in the axial direction by regulating the rotation. - 特許庁

また、エンジン駆動軸10に前進用の歯車11と、後進用の歯車12と、歯車11、12と選択的に連結、分離可能なクラッチ13を備える。例文帳に追加

The engine driving shaft 10 is provided with a forward gear 11, a reverse gear 12, and a clutch 13 to be selectively connected with or separated from the gears 11, 12. - 特許庁

回転子50に軸着された遊星歯車51は、渡し胴10と一体的に回転する太陽歯車54に噛合しており、渡し胴10と太陽歯車54との間の回転の断接を行うクラッチ部を備えている。例文帳に追加

A planetary gear 51 that is pivotally attached to the rotor 50 is meshed with the sun gear 54 that integrally rotates with a transfer cylinder 10, and is equipped with a clutch part that performs continuation and discontinuation of rotation between the transfer cylinder 10 and the sun gear 54. - 特許庁

更に、前記パワートランク駆動ユニットは、駆動源の回転を減速する減速歯車列Gを有し、クラッチCは、歯車列Gの歯車の噛み合いを外す噛合解除手段70である。例文帳に追加

The power trunk driving unit has a speed reducing gear train G for decelerating the rotation of a driving source, and the clutch C is a mesh releasing means 70 for releasing the mesh between gears of the gear train G. - 特許庁

この一方向クラッチ60は、上記出力歯車12が正規方向に回転する場合には接続されて、この出力歯車12の回転を上記歯車58を介して上記伝達軸59に伝達する。例文帳に追加

The one-way clutch 60 is connected to transmit rotation of the output gear 12 to the transmission shaft 59 through the gear 58 when the output gear 12 rotates in the normal direction. - 特許庁

例文

変速機入力軸1と変速機出力軸2との間には複数の変速歯車列が設けられ、機械式クラッチ31〜33により複数の変速歯車列のうちトルク伝達を行う変速歯車列が選択される。例文帳に追加

A plurality of transmission gear rows are provided between the transmission input shaft 1 and the transmission output shaft 2, and the transmission gear row to carry out torque transmission is selected out of a plurality of the transmission gear rows by mechanical clutches 31 to 33. - 特許庁

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