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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 歯車クラッチの意味・解説 > 歯車クラッチに関連した英語例文

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歯車クラッチの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 474



例文

切換歯車12は96方向にのみ回転するワンウェイクラッチであるため回動板3は97方向に揺動する(図7C)。例文帳に追加

Since a selector gear 12 is an one-way clutch rotating only in the direction 96, a rotary plate 3 oscillates in the direction 97. - 特許庁

デュアルクラッチ式の歯車変速装置の変速比の変化範囲を広くし、また選択の自由度を高める。例文帳に追加

To widen a changing range of a change gear ratio of a dual clutch type gear transmission device, and to heighten the degree of freedom of selection. - 特許庁

制御装置8は、歯車式変速機の一方の変速段から他方の変速段へ変速する際に摩擦クラッチ4を制御する。例文帳に追加

The control device 8 controls the friction clutch 4 when one speed is changed to the other speed in a gear-type transmission. - 特許庁

単一のアクチュエータ組立体によって二段歯車減速組立体及び調整クラッチを制御するトランスファーケースを提供する。例文帳に追加

To provide a transfer case utilizing a single actuator to control both a two-speed gear reduction assembly and modulating clutch. - 特許庁

例文

クラッチギアの歯の部分の歪み(歯の反り)をなくすることのできる変速機用歯車の製造方法の提供を目的とする。例文帳に追加

To provide a manufacturing method for a gear for a transmission which eliminates distortion (warping of a tooth) of a tooth part of a clutch gear. - 特許庁


例文

したがって歯車及びクラッチを前輪駆動軸に予めケーシング外で装備させ、そのまま開口からケーシング内に組込める。例文帳に追加

Thus, a gear and a clutch are previously arranged outside the casing and on a front wheel drive shaft and with this state, incorporated in the casing through the opening with this state. - 特許庁

第1リングギヤ25は、ローレンジ用の第1クラッチを介して第2遊星歯車機構30の第2キャリヤ31に締結可能である。例文帳に追加

The first ring gear 25 is connectable to a second carrier 31 of a second epicyclic gear mechanism 30 through a first clutch for a low range. - 特許庁

ツインクラッチ式変速機の構造や制御を複雑化することなく、歯車機構の耐久性を向上させることを課題とする。例文帳に追加

To improve the durability of gear mechanisms without complicating the construction and control of a twin clutch type transmission. - 特許庁

又、上記後段側各第二リング歯車50を、高速用クラッチ29の接続に基づき固定の部分に回転不能に固定可能とする。例文帳に追加

The rear stage second ring gear 50 is non-rotatably fixed to a portion fixed based on the connection of a high speed clutch 29. - 特許庁

例文

軸方向アンダカットと屋根形進入部形状とを形成するクラッチギヤ歯によって歯車を製作する。例文帳に追加

To manufacture a gear by a clutch gear tooth forming an axial undercut and a tectiform approaching part form. - 特許庁

例文

構造が簡単で、作動音が静かなワンウェイクラッチを内蔵した一方向回転伝達歯車を提供する。例文帳に追加

To provide a one-way rotation transmission gear having a simple structure and incorporating a one-way clutch having silent operation sound. - 特許庁

歯車変速装置10を左右駆動輪WHLの近くまで後退させ、入力軸11を乾式クラッチ16によりエンジンENGに駆動結合する。例文帳に追加

The gear transmission device 10 is retracted close to right and left driving wheels WHL, and the input shaft 11 is united drivingly to an engine ENG by a dry clutch 16. - 特許庁

ハイレンジ用の第2クラッチ39は、第2遊星歯車機構30の第2リングギヤ37をケース13に固定可能である。例文帳に追加

A second clutch 39 for a high range can fix the second ring gear 37 of the second epicyclic gear mechanism 30 to a case 13. - 特許庁

発音作動体6は発音歯車6aと筒部6bで形成されて筒部6b内に転がり式一方向クラッチDが挿入されている。例文帳に追加

The sound producing operating unit 6 is formed of a sound producing gear 6a and a cylindrical part 6b and a rolling type one-way clutch D is inserted into the cylindrical part 6b. - 特許庁

又、このキャリア32と、駆動軸21に繋がるリング歯車30との直結する為の後退用クラッチ38を設ける。例文帳に追加

A retraction clutch 38 for connecting the carrier 32 with a ring gear 30 linked to a drive shaft 21 directly is provided. - 特許庁

この発明は、2本のカウンター軸を同軸上に配置するツインクラッチ式の歯車変速装置において、大きな駆動トルクを伝達する場合であっても、変速装置をコンパクトにするといった効果を確実に得ることができるツインクラッチ歯車変速装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a twin-clutch type geared transmission with two countershafts disposed on the same axis, surely obtaining the effect of making a transmission compact even in the case of transmitting large driving torque. - 特許庁

入力軸と出力軸との間には、入力軸から出力軸に伝達されるエンジントルクを調整するバイパスクラッチが設けられ、複数の歯車列の中から動力伝達を行う歯車列は噛合いクラッチにより切り換えられる。例文帳に追加

The by-pass clutch for adjusting engine torque transmitted from the input shaft to the output shaft, is provided between the input shaft and the output shaft, wherein the gear train transmitting the power from among the plurality of gear trains is switched by the meshing clutch. - 特許庁

自動変速装置は、第一クラッチC1、変速機2の入力軸S1、変速機出力軸SO、変速機カウンタ軸SC、伝達用歯車対、変速用歯車対、変速クラッチ機構、駆動源制御装置3、変速機制御装置4を有する。例文帳に追加

The automatic transmission device has a first clutch C1; an input shaft S1 of the transmission 2; a transmission output shaft SO; a transmission counter shaft SC; a pair of transmission gears; a pair of speed-change gears; a speed-change clutch mechanism; a driving source control device 3; and the transmission control device 4. - 特許庁

歯車と噛み合いクラッチとの連結によって入力軸から出力軸へトルクの伝達経路を形成し、歯車と噛み合いクラッチとの連結を第1の連結から第2の連結に切り替える際に、摩擦係合装置によってエンジン6のトルクを入力軸から出力軸へ伝達する。例文帳に追加

A transmission route for the torque from the input shaft to the output shaft is formed by connection between the gears and meshing clutches, and when changing the connection between the gears and meshing clutches from a first connection to a second connection, the torque of an engine 6 is transmitted from the input shaft to the output shaft by the friction engagement apparatus. - 特許庁

ロック部材により噛合後のクラッチ歯車の移動を制限し、クラッチ歯車の歯跳びによる伝動時の騒音の発生を防止し、伝動の信頼性を強化した、スロットイン方式の光ディスクドライブ用緊急イジェクト装置の提供。例文帳に追加

To provide an emergency ejection device for a slot-in optical disk drive in which the reliability of transmission is reinforced by limiting the movement of an engaged clutching gear by a locking member and preventing the occurrence of noise during transmission by gear jump of the clutching gear. - 特許庁

メインシャフト6と出力軸7との間に設けられる変速歯車列は噛合いクラッチ21,22により動力伝達状態に切り換えられ、入力軸5と出力軸7との間に設けられる変速歯車列は摩擦クラッチ24,25により動力伝達状態に切り換えられる。例文帳に追加

The speed change gear train provided between the main shaft 6 and the output shaft 7 is switched to a power transmission status by claw clutches 21 and 22 and the speed change gear train provided between the input shaft 5 and the output shaft 7 is switched to a power transmission status by friction clutches 24 and 25. - 特許庁

ローモードクラッチを接続してダイレクトモードクラッチ19を切断したローモードでは、トロイダル型無段変速機1の入力側と出力側の回転力が遊星歯車機構2に入力されて当該遊星歯車機構から出力が得られる。例文帳に追加

In a low mode in which the low-mode clutch is connected and the direct-mode clutch 19 is disconnected, rotating forces at the input side and the output side of the toroidal continuously variable change gear 1 are inputted to the planetary gear mechanism 2, and an output form the planetary gear mechanism can be obtained. - 特許庁

主軸に駆動盤を固着し、スチールボールクラッチを従動歯車34の一面に連結し、従動歯車のもう一面を圧力調整バネと連接し、回転つまみ操作により圧力調整バネがスチールボールクラッチに加える背圧を調整する。例文帳に追加

A driving board is fastened to a main shaft, a steel ball clutch is connected to one face of a driven gear 34, another face of the driven gear is linked to a pressure control spring and a rotary handle is operated for controlling back pressure applied to the steel ball clutch by the pressure control spring. - 特許庁

クラッチドラム104と該クラッチドラムにスプライン係合される遊星歯車装置100のリングギア100Rとを含む動力伝達装置である。例文帳に追加

This power transmission device comprises a clutch drum 104, and a ring gear 100R of a planetary gear device 100 to be spline-engaged with the clutch drum. - 特許庁

前後進切換機構4は、遊星歯車機構10、フォワードクラッチ20、リバースブレーキ30、フォワードクラッチ20用のアクチュエータ40と、リバースブレーキ30用のアクチュエータ50とを含む。例文帳に追加

The forward/backward travel switching mechanism 4 includes a planetary gear mechanism 10, a forward clutch 20, a reverse brake 30, an actuator 40 for the forward clutch 20, and an actuator 50 for the reverse brake 30. - 特許庁

2つのクラッチを備えトルク切れのない掛け替え制御を可能とするツインクラッチ式トランスミッションにおいて、掛け替え制御前に実行するプレシフトに伴う歯車打音を低減する。例文帳に追加

To reduce a gear noise accompanying a pre-shift performed before a switch control in a twin-clutch type transmission capable of allowing the switch control since two clutches are provided and a torque reduction is not expected. - 特許庁

そして、この後退クラッチ49を構成するクラッチハウジング55bを、上記伝達歯車44の一部を利用して構成する事により、上記課題を解決する。例文帳に追加

A clutch housing 55b constituting the reverse clutch 49 is constituted utilizing a part of the transmission gear 44. - 特許庁

パワートレーン制御ユニット100は、エンジン1のトルクをアシストクラッチ203,204によって伝達することで、歯車列の伝達トルクの少なくとも一部を解除し、噛合いクラッチ19,20,21を解放位置へ移動せしめてギア解放する。例文帳に追加

A power train control unit 100 transmits the torque of an engine 1 by means of assist clutches 203 and 204 to release at least part of the transfer torque of a gear train and move engaging clutches 19, 20 and 21 to released positions to release the gears. - 特許庁

クラッチ74の一方のクラッチ半部88,89と一方の歯車81,82との間のトルクフローに変速伝動装置90,95が配置されているようにした。例文帳に追加

This machine is so constituted that speed change transmission devices 90, 95 are arranged in the torque flow between the clutch halves 88, 89 and the gears 81, 82 of the clutch 74. - 特許庁

前記スプールへの駆動伝達のONとOFFをスプール軸第2歯車16に設けたクラッチ爪15aとスプール4に設けたクラッチ爪15bによりおこなう。例文帳に追加

ON and OFF of the drive transmission to the spool is carried out by a clutch hook 15a attached to a spool shaft second gear 16 and a clutch hook 15b attached to the spool 4. - 特許庁

歯車式自動変速装置の故障により変速動作が不可能になった場合、クラッチを接続させる場合の滑りを抑制し、クラッチの破損を防止することを目的とする。例文帳に追加

To prevent breakage of a clutch by restraining slip caused when connecting the clutch in case that shift action is disabled by any trouble in a gear type automatic transmission system. - 特許庁

この迂回歯車列47は、出力軸21の前端からの出力回転をクラッチC1,C2と干渉することなく、トルク配分クラッチ48、プロペラシャフト7およびディファレンシャルギヤ装置8を経て左右前輪に向かわせる。例文帳に追加

The by-passing gear row 47 directs the output rotation from the front end of the output shaft 21 to left and right front wheels through a torque distribution clutch 48, a propeller shaft 7 and a differential gear device 8 without interfering with the clutches C1, C2. - 特許庁

電磁的に作動されるボール・ランプ機構118が摩擦クラッチ組立体16に対し摩擦クラッチの解放力を付与して、これにより、伝動装置の入力軸10と多数速度比の歯車との間のトルク流路を遮断する。例文帳に追加

An electromagnetically actuating ball ramp mechanism applies release force of a friction clutch to the friction clutch assembly 16 to thereby cut off the torque passage between the input shaft 10 of the transmission device and the gear of the multipe speed ratio. - 特許庁

ローモードクラッチを切断してダイレクトモードクラッチ19を接続したダイレクトモードでは、遊星歯車機構2に関係なくトロイダル型無段変速機1の出力側からの回転力が出力される。例文帳に追加

In a direct mode in which the low-mode clutch is disconnected and the direct-mode clutch 19 is connected, the rotating force from the toroidal continuously variable change gear 1 is outputted irrespective of the planetary gear mechanism 2. - 特許庁

第1電磁クラッチを作動させると、後車軸差動装置に、制御された(段階的な)トルク伝達が行われ、第2電磁クラッチを作動させると、歯車式差動装置の差動機能が段階的に抑制される。例文帳に追加

Activation of the first electromagnetic clutch provides controlled application of torque to the rear differential unit and activation of the second electromagnetic clutch progressively inhibits differentiation of the differential geared unit. - 特許庁

前後進切替装置4は、遊星歯車機構40と逆転ブレーキ50と直結クラッチ60とを備え、直結クラッチ60の作動ピストン62は変速機ケースに固定された静止シリンダ内に配置されている。例文帳に追加

This steering reverser 4 has a planetary gear mechanism 40, a reverse rotation brake 50 and a direct coupled clutch 60, and an operation piston 62 of the direct coupled clutch 60 is arranged in a stationary cylinder fixed to a transmission case. - 特許庁

内側から外周側へ軸孔、コーン、フランジ、ドッグクラッチ歯及び外歯が、夫々同軸上に構成され、前記フランジの面上に複数個の突起を設けることを特徴とするクラッチ歯車である。例文帳に追加

The clutch gear is characterized in that a shaft hole, a corn, a flange, dog clutch teeth, and outer teeth are arranged around the same axis respectively from an inside to an outside, and a plurality of projections are arranged on the face of the flange. - 特許庁

また、逆入力に対しては、ローラクラッチからなる逆入力用ワンウェイクラッチ2を介して太陽歯車3aを車軸5回りに回転不能とすることにより逆入力を伝達可能とする。例文帳に追加

Furthermore, related to the reverse input, the reverse input is made to be transmittable by making the sun gear 3a non-rotatable around the axle 5 via the one-way clutch 2 for the reverse input composed of a roller clutch. - 特許庁

変速歯車列のいずれかを動力伝達状態に切り換える切換機構と、車輪の舵角を検出する舵角検出手段と、入力クラッチを締結制御する入力クラッチ制御手段とが設けられる。例文帳に追加

There are provided a changing mechanism for changing any one of the transmission gear trains in a power transmission state, a steering angle detection means for detecting a steering angle of a wheel, and an input clutch control means for performing engagement control of the input clutch. - 特許庁

減速比を切り替える際に、クラッチ40,42と非円形歯車対用クラッチ44のいずれか一方がONであり、かつ、他方がOFFである状態から、一方をOFFにした後に他方をONにする工程を含む。例文帳に追加

This shift method includes a step of turning one of the clutches 40, 42 and the non-circular gear pair clutch 44 off and then turning the other on when changing over the reduction ratio in the state that one is on and the other is off. - 特許庁

さらに、変速機出力軸SOの上に設けられた第二クラッチC2と、駆動源出力軸SOと第二クラッチC2の入力軸とを連結する歯車対DA,GAとを備える。例文帳に追加

The automatic transmission further comprises a second clutch C2 disposed on the transmission output shaft SO and a pair of gears DA and GA for connecting the driving source output shaft SO to an input shaft of the second clutch C2. - 特許庁

自動変速機の歯車変速機部内に備えられた前進クラッチC1のオン状態維持とワンウェイクラッチの作用とを利用して発進を行う。例文帳に追加

Starting is made using the action of a one-way clutch and On-condition maintenance of a forward clutch installed inside a geared transmission part of an automatic transmission. - 特許庁

但し、最終歯車体34が急停止しても、ロータ26の慣性による回転は、クラッチ用コイルバネ70を用いたワンウエイクラッチで遮断され、減速輪列30に伝達されない。例文帳に追加

However, even though the final gear 34 suddenly stops, the rotation caused by inertia of the rotor 26 is not conveyed to the reduction gear train 30 by blocking with an one-way clutch using a coil spring 70 for a clutch. - 特許庁

クラッチの経時劣化にかかわりなくギア段切換時のショックを低減するとともに、個体差にかかわりなくギア段切換時のショックを低減するようにクラッチ接続速度を制御可能な歯車式自動変速装置を得る。例文帳に追加

To obtain a geared automatic transmission capable of controlling a clutch connecting speed so as to reduce a shock at a gear stage shifting time regardless of the aging deterioration of a clutch and also of an individual difference. - 特許庁

クラッチの経時劣化にかかわりなくギア段切換時のショックを低減するとともに、個体差にかかわりなくギア段切換時のショックを低減するようにクラッチ接続速度を制御可能な歯車式自動変速装置を得る。例文帳に追加

To provide a gear type automatic transmission capable of controlling a clutch connecting speed so as to reduce a shock at gear stage switching time regardless of the degradation with the lapse of time of a clutch and reduce the shock at gear stage switching time regardless of an individual difference. - 特許庁

トルクの伝達を正確に制御し且つ歯車比の切換え中、手動伝動装置の主摩擦クラッチの解放・係合を迅速に行うべく電子的に制御することのできる摩擦クラッチの作用・脱接続機構を提供すること。例文帳に追加

To provide a connecting disconnecting mechanism of a friction clutch capable of accurately controlling the transmission of torque and capable of being electronically controlled to quickly release/engage a main friction clutch of a manual transmission device in switching the gear ratio. - 特許庁

発進クラッチが接続された後、Vベルト式変速機がLowレシオのときに、変速クラッチによって遊星歯車機構の変速を行うようにした。例文帳に追加

After a starting clutch is engaged, a transmission clutch executes shift transmission of the planetary gear mechanism when the V-belt-type transmission is in a low ratio. - 特許庁

ドッグクラッチ歯周列の内側に凸状の突起を形成することによって、鍛造肉流の隘路を形成することなく、歯形を形成するためのバックアップ力を強化してドッグクラッチ歯の歯形状及び歯形精度を確保したクラッチ歯車を提供することを目的としている。例文帳に追加

To provide a clutch gear in which a tooth shape and tooth shape accuracy of a dog clutch teeth is secured by reinforcing backup force for shaping the tooth shape without forming the narrow passage of forging material flow by forming projections concave toward the inside of a dog clutch tooth peripheral row. - 特許庁

本発明のオーバーランニング・クラッチ3は、内側のクラッチ入力軸4が遊星歯車減速装置2の出力軸を兼ねていると共に、クラッチ出力軸6の突出軸部63によってボールベアリング7を介して軸支されている。例文帳に追加

An overrunning clutch 3 of this invention makes an inner side clutch input shaft 4 concurrently serve as an output shaft of a planet gear reduction gear 2, also journalled through a ball bearing 7 by a protruded shaft part 63 of a clutch output shaft 6. - 特許庁

例文

駆動力伝達装置であるクラッチ機構71は、第2回転軸72上に駆動要素としての第4歯車73、クラッチ要素としてのクラッチ体74、支持要素としてのバネ受部材75及び受圧要素としての受圧キャップ76が組み付けられて構成されている。例文帳に追加

A clutch mechanism 71 served as the driving force transmission device is constituted by assembling a fourth gear 73 served as a driving element on a second rotary shaft 72, a clutch body 74 served as the clutch element, and a spring receiving member 75 served as a supporting element, and a pressure receiving cap 76 served as a pressure receiving element. - 特許庁

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