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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 歯車クラッチの意味・解説 > 歯車クラッチに関連した英語例文

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歯車クラッチの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 474



例文

入力側副変速機10は、流体継手15と、流体継手15の出力部に設けられた遊星歯車列16と、流体継手15及び遊星歯車列16の動力伝達経路を2段階に切り換えるための第1クラッチC1及び第1ブレーキ装置B1とを有している。例文帳に追加

The input side sub-transmission 10 has a fluid coupling 15, a planetary gear train 16 disposed on an output portion of the fluid coupling 15, and a first clutch C1 and a first braking device B1 for changing over power transmitting paths of the fluid coupling 15 and the planetary gear train 16 in a dual stage manner. - 特許庁

エンジンの回転数を変更する変速機構の入力軸3に対し自由に回動可能な発電機用歯車15,18と、変速機構の入力軸3と発電機用歯車15,18とを一体回動させるクラッチ機構16,17とを、エンジンと変速機構との間に設ける。例文帳に追加

Generator gears 15 and 18 freely rotatable with respect to the input shaft 3 of a transmission mechanism for changing the rotational speed of an engine, and clutch mechanisms 16 and 17 for integrally rotating the input shaft 3 of the transmission mechanism and the generator gears 15 and 18, are provided between the engine and the transmission mechanism. - 特許庁

第2遊星歯車機構4において、サンギヤ18は第1クラッチC1によって断続可能に駆動輪23と連結され、キャリア17は、エンジン11と連結され、リングギヤ16は第1遊星歯車機構3のリングギヤ16と連結されている。例文帳に追加

In the second planetary gear mechanism 4, a sun gear 18 is connected to the driving wheel 23 in a disconnectable manner by a first clutch C1, the carrier 17 is connected to the engine 11, and the ring gear 16 is connected to the ring gear 16 of the first planetary gear mechanism 3. - 特許庁

エンジンEをトロイダル型無段変速機Tを介して遊星歯車機構Pのサンギヤに接続し、駆動輪Wを遊星歯車機構Pのリングギヤに接続し、サンギヤおよびリングギヤを第1クラッチC1で接続する。例文帳に追加

An engine E is connected to a sun gear of a planetary gear mechanism P through a toroidal-type continuously variable transmission T, a driving wheel W is connected to a ring gear of the planetary gear mechanism P, and the sun gear and the ring gear are connected by a first clutch C1. - 特許庁

例文

電磁クラッチ39をONとして中間軸22に第3ギア33を連結すると、入力軸21の回転は差動歯車機構40のギア41に伝達されるほか差動歯車機構40の差動入力ギア42をギア41と同一方向に回転させる。例文帳に追加

When the electromagnetic clutch 39 is turned ON to couple a 3rd gear 33 with an intermediate shaft 22, the rotation of the input shaft 21 is transmitted to the gear 41 of the differential gear mechanism 40 and also rotates the differential input gear 42 of the differential gear mechanism 40 in the same direction with the gear 41. - 特許庁


例文

引戸駆動装置1は、ベース板2に、ギヤードモータ3、クラッチ部4および減速歯車機構6とを搭載してなるモータアッセンブリ7と、歯車部8ところ部11を有する戸車12を枢着したハンガブラケット15とからなる。例文帳に追加

This sliding door drive device 1 comprises a motor assembly 7 formed by mounting a geared motor 3, a clutch part 4, and a speed reduction gear mechanism 6 on a base plate 2 and a hanger bracket 15 having a sash roller 12 with a gear part 8 and a roller part 11 pivotally installed thereon. - 特許庁

また差動制限クラッチCDを締結して遊星歯車機構のサンギヤ19およびキャリヤ部材11の相対回転を規制すると、遊星歯車機構がロック状態になり、左右の車輪WFL,WFRが一体化されて差動制限が行われる。例文帳に追加

When the differential limiting clutch CD is engaged to regulate the relative rotation of the sun gear 19 and carrier member 11 of the planetary gear mechanism, the planetary gear mechanism is put in a locked state, and the right and left wheels WFR, WFL are integrated to perform differential limitation. - 特許庁

操作ユニットOUのみがステップパネルの下方に配置され、クォータトリムの内側等に配設された駆動ユニットDUのマグネットクラッチ81に設けた歯車83から操作ユニットOUのメインプーリ3に設けた歯車33へギアドケーブル7によって回転力が伝達される。例文帳に追加

Only the operation unit OU is arranged on a lower portion of a step panel, and the rotational force is transmitted by a geared cable 7 from a gear 83 provided on the magnet clutch 81 of the drive unit DU arranged on the inner side, etc., of a quarter trim to a gear 33 provided on the main pulley 3 of the operation unit OU. - 特許庁

この復帰制御の際に、変速歯車機構の入力軸回転速度Ntと目標同期回転速度(変速歯車機構の出力軸回転速度Noに1速の変速比を乗算した回転速度)との回転速度差に応じて係合側クラッチの油圧指令値を補正する。例文帳に追加

In this restoring control, an oil pressure command value of the clutch on the engaging side is corrected depending on a revolution speed difference between an input shaft revolution speed Nt of the transmission gear mechanism and a target synchronous revolution speed (a revolution speed obtained by multiplying a first-stage transmission ratio by an output shaft revolution speed No of the transmission gear mechanism). - 特許庁

例文

外周に歯が形成された太陽歯車3と、外周に形成された歯によって、太陽歯車3と噛み合う複数の遊星歯車4と遊星歯車4を自由回転可能に収容する複数の収容部24を有し、太陽歯車3の軸J1と同軸上かつ同一回転面で相対的に回転するアウター部材2と、を備え、収容部24の回転方向R1,R2における一方に、遊星歯車4と当接する突起部23が備えられた一方向クラッチ1を提供する。例文帳に追加

A projection 23 abutting on the planetary gear 4 is provided in one of rotating directions R1 and R2 of the storage part 24. - 特許庁

例文

逆入力遮断ユニットにおける固定部材が固定軸21により構成され、入力回転部材と出力回転部材がともに該固定軸21に対し回転自在に嵌合された入力歯車22と出力歯車23とによって構成され、前記出力歯車23にころ式クラッチ28が組み込まれた構成とした。例文帳に追加

The fixing member in the reverse input cut-off unit comprises a fixed shaft 21, the input rotary member and output rotary member comprise an output gear 23 and an input gear 22 rotatably fitted on the fixed shaft 21, and the roller clutch 28 is built in the output gear 23. - 特許庁

前側回転軸13の左右両側の各従動歯車14と走行車輪10の車軸11に設けた出力歯車15との間にチェン16を掛け回し、前記出力歯車15には走行車輪10の回転出力するが、縦軸ブラシ21からの逆回転は伝達しないワンウエイクラッチ17を設ける。例文帳に追加

Chains 16 are stretched between driven gears 14 on both right and left sides of the front rotary shaft 13 and output gears 15 on axles 11 of the running wheels 10, and one-way clutches 17 for outputting the rotation of the running wheels 10 but not transmitting the reverse rotation from the vertical axis brushes 21, are provided at the output gears 15. - 特許庁

トルクコンバータと、歯車変速機と、該歯車変速機の入力軸および前記トルクコンバータのタービン間での動力伝達を遮断可能なクラッチとを備える車両の動力伝達装置において、クランクケース内に歯車変速機が収容されるように構成した上で、クランクシャフトの軸線に沿う方向でコンパクト化を図る。例文帳に追加

To provide a power transmission system for a vehicle comprising a torque converter, a gear changer, and a clutch capable of cutting power transmission between an input shaft of the gear changer and a turbine of the torque converter, offering compact construction along the axis of a crank shaft for permitting the gear changer to be stored in a crank case. - 特許庁

自動変速機は、複数の駆動歯車21a〜27aが設けられた入力軸11と、駆動歯車21a〜27aと噛み合う複数の従動歯車21b〜27bが設けられた出力軸12と、入力軸11と出力軸12との締結および締結解除をそれぞれ行う複数のバイパスクラッチ31,32とを備えている。例文帳に追加

This automatic transmission is provided with an input shaft 11 provided with plural drive gears 21a-27a, an output shaft 12 provided with plural follower gears 21b-27b to be engaged with the drive gears 21a-27a, and plural bypass clutches 31 and 32 for engagement and disengagement to the input shaft 11 and the output shaft 12. - 特許庁

一方、内燃機関1の歯車式有段変速機3を介した回転トルクは、第2ワンウェイクラッチ43を介してのみ、モータ・ジェネレータ4に伝達される。例文帳に追加

The rotation torque of the internal combustion engine 1 through the gear type stepped variable transmission 3 is transmitted to the motor generator 4 only through a second one-way clutch 43. - 特許庁

モータ・ジェネレータ4の回転トルクは、第1ワンウェイクラッチ41を介してのみ、歯車式有段変速機3を介して内燃機関1に伝達される。例文帳に追加

The rotation torque of the motor generator 4 is transmitted to the internal combustion engine 1 through a gear type stepped variable transmission 3 only through a first one-way clutch 41. - 特許庁

遊星歯車機構を有しないハイブリッド車両においてクラッチ締結圧を制御することなく、変速動作の際に生じるトルク変動を抑制する。例文帳に追加

To suppress torque fluctuation caused at the time of gear change operation without controlling clutch fastening pressure in a hybrid vehicle having no planetary gear mechanism. - 特許庁

供給ローラ50と巻戻し用DCモータとの間に介在された負荷調整歯車71には、トルクリミッタ81とワンウェイクラッチ82が取り付けられる。例文帳に追加

A torque limiter 81 and a one-way clutch 82 are attached to a load adjusting gear 71 interposed between the feed roller 50 and the DC motor for rewinding. - 特許庁

回転駆動手段(ブラシレスモータ3)、波動歯車装置4及び電磁クラッチ機構6がハウジング1内のロッド2の支持二点(ブッシュ1a,1b)間に収容される。例文帳に追加

A rotation drive means (brushless motor 3), the wave gear device 4, and an electromagnetic clutch mechanism 6 are stored between two support points (bushes 1a, 1b) of the rod 2 in a housing 1. - 特許庁

自動変速機12には遊星歯車式の変速機構17が組み込まれ、変速時にはクラッチC1〜C3やブレーキB1,B2が選択的に締結される。例文帳に追加

A planetary gear type transmission mechanism 17 is assembled in the automatic transmission 12 and clutches C1 to C3 and brakes B1, B2 are selectively engaged at the time of speed change. - 特許庁

走行用モータジェネレータ4と第1油圧ポンプ21との間には、遊星歯車機構とワンウェイクラッチとを用いた逆転防止機構20が設けられている。例文帳に追加

A reverse rotation prevention mechanism 20 using a planetary gear mechanism and a one-way clutch is provided between the motor generator 4 for running and the first hydraulic pump 21. - 特許庁

減速歯車列中に介在されるクラッチ付きギアに安定した高トルクを発生させることができる車載用電子機器の動力伝達機構を提供すること。例文帳に追加

To provide a power transmission mechanism for an in-vehicle electronic apparatus capable of stably generating high torque on a gear with a clutch incorporated in a reduction gear row. - 特許庁

変速歯車クラッチハブが連結されていない状態で、同期装置の円錐穴と円錐面が当接して摩耗や摩擦によるエネルギ損失が生じるのを防止する。例文帳に追加

To prevent energy loss caused by abrasion or friction by abutting of a conical hole of a synchronizer with a conical surface in a state wherein a transmission gear and a clutch hub are not connected. - 特許庁

ダブルピニオン遊星歯車機構22のサンギアS2には、第2クラッチ機構Cl12を介してモータジェネレータ23が連結されるとともに、ブレーキ機構Bが連結される。例文帳に追加

A motor generator 23 is connected to a sun gear S2 of a double-pinion planetary gear mechanism 22 through a second clutch mechanism Cl12 and a brake mechanism B is connected to it. - 特許庁

係合クラッチおよび同期機構を備える歯車変速機において、変速時の衝撃および衝撃音を低減しながら、変速の迅速化およびシフタの操作力の軽減を図る。例文帳に追加

To achieve prompt transmission and reduction in an operating force of a shifter while reducing impact and impulsive sound during transmission in a gear transmission including an engagement clutch and a synchronizing mechanism. - 特許庁

具体的には、プーリ軸12の回転は遊星歯車機構P1により減速され、ワンウエイクラッチ22の係合により減速された回転が、インペラ軸1に伝達される。例文帳に追加

More concretely, the rotation of the pulley shaft 12 is reduced by a planetary gear mechanism P1 and the reduced rotation is transmitted to the impeller shaft 1 by the engagement of a one way clutch 22. - 特許庁

ドッグクラッチ歯の左右歯面を非対称に形成し、一方の歯面のテーパ角度を他方のそれより大きくすることを特徴とする変速機用歯車である。例文帳に追加

In the transmission gear, the right and left tooth flanks of the dog clutch teeth are formed asymmetrical, and the taper angle of one tooth flank is larger than that of the other. - 特許庁

変速用歯及び先端にチャンファを有する逆テーパ状のスプライン歯を含む、変速用歯部及びクラッチスプライン歯部を、鍛造により、かつ、高精度に成形するようにした変速用歯車を提供すること。例文帳に追加

To provide a gear for speed change so as to mold by forging and in high accuracy a tooth part for speed change and clutch spline tooth part including a tooth for speed change and a reversely tapered spline tooth having a chamfer in a tip end. - 特許庁

4輪駆動時、クラッチカラー100、220は、差動装置を非係止状態にし、太陽歯車72からの出力を二次的駆動ライン中のチェーンスプロケット250に接続する。例文帳に追加

In, four wheel drive, the clutch collars 100, 220 set the central differential gear 140 free from engagement to transmit the output from a sun gear 72 to a chain sprocket 250 in a secondary driving line. - 特許庁

被牽引時や急停車時にクラッチC1,C2によって歯車機構SP及び無段変速装置10と駆動車輪との動力伝達を切断可能にし、かつ大きなトルクを担持する必要が生じるブレーキを不要にする。例文帳に追加

The clutch C1, C2 can cut off power transmission between each of the gear mechanism SP and the variable speed drive 10 and the driving wheel during towing or sudden stop while eliminating the need for a brake requiring great torque to be supported. - 特許庁

変速機50は、入力軸41から出力軸51へトルクの伝達が可能な複数の歯車と複数の噛み合いクラッチと、摩擦係合装置10とを有する。例文帳に追加

A transmission 50 has two or more gears and two or more meshing clutches which can transmit torque from an input shaft 41 to an output shaft 51, and the friction engagement apparatus 10. - 特許庁

この装置は、第1〜第3遊星歯車列24〜26と、クラッチ装置及びブレーキ装置からなる複数の締結要素と、第1及び第2カウンタギア対31,32とを備えている。例文帳に追加

This device is provided with a first, a second and a third planetary gear lines 24, 25, 26, plural fastening elements consist of clutch devices and brake devices and a first and a second counter gear pairs 31, 32. - 特許庁

クラッチハブまたはガイドにスプライン結合されるディスクの歯車において歯元応力の増加と歯元強度の確保を両立させるようにした自動変速機を提供する。例文帳に追加

To provide an automatic transmission achieving both of an increase of tooth root stress and securing of tooth root strength in a gear of a disk splined to a clutch hub or a guide. - 特許庁

このうちの高速用クラッチ36を、上記第二遊星歯車式変速機35を構成する第二遊星用キャリア61とケーシング57との間に設ける。例文帳に追加

The high speed clutch 36 of them is provided between a second planetary carrier 61 constituting the second planetary gear type transmission 35 and a casing 57. - 特許庁

四輪駆動切り替え時における歯車打音のない減速機のガタ詰めと、クラッチ締結ショック防止とを両立させ得る、四輪駆動切り替え時モータトルク制御を提案する。例文帳に追加

To propose motor torque control at the time of four-wheel drive switching, which reduces play of a decelerator without causing gear rattling noise at the time of four-wheel drive switching and prevents clutch engaging shock. - 特許庁

デュアルクラッチ歯車変速装置の後側に設けた低高速切換機構の切換時にトルク遮断が生じて円滑な変速が妨げられるのを防止する。例文帳に追加

To prevent smooth gear change from being deteriorated by torque shut off at a time of change over of a low and high speed change over mechanism provided in a rear side of a dual clutch type gear transmission device. - 特許庁

車両減速に伴う回生制動の実行時に第1歯車機構G1のプリセレクト要求があったとき、電動機2の回生トルクを減少させ、この回生トルクの減少に対応してインナクラッチ22を接続する。例文帳に追加

When a pre-select request of the first gear mechanism G1 is made during execution of regenerative braking in accordance with deceleration of the vehicle, the regenerative torque of the motor 2 is reduced and an inner clutch 22 is connected in response to a reduction of the regenerative torque. - 特許庁

エンジン10と動力分割機構24を構成する遊星歯車機構のキャリアCとの間には、これらの機械的な連結を解除するクラッチ20と、キャリアCの回転を禁止するロック機構22とが設けられている。例文帳に追加

Between the engine 10 and a carrier C of a planetary gear mechanism constituting the power split mechanism 24, a clutch 20 for disengaging mechanical connection of these and a lock mechanism 22 for inhibiting rotation of the carrier C are provided. - 特許庁

また、逆入力に対しては、逆入力用ワンウェイクラッチ2を介して太陽歯車3aを車軸5回りに回転不能とすることにより逆入力を伝達可能とする。例文帳に追加

As for the reverse input, the sun gear 3a is made non-rotatable around the axle 5 via the one-way clutch 2 for the reverse input to transmit the reverse input. - 特許庁

給紙トレイが装置本体から取り外されると、これに機械的に連動してリンク23を作動させ、クラッチ機構を構成する中間歯車17を変位させて駆動力の伝達経路を遮断する。例文帳に追加

When the paper feed tray is removed from the device body, a link 23 is operated mechanically in connection with the removal of the paper feed tray to displace an intermediate gear 17 forming a clutch mechanism so as to interrupt a drive force transmission path. - 特許庁

4輪駆動用のダブルキャビティ式トロイダル型無段変速機であって、第2従動歯車71Bと前輪用駆動軸72Aとの間にワンウェイクラッチ75が設けられている。例文帳に追加

The toroidal type continuously variable transmission in the double cavity form for four-wheel drive is provided with a one-way clutch 75 between a second driven gear 71B and the front wheel drive shaft 72A. - 特許庁

変速制御機構10は、駆動力に対して、変速用ワンウェイクラッチ3iを介して太陽歯車3aを車軸5回りに回転可能又は回転不能とに切り替えて変速を行う。例文帳に追加

The shift control mechanism 10 switches the sun gear 3a to be rotatable or non-rotatable around an axle 5 via a one-way clutch 3i for shift to perform the shift in relation to the driving force. - 特許庁

駆動輪のハブ1に遊星歯車機構からなる変速機構3と逆入力用ワンウェイクラッチ2と変速制御機構10とを備える。例文帳に追加

In this power-assisted bicycle, a hub 1 of a driving wheel includes a shift mechanism 3 constituted of a planetary gear mechanism, a one-way clutch 2 for a reverse input and a shift control mechanism 10. - 特許庁

ケーシング12の前壁に前記歯車16,17及びクラッチ21,22を挿通可能とする開口34を設け、この開口を、前輪駆動軸18の一端部を支持する軸受板35により閉鎖した。例文帳に追加

An opening 34 in which gears 16 and 17 and clutehes 21 and 22 are insertable is formed in the front wall of a casing 12, and the opening is closed by a bearing disc 35 to support one end part of a front wheel drive shaft 18. - 特許庁

車両用駆動装置は、入力部材が駆動連結される差動歯車装置の入力回転要素Eiの負回転を規制する一方向クラッチを備える。例文帳に追加

The drive unit for the vehicle is provided with the one-way clutch which restricts a negative rotation of an input rotation element Ei of the differential gear device to which the input member is drivingly connected. - 特許庁

リヤアーム8の内部に、クラッチ機構から減速歯車機構を介して伝達される駆動力を後輪10に伝達する二次伝動装置が設けられている。例文帳に追加

A secondary transmission device for transmitting the driving force transmitted from the clutch mechanism via a reduction gear mechanism to a rear wheel 10 is provided inside a rear arm 8. - 特許庁

エンジン10と動力分割機構24を構成する遊星歯車機構のキャリアCとの間には、これらの機械的な連結を解除するクラッチ20と、キャリアCの回転を禁止するロック機構22とが設けられている。例文帳に追加

Between an engine 10 and a carrier C which constitutes a power dividing mechanism 24 of a planetary gear train, a clutch 20 which releases these mechanical connections, and a lock mechanism 22 which forbids rotation of the carrier C is provided. - 特許庁

エンジンと歯車式のトランスミッションとの間に機械的なクラッチを介装する自動変速装置において、変速時間の短縮が得られるようにする。例文帳に追加

To provide an automatic transmission device with a mechanical clutch mounted between an engine and a geared transmission, providing a reduction of a shifting time. - 特許庁

遊星歯車組のプラネタリギヤ54を軸支するプラネタリベース56の底壁部56Aの表面56A’側には、クラッチ機構を構成するスプリングワッシャ58が配設されている。例文帳に追加

A spring washer 58 composing a clutch mechanism is arranged on the front surface 56A' side of the bottom wall part 56A of a planetary base 56 journalling a pair of planetary gear 54. - 特許庁

例文

この出力軸機構32では、軸挿通部30aの内周面と出力軸11の外周面との摩擦力を利用して、出力軸11と歯車部材30との間の動力伝達を断続するクラッチが構成されている。例文帳に追加

In the output shaft mechanism 32, the clutch is configured for intermittently transmitting the power between the output shaft 11 and the gear member 30 by using the friction force between the inner periphery of the shaft insertion part 30a and the outer circumference of the output shaft 11. - 特許庁

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