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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 燃料消費量の意味・解説 > 燃料消費量に関連した英語例文

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燃料消費量の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 909



例文

燃料電池1と、蓄電池15と、燃料電池1を加熱昇温させるために電力を消費し、かつ加熱が供給電力特性によって変動する加熱手段8、9、10を備え、システムの低温からの起動時に加熱手段によって少なくとも燃料電池1を加熱するようにした燃料電池システムである。例文帳に追加

The fuel cell system comprises a fuel cell 1, a storage battery 15, and heating means 8, 9, 10 consuming electric power for raising the temperature of the fuel cell 1 by heating, of which, heating amount fluctuates according to the supplying power amount characteristics, and constructed so as to heat at least the fuel cell 1 by the heating means in starting the system from the low temperature. - 特許庁

燃料電池スタックからの出力電流値に基づいて水素消費を算出するとともに、燃料電池スタックのアノード極に供給された水素が固体高分子電解質膜を透過してカソード極側へ流出する水素透過を推定する。例文帳に追加

A hydrogen consumption amount is calculated based on an output current value from a fuel cell stack, and a hydrogen permeation amount of hydrogen supplied to an anode electrode of the fuel cell stack and flowing to a cathode electrode side through a solid polyelectrolyte film is estimated. - 特許庁

エネルギ装置51は、各電源iにおいて電力Piを供給するために消費される燃料Fi(Pi)を電力Piの関数として、電力Piの関数を電力Piで微分した微分値である電力増分燃料dF/dPを算出する。例文帳に追加

In an energy device 51, by using a fuel amount Fi(Pi) consumed for supplying power Pi in the each power source i as a function of the power Pi, a fuel amount dF/dP for power increment is calculated, wherein the fuel amount dF/dP for the power increment is a differential value derived by differentiating the function of the power Pi with the power Pi. - 特許庁

駆動モータ11から回生電力が発生したときに、コントローラ13は、燃料電池スタック1に供給する空気圧力及び流を一定にする制御をした状態で、コンプレッサ3の消費電力を調整し、燃料電池システムの正味発電を制御する。例文帳に追加

When the regenerative power is generated from a drive motor 11, a controller 13 adjusts the electric power consumption of the compressor 3, in a state of controlling so as to set the air pressure and a flow rate supplied to the fuel cell stack 1 to be constant, and controls the net power generation quantity of the fuel cell system. - 特許庁

例文

検出濃度が、単調増加又は単調減少を開始したと認められる第1変化点から、内燃機関の排気ガスの濃度が単調増加又は単調減少を開始したと認められる第2変化点までの間の燃料の積算噴射を、燃料消費量として算出する。例文帳に追加

Accumulated fuel injection quantity between a first changing point recognized that detection concentration has stated simple increase or simple decrease and a second changing point recognized that exhaust gas concentration of the internal combustion engine has started simple increase or simple decrease is calculated as fuel consumption quantity. - 特許庁


例文

制御装置20にアイドリング累積時間計測部21を設け、それによりアイドリング運転の累積時間を計測するとともに、制御装置20にアイドリング累積燃料計測部22を設けてアイドリング運転中に消費された累積燃料を計測している。例文帳に追加

A control device 20 is provided with an idling cumulative time measuring section 21 to measure a cumulative time of idling operation, and a control device 20 is provided with an idling cumulative fuel quantity measuring section 22 to measure a cumulative fuel quantity consumed during idling operation. - 特許庁

携帯型再生装置が垂直状態でなければ(S401のNo)、前回計測若しくは予測時からの燃料液の消費を予測し、前回の計測値若しくは予測値から現在の燃料液の残容を予測する(S405)。例文帳に追加

If the device is not in a vertical state (S401, No), a consumption volume of the fuel liquid at the previous measurement or since prediction time is predicted to predict a current residue of the liquid fuel from the previous measurement value or the predicted value (S405). - 特許庁

NOx触媒に対するNOx還元制御において、NOx触媒に添加燃料を間欠的に供給しているときの触媒床温と流入排気温度との温度差の変動幅を算出し(S103)、温度変動幅に基づいて添加燃料の酸化反応により消費された消費酸素を算出する(S104)。例文帳に追加

Fluctuation width of temperature difference between catalyst bed temperature and flow-in exhaust gas temperature when additional fuel is intermittently supplied to the NOx catalyst is calculated (S103), and oxygen consumption quantity consumed by oxidation reaction of additional fuel is calculated based on temperature fluctuation width (S104) in NOx reduction control of the NOx catalyst. - 特許庁

燃料電池システムは、燃料電池システムの起動に際して、ステップ112にて、所定条件が成立した場合に燃料電池の発電を開始して所定発電となるように同燃料電池の発電出力を制御し、ステップ114〜118にて、発電出力がユーザ消費電力を超えた場合にヒータに通電を開始する。例文帳に追加

The fuel cell system starts power generation and controls a power output of a fuel cell so that generated power gets into a prescribed amount in the case that given conditions are satisfied at a step 112, at the starting of the system, and starts power supply to a heater when the power output exceeds the consumption power of a user at steps 114 to 118. - 特許庁

例文

車両が一時停止すると燃料電池を一時停止モードにし、燃料電池スタックが搭載された車両の位置情報に基づき、短時間の内に車両が再び一時停止することを予測すると、燃料電池を一時停止モードに保持するようにして、燃料電池の起動及び停止の繰り返しを回避し、エネルギ消費を低減することができるようにする。例文帳に追加

To reduce energy consumption by evading repetition of starting and stopping of a fuel cell by setting a fuel cell to a suspension mode when a vehicle stops temporarily, and by retaining the fuel cell in the suspension mode if it is predicted that the vehicle will stop temporarily again in a short time based on position information of the vehicle on which a fuel cell stack is mounted. - 特許庁

例文

燃料電池システムが、高圧タンクを並列に配置し、タンクごとに遮断弁、レギュレータを設けた燃料ガス貯蔵供給装置を備える場合において、システム停止時の消費又は排気すべき燃料ガスを抑制し、燃料効率を向上させるとともに、迅速にシステムを停止できるようにすることを目的とする。例文帳に追加

To improve fuel efficiency and quickly stop a fuel battery system by restraining consumption of in stopping the system or the fuel gas quantity to be exhausted in the case where the system is provided with a fuel gas storage and supply apparatus including high pressure tanks disposed side by side, and a shutoff valve and a regulator provided on every tank. - 特許庁

本発明は密閉された空間にて使用される燃料電池装置において触媒燃焼処理を行うことにより、安全上燃料ガスを全く外部に排出しない燃料電池(クローズドサイクル燃料電池)を供給し、さらに発生する熱を熱交換し、この温水を水素吸蔵合金容器の加温に用い、水素の消費を削減することを目的とする。例文帳に追加

To provide a fuel cell (closed-cycle fuel cell) not at all exhausting fuel gas outside for safety sake by carrying out catalyst combustion treatment, and furthermore, to exchange heat generated, use hot water obtained for the humidification of a hydrogen storage alloy vessel, and reduce the consumption of hydrogen, in a fuel cell device used in a sealed space. - 特許庁

小型燃料電池向けに、化学反応により燃料ガス供給手段として、多様な化学物質を対象に共通する化学反応特性を明確にして、燃料消費量変動に応じて常温・常圧環境下で応答性良く燃料ガス供給を可能にする共有できる基本技術を提供する。例文帳に追加

To provide a sharable fundamental technique where, for a compact fuel cell, as a fuel gas supply means by chemical reaction, common chemical reaction characteristics with various chemical substances as objects are clarified, and the supply of fuel gas is made possible with satisfactory responsiveness under ordinary temperature-ordinary pressure environments in accordance with the variation in the consumption of fuel. - 特許庁

排気ガス流とガス組成の高速連続測定によるマスエミッシヨンまたは燃料消費量計測における同時性を確保する同時性補正装置例文帳に追加

SIMULTANEITY CORRECTION APPARATUS FOR ENSURING SIMULTANEITY IN MEASUREMENT OF MASS EMISSION OR FUEL CONSUMPTION QUANTITY BY HIGH SPEED CONTINUOUS MEASUREMENT OF FLOW RATE AND COMPOSITION OF EXHAUST GAS - 特許庁

このため、従来に比較して短時間で、検査に必要なパティキュレート堆積を得ることができ、その間の燃料消費量も低減することができる。例文帳に追加

An accumulation amount of the particulate required for the test can be obtained in a short time compared with the related art, so that the fuel consumption at that time can be reduced. - 特許庁

本発明によれば、オイル消費の抑制、触媒温度の低下並びに触媒内の酸素吸蔵の増加の抑制、燃料カット制御から復帰した際の排出NOxの増加の抑制等を図ることができる。例文帳に追加

This invention restrains oil consumption, reduces a catalyst temperature, restrains an increase in an oxygen storage quantity in a catalyst, and also restrains an increase in an exhaust NOx quantity when restored from the fuel cut control. - 特許庁

化石燃料消費を抑制してCO_2などの排出を低減でき、しかも、効率良く温水などを発生可能な湯沸し器システムを提案すること。例文帳に追加

To provide a water heater system reducing CO_2 emission by suppressing consumption of fossil fuel and efficiently generating hot water. - 特許庁

このキャリブレーション装置は、場合により行われるキャリブレーションの間に、質流センサ(6)によっても測定される燃料消費量を決定する。例文帳に追加

This calibration device decides a fuel consumption to be measured by means of the mass flow sensor 6 during occasionally performed calibration. - 特許庁

廃棄物の熱分解生成物から、熱の無駄を生ずることなく酸素消費を低減しガス化効率と水素含有率の高い燃料ガスを効率良く得ることができるガス変換溶融炉を提供する。例文帳に追加

To provide a gas conversion melting furnace wherewith a fuel gas high in gasification efficiency and hydrogen content can be efficiently obtd. from a thermal decomposition product of a waste while reducing the oxygen consumption and without wasting heat. - 特許庁

このように、燃料電池システム1は、電解質膜を透過する透過ガスが大きくなったときに酸化剤極側の酸素を消費させるため、酸素と水素との反応によるラジカル類の発生を減少させることができる。例文帳に追加

The fuel cell system 1 can reduce the generating amount of radicals caused by the reaction of oxygen and hydrogen since consume oxygen in the oxidant electrode is consumed when the gas amount transmitting through the electrolyte membrane is increased. - 特許庁

実際に自動車を走行させることなく、限定された実験で得られたデータから各種走行パターンや車種における燃料消費量やCO2排出のデータを正確に推定できる予測モデルを作成する。例文帳に追加

To create an estimation model capable of accurately estimating data of fuel consumption and CO2 emission of various travel patterns or vehicle types from data obtained by limited experiment without actually driving an automobile. - 特許庁

ガス化ガスの発熱を低下させることなく製鉄所内でエネルギー源として使用されているコークス炉ガス等の製鉄所ガスと混合し、ガス化ガスを有効利用して化石燃料消費を削減すること。例文帳に追加

To reduce the consumption of fossil fuels by effectively utilizing a gasification gas by mixing it with a steel plant gas such as coke oven gas being used in the steel plant as an energy source, without lowering the calorific value of the gasified gas. - 特許庁

トルクコンバータの直結クラッチが開放されているとき、アクセルペダルの操作に拘らずに燃料消費量を低減可能な変速機制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a transmission control device capable of reducing a fuel consumption amount irrespective of an operation amount of an acceleration pedal when a direct clutch of a torque converter is opened. - 特許庁

機関燃料消費量が多いほどオルタネータ16の発電電圧が高くなるように、レギュレータ16aの作動を制御してオルタネータ16の発電を制御する。例文帳に追加

The amount of the alternator 16 generated is controlled, by controlling the operation of a regulator 16a so that the larger the engine fuel consumption is, the higher the generated voltage of the alternator 16 becomes. - 特許庁

排気弁14は、アノード側ガス流路42内での燃料ガスの消費に比較して微小のガスを系外へ排気する排気モードを備える。例文帳に追加

The exhaust valve 14 is provided with an exhaust mode exhausting a faint volume of gas outside the system, in comparison with a consumption volume of fuel gas in the anode side gas flow channel 42. - 特許庁

回生発電により削減できた燃料消費削減や排ガス削減の見返りを車両所有者が得られ、地球環境の保全に貢献できる環境保全貢献システム100提供。例文帳に追加

To provide an environmental conservation contribution system 100, allowing a vehicle owner to obtain a reward of fuel consumption reduction quantity and exhaust emission reduction quantity reduced by regenerative power generation, and contributing the conservation of global environment. - 特許庁

系統式信号制御を行っている路線へのそれと交差する車線からの流入車両の交差点無停止走行化による排出ガス燃料消費量の一層の削減。例文帳に追加

To further reduce fuel consumption and an exhaust gas amount by non-stop road traffic of an inflow vehicles into a route wherein a system type signal control is performed from a traffic lane intersecting it. - 特許庁

機関回転数NE及び燃料噴射QINJに応じて瞬時基本オイル消費QOBSが算出され(S101)、冷却水温TWに応じて補正係数Kが算出される(S102)。例文帳に追加

Instantaneous base oil consumption QOBS is calculated according to engine rotation speed NE and fuel injection quantity QINJ (S101), and collection coefficient K is calculated according to cooling water temperature TW (S102). - 特許庁

通常走行時や高速走行時の回転差動に伴うトルク伝達を減少させることにより、燃料消費量、放出排気ガスを抑えて環境を保護することのできるビスカスカップリングを提供する。例文帳に追加

To provide a viscous coupling, in which fuel consumption and emitted exhaust gas are suppressed to protect the environment, by reducing torque transmission according to differential rotation at the time of normal running or high-speed running. - 特許庁

車両に対する走行速度又はその変化に関する要求を実現する際に、燃料消費量を低減するうえでアクチュエータの操作が必ずしも最適な値とならないこと。例文帳に追加

To solve the following problem: manipulated variables of an actuator satisfying request related with running speed for a vehicle or a change in the running speed are not necessarily optimum for reducing fuel consumption. - 特許庁

ECU26は、充電器24によって外部電源から補給された電力の単位あたりの走行距離と、エンジン2によって消費される燃料の単位あたりの走行距離とを算出する。例文帳に追加

An ECU 26 calculates a traveling distance per unit volume of the power supplied from the external power supply by the charger 24, and a traveling distance per unit volume of fuel consumed by an engine 2. - 特許庁

排気弁14は、アノード側ガス流路内での燃料ガスの消費に比較して微小のガスを系外へ排気する排気モードを備える。例文帳に追加

The exhaust valve 14 is equipped with an exhaust mode in which a minute amount of gas compared with the consumption amount of a fuel gas in the anode-side gas flow passage is exhausted outside the system. - 特許庁

これにより、氷点以下の温度で燃料電池セル1を確実に起動させると同時に、反応ガスの使用と電力消費を必要最小限に抑えることができる。例文帳に追加

Therefore, the fuel cell 1 can be started up certainly at the temperature below freezing point and the amount of use of the reactant gas and power consumption amount can be suppressed to the minimum necessary. - 特許庁

路線バスの交差点停止回数・停止時間低減による、またアイドリングストップの効果的実施による燃料消費量・排出ガスの削減、および路線バスの定時運行の容易化。例文帳に追加

To reduce the fuel consumption/emission of exhaust gas and facilitate on-time operation of a route bus by reduction of intersection stopping frequency/stopping time of the route bus or by effective execution of idling stop. - 特許庁

いわゆるプラグインハイブリッド自動車において、システムオフするまでの燃料消費量を抑制すると共にシステムオフするまでに二次電池の蓄電を小さくする。例文帳に追加

To suppress fuel consumption until a system is turned off, and to reduce the amount of accumulated electricity of a secondary battery until the system is turned off in a, so called, plug-in hybrid vehicle. - 特許庁

通常の使用状況に応じた最小値の消費レート(Vfcmin)を用い、燃料の劣化が生じない適正な給油を推奨給油(Qrmd)として給油時に提示する。例文帳に追加

To provide a device for indicating a refuel amount for a vehicle indicating an adequate refuel amount with which fuel deterioration is not caused as a recommended refuel amount (Qrmd) when refueling using a minimum consumption rate (Vfcmin) according to usual usage. - 特許庁

運転時間を抑えながら、消費エネルギー削減や二酸化炭素排出削減を最大にするような燃料電池発電システムの制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method of controlling a fuel cell power generation system so as to maximize the amount of reduction in consumed energy and the amount of reduction in carbon dioxide emission while suppressing an operation time. - 特許庁

特に燃料の動的流体消費を連続的に測定する方法は可変圧力降下を伴う連続的に作動する貫流センサ−、特に質流センサ−を使用する。例文帳に追加

For this method for continuously measuring dynamic fuel consumption, a flow-through sensor working continuously and accompanying variable drop in pressure, especially a mass flow sensor is provided. - 特許庁

オペレータ個人の運転操作結果(たとえば燃料消費量)を、客観的な基準値と比べることで、オペレータ個人の運転操作能力、技が良いか悪いかを正確に判断できるようにする。例文帳に追加

To accurately determine whether or not an operator's personal driving operation ability and skills are proper, by comparing the result (e.g. fuel consumption) of the operator's personal driving operation with an objective reference value. - 特許庁

このように構成したことで、車両の燃料消費量の低減、排ガス排出の低減、運転者の省エネ運転の認識向上を目的とした車両の表示装置を提供することを可能とした。例文帳に追加

The display for the vehicle is provided to reduce the fuel consumption amount and the exhaust gas discharge amount in the vehicle, and capable of enhancing the recognition of the energy saving drive for the driver, as the purpose, by this constitution. - 特許庁

発電制御手段は充電検出手段により検出された前記電源の充電と、回生電力予測手段により予測された回生電力とに基づいて、発電機による燃料消費を伴う発電を抑制する。例文帳に追加

The power generation control means controls power generation by the generator accompanied by fuel consumption based on charged capacity of the power source detected by the charged capacity detection means and regenerated power estimated by the regeneration power estimation means. - 特許庁

自動車の燃料消費量の低減、排ガス排出の低減、運転者の安全運転の認識向上を目的とした自動車の運転状態表示装置を提供することを可能とした。例文帳に追加

This enables an operating state display device for an automobile to be provided so as to attain some purposes for reducing an amount of consumption of fuel of an automobile, a discharging amount of exhaust gas and improving a driver's awareness of safety driving. - 特許庁

そして、算出した燃料消費量及び充放電に基づいて省エネルギ運転の度合いの評価値を設定し、この評価値に応じた情報を報知する。例文帳に追加

An evaluation value of the degree of energy-saving is set based on the calculated fuel consumption and charging/discharging amount, and information corresponding to the evaluation value is given. - 特許庁

昇圧装置における損失を考慮してCO2発生燃料消費量の低減を実現するハイブリッド車両の制御装置およびそれを備えるハイブリッド車両を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a hybrid vehicle, and a hybrid vehicle equipped with the control device, capable of reducing a CO2 emission amount and a fuel consumption amount taking a loss in a voltage step-up device into consideration. - 特許庁

これにより、エコノミモードに移行すると、エコノミスイッチ41bを投入される前に比べて燃焼器30の発熱が早期に低下するので、燃焼器30の消費燃料を削減することができる。例文帳に追加

When the transition is made, the heating value of a burner 30 lowers quickly more than before the economy switch 41b was put on, it is possible to reduce the fuel consuming amount of the burner 30. - 特許庁

回生エネルギーを充電するためのエネルギー容を確保しつつ燃料消費量を低減可能なハイブリッド車両の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of a hybrid vehicle that can reduce fuel consumption while securing an energy capacity for charging regenerative energy. - 特許庁

走行経路における燃料消費量を最少限に抑制しながら、バッテリー残がその目標値となるようにエンジンとモーターを制御する。例文帳に追加

To control an engine and a motor in such a way as to make the residual capacity of a battery a target value in controlling the amount of fuel consumption on a traveling route to a minimum level. - 特許庁

リッチ時浄化率変化率DPEと、現在の燃料消費量SQFとから、現在のリッチ時浄化率PEを推定し、推定されたリッチ時浄化率PEから蓄積SO_Xを推定する。例文帳に追加

A present rich time purification ratio PE is estimated based on the rich time purification ratio change rate DPE and a present fuel consumption SQF, and an accumulated amount of SO_X is estimated based on the estimated present rich time purification ratio PE. - 特許庁

ECU26は、充電器24によって外部電源から補給された電力の単位あたりの走行距離と、エンジン2によって消費される燃料の単位あたりの走行距離とを算出する。例文帳に追加

An ECU 26 computes a distance covered per unit amount of electric power supplied from the external power source by the charger 24, and a distance covered per unit amount of fuel consumed by an engine 2. - 特許庁

例文

予め定めた一連の動作を行うために基準となる作業時間内において、全アクチュエータでの累積仕事ΣW_ACTを算出し(S110)、且つ、累積燃料消費量ΣW_FUELを求める(S140)。例文帳に追加

The display device calculates the accumulated work amount ΣW_ACT in all actuators (S110) within the working time for the reference to execute a series of predetermined actions, and obtains the accumulated fuel consumption ΣW_FUEL (S140). - 特許庁

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