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燃料消費量の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 909



例文

消費={(S0−g)/(S1−S0+g)}・G・R・・・(1)g=(S1−S0)/(α—1)・・・(2)ただし、G:使用された混合燃料、R:混合燃料におけるエンジンオイルの混合率、g:燃料が燃焼することによって発生する二酸化硫黄の濃度、α:(混合燃料が燃焼することによって発生する二酸化硫黄の濃度)/(燃料が燃焼することによって発生する二酸化硫黄の濃度)である。例文帳に追加

Wherein, G is an amount of used mixed fuel, R is a mixing ratio of the engine oil in the mixed fuel, g is a concentration of the sulfur dioxide generated by combustion of the fuel, and α is (a concentration of the sulfur dioxide generated by combustion of the mixed fuel) divided by (a concentration of the sulfur dioxide generated by combustion of the fuel). - 特許庁

機関の運転期間が一定期間経過する毎に、大気中に排出される有害成分のを規制値以下に維持しつつ燃焼用燃料と後処理用燃料との燃料全体についての燃料消費量が最小となるように機関の運転パラメータの値および後処理用燃料の供給方法を再設定する。例文帳に追加

A value of operation parameter of the engine and a method for supplying fuel for aftertreatment are reset to minimize fuel consumption quantity of total fuel of fuel for combustion and fuel for aftertreatment while maintaining quantity of noxious component discharged to atmospheric air to regulation value or less whenever operation period of the engine passes fixed period of time. - 特許庁

CPU41は、このカウント値が燃料タンクの容に応じた上限値以上となったとき、燃料キャップセンサ31の開異常と判定し、燃料給油時から所定燃料消費された状態でカウント値が所定の下限値以下であるとき、燃料キャップセンサ31の開異常と判定する。例文帳に追加

When the count value has exceeded the upper limit according to the capacity of the fuel tank, the CPU 41 judges an open abnormality of the sensor 31, and judges the open abnormality of the sensor 31 when the count value is below the specified lower limit in the condition that a specified quantity of fuel is consumed since the fuel is supplied. - 特許庁

目的地への経路の経由地を車両が通過した時点の燃料タンク15の燃料を、その経由地の手前の経由地を車両が通過した時点の燃料タンク15の燃料から引くことにより、車両が通過した経由地の手前の区間(以下、評価区間と称す。)における消費燃料を算出する。例文帳に追加

By subtracting remaining fuel quantity in a fuel tank 15 at the time point when a vehicle passes a check point in a course to the destination, from the remaining fuel quantity in the fuel tank 15 at the time point when the vehicle passes a previous check point in the course, fuel consumption is calculated for the section before the check point (referred to as evaluation section, hereinafter) where the vehicle passes. - 特許庁

例文

負荷電流センサ15からの出力に基づいて燃料電池本体2の水素消費を算出し、算出された水素消費と、原料水素流センサ8により検出された原料水素の流と、循環水素流センサ12により検出された循環水素の流とに基づいて、燃料電池本体2の水素極入口の圧力変化を予測する。例文帳に追加

From an output from a load current sensor 15, a hydrogen consumption in the fuel cell body 2 is computed, and from the computed hydrogen consumption, a flow of feed hydrogen detected by a feed hydrogen flow sensor 8, and a flow of circulating hydrogen detected by a circulating hydrogen flow sensor 12, a pressure variation at a hydrogen electrode inlet of the fuel cell body 2 is predicted. - 特許庁


例文

石油燃料に水を混合したエマルジョン燃料の微細クラスター化により微細分離活性させ、石油と水の持つ気化点相違を利用した微爆により燃焼効率を上げて完全燃焼に近づいた燃焼を行い排気ガスの浄化と燃料消費量の軽減をする事を提供する例文帳に追加

To clean exhaust gas and reduce fuel consumption by micro-clusterizing an emulsion fuel in which water is mixed with petroleum fuel for activation by micronization, increasing combustion efficiency by micro explosion utilizing the difference in evaporation point between the petroleum and the water and performing a near complete combustion. - 特許庁

バルブニードルの低リフト時における燃料の微粒化特性を向上し、排出ガス中のすす、NO_xなどを減少することができるとともに燃料消費を低減することができ、かつ製造コストを低減可能な燃料噴射ノズルを提供する。例文帳に追加

To reduce soot, NOX and the like in exhaust gas and to reduce fuel consumption and manufacturing costs by enhancing fuel atomization characteristic during the low lift of a valve needle. - 特許庁

起動時には、遮断弁17を閉じてオリフィス15を介してのみガス燃料をガス燃料消費機器20に供給し、定常運転時には遮断弁17を開放してサージタンク16を通して多燃料ガスを供給する。例文帳に追加

In starting, the cutoff valve 17 is closed, and gas fuel is supplied to the gas fuel consuming device 20 only via the orifice 15, and at stable operation, the cutoff valve 17 is opened and a large quantity of fuel gas is supplied through the surge tank 16. - 特許庁

燃料電池の停止時に燃料電池のガス流路内の残留水を排出して始動性を向上するとともに、ガス流路内の残留水を排出するのに必要な水素消費を少なくすることができる燃料電池の停止方法を提供する。例文帳に追加

To provide a method for stopping a fuel cell which exhausts residual water in a gas passage of a fuel cell in stopping the fuel cell to improve starting properties, and can reduce hydrogen consumption necessary for exhausting the residual water from the gas passage. - 特許庁

例文

また、GPS装置の移動軌跡の情報により、現在の作業内容から燃料消費量の算出を行い、燃料タンク内の残燃料で作業可能面積の算出を行い報知するように構成したことを特徴とする農作業車の構成とする。例文帳に追加

Also, the device calculates the fuel consumption from the present work contents by the information of the movement locus of the GPS device, and to calculate a workable area from fuel remaining in a fuel tank and notifying it. - 特許庁

例文

燃料電池11の燃料貯蔵部21の燃料が所定値まで少なくなると、第1電圧変換部14又は第2電圧変換部15のいずれか一方の動作を停止させ、機能回路3における必要最低限の機能だけを作動させて電力消費を低減させるようにした。例文帳に追加

When the amount of fuel of a fuel storage part 21 of the fuel cell 11 is reduced to a prescribed value, operation of either a first voltage transducer 14 or a second voltage transducer 15 is stopped, and only minimum necessary function in a functional circuit 3 is operated, and the power consumption is made to be reduced. - 特許庁

制御手段により燃料ポンプを駆動制御するエンジンの燃料供給装置において、エンジンの最大要求流時にも対応可能としながら燃料ポンプのモータ負荷を適度な状態に維持して、消費電力の無駄を回避できるようにする。例文帳に追加

To avoid waste of power consumption by maintaining the motor load of a fuel pump to a moderate condition while enabling the fuel pump to cope with the maximum fuel required rate of an engine, in a fuel supply system for the engine driving and controlling the fuel pump by a control means. - 特許庁

自動車側に大幅な改造を必要とせず、燃費測定が可能とするとともに、燃料電池車に限らず定置形の燃料電池発電装置や従来の内燃機関の燃費測定にも適用可能な燃料消費量測定装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel consumption measuring device capable of measuring fuel consumption without requiring drastic modification in an automobile side and applicable to measurement of fuel consumption of a stationary fuel cell power generating device and a conventional internal combustion engine without being limited to a fuel cell vehicle. - 特許庁

絶対値が所定の背圧よりも大きいとき、制御回路ルーチン108により、検知された圧力を高圧力閾値及び低圧力閾値と比較し、その比較結果に基づき、燃料消費状態の下での燃料平均圧力が目標となるように、燃料ポンプ20の流を変え、あるいは維持する。例文帳に追加

When the absolute value is greater than the predetermined back pressure, the sensed pressure is compared to a high threshold pressure and a low threshold pressure by a control circuit routine 108, and based on the comparison result, the flow rate of the fuel pump 20 is varied or maintained such that the mean fuel pressure is targeted under fuel consumption conditions. - 特許庁

ガソリンや軽油などの燃料の酸化を抑え、さらに、ガソリンや軽油などのクラスターを小さくして霧状をより微細にすることにより、着火性、燃焼性を改善して、不完全燃焼を防止し、燃料消費を大幅に節減することができる自動車用燃料タンクを提供すること。例文帳に追加

To provide a fuel tank for an automobile capable of suppressing the oxidation of a fuel such as gasoline, light oil, etc., atomizing the fuel into fine particulates by making smaller the clusters, and thereby improving the ignition and combustion characteristics, preventing imperfect performance of combustion, and reducing the amount of fuel consumption to a great extent. - 特許庁

一方、要求負荷が高い場合には、燃料噴射弁14から噴射される燃料は多くシリンダヘッド12の中央部に集中した混合気の濃度は過度に濃い状態となり、第1点火プラグ30によって点火した場合には燃焼効率が低下する(燃料消費が多くなる)。例文帳に追加

On the other hand, when the required load is high, a concentration of the mixed air concentrated on the center part of the cylinder head 12 is brought into an excessively thick condition because the quantity of fuel injected from the injection valve 14 is much, and combustion efficiency is lowered (more fuel is consumed) when ignited by the first ignition plug 30. - 特許庁

前記移動可能距離Lbは、燃料センサ12から供給される移動体の燃料Fと、距離センサ14から供給される前記移動体の移動距離Laとから得られる前記移動体の燃料消費率αに基づいて求められる。例文帳に追加

The movable distance Lb is found according to the fuel consumption rate of the moving body obtained from the fuel rest of the moving body supplied from a fuel sensor and the movement distance La of the moving body supplied from a distance sensor. - 特許庁

上記改質反応に供する都市ガスは、上記家庭内電気負荷80の消費電力が変動する際に示す周期性に基づいて決定され、家庭内電気負荷80の実際の消費電力と、燃料電池40の発電との調和が図られる。例文帳に追加

The amount of the town gas subjected to the reforming reaction is determined based on the periodicity shown by the fluctuation when the power for the electric load 80 is consumed, whereby the power actually consumed by the electric load 80 is matched with the amount of the power generated by the fuel cell 40. - 特許庁

まず、最大燃焼(9.9号)を入力設定して燃焼させ測定開始温度から測定終了温度まで昇温するのに要した第1昇温時間t1を検出し(S4〜S8)、t1に基づき実際に消費された燃料消費量Q1を演算する(S12)。例文帳に追加

First, a maximum combustion amount (No.9. 9) is inputted and set and burnt, a first temperature increasing time t1 required for an increase from a measurement starting temperature to a measurement completion temperature is detected (S2-S8), and an actually consumed fuel consumption amount Q1 is computed based on the t1 (S12). - 特許庁

CPU11が、燃料センサにより検出された燃料消費量から車両から排出されるCO_2の単位時間当たりの排出である瞬時排出を算出し、算出した瞬時排出と閾値とを比較して、その比較結果に基づいて瞬時排出を評価する。例文帳に追加

A CPU 11 in the output device calculates the instantaneous emission to be discharge amount per unit time of CO_2 discharged from the vehicle from fuel consumption amount detected by a fuel sensor, compares the calculated instantaneous emission with a threshold, and evaluates the instantaneous emission based on the comparison result. - 特許庁

燃料電池21で消費される水素は、出力される電流値に比例するので、電流計30により得られた電流値を用いて、第1の制御器31で必要水素を推定し、それに応じて原料燃料ガスの流を流制御弁32で制御する。例文帳に追加

This generating set controls the amount of raw material fuel gas by a flow control valve 32 corresponding to the estimated required amount of hydrogen at a first controller 31 by using the current value obtained from an ampere meter 30 because the amount of hydrogen consumed in the fuel cell 21 is proportional to an amount of the output current value. - 特許庁

車載用情報処理装置10は、車両の実走行時における車速データDsおよび燃料消費量データDfを取得し、車速データDsに基づいて燃費測定条件を満たして車両が走行している場合の燃料消費量データDfを抽出して記憶用メモリー部15に記憶し、記憶した前記燃料消費量データDfから、所定の燃費測定用条件で走行した場合の燃費を算出する。例文帳に追加

An on-vehicle information processor 10 obtains a vehicle speed data Ds and a fuel consumption data Df when the vehicle actually runs, extracts the fuel consumption data Df based on the vehicle speed data Ds if the vehicle runs with a fuel consumption measurement condition satisfied, stores it to a storage memory section 15, and calculates the fuel consumption from the stored fuel consumption data Df if the vehicle runs on the predetermined fuel consumption measurement condition. - 特許庁

内燃機関の加速開始から加速終了までの期間内の複数の時点における燃料消費量の加速開始からの累積と、それら各時点における燃焼騒音の音圧とをサンプリング計測し、サンプリング値の時系列P_iから、加速開始から加速終了までの期間内での累積燃料消費量と音圧との関係を近似する近似直線Lを算定する。例文帳に追加

Accumulated fuel consumption from the start of acceleration of an internal-combustion engine and a sound pressure of combustion noise are sampled at a plurality of time points from the start to the end of the acceleration, and according to a time series P_i of the sampled values an approximate straight line L is calculated which approximates the relationship between the accumulated fuel consumption and the sound pressure from the start to the end of the acceleration. - 特許庁

制御部20は、燃料電池10に予め設定された基準運転を実行させて、水素循環用ポンプ64の消費電力を計測し、水素循環用ポンプ64の消費電力とカソードガスの供給との間の相関関係から、水素循環用ポンプ64の消費電力の計測値に対するカソードガスの供給を取得する。例文帳に追加

A control unit 20 orders the fuel cell 10 to carry out a predetermined reference operation and measures power consumption of the hydrogen circulation pump 64, and, based on a correlation between power consumption of the hydrogen circulation pump 64 and the amount of cathode gas supply, obtains the amount of cathode gas supply with respect to a measured value of the power consumption of the hydrogen circulation pump 64. - 特許庁

制御部(24)は原燃料(90)を気化するために要求される燃焼エア流がエアポンプ(61)の許容消費電力の範囲内で供給できる燃焼エア流を超える場合に、冷却手段(62)を制御して燃焼エア温度を降温させることで体積密度を増加させ、エアポンプ(61)の消費電力を許容消費電力の範囲内に制限する。例文帳に追加

The control part (24) increases the volume density by lowering combustion air temperature by controlling the cooling means (62) when an amount of combustion air required to evaporate the raw fuel (90) exceeds the possible supply of the combustion air amount within the permissible power consumption of the air pump (61), and then, the power consumption of the air pump (61) is limited within a permissible power consumption range. - 特許庁

ロータリーキルンの下流開口端からの放熱を低減し、消費燃料を削減し、排ガス、特にCO_2排出を削減することが可能なロータリーキルンを提供する。例文帳に追加

To provide a rotary kiln capable of reducing the amount of heat radiation from the down stream opening edge of the rotary kiln, reducing the amount of fuel consumption and reducing the amount of exhaust gas, especially the amount of the exhaust of CO2. - 特許庁

削減された燃料消費量や排ガスを削減算出手段51が算出し、無線端末53がこの削減データを管理センターへ提供する。例文帳に追加

The reduced quantity of fuel consumed and quantity of emission gas is computed by a reduction quantity calculating means 51, and the reduction quantity data is provided to a management center by a wireless terminal 53. - 特許庁

空調装置の総消費動力を小さく抑えるように、冷却ファンモータの駆動制御を最適化し、車両エンジンの燃料消費量を低減するとともに、冷却ファンおよびそのモータの寿命延長、騒音低減をはかる。例文帳に追加

To reduce the fuel consumption of a vehicle engine by optimizing driving control of a cooling fan motor so as to reduce the total power consumption of an air-conditioning system, lengthen the life of the cooling fan and its motor, and reduce noise. - 特許庁

エアコン作動中のシートヒータの作動に伴う消費電力の増大に起因して内燃機関による発電機の駆動機会が増大することを抑制し、燃料消費量の増大を抑制することのできる車両の暖房装置を提供する。例文帳に追加

To provide a heating device of a vehicle that can suppress an increase in opportunities of driving a generator by an internal combustion engine resulted from an increase in power consumption associated with an operation of a seat heater during an operation of an air conditioner, and can suppress an increase in fuel consumption. - 特許庁

船舶の燃料消費量を低減できかつ船舶の運航状態と供給電力及び消費電力との関係を把握可能な船舶電力監視システム、船舶電力制御システム及び定期航路船舶の電力監視方法を提供する。例文帳に追加

To provide a ship power monitoring system that can reduce fuel consumption of a ship, and recognize a relationship between the operating condition of the ship and power supply and power consumption, and to provide a ship power control system, and a method of monitoring power of a regular line ship. - 特許庁

補機で実際に消費される電力に基づいて求めた電力補正により補機の消費電力を補正することによって電力の取り出しとガス供給との間に不一致が生じることを防止できる燃料電池システムの制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a fuel cell capable of preventing inconsistency between power extraction and gas supply, through the correction of consumption power of an auxiliary machine by an output correction volume found from a power output actually consumed by the auxiliary machine. - 特許庁

ハイブリッド駆動装置を有するハイブリッド車両の燃料消費量を低減するために、短い弁ストロークにおよび/または第1の運転モードに割り当てられており、かつ消費の観点から好ましくハイブリッド駆動装置によって用いることができる、範囲(21)が拡大される。例文帳に追加

A range (21) allocated to the small valve stroke and/or a first operation mode so as to reduce fuel consumption of the hybrid vehicle having the hybrid drive device, and for being preferably used by the hybrid drive device from the viewpoint of consumption is expanded. - 特許庁

そして、吸入空気が目標空気より所定以上不足する過渡時の場合、 高圧ポンプの吐出圧を増加させ燃料噴射弁の燃料噴射圧力を増加させることにより、燃料噴霧を微粒化し燃料消費率を向上するとともに、排気ガス中における黒煙の増加を防止する。例文帳に追加

At transient time in which the intake air flow is smaller than the target air flow by more than predetermined volume, fuel is finely atomized to improve a fuel consumption rate by increasing discharge pressure of a high pressure pump to increase a fuel injection pressure of a fuel injection valve, whereby increase of black smoke in exhaust gas is prevented. - 特許庁

そして、取得された情報と、車両の情報とから、無停止速度算出部が、交差点を青信号で通過するための速度である無停止速度を算出する(ステップS10)とともに、燃料消費量推定部が、車両が現行の速度を維持して走行し、交差点で停止する場合と、無停止速度で走行する場合の燃料消費量を推定する(ステップS16)。例文帳に追加

And a non-stop speed calculation part calculates the non-stop speed for passing through the intersection when the traffic light is green from the obtained information and the vehicle information (step S10) while a fuel consumption estimation part estimates each fuel consumption in both cases when the traveling vehicle, keeping the current speed, stops at the intersection and the vehicle passes through the intersection at the non-stop speed (step S16). - 特許庁

互いに時間間隔を隔てた2点において、流入排気ガスの空燃比がリッチに切り替えられたときのNO_X触媒のNO_X浄化率であるリッチ時浄化率PER(1),PER(2)と、燃料消費量SQF(1),(2)とを検出し、燃料消費量に対するリッチ時浄化率の変化率であるリッチ時浄化率変化率DPEを算出する。例文帳に追加

At two points with a time interval between them, a rich time purification ratios PER(1), PER(2), that are NO_X purification ratios of NO_X catalyst when an air-fuel ratio of inlet exhaust gas is switched to rich, and fuel consumptions SQF(1), (2) are detected to calculate a rich time purification ratio change rate DPE. - 特許庁

この際、ブレーキ踏力が大きいほどセカンダリシーブ油圧の増加を多く設定し、急制動要求が比較的高い場合におけるベルトの滑りの確実な防止と、急制動要求が比較的低い場合における燃料消費率の改善(オイルポンプのオイル吐出を低減させることでオイルポンプの駆動力に消費される燃料の削減)とを図る。例文帳に追加

An increase amount of the secondary sheave oil pressure is set large as brake depressing force is large so that the belt slip is surely prevented when the sudden braking request is relatively high and a fuel consumption rate is improved (fuel consumed by drive force of an oil pump is reduced by reducing an oil discharge amount of the oil pump) when the sudden braking request is relatively low. - 特許庁

運転状態表示装置1は、車両に搭載された自動制御装置の作動状態を運転状態に基づいて検出し、また、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出され、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出された場合に、実際に消費された燃料と、その燃費を悪化させる運転が行なわれずに走行したとした場合の燃料消費量とがそれぞれ演算される。例文帳に追加

A driving condition display device 1 detects the operating condition of the on-vehicle automatic control unit according to the driving condition, and computes the quantity of fuel actually consumed and the fuel consumption in the case of running without conducting the driving deteriorating the fuel economy when driving deteriorating the fuel economy is detected. - 特許庁

その結果、従来は大気中に捨てられていた熱によってエンジン1を加熱することができ、例えば、車両の消費燃料の低減、暖房性能の向上、燃焼式ヒータ13の稼働率抑制による消費燃料の低減、暖機運転時間の短縮、及び即効暖房能力の向上等に廃熱を有効に利用できる。例文帳に追加

As a result, the engine 1 can be heated by the heat conventionally dumped into the atmosphere, whereby the waste heat can be used effectively for reduced vehicle fuel consumption, enhanced heating performance, reduced fuel consumption due to control of the operation rate of a combustion heater 13, reduced warming-up time, enhanced ability for immediate heating and the like. - 特許庁

運転状態表示装置1は、車両に搭載された自動制御装置の作動状態を運転状態に基づいて検出し、また、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出され、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出された場合に、実際に消費された燃料と、その燃費を悪化させる運転が行なわれずに走行したとした場合の燃料消費量とがそれぞれ演算される。例文帳に追加

A driving state display device 1 detects the operating state of an automatic control device mounted on a vehicle based on the driving state, and when it is detected that the drive for degrading the fuel economy is performed, the actually consumed fuel amount and the fuel consumption when the vehicle travels without any drive of degrading the fuel economy are respectively calculated. - 特許庁

これにより、ポンピングロスを最小限に抑えながら吸気の流速増加に伴う燃焼安定性の向上による燃料消費量の低減効果を有効に発揮させ、吸気にスワールを発生させる1バルブ休止機構のような特別の手段を設けることなく、燃料消費量を低減することができる。例文帳に追加

Hence a fuel consumption quantity reduction effect is effectively shown by improvement of combustion stability accompanying increase of flow speed of intake air while limiting pumping loss to the minimum, and fuel consumption quantity is reduced without providing the special means such as the one valve deactivation mechanism to generate swirl in intake air. - 特許庁

内燃機関の燃料消費量燃料の硫黄濃度に基づいて、吸蔵・還元型NOx触媒の硫黄堆積を求め、この硫黄堆積に基づいて触媒劣化判定をする場合に、触媒劣化判定の精度を向上させる。例文帳に追加

To define sulfur deposition quantity on a storage-reduction type NOx catalyst based on fuel consumption quantity of an internal combustion engine and sulfur concentration of fuel, and improve accuracy of catalyst deterioration judgment in catalyst deterioration judgment based on the sulfur deposition quantity. - 特許庁

スロットルレバー21の操作に応じて開度を変更するスロットルバルブ24と、燃料検出装置36と、燃料消費量算出手段と、スロットル開度制限手段とで小型滑走艇10のスロットル開度制御装置20を構成した。例文帳に追加

The throttle opening control device 20 for the small planing boat is comprised of a throttle valve 24 changing opening according to operation quantity of a throttle lever 21, a fuel remaining quantity detection device 36, a fuel consumption quantity calculation means, and a throttle opening limiting means. - 特許庁

同じ種類の調弁を2つ用いるときと比較して、2つの調弁を駆動する際の消費電力を低減でき、2つの調弁に同種の電気系統異常が同時に発生した場合でも、内燃機関に燃料を供給できる燃料噴射システムを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection system reducing power consumption when two metering valves are driven in comparison with when two metering valves of the same kind are used, and supplying fuel to an internal combustion engine, even in the case where the same type of electric system abnormality simultaneously occurs on two metering valves. - 特許庁

燃料電池10等による累積発電や、累積エネルギー利用を測定し、この累積発電又は累積エネルギー利用に対応する消費化石燃料の減少を算出し、得られた減少を二酸化炭素発生に換算することにより、その燃料電池等による二酸化炭素排出削減を計測する。例文帳に追加

By measuring accumulated power generation quantity and accumulated energy utilizing quantity by a fuel cell 10 and the like, by calculating reduction quantity of consumption fossil fuel corresponding to the accumulated power generation quantity or accumulating energy utilizing quantity, and by converting the obtained reduction quantity into carbon dioxide generation quantity, carbon dioxide discharge reduction quantity by the fuel cell and the like is measured. - 特許庁

路線バスの交差点停止回数・停止時間低減による燃料消費量・排出ガスの削減、および路線バスに後続する他車両の低速走行に起因する交通容低下・渋滞発生の防止。例文帳に追加

To reduce the fuel consumption and the amount of exhaust gas by reducing a frequency in stop at intersections of a route bus and the stop time and to prevent the reduction of traffic capacity and the occurrence of congestion, due to low-speed running of other vehicles succeeding the route bus. - 特許庁

すなわち、アクセルペダル36の踏みに対して得られる動力性能が高められて、加速操作時においてアクセルペダル36の踏み増しによる出力操作の増加が防止されるとともに、燃料消費量が低減される。例文帳に追加

That is, power performance obtained relating to a pedaling amount on an accelerator is enhanced, an increase of output operating amount by an increase of the pedaling amount on the accelerator pedal is prevented at operation time of acceleration, and a fuel consumption is decreased. - 特許庁

高含水有機物の炭化処理において、炭化物の品質を維持しつつ、炭化炉での炭化処理用の熱及び乾燥炉での乾燥用の熱を得るために必要な助燃料消費を低減する。例文帳に追加

To reduce the consumption of an auxiliary fuel required to yield the quantity of heat necessary for carbonization treatment in a carbonizing furnace and the quantity of heat necessary for drying in a drying furnace while retaining the quality of a carbonized product in the carbonization treatment of a highly hydrous organic matter. - 特許庁

調整弁の消費電力を減少するようにした場合であっても、流調整弁の制御性が低下しないようにした燃料電池の流調整弁制御システムを提供する。例文帳に追加

To provide a flow regulating valve control system of a fuel cell so set as not to lower controllability of a flow regulating valve, even in the case power consumption of the flow regulating valve is so made to be lowered. - 特許庁

燃料消費を低減するために、エンジンからの抽気、外気取り込み、および、重を極力低減した航空機用空気調和装置を提供する。例文帳に追加

To provide an air conditioner for aircraft reduced in bleeding amount from an engine, outside air intake amount and weight as much as possible to reduce fuel consumption. - 特許庁

例文

車両の残燃料の液面が燃料消費以外の要因によって変動することによって、計器等における表示領域に表示される残燃料が変化してしまうことを軽減するとともに、残燃料の細かい表示を表示領域に行わせる表示制御装置及びプログラムを提供する。例文帳に追加

To provide a display control device and a program for displaying a detailed indication of the amount of remaining fuel of a vehicle in a display area of a measuring instrument or the like while reducing the change in the displayed amount of the remaining fuel in the display area caused by the change in the liquid level of the remaining fuel due to a factor other than the consumption of the fuel. - 特許庁

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