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燃料消費量の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 909



例文

10. 軽材料やその他先進的な技術を用いた燃料効率の高い自動車は、石油消費と CO2排出の両者を大幅に削減することができる。例文帳に追加

10. Fuel-efficient vehicles using lightweight materials and other advanced technologies can greatly reduce both oil consumption and carbon emissions.  - 経済産業省

具体的には、制御回路60は、必要流消費)よりも多くの供給流(供給)の燃料ガスが、燃料電池20に対して供給されるように流制御弁40を制御する。例文帳に追加

In concrete, the control circuit 60 controls the flow control valve 40 so that more than needed flow (consumption amount) of the fuel gas supply flow (supply amount) are supplied to the fuel cell 20. - 特許庁

フラグ設定処理では、燃料タンク212内の燃料Qが増加した場合に、セタン価検出フラグがオン状態に制御され、且つセタン価検出フラグがオン状態に制御されて以降の燃料消費量をカウントする燃料消費量カウンタCTQが閾値CTQth以上となった時点でセタン価検出フラグがオフ状態に制御される。例文帳に追加

In flag set process, the cetane number detection flag is controlled to on when quantity of fuel Q remaining in a fuel tank 212 increases, and the cetane number detection flag is controlled to off when fuel consumption counter CTQ counting fuel consumption quantity after the cetane number detection flag is controlled to on gets to a threshold CTQth or higher. - 特許庁

制御手段は、燃料消費量の計測値に基づいて第一の制御部を制御し、さらに燃料電池のカソードから排出されるガスの成分を計測することにより、アノードからカソードにクロスオーバーした燃料を算出し、その算出値に基づいて前記燃料消費量を補正する補正手段を具備する。例文帳に追加

The control means has a correction means for: calculating a fuel quantity crossovered from the anode to a cathode by controlling the first control part according to the measured value of the fuel consumption quantity, and by measuring a component of a gas exhausted from the cathode of the fuel cell; and correcting the fuel consumption quantity according to the calculated value. - 特許庁

例文

TRANSYTの評価関数として総燃料消費量を算出するパフォーマンス・インデックスを定義し、その評価関数に基づいて燃料消費量を最適化する系統制御パラメータを導いて信号制御を行なう信号制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a signal control method for controlling a signal by defining a performance index for calculating a total fuel consumption amount as the evaluation function of TRANSYT and introducing a system control parameter for optimizing the fuel consumption amount based on the evaluation function. - 特許庁


例文

この評価システムにおいては、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出され、燃費を悪化させる運転が行われたことが検出された場合に、実際に消費された燃料と、その燃費を悪化させる運転が行なわれずに走行したとした場合の燃料消費量とがそれぞれ演算される。例文帳に追加

This evaluation system detects that driving deteriorating fuel economy is performed, and when detecting that the driving deteriorating fuel economy is performed, the actually consumed fuel quantity and a fuel consumption in case where driving without deteriorating the fuel consumption are calculated respectively. - 特許庁

ECUは、下り坂が先読み区間Pfにわたり継続していると判断した場合には(ステップS3でYES)、アイドル燃料消費量Fidleを算出するとともに、スリップ燃料消費量Fslipを算出する(ステップS5)。例文帳に追加

The ECU calculates a slip fuel consumption amount Fslip together with an idle fuel consumption amount Fidle (Step S5) when the downward slope is determined to continue over the predetermined pre-read section Pf (YES in Step S3). - 特許庁

本発明の燃料電池システムは、液体燃料の水溶液を収容し、これを燃料電池のアノードへ供給する希釈タンク;希釈タンクに第一の制御部を介して接続された燃料タンク;希釈タンクに第二の制御部を介して接続された水タンク;および燃料電池の発電から燃料電池の燃料消費量を計測する電流検知部を含む制御手段を具備する。例文帳に追加

The system comprises: the diluting tank for storing an aqueous solution of liquid fuel and supplying it to an anode of a fuel cell; a fuel tank connected to the diluting tank thorough a first control part; a water tank connected to the diluting tank through a second control part; and a control means including a current detection part measuring a fuel consumption quantity from a power generation quantity of the fuel cell. - 特許庁

内燃機関に用いる燃料の分子を、磁石体の磁力により微粒化させて、該燃料の燃焼効率の向上を図ることができ、有害な排気ガスの排出および燃料消費量を可及的に減少させることができる内燃機関用燃料供給装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel supply device for an internal combustion engine capable of improving combustion efficiency of fuel by atomizing molecules of fuel used for the internal combustion engine by magnetic force of a magnet, and reducing discharge quantity of harmful exhaust gas and fuel consumption to the minimum. - 特許庁

例文

ボイラマスタ制御手段51は主蒸気圧力P2と主蒸気圧力設定値P_Sとに基づいてボイラ負荷を算出し、燃料配分手段53は、BOG燃料を優先的に消費するようにBOG燃料指令および代替燃料指令を算出する。例文帳に追加

A boiler master control means 51 calculates a boiler load based on the main steam pressure P2 and the main steam pressure set value Ps, and a fuel distributing means 53 calculates the BOG fuel quantity command and the alternative fuel quantity command to preferentially consume the BOG fuel. - 特許庁

例文

極寒地域においても、無駄な電力を消費することなく、また電池を加熱するための燃料消費を皆無にして、大容の電池を速やかに暖気(加温)する。例文帳に追加

To quickly carry out the warming-up (heating) of a large capacity of battery by eliminating fuel consumption for heating the battery without consuming any useless power in an extremely cold region. - 特許庁

そして、ECUは、外部充電走行時には、外部充電による充電電力の電力単価および消費電力をベースに、加速時等の燃料消費量も反映して走行コストを算出する(S120)。例文帳に追加

The ECU calculates the traveling cost based on the power unit cost of the charging power by the external charging and electric power consumption in the externally chargeable mode while reflecting fuel consumption during the acceleration (S120). - 特許庁

空調装置の総消費動力を小さく抑えるように、冷却ファンモータの駆動制御を実質的に無段階で最適化し、車両エンジンの燃料消費量を低減する。例文帳に追加

To optimize drive and control of a cooling fan motor substantially steplessly and reduce a fuel consumption amount of a vehicle engine to suppress total consumption power of an air conditioner to small extent. - 特許庁

自動停止制御の実行により燃料消費量を低減することと、グロープラグへの通電による不要な電力の消費を抑制することとを両立することのできる内燃機関の暖機制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a warming-up controller for an internal combustion engine, achieving both of reduction in fuel consumption by execution of automatic stop control and suppressing unnecessary power consumption caused by energization to a glow plug. - 特許庁

発電電力決定部は、効率特性に基づいて、発電機構全体で消費する燃料消費量が最小となるように、作動させるべき発電機構を決定する。例文帳に追加

The generation power deciding section decides a generation mechanism to be operated so as to minimize the fuel consumption amount to be consumed in the whole generation mechanism based on the characteristics of utilization efficiency. - 特許庁

こうした燃料噴射圧力制御装置(ECU30)として、レール圧力の安定していることを示す所定の安定条件が成立している間に、「燃料消費量燃料噴射弁による燃料噴射燃料リーク」なる関係式に基づいて、その時の燃料リーク(実機リーク)を求めるプログラムを備える構成とする。例文帳に追加

It comprises a program for finding a fuel leak amount (an actual leak amount) during a time when predetermined stabilizing conditions showing the stabilization of the rail pressure are established, in accordance with a relationship of "fuel consumption = fuel injection amount of fuel injection valve + fuel leak amount". - 特許庁

そして、車載装置である運転状態表示装置1において、エンジン回転速度とアクセル操作とに基づき前記エンジン全性能マップを参照してエンジンの燃料消費率が演算され、この燃料消費率に基づき燃費が演算される。例文帳に追加

Thereafter, the fuel consumption rate of the engine is computed by making reference to the engine whole performance map in accordance with the engine speed and an accelerator manipulated variable, and fuel consumption is computed in accordance with this fuel consumption rate. - 特許庁

一回の運転が終了するとメスシリンダー図柄31及びタンク図柄33はすべてクリアされ、その回の消費燃料分を併せた積算燃料消費量は積層図柄36の変動画像として次回の運転時に反映される。例文帳に追加

When one operation is finished, the pattern screen of the granulated cylinder pattern 31 and the tank pattern 33 are cleared and the integrated value with the fuel consumption in this time is reflected to next operation as the variation display of an integrated pattern 36. - 特許庁

負荷の減少時やシステム停止時などで負荷が急減した場合に発生する余剰改質燃料ガスを、2次電池の充電を適切に行いながら、燃料消費率や水の消費を悪化させることなく、処理できるようにする。例文帳に追加

To enable to process the surplus reformed fuel gas, which is generated when the load drops rapidly at the time of load reduction, system stops, or the like, while charging a secondary cell appropriately without worsening the fuel consumption rate and the water consumption amount. - 特許庁

累積仕事ΣW_ACTを累積燃料消費量ΣW_FUELで割ることにより、上記作業時間における燃料1リットル当たりの仕事(単位:ジュール)を表示する。例文帳に追加

The work amount (the unit: joule) per liter of the fuel in the working time by dividing the accumulated work amount ΣW_ACT by the accumulated fuel consumption ΣW_FUEL is displayed. - 特許庁

制御回路23は、電流計21が計測した燃料電池2の出力電流値に基づいて燃料電池2の水素消費を計算すると共に、流計8が検出した水素流に基づいて燃料電池2へ供給する水素供給流を計算し、水素消費と水素供給流が等しくなるようにアノード出口制御弁9の開度を制御する。例文帳に追加

A control circuit 23 calculates a flow rate of hydrogen supply to a fuel cell 2 based on a hydrogen flow rate detected by a flowmeter 8 while calculating a hydrogen consumption flow rate of the fuel cell 2 based on an output current value of the fuel cell 2 measured by an ammeter 21 and controls an opening of the anode outlet control valve 9 so that the hydrogen consumption flow rate and the hydrogen supply flow rate become equal. - 特許庁

ディーゼルエンジンやガソリンエンジン等の燃料の改質を促進させることにより、燃料消費を大幅に節減させ、かつ排気ガスを清浄化するエンジンの燃料改質触媒、及び燃料効率向上用改質器を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel reforming catalyst for an engine and a reformer for improving fuel efficiency which are capable of remarkably saving fuel consumption by promoting reforming of fuel for a diesel engine and a gasoline engine. - 特許庁

掘削機などのような燃料注入が煩わしく手間の掛かる建設車両又は燃料消費が多い森林車両に燃料タンクを付け加えることによって、高効率の作業を行うことができる建設又は森林車両用燃料供給システムを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel supply system for a construction or forest vehicle capable of performing the work of high efficiency by adding a fuel tank to the construction vehicle such as a drilling machine in which fuel supply is troublesome or to the forest vehicle large in fuel consumption. - 特許庁

燃料劣化抑制制御手段は、燃料給油タイミング(t1)が、燃料劣化タイミング(t2)の後である場合(ステップS23でYES)、両タイミング(1),(2)のギャップに応じた燃料消費促進モードへ切り替える(ステップS23〜ステップS30)。例文帳に追加

When the refueling timing (t1) occurs after the fuel decay timing (t2) (YES in step S23), a fuel decay limiting control means switches to a fuel consumption acceleration mode corresponding to the size of the gap between both timings (1) and (2) (steps S23 - S30). - 特許庁

燃料電池システム10の運転/停止状態を切り換えるためのスイッチが停止側に切り換えられている状態において燃料電池システム10の燃料消費されて燃料が警告発生レベルまで低下したときに、通信部20が、ユーザの情報端末400に警告を通知する。例文帳に追加

A communication unit 20 issues a warning to a user's information terminal 400 when the fuel remaining amount of the fuel cell system 10 falls below a warning level, under the condition in which a switch for switching between operation/stopped states of the fuel cell system 100 is switched to the stopped side. - 特許庁

発電をせずに長期間の保管期間中に、燃料電池セルスタックに転極などのダメージを与えることなく、かつ、燃料消費量を低減できる、燃料電池セルスタックの湿潤状態を維持するための燃料電池システムの運転方法を提供することにある。例文帳に追加

To provide an operating method of a fuel battery system for maintaining a wetted state of a fuel battery cell stack, capable of alleviating fuel consumption without causing damages such as polarity inversion on the fuel battery cell stack during a long preservation period without power generation. - 特許庁

固形燃料を製造工程で別の燃料消費をともなう点を解決することで、二酸化炭素(CO_2)の発生を削減し環境の保全に寄与することができる固形燃料の製造方法及び固形燃料を実現することを可能にする。例文帳に追加

To provide a method for producing a solid fuel by which the amount of generated carbon dioxide (CO_2) is reduced to contribute environmental safeguard by solving the problem of accompanying the consumption of other fuel in a production process of the solid fuel; and to provide the solid fuel. - 特許庁

燃料油の着火性、燃焼性を改善して燃料消費量を低減し、排気ガスを浄化し、さらに燃焼室を浄化してトラブルを防ぎ、かつ副作用がなく、CO_2削減および環境浄化に寄与する燃料油改質添加剤および燃料油改質方法を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel oil-modifying additive reducing the consumption of a fuel by improving ignitionability and flammability of the fuel oil, cleaning the exhaust gas, preventing the trouble by cleaning a combustion chamber, causing no side effects and contributing to the reduction of CO_2 and environmental cleaning, and to provide a method for modifying the fuel oil. - 特許庁

燃料電池システムであって、燃料電池と、燃料電池からの排熱を利用して、低温流体を昇温させ、高温流体とする排熱利用部と、高温流体の消費を予測して、燃料電池の運転温度を制御する制御部と、を備える。例文帳に追加

The fuel cell system includes a fuel cell, an exhaust heat utilization part which raises temperature of a low temperature fluid to prepare a high temperature fluid by using exhaust heat from the fuel cell, and a control part to predict a consumption amount of a high temperature fluid and control an operation temperature of the fuel cell. - 特許庁

ディーゼルエンジンのDPF再生のために、排気管内に燃料を噴射する排気管噴射装置において、触媒性能の一時的低下、燃料の無駄な消費、及び、噴射開始の遅れを抑制しつつ、残燃料の炭化などによる燃料配管の詰まりを防止できるようにする。例文帳に追加

To provide an exhaust pipe injector which emits a jet of fuel into an exhaust pipe so as to perform diesel particulate filter (DPF) regeneration of a diesel engine, and which can prevent fuel piping from being clogged, for example, due to carbonization of the remaining fuel, while suppressing a temporary decrease in catalyst performance, the wasteful consumption of the fuel and a delay of start of injection. - 特許庁

燃料タンク30又は燃料配管32又はデリバリパイプ33に、燃料のアルコール濃度を検出するアルコール濃度センサ37を取り付け、異常診断期間中の吸入空気積算値から推定した燃料消費量燃料レベル検出器39の出力変化との関係に基づいて燃料レベル検出器39の異常診断を実行する。例文帳に追加

An alcohol concentration sensor 37 detecting alcohol concentration of the fuel is mounted on a fuel tank 30, a fuel pipe 32 or a delivery pipe 33, and abnormality diagnosis of the fuel level detector 39 is executed based on a relation between output change quantity of the fuel level detector 39 and fuel consumption quantity estimated from suction air quantity integration value during abnormality diagnosis period. - 特許庁

燃料燃焼器における燃焼効率を向上して、助燃料の投入を低減することにより燃料電池システムの効率を上昇せしめるとともに、都市ガス等の高価な高発熱燃料消費を低減して、プラントの運転コストを低減し得る排燃料燃焼器を備えた燃料電池システムを提供する。例文帳に追加

To enhance efficiency of a fuel cell system by increasing combustion efficiency of an exhaust fuel combustor and decreasing the loading amount of supplementary fuel, and decrease an operation cost of a plant by decreasing the consumption of expensive high-calorific value supplementary fuel such as town gas. - 特許庁

エンジン本体4により駆動され発電を行うオルタネータ6と、オルタネータ6を駆動するためにエンジン本体4が単位時間当たりに消費する燃料消費量を算出し、算出された前記燃料消費量に応じて、オルタネータ6の発電状態を切り替えるECU2と、を具備することを特徴とする発電制御装置100。例文帳に追加

The power generation control device 100 includes: an alternator 6 driven by an engine body 4 for generating power; and an ECU 2 for calculating a fuel amount consumed per unit time by the engine body 4 to drive the alternator 6, and switching the power generation state of the alternator 6 depending on the calculated fuel consumption state. - 特許庁

不活性ガスのような燃料電池発電に直接関係しない物質を所持しなくても出力電圧が0Vになるまで残水素を消費できるようにし、燃料電池システムの小形・軽化を図る。例文帳に追加

To make a fuel cell system small and lightweight by consuming resid ual hydrogen until output voltage becomes 0 V without using a material not directly relating to the power generation of the fuel cell, such as inert gas. - 特許庁

燃料電池に使用される、内部で水素生成反応を生じる燃料カートリッジにおいて、より少ない消費電力で残検出を行うことを可能とする。例文帳に追加

To enable to perform residual quantity detection with a smaller power consumption in a fuel cartridge to generate a hydrogen formation reaction which is used in a fuel cell. - 特許庁

その後、IGスイッチがOFFされたとき、通常運転時の1ドライビングサイクル当たりに消費した燃料αに走行距離d分の分配燃料を加算して平均燃費Bを計算する(S9)。例文帳に追加

Then, when an IG switch is turned off, an averaged fuel consumption B is calculated (S9) by adding the distributed fuel amount for the traveling distance d to the fuel amount α consumed for each driving cycle during the normal operation. - 特許庁

高効率の発電を実現すると共に、内燃機関或いは燃料電池の燃料消費量や制限する排出ガス成分を効果的に低減する。例文帳に追加

To realize highly efficient power generation and to effectively reduce the amount of fuel consumption of an internal combustion engine or a fuel cell and amount of component of controlled emission gas. - 特許庁

高硫黄含有燃料であるペット−コークを使用し、燃料消費量を抑え、かつ高容の固着硫黄を有するホワイトポルトランドセメントクリンカー組成物の提供。例文帳に追加

To provide a white portland cement clinker composition which has a high capacity of fixed sulfur, is obtained by using petroleum coke used as fuel containing sulfur in a high concentration, and exhibits low fuel consumption. - 特許庁

燃料の単位時間当たりの消費より水素生成が決まり、組み込み燃料電池素子8で、これに相当する発電電力が得られる。例文帳に追加

The amount of formed hydrogen is determined by the amount of consumed fuel per unit time, and generated electric power corresponding to this is obtained by the assembled fuel cell element 8. - 特許庁

内燃機関の制御装置において、余分な燃料を行わず、有害物質の排出を抑制するとともに、燃料消費量を低減することにある。例文帳に追加

To provide a control device of internal combustion engine in which an excessive increase in quantity of fuel is not performed, the discharge of harmful substance is suppressed and fuel consumption is reduced. - 特許庁

燃料タンクの残容に応じて、自動変速機の変速マップを、燃料消費量が低減できる変速マップに切り替える変速マップ切替制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a shift map change-over control device for changing over a shift map for an automatic transmission into a shift map to reduce fuel consumption, depending on the remaining capacity of a fuel tank. - 特許庁

操作制御部Dは、エンジン1、バッテリ12、発電機8、電動機9、油圧ポンプ2の間のエネルギーの流れとそのときの燃料消費量燃料)を表示するモニタ19を有している。例文帳に追加

An operation control part D includes a monitor 19 indicating fuel consumption quantity (fuel flow rate) at that time and energy flow among an engine 1, the battery 12, a generator 8, a motor 9, a hydraulic pump 2. - 特許庁

制御部101は、燃料残容が所定値以下になったことが検知されると、標準変速マップ103を、燃料消費量が低減される高燃費変速マップ104に切り替える。例文帳に追加

When the fuel remaining capacity is detected to be a predetermined value or smaller, the control part 101 changes over a standard shift map 103 into a high fuel consumption shift map 104 to reduce fuel consumption. - 特許庁

排気ガス通過部分が排気ガス中の水と接触しても腐食のおそれがなく、軽化により燃料電池車の電力消費をより低減できる燃料電池車の排気装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an exhaust system for a fuel cell vehicle having no risk of corrosion even if an exhaust gas passing part touches water in exhaust gas, and capable of reducing electric power consumption of the fuel cell vehicle by weight reduction. - 特許庁

そして、燃料供給検出手段(5)によって検出される燃料消費量が所定範囲内に収まるように、前記走行速度制御手段(2)によって走行速度を制御する燃費制御手段(6)を設ける。例文帳に追加

Additionally, a fuel control means (6), which controls the running speed, by the running speed control means (2) so that the fuel consumption detected by the fuel supply detecting means (5) is fitted within a predetermined range, is provided. - 特許庁

燃料が少になった場合に空調駆動による燃料消費を低減し、次回給油までの走行可能距離の減少を抑制することが可能な車載用空調システムを提供する。例文帳に追加

To provide an on-vehicle air-conditioning system capable of reducing the fuel consumption by the air-conditioning drive when the remaining amount of the fuel is small, and suppressing reduction of the traveling distance to the next fuel oil supply. - 特許庁

そして、算出した給油及び消費を比較し、その比較結果に基づき蒸発燃料処理装置24における燃料漏れ異常の有無を診断する。例文帳に追加

The obtained oil amount supplied and the consumed amount are compared, and on the basis of the result from comparison, a diagnosis is made whether a fuel leak exists or not at the processing device 24. - 特許庁

可動型や携帯型の燃料電池等への燃料供給手段として、継続的、安定的にかつ利便性良く安価に一定燃料ガスを生成、供給および燃料消費状況に応じて、極低圧変動でも燃料供給が調整できる多用途向け燃料ガス生成供給装置の提供。例文帳に追加

To provide a multi-purpose fuel gas production and supply device capable of continuously, stably, conveniently, and inexpensively producing, supplying a constant volume of fuel gas as a fuel supply means for a mobile or a portable fuel cell or the like, and further, adjusting a fuel supply volume even at very low pressure fluctuation, in accordance with a fuel consumption state. - 特許庁

単一石油燃料の燃焼熱を高くして、速く蒸気圧力を上昇させ完全燃焼に近づける事で排気ガスの清浄化と燃料消費量の軽減をするボイラーの高燃焼加熱時間を短縮し石油燃料消費を節約して機械の長寿化と生産工程の温度安定を提供する。例文帳に追加

To raise a vapor pressure rapidly to bring the fuel close to a complete combustion by increasing the heat quantity of a single petroleum fuel, and reduce the time for high combustion heating of a boiler to reduce consumption of the fuel, thus attaining prolongation of the service life of the machinery and temperature stabilization in a production process. - 特許庁

例文

そして、燃料検出装置36が検出する燃料が設定値L1以下になったときに、燃料消費量算出手段が燃料噴射の積算を開始し、設定値L1から積算された燃料噴射の合計値をひいた値が閾値L0以下になったときに、スロットル開度制限手段が、開度比率kに基づいてスロットルバルブ24の開度を決定するようにした。例文帳に追加

The fuel consumption quantity calculation means starts accumulation of fuel injection quantity when fuel remaining quantity detected by the fuel remaining quantity detection device 36 gets to an established value L1 or less, and the throttle opening limiting means determines the opening of the throttle valve 24 based on opening ratio when a value subtracting total value of accumulated fuel injection quantity from the established value gets to threshold value L0 or less. - 特許庁

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