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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 空気吸入弁に関連した英語例文

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空気吸入弁の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 473



例文

これにより、吸気バルブタイミングの変化によって筒内の吸入空気流の発生状況(発生時期や強度等)が変化しても、吸気バルブタイミングに応じて燃料噴射時期を変化させて、噴射燃料が吸入空気流の影響を受け難い時期(例えば吸気バルブ35の閉タイミング以降)に燃料噴射時期を設定する。例文帳に追加

Thereby even if conditions (timing of generation, strength or the like) for generating the intake flow in the cylinder are changed by a change in intake valve timing, the fuel injection timing is changed in response to the intake valve timing to set the fuel injection timing to the timing when the injection fuel is hardly affected by the intake flow (for example, after intake valve 35 closing timing). - 特許庁

エンジン始動後のアイドル運転中に触媒暖機制御又は電気負荷増大によってISC要求吸入空気量が所定値Aよりも大きくなったときやアクセル操作によって要求吸入空気量が所定値B大きくなったときに、TCV(タンブル制御)の開度を始動時の開度よりも開き側に制御する。例文帳に追加

When an ISC required intake-air volume has become greater than a predetermined value A due to catalyst warm-up control or increase in electrical load during idle operation after starting an engine, or when a required intake-air volume has become greater than a predetermined value B due to accel operation, an opening of TCV (tumble control valve) is controlled to an opened side than the opening at start-up. - 特許庁

エンジン停止時に吸気行程にある吸気行程気筒における吸気のリフト量が、自動始動の際のエンジン逆転中に比してエンジン正転中の方が小さくなるように変更される(逆転中の筒内空気を吸気系に十分に逃がす一方、その後の正転の際に吸気系に逃げた高温の吸入空気が筒内に多量に吸入されることを防止)。例文帳に追加

The lift quantity of an intake valve in an intake stroke cylinder existing in an intake stroke when stopping the engine, is changed so as to become smaller in engine normal rotation than in engine reverse rotation in automatic starting (while sufficiently releasing cylinder air in reverse rotation to an intake system, high temperature suction air released to the intake system is prevented from being sucked in large quantities in the cylinder in normal rotation thereafter). - 特許庁

負のバルブオーバーラップが大きい場合ほど、吸入空気量とその目標値との偏差をEGR開度にフィードバックする場合のフィードバックゲインを大きくする。例文帳に追加

As magnitude of the negative valve overlap is larger, feedback gain in feed back of deviation between intake air quantity and the target value to EGR valve opening is made larger. - 特許庁

例文

この吸入器は、取入セクションを有するハウジング(15)、空気流れ制御/チェック(180)、混合セクション(30)およびマウスピース(40)を備える。例文帳に追加

The inhaler comprises a housing (15) having an air intake, an air flow-control/check-valve (180), a mixing section (30) and a mouthpiece (40). - 特許庁


例文

吸気の開時期が上死点後であり、吸入空気の流速が上昇した際においても、失火等による燃焼不安定を防止し、安定した燃焼を行うことができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine to prevent combustion instability such as misfire and perform stable combustion when open timing of an intake valve is after top dead center and even when flow velocity of suction air rises. - 特許庁

可変動機構によって吸入空気量を調整する内燃機関において、部分負荷領域における燃焼安定性を維持しつつ、ポンピングロスを低減し、燃費性能を向上させる。例文帳に追加

To reduce pumping loss and improve fuel economy, while maintaining combustion stability in a partial load region, in an internal combustion engine adjusting intake air flow by a variable valve system. - 特許庁

ディーゼルエンジン1は、吸入空気をピストン4との間で圧縮する燃焼室6と、燃焼室に加圧された燃料を噴射する燃料噴射9と、燃焼室に連なる排気マニフォルド24とを備えている。例文帳に追加

The diesel engine 1 is provided with a combustion chamber 6 for compressing a suction air between a piston 4 and the combustion chamber 6; a fuel injection valve 9 for injecting a pressurized fuel to the combustion chamber; and an exhaust manifold 24 continuously laid on the combustion chamber. - 特許庁

気筒毎の吸入空気量ばらつきを抑制し、高精度の燃料噴射制御を可能とし、安定した燃焼を実現する電磁式吸排気を備えた内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a control device for an internal combustion engine equipped with an electromagnetic intake/exhaust valve which suppresses variation of intake air amount with every cylinder, enables high-precision fuel injection control, and realizes stable combustion. - 特許庁

例文

該エンジン始動方法は、可変動機構による吸入空気量の増量の程度に応じて、回転電機に係るクランキングトルクを減量するトルク減量工程を含む。例文帳に追加

The method for starting the engine includes a torque reducing step of reducing a cranking up torque exerted on the rotary electric machine, according to the degree of increase in amount of intake air performed by the variable valve mechanism. - 特許庁

例文

この第3制御29の開度は、チョーク現象の発生の有無に大きく依存する吸入空気流量が大きいほどより大きくなるように調整される。例文帳に追加

Opening of the third control valve 29 is adjusted to be larger as intake air quantity largely depending on existence of occurrence of choke phenomenon become larger. - 特許庁

スロットルバルブの上流側に設けられた吸気によって吸入空気量が絞られても、燃料噴射量や点火時期を精度良く算出できるようにする。例文帳に追加

To accurately calculate a fuel injection amount and ignition timing, even when an intake air amount is reduced by an intake valve provided in the upstream of a throttle valve. - 特許庁

バルブリフト特性を変更するアクチュエータが吸気リフト中に動作した場合のバルブリフト特性の変形ひいては吸入空気量の誤差を抑制する。例文帳に追加

To inhibit deformation of valve lift characteristics, eventually errors in suction air quantity, when an actuator to change valve lift characteristics operates during an intake valve is lifted. - 特許庁

EGR量と相関する吸入空気量が目標値に一致するように、EGRの開度を制御して外部EGR量を調節することで、EGRをフィードバック制御する。例文帳に追加

EGR is feedback-controlled by controlling opening of EGR valve and adjusting external EGR quantity to make intake air quantity correlating to EGR quantity coincide with the target value. - 特許庁

この凝縮水抑制制御の際に、各気筒の排気バルブを通常よりも早いタイミングで開したり、吸入空気量を通常よりも多くするようにしても良い。例文帳に追加

An exhaust valve of each cylinder may be opened at timing earlier than normal, or intake air quantity may be made greater than normal in the condensate inhibition control. - 特許庁

機関始動後、所定のクランク角位置で電子スロットル22を閉じるため、始動毎に吸入空気の挙動にばらつきが生じてしまうことを抑止できる。例文帳に追加

The electronic throttle valve 22 is closed at the predetermined crank angle position after starting the engine, thereby suppressing the dispersion of the behavior of intake air each time at starting. - 特許庁

従って、シャフト、体、及び駆動ユニットが取り付けられた樹脂製のスロットルボディをねじ止めにより空気吸入部1aに取り付ける場合のように、スロットルボディの内形が変形することはない。例文帳に追加

Consequently, the inner form of a throttle body is not deformed like the case of mounting the throttle body made of resin and mounted with the shaft, the valve element and the drive unit, to the air intake part 1a by thread fastening. - 特許庁

制御装置25は、EGR15の強制駆動したときの吸入空気量の変化量に基づいて排気再循環装置の異常判定を行う。例文帳に追加

A control device 25 performs abnormality determination of an exhaust gas recirculation device based on change quantity of suction air quantity when the EGR valve 15 is forcibly driven. - 特許庁

スロットルの急開などにより空気吸入量が増大される際、燃料消費、排ガス値を悪化させることなく、安定した運転性能を示す摺動式気化器を安価に提供する。例文帳に追加

To provide a slide valve type carburetor exhibiting stable operation property without deteriorating fuel consumption and an exhaust gas value when increasing an air intake amount due to the sudden opening of a throttle. - 特許庁

スライダを軸方向へ高い精度で移動させなくても必要な量の空気吸入させることのできる内燃機関の可変動機構を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve system for an internal combustion engine capable of sucking required amount of air without moving a slider in the axial direction with high precision. - 特許庁

スロットルやエアフローメータ等を敢えて必要としない簡素な構造でありながら、極小リフト状態でも吸入空気量及び燃料噴射量を正確に制御する。例文帳に追加

To accurately control an intake quantity and a fuel injection quantity even in an extremely small lift state while being a simple structure daringly requiring no throttle valve and air flowmeter. - 特許庁

アクセル操作に連動して吸入空気量を調節する複数のスロットル24と、スロットル全閉状態でアイドリング回転数を維持するストッパ38を備える。例文帳に追加

The two-cycle engine has a plurality of throttle valves 24 for adjusting an intake air amount in conjunction with accelerator operation and a stopper 38 for maintaining an idling rotation speed in a throttle fully-closed state. - 特許庁

低回転・低負荷域ではシングルスロットルモードとし、一方の第2スロットル2Lを閉状態に維持しつつ、他方の第1スロットル2Rの開度のみを要求吸入空気量に応じて調整する。例文帳に追加

Only opening of the first throttle 2R is regulated in correspondence with demanded intake air capacity while the second throttle 2L is maintained in a valve closing state by making it in a single throttle mode in a low rotation and low load region. - 特許庁

吸気絞りを持たない過給機付ディーゼルエンジンにおいて、エアフローメータの出力特性の変化を補正して吸入空気流量の検出精度を維持する。例文帳に追加

To maintain detecting accuracy of an intake air flow by correcting a change of output characteristics of an air flow meter, in a diesel engine with supercharger which is not provided with an intake throttle valve. - 特許庁

吸入空気量の比gn/gntrgが所定値C1に達した後は、その比率を保ったまま、スワール比を高めるように吸気可変動機構40を制御する。例文帳に追加

After the intake air amount ratio gn/gntrg reaches the predetermined value C1, the intake variable valve mechanism 40 is so controlled as to increase the swirl ratio while maintaining the ratio. - 特許庁

目標吸入空気量GACMDは、スロットル開度TH、過給機のベーン開度VO、及びSCV開度SOを一定に維持するという条件のもとで、最適な排気還流量となるように予め設定されている。例文帳に追加

The target suction air quantity GACMD is preset so as to become an optimal exhaust gas recirculating quantity, on condition of maintaining throttle valve opening TH, vane opening VO of a supercharger and SCV opening SO constant. - 特許庁

要求吸入空気量GAIRCMDが比較的小さいゲージ圧制御領域では、吸気の目標リフト量LFTCMDが下限リフト量LFTMINに設定される。例文帳に追加

A target lift amount LFTCMD of an intake valve is set at the minimum lift amount LFTMIN in a gauge pressure control region having a relatively small required suction air amount GAIRCMD. - 特許庁

エンジンの吸入空気圧力とスロットル開度を電気回路に設定して開閉を制御し、排気性能と消音効果を向上させたマフラーを提供する。例文帳に追加

To provide a muffler for controlling an on-off valve by setting a suction air pressure and throttle opening of an engine in an electric circuit and for improving exhaust performance and silencing effect. - 特許庁

吸気バルブのバルブ作動特性を可変とする可変動機構を、そのバラツキに対応させて制御することで目標負圧を発生させつつ吸入空気量制御を実行する。例文帳に追加

To control suction air amount while generating target negative pressure by controlling a variable valve gear changing valve operation characteristics of a suction valve by letting it correspond to its unevenness. - 特許庁

このとき、吸気バルブ26と排気バルブ27の開時間を重複させ、エンジン11をモータ33の動力で駆動し、吸気管24の吸入空気を排気浄化触媒13まで供給する。例文帳に追加

At that time, valve open times of an intake valve 26 and an exhaust valve 27 are overlapped, the engine 11 is driven by power of a motor 33, and intake air of an intake pipe 24 is supplied to the exhaust emission control catalyst 13. - 特許庁

吸気バルブや該吸気バルブのバルブ作動特性を可変とする可変動機構の温度特性に基づく吸入空気量の変動に伴う機関トルクの変動を防止する。例文帳に追加

To prevent the fluctuation of engine torque with the variation of the amount of intake air in accordance with the temperature characteristics of an intake valve and a variable valve system for varying the valve operating characteristics of the intake valve. - 特許庁

一方、減少時の吸入空気量がある程度の量以下の場合は、主に、排気絞りによって排気絞りを行うことで、フィルタの周囲雰囲気の酸素濃度を低下させる(S104)。例文帳に追加

On the other hand, when amount of suction air when reducing is below some extent, oxygen concentration in the ambient atmosphere of the filter is mainly reduced by restricting exhaust gas by an exhaust throttle valve (S104). - 特許庁

この発明は、排気バルブの閉時期を進角させた場合や、排気ガスの吹き戻し量が増大した場合でも、吸入空気量を正確に算出することを目的とする。例文帳に追加

To accurately calculate an intake air quantity, even when valve close timing of an exhaust valve is advanced or when a blow-back quantity of exhaust gas is increased. - 特許庁

温度変化による形状変化が生じた場合でも、切換を確実且つ円滑に駆動させ吸入空気の流通状態を安定的に切り換えることができると共に、耐久性の向上を図る。例文帳に追加

To stably change over a flow state of intake air by surely and smoothly driving a change over valve even if shape change due to temperature change occurs, and to improve durability. - 特許庁

吸気のリフト量を変更することにより吸入空気量を制御するリフト量制御領域RLFTにおける目標ゲージ圧PBGACMDを、機関回転数NEに応じて設定する。例文帳に追加

A target gauge pressure PBGACMD in a lift amount control area RLFT for controlling an intake air amount by changing a lift amount of an intake valve is set in accordance with an engine rotational speed NE. - 特許庁

具体的には、吸入空気量制御のハウジング7の表面全体に、母材の防錆性または防食性の向上を目的として、先ず所定の膜厚のアルマイト処理被膜31を形成する。例文帳に追加

Specifically, to improve the protection against corrosion or rust of the base material, an anodic oxide film 31 of the predetermined film thickness is formed to cover the entire surface of the housing 7 of the intake air amount control valve, firstly. - 特許庁

カメラの電源が入れられると移動筒5、中間筒11が光軸Lの方向に沿って伸長し、吸入口43aから空気が逆止63を弾性変形させレンズ鏡筒内に入ってくる。例文帳に追加

When the power source of the camera is turned on, the moving barrel 5 and intermediate barrel 11 extend along an optical axis L and air enters the lens barrel from an air intake 43a while elastically deforming a check valve 63. - 特許庁

要求電圧値が供給可能電圧値よりも高い場合は、点火時期を進角させる措置、吸気バルブの閉角(閉時期)を遅角させる措置、吸入空気量を低減する措置を行い、筒内圧を低減させる。例文帳に追加

If the demand voltage value is higher than the feedable voltage value, a step for advancing ignition timing, a step for retarding intake valve closure angle (valve close timing) and a step for reducing intake air quantity are executed to reduce cylinder pressure. - 特許庁

1次遅れの時定数は、目標吸入空気量TQH0、エンジン回転数Ne、及び、1次遅れ制御中の吸気閉時期IVCに基づいて設定する。例文帳に追加

A primary delay time constant is determined on the basis of a target intake air mount TQH0, the number of revolutions of an engine Ne, and the intake valve closing period IVC during the primary delay control. - 特許庁

可変動機構が吸気バルブの低リフト側で故障しても、機関の運転に要求される吸入空気量を確保しつつ、制動力倍力装置の作動負圧を確保できるようにする。例文帳に追加

To secure the operating negative pressure of a braking force booster while keeping an intake air amount as required for operating an engine even when a variable valve system is troubled on the low lift side of an intake valve. - 特許庁

内燃機関の制御装置において、吸気の作動を開始するときの吸気通路の圧力を早期に安定化させることで吸入空気量のばらつきを低減して空燃比制御の高精度化を可能とする。例文帳に追加

To provide a controller for an internal combustion engine capable of reducing variation in the suction air amount by stabilizing at early stage the pressure in the suction passage when the suction valve is started operating, and of establishing a high precision in the air-fuel ratio control. - 特許庁

可変動機構2によるリフト特性を最小設定値とするアイドル運転域で、気筒間のリフト特性のばらつきに起因する振動の発生や吸入空気量のばらつきを解消する。例文帳に追加

To avoid the occurrence of vibration and the dispersion of the amount of intake air resulting from the dispersion of lifting property between cylinders in an idling operation region where the lifting property of a variable valve system 2 is at the minimum set value. - 特許庁

吸気温度Tvが、筒内吸入空気量Mc、エンジン回転数Ne、冷却水温THW、等をパラメータとして、マップ等を用いて取得される(S410)。例文帳に追加

In the fuel injection control device, an intake valve temperature Tv is obtained with parameters including an in-cylinder intake air amount Mc, an engine rotation frequency Ne, a cooling water temperature THW or the like by using a map or the like (S410). - 特許庁

気筒に接続される2つの吸気通路のうち一方の吸気通路に設けられる開閉を閉じた際における、気筒間の吸入空気量のバラツキを低減できる内燃機関の吸気構造を提供すること。例文帳に追加

To provide an intake structure for an internal combustion engine, reducing variations in intake air volume between cylinders when closing an operating valve provided in one intake passage of two intake passages connected to the cylinders. - 特許庁

ECUは、機関始動操作(クランキング)開始時からの機関吸入空気量の積算値を算出し、この積算値がスロットル下流側の吸気通路の容積に到達したときに上記回転数制御を開始する。例文帳に追加

The ECU 10 calculates an accumulated value for an inlet air amount for the engine from the beginning of engine starting operation (cracking) and starts the control of the rotating speed when the accumulated value reaches the capacity of an inlet air passage at the downstream side of the throttle valve 16. - 特許庁

吸気管負圧や吸気バルブの閉時期に大きく影響されることなく、吸気バルブのリフト・作動角に対する吸入空気量を精度良く学習する。例文帳に追加

To enable to accurately learn intake air quantity in relation to lift operation angle of an intake valve without being greatly influenced by intake pipe negative pressure and valve close timing of an intake valve. - 特許庁

制御ユニットは、各種センサの出力に基づいて要求出力および吸入空気量を決定し、スロットル開度、駆動すべき電磁の個数およびバルブタイミングを制御する。例文帳に追加

A control unit decides an output of a request and an amount of intake air based on an output of each of various type sensors, and controls throttle opening, the number of the valves to be driven and valve timing. - 特許庁

従って、スロットル下流吸気管の容積変化が考慮されて、吸気圧力Pm(k)、及び吸気温度Tm(k)(従って、予測吸入空気量KLfwd(k))が精度良く推定され得る。例文帳に追加

Since the volumetric change of the throttle valve downstream intake pipe is considered, the intake pressure Pm(k) and the intake temperature Tm(k) (i.e. a predicted intake air amount KLfwd(k)) can be estimated with high accuracy. - 特許庁

また、比較的低温な新気が内燃機関1の気筒内に導入され低温な排気として排出されることを防止すべく、所定期間、吸気絞り20により吸入空気量を制限する。例文帳に追加

Intake air quantity is limited by an intake throttle valve 20 for a predetermined period of time in order to prevent relatively low temperature fresh air from being introduced into a cylinder of the internal combustion engine 1 and from being discharged as low temperature exhaust gas. - 特許庁

例文

そして、かかる条件のときに、吸気絞りを閉じ側に制御しても吸気バルブの閉時期を補正することで、目標吸入空気量に制御できる負荷域であるか否かを判別する(S4)。例文帳に追加

In the case of this condition, it is discriminated (S4) whether control to a target intake air amount is practicable by correcting the closing timing of an intake air valve even when an intake throttle valve is controlled to the closing side. - 特許庁

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