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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 空気吸入弁に関連した英語例文

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空気吸入弁の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 473



例文

気流生成ポートとストレートポートとを備えて、吸気の閉時期を変化させて吸入空気量を制御する火花点火内燃機関において、従来に比較して燃焼を改善する。例文帳に追加

To improve combustion, compared to a conventional art, in a spark-ignition internal combustion engine including an air flow generating port and a straight port for changing a closing timing of an intake valve to control an intake air amount. - 特許庁

内燃機関の吸入空気量を制御するスロットルと、スロットルを駆動するためのアクチュエータと、内燃機関を制御する電子制御装置と、を備える。例文帳に追加

This device has a throttle valve for controlling the suction air volume of an internal combustion engine, an actuator for driving the throttle valve, and an electronic control device for controlling the internal combustion engine. - 特許庁

各気筒毎に独立して駆動される吸、排気3,4と、吸入空気量に応じて吸気系に燃料を噴射する燃料噴射8を備える。例文帳に追加

It is furnished with suction and exhaust valves to be independently driven for each of cylinders and a fuel injection valve to inject fuel to an air suction system in accordance with a suction air quantity. - 特許庁

スロットル13の全閉時に、吸入空気をエジェクタ11のノズル20及びディフューザ22に流通させて、体25によってアイドル回転数を調整する。例文帳に追加

By making intake air flow to the nozzle 20 and the diffuser 22 of the ejector 11 at the time of full close of the throttle valve 13, idling speed is regulated by the valve element 25. - 特許庁

例文

機関始動時には最少の吸入空気が燃焼室5内に供給されるように吸気7の閉時期が最遅角位置とされ、機械圧縮比が最大圧縮比とされる。例文帳に追加

The machine compression ratio is set at the maximum compression ratio by setting a closing time of the intake valve 7 at the most delayed angle position to supply the minimum intake air into a combustion chamber 5 in starting the engine. - 特許庁


例文

メイン空気制御を設けるものでは始動クランキング初期に補助噴射6の燃料気化が促進され、さらに燃料の吸入遅れが減少することにより始動性が向上し、始動時のHC排出量が減少する。例文帳に追加

The main air control valve, when provided, accelerates the gasification of the fuel from an auxiliary injection valve 6 in an early stage of stating cranking, improves startability because of a less fuel intake delay and reduces the exhaust amount of HC at starting. - 特許庁

そして、ブレーキペダルが踏み込まれ、車両が減速した際には、吸入空気量が一定となるように、ブレーキペダルの踏み込み量が大きくなるほど、吸気1の閉時期を遅角すると共に、スロットル開度を小さくする。例文帳に追加

When a brake pedal is stepped on and the vehicle is decelerated, the valve closing timing of an intake valve 1 is delayed and a throttle opening is reduced according as the brake pedal stroke rate is increased so that intake air volume becomes constant. - 特許庁

吸入空気量およびEGRガス量が正規の量となるようにスロットル25およびEGR制御29の目標開度を補正する。例文帳に追加

Then, the opening degrees of the throttle valve 29 and the EGR control valve 25 are compensated so as to obtain an intake air volume and an EGR gas volume which are regular. - 特許庁

吸・排気28a,28b,29a,29bのバルブタイミングを変化させて気筒内への吸入空気量を低減させ、または一気筒内に複数の吸気28a,28bを有するときは、その一部28bを閉状態とする。例文帳に追加

When the amount of air sucked into cylinders is reduced by changing the valve timings of the intake and exhaust valves 28a, 28b, 29a, and 29b, or a plurality of intake valves 28a and 28b are provided in one cylinder, a part of these valves 28b is brought into a closed condition. - 特許庁

例文

圧縮室に空気吸入するための板状の吸気15を、強制的に押し開くために設けられているアンロードバルブ19において、吸気15を押圧する先端面21に凹部23が形成されている。例文帳に追加

An unload valve 19 which is provided for forcibly opening a plate inlet valve 15 for absorbing air into a compression chamber has a recessed portion 23 formed at the end face 21 which thrusts the inlet valve 15. - 特許庁

例文

吸気の閉時期の変更による吸入空気量の制御が困難な領域においても高い熱効率を実現することができる火花点火式内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a spark ignition type internal combustion engine capable of achieving high thermal efficiency even in a region where control of an intake air amount by varying of valve closing timing of an intake valve is difficult. - 特許庁

仕切り板24は、吸気制御20の体23の他端部23bに一端部を揺動自在に連結し、吸入空気の流れ方向に延在する。例文帳に追加

A partition plate 24 is swingably connected to another end part 23b of the valve element 23 of the intake control valve 20 at one end part thereof and extends in a direction of flow of intake air. - 特許庁

凍結防止のために水抜き栓を使用して水抜きを行うとき管内に自動的に空気吸入して排水を容易に行わしめる目的で使用される吸気に関して、から漏水があっても被害を最小限に押さえるようにする。例文帳に追加

To provide a suction valve to be used to facilitate water exhaustion by sucking in the air automatically to a pipe when water is bled using a water bleeding cock for preventing freezing. - 特許庁

複数の吸気分流路を備えた内燃機関において、吸気時における筒内吸入空気量を正確に求めて機関制御を正確に行う。例文帳に追加

To perform accurate control of an engine by accurately searching a cylinder intake air amount during closing of an inlet valve, in an internal combustion engine equipped with a plurality of suction flow dividing passages. - 特許庁

吸気のバルブリフト量及び作動角を連続的に変更可能なリフト・作動角可変機構と、吸気通路に設けられたスロットルと、を併用して吸入空気量を制御する。例文帳に追加

An intake air quantity is controlled by jointly using a lift/operation angle variable mechanism capable of continuously changing the valve lift quantity and operation angle of an intake valve, and a throttle valve provided in an intake passage. - 特許庁

そして、吸気絞り19の開度が所定開度領域以外の開度領域のときには、吸気絞り19の開度に応じて吸気通路18の流路断面積を変化させることで吸入空気量を調整する。例文帳に追加

Then, intake air quantity is adjusted by changing channel section area of the intake passage 18 according to opening of the suction throttle valve 19 when opening of the intake throttle valve 19 is in an opening range out of predetermined opening range. - 特許庁

の開閉で燃焼側の軸ピストン47で燃料と空気の混合気を吸入噴射して、電熱栓43の赤熱部に当て、点火爆発させる。例文帳に追加

Air-fuel mixture is sucked and injected by a valve shaft piston 47 on the combustion side due to opening and closing of the valve, is applied to a red heat part of an electric heating plug 43, and is ignited and exploded. - 特許庁

そして、吸気管圧力が当該目標吸気管負圧に制御される状況下において、目標吸入空気量が得られるように吸気30の作用角およびリフト量を可変動機構34によって制御する。例文帳に追加

The operation angle and the lift of the intake valve 30 are controlled by the variable valve gear 34 to secure target intake air quantity in the state where intake pipe pressure is controlled to the target intake pipe negative pressure. - 特許庁

機関1の吸気2のバルブリフト量及び作用角(開期間)を可変バルブ機構9を用いて運転中に変更し、各気筒に充填される吸入空気量を制御する。例文帳に追加

A valve lift amount and a working angle (vale opening period) of an intake valve 2 of the engine 1 is changed during operation using a variable valve mechanism 9, and an amount of intake air filling each of the cylinder is controlled. - 特許庁

そして過熱のおそれが生じた時には(S102でYES)、スロットル全開及びEGR全閉として吸入空気量の増加処理により排気流量の増加処理を実行している(S104)。例文帳に追加

If there is a risk of overheat (YES in S102), exhaust gas flow quantity increase process is performed by intake air quantity increase process by fully opening a throttle valve and fully closing an EGR valve (S104). - 特許庁

可変動機構付き内燃機関の制御装置に関し、吸気系の動機構における製造誤差や組立誤差或いは経年変化の影響を受けることなく、高い精度で吸入空気量を制御できるようにする。例文帳に追加

To accurately control an intake air amount without being influenced by a manufacturing error and an assembling error or a secular change in a valve train of an intake system, in a control device for an internal combustion engine with a variable valve train. - 特許庁

吸気1のバルブリフト特性を変更することにより内燃機関の吸入空気量を連続的に変更可能な可変動機構を備える。例文帳に追加

A variable valve mechanism is provided for continuously varying the amount of intake air in an internal combustion engine by changing the valve lift characteristic of an intake valve 1. - 特許庁

この装置は、吸気時より前の時点で、吸気時の予測スロットル開度から得られる予測吸入空気量KLfwdに基づいてポート噴射量fipを決定し同ポート噴射量fipの燃料をポート噴射する。例文帳に追加

The device determines a port injection quantity fip based on a predicted intake air quantity KLfwd obtained from a predicted throttle valve opening in the closed state of an intake valve, at a point of time before the intake valve is closed, and carries out port injection of fuel in the port injection quantity fip. - 特許庁

この吸気制御19はターボ過給機11が低速域にあるとき閉動作するように設定されており、吸気制御19を閉させることで、吸入空気は、吸気制御19を通過する際に増速されて、コンプレッサインペラ18に吸引されるため過給効率が向上する。例文帳に追加

This intake control valve 19 is set so as to operate valve closing action when the turbo supercharger 11 is placed in a low speed region, and by closing the intake control valve 19, intake air is accelerated in passing through the intake control valve 19, for suction to the compressor impeller 18, and super charge efficiency is improved. - 特許庁

一方、吸気絞り19の開度が所定開度領域のときには、吸気絞り19の開度に応じて気流形成流路24の開口断面積を変化させることで吸入空気量を調整すると共に、吸入空気が気流形成流路24を通ることで燃焼室内に均質な混合気を形成するための気流を形成する。例文帳に追加

On the other hand, when opening of the intake throttle valve 19 is in the predetermined opening range, intake air quantity is adjusted by changing opening section area of an air current forming channel 24 according to opening of the intake throttle valve 19 and air current for forming homogeneous air fuel mixture in a combustion chamber is formed by making intake air pass through the air current forming channel 24. - 特許庁

電気モータによって吸気の開期間及びリフト量の少なくとも一方を変化させることにより吸入空気量を制御する内燃機関の吸気制御装置において、電気モータの温度上昇を抑制することにより、吸入空気量の制御における応答性を高く維持することである。例文帳に追加

To maintain responsiveness in the control of an intake air volume at a high level by suppressing the rise in temperature of electric motors in an intake controller of an internal combustion engine for controlling the intake air volume, by varying at least one of the valve-opening time and the lift amount of an intake valve by the electric motors. - 特許庁

また、各板スプリング6を、吸入空気の圧縮圧力を考慮した許容設定応力まで耐え得る高剛性の材料で製造することにより、吸気管の途中に介装されて、吸気管の吸気通路内をエンジンの燃焼室に向かって流れる吸入空気を強制的に吸気(過給)するスーパーチャージャー1の板状体として機能する。例文帳に追加

The respective plate spring valves 6 are manufactured with a highly rigid material endurable up to allowable preset stress of taking into consideration the compression pressure of suction air, and are interposed in the middle of an intake pipe, to function as a plate-like valve element of the supercharger 1 for forcibly sucking (supercharging) the suction air flowing toward a combustion chamber of an engine in an intake passage of the intake pipe. - 特許庁

オゾン生成装置に供給される空気を、外気温Tが低いときは、吸気ヒータによって加熱し、大気圧が低いときは過給機によって加圧し、湿度が高いときは除湿機によって除湿し、吸入空気流量が少ないときは空気量制御の開度を制御してオゾン生成装置への空気供給量を増量する。例文帳に追加

The air supplied to an ozone generator is heated by an intake heater when the outside air temperature T is low, pressurized by a supercharger when an atmospheric pressure is low, and dehumidified by a dehumidifier when a humidity is higher, and an opening of an air quantity control valve is controlled to increase the air supply quantity to the ozone generator, when a flow rate of the intake air is low. - 特許庁

可変動エンジンにおいて、吸気による吸入空気量の制御によって吸気の開期間が短くなることから燃焼状態が悪化する特定運転条件にて、スロットルを用いて、燃焼状態を改善する。例文帳に追加

To improve a combustion state using a throttle valve in a specific operating condition wherein the combustion state is worsened by the shortened open period of the intake valve due to the control of intake air quantity by an intake valve in a variable valve system engine. - 特許庁

吸気リフト量及びスロットル開度をともに変更する際に、吸気リフト量制御及びスロットル開度制御をより適切に実行し、吸入空気量の制御精度を高めることができる内燃機関の吸気制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an intake control device for an internal combustion engine capable of heightening the controlling accuracy of the intake air amount by executing the intake valve lift amount control and the throttle valve opening control properly when both the intake valve lift amount and the throttle valve opening are to be altered. - 特許庁

主に吸気の閉時期を変えることによって燃焼室内に供給される吸入空気量を制御している火花点火式内燃機関において、吸気の閉時期の過度の遅角に伴う熱効率の低下及び燃費の悪化を抑制する。例文帳に追加

To provide a spark ignition type internal combustion engine in which an intake air amount supplied to a combustion chamber is mainly controlled by changing a closing timing of an intake valve, and which is capable of preventing thermal efficiency from lowering and fuel efficiency from deteriorating which are generated in association with excessive delay of closing timing of the intake valve. - 特許庁

エンジンの吸気通路であって燃料噴射よりも吸気の流れ方向の上流に設けられ、開閉してエンジンに吸入される空気を制御する吸気制御10と、吸気制御10に設けられ、その吸気制御10を加熱する加熱手段12とを有する。例文帳に追加

The heating structure comprises the intake control valve 10, which serves as an intake passage for an engine, is installed upstream of a fuel injection valve in a flow direction of intake air and is opened and closed to control the air sucked in the engine, and a heating means 12 installed on the intake control valve 10 for heating the intake control valve 10. - 特許庁

本発明は、電磁力を利用して吸気およびまたは排気を開閉駆動する電磁駆動式動機構を備えた内燃機関において、吸排気に異常が発生した場合に内燃機関の吸入空気量を所望の量とすることができる技術を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a technology, capable of setting the suction air amount of an internal combustion engine to a desired amount if a trouble occurs on an intake valve and/or an exhaust valve in the internal combustion engine, having an solenoid valve system openably driving the intake valve and/or exhaust valve utilizing an electromagnetic force. - 特許庁

電磁駆動式の吸気及び排気を備え、吸気の開期間を制御することにより吸入空気量を制御して、ノンスロットル運転を行う際に、吸気の最小開期間によりトルク低下に制限を受ける高回転低負荷領域での十分なトルク低下を可能とする。例文帳に追加

To sufficiently reduce torque in a high speed-low load area receiving restriction in reduction of torque by a minimum valve-operating period of an intake valve in non-throttle operation by providing the solenoid-operated intake valve and exhaust valve and by controlling the intake air quantity by controlling the opening period of the intake valve. - 特許庁

具体的には、吸気バルブが所定期間開して吸入空気を燃焼室に導入すると共に、前記排気バルブが前記吸気バルブの閉に応じて開して排ガスを前記燃焼室に導入するように、可変動機構の動作を制御する(S16からS22)。例文帳に追加

As an embodiment, the operation of the variable valve system is controlled (S16 to S22) so that the intake valve is opened for a prescribed period to lead intake air into the combustion chamber and that the exhaust valve is opened in response to the closing of the intake valve to lead exhaust gas into the combustion chamber. - 特許庁

機関吸気通路内の負圧が要求負圧よりも小さい場合には、スロットル17の開度を小さくすると共にスロットルの開度に応じて機関負荷に応じた量の吸入空気が燃焼室内に供給されるように吸気の閉時期を制御する。例文帳に追加

When negative pressure in an engine intake passage is smaller than required negative pressure, the opening of a throttle valve 17 is reduced, and the valve closing timing of the intake valve is controlled so that the quantity of intake air corresponding to the engine load is fed into a combustion chamber according to the opening of the throttle valve. - 特許庁

本発明の空気調和機では、凝縮温度検出手段が検出する凝縮温度が所定以上の温度を検知すると、圧縮機の吐出側と吸入側との間を接続するバイパスを開放し、圧縮機の吐出側の冷媒を吸入側に戻す。例文帳に追加

In the air conditioner, when a condensation temperature detected by a condensation temperature detecting means detects a predetermined temperature or more, a bypass valve connecting a discharge side and suction side of a compressor is opened, and a refrigerant of the discharge side of the compressor is returned to the suction side. - 特許庁

また、バタフライ方式のスロットルバルブ6の他方側の第2ディスク部22の外周端にも、第1空気流路11内に吸入空気が流れ込み易くなるようにエアガイド24を樹脂成形で一体的に形成している。例文帳に追加

In addition, it also comprises an air guide 24 made by resin mold integrally therewith at the outer peripheral edge of a second disc 22 on the other side of the butterfly system throttle valve 6 for facilitating intake air to flow into the first air channel 11. - 特許庁

内燃機関が燃料の供給を伴う減速運転状態にあるときに、燃料噴射量が燃料噴射の最小燃料供給量を下回らないように吸入空気量を適切に制御でき、空燃比を精度良く制御できる内燃機関の空気量制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an air quantity control apparatus for an internal combustion engine, to properly control an intake air quantity and accurately controlling an air-fuel ratio so that a fuel injection amount is not less than the minimum fuel supply amount of a fuel injection valve when the internal combustion engine is in a deceleration operation state while receiving fuel. - 特許庁

各気筒の燃料噴射の個体差や吸入空気量のバラツキに起因する内燃機関の回転変動を低減できると共に、各気筒の空気過剰率の異常低下を抑制して排ガス性能の悪化を未然に防止できる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device for an internal combustion engine capable of reducing rotational fluctuation of the internal combustion engine due to individual difference and dispersion of intake air amounts of fuel injection valves of each cylinder, and capable of preventing deterioration of exhaust gas performance by suppressing abnormal dropping of an excess air ratio of each cylinder. - 特許庁

吸入側と吐出側の逆止を備えたダイヤフラムポンプにおいて、該ポンプ自体が空気トラップを備え、しかも空気トラップの機能だけでなく、ダイヤフラムの振動に伴う脈動(振動)の軽減作用も得ることができるダイヤフラムポンプを提供する。例文帳に追加

To provide a diaphragm pump capable of providing not only the function of an air trap but also the reducing action of pulsation (vibration) caused by vibration of a diaphragm, with a pump itself having the air trap, in the diaphragm pump having a check valve on the suction side and the delivery side. - 特許庁

インレット40から吸入された空気は、サイクロンウイング本体24の羽根32の間を通過して旋回流となり、空気中から遠心分離された砂塵等は捕集部に捕集され、排塵口68に取り付けられた排塵70を介して外部へ排出される。例文帳に追加

The air sucked from an inlet 40 is passed through a clearance between the vanes 32 of the cyclone wing body 24 and formed in a swirl flow, and dust centrifugally separated from the air is collected to a collecting part and discharged to the outside through a dust discharge valve 70 installed at a dust discharge port 68. - 特許庁

給水停止状態においては、体25が開放位置に保持され、内部通路T内が空気雰囲気状態で負圧になってもタンク内の上部空間Aから閉鎖阻止用開口23bを通して内部通路T内に空気吸入され、貯留水の逆流が阻止される。例文帳に追加

When water supply is not executed, the valve disc 25 is held in an open position, and even if the inside of the inside passage T beconres negative pressure in an air atmospheric state, an air is absorbed in the inside passage T from an upper space A in the tank through a close prevention opening 23b, and the backflow of water in the storage tank is prevented. - 特許庁

制御装置31は、除湿器16と加熱器5は同時に運転し、吸入空気と吐出空気との間の蒸気圧差が常に所定値以上になるように、分配3の開度や圧縮機1の回転数を調節して除湿器16と加熱器5のパワーを制御する。例文帳に追加

A controller 31 operates the dehumidifier 16 and the heater 5 at the same time, and controls the power of the dehumidifier 16 and the heater 5 by adjusting the aperture of a distributing valve 3 and the number of revolutions of a compressor 1 so that the difference of steam pressure between sucked air and discharged air may be always over a specified value. - 特許庁

また、スロットルボデー5の、スロットルバルブ6よりも吸入空気の流れ方向の下流側部に、スロットルバルブ6の開度または回転角度が所定のバルブ開度(α)までの低開度時エア通路を構成する第1空気流路(渦流生成流路)11を形成している。例文帳に追加

It also comprises a first air channel (a vertex flow generating channel) 11 constituting an air channel for a low valve opening controllable to a predetermined valve opening (α) at the downstream side lower than the throttle value 6 of the throttle body in the flowing directior of the intake air. - 特許庁

吸気2のバルブリフト量を変更すると共に吸気2の作用角を変更するバルブリフト量変更装置9を具備し、バルブリフト量変更装置9によって変更せしめられる吸気の開口面積及び吸気の作用角に基づき、気筒内に吸入される吸入空気量を算出する。例文帳に追加

A valve lifting amount changing device 9 is provided for changing a valve lifting amount of the intake valve 2 and changing the operating angle of the intake valve 2, and the amount of the intake air sucked in the cylinder is calculated on the basis of the opening area of the intake valve and the operating angle of the intake valve changed by the valve lifting amount changing device 9. - 特許庁

シーケンシャルタイプの多段過給システムを持つ内燃機関において、高圧段タービンをバイパスする排気バイパス通路に設けられた排気バイパスの開閉操作に伴う吸入空気量の変動を抑制し、吸入空気量制御に対する外乱を抑えることができる多段過給システム内燃機関及びその制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine having a multistage supercharging system and a method for controlling the same, suppressing disturbance with respect to control over intake air volume by suppressing a variation in the intake air volume caused by the opening/closing operation of an exhaust bypass valve disposed in an exhaust bypass passage bypassing a high-pressure stage turbine, in the internal combustion engine having a sequential multistage supercharging system. - 特許庁

燃料の増量による冷却が必要な高回転高負荷運転状態にあるときに、燃料噴射量が燃料噴射の最大燃料供給量を上回らないように、内燃機関の出力の低下を抑制しながら、吸入空気量を適切に制御し、空燃比を精度良く制御できる内燃機関の吸入空気量制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an intake air control apparatus for properly controlling the amount of intake air and controlling an air-fuel ratio with high accuracy while preventing a reduction in output of an internal combustion engine, so as to prevent a fuel injection amount from exceeding the maximum fuel supply amount of a fuel injection valve when the engine is in a high rotation speed and high load operation mode in which cooling is required by increasing the amount of the fuel. - 特許庁

そして、アイドリングストップからの自動始動において、フラグfFMBSHに零がセットされている場合には、可変動機構によって吸気バルブの閉時期IVCを変化させることで、吸入空気量を制御させ、フラグfFMBSHに1がセットされている場合には、吸気バルブの閉時期IVCを下死点付近に固定し、スロットル開度で吸入空気量を制御させ、吸気管負圧を増大させる。例文帳に追加

At the automatic start from the idling stop, an intake air quantity is controlled by changing intake valve closing timing IVC by a variable valve train when the flag fFMBSH is set to zero, and intake pipe negative pressure is increased by controlling an intake air quantity by an throttle opening with the intake valve closing timing IVC set near the bottom dead center when the flag fFMBSH is set to 1. - 特許庁

例文

オイル収納空間70や吐出通路20のオイルが過大圧力になった場合に、その過大圧力がスプリング32に抗して部材30を移動させ、吐出通路20と吸入通路16や空気排出通路18と連絡することによって、過大圧力を吸入通路16や空気排出通路18に分散する。例文帳に追加

When oil pressure in the oil storage space 70 and the discharge passage 20 becomes excessive, the excessive pressure resists against the spring and moves the valve member 30, and establishes communication between the delivery passage 20, the suction passage 16 and the air discharge passage 18 to disperse excessive pressure to the suction passage 18 and the air discharge passage 18. - 特許庁

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