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空気吸入弁の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 473



例文

そして、当該気筒の吸気行程中、好ましくは、吸気の全開時或いはその近傍において切替14を作動させ、第1の吸気ポート8に吸入される空気の流れ方向を前記の第1の流れ方向から前記の第2の流れ方向に切り替える。例文帳に追加

During an intake stroke of a cylinder, it is preferable that the selector valve 14 should be operated in or around full opening of the intake valve, and the direction of the flow of the air taken into the first intake port 8 is switched from the first flow direction to the second flow direction. - 特許庁

本発明の制御装置によれば、機関中高負荷運転時においては機関負荷が低くなるほど吸気の閉時期を圧縮下死点から離れる方向に移動させることによって要求負荷に応じた量の吸入空気が燃焼室内に供給される。例文帳に追加

This control device supplies an amount of suction air corresponding to a request load in the combustion chamber by moving the valve closing timing of the intake valve in the direction for separating from the compression bottom dead center as an engine load reduces in engine medium-high load operation. - 特許庁

集合室12から分岐する燃焼空気吸入のための出力通路14とトルク通路17とを含む内燃機関用の吸気装置において、出力通路14に回転すべりを配設し、トルク通路17には急速開閉ができるように電磁18を配設する。例文帳に追加

In this intake device for the internal combustion engine including an output passage 14 branched from a collecting chamber 12 for sucking the combustion air, and a torque passage 17, a rotary slide valve is mounted on the output passage 14, and a solenoid valve 18 is mounted on the torque passage 17 to quickly opening and closing the torque passage 17. - 特許庁

吸気通路にスロットルと電動過給器とが配設された構成のエンジンの過給装置において、スロットルが固着故障を起し、吸入空気量の調節ができなくなっても、空燃比制御の精度を確保することを課題とする。例文帳に追加

To secure accuracy of air fuel ratio control even if a throttle valve has a fixing failure and suction air quantity can not be controlled in a supercharging device for an engine having a structure provided with the throttle valve and an electric supercharger in a suction passage. - 特許庁

例文

第1切換14及び第2切換53の位置切換によりポンプ13の作動室にレジスト液R吐出のための圧縮空気が供給されたり、ポンプ13の作動室が大気圧に保持されたり、レジスト液R吸入のための真空圧とされたりする。例文帳に追加

The positions of a first selector valve 14 and a second selector valve 53 are changed over to put the operations in three modes; the compressed air for discharging a photo-resist liquid R is supplied to the working chamber of a pump 13, the working chamber of the pump 13 is held at the atmospheric pressure, and a vacuum pressure is generated for sucking in the liquid R. - 特許庁


例文

エンジン停止中に吸気通路内の残留HCをHC吸着材18で吸着し、始動後に触媒22が活性状態になってから開閉20を開して吸入空気とHC吸着材18との接触度合を増加させてHC吸着材18からHCを放出する。例文帳に追加

Residual HC in a suction air passage is adsorbed by the HC adsorbent 18 while the engine stops, and HC is release from the HC adsorbent 18 by increasing the contact degree of the intake air and the HC adsorbent 18 by opening the opening and closing valve 20 after a catalyst 22 comes to be in an active state after starting. - 特許庁

吸気通路7のエアクリーナ10のハウジング10a内に、吸気通路を通る吸気流量が所定の設定値以下で閉してハウジングの空気吸入ノズル17の接続開口10bを閉鎖する開閉30を設ける。例文帳に追加

A housing 10a of an air cleaner 10 in an intake passage 7 is internally equipped with an on-off valve 30 closable by a given set point or lower of an intake flow rate passing the intake passage to close a connection opening 10b in the housing into an air intake nozzle 17. - 特許庁

機械圧縮比と吸気時期とスロットル開度との組合せに対して侵入禁止領域X_1、X_2が設定され、これらの組合せを示す動作点は侵入禁止領域内に侵入せずに要求吸入空気量に応じた動作点へ移動するように制御される。例文帳に追加

Entry prohibited areas X_1 and X_2 are specified for a combination of the machine compression ratio, the intake valve closing timing and the throttle opening, and the operation point indicating the combination is controlled so as to move an operation point according to a requested amount of intake air without entry into the entry prohibited areas. - 特許庁

制御軸の作動角を制御することで吸気のバルブリフト量及びバルブ作動角を連続的に変化させ、以って、エンジンの吸入空気量を制御する可変動装置において、前記作動角を検出する作動角センサの故障を診断する。例文帳に追加

To diagnose the failure of an operation angle sensor detecting an operation angle in a variable valve system wherein the valve lifting amount and a valve operation angle of an intake valve are continuously varied by controlling an operation angle of a control shaft so as to control the intake air amount of an engine. - 特許庁

例文

吸気絞り17の開度が所定開度以下のときには、第1の吸気ポート18のみに吸入空気を流入させて筒内にスワール流を発生させながら、第1の燃料噴射20から第1の吸気ポート18に燃料を噴射して混合気の均質化を促進する。例文帳に追加

When opening of the intake throttle valve 17 is predetermined opening or less, while generating a swirl flow in the cylinders by making suction air flow in only the first intake port 18, the homogenization of the air-fuel mixture is promoted by injecting fuel into the first intake port 18 from the first fuel injection valve 20. - 特許庁

例文

また、機関低負荷運転時には、最大の膨張比が得られるように機械圧縮比が最大にされると共に、要求負荷に応じた量の吸入空気が燃焼室5内に供給されるように吸気枝通路内の脈動している圧力に基づいて吸気の閉時期が制御される。例文帳に追加

In engine low load operation, the mechanical compression ratio is maximized so as to provide the maximum expansion ratio, and the valve closing timing of the intake valve is controlled based on pulsating pressure in an intake branch passage so that the amount of suction air corresponding to the request load is supplied in the combustion chamber 5. - 特許庁

通常運転領域から最小作動角領域への切換時に、吸気閉時期IVCを最大吸入空気量位置MAXIVC(下死点近傍)に固定するよう制御するが、このとき吸気閉時期IVCを1次遅れの特性を持たせて変化させる。例文帳に追加

The intake valve closing period IVC is controlled to be fixed to a maximum intake air amount position MAXIVC (near a bottom dead center) in switching from the normal operation region to the minimum operational angle region, while changing the intake valve closing period IVC at that time with the primary delay characteristic. - 特許庁

そして、バイパス経路15の入り口には、冷却部13Cでの氷結によってバイパス経路15側に迂回した吸入空気の圧力に対応する所定の圧力の印加にて自然開する圧力開閉20が設けられている。例文帳に追加

The inlet of the bypass path 15 includes a pressure shut-off valve 20 which naturally opens upon application of a predetermined pressure corresponding to the pressure of the intake air detoured to the bypass path 15 side by freezing at the cooling part 13C. - 特許庁

算出した吸入空気量及び機械圧縮比の各気筒別ばらつきUair,Ucmpに応じ、可変動装置又は点火プラグに対する制御指令を出力し、特定した気筒における吸気のバルブタイミングを変更するか又は点火プラグによる点火時期を変更する。例文帳に追加

A control command to a variable valve gear or a spark plug is outputted in response to each cylinder variation Uair and Ucmp of the calculated suction air volume and the mechanical compression ratio, and the valve timing of an intake valve in the specified cylinder is changed or the ignition timing by the spark plug is changed. - 特許庁

エンジンのアイドル運転中において、アイドル制御20の開量を増加させて吸入空気量を増量するとともに、エンジン回転数NEを目標回転数NOBJに維持するように点火時期IGLOGのフィードバック制御を開始する。例文帳に追加

During idling operation of the engine, a valve opening of an idle control valve 20 is increased for increasing an intake air volume and feedback control of an ignition timing IGLOG is started such that an engine speed NE is kept at a target speed NOBJ. - 特許庁

監視の実施は、電子制御ユニット(E)により使用されるクランクの角度値の増分と、吸入の操作システムが遅延開モードで作動するときの電子制御ユニット(E)による空気−燃料比の推定値の誤差と、の一定比率を特定することに基づいている。例文帳に追加

The monitoring is executed based on specifying a fixed rate of an increment of an angle value of a crank used by the electronic control unit (E), to an error of an estimated value of the air-fuel ratio estimated by the electronic control unit (E), when the intake valve operation system is operated in a delayed valve-opening mode. - 特許庁

吸気側には、リフト・作動角を連続的に可変制御可能なリフト・作動角可変機構と、その位相を遅進させる位相可変機構と、が設けられており、両者によるバルブリフト特性の連続的な可変制御によって、スロットルに依存せずに、吸入空気量が制御される。例文帳に追加

An intake valve side has a lift/operating angle varying mechanism capable of continuously varying a lift and operating angle and a phase varying mechanism for retarding and advancing a phase, and continuously variable control of valve lift characteristics by them both controls an intake air quantity independently of a throttle valve. - 特許庁

要求負荷に応じた量の吸入空気が燃焼室5内に供給されるように吸気7の閉時期が制御され、圧縮行程末期における燃焼室5内の圧力が機関負荷にかかわらずにほぼ一定となるように機械圧縮比が制御される。例文帳に追加

Closing timing of an intake valve 7 is controlled so that an intake air according to required loads is supplied into a combustion chamber 5, and the mechanical compression ratio is controlled so that pressure in the compression chamber 5 at the end of a compression stroke becomes an approximately constant regardless of engine load. - 特許庁

本発明は、少なくとも吸気バルブのリフト量を連続的に調節して吸入空気量を制御する可変動機構と、吸気管内のゲージ圧を所定の目標ゲージ圧に保持するためのスロットルと、を備える内燃機関における吸気制御装置を提供する。例文帳に追加

The intake control device is provided for an internal combustion engine which has a variable valve train for controlling an intake air amount while continuously adjusting at least the lift amount of an intake valve, and a throttle valve for holding gauge pressure in an intake pipe to be predetermined target gauge pressure. - 特許庁

前記予測エンジン回転速度NEfwdを考慮して、吸気閉時におけるエンジン回転速度に大きく依存する値である前記吸気閉時における#inj気筒の予測吸入空気量、及び#inj気筒の吸気通路構成部材への燃料付着量を算出する。例文帳に追加

A predictive intake air quantity of the #inj cylinder at the time of the intake valve closing, which is a value largely dependent on an engine rotation speed at the time of the intake valve closing, and an amount of fuel adhering to an intake passage defining member of the #inj cylinder are computed taking the predictive engine rotation speed NEfwd into consideration. - 特許庁

内燃機関の触媒暖機制御装置は、排気空燃比をリッチ空燃比とリーン空燃比との間で交互に振ることにより、排気通路に配設される触媒の暖機を行う手段と、少なくとも吸気のバルブタイミングを変化させることにより燃焼室に吸入する吸入空気量を調節する可変動手段とを備える。例文帳に追加

This catalyst warming-up control device for an internal combustion engine includes a means for alternately shifting an exhaust air-fuel ratio between a rich air-fuel ratio and a lean air-fuel ratio to warm up the catalyst arranged in an exhaust passage, and a variable valve means for changing a valve timing for at least an intake valve to adjust the amount of intake air to be sucked into a combustion chamber. - 特許庁

燃焼室11に吸入される吸入空気量を調整するスロットルバルブ16の開度制御を司る電子制御装置30は、機関始動時には、スロットルバルブ16の開度を機関始動後の目標開度よりも閉側に設定して同スロットルバルブ16を閉状態としている。例文帳に追加

At starting of the engine, an electronically controlled device 30 which plays a roll in opening control of a throttle valve 16 for regulating the intake air flow rate drawn in the combustion chamber 11 sets the opening of the throttle valve 16 to a valve further on the closed valve side than a target opening after starting the operation, and makes the throttle valve 16 be in the closed valve state. - 特許庁

アクセル操作に応動するメインスロットル1と、吸入空気量に相応する燃料量をメインスロットル上流に供給する手段(図示せず)と、エンジンに吸入される混合気量を抑えるためのサブスロットル2と、実車速が制限車速を超えないようにサブスロットル開度を制御する手段3と、を備える。例文帳に追加

This device is provided with a main throttle valve 1 operated in response to accelerator operation, a means (not indicated) supplying fuel of quantity corresponding to intake air quantity to an upper stream of the main throttle, the sub throttle valve 2 for controlling air fuel mixture quantity sucked in the engine, and a means 3 controlling sub throttle opening to make actual vehicle speed not exceed a regulation speed. - 特許庁

内燃機関の吸入空気量を調整して内燃機関出力を制御するスロットルをバイパスして大気側から空気を流入するバイパス通路を、スロットル下流側の吸気ポート部に各気筒毎に連通接続させて内燃機関の燃焼室にスワールを発生させる装置と連動する内燃機関の制御装置である。例文帳に追加

A control device for an internal combustion engine is interlocked with a device for generating a swirl in a combustion chamber of the internal combustion engine by communicatively connecting bypass passages that bypass a throttle valve for regulating an intake air quantity of the internal combustion engine to control the output of the internal combustion engine and form an inflow of air from an atmospheric side, to intake port portions of each cylinder downstream of the throttle valve. - 特許庁

ブレーキブースタ内圧PBBと大気圧PAとの差圧MPGAが所定圧MPFIR以下となったときは、補助空気量制御18の開制御量の減算補正値IFIRDECを所定量DIFIRMPだけインクリメントし(S161,S162)、吸入空気量を徐々に減少させる。例文帳に追加

When the differential pressure MPGA between a brake booster internal pressure PBB and atmospheric pressure PA is lower than a predetermined pressure MPFIR, the subtraction correcting value IFIRDEC of a valve- opening control amount in an auxiliary air amount control valve 18 is increased by a prescribed amount DIFIRMP (S161 and S162), to gradually reduce the intake air amount. - 特許庁

排気浄化手段の再生時に、前記大気圧検出手段によって検出された大気圧と前記回転数検出手段によって検出されたエンジン回転数に基づく吸入空気量Vmが、スロットルを全開にし、且つ、EGRを全閉にしたときの基準空気量V0を下回ると、燃料噴射量を増量する。例文帳に追加

If intake air quantity Vm based on atmospheric pressure detected by an atmospheric pressure detection means and engine rotation speed detected by a rotation speed detection means gets lower than reference air quantity V0 when a throttle valve is fully opened and EGR valve is fully closed during regeneration of the exhaust emission control device, fuel injection quantity is increased. - 特許庁

吸気作用角を可変制御する吸気可変機構21と、スロットル開度を可変制御するアクチュエータ43aとを備えたエンジン1の電子制御装置(ECU)80は、吸気作用角とスロットル開度との関係を調整することにより燃焼室13に吸入される空気量を制御する。例文帳に追加

An electronic control unit (ECU) 80 of an engine 1 having an intake valve variable mechanism 21 to variably control the operating angle of an intake valve and an actuator 43a to variably control the opening of a throttle valve controls the volume of air sucked in a combustion chamber 13 by adjusting the relationship between the operating angle of the intake valve and the opening of the throttle valve. - 特許庁

機関1の電子制御ユニット(ECU)30は、アクセルペダル操作量に応じてスロットル5の目標開度を設定し、所定の遅延時間経過後にスロットルのアクチュエータ5aに駆動信号を出力してスロットル駆動を開始することにより、スロットル開度の先読みを行い、機関吸入空気量を正確に予測する。例文帳に追加

An electric control unit (ECU) 30 of an engine 1 previously reads opening of the throttle valve and accurately estimates the engine suction air quantity by setting a target opening of the throttle valve 5 in response to the operation quantity of an accelerator pedal and outputting a driving signal to an actuator 5a of the throttle valve after the predetermined delay time passes to start to drive the throttle valve. - 特許庁

一実施形態において、運転状態に応じた吸入空気量が実現されるように、機関負荷が高負荷領域に属するとき吸気制御56はインパルス過給用の開閉タイミングで作動され、機関負荷が中負荷領域に属するとき1つの吸気行程に関して吸気28の閉じるのに先行して吸気制御56は閉される。例文帳に追加

In an embodiment, the intake control valve 56 is operated at open close timing for impulse supercharging when engine load belongs to a heavy load area and the intake control valve 56 is closed before an intake valve 28 is closed during one intake stroke in order to materialize intake air quantity according to operation conditions. - 特許庁

これにより、吸気34の開時において、吸気34の前進方向直下における燃焼室16の圧力を上昇させることにより、燃焼室16内の圧力差を低減することができるため、吸入した空気が吸気34直下付近に引き寄せられることなく、好適にタンブル流を形成することができる。例文帳に追加

Since pressure difference in the combustion chamber 16 can be reduced by increasing pressure in the combustion chamber 16 right below the intake valve 34 in the forward direction while the intake valve 34 is open, intake air is not sucked near a section right under the intake valve 34 and tumble flow can be suitably formed. - 特許庁

エンジン1は、吸気管5を通過する吸入空気の量を調節するスロットル7と、該スロットル7の開度を調節するスロットルアクチュエータ8と、排気の一部を吸気管5に再循環させるためのEGR通路13に配設されてEGRガス量を調節するEGR15と、該EGR15の開度を調節するEGRアクチュエータ16とを備える。例文帳に追加

This engine 1 is provided with a throttle valve 7 for regulating the intake air amount passing an intake pipe 5, a throttle actuator 8 for regulating the opening of the throttle valve 7, EGR valve 15 arranged to EGR passage 13 for re-circulating one part of an exhaust to the intake pipe 5 and for regulating EGR gas amount and EGR actuator 16 for regulating the opening of EGR valve 15. - 特許庁

機関1の電子制御ユニット(ECU)30は、アクセルペダル操作量に応じてスロットル5の目標開度を設定し、所定の遅延時間経過後にスロットルのアクチュエータ5aに駆動信号を出力してスロットル駆動を開始することにより、スロットル開度の先読みを行い、機関吸入空気量を正確に予測する。例文帳に追加

An electronic control unit (ECU) 30 of an engine 1 correctly estimate the air intake of the engine by setting the target opening of a throttle valve 5 according to the operation amount of an accelerator pedal, outputting the drive signal to an actuator 5a of the throttle valve after the elapse of the predetermined delay time to start the drive of the throttle valve, and looking ahead the throttle opening. - 特許庁

内燃機関の制御装置では、可変リフト装置により、複数の気筒のそれぞれに設けられた吸気のリフトLiftinが変更されることによって、吸気系を介して複数の気筒に吸入される吸入空気量が変更されるとともに、蒸発燃料処理装置によって、燃料タンク内で発生した蒸発燃料が、吸気系を介して複数の気筒に供給される。例文帳に追加

In this control device for the internal combustion engine, by changing a lift Liftin of an intake air valve provided in each of the plurality of cylinders by a variable lift device, an intake air amount taken into each of the plurality of cylinders via an intake system is changed, and by an evaporated fuel processing device, evaporated fuel generated in a fuel tank is supplied to the plurality of cylinders via the intake system. - 特許庁

空気調和機21は、圧縮機22、四方23、室外熱交換器24、膨張装置25、室外熱交換器26、およびそれらを接続する冷媒管27とによって構成され、室外熱交換器26の近傍には、外気温度センサ32、室外熱交換器温度センサ33が設けられ、圧縮機22の吸入側冷媒管27には、吸入温度センサ34が備えられる。例文帳に追加

An air-conditioner 21 is composed of a compressor 22, a four- way valve 23, an outdoor heat exchanger 24, an expansion device 25, an outdoor heat exchanger 26, and a refrigerant pipe 27 for connecting them. - 特許庁

空調装置の推定要求トルクACTGTTQが推定トルク値ACTGTTQ2に設定され(S22))、推定要求トルクACTGTTQにほぼ比例するようにスロットルの開度が制御され、吸入空気量が増量される。例文帳に追加

Estimated demand torque ACTGTTQ of the air conditioner is set to the estimated torque value ACTGTTQ2 (S22) and opening of throttle valve is controlled roughly proportionally to estimated demand torque ACTGTTQ to increase intake air quantity. - 特許庁

放電電圧算出手段は、前記燃焼室へ吸入空気を供給する吸気通路の管内圧力、吸気閉時での燃焼室容積及び点火時での燃焼室容積に基づいて、前記点火時の燃焼室内の圧力を算出してもよい。例文帳に追加

The discharge voltage calculating means may calculate the pressure in the combustion chamber upon igniting based on the pipe pressure of an intake passage supplying intake air to the combustion chamber, the combustion chamber volume during closing an intake valve, and the combustion chamber volume upon igniting. - 特許庁

これにより、吸入空気の流動性が低い上に多量の燃料噴射が必要となる状況でも、ポート噴射16の燃料噴射量を増やして均質な混合気を形成することができ、混合気の燃焼状態を安定させることができる。例文帳に追加

Thereby, even in the status where the fluidity of the intake air is low as well as a large volume of fuel injection is required, combustion status of mixed gas can be stabilized by increasing the injection of the port injection valve 16. - 特許庁

直前まで燃料カット状態である場合(exfco=「ON」で、かつexfc=「OFF」)は、燃焼室内に吸入された空気が燃焼に使用されずにそのまま排気再循環経路及びEGRを介して吸気として燃焼室内に導入されている。例文帳に追加

When the engine is in a fuel cut state until fuel is just burned (exfco = ON and exfc = OFF), the air sucked into a combustion chamber is led into the combustion chamber as intake air through an exhaust gas recirculating passage and an EGR valve without being consumed for combustion. - 特許庁

そして、内燃機関1では、実過給圧が目標過給圧を上回った場合に、ECU30により、燃焼室2に吸入される空気の量が減少するように、スロットルバルブ10の開度、各吸気Viのリフト量および開タイミングが補正される。例文帳に追加

In the internal combustion engine 1, when the actual supercharging pressure exceeds the target supercharging pressure, the ECU 30 corrects an opening degree of a throttle valve 10 and a lift and opening timing of each intake valve Vi to reduce an air quantity inhaled in a combustion chamber 2. - 特許庁

そして、吸気バルブのバルブ作動特性が前記目標バルブ作動特性TGVELとなるように制御することで、低バルブリフト領域においても可変動機構による吸入空気量制御、すなわち、スロットルレス運転を精度よく実現する。例文帳に追加

The valve operating characteristic of the intake valve is controlled so as to be the target valve operating characteristic TGVEL, thus precisely realizing intake air amount control, that is, throttle-less driving by the variable valve mechanism in a low valve-lift range. - 特許庁

過給機のコンプレッサをバイパスするバイパス通路及びエアバイパスを備えた内燃機関の吸入空気流量を精度良く推定し、空燃比を適切に制御して、良好な排気特性を維持することができる内燃機関の燃料制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel controller for an internal combustion engine capable of precisely estimating an intake air flow of the internal combustion engine having a bypass passage and air bypass valve for bypassing a compressor of a supercharger by suitably controlling an air-fuel ratio. - 特許庁

スロットルを備える機関の吸気系をより適切にモデル化するとともに、得られたモデルのモデル化誤差を適切に補正することにより、吸入空気量に関連する制御パラメータを高い精度で算出することができる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine control device that further properly models an intake system of an engine having a throttle valve, and accurately calculates a control parameter related to an intake air amount by properly correcting a modeled error of the obtained model. - 特許庁

この燃料噴射量制御装置は、予測スロットル開度に基いて特定気筒の今回の吸気行程に対する吸入空気量KLfwdを予測し、これに基いて補正前予測必要燃料量Fcfwdb(k)を求める。例文帳に追加

The fuel injection quantity control device predicts an intake-air quantity KLfwd for the current intake stroke of a specific cylinder based on predicted throttle valve travel to find a necessary fuel quantity presumed before correction based thereon. - 特許庁

エンジン回転数NE、気筒吸入空気量GAIRCYL、ゲージ圧PBGA、及び吸気作動位相CAINに応じて推定リフト量LIFTHATを算出し、推定リフト量LIFTHATに応じて推定MOT角度θMOTHATを算出する。例文帳に追加

An estimated lift amount LIFTHAT is calculated depending on an engine revolution speed NE, a cylinder intake air volume GAIRCYL, a gauge pressure PBGA, and an intake valve operation phase CAIN, while an estimated MOT angle θ MOTHAT is calculated based on the estimated lift amount LIFTHAT. - 特許庁

アンロード運転時に圧縮機本体の吐出側圧力をパージしても,吸入を所定の絞った位置(閉塞位置を含む)に,エンジンの回転速度を所定の低速回転に維持できる空気圧縮機の制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a control method for an air compressor capable of making rotation speed of an engine maintain at designated low-speed rotation at a designated throttled position (including a blocking position) of a suction valve even if discharge side pressure of a compressor body is purged during unloading operation. - 特許庁

慣性過給補正係数KPACHGXは、スロットルがほぼ全開とされる運転状態において、所定期間回転数範囲において「1.0」より大きな値に設定され、慣性過給により増加する吸入空気量に対応した燃料供給が行われる。例文帳に追加

The inertia supercharging correction factor KPACHGX is set to a larger value than 1.0 within a range of the rotation number for a predetermined period of time in the operation state in which the throttle valve is almost fully opened, whereby the fuel is supplied corresponding to an amount of intake air that is increased by inertia supercharging. - 特許庁

この発明は、内燃機関の制御装置に関し、主としてバルブの開特性の変更によって吸入空気量を制御する内燃機関において、バルブのリフト量変更時に失火等の不具合の発生を抑制することを目的とする。例文帳に追加

To suppress failure such as misfire at the time of change in lift quantity of a valve, in regard to a control device for an internal combustion engine controlling intake air quantity mainly by change in valve open characteristics. - 特許庁

気筒別可変バルブ制御では、気筒間の吸入空気量ばらつきに基づいて各気筒毎に目標リフト量を設定し、全吸気バルブ閉期間毎に可変バルブリフト機構を次の吸気気筒の目標リフト量に相当する位置まで高速駆動する。例文帳に追加

In the by-cylinder variable valve control, a target lifting amount for every cylinder is set in accordance with the dispersion of an air intake amount between cylinders and the variable valve lifting mechanism is driven at a high speed to a position equivalent to the target lifting amount for the next intake cylinder each time in a period for closing all intake valves. - 特許庁

大気中の空気吸入して圧縮するコンプレッサ1と、互いに並列に接続された第1および第2吸着筒2,3と、高酸素濃度気体を蓄積するアキュムレータタンク4と、減圧5と、流量調整器6とを備える。例文帳に追加

The oxygen concentrator is equipped with a compressor 1 for sucking air in the atmosphere and compressing it, first and second adsorption cylinders 2, 3 connected in parallel to each other, an accumulator tank 4 for accumulating a gas containing oxygen in high concentration, a pressure reducing valve 5, and a flow rate regulator 6. - 特許庁

例文

これにより、始動時にスロットル下流側の吸気通路に貯留されていた空気が機関に吸入されることによる回転数の急上昇が終了した時点から回転数制御を開始することができるため、短時間で機関回転数を目標回転数に収束させることが可能となる。例文帳に追加

Therefore, the control of the rotating speed is started at the end of the sudden increase of the rotating speed due to air, staying in the inlet air passage at the downstream side of the throttle valve 16 at starting engine, inspired into the engine, making it possible to shortly converge the engine rotating speed to the target rotating speed. - 特許庁

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