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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 6輪駆動6輪車に関連した英語例文

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6輪駆動6輪車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 134



例文

農作業1には、駆動となる前3,3と、左右操舵と4,4を備え、これらの前後3,4の間には操縦席5と操縦ハンドル6を、機体の前部に、押圧操作により体の後部を上昇回動させる前記歩行用ハンドル7を備える。例文帳に追加

The agricultural work vehicle 1 has front wheels 3 and 3 for drive wheels and right and left steering wheels 4 and 4, a steering seat 5 and a steering wheel 6 are provided between the front and rear wheels 3 and 4, and a walking type steering wheel 7 to lift and turn a rear portion of a vehicle body by pressing operation is provided on a front portion of a body. - 特許庁

左右の駆動2,2を駆動する独立したモータ6,6と、転舵機構11に機械的に連結されていないステアリングホイール14により操舵する操舵機構12を備える電気自動に適用する。例文帳に追加

The electric vehicle comprises the individual motors 6, 6 which drive the left and right drive wheels 2, 2 and the steering mechanism 12 which is performs steering by using a steering wheel 14 which is not mechanically connected to a steering mechanism 11. - 特許庁

そして、前記開口部4に臨ませるように、7の駆動に用いるモータ6および/またはそのモータ6の駆動源となるバッテリ8による電源を制御するための、制御用電装部品9を、前記荷台3下に配置する。例文帳に追加

The controlling electric equipment parts 9 to control the power supply by a battery 8 forming the motor 6 used for driving the wheels 7 and/or the drive source of the motor 6 is disposed below the platform 3 facing the opening part 4. - 特許庁

ギアボックス4の左右に突出された駆動軸10、10と左右の6、6の回転軸12、12とを屈折伸縮自在な駆動力伝達部材11、11にて連結する。例文帳に追加

Drive shafts 10 and 10 projecting to right and left sides of the box 4 are respectively coupled to rotary shafts 12 and 12 of right and left wheels 6 and 6 via bendably stretchable drive force transmission members 11 and 11. - 特許庁

例文

3のホイール1の内径側に電動モータ5と摩擦ローラ式変速機6を組み込んだ電動式駆動装置であって、摩擦ローラ式変速機6は、外32の内径側に配置されると共に、ホイール1に結合される保持リング33を備える。例文帳に追加

In the electromotive wheel driving unit where an electric motor 5 and the frictional roller type transmission 6 are built in inside the wheel 1 of a wheel 3, the frictional roller system of transmission 6 is equipped with a retaining ring 33 which is arranged inside the outer ring 32 and is coupled with the wheel 1. - 特許庁


例文

両1が、フロントフォーク14の下端部に支承される前17と、主フレーム6の後端部に支承される後23と、後23を走行駆動可能とさせる電動機33と、この電動機33に電力を供給可能とするバッテリ35とを備える。例文帳に追加

The vehicle 1 is provided with a front wheel 17 supported to the lower end part of a front fork 14; a rear wheel 23 supported to the rear end part of a main frame 6; a motor 33 allowing the travel drive of the rear wheel 23; and a battery 33 for supplying electric power to the motor 33. - 特許庁

所望の工具が加工位置に割出されたとき、所望の工具は部7に対して切削加工を行うとともに、所望の工具以外の工具は、駆動ローラ6およびと干渉しない位置に待避する。例文帳に追加

When the desirable tools are indexed in the machining position, the desirable tools offer cutting work on a wheel portion 7, while the tools other than the desirable ones are put in positions wherein they are kept out of interference with a drive roller 6 and the wheel. - 特許庁

走行駆動換向装置1は、両フレーム5に旋回可能に軸支された旋回軸6と、旋回軸6を任意の方向に旋回させる操舵ユニット7と、旋回軸6の下端部に設けられ、11を回転駆動する走行モータ8cを含む走行ユニット8と、を備える。例文帳に追加

The apparatus 1 for driving and changing the direction of wheels includes a turning shaft 6 supported in a turnable way by a vehicle frame 5, a steering unit 7 for turning the turning shaft 6 in any direction, and traveling unit 8 provided at a lower end part of the turning shaft 6, including a traveling motor 8c for rotationally driving a wheel 11. - 特許庁

2つのアクチュエータ(旋回軸モータ2、軸モータ3)で発生するトルクは、旋回軸用トルク分配ギア4、軸用トルク分配ギア5、旋回軸シャフト6、軸シャフト7等の“伝達機構”を伝わって、全ての駆動機構10へと分配伝達される。例文帳に追加

Torques produced from two actuators (the swivel shaft motor 2 and the axle motors 3) are transmitted to all drive mechanism 10 through a transmission mechanism composed of a swivel torque distribution gear 4, an axle torque distribution gear 5, swivel shafts 6 and axel shafts 7 and the like. - 特許庁

例文

駆動1と円形ハンドル2とを組み合わたハブ軸部3が駆動1を取付けたハブ筒外軸4と、そのハブ外筒軸4中心を貫通するハブ内筒軸5と、両筒軸4,5の中間に配設される円形ハンドル2を取着したハブ中間筒軸6とから成る。例文帳に追加

A hub shaft section 3 combining a driving wheel 1 and a circular handle 2 comprises a hub cylinder outer shaft 4 mounting the driving wheel 1, a hub inner cylinder shaft 5 penetrating into a center of the hub outer cylinder shaft 4, and a hub middle cylinder shaft 6 attaching the circular handle 2 for providing in the middle of the both cylinder shafts 4, 5. - 特許庁

例文

本発明は、駆動機械(2、3)に取り付けられて遊星歯セット(18)を備えるトランスミッション(10)を介して、少なくとも1つの駆動に結合させることができる駆動出力シャフト(6)を有する少なくとも1つの駆動機械(2、3)を備える動力伝達系に関する。例文帳に追加

This invention relates to the power transmission system having at least one driving machine (2 and 3) having a driving output shaft (6) joinable to at least one driving wheel via a transmission (10) having a planetary gear set (18) installed in the driving machines (2 and 3). - 特許庁

エンジン6の駆動力を前2・3に伝達するべくエンジン側の軸部と側の軸部とを2つの中間シャフト及び3つの等速ジョイントを介して連結したドライブシャフト9を有するものとする。例文帳に追加

So as to transmit driving force of an engine 6 to front wheels 2, 3, a drive shaft 9 coupling a shaft portion on the engine side and a shaft portion on an axle side through two middle shafts and three constant velocity joints is provided. - 特許庁

内燃機関8と、フリーホイーリングする操舵可能な前7と、被駆動26と、エンジンから後へトルクを伝達するための無断可変変速機(IVT)10と、検知されたパラメータの関数としてIVTを制御し且つ後速度を命令するためにIVTに速度コマンドを供給するための制御ユニット30とを備えている両のための駆動装置6を制御する方法。例文帳に追加

The device for controlling the vehicle driving unit 6 comprises an internal combustion engine 8, free-wheeling steerable front wheels 7, driven rear wheels 26, an infinitely variable transmission (IVT) 10 for transmitting torque from the engine to the rear wheels, and a control unit 30 for controlling the IVT as a function of detected parameters and supplying speed commands to the IVT for commanding the speed of the rear wheels. - 特許庁

エンジン1または永久磁石型同期電動機3、もしくはこれら双方の動力を変速機4を介し8に伝達して両を駆動すると共に、半導体電力変換器5を介して電動機3を駆動するための蓄電装置6を備えたパラレルハイブリッド自動駆動方法に関する。例文帳に追加

This drive system for the parallel hybrid vehicle drives the vehicle by transmitting power of an engine 1 and/or a permanent magnet synchronous electric motor 3 to wheels 8 via a transmission 4, and is provided with a power storing device 6 for driving the motor 3 via a semiconductor power converter 5. - 特許庁

内燃機関1及び、内燃機関1から10への動力伝達経路に配列された無段変速機6、を持つ自動駆動装置において、負荷の急激な上昇を相殺する機構を提供する。例文帳に追加

To provide a mechanism for offsetting a sudden increase in a load in a driving device of an automobile having an internal combustion engine 1, and a continuously variable transmission 6 arranged in a motive power transmission passage to a wheel 10 from the internal combustion engine 1. - 特許庁

いすD_1 は、フレーム体1、駆動4・5、ハンドリム6・7、ハンドル8・9、バッテリ部11、ハンドル駆動力検出部45・45、危険防止部としての傾斜センサ50を備えている。例文帳に追加

A wheelchair D1 is provided with a frame body 1, drive wheels 4, or the like, hand rims 6, or the like, handles 8, or the like, a battery part 11, a handle drive force detection part 45, and an inclination sensor 50 as a danger preventive part. - 特許庁

バッテリ3から電動モータ4に電力が供給されると、電動モータ4の駆動力によりミッション5内の歯機構を介して各後6が駆動され、ゴルフカート1は走行する。例文帳に追加

When electric power is supplied from the battery to the motor 4, each rear wheel 6 is driven by the driving force of the motor 4 via a gear mechanism, in a transmission 5 and the cart 1 runs. - 特許庁

電源をオンし、種テープ敷設機を押すと、駆動電圧が加わりDCモータ13の駆動力がチェーン18,ワンウエイクラッチ16を介し後6に伝達される。例文帳に追加

When a power source is turned on and the seed tape laying machine is pushed, a drive voltage is applied and the driving force of a DC motor 13 is transmitted through a chain 18 and a one-way clutch 16 to a rear wheel 6. - 特許庁

駆動3は、カバー体6に、縦ローラ71a及び横ローラ72aによって、本体4に対して回動自在に支持されており、従動体53の回転によって、駆動させられる。例文帳に追加

The driving wheel 3 is supported in a cover body 6 rotatably relative to a body 4 by a vertical roller 71a and a lateral roller 72a, and is driven by the rotation of the driven body 53. - 特許庁

いすD_1 は、フレーム体1、駆動4・5、ハンドリム6・7、ハンドル8・9、バッテリ部11、ハンドル駆動力検出部45・45、ハンドル保護部50・50を備えている。例文帳に追加

A wheelchair D1 is provided with a frame body 1, drive wheels 4, 5, hand rims 6, 7, handles 8, 9, a battery part 11, handle drive force detection parts 45, 45, and handle protective parts 50, 50. - 特許庁

引込線上を回転移動する2,2と、該2,2を駆動するモータ3,3と、貯水タンク6と、該貯水タンク6の水分を引込線に供給するために該引込線に接触して摺動する接触子A,Bとを備えた外傷探査器20を使用する。例文帳に追加

The device for detecting external defects 20 comprises wheels 2 and 2 which move rotatively on the incoming line, motors 3 and 3 which drive the wheels 2 and 2, a water tank 6, and contacts A and B which slide, by contacting the incoming line to supply water in the water tank 6 to the incoming line. - 特許庁

制御装置100は、両の減速度が所定の閾値以上でかつ両の駆動6,6と従動との回転差が所定の閾値以上になった場合に、前記パワートレーンに急激に過大な減速トルクが入力されるような現象が発生したものとして検知する監視部を備えている。例文帳に追加

The control device 100 includes a monitoring part for detecting the occurrence of such a phenomenon that the excessive deceleration torque is suddenly input in the power train when deceleration of a vehicle is more than a predetermined threshold and the rotation difference between drive wheels 6, 6 and driven wheels is more than a predetermined threshold. - 特許庁

両ECU(24)は、駆動(16,18)がロックする傾向にあるときに、電動機(6)をモータ作動または発電機作動に切り換えて制御することにより、駆動(16,18)の路面に対するスリップ率を目標スリップ率に近付ける。例文帳に追加

When the driving wheels (16, 18) have a locking tendency, a vehicle ECU (24) controls a motor (6) to be switched into operation as a motor or a generator, and makes the slip rate of the driving wheels (16, 18) on the road to be close to the target slip rate. - 特許庁

調整機構7は、管内移動装置1が配管8内を走行する際に、配管8の内径Dの大きさに合わせて本体架台4と駆動架台6との間隔L1を広げる方向に常に付勢して、3と駆動5とを配管8の内壁8aに押し当てる。例文帳に追加

When the device 1 moves through the pipe 8, an adjusting mechanism 7 is always biased in a direction to increase the distance L1 between the body frame 4 and the drive frame 6 according to the size of an inner diameter D of the pipe 8, so that the wheel 3 and the drive wheel 5 are butted against an inner wall 8a of the pipe 8. - 特許庁

電動4駆動1は、内燃機関3と、直流電力を出力する発電機4と、発電機4により出力された直流電力を交流電力に変換するインバータ8と、インバータ8により制御され、後駆動する交流モータ6とを備えている。例文帳に追加

The electric four-wheel drive vehicle 1 comprises: an internal combustion engine 3; a generator 4 outputting DC power; an invertor 8 converting the DC power output by the generator 4 to AC power; and an AC motor 6 driving rear wheels. - 特許庁

両姿勢制御システム2は、左右の駆動18へ駆動トルクを伝達する左右トルク伝達制御部4、並びにステアリングハンドル20のハンドル角と操舵14の切れ角との間のステアリングレシオを可変にする可変ステアリングレシオ制御部6を備える。例文帳に追加

This vehicle attitude control system is provided with a right and left torque transmission control part 4 for transmitting a driving torque to right and left driving wheels 18, and a variable steering ratio control part 6 for varying a steering ratio between a steering wheel angle of a steering wheel and turn angles of steered wheels 14. - 特許庁

4WDCU6の制御ロジック200は、運転者から4駆持続の持続要求指令がある場合、或いは両の走行路状態に変化が生じる場合には、電動機5により後駆動し、内燃機関1により前駆動する4駆モードを持続する。例文帳に追加

When a driver issues a request command for maintaining four-wheel drive or when the road condition of the vehicle changes, a control logic 200 of the 4WDCU 6 maintains a four-wheel drive mode in which the rear wheels are driven by the motor 5 and the front wheels are driven by an internal combustion engine 1. - 特許庁

航空機の自走式装置1では、6の軸7に、ワンウェイクラッチ5を介して、波動歯減速機4およびモータ9からなる駆動機構が同軸状態に連結されており、ワンウェイクラッチ5を介して、軸7に対して航空機後退方向の回転力が伝達される。例文帳に追加

In the self-propelled wheel device 1 for an aircraft, a driving mechanism consisting of a wave gear reducer 4 and a motor 9 is coaxially jointed to an axle 7 of a wheel 6 through a one-way clutch 5, and rotational force in an aircraft reversing direction is transmitted to the axle 7 through the one-way clutch 5. - 特許庁

磁化されたホイールディスク2をホイール構造に含み、電磁石を配設したホイールカバー6で挟む(もしくは一方から当てる)ことで、リニアモータによる駆動力を得るを作成する。例文帳に追加

A wheel acquiring a driving force by a linear motor is obtained by incorporating a magnetized wheel disc 2 in a wheel structure and by placing thereof between wheel covers 6 (or against a wheel cover 6 at either one side) arranged with electromagnets (an electromagnet). - 特許庁

コントロールユニット6は、2FL,2FR,2RL,2RRの駆動不能を認識すると、両1が直進走行または旋回走行か、速VSPが微速、低速または高速かを判断し、両1の走行状態を分類する。例文帳に追加

When recognizing drive incapability of the wheels 2FL, 2FR, 2RL, 2RR, a control unit 6 determines whether the vehicle 1 performs straight traveling or turning traveling, and whether vehicle speed VSP is creeping speed, low speed or high speed, and classifies a traveling state of the vehicle 1. - 特許庁

競技用椅子Mは、前フレーム2と後フレーム6とからなるベースフレーム1と、前フレーム2の前端部からホーク21を介して連結される前22と、後フレーム6に連結される一対の駆動61を有して構成されている。例文帳に追加

This wheelchair M for competition comprises a base frame 1 comprising a front frame 2 and a rear frame 6, a front wheel 22 connected to the front end of the front frame 2 through a fork 21, and a pair of driving wheels 61 connected to the rear frame 6. - 特許庁

デュアルモード両1は、体2の前後に軸を介して設けられた前後タイヤ3、4と、後タイヤ4と同一軸心上に設けられた軌道走行用の駆動5と、体2の前後に設けられた昇降自在な軌道走行用の前後ガイド6、7と、を備える。例文帳に追加

The dual mode vehicle 1 is provided with front and rear tires 3 and 4 arranged on the front and the rear of the vehicle body 2 through axles, a track traveling drive wheel 5 provided concentrically with the rear tire 4, and track traveling front and rear guide wheels 6 and 7 arranged on the front and the rear of the vehicle body 2 so as to be freely lifted and lowered. - 特許庁

また台の後部に設けられた駆動ユニット6は、回転軸48に対して偏芯位置にモータ駆動キャスタ40が取り付けられ、これを油圧モータ46で駆動させることにより回転軸48回りに回転させることができ、それぞれ独立して操舵を行うことが可能である。例文帳に追加

A driven wheel unit 6 provided at the rear of the cart is provided with a motor drive caster 40 at an eccentric position relative to a rotating shaft 48, and can be rotated around the rotating shaft 48 by driving it by a hydraulic motor 46, and can be independently steered, respectively. - 特許庁

駆動源1側から入力されるトランスミッション3を設け、トランスミッション3からの出力軸6を、デファレンシャル8を介して23側に連動し、23側にホイールブレーキ11を設けた産業両である。例文帳に追加

In this industrial vehicle provided with a transmission 3 inputted from the drive source 1 side, an output shaft 6 from the transmission 3 is interlocked with the wheel 23 side through a differential gear 8, and a wheel brake 11 is provided on the wheel 23 side. - 特許庁

永久磁石同期高速無歯牽引機は、エレベーターのボックスの上下運動を駆動させる装置であり、主に永久磁石同期モーター3A,3B及び牽引6から構成される。例文帳に追加

The permanent magnet synchronous high-speed non-gear traction machine is a device for driving the vertical motion of a box of the elevator and is mainly composed of permanent magnet synchronous motors 3A and 3B and a traction wheel 6. - 特許庁

本発明の回転体支持機構は、本体連結部8a、ベアリング9、ベアリング支持体5、回転駆動部1、回転動力出力軸2、3、傘歯7a,7b、線状物6からなっている。例文帳に追加

The rotator support mechanism comprises a body connection part 8a, a bearing 9, a bearing support 5, a rotation drive part 1, a rotation motive power output shaft 2, a wheel 3, bevel gears 7a, 7b and the linear article 6. - 特許庁

両停止時には、モータ制御回路20及びクラッチ制御回路21により、モータ1をアイドル回転で駆動して補機4〜6を駆動する一方、主クラッチ装置8を断状態として側への動力の伝達を停止する。例文帳に追加

When the vehicle is stopped, the motor 1 is driven by a motor control circuit 20 and a clutch control circuit 21 at idling revolutions to drive the auxiliary machines 4 to 6, and by disengaging the main clutch 8, power transmission to the wheel side is stopped. - 特許庁

3が走行面に垂直な軸周りに向きを変えるステアリング動作を行う際に、傘歯7a,7bの噛み合わせにより、傘歯7bに連結されている回転駆動部1自身が線状物6が捩れるのとは逆の方向に回転し、線状物6の捩れをほぐすことができる。例文帳に追加

When steering action that the wheel 3 is direction-changed around an axis perpendicular to a traveling surface is performed, by engagement of the bevel gears 7a, 7b, the rotation drive part 1 connected to the bevel gear 7b itself is rotated in an opposite direction to twisting of the linear article 6 and twisting of the linear article 6 can be disentangled. - 特許庁

金属帯コイル搬送用台1は、金属帯コイル10を積載するためのスキッド5を有する台座2と、台座2に取り付けられた軌条走行用の3と、台座2に取り付けられた、3の駆動用モータ4と、台座2に取り付けられた、駆動用モータ4を制御する制御盤6と、台座2に取り付けられた開閉式の覆い7とを具備している。例文帳に追加

This bogie 1 for a metallic belt coil comprises a pedestal 2 having a skid 5 for loading metallic belt coils 10; wheels for traveling a rail bar mounted to the pedestal 2; a motor 4 for driving the wheels 3 mounted to the pedestal 2; a control board 6 controlling the driving motor 4; and an openable cover 7 mounted to the pedestal 2. - 特許庁

タイヤ6のタイヤ軸5に、タイヤ直径に近い歯7を設けて、其の歯7の下部に歯8をかみ合わせて、歯8に設置した軸9を介して発電機10を装着し駆動する、てこの原理を応用した、輌における発電装置を構成する。例文帳に追加

This power generating device on the vehicle applying the principle of leverage to drive a generator 10 by installing it through a shaft 9 set on a gear 8 is constituted by providing a gear 7 near a tire diameter on a tire axle 5 of a tire wheel 6 and making the gear 8 engaged with a lower part of the gear 7. - 特許庁

電気モータ2を動力源とし、電気モータ2からの動力をドライブシャフト6を介して駆動に伝達する両における制御装置および制御方法である。例文帳に追加

In the controller and control method, a vehicle uses an electric motor 2 as a power source, and transmits power from the electric motor 2 to driving wheels through a drive shaft 6. - 特許庁

各支持ローラ5,6,22,23を回転自在とし、二自動のエンジン駆動時に、回転速度測定手段20による測定結果から速度計の良否を判定する速度計検査手段を設ける。例文帳に追加

A speedometer inspection means is installed in such a way that the support rollers 5, 6, 22, 23 are turned freely and that whether the speedometer is satisfactory or not is decided on the basis of a result of a measurement by a rotational-speed measuring means 20 when an engine of the two-wheeled vehicle is driven. - 特許庁

旋回駆動手段20を、縦軸心6を中心状として装置10側に設けた内歯歯体21と、内歯歯体21に噛合する歯体22と、歯体22に連動し体2側に設けた油圧モータ23により構成した。例文帳に追加

The revolving drive means 20 comprises an internal gear body 21 disposed on the wheel device 10 with the vertical axis 6 as the center, a gear body 22 engaged with the internal gear body 21, and a hydraulic motor 23 disposed on the vehicle body 2 and interlocked with the gear body 22. - 特許庁

上記操向・駆動ユニット1は左右いずれか一方の前を構成する4又は5及びこれを回転駆動するDCモータ6をそれぞれ取り付けた取付枠7を、体2の前部の左右いずれか一方の側部2A又は2Bに回動可能に縦設される操向ハンドル軸8の先端部に固定して構成される。例文帳に追加

The steering/driving unit 1 is formed by fixing a mounting frame 7 having a wheel 4 or a wheel 5 forming one of right and left front wheels and a DC motor 6 for rotating it to the tip of a steering handle shaft 8 vertically and rotatably mounted on one of the right and left sides 2A and 2B of the front part of the vehicle body 2. - 特許庁

両は、動力伝達装置1の出力軸26を介して駆動4に動力を伝達可能な電動機3と、電力を蓄電するバッテリ7と、電動機3に入力する駆動電流を制御するECU8及びPDU6とを備える。例文帳に追加

The vehicle includes a motor 3 transmitting power to a driving wheel 4 via an output shaft 26 of the power transmission device 1, a battery 7 accumulating power and an ECU 8 and PDU 6 controlling driving current inputted to the motor 3. - 特許庁

このスタータ構造では、エンジンの動力を自動2駆動用の出力軸8に伝達するトランスミッション6におけるメイン軸7上に、スタータ31に噛み合って回転し前記エンジンにスタータ31の駆動力を伝達するフリーホイルギヤ32が相対回転自在に支持されている。例文帳に追加

In the starter structure, a free wheel gear 32 geared with a starter 31 for rotation and transmitting the drive force of a starter 31 to the engine is relatively rotatably supported on a main shaft 7 of a transmission 6 to transmit the power of the engine to an output shaft 8 for driving the motorcycle. - 特許庁

無人搬送1において、駆動7,7を備えた駆動ボックス6を支持する支持軸9には、主スプロケット18が設けられ、主スプロケット18と、その後方の中間軸19の中間スプロケット20との間にチェーン22が巻回される。例文帳に追加

In this unmanned vehicle 1, a supporting shaft 9 for supporting a driving box 6 provided with driving wheels 7 is provided with a main sprocket 18, and a chain 22 is wound between the sprocket 18 and an intermediate sprocket 20 of the intermediate shaft 19 at the rear of the sprocket 18. - 特許庁

油圧駆動式作業両は、エンジンにより駆動される可変容量形油圧ポンプと、この油圧ポンプからの圧油を受けて回転する複数の可変容量形油圧モータ6とを備え、この各油圧モータの回転力により2軸以上の軸1〜3に設けられた4L,4Rが回転駆動される。例文帳に追加

The hydraulic drive type working vehicle is provided with a variable displacement hydraulic pump driven by an engine, a plurality of variable displacement motors 6 rotating with receiving pressurized oil from the hydraulic pump, and wheels 4L, 4R provided on two or more axles 1-3 is driven and rotated by rotary force of the hydraulic motors. - 特許庁

エンジン2のトルクを各12R,12L,13R,13Lに伝達する駆動伝達系の途中に設けられ、電磁クラッチ16の摩擦係合力に基づいてトルク伝達容量を変更可能なトルクカップリング6と、走行状態に基づいてトルクカップリング6の作動を制御するECU21とを備えた。例文帳に追加

There are provided a torque coupling 6 provided in the middle of a drive transmission system transmitting the torque of an engine 2 to wheels 12R, 12L, 13R, 13L to change the torque transmission capacity based on the friction engagement force of an electromagnetic clutch 16, and an ECU 21 controlling the operation of the torque coupling 6 based on a running state. - 特許庁

例文

両の駆動源から駆動までの駆動力伝達系の途中に設けられるピニオンアッセンブリは2つのはすば歯にそれぞれ噛み合いうピニオン1と、ピニオン1を回転自由に支持するピニオンシャフト2と、ピニオン1の軸方向変位を規制する2つの壁面6,7とを備える。例文帳に追加

This pinion assembly is arranged in the middle of a driving force transmission system up to a driving wheel from a driving source of a vehicle, and has a pinion 1 respectively meshing with two helical gears, a pinion shaft 2 for rotatably supporting the pinion 1, and two wall surfaces 6 and 7 for regulating displacement in the axial direction of the pinion 1. - 特許庁

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