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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > C-Pillarに関連した英語例文

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C-Pillarの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 66



例文

C-PILLAR STRUCTURE OF VEHICLE例文帳に追加

車両のCピラー構造 - 特許庁

C-PILLAR OF VEHICLE WITH NO B-PILLAR AND REAR DOOR HINGE STRUCTURE例文帳に追加

Bピラーを備えていない車両のCピラー及び後部ドアヒンジ構造 - 特許庁

Each pillar block 14a, 14b, 14c is provided with an underside a, b, c.例文帳に追加

円柱台14a,14b,14cにはそれぞれ下面a,b,cを有する。 - 特許庁

The C pillar 11c_1 is connected to the mount part 14.例文帳に追加

Cピラー11c_1はマウント部14に接続されている。 - 特許庁

例文

The pillar garnish 9 is provided so as to cover the interior side of the C pillar 2C.例文帳に追加

Cピラー2Cの室内側を覆うようにしてピラーガーニッシュ9が設けられている。 - 特許庁


例文

In an area corresponding to a B pillar 16 and a C pillar 18 of the bag 34, a cut part 54 for the B pillar and a cut part 56 for the C pillar are formed.例文帳に追加

バッグ34のBピラー部16、Cピラー部18に対応する領域にBピラー部用カット部54、Cピラー部用カット部56を形成した。 - 特許庁

On the C pillar 5C, A C pillar duct 3 connected to a thermostat unit provided on a vehicle rear part through a main duct 2 is arranged.例文帳に追加

Cピラー5Cには、車両後部に設けた温調ユニットに、メインダクト2を介して繋がるCピラー用ダクト3が配設してある。 - 特許庁

(C) A wind power generator 8 is provided on a tip of the pillar 1 for wind power generation.例文帳に追加

ハ)風力発電支柱1の先に風力発電機8を設ける。 - 特許庁

A vehicle body 10 is provided with an A pillar 12, a B pillar 14, a C pillar 16, and a D pillar 18 with a predetermined interval from a front to a rear of the vehicle.例文帳に追加

車体10は、車両前方から車両後方へ所定の間隔でAピラー12、Bピラー14、Cピラー16、Dピラー18を備えた車体となっている。 - 特許庁

例文

The shearing-reinforcing-bar ratio of the pillar 14 adjacent to the wing wall 10B is at least 0.6, while L_s/D_c is equal to or less than 1.3 when the wing wall width of the wing wall 10B is L_s and the pillar width of the pillar 14 is D_c.例文帳に追加

また、袖壁10Bに隣接する柱14のせん断補強筋比は0.6以上とされ、かつ、袖壁10Bの袖壁幅をL_s、柱14の柱成をD_cとすると、L_s/D_c≦1.3とされている。 - 特許庁

例文

To provide a structure of a C-pillar fitted with a seat belt anchor fixed thereto at a vehicle in which an opening between the C-pillar and a D-pillar is covered by the outer wall panel.例文帳に追加

CピラーとDピラーとの間の開口部が外壁パネルで覆われる車両において、シートベルトアンカーを取り付けるCピラーの構造を提供する。 - 特許庁

The bag 1 is disposed along the upper side of an automobile door from an A-pillar 20 to a C-pillar 22 and can be inflated by an inflator 2.例文帳に追加

自動車のドアの上辺に沿ってAピラー20からCピラー22までバッグ1が配置され、インフレータ2によって膨張可能とされている。 - 特許庁

The side body 5 of the vehicle applied with the defroster structure 1 has the first rear side window 52 provided between a B pillar and a C pillar 5C and the second rear side window 53 provided between a C pillar 5C and a D pillar.例文帳に追加

デフロスタ構造1を適用する車両のサイドボディ5は、BピラーとCピラー5Cとの間に設けた第1リヤサイドウィンドウ52と、Cピラー5CとDピラーとの間に設けた第2リヤサイドウィンドウ53とを有している。 - 特許庁

A guide rod 7 for guiding a longitudinal end of the curtain airbag 1 along a C pillar 2C as a guide member when the curtain airbag 1 is expanded toward a lower part of a vehicle body along the C pillar 2C is mounted to the C pillar 2C.例文帳に追加

Cピラー2Cには、このカーテンエアバッグ1が該Cピラー2Cに沿って車体下方に向って膨張するときに該カーテンエアバッグ1の後端部をCピラー2Cに沿って案内するためのガイド部材としてのガイドロッド7が取り付けられている。 - 特許庁

An A pillar 11a_1, a B pillar 11b and a C pillar 11c_1 are arranged in order from the side of a front surface 10A to the side of a rear surface 10B on a left side face 10D so as to support a roof part 12.例文帳に追加

Aピラー11a_1、Bピラー11bおよびCピラー11c_1は、屋根部分12を支えるように左側面10Dにおいて前面10A側から後面10B側へ順に配置されている。 - 特許庁

In addition, the configuration in the center pillar 2 is simplified, and the cost of the vehicle C is also reduced.例文帳に追加

また、このことは、センターピラー2内の構成を簡素化し、車両Cの低コスト化も実現する。 - 特許庁

A punch 6 comprises a pillar shape main body 61, a tip part 63 and a taper part 62 (c).例文帳に追加

ポンチ6は、円柱状の本体61、先端部63と、テーパ部62とを有する(c)。 - 特許庁

The end of the bracket 33 is connected to an inner panel 13a of a C pillar 13.例文帳に追加

ブラケット33は一端部をCピラー13のインナパネル13aに連結する。 - 特許庁

When the guide member 8 is attached to the C pillar 7, temporary fixing parts 12, 13 are inserted into the corresponding openings 23, 24 for inserting the temporary fixing parts to engage them so that the guide member 8 can be temporarily fixed to the C pillar 7.例文帳に追加

ガイド部材8をCピラー7に取り付けるに当り、各仮留め部12,13を対応する仮留め部差込用開口23,24に差込んで係合させることにより、該ガイド部材8をCピラー7に仮留めしておくことができる。 - 特許庁

A gap of a central axis 7c of the guide rod 7 and an interior surface 2f is equal or less to a gap D of an end edge 9e of a side plate part 9b at the C pillar 2C side and the interior surface 2f of the C pillar 2C.例文帳に追加

ガイドロッド7の中心軸7cと室内面2fとの間隔は、側板部9bのCピラー2C側の端縁9eとCピラー2Cの室内面2fとの間隔Dと同等以下である。 - 特許庁

The belt 80 is storted between the C pillar garnish 76 and the body inner panel 86 and, during unfolding, the belt 80 is moved to the inner side of the car room from a gap between the body inner panel 83 and the C pillar garnish 76.例文帳に追加

ベルト80はCピラーガーニッシュ76とボデーインナパネル82と間に格納されており、展開時には、ボデーインナパネル82とCピラーガーニッシュ76との隙間から車室内側へ移動する。 - 特許庁

When the C pillar garnish 50 is moved inward a compartment in developing the air bag body, the hook 54 and the claw part 42B are engaged with each other so as to prevent the C pillar garnish 50 from being detached.例文帳に追加

このため、エアバッグ袋体展開時にCピラーガーニッシュ50が車室内方へ移動した場合には、フック54と爪部42Bとが係合し、Cピラーガーニッシュ50の外れを防止する。 - 特許庁

The sleeve 2 has a regular pentagonal pillar part 2A (2B), which is internally brought into contact with the circumferential internal surface 1a at angle parts C, and is formed, by filling an anaerobic adhesive into voids E formed by the circumferential internal surface 1a and outer surfaces S which connect the adjacent angle parts C, C of the regular pentagonal pillar part 2A (2B).例文帳に追加

スリーブ2は円周内面1aに角部Cで内接する正五角形柱部2A(2B)を有し、この正五角形柱部2A(2B)の相隣接する角部C,C同士を結ぶ外面Sと円周内面1aとが成す空隙Eに嫌気性接着剤を充填して成る。 - 特許庁

To form a tension line also in a lower part where the inflator of an airbag body is not disposed without substantially expanding the pillar garnish of a side where the inflator of any one of an A pillar and a C pillar is not disposed at the time of unfolding the airbag body.例文帳に追加

エアバッグ袋体展開時にAピラーとCピラーとの何れか一方のうちインフレータが配設されない側のピラーガーニッシュを実質的に展開させること無く、エアバッグ袋体のインフレータが配設されない側の下部においてもテンションラインを形成する。 - 特許庁

This curtain air bag device is provided with a rod member 20 to be extended in the back and forth direction of the vehicle, riding over a B pillar 8 and a C pillar 9, in a lower end of a curtain air bag for covering a side window 2.例文帳に追加

サイドウインドウ(2)を覆うカーテンエアバッグ(10)の下端に、車両前後方向に延び且つBピラー(8)、Cピラー(9)に跨るようにして棒部材(20)を設ける。 - 特許庁

A clearance S for allowing the connecting band 6 to pass through is provided between the indoor surface 2f of the C pillar 2C and an end 9a of a pillar garnish 9.例文帳に追加

Cピラー2Cの室内面2fとピラーガーニッシュ9の端縁9eとの間には、連結帯6の通過を許容する間隙Sが設けられている。 - 特許庁

The guide mechanism E allows a guide roller fitted to the tip of a guide arm protruding from each corner pillar 1 of the tower main body part B to slide and contact to a guide rail 13 detachably fitted to the corner pillar 2 of the tower relay part C.例文帳に追加

ガイド機構Eは、塔本体部Bの各隅柱1から突設したガイドアームの先端に取付けたガイドローラを、塔中継部Cの隅柱2に着脱自在に取付けたガイドレール13に摺接させる構成を備える。 - 特許庁

The bag 1 is installed in state where the front part is folded along an A pillar of an automobile, and it is installed in a state where a part from the middle part to the rear part is folded along a roof side rail and a C pillar.例文帳に追加

バッグ1は、前部が自動車のAピラーに沿って折り畳まれた状態で設置され、中部から後部がルーフサイドレール及びCピラーに沿って折り畳まれた状態で設置される。 - 特許庁

This curtain air bag device is structured by providing plate members 20 to be extended in the back and forth direction of the vehicle, riding over a B pillar 8 and a C pillar 9, in parallel with each other in a curtain air bag 10 for covering a side window 2.例文帳に追加

サイドウインドウ(2)を覆うカーテンエアバッグ(10)に、車両前後方向に延び且つBピラー(8)、Cピラー(9)に跨るようにして板部材(20)を並設する。 - 特許庁

Between the indoor surface 2f of the C pillar 2C and the end edge 9e of a pillar garnish 9, a gap S admitting the passage of the connecting band 6 is provided.例文帳に追加

Cピラー2Cの室内面2fとピラーガーニッシュ9の端縁9eとの間には、連結帯6の通過を許容する間隙Sが設けられている。 - 特許庁

The gap S is covered with the lip part 10b of the weather strip 10 fitted to the C pillar 2C.例文帳に追加

間隙Sは、Cピラー2Cに装着されたウェザーストリップ10のリップ部10bによって閉鎖されている。 - 特許庁

The C pillar 7 is formed with openings 23, 24 for inserting the temporary fixing parts corresponding to the temporary fixing parts 12, 13.例文帳に追加

Cピラー7には、これらの仮留め部12,13と対応する仮留め部差込用開口23,24が設けられている。 - 特許庁

To provide a curtain airbag to cover a window part at the side of a car body and further cover a C pillar at the side of a rear seat.例文帳に追加

自動車の車体の側方の窓部を覆うカーテンエアバッグについて、後席の側方のCピラーをエアバッグで覆う。 - 特許庁

Preferably, the door panel or pillar has impact strength which is not destroyed in a 535 g steel ball drop test (temperature: -30°C, drop height: 60 cm).例文帳に追加

好ましくは、さらに(C)535g鋼球落下試験(温度:−30℃、落下高さ:60cm)において破壊しない衝撃強さを有する。 - 特許庁

Plural pillar projections 22 which are alternately planted at equal intervals respectively are provided in circumferences of two concentric circles C, C' different in circumferential distance on the base substrate 20.例文帳に追加

ベース基板20上の円周距離の異なる2つの同心円C,C’の円周に、各々等間隔で交互に植設された複数の柱状突起22を有する。 - 特許庁

The corner pillar 20 is installed between ends 16A and 16A on the corner C side of a first panel member 16a and a second panel member 16b disposed in the mutually intersecting directions to form the corner C.例文帳に追加

コーナー用柱20は、相互に交わる方向に配置されてコーナーCを形成する第1及び第2のパネル部材16a,16bのコーナーC側の端部16A,16A間に設けられる。 - 特許庁

In the vehicular skeleton structure 1, the rigidity of the pillar R/F6 is increased without increasing the number of members or the thickness of the R/F, and the rigidity of the center pillar 2 can be increased without increasing the mass of a vehicle C.例文帳に追加

このように、車両骨格構造1では、R/Fの部材点数や材厚などの増加によらずにピラーR/F6の耐性を高めているので、車両Cの質量を増加させることなくセンターピラー2の剛性を向上させることができる。 - 特許庁

A space formed between this pillar cover 1 and the pillar part admits incorporation of the electronic apparatus unit A for controlling the vehicle, an audio and image apparatus B, a navigation unit C, a radar unit D, a security alarming system E, and an ETC system F.例文帳に追加

ピラーカバー1とピラー部との間に形成される空間内には、車両制御用電子機器ユニットA、音声及び映像機器B、ナビゲーションユニットC、レーダユニットD、セキュリティ警報システムE及びETCシステムFが組み込まれている。 - 特許庁

A precast reinforced concrete pillar member 10 is constituted by embedding a large number of reinforcing rods 12 and a plurality of sheath pipes 20 in concrete C.例文帳に追加

プレキャスト鉄筋コンクリート柱部材10は、コンクリートC中に多数の鉄筋12と複数のシース管20が埋設されて構成されている。 - 特許庁

A guide rod 7 for guiding the rear end part of the curtain air bag 1 when the curtain airbag 1 is inflated from the roof side 2R downward is mounted on the C pillar 2C of an automobile.例文帳に追加

自動車のCピラー2Cには、カーテンエアバッグ1がルーフサイド2Rから下方に向って膨張するときにその後端部を案内するガイドロッド7が取り付けられている。 - 特許庁

That is, there is no cell at a portion between the headrest 34A and the C pillar garnish 24 in the airbag 16 and it is made into the non-expansion part 65.例文帳に追加

即ち、エアバッグ16におけるヘッドレスト34AとCピラーガーニッシュ24との間に入る部位にはセルがなく非膨張部65となっている。 - 特許庁

A non-expansion part 65 provided on the airbag 16 is devised to enter between a headrest 34A of a stored third row seat 34 and a C pillar garnish 24.例文帳に追加

エアバッグ16に設けられた非膨張部65が、格納された3列目シート34のヘッドレスト34AとCピラーガーニッシュ24との間に入るようになっている。 - 特許庁

Next, the optical setting resin 21 is cured by irradiating the nozzle plate 1 with an ultraviolet (UV) light, and then a cured resin part 25 consisting of a pillar-shaped part 22 and an annular part 23 is formed (c).例文帳に追加

次に、紫外(UV)光をノズルプレート1に照射して光硬化性樹脂21を硬化させ、柱状部22と環状部23とからなる硬化樹脂部25を形成する(c)。 - 特許庁

The airbag holding device 30 restricts the width C of the cross-section of the CSA body 13a in the direction orthogonal to the longitudinal direction of the A pillar so as to be narrower than the conventional Cp.例文帳に追加

エアバッグ保持装置30は、CSA本体13aの断面形状の、Aピラー長手方向と直交する方向の幅Cを、従来のCpよりも狭幅に規制する装置である。 - 特許庁

C-shaped grasping parts 33 and 34 are provided at the support arms 32 of the third jig 3, and the square pillar 12a and the cubic member 14 are grasped by the grasping parts so that both upper and under surfaces of them are wholly made parallel.例文帳に追加

第3治具3の支持腕32にはコ字状の把持部33,34を設け、これにより角柱部12a及び立方体部材14を把持して、それらの上下両面が全て平行になるようにする。 - 特許庁

On a distal end of the C pillar duct 3, a first blowing port 41 for blowing out temperature-regulated air A to the first rear side window 52 and a second blowing port 42 for blowing out the temperature-regulated air A to the second rear side window 53 are provided.例文帳に追加

Cピラー用ダクト3の先端部には、第1リヤサイドウィンドウ52へ温調空気Aを吹き出す第1吹出口41と、第2リヤサイドウィンドウ53へ温調空気Aを吹き出す第2吹出口42とが設けてある。 - 特許庁

A drainage member 6 is further connected to a connection portion C between a rear pillar inner 3I and a connection member 4, and, a horizontal installation portion 6C of the drainage member 6 is provided between the connection portion.例文帳に追加

リヤピラーインナ3Iと連結部材4との結合部分Cにさらに排水部材6を結合し、結合部分C間に当該排水部材6の横架部分6Cを架設した。 - 特許庁

A side pillar 24 having a "θ-shaped" cross section consisting of a hat member 20 and a C channel member 22 fixed to the inner side of a vehicle body outer plate 18 and a side beam 14 are fixed by a reinforcing member 34.例文帳に追加

車体外板18の内側に固定されたハット材20とCチャネル材22とによって、日の字状断面が形成された側柱24と、側梁14とを、補強部材34によって固定する。 - 特許庁

A C-pillar 4 has a guide rod 5 fixed thereto for use in guiding the rear end of a curtain bag 1 when the curtain air bag 1 is expanded in a downward direction.例文帳に追加

Cピラー4には、カーテンエアバッグ1が下方に向って膨張するときに該カーテンエアバッグ1の後端部を案内するためのガイドロッド5が取り付けられている。 - 特許庁

例文

A distance E between the center position B of the hole 2a and an optical axis I and a distance F between the center position C of the pillar section 4a and the optical axis I are not shorter than the effective radius D of a lens forming the blur correcting optical system 1.例文帳に追加

また、孔部2aの中心位置Bと光軸Iとの距離E、及び、柱状部4aの中心位置Cと光軸Iとの距離Fは、ブレ補正光学系1を形成するレンズの有効半径D以上とする。 - 特許庁

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