DRIVING-FORCEの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 9145件
(1) Development of industries as the driving force for urbanization例文帳に追加
(1)産業立地の進展により都市化が進展 - 経済産業省
The driving operation auxiliary device calculates the braking/driving force correction amount and the accelerator pedal reaction force command value on the basis of the calculated repulsive force for controlling and performs controlling the braking/driving force and the control of the accelerator pedal reaction force.例文帳に追加
車両用運転操作補助装置は、算出した制御反発力に基づいて制駆動力補正量およびアクセルペダル反力指令値を算出し、制駆動力制御およびアクセルペダル反力制御を行う。 - 特許庁
A target driving force calculation means 52 of an ECU 30 calculates a target driving force based on the accelerator opening and the car speed, and a target driving force averaging value calculation means 60 finds a target driving force averaging value (corrected target driving force) gradually changing the driving force in a process of reaching the target driving force.例文帳に追加
ECU30の目標駆動力計算手段52がアクセル開度と車速とに基づいて目標駆動力を算出し、目標駆動力なまし値計算手段60が前記目標駆動力に到達する過程において、駆動力を徐々に変化させた目標駆動力なまし値(修正目標駆動力)を求める。 - 特許庁
A differential device 20 divides the driving force of a driving motor 2 which drives a first driving wheel 4L and a second driving wheel 4R into first driving force F1 and second driving force F2 to be output to the first driving shaft 3L and the second driving shaft 3R, respectively.例文帳に追加
また、第1駆動輪4Lと第2駆動輪4Rとを駆動する駆動モータ2の駆動力は、差動装置20で第1の駆動力F1と第2の駆動力F2とに分割され、それぞれ第1の駆動軸3Lと第2の駆動軸3Rとに対して出力される。 - 特許庁
Engine driving force is transmitted to driving wheels (Step 210), and the motor driving force is temporarily increased (Step 211) while a motor driving wheel grip limit line according to engine output driving force and an estimated road friction coefficient is referred.例文帳に追加
エンジン駆動力を駆動輪に伝達し(ステップ210)、エンジン出力駆動力と、推定路面摩擦係数に応じたモータ駆動輪グリップ限界線を参照しながら、モータ駆動力を一旦増加させる(ステップ211)。 - 特許庁
The control device makes the braking device 88 operate in response to the driving force request (Acc) when the driving device operates in the operation inhibited area if the driving force which is the same as the driving force request (Acc) is generated by the driving device.例文帳に追加
制御装置は、駆動力要求(Acc)どおりの駆動力を駆動装置で発生させると駆動装置が動作禁止領域で動作するときには、駆動力要求(Acc)に応じて制動装置88を作動させる。 - 特許庁
A planetary gear device 11 divides the driving force of a differential motor 1 into third driving force FS and fourth driving force FC to be output to a first driving shaft 3L and a second driving shaft 3R, respectively.例文帳に追加
差動モータ1の駆動力は、遊星歯車装置11で第3の駆動力FSと第4の駆動力FCとに分割されて、それぞれ第1の駆動軸3Lと第2の駆動軸3Rとに対して出力される。 - 特許庁
The driving force generating mechanism 11 generates driving force by the suction force of the vacuum cleaner to move the filter 2.例文帳に追加
駆動力発生機構11は、掃除機の吸引力により駆動力を発生させ、フィルタ2を移動させることができる。 - 特許庁
To provide a braking and driving force control device for accurately suppressing change in braking force or driving force generated due to switching of a mode.例文帳に追加
モードの切り替えにより生じる制動力または駆動力の変化を、一層確実に抑制することのできる制駆動力制御装置を提供する。 - 特許庁
To control a driving system taking both of a driving force demand by a driver and a driving force demand by VDIM, etc. into consideration.例文帳に追加
運転者による駆動力要求とVDIM等による駆動力要求との両方を考慮して、駆動系を制御する。 - 特許庁
To obtain a comparatively big driving force with a simple constitution in a rotary driving device and further, to control the driving force easily.例文帳に追加
回転駆動装置において、簡単な構成で比較的大きな駆動力を得ることができ、さらにその駆動力を容易に制御する。 - 特許庁
A wheel (tire 7) is driven by at least one of the driving force of the internal combustion engine and the driving force of the motor 5, thereby driving the vehicle.例文帳に追加
内燃機関の駆動力およびモーター5の駆動力の少なくとも一方により車輪(タイヤ7)を駆動して走行する。 - 特許庁
To provide a controller of a driving force distribution device for a vehicle which can perform high accuracy control of distributing a driving force to right/left driving wheels.例文帳に追加
駆動力を左右の駆動輪へ分配する高精度の制御が可能な車両用駆動力配分装置の制御装置を提供する。 - 特許庁
To provide a driving force transmitting mechanism capable of saving a space and reducing the loss of driving force transmitted from a driving source to a driven member.例文帳に追加
省スペース化が図られるとともに、駆動源から被駆動部材に伝達される駆動力の損失が小さい駆動力伝達機構を提供する。 - 特許庁
By applying a driving force from a driving section 70 to the driving force receiving section 50, the pressing member 51 moves in the longitudinal direction of the ink pack.例文帳に追加
駆動力受動部50に駆動部70から駆動力を与えることにより、押圧部材51はインクパックの長手方向に移動する。 - 特許庁
Torque driving force of a driving motor 4b is transmitted to the base end of the flexible shaft 39 through a driving force transmitting mechanism part 50.例文帳に追加
フレキシブルシャフト39の基端部には駆動力伝達機構部50を介して駆動モータ4bの回転駆動力が伝達される。 - 特許庁
To improve the stability of control during distributing driving force when giving a driving force difference to a plurality of driving wheels.例文帳に追加
複数の駆動輪に駆動力差を与えるにあたって、駆動力を配分する際における制御の安定性を向上させること。 - 特許庁
The driving force controller 50 includes a storage unit 51 for driving force controller holding information I indicating the properties of the motor 30 for driving.例文帳に追加
駆動力制御装置50は、駆動用モータ30の性質を示す情報Iを有する駆動力制御装置用記憶部51を備える。 - 特許庁
The CPU makes variable control of the driving force transmitting proportion of the driving force transmission device according to the selected driving mode.例文帳に追加
そして、CPUは選択した駆動モードに応じて駆動力伝達装置の駆動力伝達割合を可変制御するようにした。 - 特許庁
To provide a right and left driving force distribution device capable of executing more fairly a driving force distribution corresponding to the driving state and in a simple configuration.例文帳に追加
簡易な構成で、運転状態に応じた駆動力配分をより適正に行うことのできる左右駆動力配分装置を提供すること。 - 特許庁
To provide a driving force control device for a vehicle for improving responsiveness in transmission control of driving force to right-left driving wheels.例文帳に追加
左右の駆動輪への駆動力の伝達制御に関する応答性を向上させる車両用駆動力制御装置を提供する。 - 特許庁
A first target driving force is selected at operation time of the driving force control, a second target driving force is selected at nonoperation time, and transfer time target driving force is calculated so as to gradually make the driving force shifted, when making it shift to nonoperation from operation.例文帳に追加
駆動力制御の作動時には第一目標駆動力を、非作動時には第二目標駆動力を選択すると共に、作動から非作動への移行時には駆動力を徐々に移行させるよう移行時の目標駆動力を算出する。 - 特許庁
To provide a drive controller for a vehicle which is equipped with the first driving force source and the second driving force source and controls the above second driving force source to perform necessary and enough torque assistance at travelling using the above first driving force source as a primary driving force source.例文帳に追加
第1駆動力源と、第2駆動力源とを備え、上記第1駆動力源を主駆動力源とする走行時に、上記第2駆動力源が必要にして十分なトルクアシストを行うように制御する車両用駆動制御装置を提供する。 - 特許庁
To provide a driving force controller for a vehicle, capable of making driving force control of an ASC (a driving force control means) and driving force distribution control of an AYC (a right-and-left wheel driving force distribution means) in time of turning traveling proper to improve turning performance, in the vehicle having the ASC and the AYC.例文帳に追加
AYC(左右輪駆動力配分手段)及びASC(駆動力制御手段)を備える車両において、旋回走行時におけるAYCの駆動力配分制御及びASCの駆動力制御を適正化し、旋回性能を向上させることのできる車両の駆動力制御装置を提供すること。 - 特許庁
A driving force calculating means calculates the driving force to be imparted to the vehicle in accordance with a deviation between the body speed and the target speed of the vehicle, and a driving force correcting means corrects the driving force calculated by the driving force calculating means to be increased when the body speed is reduced down to a predetermined value or lower.例文帳に追加
駆動力算出手段は、車両の車体速度と目標速度との偏差に基づいて、車両に付与すべき駆動力を算出し、駆動力補正手段は、車体速度が所定値以下にまで減少した際に、駆動力算出手段によって算出された駆動力を増大させる補正を行う。 - 特許庁
In the driving structure for the vehicle for driving the left and right driving wheel from an internal combustion engine via a driving force transmission device including a differential device, an electric generator for giving the driving force to the driving force transmission device at any one side of the left and right driving wheels from the differential device or absorbing the driving force from the driving force transmission device is provided.例文帳に追加
内燃機関より差動装置を含む駆動力伝達装置を経て左右の駆動輪を駆動する車輌の駆動構造に於いて、差動装置より左右の駆動輪のいずれか一方の側にて駆動力伝達装置に駆動力を付加し或いは駆動力伝達装置より駆動力を吸収する電動発電機を設ける。 - 特許庁
The photoreceptor unit 7 has a driving force transmitting means of transmitting a driving force to the respective photoreceptor drums and a single driving coupling part which transmits the driving force from a driving source provided on the side of a device body to the driving force transmitting means.例文帳に追加
感光体ユニット集合体7は、各感光体ドラムに対し駆動力を伝達する駆動力伝達手段と、装置本体側に設けられた駆動源からの駆動力を前記駆動力伝達手段に伝える単一の駆動連結部とを有する。 - 特許庁
In start control processing, this running controller determines whether operation is switched from a running driving force shutting-off condition in which running driving force is not transmitted to a driving wheel into a running driving force connection condition in which running driving force is transmitted to the driving wheel by operator's operation or not (step S20).例文帳に追加
発進制御処理にて、運転者の操作により、走行駆動力が駆動輪に伝達されない走行駆動力遮断状態から走行駆動力が駆動輪に伝達される走行駆動力接続状態へ切り替えられたか否かを判定する(ステップS20)。 - 特許庁
A driving apparatus for driving the pump 14 is provided with a driving force detection sensor 33 for detecting the driving force, and a warning means 34 for warning when the driving force detected by the driving force detecting sensor 33 becomes equal to or above a prescribed value is provided.例文帳に追加
ポンプ14を駆動する駆動装置15に駆動力を検出する駆動力検出センサ33を設け、該駆動力検出センサ33で検出された駆動力が所定値以上になると警告する警告手段34を設ける。 - 特許庁
In an electric vehicle 1, a driving force mutual action adjuster 104 performs correction of having reflected the amount used as the power of rotating other driving wheels, from among the output of a drive motor for driving one driving wheel, for the driving force of each driving wheel that each driving force estimator 103RL and 103RR has estimated.例文帳に追加
自動車1においては、各輪駆動力推定部103RL,103RRが推定した各駆動輪の駆動力に対し、駆動力相互作用調整部104が、1つの駆動輪を駆動する駆動モータの出力のうち、他の駆動輪を回転させる力として使われる分を反映させた補正を行う。 - 特許庁
To redistribute driving force to maintain lateral force and yaw moment, or vertical force and the yaw moment, even when the driving force to be transmitted onto a road face is limited in any of driving wheels.例文帳に追加
何れか1輪以上の駆動輪において路面に伝達できる駆動力に制限がかかった場合であっても、横力とヨーモーメント、或いは前後力とヨーモーメントを維持するように駆動力再配分を行う。 - 特許庁
When performing the push start of the engine, the control device obtains the predicted target driving force predicted after the predetermined time of the engine start based on a present target driving force and decides the predicted driving gear position based on the predicted target driving force (SR2).例文帳に追加
エンジンの押し掛け始動を行うときに、現在の目標駆動力に基づきエンジン始動の所定時間後に予測される予測目標駆動力を求め、該予測目標駆動力に基づき予測駆動ギア段を決定する(SR2)。 - 特許庁
JOINT FOR VEHICLE, FRONT AND REAR DRIVING FORCE DISTRIBUTION MECHANISM AND FRONT, REAR, LEFT, AND RIGHT DRIVING FORCE DISTRIBUTION MECHANISM FOR FOUR-WHEEL DRIVE VEHICLE, AND LEFT AND RIGHT DRIVING FORCE DISTRIBUTION MECHANISM FOR TWO-WHEEL DRIVING VEHICLE例文帳に追加
車両用継手、4輪駆動車の前後駆動力分配機構および前後左右駆動力分配機構、ならびに2輪駆動車の左右駆動力分配機構 - 特許庁
To provide a drive unit of an accessory device for a game machine, capable of simultaneously outputting two kinds of rotational driving force on the basis of the driving force of a single driving source and capable of changing the relative speed of the two kinds of rotational driving force.例文帳に追加
単一の駆動源の駆動力に基づいて二種類の回転駆動力を同時に出力できると共に二種類の回転駆動力の相対速度を変化可能な遊技機用役物装置の駆動装置を提供する。 - 特許庁
To give a driving force difference to a plurality of driving wheels to be driven by different driving force generating means, as required, while maintaining almost all driving force.例文帳に追加
異なる駆動力発生手段で駆動される複数の駆動輪間に駆動力差を与える際に、総駆動力を略維持しつつ、必要な駆動力差を与えること。 - 特許庁
To provide a driving force control device controlling driving force of a vehicle based on a driving orientation, and allowing suppression of performance of driving force control deviated from an attention degree required for the travel of the vehicle.例文帳に追加
運転指向に基づいて車両の駆動力を制御する駆動力制御装置において、車両の走行に要する注意度と乖離した駆動力制御が行われることを抑制することが可能な駆動力制御装置を提供する。 - 特許庁
To give a necessary difference in a driving force while the total driving force is approximately maintained when giving a difference in the driving force between a plurality of driving wheels driven by different power generating means.例文帳に追加
異なる動力発生手段で駆動される複数の駆動輪間に駆動力差を与えるにあたって、総駆動力を略維持しつつ、必要な駆動力差を与えること。 - 特許庁
After the filtering by the vibration damping filter 14, an arbitration means 15 compares a driver request driving/braking force y1 with a cruise request driving/braking force u2 computed by a cruise request driving/braking force arithmetic means 13 to select a larger drive force as a final request driving/braking force (y).例文帳に追加
この制振フィルタ14でフィルタリングしたフィルタ後ドライバ要求制駆動力y1 とクルーズ要求制駆動力演算手段13で演算されたクルーズ要求制駆動力u2 とを調停手段15によって比較して大きい方を最終要求制駆動力yとして選択する。 - 特許庁
Furthermore, the notification control part 20 calculates a driving force margin on the basis of the action force which can be generated and the total driving force, and calculates accelerator reaction correction quantity according to the driving force margin, and sets the blink frequency of the alarm lamp 18 according to the driving force margin.例文帳に追加
更に、報知制御部20は、発生可能な作用力と総駆動力とに基づいて駆動力マージンを求め、駆動力マージンに応じてアクセルペダル反力補正量を求めると共に、駆動力マージンに応じてアラームランプ18の点滅周波数を設定する。 - 特許庁
Driving force generated by a first driving source 35 is transmitted to a driving shaft 38 so as to rotate the driving shaft 38.例文帳に追加
第1の駆動源35で発生された駆動力が駆動軸38に伝達されて、駆動軸38が回転する。 - 特許庁
Specifically, the driving operation assist device, compares the driving and braking force correction amount by RP transmission control with the driving and braking force correction control by follow-up travel control and computes a target deceleration in the driving and braking force correction control by subtracting the driver request driving force from a value of the smaller one.例文帳に追加
具体的には、RP伝達制御による制駆動力補正量と追従走行制御による制駆動力補正制御とを比較し、小さいほうの値からドライバ要求駆動力を減算することにより、制駆動力補正制御における目標減速度を算出する。 - 特許庁
The joint controller 9 determines the driving force control range to be realized in the transit driving so as to obtain the second target driving force tFd2 on the basis of the first target driving force tFd1, and divides the second target driving force tFd2 by a real change gear ratio G so as to obtain the target engine torque tTe.例文帳に追加
また、過渡運転時に実現可能な駆動力制御範囲を判定して第1の目標駆動力tFd1から第2の目標駆動力tFd2を求め、この第2の目標駆動力tFd2を実変速比Gで除して目標エンジントルクtTeを求める。 - 特許庁
This vehicle movement control system has: a driving force distribution controller capable of imparting driving force to the right and left wheels and performing control (the driving force distribution control) to the right and left wheels; and a braking force controller capable of independently performing control (braking force control) of braking force of the right and left wheels.例文帳に追加
この車両運動制御システムは、左右の車輪に駆動力を付与すると共に左右の車輪への駆動力配分を制御(駆動力配分制御)できる駆動力配分制御装置と、左右の車輪の制動力を独立して制御(制動力制御)できる制動力制御装置とを備える。 - 特許庁
A control means (12) controls an engine (1) and motor generators (4, 5) so that a request driving force set by a request driving force setting means (29) is obtained, and causes the engine (1) to be operated by setting the request driving force to a target driving force when the request driving force is larger than a determination value by comparing the request driving force with a preset determination value.例文帳に追加
制御手段(12)は、要求駆動力設定手段(29)により設定された要求駆動力になるようにエンジン(1)とモータジェネレータ(4、5)とを制御し、また、要求駆動力と予め設定された判定値とを比較して要求駆動力が判定値よりも大きい場合に要求駆動力を目標駆動力に設定してエンジン(1)を作動させる。 - 特許庁
To provide a sufficient contact force and resistance force to stiction error, and reduce a driving voltage.例文帳に追加
十分なコンタクト力とスティクション不良に対する耐性とを有しつつ、駆動電圧を低減する。 - 特許庁
To intensify a clamping force until a maximum clamping force which can be exercised by a clamp driving means.例文帳に追加
クランプ駆動手段で発揮できる最大クランプ力までクランプ力を強化する。 - 特許庁
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