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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > control wheel steeringに関連した英語例文

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control wheel steeringの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 711



例文

To provide an electric power steering control system capable of improving steering feeling of steering wheel regardless of a steering and travelling state.例文帳に追加

操舵と走行の状態にかかわらずステアリングの操舵フィーリングを良好にすることが可能な電動式パワーステアリング制御装置を提供する。 - 特許庁

The vehicle has a steering angle ratio control means capable of variably controlling the steering angle ratio which is the ratio of the turning angle of steered wheels to the steering angle to be input in a steering wheel of the vehicle.例文帳に追加

車両には、該車両のステアリングホイールに入力される操舵角に対する操舵車輪の転舵角の比である舵角比を可変に制御する舵角比制御手段が備えられている。 - 特許庁

To provide an excellent electric power steering apparatus in which a torque ripple caused by a quantization error in a current control system generated in a slow steering state or a steering holding state, namely, vibration and noise on a steering wheel, can be suppressed.例文帳に追加

ゆっくりした操舵時や保舵時に発生する電流制御系の量子化誤差に起因するトルクリップル、即ち、ハンドルの振動や騒音を抑制できる優れた電動パワーステアリング装置を提供する。 - 特許庁

The travel control device for the vehicle includes a steering angle varying device 14 changing a relationship of a steering angle of a front wheel with respect to steering operation amount by the driver or a by-wire type steering device 76.例文帳に追加

運転者の操舵操作量に対する前輪の舵角の関係を変更する舵角可変装置14又はバイワイヤ式の操舵装置76を備えた車両の走行制御装置。 - 特許庁

例文

The control device 16 operates the steering device 10 so that the steering angle of the steering wheel 36 coincides with the target steering angle of the turning data at a time when the distance the vehicle travels from the starting point reaches to the accumulation value of the turning data.例文帳に追加

制御装置16は、車両の始点から走行した距離が旋回データの累積値に達した時点で、操舵輪36の操舵角が旋回データの目標操舵角に合致するように、操舵装置10を動作させる。 - 特許庁


例文

A steering shaft system is provided with a hydraulic control valve 1 for controlling driving of a power cylinder by the steering operation of a steering wheel, and a torque transmission direction changing means 12 provided at an intermediate part of the steering shaft system.例文帳に追加

舵取りハンドルの舵取り操作によりパワーシリンダを駆動制御する油圧制御バルブ11と、ステアリングシャフト系の途中に設けたトルク伝達方向変換手段12とを備える。 - 特許庁

The vehicle steering system includes a transmission ratio variable mechanism 22 disposed on a steering force transmission mechanism 12 linking a steering wheel 18 with steered wheels 30 and a steering control device 14 for controlling operations of the transmission ratio variable mechanism 22.例文帳に追加

操舵ハンドル18と転舵輪30とを連結する操舵力伝達機構12に設けられる伝達比可変機構22と、伝達比可変機構22の作動を制御する操舵制御装置14とを備える。 - 特許庁

In the vehicle control device, an electric power-steering device drives a front wheel motor in accordance with an amount of steering by a driver and provides a steering mechanism of the vehicle with steering assistance force.例文帳に追加

車両制御装置において、電動パワーステアリング装置は、運転者による操舵量に応じて前輪用モータを駆動し、車両のステアリング機構に操舵補助力を与える。 - 特許庁

The steering inhibition control allows the ratio of the steering amount of the wheel 4 to the operation amount of the operating member 1 when the steering should be held to be lower than when the steering should not be held.例文帳に追加

転舵抑制制御により操作部材1の操作量に対する車輪4の転舵量の比が保舵必要性のある時はない時よりも小さくされる。 - 特許庁

例文

The steering force imparted to the steering operation member by the steering force generation means (TQ) is adjusted based on a right/left differenceBq) of the braking force (Bq[f*]) imparted to the steering wheel by the braking control.例文帳に追加

制動制御によって操向車輪に付与される制動力(Bq[f*])の左右差(ΔBq)に基づいて、操舵力発生手段(TQ)により操舵操作部材に付与される操舵力が調整される。 - 特許庁

例文

The rotation of a motor 8 is controlled by emitting a control signal from a controller 15 on the basis of the rotating angle of a steering wheel 11 sensed by a steering angle sensor 13, and front wheels 5 are allowed to make steering at the desired steering angle through a steering gear box 9 and steering link mechanism 10.例文帳に追加

ステアリング角センサ13によって検出したステアリングホイール11の回転角度に基づいて、コントローラ15によって制御信号を出力して、モータ8の回転を制御し、ステアリングギヤボックス9及びステアリングリンク機構10を介して前輪5を所望の舵角で操舵する。 - 特許庁

When abnormality is caused in the main steering actuator 51M or the sub-steering actuator 51S, the steering control part 60 controls the normal steering actuator and the reaction actuator 40 as a driving source for generating steering auxiliary force according to operation of a steering wheel 30 after connecting a clutch 20.例文帳に追加

主操舵アクチュエータ51Mまたは副操舵アクチュエータ51Sに異常が発生すると、舵取り制御部60は、クラッチ20の連結後、正常な操舵アクチュエータおよび反力アクチュエータ40を、ステアリングホイール30の操作に応じた操舵補助力を発生する駆動源として制御する。 - 特許庁

After at least the first learning is completed, more preferably after the accuracy of the learned steering wheel neutral position θ_O is sufficiently raised, in the subsequent control, the steering wheel reversing control demonstrating sufficient steering wheel reversing performance even on a low friction road surface such as a frozen road surface is executed on the basis of the steering wheel angle θ_H.例文帳に追加

また、学習の少なくとも最初の1回が完了してから、より望ましくは学習されたハンドル中立位置Θ_O の精度が十分に向上してから、その後の制御は、凍結路等の低摩擦路面でも十分なハンドル戻し性能を発揮可能な、操舵角θ_H に基づいたハンドル戻し制御を実施する。 - 特許庁

The steering control device of the vehicle is equipped with an output shaft 2 installed coaxially on a steering shaft 1 and connected with the steering wheel side, a rack-and-pinion mechanism 3 to give a steering torque to the steering wheel through a steering mechanism 4, and the clutch mechanism 15 to make on and off the engagement of the steering shaft with the output shaft mechanically.例文帳に追加

ステアリングシャフト1に同軸上に配置されて、転舵輪側に連係した出力軸2と、前記転舵輪に操舵機構4を介して転舵トルクを付与するラック・ピニオン機構3と、ステアリングシャフトと出力軸との締結を機械的に断続するクラッチ機構15とを備えている。 - 特許庁

In a state of a driver holding a steering wheel 6 and the vehicle traveling straight, an electric-current command value Ia of a steering auxiliary control is corrected so that the steering force (steering torque T) of the driver becomes zero (steering torque zeroing control).例文帳に追加

運転者がハンドル6を把持した状態で、且つ車両が直進走行している状態であるとき、運転者の操舵力(操舵トルクT)が“0”となるように、操舵補助制御の電流指令値Iaを補正する(操舵トルク→0制御)。 - 特許庁

This electric power steering device is provided with a torque sensor 11 for detecting steering torque applied to a steering wheel (not shown) of a vehicle and a first control means 17 for outputting a first control signal for driving a motor M for steering assistance based on the steering torque detected by the torque sensor 11.例文帳に追加

車両の舵輪(図示せず)に加わる操舵トルクを検出するトルクセンサ11と、トルクセンサ11が検出した操舵トルクに基づき、操舵補助用モータMを駆動する為の第1制御信号を出力する第1制御手段17とを備える電動パワーステアリング装置。 - 特許庁

Detectors 15L, 15R for detecting the location of the steering wheel block 13 are installed on the steering wheel mounts 14L, 14R, and, upon detection of the steering wheel position by the detectors 15L, 15R, a display control 16 automatically changes the display position of the meter 12 in a complete instrument panel display 11.例文帳に追加

ステアリングホイール取り付け部14L,14Rにステアリングホイールブロック13の有無を検出する検出部15L,15Rを設け、この検出部によりステアリングホイールの取り付け位置を検出し、ディスプレイ制御部16は自動的にインパネ全面ディスプレイ装置11におけるメーター12の表示位置を切り替える。 - 特許庁

A driver's steering wheel operation is assisted by outputting an auxiliary steering torque in response to the bigness of the steering torque at the handle steering time of the driver and also the steering angle of the handle is detected by a steering angle detection means 103 and the control gain of the auxiliary steering torque is set in response to the bigness of the detected steering angle by a control gain set means 106.例文帳に追加

ドライバのハンドル操舵時の操舵トルクの大きさに応じて補助操舵トルクを出力することによりドライバのハンドル操舵をアシストするとともに、操舵角検出手段103によりハンドルの操舵角を検出し、制御ゲイン設定手段106により、検出した操舵角の大きさに応じて補助操舵トルクの制御ゲインを設定する。 - 特許庁

In the motion control device of the vehicle, when an emergency steering acquiring means (MKQ) acquires that the state is the emergency steering, a control means (CTL) increases a front wheel braking torque and a rear wheel braking torque.例文帳に追加

緊急操舵取得手段(MKQ)が、緊急操舵であることを取得した場合において、制御手段(CTL)は、前輪制動トルク、及び、後輪制動トルクを増加する。 - 特許庁

A control rule change means changes the control rule for controlling the steering angle of the front wheel and the steering angle of the rear wheel by a front road condition recognition means and a traveling condition detection means based on an estimated traveling road.例文帳に追加

前方道路状態認識手段と、走行状態検出手段により、制御則変更手段は、推定された走行路に基づいて、前輪の操舵角及び後輪の操舵角を制御するための制御則を変更する。 - 特許庁

To provide an electric power steering device capable of speedily stopping control while preventing a sense of incongruity and the uncontrollable state of a steering wheel caused as an assist is suddenly ceased and steering wheel operation becomes heavy when the electric power steering device is stopped.例文帳に追加

電動パワーステアリング装置の停止時にアシストが急に無くなりハンドル操作が重くなる為に発生する違和感や、「ハンドル取られ」を防止しながらも、速やかな制御の停止を可能とする電動パワーステアリング装置を提供すること。 - 特許庁

This correction is performed by converting the front wheel steering angle correction amount of the auxiliary steering control part 21 into the correction amount of a current value of the electric motor for power steering to correct the assist current or by converting the front wheel steering angle correction amount into the correction amount of the vehicle speed to correct the vehicle speed.例文帳に追加

この補正は、補助操舵制御部21の前輪舵角補正量をパワーステアリング用電動モータの電流値の補正量に換算しアシスト電流を補正することで、或いは、前輪舵角補正量を車速の補正量に換算し車速を補正することで行う。 - 特許庁

When a reaction force controller 10 performs a steer-by-wire control, the reaction force controller 10 controls a steering motor 6 so that the relative angular acceleration of the steering angle of a steering wheel 1 and the steered angle of a turning wheel 9 may be reduced when steering reaction force becomes a large state.例文帳に追加

反力コントローラ10は、ステア・バイ・ワイヤ制御を行っている際、操舵反力が大きい状態となった場合には、ハンドル1の操舵角と操向輪9の転舵角との相対角加速度が小さくなるように転舵モータ6を制御する。 - 特許庁

This input device for the vehicle is constituted to nullify operation of a control switch 16 which is an operation switch concerning a preceding car following control system in the case when a steering angle S of a steering wheel 101 detected by a steering sensor 19 is within a specified angular region by detecting existence of steering of the steering wheel 101 by the steering sensor 19.例文帳に追加

ステアリングホイール101の操舵の有無を舵角センサ19で検出し、舵角センサ19で検出されたステアリングホイール101の操舵角Sが所定の角度範囲の場合に、先行車追従制御システムに関する操作スイッチであるコントロールスイッチ16の操作を無効とするように構成した。 - 特許庁

The control system 10 includes a vehicular speed sensor 11, a roll rate sensor 14, a steering amount computing device 15a, a steering angle control device 15b, an actuator 16, and a rear wheel steering sensor 17.例文帳に追加

制御システム10は、車速センサ11、ロールレートセンサ14、操舵量演算装置15a、操舵角制御装置15b、アクチュエータ16および後輪舵角センサ17を含む。 - 特許庁

To provide a steering control device which performs steering control reflecting the variation of moment balance around the gravity center of a vehicle accompanying the variation of a rudder angle of a steering objective wheel, and can ensure favorable running stability.例文帳に追加

操舵対象車輪の舵角変化に伴う車両重心回りのモーメントバランスの変化を反映した操舵制御を行い、良好な走行安定性を確保し得る操舵制御装置を提供する。 - 特許庁

To provide a steering control device, which reduces the number of resolvers installed at the steering wheel side and is capable of detecting a turning angle, an angle detecting device, and a vehicle with the steering control device.例文帳に追加

操向輪側に設置するレゾルバの数を少なくするとともに、転舵角度を検出することができる操舵制御装置、角度検出装置および操舵制御装置付き車両を提供すること。 - 特許庁

To provide a steering control force sensor capable of using various functions incorporated in an existing steering wheel, allowing a driver to steer closer to a usual mode, and measuring a steering control force with increased precision.例文帳に追加

既存のステアリングホイールに内蔵された各種機能が使用でき、且つ、通常時に近い操舵をドライバが行うことができ、操舵力を精度良く計測することが可能なステアリング操舵力センサを提供する。 - 特許庁

When a prescribed control amount restriction condition is satisfied, so that a control amount of the steering wheel steering device is restricted, the restriction of the control amount of the steering wheel steering device reduces influence on a turn yaw moment necessary for the vehicle by changing braking force of each wheel to generate a yaw moment by a braking force difference between the right and left wheels.例文帳に追加

所定の制御量制限条件が成立し操舵輪転舵装置の制御量が制限されているときには、各車輪の制動力を変更して左右輪の制動力差によるヨーモーメントを発生させることにより、操舵輪転舵装置の制御量の制限が車両に必要な旋回ヨーモーメントに与える影響を低減する。 - 特許庁

A front and rear wheel addition yaw moment calculating part 80 of a control part 70 calculates front and rear wheel addition yaw moment to be generated by a front wheel steering device 40 and a rear wheel terminal deceleration device 7 based on an input torque induction addition yaw moment and steering angle/yaw rate induction addition yaw moment.例文帳に追加

制御部70の前後輪付加ヨーモーメント演算部80では、入力トルク感応付加ヨーモーメントと舵角/ヨーレート感応付加ヨーモーメントとを基に、前輪操舵装置40と後輪終減速装置7とで発生させる前後輪付加ヨーモーメントを演算する。 - 特許庁

If the internal temperature T of an electronic control unit is then less than a first threshold temperature T1, it is discriminated whether or not the steering angle of a steering wheel is within a prescribed steering angle midpoint range, and only when the steering angle of the steering wheel is within the steering angle midpoint range, driving of the stopping motor is restarted.例文帳に追加

その後、電子制御ユニットの内部温度Tが第1しきい温度T1未満に下がると、ステアリングホイールの操舵角度が所定の舵角中点範囲内であるか否かを判断して、ステアリングホイールの操舵角度が舵角中点範囲内である場合に限り、停止中の電動モータの駆動を再開する。 - 特許庁

Predetermined relation among a hysteresis degree in a change of a steering angle to the change of the steering force, a steering characteristic value corresponding to a steering period of the steering wheel H, and a control gain of the actuator M by the controller 15 is stored.例文帳に追加

操舵力の変化に対する操舵角の変化のヒステリシスの程度と、ステアリングホイールHの操舵周期に対応する操舵特性値と、その制御装置15によるアクチュエータMの制御ゲインとの予め定めた関係を記憶する。 - 特許庁

The correction steering control calculation part 42 is configured to output a non-zero correction steering command angle θad* so as to take the turning angle θt of a steered wheel as the optimum steering angle θt* when the correction steering determination part 43 determines that correction steering is being performed.例文帳に追加

そして、修正操舵制御演算部42は、修正操舵判定部43により修正操舵が行われていると判定された場合に、転舵輪の転舵角θtを適正転舵角θt*とするべく、ゼロでない修正操舵指令角θad*を出力するようにした。 - 特許庁

To provide a vehicle steering control device capable of suppressing a sense of incongruity caused by a driver not being able to recognize automatic steering, and preventing troublesomeness caused by a steering reaction force by the automatic steering acting on a steering wheel point by point, and its method.例文帳に追加

運転者が自動転舵を認識できないことに起因する違和感の抑制と、自動転舵による操舵反力が逐一ハンドルに作用することに起因するわずらわしさの防止とを共に図ることができる車両用操舵制御装置を提供する。 - 特許庁

To change a steering angle ratio according to a steering angle of a steering by only a mechanical constitution without using electric control equipment such as a motor in a variable steering angle ratio unit provided with an input shaft connected to the steering side and an output shaft connected to a wheel side.例文帳に追加

ステアリング側に連結される入力軸と、車輪側に連結される出力軸とを備えた舵角比可変ユニットにおいて、モータ等の電気制御機器を用いずに機械的な構成のみで、ステアリングの操舵角に応じて舵角比を変化させる。 - 特許庁

By this steer-by-wire system 10 and its control program PG1, when the steering of road wheels 30 and 30 is restricted because a driving current to a steering actuator 33 is limited, a steering reaction force is increased, and the steering of a steering wheel 11 is restricted as well.例文帳に追加

本発明のステアバイワイヤシステム10及びその制御プログラムPG1によれば、転舵用アクチュエータ33への駆動電流が制限されることで操舵輪30,30の転舵が規制されたときには、操舵反力が増大してハンドル11の操舵も規制される。 - 特許庁

To improve assembling workability and reduce the weight of an entire mechanism when a control mechanism controlling a hydraulic mechanism for steering according to rotating operation manipulation of a steering wheel and a reduction mechanism transmitting the rotation of the steering wheel to the control mechanism are provided.例文帳に追加

操向ハンドルの回転操作に応じて操向用油圧機構を制御する制御機構や、操向ハンドルの回転を減速して前記制御機構に伝動する減速機構を設けるにあたり、組立性を向上させると共に、機構全体の軽量化を図る。 - 特許庁

An electronic control unit 81 for controlling main steering, an electronic control unit 82 for controlling sub-steering and an electronic control unit 83 for controlling reaction force are provided in order to control a main steering actuator 51M and a sub-steering actuator 51S for imparting a driving force to a steering mechanism 10 and a reaction force actuator 40 for imparting the reaction force to a steering wheel 30.例文帳に追加

舵取り機構10に駆動力を与える主操舵アクチュエータ51Mおよび副操舵アクチュエータ51Sと、ステアリングホイール30に反力を与える反力アクチュエータ40を制御するため、主操舵制御用電子制御ユニット81、副操舵制御用電子制御ユニット82、および反力制御用電子制御ユニット83が設けられている。 - 特許庁

In a return swivel control processing in this lighting control system, a normal swivel characteristic based on vehicle speed and a swivel characteristic reducing a swivel angle when the steering angle is reduced between a return starting steering angle and a third stipulated steering angle are set when the steering wheel is returned from the steering angle having the saturated steering angle or larger to the straight advancing steering angle (S100, S130).例文帳に追加

車両用灯火制御システムにおける戻りスイブル制御処理では、飽和舵角以上の操舵角から直進舵角へとハンドルが戻される場合、車速に基づく通常スイブル特性と、戻開始舵角と第三規定舵角との間で、操舵角が減少すればスイブル角が減少するスイブル特性とを設定する(S100、S130)。 - 特許庁

Since an emergency avoidance operation detection means detects the emergency avoidance operation of a driver from the steering state of a steering wheel, and the variable steering angle control means controls to the steering output corresponding to the emergency avoidance operation, the variable steering angle steering device can perform the steering angle control matched to the emergency avoidance intention of the driver when the emergency avoidance operation is performed.例文帳に追加

可変舵角操舵装置は、緊急回避操作検出手段が、ステアリングホイールの操舵状態から運転者の緊急回避操作を検出し、可変舵角制御手段が緊急回避操作に対応する操舵出力に制御するので、緊急回避操作が行われた際に、運転者の回避意図に適合する舵角制御を行うことができる。 - 特許庁

To provide a steering actuator system capable of performing wheel steering control by steer-by-wire and having damper function for suppressing vibration from wheel side.例文帳に追加

ステア・バイ・ワイヤによる車輪操向制御が可能で、車輪側からの振動を抑制するダンパ機能を有するステアリングアクチュエータシステムを提供する。 - 特許庁

To prevent a danger of collision with a rack by limiting a steered wheel angle of a steering wheel and reducing inclination of a machine body during an automatic steering travel control.例文帳に追加

自動ステアリング走行制御中においては操舵輪の切り角を制限して車体の傾きを少なくし、ラック等への衝突の恐れを回避すること。 - 特許庁

Further, function switches SW1, SW2 for sending an on-off signal to the system control part 5 are arranged on the steering wheel of the vehicle or in the neighborhood of the steering wheel.例文帳に追加

更に、システム制御部5にオン・オフ信号を送る機能スイッチSW1、SW2が車両のステアリングホイール20にまたはステアリングホイール20の近傍に配設される。 - 特許庁

To provide a rear wheel steering device, attaining compatibility between reduction in rolling resistance of a rear wheel and securing of steering stability of a vehicle even when a control system fails.例文帳に追加

後輪の転がり抵抗を減らすことと、制御系の失陥時にも車両の操安性が確保されることを両立する後輪操舵装置を提供する。 - 特許庁

To provide a rear wheel steering control device which corrects the target steering angle of right-left rear wheels in response to respective unit loads per travel wheel, restrains a driver from feeling a sense of incongruity in vehicle behavior when traveling on a bad road.例文帳に追加

悪路走行時等に運転者が車両挙動に違和感を覚えることを抑制すべく、それぞれの輪荷重に応じて左右後輪の目標舵角を補正する後輪操舵制御装置を提供する。 - 特許庁

The control includes one for decreasing the steering assist force according to the increase of the vertical vibration of the steered wheel, and one for increasing the steering assist force according to the increase of the horizontal vibration of the steered wheel.例文帳に追加

操舵輪の上下振動の増大に応じて操舵補助力を減小させる制御と、操舵輪の横振動の増大に応じて操舵補助力を増大させる制御の2通りがある。 - 特許庁

The target steering angle of the front wheel and the target steering angle of the rear wheel are operated based on the detected operation quantity, the detected behavior index value, the detected behavior change condition value, and the stored control model.例文帳に追加

検出された操作量、挙動指標値、挙動変化条件値と、記憶された制御モデルとに基づき、前輪目標舵角と後輪目標舵角を演算する。 - 特許庁

When the steering wheel 7 is rotated in a reverse direction, the motor 58 is rotated in the reverse direction by the control device 57 to return the steering wheel 7 to the neutral point.例文帳に追加

また、ハンドル7が上記とは逆方向に回転すると、制御装置57によりモータ58を上記とは逆方向に回転させてハンドル7を中立点に復帰させる。 - 特許庁

When the difference in wheel speed exceeds the threshold, the braking on μ split road is judged, and the steering mechanisms 2 and 3 are controlled so as to add a control steering angle to the one having the smaller wheel speed.例文帳に追加

車輪速の差がしきい値を超えている場合には、μスプリット路上での制動とみなされ、車輪速の小さい方に制御舵角を加えるように舵取り機構2,3が制御される。 - 特許庁

例文

The electronic control unit computes a small value of a gain α when the steering wheel 11 vibrates, and computes a large value of the gain α when the steering wheel 11 does not vibrate due to a non-inverting operation.例文帳に追加

そして、ハンドル11に振動が発生しているときには小さな値のゲインαを演算し、操舵ハンドル11が非反転操作されて振動が発生していないときには大きな値のゲインαを演算する。 - 特許庁

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