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control wheel steeringの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 711



例文

The signal is inputted to a control means 50 and the control means 50 operates a front wheel steering angle to be driven, a throttle angle and braking amount based on the signal and a value of a car speed detected by a car speed detection means and drives each of a steering driving means 60, a throttle driving means 70 and a brake driving means 80.例文帳に追加

この信号は、制御手段50に入り、制御手段50では、この信号及び車速検出手段により検出した車速の値を基に、駆動すべき前輪舵角、スロットル角度、ブレーキ量を演算して、それぞれステア駆動手段60、スロットル駆動手段70、ブレーキ駆動手段80を駆動する。 - 特許庁

To provide a deceleration control device of a vehicle capable of obtaining optimal deceleration in accordance with circumstances, without releasing the hand from the steering wheel, when deceleration control of the vehicle is performed on the basis of the traveling environment or traveling conditions of the vehicle.例文帳に追加

車両の走行環境又は走行条件に基づいて車両の減速制御が行われる場合に、ハンドルから手を離すことなく、状況に応じた最適な減速度を得ることが可能な車両の減速制御装置を提供する。 - 特許庁

The user interface supports voice enabled interactions, as well as other modes of interaction, such as manual interactions using control panels such as dashboard or steering wheel mounted control panels.例文帳に追加

ユーザーインターフェースは、制御盤、例えばダッシュボードまたはステアリングホイールに取り付けられた制御盤を用いて、ボイスイネーブルインタラクションをサポートするだけでなく、インタラクションの他のモード、例えばマニュアルインタラクションもサポートする。 - 特許庁

Scroll direction setting switches 16, 17 each setting the scroll direction of a road map displayed on a display device, and a scroll control switch 18 performing the scroll control of the road map are separately provided in a left switch disposal part 21A and a right switch disposal part 21B of the steering wheel 14.例文帳に追加

表示装置に表示された道路地図のスクロール方向を設定するスクロール方向設定スイッチ16、17と、道路地図をスクロール制御するスクロール制御スイッチ18とを、ステアリングホイール14の左スイッチ配置部21A、右スイッチ配置部21Bに別々に設けた。 - 特許庁

例文

To provide a traveling auxiliary device of a vehicle for suppressing the generation of any sense of incompatibility in a driver, and for executing smooth auto-cruise control by regulating acceleration control by an ACC system according to the level of the grip of a steering wheel by the driver.例文帳に追加

運転者におけるハンドル把持の程度に応じてACCシステムによる加速制御を規制することにより運転者における違和感の発生を抑制して円滑なオートクルーズ制御を実行し得る車両の走行補助装置を提供する。 - 特許庁


例文

If the obstacle can not be evaded just by the braking operation of the own vehicle 1 and when either one of control parts 60, 65, 70, or 75 can be operated normally, the vehicular behavior control parts 60, 65, 70, and 75 are switched to evasive traveling modes in accordance with a steering wheel operation and a vehicular behavior.例文帳に追加

そして、自車両1の制動操作のみで障害物を回避できない場合で各制御部60,65,70,75の何れかが通常に作動した際は、ハンドル操作と車両挙動に応じ車両挙動制御部60,65,70,75を回避走行モードに移行させる。 - 特許庁

An engine is started once the power control part 15 determines that the steering wheel is pulled with a force beyond a starting threshold as an engine starting operation, under an engine start permission state, including a condition that a communication between the portable machine 11 and the power control part 15 is achieved.例文帳に追加

電源制御部15は、携帯機11との通信が成立したことを条件として含むエンジン始動許可条件下で、始動閾値を超える力でステアリングホイールが牽引されたことをエンジン始動操作として判断してエンジンを始動させる。 - 特許庁

When a lateral displacement amount control of a movable structure for a rolling control is started, a steering angle θ, a wheel speed ω, a yaw rate Φ, forward and backward acceleration α_xT, lateral acceleration α_yT, and a motor rotation angle ϕ are first detected by a vehicle condition detecting part 21.例文帳に追加

ローリング制御用可動構成物の横変位量制御が開始されたとき、先ず車両状態検出部21で操舵角θ、車輪速ω、ヨーレートΦ、前後加速度α_xT、横加速度α_yT、およびモータ回転角φを検出する。 - 特許庁

To provide a vehicular integrated control device capable of enhancing the vehicular stability by integrally controlling each actuator of at least two of a steering system, a control system and a drive system at an optimum distribution according to the grip degree of each wheel.例文帳に追加

各車輪のグリップ度に応じて、操舵系、制動系、駆動系のうち、少なくとも2つの系の各アクチュエータを最適な配分で統合的に制御して、車両安定性を向上することができる車両の統合制御装置を提供する。 - 特許庁

例文

Accordingly, either the speed control method or the torque control method is selected depending on the travel mode, which is set by the steering means in the wheel device, and thereby, the motor is driven, and then a stability at the travel vehicle is obtained and also a limited power is effectively used.例文帳に追加

上記構成によれば、車輪装置の操舵手段に設定される走行モードに応じて、速度制御方法またはトルク制御方法の一方が選択され、この制御方法によりモータが駆動されることにより、車両走行時の安定を図ることができ、また有限の動力を有効に使用することができる。 - 特許庁

例文

In a front wheel steering state where a rear side directional control valve 62 is set in a neutral position, third and fourth supply and discharge oil passages 36, 37 are connected to a drain channel 23 on a side closer to the rear side directional control valve 62 than a double pilot check valve 5.例文帳に追加

リヤ側方向切換バルブ62が中立位置に設定された前輪操向状態下においては、第3及び第4給排油路36、37を、ダブルパイロットチェックバルブ5よりもリヤ側方向切換バルブ62側においてドレーン流路23に接続する。 - 特許庁

The control device for a vehicle is characterized in that it is equipped with an air pressure alarm system 6 which detects air pressure of each wheel 2 respectively and emits an alarm when either air pressure of the wheel deviates from a prescribed value, and a characteristics changing means 6 which changes the control characteristics of the power steering for the vehicle according to the air pressure of the wheels.例文帳に追加

各車輪2それぞれの空気圧を検出し、何れかの車輪の空気圧が所定範囲から逸脱したときに警報を発する空気圧警報システム6と、前記車輪の空気圧に応じて車両のパワーステアリング装置の制御特性を変更する特性変更手段6と、を備えていることを特徴とする車輌制御装置。 - 特許庁

When the control of the path of the vehicle is determined to be activated or updated (350, 450), based on the amount of the steering operation by the driver and the vehicle speed at that moment, the target rudder angle of the steering wheel for making the vehicle travel along with the target path required for the vehicle to arrive at the target arrival position in direction of the target forward movement is calculated (500).例文帳に追加

車両の軌跡の制御を開始又は更新すべきと判定したときには(350、450)、その時点に於ける運転者の操舵操作量及び車速に基づいて車両が目標進行方向にて目標到達位置に到達するに必要な目標軌跡に沿って車両を走行させるための操舵輪の目標舵角を演算する(500)。 - 特許庁

When the state is changed from ignition OFF to ignition ON, a steer-by-wire control device 40 recognizes the rotational angle of a steering wheel based on the detection signal to be received from a steering angle sensor 30, and also recognizes the tire steered angle based on the detection signal received from a turning angle sensor 57.例文帳に追加

イグニッションOFFからイグニッションONとなったとき、ステアバイワイヤ制御装置40は、ステアリングアングルセンサ30から入力される検出信号に基づいてハンドル回転角を認識するとともに、転舵角センサ57から入力される検出信号に基づいてタイヤ切れ角を認識する。 - 特許庁

This vehicle is provided with a control means driving a motor based on the instructions of an accelerator and a voice generation means outputting a voice indicating running motion on as to operate the voice generation means when a detection sensor detects the contact of a user by providing the detection sensor detesting the contact with a handle on the handle steering a steering wheel.例文帳に追加

アクセルの指示に基づきモータを駆動する制御手段と、走行動作を示す音声を出力する音声発生手段とを備え、操舵輪を操舵するハンドルにハンドルへの接触を検知する検知センサを設け、検知センサが使用者の接触を検知したときに音声発声手段が動作するようにした車両。 - 特許庁

To provide a control device of an electric power steering device capable of certainly carrying out fail judgement by offsetting output voltage of an electric current detection circuit by varying standard voltage by a microcomputer, etc. by providing the standard voltage in the electric current detection circuit of a motor and setting this offset output voltage by regarding it as the output voltage when a steering wheel is at a neutral position.例文帳に追加

モータの電流検出回路に基準電圧を設けてマイコンなどで基準電圧を可変にすることにより、電流検出回路の出力電圧をオフセットさせ、このオフセットされた出力電圧をハンドルが中立位置にある場合の出力電圧とみなして設定し、フェール判定を確実に行えるようにすることにある。 - 特許庁

To provide an automotive parking brake device having at least two steered wheels on the same axle, with the steering angle of each wheel being selectively imposed by each electric actuator controlled by a direction control unit which determines the steering angle of each steered wheel as a function of at least one signal delivered from an automotive path control member.例文帳に追加

同一車軸上の少なくとも2つの車輪2がステアリング車輪であり、各車輪2のステアリング角度が各電気的アクチュエータ3によって選択的に与えられ、各電気アクチュエータ3は方向を制御する制御ユニット4によって制御され、この制御ユニット4は各ステアリング車輪のステアリング角度を自動車の軌道制御部材から送信された少なくとも1つの信号の関数で決定する、自動車の駐車ブレーキ装置。 - 特許庁

The torque control device for the engine uses one of the plurality of the established correlations based on detection results of steering wheel angles and vehicle speed and a target value of engine torque amount according to detected depression amount of the accelerator is calculated.例文帳に追加

そして、エンジンのトルク制御装置は、ハンドルの操舵角及び車速の検出結果から、複数設定された相関関係のうちの一つを用いて、検出されたアクセル踏込み量に応じたエンジントルク量の目標値を導出する。 - 特許庁

In this control method of an electric motor 10 to generate reaction force when a driver operates a steering wheel, behavioral reaction is corrected to become larger when the anti-lock brake system works by generating the larger behavioral reaction, the larger behavior of the vehicle is.例文帳に追加

運転者がステアリングホイールを操作する際の反力を発生させる電動機10の制御方法において、車両の挙動が大きいほど大きな挙動反力を発生させ、アンチロックブレーキシステムの作動時には前記挙動反力が大きくなるように補正する。 - 特許庁

Since the dog clutch 46 is fastening-released by a solenoid 43 in emergency and a steering actuator is operated by instruction from an electronic control unit to steer the wheel, behavior of the vehicle is stabilized not depending upon the skill of the driver to avoid the emergency.例文帳に追加

また緊急時にはドグクラッチ46をソレノイド43で締結解除し、電子制御ユニットからの指令でステアリングアクチュエータを作動させて車輪を転舵するので、ドライバーの技量に依存せずに車両挙動を安定させて緊急事態を回避することができる。 - 特許庁

To provide a distance-to-empty extension control system by low-loss cornering, for reducing energy consumption by reducing cornering resistance by generating a lateral force required in cornering by using an optimum combination between a front wheel steering angle and a drive force difference moment.例文帳に追加

前輪舵角と駆動力差モーメントとの最適な組み合わせによって旋回時に必要な横力を発生させることにより、コーナリング抵抗を低減することによってエネルギー消費を低減する低損失旋回による航続距離延長制御システムを提供すること。 - 特許庁

An electronic control unit 47 determines whether or not a vehicle is in a straight traveling state based on each detected value input from a wheel speed sensor 41, a steering angle sensor 42, a rotational angle sensor 43, a lateral acceleration sensor 45 and a yaw rate sensor 46.例文帳に追加

電子制御ユニット47は、車輪速センサ41、操舵角センサ42、回転角センサ43、横加速度センサ45およびヨーレートセンサ46から入力した各検出値に基づいて車両が直進走行状態であるか否かを判定する。 - 特許庁

Then, the steering wheel of the vehicle is affected by the rut not a little, for example, is caught by the rut even during straight travel, so that swivel control of swivelling and adjusting the optical axis direction of the head light is stopped (step S109).例文帳に追加

すると、車両の操舵輪が、直進走行中であっても轍に捉えられたりして、その影響を少なからず受けることとなるため、ヘッドライトの光軸方向をスイブルさせ調整するスイブル制御が中止される(ステップS109)。 - 特許庁

To provide a front suspension device to control the toe angle of a wheel during roll with a feeling of a physical disorder prevented from occurring during steering simultaneously with suppression of a change of attitude in a roll direction with high-efficiency and make straight advance stability and stability during turning compatible with each other.例文帳に追加

効率よくロール方向の姿勢変化を抑制すると同時に、操舵時の違和感を防止しながら、車輪のトー角をロール時にコントロールし、直進安定性と旋回時の安定性を両立することのできるフロントサスペンション装置を提供する。 - 特許庁

An infrared signal to control the on-vehicle electrical equipment is memorized in correspondence with each of switches 2 by receiving the infrared signal from a remote controller device of the on-vehicle electrical equipment by a light receiving part 8 when the switches 2 provided on the steering wheel 1 are continuously pressed down for more than a specified period of time.例文帳に追加

ステアリングホイール1に設けたスイッチ2が所定時間以上連続して押下げられたとき、車載電気機器のリモコン装置からの赤外線信号を受光部8により受光して、車載電気機器を制御するための赤外線信号を、それぞれのスイッチ2に対応付けて記憶させる。 - 特許庁

Furthermore, the engine is stopped once the power control part 15 determines that the steering wheel is pressed with a force beyond a stopping threshold as an engine stopping operation, under an engine stop permission state, including a condition that a vehicle 2 is in a running stop state.例文帳に追加

また、電源制御部15は、車両2が走行停止状態であることを条件として含むエンジン停止許可条件下で、停止閾値を超える力でステアリングホイールが押圧されたことをエンジン停止操作として判断してエンジンを停止させる。 - 特許庁

A restoration damper 14 for demonstrating the force for returning the wheel 5 in the straight posture and a steering actuator 17 capable of nullifying the control force of an operation rod 17a are interposed in parallel between a knuckle arm 13 fitted to the guide arm 4 and a truck frame 8 forming a fixed part on a vehicle body 1 side.例文帳に追加

案内アーム4に取り付けたナックルアーム13と、車体1側固定部となる台車枠8との間に、車輪5を直進姿勢に戻す力を発揮させる復元ダンパ14と、作動ロッド17aの制御力をゼロとすることが可能な操舵用アクチュエータ17を、並列に介装させる。 - 特許庁

A stabilization moment MS for inhibiting deviation of the vehicle is operated based on the forward/backward force difference ΔFX between the right and left wheels and the deviation in the motional state quantity ΔVM at the time of μ-split control, and a rear wheel modified steering angle target value δrt is operated based on the stabilization moment MS.例文帳に追加

μスプリット制御時、左右輪の前後力差ΔFX及び運動状態量偏差ΔVMに基づいて車両の偏向を抑制するための安定化モーメントMSが演算され、この安定化モーメントMSに基づいて後輪修正舵角目標値δrtが演算される。 - 特許庁

The motor-driven wheelchair is provided with a car body frame 1 having the sitting part 10 for making the user sit, a motor drive unit 3 arranged on the car body frame 1, a drive wheel 2 rotatably disposed to the car body frame 1 or the motor drive unit 3 and a steering part 14 for operation control.例文帳に追加

電動車椅子は、使用者を着座させるための着座部10をもつ車体フレーム1と、車体フレーム1に配置された電動ユニット3と、車体フレーム1または電動ユニット3に回転可能に配設された駆動車輪2と、運転操縦用の操縦部14とを有する。 - 特許庁

As a result, rotation of the toe control gear 18 is regulated, and thereby when the steering wheel 2 is rotated and the first rod 14 is moved in the vehicle width direction, the second rod 15 and the third rod 16 are integrally moved in the vehicle width direction.例文帳に追加

これによりトーコントロールギヤ18の回転が規制されるため、ステアリングホイール2が回転されて第1のロッド14が車幅方向に移動されると第2のロッド15と第3のロッド16とが車幅方向に一体的に移動される。 - 特許庁

To continuously control on-vehicle electrical equipment by a switch provided on a steering wheel even when the new on-vehicle electrical equipment is mounted by removing previously loaded on-vehicle electrical equipment or the new on-vehicle electrical equipment is additionally loaded.例文帳に追加

当初搭載されていた車載電気機器を取り外して新たな車載電気機器を取り付けた場合や新たな車載電気機器を追加搭載した場合でも、引き続き、ステアリングホイールに設けたスイッチで当該車載電気機器の制御ができるようにする。 - 特許庁

To provide an operating valve mechanism which can avoid the sudden opening and closing of a liquid passage, can prevent the sudden change of a supply amount of hydraulic fluid in the case that it is employed, for example, for the steering wheel cylinder of a duo-servo drum braking device, and can realize impact damping at sudden braking time and fine control of braking force.例文帳に追加

液通路の急激な開閉を回避することができ、例えばデュオサーボ式ドラムブレーキ装置のホイールシリンダに採用した場合に、作動液の供給量の急激な変化を防止し、急制動時の衝撃緩和や制動力の微調整を実現することのできる開閉弁機構を得る。 - 特許庁

A tractor is configured to connect a handle post 17 for supporting an operation shaft 16 of a steering wheel 6 to a box-shaped supporting case 23 mounted on a lower vehicle body 1, to dispose a valve 24 for hydraulic control in the space inside the supporting case 23.例文帳に追加

ステアリングハンドル6の操作軸16を支持するハンドルポスト17を、下方の車体1上に附設された箱型形状の支持ケース23に連結支持すると共に、該支持ケース23の内部空間内には油圧制御用のバルブ24を設置してあることを特徴とするトラクタの構成とする。 - 特許庁

Then, the electronic control unit 24 changes the size of a dead band in an assist map used for calculating target assist torque Ta to be given to the turning operation of a steering wheel 11 by a driver by driving an EPS motor 15 based on the determined level of the reliability.例文帳に追加

そして、電子制御ユニット24は、判定した信頼性レベルに基づき、EPSモータ15を駆動させて運転者による操舵ハンドル11の回動操作に対して付与する目標アシストトルクTaを計算するために用いるアシストマップにおける不感帯の大きさを変更する。 - 特許庁

To prevent inconvenience of deteriorating vibration control rubber of a damper, when grease of a shaft slide surface of a telescopic mechanism sticks to the damper, when arranging the damper for preventing the transmission to a steering wheel of vibration generated in a transmission ratio variable mechanism.例文帳に追加

伝達比可変機構にて発生する振動のステアリングホイールへの伝達を防止するダンパーを設けた場合、テレスコピック機構のシャフトスライド面のグリースがダンパーに付着し、ダンパーの防振ゴムを劣化させてしまうという不具合を防止する。 - 特許庁

To reduce labor of a driver when the driver operates a steering wheel and pedals, and at the same time adequately changing a running condition of a vehicle in a moving amount control device for the vehicle which controls the moving amount of the vehicle.例文帳に追加

本発明は、車両の移動量を制御する車両の移動量制御装置に関し、ステアリングホイールやペダル類の操作時に運転者の労力を軽減しつつ、車両の走行状態を適切に変更させることを目的とする。 - 特許庁

A target rotating radius calculating part 201 calculates a target rotating radius in accordance with the control input of a steering wheel 3, an obstacle position detecting part 202 detects the position of an obstacle around the vehicle, a vehicle trace predicting part 203 predicts the passing range of a vehicle as a vehicle trace.例文帳に追加

目標回転半径算出部201は、ステアリングホイール3の操作量に基づいて目標回転半径を算出し、障害物位置検出部202は車両周囲の障害物の位置を検出し、車両軌跡予測部203は車両の通過する範囲を車両軌跡として予測する。 - 特許庁

To provide a driving force distributing device in which the absolute value of the steering angle is equal to or less than the predetermined value, and any disturbance of the behavior of a four-wheel drive can be prevented even when the vehicle makes a turn, and a control method of the same.例文帳に追加

操舵角の絶対値が所定操舵角以下であり、且つ車両が旋回している状態である場合においても4輪駆動車両の挙動が乱れることを防止できる駆動力配分装置及び駆動力配分装置の制御方法を提供すること。 - 特許庁

When the seating sensor 61 detects getting-on of the driver, the control part 11 drives the motors 22a, 23a to make the steering wheel 2 approach a driver's seat 60 by at least either one out of the tilt mechanism 22 or the telescopic mechanism 23.例文帳に追加

制御部11は、着座センサ61により運転者の乗車が検知されると、モータ22a,23aを駆動させ、チルト機構22及びテレスコピック機構23のうち少なくとも一方によりステアリングホイール2を運転席60に近づけさせる。 - 特許庁

In the prompter type vehicular operation input device, input operation to an operation icon 201 displayed on a display screen can be operated by remote control from a touch operation screen 12a1 provided in a steering wheel located in the position different from that of the display screen.例文帳に追加

プロンプター方式の車両用操作入力装置であって、表示画面に表示された操作アイコン201への入力操作が、表示画面とは別位置のステアリングホイールに設けられたタッチ操作面12a1から遠隔操作可能となっている。 - 特許庁

The responsiveness of a steering assist command value of an assist control means detecting the wheel speed of a vehicle body, determining the bad road from the magnitude of the difference between the right and left wheel speed, and deciding a motor current value excited in an electric motor based on the assist characteristic is enhanced, and the assist characteristic is enhanced so as to cancel the input torque generated by the kick back.例文帳に追加

車体の車輪速度を検出し、左右車輪速の差の大きさから悪路を判定し、アシスト特性に基づいて電動モータに流すモータ電流値を決定するアシスト制御手段の操舵補助指令値の応答性を高め、キックバックにより発生する入力トルクを打ち消すようにアシスト特性を高める。 - 特許庁

In case where it is determined that the deviation is caused by rotation of the steering wheel by the determination means, the control means sets the prescribed value to be larger as the absolute value, and sets a proportion coefficient in determining the output to be small as the absolute value than those in case where it is determined that it is caused by rotation of the steered wheel.例文帳に追加

ここで、判定手段により偏差がハンドルの回転に起因するものであると判定される場合、転舵輪の回転に起因するものであると判定される場合に比べ、制御手段は上記所定値を絶対値として大きくすると共に、出力を算出する際の比例係数を絶対値として小さくする。 - 特許庁

The integrated type steering wheel remote control switch is characterized in that it includes a housing attached to the steering wheel; a printing circuit board fixed in the housing and formed with a plurality of operation switches and a switch circuit; a dial turnably provided between the housing and the printing circuit board; and a switching means for outputting an operation signal of the operation switch to the system selected by turning the dial.例文帳に追加

本発明による統合型ステアリングホイールリモコンスイッチは、ステアリングホイールに装着されるハウジングと、前記ハウジング内に固定され、複数の操作スイッチとスイッチ回路とが形成された印刷回路基板と、前記ハウジングと印刷回路基板との間に回動可能に設けられたダイヤルと、前記ダイヤルを回動させて選択したシステムに前記操作スイッチの操作信号を出力するスイッチング手段とを含んで構成されたことを特徴とする。 - 特許庁

Only in the case of operating a handle switch 11 provided in a steering wheel 9 of a vehicle 1, follow-up control is executed by a controller 3, and even in a condition that a running environment is changed in a complicated manner, the follow-up control is executed by simple operation, and judging of during control can be clearly performed.例文帳に追加

車両1のステアリングホイール9に設けられたハンドルスイッチ11を操作している場合のみコントローラ3により追従制御を実施するようにし、走行環境が複雑に変化する状況であっても簡素な操作で追従制御を実施し、しかも制御中であることの判断が明確に行えるようにする。 - 特許庁

In a brake control device for a vehicle to control a brake force generated at the brake system of a vehicle based on the operation of an operation body arranged at a steering wheel and operation of a brake pedal, a brake force generated based on operation of the operation body is limited to a given upper limit value lower than a maximum brake force generated by a brake system through the operation of the brake pedal.例文帳に追加

ステアリングホイールに設けられた操作体の操作及びブレーキペダルの操作に基づいて車両の制動系にて発生する制動力を制御するようにした車両用制動制御装置において、当該操作体の操作に基づいて発生しうる制動力をブレーキペダルの操作にて当該制動系にて発生しうる最大制動力より小さい所定の上限値に制限するようにした。 - 特許庁

When an arrival limit determining unit 120 determines that an arrival sound is troublesome according to vehicle information (brake, steering wheel operation, winker operation, vehicle velocity, etc.) acquired by a vehicle information acquisition unit 104, a control unit 107 performs control so that no arrival sound is generated, or the arrival sound is stepwise varied, or the arrival sound is modified.例文帳に追加

着信制限判定部120が、車両情報取得部104により取得される車両情報(ブレーキ、ハンドル操作、ウィンカー操作、車速等)に基づき、着信音が鳴ると危険であると判定した時、制御部107を介して着信音を鳴らさないように着信音を制御する、着信音のボリュームを段階的に変化させる、または着信音を変更させるように制御する。 - 特許庁

It is determined based on the necessary angle information which of the relative angle and the absolute angle of the steering wheel is required by each control device 30, 31, and it is determined based on the determination result which signal between the signal showing the relative angle and the signal showing the absolute angle is to be output to each control device 30, 31.例文帳に追加

そして、この必要角度情報に基づいて各制御装置30,31がステアリングホイールの相対角度及び絶対角度のいずれを必要としているかを判断し、この判断結果に基づいて各制御装置30,31に相対角度を示す信号及び絶対角度を示す信号のいずれの信号を出力するかを決定する。 - 特許庁

Only if a returning state of a steering wheel is determined, and if torsion bar torque detected by a torque sensor is not smaller than a torsion bar torque threshold Tset set in a range narrower than a dead zone range of assist torque, and assist torque is smaller than a threshold, returning torque is generated to provide return control.例文帳に追加

ステアリングが戻り状態であると判別されたときであって、トルクセンサで検出されたトーションバートルクが、アシストトルクの不感帯領域よりも小さい領域に設定したトーションバートルクしきい値Tset以上であり、且つアシストトルクがしきい値未満であるときにのみ、戻しトルクを発生させて戻し制御を行うものである。 - 特許庁

When a front camera 11 detects information on an object around the vehicle 100, an electronic control unit 1 makes a light emission unit 71 installed on a horn pad 61 provided to a steering wheel 21 emit light based on the information on the object, and thereby, the driver of the vehicle 100 can easily recognize the position of the horn pad 61.例文帳に追加

車両100の周辺に存在する物体の物体情報をフロントカメラ11が検出すると、電子制御ユニット1は当該物体情報に基づいて、ステアリングホイール21に備えられたホーンパッド61に設置された発光部71を発光させるため、車両100の運転者はホーンパッド61の位置を容易に認識することができる。 - 特許庁

例文

This rear wheel steering control device for a vehicle includes an instruction toe angle setting means 119 for setting the instruction toe angles of the left and right rear wheels of a vehicle and a state amount detection means 17 for detecting the kinetic state amount of the vehicle.例文帳に追加

車両の左右後輪の指示トー角を設定する指示トー角設定手段119と、車両の運動状態量を検出する状態量検出手段17と、を備え、指示トー角と検出された実トー角との偏差に基づき操作量を算出し、この操作量に基づいて車両の左右後輪に設けられたアクチュエータ11を作動させることによってトー角を変化させる後輪操舵制御装置である。 - 特許庁

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