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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > intake-manifoldの意味・解説 > intake-manifoldに関連した英語例文

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intake-manifoldの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1137



例文

A high pressure inlet bled air heating system includes a plurality of pipes 20 to receive the hot compressed air from a bled air discharge manifold of a compressor, and these pipes extend into the intake duct 10 of the compressor and are positioned uniformly separated, and a plurality of lateral openings 44 distributed evenly in the longitudinal arrangement are provided in positions mating with the opening(s) of adjacent pipe.例文帳に追加

圧縮機抽気吐出マニホールドからの加熱圧縮空気を受け入れる複数の管20を含み、これらの管は圧縮機の吸気ダクト10内に延びていて互いに均等に離隔しており、その長さに沿って均等に分布した複数の横に開いた開口44を隣の管の開口と整合した位置に有している。 - 特許庁

In the arranging direction of a branch pipe arrangement 10 of the intake manifold, a partition board 27 is provided penetrating the branch pipe arrangement 10, which extend from the branch pipe 10a positioned at one end to the branch pipe 10c positioned at the other end to divide each inside of the branch pipes 10a, 10b and 10c into a plurality of passages.例文帳に追加

インテークマニホールドの分岐管配列10の配列方向において、一端に位置する分岐管10aから他端に位置する分岐管10cまで延伸して分岐管10a、10b、10cの内部をそれぞれ複数の通路に区画する区画板27を分岐管配列10を貫通するように備える。 - 特許庁

Downstream end 9a of an EGR passage 9, extended from the exhaust port 8a of a water- cooled EGR cooler 8, is opened in the middle of a communication passage 6 leading from the air outlet 3d of intercooler 3 to the air inlet 5a of the intake manifold 5, so that the water leaked from the EGR cooler 8 is stagnated in the intercooler 3.例文帳に追加

水冷式EGRクーラ8の排気出口8aから延設したEGR通路9の下流端9aをインタークーラ3の空気出口3dからインテークマニホールド5の空気入口5aに至る連絡通路6の中間部に開口させたことにより、EGRクーラ8から漏出した水をインタークーラ3に溜めるようにした。 - 特許庁

In the configuration for breathing and reducing the blow-by gas passing through the breather chamber, a pressure regulating valve 18 is provided in a blow-by gas outlet portion of the breather chamber 22 for regulating pressure in the breather chamber 22 and a throttle 16a is formed in an inlet portion of the intake manifold 16 for admitting the blow-by gas passing through the breather chamber 22.例文帳に追加

ブリーザ室22を通過したブローバイガスを吸気還元する構成において、ブリーザ室22のブローバイガス出口部に、ブリーザ室22内の圧力を調圧する調圧弁18を設けるとともに、該ブリーザ室22を通過したブローバイガスが侵入する、吸気マニホルド16の入口部に、絞り16aを形成した。 - 特許庁

例文

To maintain smooth opening and closing operation of an air flow control valve by suppressing deformation of a valve shaft caused by deformation of a cylinder head, when the valve shaft of the air flow control valve is arranged which extends from a branch pipe positioned at one end to a branch pipe positioned at the other end in an arranging direction of the branch pipes in an intake manifold having a plurality of branch pipes.例文帳に追加

複数の分岐管を有するインテークマニホールドにおいて、その分岐管の配列方向における一端に位置する分岐管から他端に位置する分岐管まで延出する気流制御弁の弁軸を配置した場合に、シリンダヘッドの変形に起因する弁軸の変形を抑制することで、気流制御弁の円滑な開閉動作を維持する。 - 特許庁


例文

In this outboard motor 1 equipped with an oil cooler 24 for cooling a lubricating oil, the oil cooler 24 is arranged on a lower part of an intake manifold 21 arranged on a side surface of a main body 7 of an engine 3, and the oil cooler 24 is arranged between the main body 7 of the engine 3 and an oil filter 22 through which the lubricating oil passes.例文帳に追加

潤滑オイルを冷却するオイルクーラ24を備えた船外機1において、エンジン3の本体7側面に配置された吸気マニフォールド21の下方にオイルクーラ24を配置すると共に、エンジン3の本体7と潤滑オイルを濾過するオイルフィルタ22との間にオイルクーラ24を配置したものである。 - 特許庁

To provide a polyamide resin composition that shows reduced deterioration of material property even under specifically high service temperature and humidity, namely in an engine room, having excellent damping property, fluidity, product appearance, welding property and welding strength, particularly being suitably usable as parts to be used in motor vehicles, for example, intake manifold, cylinder head cover.例文帳に追加

高温度のエンジンルームという特殊な使用温度、湿度条件下においても材料特性の低下が少なく、制振性、流動性、製品外観性、溶着性、ウエルド強度に優れ、特にインテークマニホールド、シリンダーヘッドカバー等の自動車エンジンルーム内で使用される部品用途に好適に使用できるポリアミド樹脂組成物を提供する。 - 特許庁

In the V-type engine 1, the intake manifold 12 positioned between the banks 2 and 3 is provided with a plurality of first pipe parts 12a respectively connected to a combustion chamber 6 of cylinders of the one bank 2, and a plurality of second pipe parts 12b respectively connected to the combustion chamber 6 of the cylinders of the other bank 3.例文帳に追加

V型のエンジン1において、両バンク2,3間に位置するインテークマニホールド12は、一方のバンク2における各気筒の燃焼室6にそれぞれ繋がる複数の第1管部12aと、他方のバンク3における各気筒の燃焼室6にそれぞれ繋がる複数の第2管部12bとを備える。 - 特許庁

A resin intake manifold 1 containing a hollow part 3a is manufactured by integrally forming a first resin part 10 having a first welding part 12 formed outside an opening end 11a and a second resin part 20 having a second welding part 22 formed outside an opening end 21a and joined to the first welding part 12 by vibration welding.例文帳に追加

中空部3aを含む樹脂製インマニ1は、開口端11aの外側に第一溶着部12が形成された第一樹脂部品10と、開口端21aの外側に設けられて第一溶着部12に接合する第二溶着部22が形成された第二樹脂部品20とを、振動溶着により一体に形成したものである。 - 特許庁

例文

In the mounting flange 13 of the intake manifold 8, a plurality of cylinder head mounting bosses 28 are formed in such a manner as to be located around adjacent branch openings 13e, 13f and 13g, and a plurality of delivery pipe fixing bosses 27 are formed in such a manner as to be located between the adjacent bosses 28.例文帳に追加

吸気マニホールド8の取付フランジ13に、隣接するブランチ開口部13e、13f及び13gの周囲に位置するように複数のシリンダヘッド取付ボス28を形成すると共に、隣接するシリンダヘッド取付ボス28の間に位置させて、複数のデリバリパイプ固定用ボス27を形成した。 - 特許庁

例文

A blow-by gas supply passage through which blow-by gas in which gas and liquid are separated in a cylinder head cover 4 can be supplied to an intake manifold adapter 6 side is formed in a coated member 8 for protecting fuel system components including a fuel pipe 7 arranged in the cylinder row direction of a cylinder head 3.例文帳に追加

シリンダヘッド3の気筒列方向に配列される燃料管7を含む燃料系部品を保護するための被覆部材8内に、シリンダヘッドカバー4内で気液を分離したブローバイガスをインマニアダプター6側へ供給することのできるブローバイガス供給通路を形成させて構成する。 - 特許庁

The driving means for adjusting opening of the variable valve V drives an actuator 41 by utilizing negative pressure of an intake manifold 9, or drives a step motor M with an output from a map information memory unit 53 for storing the relation between the engine speed and opening of the variable valve V as the map information.例文帳に追加

可変バルブVの開度を調節する駆動手段には、吸気マニホールド9の負圧を利用してアクチュエータ41を駆動する制御と、エンジン回転数と可変バルブVの開度との関係をマップ情報として収納するマップ情報格納部53からの出力によりステップモータMを駆動する制御とがある。 - 特許庁

To increase degree of freedom in design and improve jointing strength at a slanting line part in a jointing line when producing a vehicular intake manifold having plural branch pipes horizontally arranged side by side and bent in an intermediate part by welding first and second jointing members made of a synthetic resin.例文帳に追加

並列配置されるとともに中間部が屈曲される複数の分岐管を有する車両用吸気マニホールドを、合成樹脂製の第1および第2接合部材の溶着によって製造するにあたり、設計の自由度を大幅に増大させることを可能としつつ、接合ラインでの傾斜ライン部の接合強度を充分高める。 - 特許庁

A control computer C calculates estimated exhaust gas recirculation quantity by using a predetermined calculation formula and difference between pressure in an exhaust gas supply passage 28 in an upstream of a flow rate regulating valve 29 provided by a pressure detector 30 and pressure in an intake manifold 16 provided by the pressure detector 31.例文帳に追加

制御コンピュータCは、圧力検出器30によって得られた流量調整弁29よりも上流の排気ガス供給通路28内の圧力と、圧力検出器31によって得られたインテークマニホールド16内の圧力との差と、所定の算出式とを用いて、推定排気ガス還流量を算出する。 - 特許庁

A power generating system 1 includes an output control controller 81 adjusting opening of the throttle valve 3 to keep power generation output of a generator 11 at target output and a main fuel control controller 82 adjusting opening of the main fuel adjusting valve 51 adjusting opening of the main fuel adjusting valve 51 to keep pressure in the intake manifold 22 at target pressure corresponding to power generation output.例文帳に追加

発電システム1は、発電機11の発電出力が目標出力になるようスロットルバルブ3の開度を調整する出力制御コントローラ81と、吸気マニホールド22内の圧力が発電出力に応じた目標圧力になるよう主燃料調整弁51の開度を調整する主燃料制御コントローラ82とを有している。 - 特許庁

This multi-cylinder engine, having an electric apparatus for engine, arranges an electrode terminal 19 of the electric apparatus (for instance, alternator 4 in the embodiment) in a location opposed to a cylinder train direction end face of a part (for instance, intake manifold 15 in the embodiment) fixed to a position adjacent to the electric apparatus.例文帳に追加

エンジン用電気装置を備える多気筒エンジンを、前記電気装置(例えば実施の形態中のオルタネータ4)の電極端子19が、前記電機装置と隣接した位置に固定される部品(例えば実施の形態中の吸気マニホールド15)のシリンダ列方向端面と対向する部位に配設されるものとする。 - 特許庁

This intake manifold 11 vibrates in large oscillation in a sliding direction around a connecting section P with the cylinder head 10 along with the vibration of the body operated and such vibration is transferred to the separation wall of a separator installed on the cover 3a through the stay 9 to help the oil attached on the separation wall drop down quickly.例文帳に追加

このインテークマニホールド11は、運転される同機関の振動に伴い、シリンダヘッド10との接続部分Pを中心とする揺動方向に大きな振幅をもって振動し、その振動がステー9を介してカバー3aに設けられたセパレータの分離壁に伝達されることで、同分離壁に付着したオイルが速やかに滴下するようになる。 - 特許庁

To provide a swirl flow generator of an internal combustion engine capable of restraining large force from operating in the direction for separating from a valve opening position on a valve element by a flow of air in the turning direction with the curve center line of an intake manifold as the center, when holding the valve element of an air current control valve in a valve opening position.例文帳に追加

気流制御弁の弁体を開弁位置に保持しているとき、インテークマニホールドの湾曲中心線を中心とする旋回方向への空気の流れにより、上記弁体に対し開弁位置から離れる方向への大きな力が働くことを抑制できる内燃機関の渦流発生装置を提供する。 - 特許庁

A throttle valve 22 and an air-fuel mixing device 23 are sequentially disposed in an intake manifold 4, an ignition plug 35 is provided facing to a combustion chamber 19, the throttle valve 22 can be controlled by a rotation speed control signal R via a governor actuator 25, and the ignition timing of the ignition plug 35 is controlled by an ignition timing control signal S via an ignition coil 34.例文帳に追加

吸気マニホールド4にスロットル弁22と空燃混合器23とを順に設け、燃焼室19に臨ませて点火プラグ35を設け、スロットル弁22を回転速度制御信号Rによりガバナアクチュエータ25を介して制御可能に構成し、点火プラグ35の点火時期を点火時期制御信号Sにより点火コイル34を介して制御するように構成する。 - 特許庁

The pressure in an intake manifold 20 is detected by a pressure sensor 22 in driving a starter motor 24 by a starter switch 27, and the driving of the starter motor 24 by the starter switch 27 is controlled by an ECU (engine control unit) 10 until the detection of the atmospheric pressure by the pressure sensor 22 is completed.例文帳に追加

スタータスイッチ27によってスタータモータ24を駆動させる際、圧力センサ22によってインテークマニホールド20内の圧力を検出し、圧力センサ22による大気圧の検出が完了するまで、ECU(エンジン制御装置)10により、スタータスイッチ27によるスタータモータ24の駆動を規制するようにする。 - 特許庁

In a vehicle C having a hybrid power unit of a parallel type consisting of a combination of the internal combustion engine 1 and motor generators MG1 and MG2, the rotation speed of the engine is increased or decreased in the state that the pressure in an intake manifold 4, a surge tank 10 and the like of the engine 1 is lowered when the engine 1 is interrupted or started.例文帳に追加

内燃機関1とモータ・ジェネレータMG1およびMG2とを組み合わせたパラレル式のハイブリッド動力装置を備えた車両Cでは、内燃機関1を停止または始動させる際に、内燃機関1の吸気マニホールド4およびサージタンク10等の内部を減圧させた状態で機関回転数が低下または増加させられる。 - 特許庁

To provide a gas temperature estimating device for an internal combustion engine, capable of more accurately estimating a temperature at an outlet of gas by considering how much temperature of the gas, which passes through a gas distribution pipe having an inlet and the outlet such as an intake manifold and an exhaust recirculating pipe, changes between at the inlet and at the outlet.例文帳に追加

インテークマニホールドや排気還流管等の入口部及び出口部を有するガス流通管を通過するガスが、同入口部と出口部とでどれだけ温度変化を起こすかを考慮することで、同ガスの同出口部における温度をより精度良く推定し得る内燃機関のガス温度推定装置を提供すること。 - 特許庁

The internal combustion engine 10 is provided with a manifold pressure sensor 51 detecting a negative pressure in intake passages 25 and 35 toward the downstream side of a throttle valve 37, a throttle opening sensor 52 detecting a throttle opening in the throttle valve 37, and a control device 53 controlling a fuel injection valve 47 based on the respective detection signals of the respective sensors 51 and 52.例文帳に追加

内燃機関10が、スロットル弁37よりも下流側の吸気通路25,35における負圧を検出する吸気圧センサー51と、スロットル弁37におけるスロットル開度を検出するスロットル開度センサー52と、各センサー51,52の各検出信号に基づき、燃料噴射弁47を制御する制御装置53とを備える。 - 特許庁

To provide an air intake manifold of a multicylinder internal combustion engine for preventing sticking of carbon by a temperature drop in EGR gas in an EGR pipe for constituting a downstream end part of an EGR gas passage, and restraining a fluctuation in an EGR quantity between a plurality of cylinders by arranging a heat reserving chamber for exhibiting the superior heat reserving function.例文帳に追加

良好な保温機能を発揮する保温室を設けることにより、EGRガス通路の下流端部を構成するEGRパイプでのEGRガスの温度低下によるカーボンの付着を防止すると共に、複数のシリンダ間でのEGR量のばらつきを抑制することができる多気筒内燃機関の吸気マニホルドを提供する。 - 特許庁

When the passage structure is positioned in relation to the intake manifold body along the joining line before welding, an inward and outward direction dimension A of an inside flash reservoir 23 is formed to be longer than an inward and outward direction dimension B of an outside flash reservoir 24 by a predetermined ratio, and volume of the inside flash reservoir is established to be larger than the volume of the outside flash reservoir.例文帳に追加

そして、合成樹脂製吸気マニホールド本体に対し合成樹脂製通路構成部材を溶着前に接合ラインに沿って位置合わせした際、内側バリ溜り23の内外方向の寸法Aを外側バリ溜り24の内外方向の寸法Bよりも所定の比率だけ長くなるように形成し、内側バリ溜りの容積を外側バリ溜りの容積よりも大きくなるように設定している。 - 特許庁

In this driving method and device for the internal combustion engine having at least one control variable of the internal combustion engine controlled, by relying on the signals representing the fresh air charge capacity, a throttle valve angle and an inlet pipe pressure are determined, and the signals representing the filling capacity are formed on the basis of the throttle flap angle and the intake manifold pressure.例文帳に追加

内燃機関の少なくとも一つの制御変数が外気充填量を表す信号に依存して制御される、内燃機関の運転方法および装置において、スロットル弁角度と吸入管圧力とが求められ、且つこれ等のスロットル弁角度と吸入管圧力に基づいて、この充填量を表す信号が形成される。 - 特許庁

The intake manifold 100 comprises: a surge tank part 400 and a resonator 500 provided therein; a communication part 650 for communicating the surge tank part 400 with the resonator part 500; and a resin-made flame arrester 600 having a plurality of opening parts for connecting the surge tank part 400 to the resonator part 500.例文帳に追加

インテークマニホールド100は内部に設けられたサージタンク部400およびレゾネータ部500と、サージタンク部400およびレゾネータ部500とを連通する連通部650と、連通部650に設けられ、サージタンク部400とレゾネータ部500とを接続する複数の開口部を有する樹脂製のフレームアレスタ600とを備える。 - 特許庁

A start controller for the diesel engine 100a is provided with a valve 84 provided in an intake manifold 12 of the diesel engine, and a start control part 200 reducing a suction air capacity to at least one combustion chamber interior of the diesel engine during cranking by closing the valve before cranking of the diesel engine.例文帳に追加

ディーゼルエンジン100aの始動制御装置は、ディーゼルエンジンの吸気マニホールド12に設けられたバルブ84と、ディーゼルエンジンのクランキング前にバルブを閉じることによって、クランキング時におけるディーゼルエンジンの少なくとも1つの燃焼室内への吸入空気量を低減させる始動制御部200と、を備える。 - 特許庁

This device comprises a fixing recess part 6 and a fixing member 4 having a fixing piece 4a, an elastic piece 4d, and a fitting piece 4f and can easily fix an existing solenoid valve 1 to an intake manifold 5 at a low cost with good storability without changing the outer shape of the solenoid valve 1 itself.例文帳に追加

固定用凹部6と、固定片4aと弾性片4dと嵌入片4fとを有した固定部材4とを備えて構成し、既存のソレノイドバルブ1自体の外形状を変更することなく、容易かつ安価に、しかも収納性良く当該ソレノイドバルブ1をインテークマニホールド5に固定できるようにした。 - 特許庁

An air connector 22 is provided between a throttle and a surge tank 21, the gas lead-in pipe 23 is provided on the air connector 22, and the intake manifold 24 is provided from the surge tank 21 connected to the air connector 22 to surround the air connector 22 and the lead-in pipe 23.例文帳に追加

スロットルからサージタンク21の間にエアコネクタ22を設け、該エアコネクタ22にガス導入用のパイプ23を設け、さらに、エアコネクタ22に接続された前記サージタンク21からインテークマニホールド24を前記エアコネクタ22及び導入パイプ23を囲むようにして設けて成るように構成する。 - 特許庁

While, the newest value and the last time value of the data on the suction air volume are simply averaged in a 4ms period, and a basic fuel injection quantity Tp is arithmetically operated on the basis of a simple average value, and a phase delay corresponding to a filling delay to an intake manifold is also imparted by weightedly averaging the basic fuel injection quantity Tp.例文帳に追加

一方、前記吸入空気量のデータの最新値と前回値とを、4ms周期で単純平均し、該単純平均値に基づいて基本燃料噴射量Tpを演算し、更に、該基本燃料噴射量Tpを加重平均して吸気マニホールドに対する充填遅れに対応する位相遅れを与える。 - 特許庁

The low fuel consumption for the high combustible output is attempted by burning the circulating air-fuel mixture and air by ionizing it in high density by arranging an extreme ultraviolet radiation radiator capable of radiating extreme ultraviolet radiation central wavelength of which is 184.9 nm uniformly in the air-fuel mixture or the air circulating in the gasoline engine or in the inside of an intake manifold of the diesel engine.例文帳に追加

ガソリンエンジン若しくはディーゼルエンジンのインテークマニホールド内を流通する混合気若しくは空気に、均等に且その中心波長が184.9nmの遠紫外線を放射しえる遠紫外線放射体を配設せしめ、流通する混合気や空気を高密度にイオン化させて燃焼させることにより、高燃焼性出力に伴う低燃費化を図る。 - 特許庁

In this EGR passage structure of an internal combustion engine where an EGR passage for guiding the EGR gas into an intake manifold from an exhaust pipe, is partially mounted in adjacent to a water jacket 10 formed in a cylinder head 1 as an EGR cooling passage 5, a downwardly recessed part 5b is formed on the EGR cooling passage 5.例文帳に追加

吸気マニホールド内に排気管からEGRガスを導くEGR通路の一部を、EGR冷却通路5としてシリンダヘッド1内に形成されたウオータジャケット10に隣接して設けた内燃機関において、前記EGR冷却通路5に下方にくぼむ凹部5bを設けた内燃機関のEGR通路構造。 - 特許庁

The power generation system 1 has a pressure control controller 82 for adjusting opening of the air-fuel mixture adjusting valve 36 so that pressure of the intake manifold 22 becomes target pressure, and an output control controller 81 for adjusting opening time of a plurality of main fuel injection valves 51 so that power generation output of the generator 11 becomes target output.例文帳に追加

発電システム1は、吸気マニホールド22の圧力が目標圧力になるよう混合気調整弁36の開度を調整する圧力制御コントローラ82と、発電機11の発電出力が目標出力になるよう複数の主燃料噴射弁51の開時間を調整する出力制御コントローラ81とを有している。 - 特許庁

To provide a front part structure of an engine for a vehicle capable of attaining impact absorption by earlier deformation of an other divided body of an intake manifold on front collision and maintaining shape holding performance of a base part divided body on further load input and suppressing early breakage of the base part divided body by utilizing mutual resin properties on local load input and suppressing interference with a fuel distribution tubes.例文帳に追加

正面衝突時に、吸気マニホルドの他部分割体が早期に変形して、衝撃吸収を図り、さらなる荷重入力時に基部分割体の形状保持性能を維持でき、局部的荷重入力時に、互いの樹脂性質を活かして基部分割体の破壊が早まることを抑制し、燃料分配管との干渉を抑制する車両用エンジンの前部構造を提供する。 - 特許庁

With an engine 1 stopped and an assist motor for the turbocharger 5 operated in the state that an EGR valve 7B is fully opened, intake air compressed into predetermined pressure by a compressor 5A is distributed from an exhaust manifold 6 to a turbine 5B via the EGR valve 7B and an EGR passage 7A, in spite of the blade performance dispersion of the turbine 5B and the compressor 5A.例文帳に追加

エンジン1が停止し、かつ、EGR弁7Bが全開した状態でターボチャージャ5のアシストモータが作動することにより、タービン5Bやコンプレッサ5Aの羽性能のバラツキに拘わらず、コンプレッサ5Aで所定圧に加圧された吸入空気がEGR弁7BおよびEGR通路7Aを介して排気マニホールド6からタービン5B側へ流通する。 - 特許庁

例文

The control device injects liquid from a liquid injection valve 42 provided on an intake manifold 41 at predetermined timing during a period from completion of spark ignition combustion right before operation switching to a moment of a start of suction of air contained in mixed gas provided for the first self ignition combustion right after operation switching to a combustion chamber 24 when operation is switched from spark ignition operation to premixed compression ignition combustion.例文帳に追加

制御装置は、火花点火運転から予混合圧縮自着火運転に運転を切り換えるとき、同運転切換え直前の火花点火燃焼の終了後から同運転切換え直後の最初の自着火燃焼に供される混合ガスに含まれる空気が燃焼室24に吸入され始める時点までの期間内の所定の時期に、インテークマニホールド41に備えられた液体噴射弁42から液体を噴射する。 - 特許庁

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