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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > vehicle speed sensor ''a''に関連した英語例文

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vehicle speed sensor ''a''の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 831



例文

When the preceding vehicle is moved in an accelerated state outside a detection range of a vehicle-to-vehicle distance sensor 1, the acceleration limit value ACCmax immediately before missing the preceding vehicle is maintained at 0.6G and output to the vehicle speed command value limiting unit 344.例文帳に追加

先行車が加速状態で車間距離センサ1の検出範囲外に移動した場合には、見失う直前の加速制限値ACCmaxを0.6Gのまま維持して車速指令値制限部344へ出力する。 - 特許庁

A controller 19 of the surrounding vehicle information providing system 11 acquires information on the travel states of an associated vehicle by means of a GPS receiver 12, a vehicle speed sensor 13 and an acceleration sensor 14.例文帳に追加

周辺車両情報提供装置11のコントローラ19は、GPS受信機12、車速センサ13、加速度センサ14により自車の走行状態に関する情報を取得する。 - 特許庁

The automatic idling stopping device for a vehicle comprises a control device 11 having a timer 10 inside, a speed sensor 12, a shift lever sensor 13, a brake sensor 14, and an ignition sensor 15.例文帳に追加

タイマ10を内蔵している制御装置11と、速度センサ12と、シフトレバーセンサ13と、ブレーキセンサ14と、イグニッションセンサ15とを有する。 - 特許庁

The vehicle lamp control device 1 acquires the travelling speed of the vehicle detected by a speed sensor 21, and enhances the illuminance of the lamps 2 as the travelling speed increases, even when the distance to the obstacle is long.例文帳に追加

車輌灯制御装置1は、速度センサ21が検出する車輌の走行速度を取得し、走行速度が速いほど障害物までの距離が遠くてもランプ2の照度を高める。 - 特許庁

例文

The control device 20 for an electric power steering device stores the vehicle speed on the basis of the pulse period from a vehicle speed sensor 40 (S12) and calculates the acceleration or deceleration speed on the basis of the pulse period (S16).例文帳に追加

電気式動力舵取装置の制御装置20は、車速センサ40からのパルスの周期に基づき車速を格納し(S12)、また、パルスの周期に基づき加減速度を演算する(S16)。 - 特許庁


例文

A vehicle speed sensor 15 is connected to a controller C and the controller controls a solenoid current command value SI such that an opening of a variable orifice becomes small when a vehicle speed signal Sv from the vehicle speed sensor is zero or at a set very low speed area and a steering angle speed signal Sω is zero or a value near to it.例文帳に追加

コントローラCには車速センサ15を接続する一方、コントローラは、車速センサからの車速信号Svがゼロまたは設定極微速域にあり、かつ、操舵角速度信号Sωがゼロまたはそれに近い値のとき、可変オリフィスの開度が小さくなるようにソレノイド電流指令値SIを制御する構成にしている。 - 特許庁

To enable even an in-vehicle electronic apparatus with a low-performance microcomputer installed therein to perform sound volume control by utilizing vehicle speed pulses from a vehicle speed sensor.例文帳に追加

処理能力の低いマイクロコンピューターを搭載した車載用電子機器であっても、車速センサーからの車速パルスを利用して音量制御を行える。 - 特許庁

When starting of travel of the vehicle is detected on the basis of a vehicle speed signal from a vehicle speed sensor 1, power supply to the car navigation device 2 is resumed.例文帳に追加

その後、車速センサ1からの車速信号に基づいて、車両の走行開始を検出すると、カーナビゲーション装置2への電力供給を再開する。 - 特許庁

In case of the stopping of the self-diagnostic processing (S34), vehicle information such as vehicle speed based on a pulse signal from a wheel speed sensor 71 is displayed on the display device for the vehicle.例文帳に追加

自己診断の処理が中止された場合には(ステップS34)、車両用表示装置に車輪速センサ71からのパルス信号に基づく車速等の車両情報を表示する(ステップS35)。 - 特許庁

例文

The obstacle detecting lamp 14 for illuminating a direction of the obstacle detected by the in-vehicle camera 27 or the like when the vehicle speed detected by the vehicle sensor 36 is a specific speed or below, is provided.例文帳に追加

車速センサ36で検出された車速が、一定の速度以下である場合に、車載カメラ27等により検出された障害物の方向を照光する障害物検知用専用灯14を設けた。 - 特許庁

例文

The vehicle speed V is sensed by a vehicle speed sensor 25 as the vehicle operating condition, and with higher V, the incremental correcting portion is made smaller as the situation has a higher cooling effect for the fuel.例文帳に追加

そして、車両の運転状態として車速Vが車速センサ25にて検出され、この車速Vが速いほど燃料に対する冷却効果が高いことから増量補正分が小さくされる。 - 特許庁

At this time, since a determination is made that the side force becomes the predetermined value or more based on a vehicle speed detected by a vehicle speed sensor and a steering angle detected by a steering angle sensor or a stroke of a suspension damper detected by a stroke sensor, an accurate determination can be performed with a simple constitution.例文帳に追加

このとき、車速センサで検出した車速と、操舵角センサで検出した操舵角とに基づいて、あるいはストロークセンサで検出したサスペンションダンパーのストロークに基づいてサイドフォースが所定値以上になったと判定するので、簡単な構成で精度の良い判定が可能になる。 - 特許庁

An operation state and a traveling state of one's own vehicle are detected by an accelerator opening sensor 12, a vehicle speed sensor 14, and an inter-vehicle distance measurement part 16.例文帳に追加

アクセル開度センサ12、車速センサ14、及び車間距離計測部16によって、自車両の走行状態及び操作状態を検出する。 - 特許庁

The traveling state of an own vehicle and the operating state of a driver are continuously detected by an accelerator opening sensor 12, a vehicle speed sensor 14 and an inter-vehicle distance measurement part 16.例文帳に追加

アクセル開度センサ12、車速センサ14、及び車間距離計測部16によって、自車両の走行状態及びドライバの操作状態を連続して検出する。 - 特許庁

Those grammar dictionaries 62a to 62d and language dictionary 64 are selectively used based upon a vehicle speed V from a vehicle speed sensor 42, a current position P from a GPS device 44, a yaw rate Y from a yaw rate sensor 46, and a heart rate H from a heart rate sensor 34.例文帳に追加

これらの文法辞書62a〜62d及び言語辞書64は、車速センサ42からの車速V、GPS装置44からの現在位置P、ヨーレートセンサ46からのヨーレートY、心拍数センサ34からの心拍数Hに基づいて選択される。 - 特許庁

This system compares the position and speed obtained when it is detected that the vehicle 23 is decelerated to the lower speed than constant speed within a monitoring range of the sensor with the position and speed of a forward low-speed vehicle 22, predicts whether or not traffic congestion is developing, and prepares traffic congestion information.例文帳に追加

車両23がセンサの監視範囲内で一定速度以下に減速して検出されたとき、その位置と速度を前方の低速車両22の位置と速度と比較して、渋滞が成長しているか否かを推測し渋滞情報を作成する。 - 特許庁

The conditions of a speed, a steering angle and a shift position are input from a wheel speed sensor, a steering angle sensor and a shift position sensor, respectively, to find the displacement L and displacement direction θ of a vehicle, which are added to the relative position coordinates between the vehicle and the obstacle, stored in the memory, to renew the stored relative position coordinates.例文帳に追加

車輪速センサから車速、舵角センサから操舵角、シフトポジションセンサからシフトポジションの状態を入力して、車両の移動量Lと移動方向θを求め、メモリに記憶した車両と障害物との相対位置座標に加算して、記憶された相対位置座標を更新する。 - 特許庁

The CPU 25 acquires positional information on a crossing provided with a traffic light, information on the current position of the vehicle, information on a vehicle speed, information on braking, and information on a gear shift position respectively from a map database 19, a GPS receiver 16, a vehicle speed sensor 13, a brake switch 14, and a shift sensor 15.例文帳に追加

CPU25は、地図DB19、GPS受信機16、車速センサ13、ブレーキスイッチ14、シフトセンサ15から、それぞれ、信号機が設置された交差点の位置情報、車両の現在の位置情報、車速情報、ブレーキ情報、ギア位置情報を取得する。 - 特許庁

A transverse gradient calculation condition determining part 13 determines whether a condition for computing the transverse gradient level SLTR from the steering torque TR is satisfied or not, on the basis of a vehicle speed V, a yaw rate YR and the steering torque TR detected by a vehicle speed sensor 17, a yaw rate sensor 18 and the torque sensor 16.例文帳に追加

横断勾配算出条件判定部13が、車速センサ17、ヨーレイトセンサ18、トルクセンサ16で検出された車速V、ヨーレイトYR、操舵トルクTRに基づいて、操舵トルクTRから横断勾配量SLTRを演算するための条件が満たされたか否かを判定する。 - 特許庁

By the use of steering angle sensor 12, horizontal position detector 14 and vehicle speed sensor 16, the running state of a self-vehicle and an operation state when the driver operates the self-vehicle are detected.例文帳に追加

操舵角センサ12、横位置検出部14、及び車速センサ16を用いて、自車両の走行状態及びドライバが自車両を操作したときの操作状態を検出する。 - 特許庁

The traveling state and the operating state of own vehicle are detected by an accelerator opening sensor 12, a vehicle speed sensor 14, and an inter-vehicle distance measurement part 16.例文帳に追加

アクセル開度センサ12、車速センサ14、及び車間距離計測部16によって、自車両の走行状態及び操作状態を複数検出する。 - 特許庁

A torque assist control unit 150 includes a fourth rotor sensor 118a as vehicle speed sensor that detects the vehicle speed V of the hybrid vehicle 10; an accelerator sensor 152 that detects an amount of accelerator operation Acc; and ECU 158 provided with an assist map 190 in which output command reference values Com0 for the drive motor 34 are defined based on vehicle speed V and an amount of accelerator operation Acc.例文帳に追加

トルクアシスト制御装置150は、ハイブリッド車両10の車速Vを検出する車速センサとしての第4ロータセンサ118aと、アクセル操作量Accを検出するアクセルセンサ152と、車速V及びアクセル操作量Accに基づいて駆動モータ34に対する出力指令基準値Com0を規定するアシストマップ190を備えるECU158とを有する。 - 特許庁

The disturbance behavior detecting system 10 comprises a vehicle speed sensor 44 detecting the vehicle speed V of the motorcycle 11, a steering angle sensor 64 detecting a steering angle θ, an acceleration sensor 62 detecting acceleration G in a vehicular width direction, and a determination portion 150 detecting the disturbance behavior.例文帳に追加

外乱挙動検出システム10は、自動二輪車11の車速Vを検出する車速センサ44と、操舵角θを検出する操舵角センサ64と、車幅方向の加速度Gを検出する加速度センサ62と、外乱挙動を検出する判断部150とを有する。 - 特許庁

This combine arranging a traveling part at the downward part of a machine body frame and also a reaping part at the front-end part of the machine body frame, is equipped with a vehicle speed sensor 112 and a sensor malfunction-detecting means for detecting the malfunction of the vehicle speed sensor 112.例文帳に追加

本発明では、機体フレーム(1) の下部に走行部(2) を配設するとともに、機体フレーム(1) の前端部に刈取部(3) を配設してなるコンバインにおいて、走行速度を検出するための車速センサー(112) と、同車速センサー(112) の故障を検出するためのセンサ故障検出手段(92)とを具備することとした。 - 特許庁

Regarding a road surface slope in the starting of the vehicle, as the output information of a slope sensor mounted to the vehicle, the output information of the slope sensor during the stable stopping of the vehicle is temporarily retained and a temporarily retained value is utilized as the slope information of the vehicle until a vehicle speed reaches a predetermined value.例文帳に追加

車両発進時の路面勾配について、車両に搭載した勾配センサの出力情報として、車両が安定に停車中の勾配センサの出力情報を一時保持しておき、車両速度が所定の値に達するまでの間は車両の勾配情報としてこの一時保持した値を利用する。 - 特許庁

In this steering device, a control section 30 adjusts the steering assistant force based on the difference in angle between the side slip angle of the vehicle estimated by a steering angle detected by a steering angle sensor 6 and a vehicle speed detected by a vehicle speed sensor 32, and the sight line angle of the driver detected by a sight line angle detecting means 31.例文帳に追加

制御部30は、転舵角センサ6が検出する転舵角及び車速センサ32が検出する車速から推定される車輌の横すべり角と視線角検出手段31が検出する運転者の視線角との角度差に基づいて、操舵補助力を調整する。 - 特許庁

A controller 300 includes a circuit for setting high a carrier frequency of an inverter 1200 when an engine rotating speed sensed by an engine speed sensor 250 is low, low when the speed is high, high when a vehicle speed sensed by a vehicle speed sensor 850 is low, and low when the speed is high.例文帳に追加

制御装置300は、エンジン回転数センサ250が検知したエンジン回転数が低いとインバータ1200のキャリア周波数を高く、エンジン回転数が高いとキャリア周波数を低くし、車速検知センサ850が検知した車速が低いとキャリア周波数を高くし、車速が高いとキャリア周波数を低く設定する回路を含む。 - 特許庁

A vehicle speed sensor 71 for detecting the traveling speed of a vehicle, a steering sensor 72 for detecting the steering condition, and a pressure sensor 73 for detecting the fluid pressures in the delivery side passages 27, 51 are provided to drive-control the solenoid by the electronic control means in response to signals from the respective sensors.例文帳に追加

車輌の走行速度を検出する車速センサ71と、操舵状態を検出する操舵センサ72と、前記吐出側通路27,51中の流体圧を検出する圧力センサ73を設け、電子制御手段により各センサからの信号に応じてソレノイドを駆動制御する。 - 特許庁

The green lamp standby time T1 is set shorter than a time required when the vehicle travels at the limit speed P from the speed detection position where the speed is detected by the speed detecting sensor 30 to the stop line.例文帳に追加

また、青点灯待機時間T1は、速度検出センサ30によって速度が検出される速度検出位置から停止線まで制限速度Pで進む時間よりも短く設定されている。 - 特許庁

In torque control of an engine, if deceleration of a vehicle is determined (Step 130: YES), driving force required in the vehicle is computed as required driving force F from a vehicle speed detected by a vehicle speed sensor and a running resistance of the vehicle (Step 140).例文帳に追加

エンジンのトルク制御に際し、車両が減速中であると判定したとき(ステップ130:YES)、車速センサによって検出された車速及び車両の走行抵抗に基づいて、車両に要求される駆動力を要求駆動力Fとして算出する(ステップ140)。 - 特許庁

This control device 100 comprises a radar device 110 detecting a front vehicle of an own-vehicle, the vehicular speed of the front vehicle, and a distance between the own-vehicle and the front vehicle; a vehicular speed sensor 120 detecting the vehicular speed of the own-vehicle, a brake actuator 170 adding braking force to the own-vehicle, and a trigger switch 140 operated by a driver.例文帳に追加

制御装置100は、自車両の前方車両を検出する一方、前方車両の車速、自車両と前方車両との間の車間距離を検出するレーダー装置110と、自車両の車速を検出する車速センサ120と、自車両に対し制動力を付与するブレーキアクチュエータ170と、運転者が操作するトリガスイッチ140等を備えている。 - 特許庁

A electronic control unit 27 controls to energize the electromagnetic clutch mechanism 19 based on vehicle speed detection information obtained by a vehicle speed sensor 28, throttle opening information obtained by a throttle opening sensor 29, and temperature detection information obtained by the temperature sensor 26.例文帳に追加

電子制御ユニット27は、車速センサ28によって得られる車速検出情報及びスロットル開度センサ29によって得られるスロットル開度情報、温度センサ26によって得られる温度検出情報に基づいて電磁クラッチ機構19に対する通電を制御する。 - 特許庁

The electric power steering device includes: a steering angle sensor 11 for detecting the steering angle; a vehicle speed sensor 12 for detecting the vehicle speed of a vehicle; and a shaft force estimation value generation unit 22 for generating the rack shaft force estimation value, and controls the electric motor M according to the shaft force estimation value.例文帳に追加

この装置は、操舵角を検出する舵角センサ11と、車両の車速を検出する車速センサ12と、ラック軸力推定値を生成する軸力推定値生成部22とを含み、軸力推定値に応じて電動モータMを制御するようになっている。 - 特許庁

The electric vehicle, to which motors 1-4 are mounted, is composed so that the speed of the vehicle is detected by wheel speed sensors 9-12 and the demanded driving force is detected from an accelerator pedal sensor 20 and a brake pedal sensor 22 or the requested driving torque difference between the right and the left wheels is detected from a steering angle sensor 24.例文帳に追加

モータ1〜4を搭載した電動車両において、車輪速センサ9〜12によって車両の速度を検出し、アクセルペダルセンサ20とブレーキペダルセンサ22とから要求駆動力、また、ステアリング角センサ24から要求左右車輪駆動トルク差を検出する。 - 特許庁

In the control device 1 of the vehicle of this embodiment, an ECU 20 which limits a drive force of the vehicle and an acceleration actuator 32 change limit rates for limiting the drive force of the vehicle on the basis of a brake start vehicle speed V being a vehicle speed at the start of a brake by the vehicle detected by a vehicle speed sensor 14.例文帳に追加

本実施形態の車両制御装置1において、車両の駆動力を制限するECU20及びアクセルアクチュエータ32は、車速センサ14が検出した車両が制動を開始する時の車速である制動開始車速Vに基づいて、車両の駆動力を制限する制限率を変更する。 - 特許庁

When the vehicle speed sensor 19 detects the traveling speed V deviating from a set speed range v adapted for the working device 4, the travel controller switches the engine power speed and/or the speed change position of a static hydraulic type continuously variable transmission 10 and causes a control means 16 to restore the speed in the set range.例文帳に追加

車速センサ19が作業装置4に適応した設定速度範囲vより逸脱した走行速度Vを検出した場合には、エンジン出力速度、及び/又は、静油圧式無段変速装置10の変速操作位置を切換えて、制御手段16で設定速度範囲に復帰させるべく構成してある。 - 特許庁

When a collision sensor 1 detects a collision with an object, a control means 4 checks if the vehicle speed detection means has detected a vehicle speed exceeding a predetermined value, and activates a shock absorbing device 3 if a vehicle speed exceeding the predetermined value is detected.例文帳に追加

衝突センサ1が物体の衝突を検出した時には、制御手段4は車速検出手段が所定値を超える車速を検出しているかどうかを見、所定値を超える車速が出ていれば衝撃緩和装置3を作動させる。 - 特許庁

Further, based on a change of a detected vehicle speed before the limit time t3 until which the detected vehicle speed detected based on a detection signal of a wheel speed sensor 7 is a detection limit minimum vehicle speed Vc or more, a stop time t4 at which an actual vehicle speed becomes zero is estimated, and a period from the start timing t3 to the stop time t4 is set to be the correcting period td.例文帳に追加

また、車輪速センサ7の検出信号に基づいて検出した車両の検出車速が最後に検出限界最小車速Vc以上だった限界時刻t3以前における検出車速の変化に基づいて、車両の実車速がゼロになる停止時刻t4を推定し、上記開始タイミングt3から当該停止時刻t4までの期間を補正期間tdとする。 - 特許庁

To solve the problem, wherein the actual position of own vehicle deviates from the position of own vehicle held by a car navigation device, according to the measurement of the position of own vehicle by a combination of autonomous navigation and map matching, using a gyro and a vehicle speed sensor.例文帳に追加

ジャイロと車速センサを用いた自律航法とマップマッチングの組合せによる自車位置の測定では、実際の自車位置とカーナビが保持している自車位置がずれる。 - 特許庁

If a vehicle speed sensor Sb detects a state where the vehicle stops, a transmission output control means M1 causes a transmission output of the radar apparatus Sa to be reduced to the transmission output, while the vehicle stops lower than the transmission output, while the vehicle runs.例文帳に追加

車速センサSbが自車の停車状態を検出すると、送信出力制御手段M1がレーダー装置Saの送信出力を走行時送信出力よりも低い停車時送信出力とする。 - 特許庁

A one's own vehicle location detection section 31 detects one's own vehicle current location information by successive calculation based on a positioning unit 14 and a vehicle speed sensor 12a of a vehicle information acquisition section 12.例文帳に追加

自車位置検出部31は、自車の現在位置情報を測位部14や車両情報取得部12の車速センサ12aから逐次計算し検出する。 - 特許庁

Based on the communication network and the type of communication equipment, a display speed database 17g is searched for to obtain a display speed S, a vehicle speed V is acquired from a vehicle speed sensor 22, a zoom magnification Z is calculated from the vehicle speed V and display speed S, and the zoom magnification of a camera 21 is controlled based on the calculated result (S60-S90).例文帳に追加

通信網及び通信機器の種類に基づき、表示速度データベース17g を検索して表示速度Sを求めると共に、車速センサ22から車速Vを取得し、車速Vと表示速度Sとからズーム倍率Zを計算し、この計算結果に基づいてカメラ21のズーム倍率を制御する(S60〜S90)。 - 特許庁

The signal controller 1 determines the average speed of the vehicle at an inflow link and whether or not the vehicle is a large vehicle, using a vehicle sensing signal as output of a sensor 11.例文帳に追加

信号制御装置1は、感知器11の出力である車両感知信号を用いて、流入リンクにおける車両の平均速度や、その車両が大型車両であるかどうかを判定する。 - 特許庁

The situation that a vehicle being at a stop is discriminated by the position and speed data on the vehicle which are received via a sensor, and then, the vehicle is grasped continuously as the same vehicle.例文帳に追加

センサから出力される車両の位置や速度データからその車両の停止判定を行い、停止と判断されれば同一車両として継続把握するようにした。 - 特許庁

The tractor is further provided with a steering angle sensor 59, a shift position sensor 56, an engine rotational speed sensor 57, a mode switch 61 for selecting/determining the control mode of the tractor 1 and the rotary tiller 14, and a vehicle speed sensor 70, or the like.例文帳に追加

その他、操舵角センサ59、シフト位置センサ56、エンジン回転数センサ57、トラクタ1やロータリ耕耘装置14の制御モードを選択・決定するための切換手段の一例であるモードスイッチ61、及び車速センサ70等が接続されている。 - 特許庁

This brake system 11 for the vehicle is provided with a road surface detecting sensor 12 for detecting a step on a road surface, and a vehicular speed detecting sensor 13 for detecting a vehicular speed.例文帳に追加

車両用制動システム11は、路面の段差を検出する路面検出センサ12と、車速を検出する車速検出センサ13とを備えている。 - 特許庁

This system is provided with an emergency key 1, an LED 2 for displaying the intensity of an electric field, an air bag sensor 3, a crew sensor 4, a brake controller 5, a vehicle speed detector 6, a collision sensor 7 and an on-vehicle telephone set 10 communicating voice and data with a center 20 on a vehicle-side.例文帳に追加

車両側に、エマージェンシーボタン1、電界強度を表示するためのLED2、エアバッグセンサ3、乗員センサ4、ブレーキ制御装置5、車速検出装置6、衝突センサ7、およびセンター20と音声やデータの通信を行う車載電話10を備えている。 - 特許庁

A signal indicating a vehicle speed VEL is input from a vehicle speed sensor 402, and a signal indicating a remaining amount of alcohol fuel MASS is input from a sender gauge 404 to a combination meter 400.例文帳に追加

コンビネーションメータ400には車速センサ402から車速VELを表わす信号が、センダーゲージ404からアルコール燃料の残量MASSを表わす信号が入力される。 - 特許庁

In a navigation device, a position detector including a GPS device specifies the current position of a vehicle, a RAM included in a controller stores alarm position information of an alarm point, and a speed sensor 22 detects the speed of the vehicle.例文帳に追加

ナビゲーション装置では、GPS装置を含む位置検出器が車両の現在位置を特定し、警報ポイントの警報位置情報を制御装置が備えるRAMが記憶し、車両の速度を速度センサ22が検出している。 - 特許庁

例文

Then, the speed distribution of the road surface in the image is estimated based on the speed of its own vehicle detected by a speed sensor 104, and the speed distribution of the road surface in the picked-up image is estimated based on the speed information in the observation region and the estimated speed distribution of the road surface.例文帳に追加

そして、車速センサ104で検出した自車両の車速に基づいて画像内における路面の速度分布を推定し、観測領域内の速度情報と、推定した路面の速度分布とに基づいて、撮像画像内における路面の速度分布を推定する。 - 特許庁

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