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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > vehicle speed sensor ''a''に関連した英語例文

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vehicle speed sensor ''a''の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 831



例文

When detecting vehicle stop from a vehicle speed pulse inputted from a distance sensor 13b during traveling on a guided route, the control part 16 generates a crossing enlarged view of the next guide crossing by a second display controller by referring to a guided route memory 15, and displays the next crossing enlarged view on the display part 22.例文帳に追加

制御部16は、誘導経路を走行中、距離センサ13bから入力される車速パルスから車両の停止を検出したときに、誘導経路メモリ15を参照して次の案内交差点の交差点拡大図を第2ディスプレイコントローラで生成して、表示部22に次の交差点拡大図を表示する。 - 特許庁

A transmission controller 12 gives an instruction of demand torque for the engine to an engine controller 19 based on real secondary pulley pressure detected by the secondary pulley rotation sensor 14 when a vehicle speed is 0km/h, as a speed change ratio more than prescribed is continued for first prescribed time or more (time t3).例文帳に追加

変速機コントローラ12は、車速が0km/hであり、かつ変速比が所定変速比以上の状態が第1の所定時間以上継続された場合に、セカンダリプーリ回転センサ14によって検出された実際のセカンダリプーリ圧にもとづいて、エンジンコントローラ19に対してエンジンの要求トルクの指示を行う(時刻t3)。 - 特許庁

The control device 14 determines an operation amount of an accelerator pedal 18 per unit time (0.1 second) based on a detection value from an accelerator operation sensor 20 for detecting an operation amount of the accelerator pedal, and controls the informing sound generated from a speaker 12 based on the operation amount of the accelerator pedal 18 per unit time and the detection value from a vehicle speed sensor 16.例文帳に追加

制御装置14は、アクセルペダル18の操作量を検出するアクセル作動センサ20からの検出値に基づいて、単位時間(0.1秒)当たりのアクセルペダル18の操作量を求め、単位時間当たりのアクセルペダル18の操作量と、車速センサ16からの検出値と、に基づいてスピーカ12から発生する告知音を制御するようになっている。 - 特許庁

When low temperature combustion is conducted and the occurrence of engine stall is expected, namely when hard braking is judged on the basis of output data from a brake switch 60, a crank angle sensor 52, vehicle speed sensor 61, and the like, the performance of low temperature combustion is prohibited or the air-fuel ratio is sifted to a lean side, consequently the occurrence of engine stall is prevented.例文帳に追加

更に低温燃焼が行われるときであってエンジンストールの発生が予測されるとき、つまり、ブレーキスイッチ60、クランク角センサ52、車速センサ61等の出力値に基づいて急ブレーキがかけられたと判断されるときに、低温燃焼の実行が禁止されるか、又は、空燃比がリーン側にシフトされ、その結果、エンジンストールの発生が阻止される。 - 特許庁

例文

After pinching determination is given the first priority, a computing part 12 compares the pulse period with the threshold value of a pulse and the threshold value is updated when a difference value therebetween is more than a permissible change amount serving as a criteria for evaluation for updating the threshold value and the door switch 28 and the vehicle speed sensor 26 detect the stopping of the vehicle and the closing of the door.例文帳に追加

挟まれ判定を最優先で実施した上で、演算部12がパルスのパルス周期と閾値とを比較し、その差分値が閾値更新の判定基準となる許容変化量より大きい場合であって、ドアスイッチ28及び車速センサ26の検出結果が車両停車中で、且つドアが閉鎖状態であった場合は、閾値更新を行う。 - 特許庁


例文

The vehicle control system 10 determines that the forced neutral device is normal when the reduced amount of load on the engine is more than a predetermined amount based on the load on the engine detected by a speed sensor 3 and an intake amount sensor 4, and determines that the forced neutral device is abnormal when the reduced amount of load on the engine is not more than the predetermined amount.例文帳に追加

車両制御システム10は、回転数センサ3、吸気量センサ4が検出するエンジン負荷情報を元に、エンジン負荷の減少量が所定量以上であれば強制ニュートラル装置が正常であると判定し、エンジン負荷の減少量が所定量以上でなければ強制ニュートラル装置が異常であると判定する。 - 特許庁

An electronic control device 60 detects that a transmission of a vehicle loaded with an internal combustion engine 10 can transmit power of the engine 10 to driving wheels of the vehicle based on an output signal of a shift position sensor 64, and when the transmission in the transmitting condition is detected, the electronic control device 60 inhibits the engine speed return control.例文帳に追加

電子制御装置60は、内燃機関10が搭載された車両の変速機が、機関10の動力を車両の駆動輪に伝達する伝達状態であることを、シフトポジションセンサ64の出力信号に基づき検知して、変速機が伝達状態である旨検知されるときには、回転数復帰制御を禁止する。 - 特許庁

In the reproduction, the data set by the setting switches 50a and 50b is read from the teaching data storage means 150 by a reproduction means 160 synchronously with the distance information from the starting point of the slope-descending road to be input from the distance sensor 75, and the braking quantity is controlled so that the actual vehicle speed is matched with the target slope-descending speed.例文帳に追加

再生時には設定スイッチ50a,50bで設定されたデータは、教示データ保持手段150から再生手段160によって、距離センサ75から入力する降坂路の開始点からの距離情報と同期して読み出され、実際の車速が降坂時の目標速度に一致するようにブレーキ量を制御する。 - 特許庁

The ECU 100 outputs preset control voltage to a throttle driving motor 76 in accordance with first information detected by a cargo handling lever position sensor 23 for a cargo handling lever 22, second information detected by an acceleration pedal position sensor 31 for an acceleration pedal 30, third information detected by an inching pedal position sensor 35 for an inching pedal 34 and fourth information detected by a vehicle speed sensor 48.例文帳に追加

このECU100は、荷役レバー22の荷役レバー位置センサ23によって検出された第1の情報、アクセルペダル30のアクセルペダル位置センサ31によって検出された第2の情報、インチングペダル34のインチングペダル位置センサ35によって検出された第3の情報、車速センサ48によって検出された第4の情報に基づいて、スロットル駆動モータ76へ所定の制御電圧を出力する。 - 特許庁

例文

On the basis of the output signal of a sensor for the tire conditional amount of each wheel or any physical quantity related thereto, the vehicle is controlled so that its running speed V does not exceed the predetermined upper limit value VLMT even if the vehicle driver has made an accelerating operation in the condition that the tire conditional amount is abnormal.例文帳に追加

車輪のタイヤ状態量またはそれに関連する関連物理量を検出するセンサの出力信号に基づき、タイヤ状態量が異常である状態で、車両を加速するためのその車両の運転者による加速操作にかかわらず、車両の走行速度である車速Vが予め定められた上限値V_LMTを超えないように車両を制御する。 - 特許庁

例文

A separation detecting device 5 includes a piston 29 being a movable part connected to a vehicle 1 by a wire 4, a cylinder 28 being a fixed part installed in the jacket 2 and a pressure sensor 32 for detecting a pressure change speed of a cylinder space 28d by the movement of the piston 29 to the cylinder 28.例文帳に追加

離脱検知装置5は、ワイヤ4で車両1に連結された可動部であるピストン29およびジャケット2に取り付けられた固定部であるシリンダ28、並びにシリンダ28に対するピストン29の動きによるシリンダ空間28dの圧力変化速度を検出するための圧力センサ32を含んでいる。 - 特許庁

As a normative yaw rate calculated from a steering angle and a vehicular speed is adjusted when rotating a grip provided at a steering wheel for steering a wheel, a vehicle state agreeable for the preference of the driver is achieved by controlling a steering actuator to match an actual yaw rate detected by a yaw rate sensor with the normative yaw rate.例文帳に追加

車輪を転舵するステアリングホイールに設けたグリップを回転させると、操舵角および車速から算出された規範となるヨーレートが調整されるので、ヨーレートセンサで検出した実際のヨーレートが前記規範となるヨーレートに一致するようにステアリングアクチュエータを制御することで、運転者の好みに応じた車両状態を実現することができる。 - 特許庁

The electronic control unit 34 calculates a twist angle of a torsion bar 21c at traveling on a high friction-coefficient road surface from the detected vehicle speed and a steering angular velocity and calculates a road surface friction reflection lateral acceleration reflecting the friction state of the road surface from a difference amount of the twist angle and a twist angle detected by a twist angle sensor 33.例文帳に追加

電子制御ユニット34は、検出された車速および操舵角速度から高摩擦係数路面走行時のトーションバー21cの捩れ角を計算し、この捩れ角と、捩れ角センサ33によって検出された捩れ角との差分量から路面の摩擦状況を反映させた路面摩擦反映横加速度を計算する。 - 特許庁

This facility uses a rotary encoder and a photoelectric sensor as digital sensors for measuring the data of the side slip tester 5 and the brake and speed tester 6 of a vehicle 4, and is equipped with a controller made of a computer for sending the digital data of the digital sensors to a control panel 1 for making judgement as to whether a test result is acceptable or not.例文帳に追加

車両4のサイドスリップテスタ5とブレーキ・スピードテスタ6のデータの測定にディジタルセンサであるロータリーエンコーダと光電センサを使用し、制御盤11内に前記ディジタルセンサのディジタルデータを入力し、前記テストの合否を判断するコンピュータからなるコントローラを備える。 - 特許庁

When an engine 1 is automatically stopped with accompaniment of stopping of a vehicle, when a reduction speed of brake fluid pressure detected by a pressure sensor 12 exceeds a threshold value, a controller 15 makes a fuel supplier device 2 perform supply of fuel to the engine 1 also makes a starter device 3 perform cranking of the engine 1, it is automatically restarted.例文帳に追加

車両の停止に伴うエンジン1の自動停止時に、圧力センサ12により検出されたブレーキ液圧の低減速度が閾値を越えたとき、コントローラ15が燃料供給装置2にエンジン1への燃料供給を行わせると共に、始動装置3によりエンジン1のクランキングを行わせて、エンジン1を自動的に再始動させる。 - 特許庁

To provide a congestion determination method and device capable of reducing a wrong determination in congestion determination resulted from a specially behaving vehicle or disturbance by performing a congestion determination by using a millimeter wave sensor and having the number of passed vehicles and average speed on a road within a measuring range as databases.例文帳に追加

ミリ波センサを使用し、計測範囲内の道路上の車両通過台数と平均速度をデータベースとして持つことにより渋滞判定を行い、また、特殊な挙動をする車両や外乱に起因する渋滞判定の誤判断を低減させることができる渋滞判定方法及び装置を提供すること。 - 特許庁

A caution is promoted to a driver by giving a sound alarm from a speaker provided on a center pillar close to an ear of the driver by signals from the sensor and on the shift position and the vehicle speed when a foot of the driver is placed on the accelerator pedal.例文帳に追加

従来の自動車のアクセルペダルとアクセルペダルの上にあるダッシュボードとの間を結ぶ線上に光電センサーを配設し、該センサー及びシフトポジションや車速の信号によって、アクセルペダル上にドライバーの足がある場合、ドライバーの耳元に近いセンターピラーに設けられたスピーカから音声にて警告を発することによってドライバーに注意を促すことを特徴としている。 - 特許庁

This shift control device for an automatic transmission has a microcomputer 1 instructing a down-shift in the case of judging that the condition of travel in front of one's own vehicle is a condition to reduce speed on the basis of preview information obtained from a preview sensor 2 and a navigation unit 3, and a TCU 4 performing the engaging control of an engaging element in the AT 8.例文帳に追加

プレビューセンサ2およびナビゲーションユニット3から得られたプレビュー情報に基づいて、自車輌前方の走行状況が減速すべき状況になったと判断した場合に、シフトダウンを指示するマイクロコンピュータ1と、AT8中の係合要素の係合制御を行うTCU4とを有する。 - 特許庁

To provide an electric power steering device capable of reducing a steering keeping burden to a driver by reducing necessary steering keeping force, while forming the electric power steering device of an inexpensive constitution, by reducing steering assist force when a vehicle travels for turning steering keeping at a high speed, by determining the steering assist force and the turning steering keeping, by using a steering torque sensor.例文帳に追加

操舵トルクセンサを用いて操舵アシスト力と旋回保舵判定を行い、車輌が高速にて旋回保舵走行する場合に於ける操舵アシスト力を低減することで、安価な構成の電動パワーステアリング装置としながら、必要な保舵力が低減されて運転者の保舵負担を軽減することが可能な電動パワーステアリング装置を提供する。 - 特許庁

This rotating speed detector is applied to an internal combustion engine 1 mounted on a hybrid vehicle provided with an electric motor 20 for travel, a generator 22 and the like, and is provided with a rotation position sensor 30 attached integrally rotatably to the crankshaft, and having a timing rotor 31 provided with a plurality of tooth parts 31a.例文帳に追加

本発明の回転速度検出装置は、走行用電動機20及び発電機22等を備えたハイブリッド車両に搭載される内燃機関1に適用され、クランク軸7に一体回転可能に取付けられ、かつ複数の歯部31aが設けられたタイミングロータ31を有した回転位置センサ30を備えている。 - 特許庁

An electronic control unit 1 predicts the timing of occurrence of vibration during acceleration of the vehicle body and executes torque-down of an engine 2 in response to the confirmation of fluctuations of a rotation speed detection value of a transmission axle output shaft by a gap sensor 4 caused by posture changes of the engine 2 and transmission axle due to switching from driven state to a neutral state.例文帳に追加

電子制御ユニット1は、被駆動状態から中立状態への切り替わりに伴うエンジン2及びトランスアクスルの姿勢変化に起因したギャップセンサー4によるトランスアクスル出力軸の回転速度検出値の変動の確認に応じて、車体の加速時振動の発生時期を予測し、エンジン2のトルクダウンを実施する。 - 特許庁

To provide a colliding object progressing direction monitoring system for detecting an interval and relative speed between a colliding object and an object with which the colliding object is to collide without being heavily affected by weather conditions, etc., and an acceleration sensor for detecting an impact caused by a collision accident with a two-wheeled vehicle without confusing it with an impact caused by usual driving.例文帳に追加

気象条件等に大きく左右されることなく、衝突物と被衝突物との間隔及び相対速度を検知することができる衝突物進行方向監視システムと、二輪車の衝突事故による衝撃を通常走行で生じる衝撃と混同することなく検知できる加速度センサーを提供する。 - 特許庁

The wheel speed sensor 1 includes a power generating section 20 having an electret 21 and electrodes 22 to generate power in an electrostatic induction method (or a power generating section generating power with piezoelectric elements), and the power generating section 20 generates power by vibrations consequent upon a travel of the vehicle and supplies electric power to the wireless transmitting section 11 and the detecting section 12.例文帳に追加

また車輪速センサ1には、エレクトレット21及び電極22を有して静電誘導方式の発電を行う発電部20(又は圧電体による発電を行う発電部)を設け、車輌の走行に伴う振動により発電部20が発電を行って無線送信部11及び検知部12へ電力を供給する。 - 特許庁

With an input from a collided object detection sensor 60 used as a trigger input, the CPU 170 calculates the moved amount and the amount of rotation of the headrest 200 from the position and direction of the face of the occupant relative to the headrest and the direction and speed of an object collided with the vehicle, and adjusts the position and angle of the headrest 200 by driving a motor 211.例文帳に追加

CPU170は、衝突物検出センサ60からの入力をトリガ入力として、ヘッドレスト200に対する乗員の顔の位置及び顔の向き並びに車両に対する衝突物の方向及び速度から、ヘッドレスト200の移動量と回転量を算出し、モータ211を駆動することによりヘッドレスト200の位置及び角度を調整する。 - 特許庁

When it is determined that vehicle speed fluctuation in a prescribed time is in a prescribed range, the integrated value tro2sgm of output deviation of the rear O2 sensor 24 is operated, and catalyst deterioration diagnosis value correction coefficient CATREVISE correcting the first parameter is operated and set as a second parameter indicating degree of deterioration of the catalyst 22.例文帳に追加

更に、所定時間内での車速変動が、所定の範囲内に収まっていると判断された場合、リヤO2センサ24の出力値偏差の積算値tro2sgmを演算し、触媒22の劣化度合いを示す第2のパラメータとして、第1のパラメータを補正する触媒劣化診断値補正係数CATREVISEを演算設定する。 - 特許庁

The controller 26 further computes estimated lateral acceleration Gxe on the basis of the steering wheel steering angle δf and vehicle speed V and computes the deviation ΔGx between the computed estimated lateral acceleration Gxe and actual lateral acceleration Gx detected by a lateral acceleration sensor 24, and controls a steering actuator 12 so as to eliminate the deviation ΔGx to correctively steer front wheels 13a, 13b.例文帳に追加

また、コントローラ26は、前記ハンドル操舵角δfおよび車速Vに基づいて推定横加速度Gxeを計算するとともに、同計算した推定横加速度Gxeと横加速センサ24により検出された実横加速Gxとの偏差ΔGxを計算し、この偏差ΔGxがなくなるように操舵アクチュエータ12を制御して前輪13a,13bを修正操舵する。 - 特許庁

The navigation apparatus 1 measures the component of gravity acceleration in an advance direction received by an automobile (mobile unit) by a gravity sensor 13, obtains the direction in which the automobile advances and an inclination angle from the size and direction of the measured component, and obtains the amount of displacement in a perpendicular direction from the inclination angle and vehicle speed pulses at each moment by the travel of the automobile.例文帳に追加

ナビゲーション装置1は、自動車(移動体)が受ける重力加速度の進行方向の成分を重力センサ13で測定し、測定した成分の大きさ及び向きにより、自動車が進行する向きの傾斜角を求め、各瞬間での傾斜角及び車速パルスから、自動車が移動することによる鉛直方向への変位量を求める。 - 特許庁

In a vehicle of which water pump 4 is driven by the engine 2 and is ineterlocked with rotation of the engine 2, the speed of the engine 2 is changed by changing gear ratio of the transmission 10 according to oil temperature of the transmission 10 detected by a transmission oil temperature sensor 12 to control the water pump 4 and to keep oil temperature of the transmission 10 at an appropriate temperature.例文帳に追加

ウオータポンプ4がエンジン2によって駆動されて、エンジン2の回転と連動しているような車両において、変速機油温センサ12により検出される変速機10の油温に応じて、変速機10の変速比を変化させることにより、エンジン2の回転数を変化させてウオータポンプ4を制御し、変速機10の油温を適正な温度とする。 - 特許庁

The device is further provided with the input frequency/ output frequency converting circuit 10 for generating output voltage according to the input frequency of a pulse signal from the vehicle speed sensor, and an intermittent time control circuit 24 for changing the intermittent time of the intermittent operation of the wiper according to the output voltage of the input frequency/output frequency concerting circuit 10.例文帳に追加

また、車速センサーからのパルス信号の入力周波数に応じた出力電圧を発生させる入力周波数/出力変換回路10と、この入力周波数/出力変換回路10の出力電圧によってワイパーの間欠動作の間欠時間を変化させる間欠時間制御回路24とを少なくとも備えて構成した自動車のワイパー駆動装置としたものである。 - 特許庁

In this optical axis direction, since lateral G signals and yaw rate signals and the like are not required, the number of signals is reduced to three signals of a steering angle from the steering angle sensor 16 and right and left wheel speeds from the right and left wheel speed sensors 18R and 18L so as to accurately cope with the reverse steering state of the steering wheel 15 and the slip state of the vehicle.例文帳に追加

この光軸制御では、横方向G信号やヨーレイト信号等を必要としないため、操舵角センサ16からの操舵角及び左/右車輪速センサ18L,18Rからの左/右車輪速の3つの信号に減少され、かつステアリングホイール15の逆操舵状態や車両のスリップ状態に的確に対処することができる。 - 特許庁

例文

A motorcycle 10 comprises: a muffler 47 arranged at the side of a swing arm 26 and moved up and down together with this swing arm 26; a center rotor 84 arranged at a rear wheel 28 and rotated together with this rear wheel 28; and a vehicle speed sensor 83 arranged at the swing arm 26 to detect a wheel speed in cooperation with the center rotor 84.例文帳に追加

スイングアーム26の側方に設けられこのスイングアーム26とともに上下する消音器47と、後輪28に設けられこの後輪28とともに回転するセンタロータ84と、スイングアーム26に設けられセンタロータ84と協働して車輪速を検出する車速センサ83とを備える自動二輪車10において、スイングアーム26には、車両を側面から見たときに、消音器47と重ならない部位に凹部86が設けられ、この凹部86には車速センサ83が設けられている。 - 特許庁

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