意味 | 例文 (838件) |
Μ-aの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 838件
It is preferable to make D' smaller as μ is small on, for example, a low μ road and to make it smaller as μ is large on a high μ road.例文帳に追加
D’は、例えば、低μ路においては、μが小さいほど小さくし、高μ路においては、μが大きいほど小さくするとよい。 - 特許庁
The μ_max estimation part 80 estimates a maximum road surface friction coefficient μ_max based on the maximum road surface friction coefficients μ_map and μ_g and the weight coefficient K.例文帳に追加
μ_max推定部80は、最大路面摩擦係数μ_map,μ__g、重み係数Kに基づいて、最大路面摩擦係数μ_maxを推定する。 - 特許庁
A μ gradient estimating circuit 2 estimates a μ gradient of each wheel.例文帳に追加
μ勾配推定回路2は、各車輪のμ勾配を推定する。 - 特許庁
μ RULE-A RULE CONVERSION SYSTEM AND A RULE-μ RULE CONVERSION SYSTEM例文帳に追加
μ則−A則変換装置及びA則−μ則変換装置 - 特許庁
A real number component μ' and an imaginary number μ" of a complex permeability μ of the electromagnetic wave absorber are regulated in a high frequency range of 1-3 GHz so as to become μ'>μ" and μ'≥5.例文帳に追加
電磁波吸収体の、複素透磁率μの実数成分μ’と虚数成分μ”とを、1〜3GHzの高周波数領域内の、特定の周波数領域において、μ’>μ”で、かつμ’≧5となるように調整した。 - 特許庁
A μ program memory 22 outputs a μ code including UPTC from a μ program according to the EFT.例文帳に追加
μプログラムメモリ22は、EFTに応じたμプログラムからUPTCを含むμコードを出力する。 - 特許庁
A μ-gradient, calculating circuit 5 estimates a μ-gradient on the basis of the identified transfer function.例文帳に追加
μ勾配演算回路5は、同定された伝達関数に基づいてμ勾配を推定する。 - 特許庁
A μ_map estimation part 30 estimates the maximum road surface friction coefficient μ_map during normal traveling.例文帳に追加
μ_map推定部30は、定常走行時の最大路面摩擦係数μ_mapを推定する。 - 特許庁
The low μ friction member 3 protrudes on a mating member side more than the high μ friction member 4.例文帳に追加
低μ摩擦材3は高μ摩擦材4よりも相手材側に突出している。 - 特許庁
Signals operated under low μ state such as a wiper switch 12, a low outer temperature judgment part 13, a traction controller 14, etc., are inputted in the adaptive control road surface μ estimation part 2 so that the accurate road surface μ is estimated even under the low μ.例文帳に追加
適応制御路面μ推定部2には、ワイパースイッチ12、低外気温判定部13、トラクション制御装置14等の低μ状態で作動する信号が入力され低μでも正確な路面μを推定する。 - 特許庁
To provide a magnetic material provided with a compound magnetic film high in volumetric percentage of a columnar body consisting of magnetic metal or magnetic alloy and large in the ratio (μ'/μ") of permeability real part (μ') to permeability imaginary part (μ").例文帳に追加
磁性金属または磁性合金からなる柱状体の体積百分率が高くかつ透磁率実部(μ’)と透磁率虚部(μ”)の比(μ’/μ”)が大きい複合磁性膜を備えた磁性材料を提供する。 - 特許庁
Moreover, the respective maximum value μ" _max(D1) and μ" _max(D2) of the dispersion D2 on the low-frequency side and the dispersion D1 on the high-frequency side have a relationship of μ"_max(D2)≥μ"_max(D1).例文帳に追加
そして、低周波側の分散D2と高周波側の分散D1の各々の最大値μ″_max(D1)及びμ″_max(D2)が、μ″_max(D2)≧μ″_max(D1)である関係を有する。 - 特許庁
Each time, a CPU 21 calculates the rotational torque T of a steering wheel 1, a μ sensitivity gain K(μ) from a vehicle speed V and the road surface friction factor μ, a high μ road basic assisting current Id(T, V) and a low μ road basic assisting current Is(T, V).例文帳に追加
CPU21は、その時々のステアリングホイール1の回動トルクT、車速V及び路面摩擦係数μからμ感応ゲインK(μ)、高μ路基本アシスト電流Id(T,V)及び低μ路基本アシスト電流Is(T,V)を求める。 - 特許庁
A grade value comparison circuit 40 calculates a μ grade average μr, which is an average of μ grades detected by the μ grade detecting circuit 12, and further calculates a rate of the μ grade average μr to a μ grade initial value μI; Rate (=μr/μI).例文帳に追加
勾配値比較回路40は、μ勾配検出回路12からのμ勾配の平均値であるμ勾配平均値μrを求め、さらにμ勾配初期値μIに対するμ勾配平均値μrの比率Rate(=μr/μI)を算出する。 - 特許庁
The coasting control device includes: a low μ road travel recognition part 4 which recognizes when a vehicle is traveling on a low μ road, and a part 5 for prohibiting coasting control during travel on low μ roads which prohibits coasting control when the low μ road travel recognition part recognizes that the vehicle is traveling on the low μ road.例文帳に追加
車両が低μ路走行中であることを認識する低μ路走行認識部4と、前記低μ路走行認識部により車両が低μ路走行中であることが認識されているときは惰行制御を禁止する低μ路走行中惰行制御禁止部5とを備える。 - 特許庁
When the road surface right-to-left μ difference is the right side high μ (+), and the rear wheel steering angle is inclined to the left side (-), the correction gain is increased over 1 by a split μ correction gain map 117, and multiplied by the split μ control signal of the output of a split μ control unit 113 to control a motor 4.例文帳に追加
ここで、路面左右μ差が右側高μ(+)であって、後輪舵角が左側(−)に傾いているときは、スプリットμ補正ゲインマップ117により補正ゲインを1より大きくし、スプリットμ制御部113の出力のスプリットμ制御信号に乗算して電動機4を制御する。 - 特許庁
A μ gradient operation unit 21 operates the μ gradient which is the gradient of the road surface coefficient of friction μ to the slip ratio or the slip speed based on the wheel speed signal, and supplies the operated μgradient to a threshold determination unit 22.例文帳に追加
μ勾配演算部21は、車輪速信号に基づいてスリップ率又はスリップ速度に対する路面摩擦係数μの勾配であるμ勾配を演算し、演算されたμ勾配を閾値判定部22に供給する。 - 特許庁
In accordance with a model showing a relationship between the road surface μ gradient and the braking force of the vehicle, the estimated road surface μ gradient and the braking force, the estimated road surface μ gradient is corrected by road surface μgradient correcting means 20 to establish a road surface μ gradient when the slip ratio is almost zero.例文帳に追加
そして、路面μ勾配と車両の制駆動力との間の関係を示すモデルと、上記推定した路面μ勾配及び制動力に基づいて、上記推定した路面μ勾配をスリップ率が略零のときの路面μ勾配となるように路面μ勾配補正手段20によって補正する。 - 特許庁
A road surface μ gradient estimating means 14 estimates a road surface μgradient based on the speed of the wheel.例文帳に追加
路面μ勾配推定手段14は、車輪速度に基づき路面μ勾配を推定する。 - 特許庁
A μ grade detecting circuit 12 detects a μ grade based on a wheel speed detected by a wheel speed detecting circuit 11.例文帳に追加
μ勾配検出回路12は、車輪速検出回路11が検出した車輪速度に基づいてμ勾配を検出する。 - 特許庁
To suppress the movement to the side of a low μ road of a wheel grounded on the side of a high μ road, and to suppress the rotational displacement to the yaw direction of a vehicle.例文帳に追加
高μ路側に接地している車輪の低μ路側への移動を抑制し、車両のヨー方向への回転変位を抑制可能とすること。 - 特許庁
A pulse multiplying portion 15 multiplies the initial drive signal μ by a rectangular pulse f generated by a rectangular pulse generation portion 17 to generate a drive signal μ'.例文帳に追加
パルス乗算部15は、初期駆動信号μに、矩形パルス生成部17が生成した矩形パルスfを乗算して駆動信号μ’を生成する。 - 特許庁
To optimally adopt, stably with excellent response, not only to a high μ road but also to a low μ road and also even to an abrupt change of a road surface.例文帳に追加
高μ路のみならず、低μ路においても、また、路面の急変時等においてもレスポンス良く安定して最適に対応する。 - 特許庁
The μ correction factor calculation means 130 calculates a μ correction factor from a ratio of an actual clutch capacity to a required clutch capacity.例文帳に追加
μ補正係数算出手段130は、実クラッチ容量と要求クラッチ容量との比からμ補正係数を算出する。 - 特許庁
A deviation operation circuit 13 calculates the deviation between the road surface μ gradient of a reference wheel and the road surface μ gradient of a control target wheel.例文帳に追加
偏差演算回路13は、基準車輪の路面μ勾配と制御対象の車輪の路面μ勾配との偏差を演算する。 - 特許庁
To perform control suitable for a road surface condition when the road surface condition varies from a high μ road surface to a low μ road surface.例文帳に追加
路面状態が高μ路から低μ路へ変化した場合に、路面状態に適した制御を実行可能とする。 - 特許庁
To prevent an erroneous estimate of a road surface μ estimate on a wet road and improve estimate accuracy of a road surface μ.例文帳に追加
ウエット路などにおける路面μ推定の誤推定を防止し、路面μの推定精度の向上を図ること。 - 特許庁
To accurately find a mean value μ and a variance V in a turbo- decoder.例文帳に追加
ターボ復号器において、平均値μ、分散Vを精度良く求める。 - 特許庁
To estimate a road surface μ with high accuracy in a condition close to a limit.例文帳に追加
高い精度で限界に近い状態での路面μを推定する。 - 特許庁
An origin μ gradient estimating circuit 4 stores a road surface friction coefficient μ and a vehicle load FZ as initial values.例文帳に追加
原点μ勾配推定回路4は、初期値として、路面摩擦係数μ及び車両の荷重F_Zを記憶している。 - 特許庁
A road surface μ gradient conversion circuit 37 converts the correlation coefficient σ into the road surface μ gradient and outputs it via a filter 38.例文帳に追加
路面μ勾配変換回路37は、相関係数σを路面μ勾配に変換して、フィルタ38を介して出力する。 - 特許庁
In a yaw rate comparing road surface μ estimation unit 14, the actual value is compared with the reference value for estimating a road surface μ.例文帳に追加
そして、ヨーレート比較路面μ推定部14は、上記実際値を上記基準値と比較して路面μを推定する。 - 特許庁
Furthermore, setting is made variable according to an actual lateral acceleration, so as to simplify adaptation in traveling on a low μ road and a high μ road.例文帳に追加
更に、実横加速度に応じて可変設定し、低μ路、高μ路走行での適合を簡潔にする。 - 特許庁
To improve the safety of a vehicle by making it possible to suitably set permissible lateral acceleration while taking the state of a low-μ or high-μ road into account.例文帳に追加
低μ路或いは高μ路での状況を考慮し、許容横加速度を最適に設定できるようにして、車両の安全性を一層向上する。 - 特許庁
The variable threshold ε is set to a higher value as the road surface μ is higher, and the variable threshold ε is set to a lower value as the road surface μ is lower.例文帳に追加
可変閾値εは、路面μが高い程、高い値に、路面μが低い程、低い値に設定される。 - 特許庁
A bacterium culture solution is characterized in that the concentration C of dried bacterium bodies and the viscosity μ of the culture solution at the finish of the culture has a relation of 8<C/μ<20.例文帳に追加
本培養終了時の乾燥菌体濃度Cと培養液の粘度μとが、8<C/μ<20の関係にある細菌の培養液。 - 特許庁
To provide a device and method for estimating a road surface μ before the occurrence of slip.例文帳に追加
スリップが発生する前に走行路面の路面μを推定する。 - 特許庁
To determine a high by accurate μ gradient directly using information from a road surface.例文帳に追加
路面からの情報を直接用いて高精度のμ勾配を求める。 - 特許庁
Further, a dynamic friction coefficient μ between the surface of the photoreceptor drum 3a and the cleaning blade 43 is set to be 0.5≤μ≤2.5.例文帳に追加
さらに、感光ドラム3a表面とクリーニングブレード43との間の動摩擦係数μが0.5≦μ≦2.5となるようにする。 - 特許庁
(2) A variation coefficient Cv(σ/μ) representing the ratio of the standard deviation of the particle diameters (σ) to the average particle diameter (μ) is 0.40 or less.例文帳に追加
(2)粒径の標準偏差(σ)と平均粒径(μ)との比である変動係数Cv(σ/μ)が0.40以下であること。 - 特許庁
A lubricant is applied on the image carrying member 1 and the coefficient of friction μ on the surface of the image carrying member is specified to 0.1≤μ≤0.4.例文帳に追加
像担持体1に潤滑剤を塗布し、その像担持体表面の摩擦係数μを0.1≦μ≦0.4にする。 - 特許庁
A road surface μ presumption part 31 presumes the road surface μ when the grip degree ε becomes under the determination reference.例文帳に追加
路面μ推定部31は、グリップ度εが判定基準以下になったときに路面μを推定する。 - 特許庁
The composite magnetic sheet 10 has a real number part μ' of complex permeability equal to or over 30 and an imaginary number part μ" equal to or below 10 in 1-20 MHz.例文帳に追加
複合磁性シート10は、1〜20MHzにおける複素透磁率の実数部μ'が30以上で、虚数部μ''が10以下である。 - 特許庁
To estimate the road surface μ of a traveling road surface before any slip occurs.例文帳に追加
スリップが発生する前に、走行路面の路面μを推定する。 - 特許庁
Consequently, it is possible to maintain a favourable μ-v characteristic.例文帳に追加
その結果として、良好なμ−v特性を維持することができる。 - 特許庁
A feedback calculation portion 13 generates an initial drive signal μ.例文帳に追加
フィードバック演算部13は、初期駆動信号μを生成する。 - 特許庁
The device can reduce noise produced just after receiving a mute signal μ.例文帳に追加
ミュート信号μが入った直後のノイズを低減することができる。 - 特許庁
A preferable coefficient of friction μ of the sliding part is 0.2 or higher.例文帳に追加
また、前記摺動部の摩擦係数(μ)が0.2以上であることが好ましい。 - 特許庁
To stably and optimally control a vehicle with good response on not only a high μ road but also on a low μ road and also when a road surface is abruptly changed without requiring a device for estimating the μ of the road surfaces.例文帳に追加
路面μを推定する装置を必要とすることなく、高μ路のみならず、低μ路においても、また、路面の急変時等においてもレスポンス良く安定して最適に制御する。 - 特許庁
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