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μ-Vの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 52



例文

Then, from the calculated μ sensitivity gain K(μ), the high μ road basic assisting current Id(T, V), the low road basic assisting current Is(T, V), the CPU 21 calculates an assisting current I (μ, T, V).例文帳に追加

そして、求めたμ感応ゲインK(μ)、高μ路基本アシスト電流Id(T,V)及び低μ路基本アシスト電流Is(T,V)から、CPU21はアシスト電流I(μ、T,V)を求める。 - 特許庁

Each time, a CPU 21 calculates the rotational torque T of a steering wheel 1, a μ sensitivity gain K(μ) from a vehicle speed V and the road surface friction factor μ, a high μ road basic assisting current Id(T, V) and a low μ road basic assisting current Is(T, V).例文帳に追加

CPU21は、その時々のステアリングホイール1の回動トルクT、車速V及び路面摩擦係数μからμ感応ゲインK(μ)、高μ路基本アシスト電流Id(T,V)及び低μ路基本アシスト電流Is(T,V)を求める。 - 特許庁

To accurately find a mean value μ and a variance V in a turbo- decoder.例文帳に追加

ターボ復号器において、平均値μ、分散Vを精度良く求める。 - 特許庁

Consequently, it is possible to maintain a favourable μ-v characteristic.例文帳に追加

その結果として、良好なμ−v特性を維持することができる。 - 特許庁

例文

A road surface frictional coefficient μ is estimationwise computed from a vehicle speed V in Step S8.例文帳に追加

ステップS8では、車輪速vから路面摩擦係数μを推定演算する。 - 特許庁


例文

To provide a wet type friction material and producing method therefor capable of achieving a high frictional coefficient μ and an improved μ-V positive gradient with the usage of diatomaceous earth as an additive for improving the frictional coefficient μ.例文帳に追加

摩擦係数μを高くする添加材としてケイソウ土を用いて高μ、μ−V正勾配性の向上を実現できる湿式摩擦材とその製造方法を提供すること。 - 特許庁

To improve μ-v characteristics of a lock-up clutch and protecting jadders during slip controlling operation.例文帳に追加

ロックアップクラッチのμ−v特性を向上させて、スリップ制御時のジャダーの発生を抑える。 - 特許庁

In contrast to these, a case of (surface treatment) indicates that the greater the rotational speed V, the greater the value of slippage μ, and μ-V positive gradient slope property is indicated.例文帳に追加

これに対して、[表面処理]の場合には、回転数Vの増加とともにスリップμの値も次第に増加しており、μ−V正勾配性を示している。 - 特許庁

Then determination is made for the change rate Cp of the friction coefficient μ when a change takes place from P_o to P1, the change rate Cv of the friction coefficient μ when a change takes place from V_o to V1, and the change rate Ct of the friction coefficient μ when a change takes place from T_o to T1.例文帳に追加

このとき、接地圧力PoからP1に変化したときの摩擦係数μの変化割合Cp、滑り速度VoからV1に変化したときの摩擦係数μの変化割合Cv、及び温度ToからT1に変化したときの摩擦係数μの変化割合Ctの各々を求める。 - 特許庁

例文

An ATTS-ECU 16, after calculating a vehicle speed correction value Fcv by multiplying a vehicle speed V by a predetermined vehicle speed coefficient Kv in a step S23, calculates a μ correction value Fcμ by multiplying a road surface μ by a predetermined μ coefficientin a step S24.例文帳に追加

ATTS−ECU16は、ステップS23で車速Vに所定の車速係数Kvを乗じて車速補正値Fcvを算出した後、ステップS24で路面μに所定のμ係数Kμを乗じてμ補正値Fcμを算出する。 - 特許庁

例文

As a result, it is found out that this wet type friction material shows the enhanced friction coefficient μ and the improved μ-V positive gradient compared to the conventional wet type friction material.例文帳に追加

その結果、従来の湿式摩擦材と比較して、本実施の形態の湿式摩擦材はμ値が高くなっており、またμ−V正勾配性も向上している。 - 特許庁

To provide a wet type friction material having a high friction coefficient, excellent compression fatigue characteristics, and μ-V positive gradient characteristics.例文帳に追加

高い摩擦係数を有し、圧縮疲労特性に優れ、μ−V特性の正勾配性を具備した湿式摩擦材を提供する。 - 特許庁

With the maintenance of μ-V characteristic at the positive gradient, friction vibration is suppressed to avoid the problems with vibration and unusual sounds.例文帳に追加

また、μ−V特性を正勾配に維持することにより、摩擦振動を抑制できるので、振動や異音の問題を解消することができる。 - 特許庁

To provide a lubrication oil peculiar in that it has a high coefficient of friction and a positive gradient μ-V characteristic.例文帳に追加

摩擦係数が高く、μ−V特性が正勾配であるという特異な性能を有する潤滑油を提供すること。 - 特許庁

To provide a transmission lubricating oil composition which can combine a high coefficient of static friction and also good μ-V characteristics at a high level.例文帳に追加

高い静摩擦係数と良好なμ−V特性とを高いレベルで両立し得る変速機用潤滑油組成物を提供すること。 - 特許庁

To provide a wet type friction material which has a high friction coefficient and a good μ-V characteristic (large dμ/dV value).例文帳に追加

摩擦係数が高く、良好なμ−V特性(dμ/dV値が大きい)湿式摩擦材を提供すること。 - 特許庁

Accordingly, a more adequate drive voltage V can be set on the basis of the ink viscosity μ, and thus, accurate ejection of ink can be ensured.例文帳に追加

これにより、インク粘度μからより適切な駆動電圧Vを設定することができ、インクの吐出を精度良く行なうことができる。 - 特許庁

The friction material having distribution of a resin amount described above is improved in μ-V positive grade, and initial characteristics as well as heat resistance, and heat resistance spot property.例文帳に追加

かかる樹脂量の分布を有する摩擦材は、耐熱性、耐ヒートスポット性を始めとして、μ−V正勾配性、初期特性が向上する。 - 特許庁

To provide a method for manufacturing a wet friction material with a desired μ-V property by reducing the effect of gravity.例文帳に追加

重力の影響を少なくして、所望のμ−V特性の湿式摩擦材の製造方法を提供する。 - 特許庁

To provide a propeller shaft in which μ-v characteristics is set to a positive gradient without performing a coating process with the use of, for example, DLC (diamond like carbon).例文帳に追加

DLC等によるコーティング処理を施さなくてもμ−v特性を正勾配にすることが可能なプロペラシャフトを提供する。 - 特許庁

To provide a wet friction material improved simultaneously in heat resistance, μ-V characteristics, and delamination strength.例文帳に追加

耐熱性、μ−V特性、層間剥離強度の三者の性能を同時に向上させた湿式摩擦材を得る。 - 特許庁

{εE_c/μ_ch} is an element determined by a material, and others are constants for structure design and circuit design.例文帳に追加

τ_oss={(L_g L_pitch)/Q_ch}×{ε E_c /μ_ch}/√(V_cc V_br) [s] ・・・・(式1)(但し、L_gはゲート長、L_pitchは単位セルのピッチ幅、μ_chはチャネルの電子移動度、Q_chは界面に誘起される電子の電荷密度、εは誘電率、E_cは電界強度,V_ccは主回路のDC電源電圧、Vbrは素子の耐圧である。{ε E_c /μ_ch}は材料で決まる要素であり、他は構造設計と回路設計の定数である。) - 特許庁

Then, a v-T_E characteristic indicating the relationship between the slip rate and effective tensile force of the belt B is derived from each radius of the driving pulley 12 and the driven pulley 14, each belt winding angle with respect to each pulley, a span length, initial tensile force, and the μ-v characteristic.例文帳に追加

次に、駆動プーリ12及び従動プーリ14の半径と巻き付き角、スパン長、初期張力、及び前記μ—v特性から、ベルトBの滑り速度と有効張力との関係を示すv—T_E特性を導出する。 - 特許庁

The three dimensional configuration stored in the memory of a 3DCAD of a first body is read out so as to allow its volume V to be operated, and the weight M1g(=μVg) of the first body is operated so as to be obtained by multiplying its specific gravity μ to the aforesaid volume.例文帳に追加

3DCADのメモリ23にストアされた第1物体の3次元形状を読出して、その第1物体の体積Vを演算し、比重μを掛算することによって第1物体の重量M1・g(=μ・V・g)を演算して求める。 - 特許庁

To provide surely high friction coefficient μs and improve μ-V positive gradient characteristics in wet friction material by providing a friction addition material layer increasing friction coefficient μs.例文帳に追加

湿式摩擦材において、摩擦表面全面に摩擦係数μsを高くする摩擦添加材の層を設けることによって、確実に高い摩擦係数μsが得られるとともにμ−V正勾配性を向上させることができること。 - 特許庁

A Gaussian distribution estimator 37b finds the mean value μ and the variance V of the amplitudes of received signals on the basis of the histogram generated in the histogram totalizer 37a.例文帳に追加

ガウス分布推定器37bは、ヒストグラム集計器37aで生成されたヒストグラムに基づいて受信信号の振幅の平均値μ、分散Vを求める。 - 特許庁

It is possible to positively incline a μ-v characteristic from an initial driving stage by giving fine surface roughness to the sliding surface by the particulates.例文帳に追加

摺動表面に微粒子によって微少な表面粗さを与えることにより、運転初期の段階からμ−v特性を正勾配化することが可能となる。 - 特許庁

To provide a lubricant additive capable of achieving a high torque capacity and a good μ-V characteristic in conbination at high levels, and a lubricant composition prepared by compounding a base oil with the same.例文帳に追加

高トルク容量と良好なμ−V特性とを高いレベルで両立し得る潤滑油添加剤およびそれを基油に配合してなる潤滑油組成物を提供すること。 - 特許庁

This composition has a high coefficient of static friction (a high wet friction material torque capacity) and good μ-V characteristics (friction adjustability), and accordingly can be suitably used as an automatic transmission oil and a continuously variable transmission oil.例文帳に追加

この組成物は、高い静摩擦係数(高い湿式摩擦材トルク容量)と良好なμ−V特性(摩擦調整能)とを有するため、自動変速機油や無段変速機油として好適に使用できる。 - 特許庁

In this way, a proper wet friction material indicating μ-V positive gradient is obtained by forming the carbon layer with radiating laser beam on the resin, or fiber existing in the outermost surface of the wet friction material.例文帳に追加

このように、湿式摩擦材の極表面部に存在する樹脂、繊維にレーザ光を照射してカーボン層を形成することによって、μ−V正勾配性を示す良好な湿式摩擦材となることが分かる。 - 特許庁

To provide a lubricating oil composition for an automatic transmission having a high torque capacity for wet friction material and a good μ (friction coefficient)-V (sliding velacity) character for the automatic transmission and excellent in storing stability in high-humidity environment.例文帳に追加

自動変速機において、高い湿式摩擦材トルク容量と良好なμ(摩擦係数)−V(すべり速度)特性を併せもち、かつ、高湿度環境における保存安定性に優れた、自動変速機用潤滑油組成物を提供する。 - 特許庁

To provide a friction object member having improved μ-V characteristic by improving a friction coefficient in a high speed region and additionally reducing a friction coefficient in a low speed region without receiving the influences of lubricating oil.例文帳に追加

高速領域の摩擦係数の向上に加えて、潤滑油の影響を受けずに低速領域の摩擦係数を低減させることにより、μ−V特性を向上させることが可能な摩擦相手材を提供すること。 - 特許庁

To provide a lubricating oil composition for gearbox, which has an especially high wet-friction-material torque capacity and good μ-V characteristics and is used as an automatic gearbox oil or a stepless gearbox oil.例文帳に追加

特に高い湿式摩擦材トルク容量と良好なμ−V特性を有する自動変速機油や無段変速機油に使用される変速機用潤滑油組成物を提供する。 - 特許庁

To provide a pulley, a block, a drive belt and a wet belt type continuously variable transmission having flat μ-v characteristics and capable of stabilizing transmission torque characteristics of a CVT unit without relying on an operation condition.例文帳に追加

平坦なμ−v特性を有し、運転条件に依存せずにCVTユニットの伝達トルク特性を安定化できるプーリ、ブロック、伝動ベルト、湿式ベルト式無段変速機を提供する。 - 特許庁

To surely obtain a μ-V characteristic of positive gradient by distributing many filling materials on a friction surface to reduce a judder phenomenon, in a wet friction material and a method for manufacturing the wet friction material.例文帳に追加

湿式摩擦材及びその製造方法において、摩擦面に充填材を多く分布させることによって確実に正勾配性のμ−V特性を得ることができ、ジャダー現象を低減できること。 - 特許庁

To provide a disc brake pad for an automobile with reduced noise, by reducing a coefficient of μ-V negative gradient by preventing polymerization of the heat decomposition product after thermal history.例文帳に追加

熱履歴後の熱分解物の高分子量化を防止し、μ−V負勾配指数を小さくして鳴きの少ないディスクブレーキパッドを提供する。 - 特許庁

Short fibers 4b, 4b, etc. protruding from the side face of the rib 4a of the V ribbed belt B are cut to increase the coefficient of the friction μ' of the side face to be higher than 1.5.例文帳に追加

VリブドベルトBのリブ部4aの側面から突出する短繊維4b,4b,…をカットして、該側面の摩擦係数μ’を1.5よりも大きくする。 - 特許庁

To provide a brake lining that selects and applys an abrasive such that a μ-V negative gradient becomes larger at a brake start speed and smaller immediately before stopping.例文帳に追加

μ—V負勾配が制動開始速度において大きく、停止間際において小さくなるアブレッシブを選択したブレーキライニングを提供するものである。 - 特許庁

Herein, μ represents a frictional coefficient between a frictional transmission belt and a pulley, T represents a tension [N] of the frictional transmission belt, v represents a slipping speed [m/s] between the frictional transmission belt and the pulley.例文帳に追加

ただし、μは前記摩擦伝動ベルトと前記プーリとの間の摩擦係数を示し、Tは前記摩擦伝動ベルトの張力[N]を示し、vは前記摩擦伝動ベルトと前記プーリとの間の滑り速度[m/s]を示す。 - 特許庁

This wet type friction material in which porous substance with pore diameter controlled is included as the filler, has favorably controlled values of oil absorption property, oil retaining and exhausting performances, and exhibits an excellent μ-V characteristic.例文帳に追加

本発明の湿式摩擦材は、充填材として孔径の制御された多孔質体が配合されているため、摩擦材の油に対する吸収性、保持性、排出性などが好ましい値に制御されるとともにすぐれたμ−V特性を示す。 - 特許庁

The variation (dμ/dv) of the friction coefficient μ to the variation of the slip speed V represented by the difference between a pulley speed and a belt speed becomes zero or plus when the face is dried and/or wetted with water.例文帳に追加

プーリ速度とベルト速度との差で示される滑り速度Vの変化に対する摩擦係数μの変化(dμ/dv)がドライ時又は/及び被水時にゼロ又はプラスになっている。 - 特許庁

To provide a brake lining applying a metallic component or a grinding component wherein a μ-V load gradient is large (with rise of coefficient of friction) at a brake starting speed, and small (with small rise of coefficient of friction) in a stop vicinity (V_h = 2.5 m/sec or less).例文帳に追加

μ−V負勾配が制動開始速度において大きく(摩擦係数の上昇があり)停止関係(V_h=2.5m/sec以下)において小さく(摩擦係数の上昇が小さい)なる金属成分又は研削成分を用いたブレーキライニングを提供する。 - 特許庁

While the voltage of the back gate gets to a prescribed voltage different from the value, V_th correction, writing and μ correction are performed, thereafter, a driving transistor Tr_2 is turned off and, thereby, the light emission of the organic EL element 11 is started at a desired brightness.例文帳に追加

また、バックゲートの電圧が上記とは異なる所定の電圧となっている状態で、V_th補正、書き込みおよびμ補正が実行された後、書き込みトランジスタTr_2をオフすることにより、有機EL素子11が所望の輝度で発光する。 - 特許庁

Thus, the average μ and the variance V of the amplitudes of the received signals can be found so that a probability distribution B1 in which the transmitted signal of a wireless transmitter 2 is '0' and a probability distribution B2 in which the transmitted signal of the wireless transmitter 2 is '1' can respectively become a normal distribution.例文帳に追加

これにより、無線送信器2の送信信号が「0」である確率分布B1と、無線送信器2の送信信号が「1」である確率分布B2とはそれぞれ正規分布となるように、受信信号の振幅の平均μ、分散Vが求められる。 - 特許庁

To provide a wet type friction engagement device of high performance embodied in a small-sized, lightweight construction in which the clutch capacity in the engaged condition is increased by using the friction force obtained by an auxiliary piston as the assist for clutch capacity while the μ-v performance of the dynamic friction coefficient during engagement is left unchanged.例文帳に追加

係合中の動摩擦係数のμ−v性能は変化させることなく、締結状態のクラッチ容量を副ピストンにより得られた摩擦力をクラッチ容量のアシストとすることによって増大させ、小型軽量で高性能な係合装置を提供すること。 - 特許庁

To provide a sliding member for a wet clutch capable of exhibiting excellent adhesiveness with a base material, excellent wear resistance, low attackability against a mating member, and exhibiting high friction characteristics and suitable μ-v characteristics in wet conditions, and a wet clutch device with the usage of the sliding member.例文帳に追加

本発明の目的は、基材との密着性に優れ、かつ耐摩耗性を有し、相手攻撃性が低い、湿式条件下で高摩擦特性と良好なμ−v特性とを有する湿式クラッチ用摺動部材とこの摺動部材を用いた湿式クラッチ装置とを提供することである。 - 特許庁

The road surface μ estimating part 100 of the central processing device (CPU) 21 of the control device 20 sets a right side steering evaluation function ratio αr and a left side steering evaluation function ratio αl based on a steer angle θ, a vehicle speed V, steer torque Th, and a motor current Im.例文帳に追加

制御装置20の中央処理装置(CPU)21の路面μ推定部100は、操舵角θ、車速V、操舵トルクTh、モータ電流Imに基づいて右操舵評価関数比αr、左操舵評価関数比αlを設定する。 - 特許庁

As a method for predicting a transmission performance curve indicating the relationship between a slip ratio and shaft torque of a belt B wound and hung around over a driving pulley 12 and a driven pulley 14, at first, a μ-v characteristic indicating the relationship between a friction coefficient and a slip rate of the belt B is acquired.例文帳に追加

駆動プーリ12と従動プーリ14に亘って巻き掛けられるベルトBの、スリップ率と軸トルクとの関係を示す伝達性能曲線を予測する方法として、まず、ベルトBの摩擦係数と滑り速度との関係を示すμ—v特性を取得する。 - 特許庁

To provide a sliding member for a wet clutch, which sliding member is excellent in close contact ability, and has wear resistance, and has low attackability against mating members, and has a high frictional characteristic and an excellent μ-v characteristic under wet conditions.例文帳に追加

基材との密着性に優れ、かつ耐摩耗性を有し、相手攻撃性が低い、湿式条件下で高摩擦特性と良好なμ−v特性とを有する湿式クラッチ用摺動部材とこの摺動部材を用いた湿式クラッチ装置を提供する。 - 特許庁

例文

The elastic range of the hard film is set to be 50% or more, whereby the high friction coefficient in the high speed region and the low friction coefficient in the low speed region are compatibly attained without receiving the influences of the lubricating oil and its deterioration to maintain μ-V characteristic at a positive gradient for a long period.例文帳に追加

硬質皮膜の弾性範囲を50%以上とすることで、潤滑油種やその劣化の影響を受けずに、高速領域の高摩擦係数と低速領域の低摩擦係数を両立させて、μ−V特性を長期に亘り正勾配に維持することができる。 - 特許庁

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