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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > ブレーキアシストの意味・解説 > ブレーキアシストに関連した英語例文

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ブレーキアシストを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 117



例文

衝突予測時間TTCとそれぞれ比較される、警報基準時間、ブレーキアシスト基準時間、及び自動ブレーキ基準時間について、警報基準時間を、ブレーキアシスト基準時間以上であって、自動ブレーキ基準時間よりも長く設定した。例文帳に追加

Regarding a warning reference time, a brake assist reference time and an automatic brake reference time compared with a collision forecasting time TTC respectively, the warning reference time is set to the time which is the brake assist reference time or longer and which is longer than the automatic brake reference time. - 特許庁

ブレーキ液還流制御手段28を設け、ブレーキアシスト制御の作動条件が成立している間に減圧制御が実行された場合に、吸入弁4を閉弁させるとともにポンプ6を延長して駆動させるブレーキ液還流制御をブレーキアシスト制御の終了後に実行する。例文帳に追加

A brake fluid circulation control means 28 is provided, an intake valve 4 is closed when the pressure reduction control is performed while the working condition of the brake assist control is established, and the brake fluid circulation control for driving a pump 6 in a prolonged manner is performed after completing the brake assist control. - 特許庁

アンチロックブレーキ制御及びブレーキアシスト制御が同時に行われる際、ブレーキアシスト制御によりブレーキ液圧を増圧しアンチロックブレーキ制御により増減圧した後のブレーキ液圧値Pが所定の設定値Kより小さいときには、ブレーキ液圧値を増加補正する。例文帳に追加

When an anti-lock brake control and a brake assisting control are simultaneously performed, if a brake fluid pressure value P after a brake fluid pressure is increased by the brake assisting control and increased or decreased by the anti-lock brake control is smaller than a prescribed set value K, the brake fluid pressure value is corrected to a higher one. - 特許庁

ブレーキアシスト機能を有する車両用ブレーキ液圧制御装置であって、ブレーキアシスト制御の作動条件が成立している間に減圧制御が実行された場合であっても、リザーバに残留するブレーキ液の残留量を少量に止めることが可能な車両用ブレーキ液圧制御装置を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a vehicular brake hydraulic pressure control device having the brake assist function capable of keeping the remaining amount of brake fluid remaining in a reservoir at a small value even when the pressure reduction control is performed while the working condition of the brake assist control is established. - 特許庁

例文

制御部は、レギュレータアシスト制御が実行されていないときは液圧センサの測定値に基づいてブレーキアシスト開始条件が成立したか否かを判定し、レギュレータアシスト制御の実行中はストロークセンサの測定値に基づいてブレーキアシスト開始条件が成立したか否かを判定する。例文帳に追加

The control part determines whether or not a brake assist starting condition is realized based on a measured value of a hydraulic sensor when the regulator assist control is not executed, and determines whether or not the brake assist starting condition is realized based on a measured value of a stroke sensor when executing the regulator assist control. - 特許庁


例文

このように入力ピストンとブースタピストンとの相対変位量を制御することでブレーキアシスト制御など種々のブレーキ特性を得ることができる。例文帳に追加

Thus, various braking characteristics such as brake assist control can be obtained by controlling the relative displacement amount of the input piston and the booster piston. - 特許庁

車軸用軸受装置において、駆動トルクよりも制動トルクが大となるときに車輪に対して回転抵抗を付与するブレーキアシスト機能を備えることにより付加価値を高める。例文帳に追加

To enhance added value by providing a brake assisting function applying rotational resistance to wheels when braking torque is larger than driving torque in a bearing device for an axle. - 特許庁

本発明は、ブレーキアシスト(BA)制御とアンチロックブレーキ(ABS)制御とを実行する機能を有するブレーキ制御装置に関し、BA制御中におけるABS制御の制御性の低下を抑制することを目的とする。例文帳に追加

To inhibit decrease in controllability of antilock brake (ABS) control during brake assist(BA) control, relating to a brake control device having the function of executing the BA control and the ABS control. - 特許庁

このようにスロットルバルブが開かれることから、触媒暖機制御においては、吸気管圧力が上昇して倍力機構のブレーキアシスト力が低下する。例文帳に追加

Thus, the throttle valve is opened, so that an intake pipe pressure increases to reduce the brake assist power of a boosting mechanism in the catalyst warmup control. - 特許庁

例文

これにより、ドライバがブレーキアシスト制御を解除するという意思がないにも拘わらず、ブレーキペダル踏み込み量の変化に伴って目標減速度が得られなくなることを防止することができる。例文帳に追加

Thereby, failure in attaining the target deceleration due to the change in stepping-on distance of the brake pedal without the intention of the driver to cancel the brake assist control can be prevented. - 特許庁

例文

電動アクチュエータによるブレーキアシストを働かせても、入力に対して所望の倍力比を得ることができ、良好なペダル操作性を確保できるようにする。例文帳に追加

To obtain a desired double force ratio relative to an input and to ensure sufficient pedal operability even if a brake assist by an electric actuator is operated. - 特許庁

ブレーキアシスト手段の失陥時であっても、制動性能低下を抑制し、車両を安全に減速・停止することができるハイブリッド車の減速度制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a deceleration controller for a hybrid car which can decelerate or stop the vehicle safely by suppressing the drop of braking performance even at defect of a brake assist means. - 特許庁

複数の道路形状が連続する場合にブレーキアシスト制御によるブレーキ出力の増加を迅速に行うことができる車両の走行安全装置を提供する。例文帳に追加

To provide a traveling safety device for a vehicle capable of quickly performing increase of brake output by brake assist control when a plurality of road shapes are continued. - 特許庁

バキュームブースタによるブレーキアシスト制御中にブレーキペダルを非操作状態としたときにも、確実にブレーキペダルを初期位置に復帰し得るようにする。例文帳に追加

To completely return a brake pedal to an initial position even when the brake pedal is in an inoperative condition during brake assist control by a vacuum booster. - 特許庁

ブレーキアシスト機能を有する車両において、緊急ブレーキ操作が行われた場合に、ブレーキ操作子を強く操作できる運転者に対して、必要以上に大きな制動力を発生させないこと。例文帳に追加

To prevent a driver who can operate a brake operating element forcefully from generating large braking force more than required, when performing an emergency brake operation in a vehicle having a brake assist function. - 特許庁

構成要素の配置を自由にできて,限られた狭隘なスペースでも容易に設置することができ,しかもアンチロック制御,ブレーキアシスト及びスタビリティ制御を可能にするブレーキ油圧制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a brake hydraulic pressure control device easily installable even in a limited small space because of the freedom of arrangement of component elements and enabling antilock control, brake assisting and stability control. - 特許庁

アンチロックブレーキ制御を実行するABS制御手段22と、ブレーキアシスト制御を実行するBA制御手段23と、を備える車両用ブレーキ液圧制御装置100である。例文帳に追加

This brake fluid pressure control device 100 for a vehicle has an ABS control means 22 performing anti-lock brake control and a BA control means 23 performing brake assist control. - 特許庁

車輪ブレーキを倍力作動させることを可能とした上で、ブレーキアシスト制御および緊急ブレーキ制御等を簡単な構成で行ない得るようにする。例文帳に追加

To perform a brake assist control and an emergency brake control by a simple constitution by boosting a wheel brake. - 特許庁

ドライバがブレーキアシスト制御を解除するという意思がないにも拘わらず、ブレーキペダル踏み込み量の変化に伴って目標減速度が得られなくなることを防止する。例文帳に追加

To prevent failure in attaining target deceleration due to change in a stepping-on amount of a brake pedal, whereas a driver does not intend to cancel brake assist control. - 特許庁

連続するカーブなど曲率が旋回中に変化する場合であっても曲率に応じた適正なブレーキアシスト制御が可能な車両の走行安全装置を提供する。例文帳に追加

To provide a traveling safety device for a vehicle capable of performing proper brake assist control according to curvature even when the curvature is varied during turning as in the case of a continued curve. - 特許庁

加えて、ブレーキアシスト装置5を備えていることから、停止線で停止する自車両10は、BAによって停止線で確実に停止可能となる。例文帳に追加

In addition, because the driving support device 1 has the brake assist device 5, the own vehicle 10 stopping at the stop line can certainly stop at the stop line by a BA (Brake Assist). - 特許庁

運転者のブレーキ操作に関わらずブレーキを作動させる第1種ブレーキアシストを実行し、筋電位に基づく実効的な運転アシスト動作を行う車両制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle control device which executes a first class braking assist for operating a brake irrespective of the brake operation of a driver, and performs an effective operating assist operation based on muscle potential. - 特許庁

構造が簡単で、かつ動作の安定性、信頼性、確実性に優れ、電力回生機能およびブレーキアシスト機能を備える電動補助自転車を提供する。例文帳に追加

To provide an electric assist bicycle having a power regeneration function and a brake assist function with a simple structure, and superior in action stability, reliability, and certainty. - 特許庁

車両用衝突緩和装置がブレーキアシスト制御機能及び自動ブレーキ制御機能を備える場合に、後続車両との衝突を回避、あるいは少なくとも衝突による衝撃を緩和する。例文帳に追加

To avoid collision to the following vehicle or to relax at least impact by the collision when a vehicular collision relaxing device is provided with brake assist control function and automatic brake control function. - 特許庁

そしてマスタシリンダ圧力について通常の制御開始条件が成立し(S90)且つ目標減速度Gtがその開始基準値以上であるときに(S100)、ブレーキアシスト制御が開始される(S140)。例文帳に追加

The brake assist control is started (S140) when a normal control start condition is satisfied regarding to the master cylinder pressure (S90) and the target deceleration Gt is a start reference value or more (S100). - 特許庁

緊急ブレーキ時にブレーキペダルの踏力不足を応答性よく補うことができるジャンピング特性のブレーキアシスト性能を簡素かつ小型化可能な構造により実現した負圧式倍力装置を提供することである。例文帳に追加

To provide a negative pressure type booster realizing brake assisting performance of a jumping characteristic capable of compensating lack of treading force of a brake pedal with high responsiveness in emergency braking in a simple and miniaturizable structure. - 特許庁

これにより、ブレーキアシスト機構10が短縮するので、リアクションディスク3からの反力を受けることなくプランジャ9の移動量を大きくすることができ、サーボ力を迅速に立ち上げることができる。例文帳に追加

Therefore, the brake assist mechanism 10 can be shortened, and the movement amount of the plunger 9 can be made larger without receiving a reaction force from a reaction disc 3, thus promptly starting up the servo force. - 特許庁

ブレーキ制御装置は、ホイールシリンダ圧の制御中にレギュレータを併用するレギュレータアシスト制御、または制動力を嵩上げするブレーキアシスト制御を実行する制御部を備える。例文帳に追加

This brake control device includes a control part for executing regulator assist control for using a regulator at the same time in control of wheel cylinder pressure or brake assist control for raising a level of braking force. - 特許庁

一方、ブレーキが十分な場合は、ステップ250に進み、ブレーキアシスト制御の実行要求フラグをオフにし、目標加速度を0に設定する。例文帳に追加

When braking is sufficient, advance to a step 250 is carried out, and the execution request flag of brake assist control is turned off, and the target acceleration is set to be zero. - 特許庁

負圧助勢手段及び液圧助勢手段を備えた装置において、ポンプ手段の出力液圧を有効に活用し、トラクション制御、制動操舵制御、ブレーキアシスト制御等の制動制御を行なう。例文帳に追加

To carry out braking control such as traction control, braking/steering control, brake assist control by effectively utilizing output hydraulic pressure of a pump means in a device provided with a negative pressure assisting means and a hydraulic pressure assisting means. - 特許庁

簡素な構成で、運転者による最大制動力近傍を容易に維持でき、制動距離の短縮を図れるようにした、簡易的なブレーキアシスト機能を持ったブレーキ制御装置及び記録媒体を提供すること。例文帳に追加

To provide a brake controlling unit with simple structure and a simplified brake assisting function of easily maintaining the neighborhood of the maximum braking force by a driver to shorten braking distance, and its recording medium. - 特許庁

ABSの作動している時間が所定時間よりも短いとき、ABSの作動が低μ路を車両が一時的に走行したことに起因するとして、ABSの作動終了後にブレーキアシストを再開する。例文帳に追加

ABS operation duration shorter than a given time is presumed to be a result of temporary vehicle travel on a low-friction road surface, and after the ABS operation, the brake assist is resumed. - 特許庁

ブレーキアシスト制御の終了処理時に、管路MRを通じてレギュレータRGにブレーキ液を戻すと共に、管路MFを通じてマスタシリンダMCにブレーキ液を戻すようにする。例文帳に追加

In completion processing of the brake assist control, a brake liquid is returned to a regulator RG through a conduit MR, and the brake liquid is returned to a master cylinder MC through a conduit MF. - 特許庁

緊急時用のブレーキアシストシステムを備えた車両において、そのときどきのブレーキ操作状態に応じてアシスト力の付加のしかたを変更し、常に適切な制動力の助勢を実現することを課題とする。例文帳に追加

To achieve always appropriate assisting of braking forces in a vehicle having a brake assist system for use in emergencies by changing the way of adding the assist force according to brake operating conditions that vary from time to time. - 特許庁

ブレーキアシストをすべく昇圧ポンプ28の作動中に、ABSを作動させるべき状況となったときは、昇圧ポンプ28の作動を中止してABSを作動させる。例文帳に追加

When an ABS is to be operated during such an operation of a booster pump 28 as actuates a brake assist, the operation of the booster pump 28 is stopped before the ABS is actuated. - 特許庁

経過時間CTが経過するまでにマスタシリンダP_M/C がしきい値TH2以上になると(ステップ108、110)、緊急ブレーキ操作が行われたと判定され、ブレーキアシスト制御が開始される(ステップ112)。例文帳に追加

It is determined that an emergency brake operation was conducted, and a brake assistance control starts (step 112) when the master cylinder pressure PM/C becomes at least the threshold value TH2 (steps 108, 110) before the elapsed time CT passes. - 特許庁

ブレーキアシスト制御が機能している状態で、アンチロックブレーキが作動しても、所望のブレーキ制動力を維持可能とするハイドロブレーキ制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a hydraulic-brake control device that maintains desired brake braking force, even when an anti-lock brake is operated, while a brake assist control works. - 特許庁

これにより、ドライバがステアリング82を車両前方方向に突き出すほど緊急時であるか否かを検出することができ、緊急時であると判定された場合に、速やかにブレーキアシスト機能を実現させることが可能となる。例文帳に追加

This enables sensing where the situation is in emergency such that the driver must protrude the steering 82 ahead of the vehicle, and it is possible to achieve the brake assisting function quickly when judged as in emergency. - 特許庁

シンプルな機械的な構造により緊急制動が不要な場合にブレーキアシスト機能が動作することを抑制しロック部の摩耗を軽減できるブレーキブースタ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a brake booster device suppressing operation of a brake assisting function when emergency braking is not necessary by a simple mechanical structure, for reducing wear of a locking part. - 特許庁

このように入力ピストンとブースタピストンとの相対変位量を制御することでブレーキアシスト制御など種々のブレーキ特性を得ることができる。例文帳に追加

Controlling the relative displacement between the input piston and the booster piston in this way can deliver various brake characteristics such as brake assist control. - 特許庁

電動アクチュエータによるブレーキアシストを働かせても、入力に対して所望の倍力比を得ることができ、良好なペダル操作性を確保できるようにする。例文帳に追加

To secure good pedal operability, by providing a desired boosting ratio to input, even when a brake assist is operated by an electric actuator. - 特許庁

EBA(エンジンブレーキアシスト)制御の許可条件を満たし(ステップS1)、ブレーキペダルが操作状態から非操作状態に切り替わってから所定時間以上経過した場合(ステップS2)にEBA制御を実行する(ステップS3)。例文帳に追加

When the authorized conditions of EBA(engine brake assistance) control is satisfied (Step S1) and a preset time passed after a brake pedal is switched from an operated condition to a non-operated condition (Step S2), the EBA control is executed (Step S3). - 特許庁

前方障害物に対する自車両1の衝突予測時間TTCと予め設定したブレーキアシスト判定時間Toとを比較し(S4)、TTC≦Toのときは、アクセルペダルが踏み込まれているか否かを調べる(S6)。例文帳に追加

A collision predicting time TTC of an own vehicle 1 with respect to a front obstacle and a preset brake assist determination time To are compared (S4), and when TTCTo, it is checked whether an acceleration pedal is pedalled in (S6). - 特許庁

適正車速を自車速が超えるのに応じた警報の出力開始から所定時間が経過するまでの間にブレーキ操作検出手段31がブレーキ操作を検出するのに応じて、ブレーキアシスト制御手段29は、車両運転者のブレーキ操作に入力に対して車輪ブレーキが発揮するブレーキ力を増大させ得るブレーキアシスト手段28を作動せしめることで、減速支援動作を実行する。例文帳に追加

A braking assist control means 29 performs the deceleration support operation by actuating a braking assist means 28 capable of increasing braking force which a wheel brake exerts relative to an input of a braking operation by a vehicle driver according to detection of braking operation by a braking operation detection means 31 during the lapse of a predetermined time from the starting of the output of the alarm for excess of appropriate vehicle speed of own vehicle speed. - 特許庁

このように、触媒暖機制御に伴ってエンジントルクが上昇するとともにブレーキアシスト力が低下した場合であっても、アップシフトによって駆動輪トルクの上昇を回避することができ、運転手の意図しない車両発進を防止することが可能となる。例文帳に追加

Thus, even when the engine torque increases and the brake assist power decreases in response to the catalyst warmup control, an increase in the driving wheel torque can be avoided by the upshift and vehicle start that the driver does not intend can be prevented. - 特許庁

本発明は、バキュームブースタを備えると共にブレーキアシスト(BA)制御機能を有する車両の制動制御装置において、バキュームブースタの負圧が低下した場合にもBA制御を所要のタイミングで確実に開始することを目的とする。例文帳に追加

To start brake assist(BA) control completely at a prescribed timing even if negative pressure of a vacuum booster lowers, in a brake controller for vehicle involving the vacuum booster and a BA control function. - 特許庁

これにより、相対速度が高くなるほど、より早いタイミングでブレーキアシスト制御が開始されるので、運転者が、強く早いブレーキ操作ではなく、通常のブレーキ操作を行うことで、前方障害物との衝突を回避するのに必要な制動力を発生することができる。例文帳に追加

Thus, as the relative speed is higher, the brake assist control is started at the earlier timing, and by performing not the strong but quick braking operation but the normal braking operation by a driver, the braking force necessary for avoiding the collision with the forward obstacle can be generated. - 特許庁

ピストン44及び弾性部材45に段付スリーブ46を嵌合し、スプリングホルダ48をピストン44に取付け、その爪部61と段付スリーブ46の段部57との間にスプリング47を介装してブレーキアシスト機構29をサブアセンブリする。例文帳に追加

The brake assist mechanism 29 is sub-assembled by fitting the stepped sleeve 46 in the piston 44 and the elastic member 45, mounting a spring holder 48 on the piston 44 and interposing a spring 47 between its click part 61 and a step part 57 of the stepped sleeve 46. - 特許庁

この入力推力Fiに基づいて電動アクチュエータ11を駆動することで、微小踏み込み時のジャンプイン特性付与によるペダルフィーリング改善、大入力踏み込み時のブレーキアシスト動作制御を適切に果たすことができる。例文帳に追加

An electric actuator 11 is driven in accordance with an input thrust force Fi, thereby improving a pedal feeling by the application of jumping-in characteristics when a pedal is slightly depressed and properly performing brake-assist control when the pedal is fully depressed. - 特許庁

例文

緊急時用のブレーキアシストシステムを備えた車両において、緊急時にブレーキペダルと共にアクセルペダルも同時に踏み込んでしまった場合に、アシスト力の付加のしかたを変更し、常に適切な制動力の助勢を実現することを課題とする。例文帳に追加

To always properly assist braking force, in a vehicle having a brake assist system for use in an emergency, by changing the way of applying an assisting force if an accelerator pedal is operated along with a brake pedal in an emergency. - 特許庁

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