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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > レール応力に関連した英語例文

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レール応力の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 67



例文

ロングレール応力測定装置例文帳に追加

LONG WELDED RAIL AXIAL STRESS MEASURING DEVICE - 特許庁

残留応力の少ないレールの製造方法および設備例文帳に追加

METHOD AND FASCILITY FOR MANUFACTURING RAIL WITH SMALL RESIDUAL STRESS - 特許庁

電気鉄道レール応力センサ板例文帳に追加

STRESS SENSOR PLATE FOR ELECTRIC RAILROAD RAIL - 特許庁

レール頭部と底部の引張り残留応力を軽減し、耐脆性き裂進展特性と疲労特性に優れたベイナイトレールを提供する。例文帳に追加

To provide a bainite rail superior in brittle fracture development resistance characteristic and fatigue resistance characteristic by relieving the tensile residual stress of the head part and bottom part of the rail. - 特許庁

例文

この推定した継目板応力に基づき、接着絶縁レールの状態監視を行う。例文帳に追加

State monitoring of the adhesive insulating rail is performed based on the estimated joint plate stress. - 特許庁


例文

直噴内燃エンジンのエンジンブロックに取り付けられた第1燃料レールと第2燃料レール応力低減装置を取り付け、エンジンブロックに対する燃料レールの運動を低減又は抑制し、その運動によって生じる機械的応力を低減する。例文帳に追加

A stress reducing device is mounted to a first fuel rail and a second fuel rail which are attached to an engine block of the direct-injection internal combustion engine to reduce or suppress the movement of the fuel rails with respect to the engine block, thereby reducing the mechanical stress caused by the movement. - 特許庁

レール頭部およびレール底部のいずれも引張り残留応力250MPa以下であるか、もしくは圧縮残留応力が0MPa以上であり、好ましくは頭部表面の硬度がビッカース硬度番号320以上であるベイナイトレール例文帳に追加

In the bainite rail, either of the head part of the rail or the bottom part of the rail has the tensile residual stress of 250 MPa or less, or compression residual stress thereof is 0 MPa or more, and the hardness of the head surface is preferably 320 or more of Vickers hardness. - 特許庁

これにより、ガイドレール4として成形鋼板レール16を用いたので軽量であるとともに、この成形鋼板レール16に座屈応力が掛かった際の撓みを撓み防止部材17で阻止できる。例文帳に追加

The mold steed plate rail 16 is used as the guide rail 4 so as to make it lightweight and the deflection preventing member 17 can prevent the deflection when the buckling stress is applied to the mold steed plate rail 16. - 特許庁

艤装レールの重さを増加させたり製造コストを高めることなく、艤装レールの曲げ応力負担を軽減して、艤装レールに作用する曲げモーメントを低減することができる艤装用ボルトの支持構造を提供する。例文帳に追加

To provide an outfit bolt supporting structure having reduced bending moment on an outfit rail by reducing the bending stress burden of the outfit rail without increasing the weight of the outfit rail or its manufacturing cost. - 特許庁

例文

軸箱加速度とレールの高低狂いに基づいて接着絶縁レールの継目板にかかる応力を推定できる接着絶縁レールの状態監視方法等を提供する。例文帳に追加

To provide a state monitoring method or the like of an adhesive insulating rail capable of estimating a stress applied to a joint plate of the adhesive insulating rail based on an axle-box acceleration and irregularity in height of the rail. - 特許庁

例文

このような処理により,前記圧縮応力を,コモンレールを構成する鋼材の一軸引張強度の30〜120%とすることができる。例文帳に追加

Due to this processing, the compressive strength can be set to 30 to 120% of uniaxial tensile strength of a steel material constituting the common rail. - 特許庁

レール穴10の内周面の少なくとも分岐穴12の穴周囲部には、ショットピーニングを施して圧縮残留応力が付与される。例文帳に追加

Shot peening is executed on at least the circumferential part of the branch holes 12 on the inner circumferential surface of the rail hole 10, and compression remaining stress is applied. - 特許庁

本発明は、曲げ剛性を高めつつ軸応力を低減し、かつ、低騒音の鉄道用レールおよび鉄道用軌道を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide the railway rail and the railway track of low noise reduc ing axial stress while enhancing bending rigidity. - 特許庁

ベアリングレース5,6とガイドレール1及びスライダ2との接触部に発生する応力を小さくし、動作精度を向上させる。例文帳に追加

To improve the operational accuracy of linear guide devices by lowering stresses acting on contact portions between their bearing races and their guide rail and slider. - 特許庁

ベースプレート86は、応力吸収用溝96を備え且つ座席50に対し接離する方向に延在したレール部90を有している。例文帳に追加

The base plate 86 has a rail part 90 provided with a stress absorbing groove 96 and extended in an approaching/separating direction to the seat 50. - 特許庁

これにより、形状の曲がりや反りが小さく、残留応力の非常に低い、耐摩耗性と耐破壊性に優れたレールが製造できる。例文帳に追加

Accordingly, the rail having reduced bending and warping in the shape, and very low residual stress, and excellent in the wear resistance and the breaking resistance is manufactured. - 特許庁

ガイドレールとドアパネルとを接合するブラケットへの応力集中を回避可能なウインドレギュレータ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a window regulating device which avoids stress concentration to a bracket that allows a guide rail to be joined to a door panel. - 特許庁

支持部での応力集中の低減を図って補強部材が不用で安価に製作することができる作業車両のハンドレールを提供する。例文帳に追加

To provide a handrail for a working vehicle capable of being manufactured at low cost without requiring a reinforcement member by reducing concentration of stress at a support part. - 特許庁

厚肉部40のハンドレール本体側の厚肉開始部位41での応力集中率を1.1以下とした。例文帳に追加

A stress concentration ratio at a thick part starting portion 41 on the handrail body side of the thick part 40 is made to 1.1 or lower. - 特許庁

固定爪部の応力割れを防止するとともに、取付強度を向上するようにした電気機器のDINレール取付構造を提供する。例文帳に追加

To provide a DIN rail fitting structure of an electric device, preventing stress crack of a fixed claw part and improving the fitting strength. - 特許庁

車体側からの影響を受けてシート荷重計測装置10に組立応力が発生するおそれがある場合にも、この組立応力がシートレール8における上下レール11,15の摺動接続間に生じるクリアランスで吸収される。例文帳に追加

Even in the case that assembly stress might occur in the seat load measuring apparatus 10 due to the reception of effects from the side of the vehicle body, the assembly stress is absorbed by a clearance in the sliding splicing of upper and lower rails 11 and 15 in the seat rail 8. - 特許庁

このため、移動規制凸部40がアッパレール側からの当たり荷重を受けた場合でも、折曲部分47にせん断応力が集中させることなく、当たり荷重の応力を分散させることができる。例文帳に追加

Consequently, even if the movement restricting projections 40 receive a contact load from the upper rail side, a stress by the contact load can be distributed without allowing a shearing stress to concentrate to bent portions 47. - 特許庁

レール孔11の内壁における分岐孔13の開口周辺部15においては、圧縮残留応力が付与されているので、加圧燃料の内圧に起因する引張り応力が抑制され、内圧疲労強度が高められている。例文帳に追加

Since the compressive residual stress is given at the part 15 around the opening of the branching hole 13 in the inner wall of the rail hole 11, tensile stress caused by the internal pressure of pressurized fuel is suppressed and the fatigue strength to the internal pressure is improved. - 特許庁

応力集中部の応力値を低減して耐圧性を大幅に向上することのできるコモンレールハウジング1を備えた蓄圧式燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a pressure accumulation type fuel injection device having a common rail housing capable of greatly enhancing pressure resistance by reducing a stress at a stress concentrating part. - 特許庁

コモンレールを長さ方向に大型化させることなく、レール穴の必要内容積を確保するとともに、分岐穴の穴周囲部に集中する応力を効果的に低減させ、超高圧化のニーズに対応する。例文帳に追加

To meet the need of very high pressurization by effectively reducing stress that concentrates in a peripheral portion of a branch hole, while ensuring required content volume of a rail hole without enlarging a common rail longitudinally. - 特許庁

高圧燃料による特定箇所における応力集中を防ぎ、レール本体の内圧疲労強度を向上させることのできるコモンレールおよびその製造方法を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a common rail preventing stress concentration on a specified portion by high pressure fuel to increase internal pressure fatigue strength of a rail main body, and its manufacturing method. - 特許庁

断面内の強度に分布があっても、形状の矯正とともに残留応力を低減し、耐摩耗性と耐破壊性及び真直性に優れたレールを製造するための、レールの矯正方法および矯正装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method for straightening a rail for manufacturing the rail excellent in wear resistance, breaking resistance, and straightness by straightening a shape and reducing residual stress even when there is a distribution of strength in a cross section, and also to provide a device for straightening the rail. - 特許庁

コモンレールのような開口部を有する被処理部材に対して付与された圧縮応力の大きさを、より正確に推定することが可能な、圧縮応力値の推定方法、圧縮応力値推定装置およびレーザ加工装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an estimation method of a compression stress value, a compression stress value estimator, and a laser processing apparatus for correctly estimating the magnitude of compression stress applied to a member to be processed having an opening such as a common rail. - 特許庁

このため、簡易であって安価に製作できる構成により、地震時の昇降体11の変位を両側の案内レール7により支持されるので、案内レール7に発生する応力が減少し標準サイズの案内レール7によって所要の強度を得ることができる。例文帳に追加

Since the displacement of the elevating/ lowering body 11 during an earthquake can be supported by the guide rails 7 on both sides by a constitution which is simple and inexpensively manufactured, the stress exerted in the guide rails 7 is reduced, and the specified strength can be obtained by the guide rails 7 of the standard size. - 特許庁

加圧燃料による内圧によって生じる引張応力を抑制して、レール穴に開口する分岐穴の穴周囲部におけるコモンレールの内圧疲労強度を高めることができるコモンレール及びその強化処理方法を提供する。例文帳に追加

To provide a common rail and its reinforce treatment method, capable of improving inner pressure fatigue strength of the common rail in a circumferential part of branch holes opened to a rail hole by suppressing tensile stress generated through internal pressure due to pressurized fuel. - 特許庁

ガイドブラケットの型の共通性を保持しつつ、掘削力によるレールレールガイドとの間の面圧の増大、及びレールガイドの曲げ応力の増大を防止して、高い耐久性を具えかつ低コストのモータグレーダのブレード支持構造を提供する。例文帳に追加

To provide a highly durable and low cost blade supporting structure for a motor grader, which keeps not only a face pressure between a rail and a rail guide but also a bending stress of a rail guide due to an excavating strength away from increasing, while keeping a common nature in a guide bracket type. - 特許庁

ガイドブラケットの型の共通性を保持しつつ、掘削力によるレールガイドとガイドブラケットとの間の面圧の増大及びレールガイドの曲げ応力の増大を防止して、高い耐久性を具えかつ低コストのモータグレーダのブレード支持構造を提供する。例文帳に追加

To provide a highly durable and low cost blade supporting structure for a motor grader, which keeps not only a face pressure between a rail guide and a guide bracket but also a bending stress of a rail guide due to an excavating strength away from increasing, while keeping a common nature in a guide bracket type. - 特許庁

切り離し材12は、接着材11を剥離させる応力が作用したときに、レール2,3の側面又は継目板4,5の側面から接着材11が剥離する前に、継目板側接着材11a又はレール側接着材11bをこの境界面で剥離させる。例文帳に追加

In the action of the stress for separating the bonding member 11, the separating member 12 separates the bonding member 11a or 11b on the boundary surface before the bonding member 11 is separated from the side surfaces of the rails 2 and 3 or those of the fish plates 4 and 5. - 特許庁

切削時に予想外の大きな負荷が発生しても保持できるクランプ力を維持できるとともに、クランプアームの固定支軸に、皿バネの付勢力とクランプ顎部の押圧力との反力により発生するクロスレールの曲げ応力を小さくできるクロスレールクランプ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a cross rail clamp device capable of decreasing bending stress of a cross rail generated by reaction force of urging force of a disk spring and pressing force of a clamp jaw part on a fixed support shaft of a clamp arm, while clamp force holdable even by generating an unexpectedly large load at cutting time can be maintained. - 特許庁

天井クレーン走行レールの挙動を動的に測定し、天井クレーンの発生応力との相関性の大きい要素を正確に検出し、天井クレーン使用寿命の大幅な延長を図ることができる天井クレーン走行レールの測量方法及び管理方法を提供する。例文帳に追加

To provide a survey method and a management method for rails for allowing a ceiling crane to travel, which can dynamically measure the behavior of the ceiling crane travel rails, accurately detect an element having a high correlation with a generated stress of the ceiling crane, and sharply prolong the usable life of the ceiling crane. - 特許庁

枝管の本管レール流通路開口端部におけるキャビテーションエロージョンの発生を抑制し、亀裂や燃料の洩れの問題を解決するとともに、枝管付根部の応力を緩和して耐振動疲労特性も向上できる低圧燃料用コモンレールの提供。例文帳に追加

To provide a low-pressure fuel common rail for avoiding erosion by cavitation at ends of branch pipes opening to a main pipe rail passage, for resolving a problem of cracks and fuel leakage and for reducing stress at branch pipe roots and improving vibration fatigue resistance property. - 特許庁

周壁12における分岐孔15の貫設領域及15Aびその周辺領域には圧縮残留応力が発生しているので、レール本体10の内壁における分岐孔15の開口周辺部においては、加圧燃料の内圧に起因する引張り応力が上記圧縮残留応力によって抑制され、内圧疲労強度が高められている。例文帳に追加

Since the residual compression stresses are produced at the penetration area 15A of the branch hole 15 in the peripheral wall 12 and the surrounding areas, tensile stresses caused by the internal pressure of pressurized fuel are restrained by the residual compression stresses at the portion of the interior wall of the rail body 10 around the opening of the branch hole 15 to enhance the internal pressure fatigue strength. - 特許庁

軸芯方向内部に流通路を有する本管レールに、前記流通路に連通する分岐孔を穿設したディーゼルエンジン用コモンレールにおいて、前記分岐孔付近の応力集中を緩和した上で、当該レールの内周面全体および分岐孔にオートフレッテージ加工を施したことを特徴とする。例文帳に追加

In the common rail for diesel engine composed of a main pipe rail having a flow channel along its axis core with the branching hole formed so as to link with the flow channel, auto-frettage processing is implemented on the entire internal peripheral surface and the branching hope portion, after stress concentration near the branching hole is relaxed. - 特許庁

ディーゼルエンジンの蓄圧式燃料噴射システムの部品であるコモンレールにおいて,分岐穴のレール穴の長手方向に平行となる直径の両端近傍における,分岐穴周方向の圧縮応力を特に強化することにより,内圧疲労強度を可及的に高めたコモンレールを提供する。例文帳に追加

To provide a common rail improving internal pressure fatigue strength as much as possible by strengthening, in particular, compressive stress resistance in a circumferential direction of a branch hole in the vicinity of both ends of the diameter of the branch hole parallel with the longitudinal direction of a rail hole, in the common rail which is a component of an accumulator fuel injection system for a diesel engine. - 特許庁

このように、溶接部の端Aからレール本体20とステー22とを大きく離すことで、「溶接未着部」が形成されなくなるため、溶接部に繰り返してレール本体20の変形による応力が加えられても、溶接部が疲労破断するのを防ぐことができ、コモンレールの信頼性を高めることができる。例文帳に追加

By largely separating the rail body 20 and the stay 22 from the end A of the weld part, no "non-welded part" is formed, and even when the stress caused by the deformation of the rail body 20 is repeatedly exerted in the weld part, fatigue fracture of the weld part can be prevented, and the reliability of the common rail can be enhanced. - 特許庁

一方、レール本体20とステー22の接合部には、大きな荷重や応力が作用するが、レール本体20とステー22を鍛造もしくは切削の少なくともいずれかによって一体に形成することで、レール本体20とステー22の接合強度を高め、高い強度保証を容易に得ることができる。例文帳に追加

Although heavy load and stress act on the connection part of the rail main body 20 and the stay 22, connection strength of the rail main body 20 and the stay 22 is strengthened and high strength warranty can be easily obtained by forming the rail main body 20 and the stay 22 as one piece by either of forging or cutting. - 特許庁

ガイドレールに沿うスライダの移動に伴い、スライダ部分でワイヤハーネスに過大な応力を作用させずに、簡単で省スペースにワイヤハーネスの耐久性を高める。例文帳に追加

To easily improve durability of a wire harness with a small space while preventing excessive stress from acting on the wire harness in a slider portion moving along a guide rail. - 特許庁

軽量で取付作業が容易であり、かつ経済的に優れているとともに、撓みを生じさせる座屈応力に対して耐久性を有するガイドレールを提供する。例文帳に追加

To provide a lightweight guide rail facilitating the fitting works, being superior in economy, and having durability against buckling stress developed into deflection. - 特許庁

切り離し材12は、接着材11を剥離させる応力が作用したときに、継目板側接着材11aとレール側接着材11bとに接着材11を切り離す部材である。例文帳に追加

In the action of stress for separating the bonding member 11, a separating member 12 separates the bonding member 11 into a fish plate-side bonding member 11a and a rail-side bonding member 11b. - 特許庁

モーメントのアームが短くなって係止部分17に生じる曲げモーメントが小さくなり、艤装レール14の曲げ応力負担を軽減することができる。例文帳に追加

The arm of moment is shortened to reduce the bending moment on a locking portion 17, thus reducing the bending stress burden of the outfit rail 14. - 特許庁

建築物2に形成された昇降路5内を昇降する昇降体6を案内するガイドレール9を降伏点の許容応力が325N/mm^2以上の材料で形成したのである。例文帳に追加

The guide rail 9 guides the lift 6 for lifting in a hoistway 5 formed in a building 2, and is formed of a material having allowable stress of a yield point not less than 325 N/mm^2. - 特許庁

シートレール6,7間に作用する側面衝突荷重をリブ12で受け、ベースプレート11に作用するせん断応力をリブ12の変形を阻止するように機能させる。例文帳に追加

A side colliding load working between the seat rails 6, 7 is received by the ribs 12 and shearing stress working on the base plate 11 is functioned so as to prevent deformation of the ribs 12. - 特許庁

脈動や振動などを吸収し易くし、本体に対する応力の発生を低減し、高圧に対する耐強度も向上させたフューエルインジェクションレールを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection rail that easily absorbs pulsations, vibrations and the like, reduces stress the stress on the body thereof, and has improved resilience against high pressure. - 特許庁

フロントピラーからルーフサイドレールとリヤピラーに連続する領域での応力集中を低減することのできる車体上部構造を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle body upper part structure capable of reducing stress concentration at an area continued from a front pillar to a roof side rail and a rear pillar. - 特許庁

例文

衝突等によりベルトアンカー取付側のアッパーレール応力が作用してもロックが解除されないようにしたシートスライド装置を提供する。例文帳に追加

To provid a seat slide device hindered from being unlocked even if a collision, etc., causes a stress to act on an upper rail on the side where a belt anchor is installed. - 特許庁

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