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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 前クランク輪に関連した英語例文

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前クランク輪の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 41



例文

クランクシャフトが、クランクケースに設けられる支持孔に外を嵌合せしめるボールベアリングを介してクランクケースに回転自在に支承されるクランクシャフトの支持構造であって、コストの増大を回避しつつクランク打音の発生を安定して抑える。例文帳に追加

To stably suppress the occurrence of crank hammering noise while avoiding an increase in cost in a crankshaft support structure in which a crankshaft is rotatably pivoted on the crankcase through ball bearings having outer rings fitted to support holes provided in the crankcase. - 特許庁

クランク軸を車両方に配置して、の分担荷重を増加することができる自動二車を提供する。例文帳に追加

To provide a motorcycle with a crank shaft arranged in a motorcycle front side, capable of increasing a shared load onto a front wheel. - 特許庁

この二段階の変速機構のギアの一部にラチェット機構を組み込み、クランクと車の回転の関係を、車進回転時にクランクを停止等できるようにする。例文帳に追加

A ratchet mechanism is incorporated into a part of the gears in the two-step variable speed mechanism, and the crank can be stopped at the time of forward rotation of the wheel in a relation of the crank and rotation of the wheel. - 特許庁

と後へ動力伝達手段を持った自転車において、クランクペダルの回転力をクランク軸から共に共通の中間軸経由でと後に伝達する構成にして、中間軸に側クラッチと後側クラッチの2つのクラッチを設けて、2つのクラッチの伝達と遮断の組み合わせで、後駆動方式と駆動方式及び全駆動方式を作り出している。例文帳に追加

Two clutches 20, 22 of a front wheel side clutch and a rear wheel side clutch are provided on the intermediate shaft 22 and the rear wheel drive system, the front wheel drive system and all wheel drive system are created by combination of engagement and disengagement of the two clutches. - 特許庁

例文

自動二車10はクランクケース52、このクランクケース52から方へシリンダ54を延したエンジン16及び収納ボックス21をシート22の下に配置したものである。例文帳に追加

This motorcycle 10 comprises a crankcase 52, an engine 16 having a cylinder 54 extended forward from the crankcase 52, and a storage box 21 disposed under the seat 22. - 特許庁


例文

チェーン駆動部にテコクランク機構、及び四節回転機構又は平行クランク機構とも呼ばれ、又、足踏みミシン、自動車のかじ取り機構、ハンドプレスなどにも利用されている機構を取り付ける。例文帳に追加

Lever crank mechanism and four-bar linkage or parallel crank mechanism, or mechanism utilized by treadle sewing machine, automobile front wheel steering mechanism or hand presses are attached to chain drive mechanism section. - 特許庁

ペダルクランク軸6と、このペダルクランク軸6に結合された一端部から他端部へ踏力を伝達して記他端部を介して後駆動用チェーンに踏力を伝達する筒状の中間軸21とを備える。例文帳に追加

The drive unit for a motor-driven bicycle is equipped with a pedal crank shaft 6 and a cylindrical intermediate shaft 21 which transmits a stepping force from one end part connected to the pedal crank shaft 6 to the other end part and transmits the stepping force to a chain for driving a rear wheel through the other end part. - 特許庁

人力駆動部はペダル7、クランク8及びチェーン9を備えており、使用者がペダル7を踏むことでクランク8が回転し、チェーン9を介して記後6を回転させる。例文帳に追加

A manually driving part has a pedal 7, a crank 8 and a chain 9, and when a user steps on the pedal 7, the crank 8 rotates, and rotates the rear wheel 6 via the chain 9. - 特許庁

本発明の駆動アシスト自転車は、に電動駆動部を設けた時のの慣性を小さくするために、後よりもの径を小さくしており、ペダル7を踏むことによって得られる人力駆動力は、クランク8を回転させ、クランク8の回転と同時にスプロケット17に駆動力が伝達される。例文帳に追加

In this front wheel drive assist bicycle, a diameter of the front wheel is reduced more than a rear wheel for reducing inertia of the front wheel when arranging a motor-driven driving part in the front wheel, and manual driving force obtained by stepping on a pedal 7 rotates a crank 8, and the driving force is transmitted to a front sprocket 17 simultaneously with rotation of the crank 8. - 特許庁

例文

そして、ダウンチューブ22の後端部と、後12を支持するリヤアーム53の端部をクランク軸支持部材30に連結した。例文帳に追加

The tail of a down-tube 22 and the front end of a rear arm 53 for supporting the rear wheel 12 are coupled to the crank shaft supporting member 30. - 特許庁

例文

走行体2は、座席部6と、ハンドル11と、16を回転させる一対のクランク軸21,22が設けられている。例文帳に追加

The body 2 is provided with a seat part 6, a handle 11, a pair of crank shafts 21 and 22 for rotating a front wheel 16. - 特許庁

自動二車10は、後を支持するリヤフォーク88の部をエンジン16のクランクケース52に上下スイング可能に取付けたスクータ型自動二車である。例文帳に追加

In this scooter type motorcycle 10, the front part of the rear fork 88 for supporting the rear wheel is vertically swingingly mounted to the crank case 52 of the engine 16. - 特許庁

シリンダを傾させた内燃機関の一対の振り分けバランサによる防振を効果的に達成し、クランク室のクランク軸より後方の後幅を短縮して車体を大型化せずに後の揺動スペースを確保することができる組付け容易な内燃機関のバランサ組付構造を供する。例文帳に追加

To provide a balancer assembling structure for an internal combustion engine effectively attaining the vibration control by a pair of symmetrical balancers of an internal combustion engine having a cylinder inclined frontward, preventing the car body from enlarging by shortening the longitudinal width of a crank chamber in the rearward from the rear wheel, ensuring the swinging space of the rear wheel, and facilitating the assembling. - 特許庁

自動二車には、シリンダ32の方に配置される3と、クランクケース31の左右に配置されるフットレスト40とが設けられている。例文帳に追加

The motorcycle is provided with a front wheel 3 disposed at the front of the cylinder 32 and the footrest 40 disposed on the right and left of a crank case 31. - 特許庁

クランクシャフトおよび駆動間の動力伝達経路中に設けられるクラッチ装置が、クランクケースと、該クランクケースの側面に結合されるクラッチカバーとの間に形成されるクラッチ室に収容される鞍乗り型車両用パワーユニットにおいて、エンジン本体の後長が大きくなるのを回避しつつ走行風をクラッチ制御装置に当たりやすくして冷却性を高める。例文帳に追加

To enhance cooling performance by enabling a traveling wind to easily reach a clutch control device, while avoiding an enlargement of the longitudinal length of an engine body, in a power unit for a saddle-ride type vehicle where a clutch device arranged in a power transmission passage between a crankshaft and a driving wheel is stored in a clutch chamber formed between a crankcase and a clutch cover joined to a side surface of the crankcase. - 特許庁

クランク軸26により回転駆動される過給機61を備えた自動二車において、上記過給機61をエンジンユニット20のユニットケース(クランクケース)21の車幅方向側壁でかつブレーキペダル17の方に配置する。例文帳に追加

In this motorcycle provided with the supercharger 61 rotatably driven with the crankshaft 26, the supercharger 61 is installed at a side wall to the direction of a vehicle width of a unit case (crankcase) 21 for an engine unit 20 and at a front part pf a brake pedal 17. - 特許庁

クランクケースに、クランクシャフトの軸線を通って後方向に延びるほぼ水平な直線上に軸線を直交配置した変速機軸が、クランクシャフトよりも後方側で回転自在に支承されるようにした自動二車もしくは自動三車用エンジンにおいて、クランクケース内に貯溜するオイルの量を低減することを可能としつつ単純な汲上げ構造で効率的にオイルを汲上げ可能とし、暖機性能を向上する。例文帳に追加

To efficiently pump up oil with a simple pumping-up structure, and to improve warming-up performance while reducing an oil quantity stored in a crankcase in an engine for a motorcycle or a motor-tricycle for rotatably supporting transmission shafts for orthogonally arranging the axis on an almost horizontal straight line extending in the longitudinal direction by passing through the axis of a crankshaft on the rear side more than the crankshaft in the crankcase. - 特許庁

38と後41との間に、クランクケース51から方斜め上方に延びるシリンダ部54と、クランクケース51から後方斜め上方に延びる後シリンダ部55とを備えるV型のエンジン35が搭載された鞍乗型車両10において、部シリンダ部54と後シリンダ部55との間にメインスイッチ65が配置される。例文帳に追加

This saddle-riding type vehicle 10 is mounted with a V-type engine 35 having a front cylinder part 54 extending forward obliquely upward from a crankcase 51 and a rear cylinder part 55 extending backward obliquely upward from the crankcase 51, between a front wheel 38 and a rear wheel 41, and a main switch 65 is arranged between the front cylinder part 54 and the rear cylinder part 55. - 特許庁

入力軸12から左右後に向かうトルクの一部は、第1ローラ31、クランクシャフト偏心軸部16a上の第2ローラ32、駆動ピン36、出力軸15を順次経て左右7L,7Rへ伝達される。例文帳に追加

Part of torque toward a right and a left rear wheel from an input shaft 12 is transmitted to a right and a left front wheel 7R, 7L through the first roller 31, the second roller 32 on a crankshaft eccentric shaft part 16a, a drive pin 36, and output shaft 15 in sequence. - 特許庁

自動二車において,シート高さを上げることなく,ラゲッジボックスと,エンジンのクランクケースとの上下隣接配置を可能にして,エンジン及び間に補機の設置スペースを確保する。例文帳に追加

To provide a motorcycle having an installation space for accessories between an engine and a front wheel by arranging a crank case of the engine adjacent to a luggage box in the vertical direction without increasing the height of a seat. - 特許庁

本発明は、と、後と、及び後により支持されるフレームと、第1の接合部と、第1の接合部に開口する第1の通路とを含むクランクケースと、クランクケースから離れた位置に配置され、潤滑油を貯留するリザーバと、フレームにより支持されるトランスミッションケースであって、第2の接合部と、第2の接合部に開口する第2の通路を含むトランスミッションケースとを含む自動二車を提供する。例文帳に追加

A motorcycle includes a front wheel, a rear wheel, a frame supported by the front wheel and the rear wheel, a crankcase including a first junction part, and a first passage opened at the first junction part, the reservoir disposed apart from the crankcase to store lubricant, and a transmission case supported by the frame, and including a second junction part, and a second passage opened at the second junction part. - 特許庁

クランクシャフトの両端側に位置する記ジャーナル部12aは、単一部材からなる一体型の外31を備えた針状ころ軸受21によって支持され、残りの記ジャーナル部12bは、分割型の外41を備える針状ころ軸受22によって支持される。例文帳に追加

The journal part 12a located at both end sides of the crankshaft is supported by the needle roller bearing 21 provided an integrated outer ring 31 composed of a single member, and the remaining journal part 12b is supported by the needle roller bearing 22 provided with a split type outer ring 41. - 特許庁

クランクシャフトを回転自在に支承するクランクケースと、該クランクケースの部から上方に立ち上がるシリンダブロックと、該シリンダブロックに結合されるシリンダヘッドとを有するエンジン本体がの後方で車両に搭載され、記エンジン本体の記シリンダブロックもしくはシリンダヘッドを冷却するための冷却ファンが記シリンダブロックの後方に配置される車両搭載エンジンの冷却装置において、コンパクト化および軽量化を図りつつ、冷却ファンによるエンジンの冷却を可能とする。例文帳に追加

To provide a method for allowing the cooling of an engine through a cooling fan while seeking downsizing and weight reduction of the engine. - 特許庁

クランクケース3が支持するミッション6の入力軸7に設けられかつ後とともに回転する磁性材製歯車12Bの歯に記センサ18の検出部18aを対向させた。例文帳に追加

The detection part 18a of the sensor 18 is placed to be opposed to teeth of a gear 12B made of a magnetic material provided in the input shaft 7 of a mission 6 supported by the crankcase 3 and rotated together with the rear wheel. - 特許庁

記シートチューブ部14の下端部に、ペダルクランク軸2を回転自在に支持するとともに後6駆動用モータを有する動力ユニット3を取付けた。例文帳に追加

A power unit 3 rotatably supporting a pedal crank-shaft 2 and having a motor for driving a rear wheel 6 is installed at the lower end part of the seat tube part 14. - 特許庁

人力駆動部はペダル7、クランク8及びチェーン9を備えており、人力駆動力と同じ大きさのトルクで盤状ケーシング20内に内蔵されたモータが駆動して5を回転させる。例文帳に追加

A human power driving part is provided with a pedal 7, a crank 8, and a chain 9, and a motor built in a panellike casing 20 is driven at the same torque as human power driving force to rotate the front wheel 5. - 特許庁

クランクを長くすることにより、梃の原理を大きく作用させて後に伝えて進駆動力とし、ペダルを踏む足にかかる負荷を軽減することができる自転車を提供する。例文帳に追加

To provide a bicycle capable of reducing loads charged to legs stepping on pedals by extending a crank to transmit a force to a rear wheel as a forward driving force making the principal of a lever largely act on the rear wheel. - 特許庁

発電機60およびモータ80の各々が、エンジン30のクランク軸35およびプラネタリキャリア51のキャリア軸52を含む動力軸上からスクータ型二車1の後方向の異なる位置にずらして設けられる。例文帳に追加

Each of the generator 60 and the motor 80 is shifted from the power spindle including a crank shaft 35 of the engine 30 and a carrier shaft 52 of a planetary carrier 51 and disposed at longitudinally different positions of the scooter-type motorcycle 1. - 特許庁

揺動軸受44の内に、記揺動軸受44のクランク軸芯回りの位相と略180°の位相差のバランサ仕組み37を取り付ける。例文帳に追加

A balancer structure 37 of approximately 180 degree phase difference with the phase around the crankshaft center of the swing bearing 44 is installed on the inner race of the swing bearing 44. - 特許庁

自動二車用4サイクルエンジン3はクランクケースにシリンダブロック11をほぼ水平に傾し、カムシャフト29とロッカアーム27A,27Bを軸支するロッカシャフト38A,38Bが備えられる。例文帳に追加

In a four-cycle engine 3 for motorcycle, a cylinder block 11 is nearly horizontally inclined forward in relation to a crank case, and this engine 3 is provided with locker shafts 38A, 38B for pivotally supporting a cam shaft 29, and locker arms 27A, 27B. - 特許庁

自動二車1は、記界磁可変機構と連結し、当該界磁可変機構を作動させる動力を伝達する作動機構68を備え、作動機構68はクランクケースカバー19に支持される。例文帳に追加

The motorcycle 1 has an operating mechanism 68 coupled with the variable field mechanism and transmitting power for operating the variable field mechanism wherein the operating mechanism 68 is supported by the crankcase cover 19. - 特許庁

取付部品を介して車体に搭載されたエンジンユニットのクランク軸が車両の幅方向に延び、クランク軸の回転をエンジンユニットから駆動に伝達するための駆動軸が車両の後方向に延びている小型車両において、車体に対するエンジン振動の低減とエンジン支持剛性の向上とを両立できるようにする。例文帳に追加

To reduce engine vibration onto a body, and enhance engine support rigidity concurrently, in a small-sized vehicle of which the crankshaft of an engine unit mounted on the body via an attaching component is extended along a width direction of the vehicle, and of which the drive shaft for transmitting a revolution of the crankshaft from the engine unit to driving wheels is extended along the longitudinal direction of the vehicle. - 特許庁

支持孔17の周方向に間隔をあけた複数箇所でボールベアリング12の外13およびクランクケース6間に、記外13を支持孔17の内面から離反させる側に弾性的に押圧するベアリング付勢手段20がそれぞれ設けられる。例文帳に追加

Bearing energizing means 20 elastically pressing the outer rings 13 to sides for moving the outer rings 13 from the inner surfaces of the support holes 17 are installed in the support hole 17 and between the outer rings 13 and the crankcase 6 at a plurality of circumferentially spaced positions. - 特許庁

エンジン後部に突出されたクランクシャフトに取り付けられるフライホイール1において、中心部3と外部4とを複数のスポーク5で連結したスポーク形状にすると共に、スポーク5に対する外部4の方突出量Bをゼロとする。例文帳に追加

In a fly wheel 1 mounted on a crank shaft protruded from the rear part of an engine, the fly wheel is formed in a spoke shape that a central part 3 and an outer ring part 4 are intercoupled through a plurality of spokes 5, and a front protrusion amount B of the outer ring part 4 based on the spoke 5 is reduced to zero. - 特許庁

Wfおよび後Wrを回転自在に軸支するとともに、座席Sを設けたフレーム2と、ブレーキ付きウインチ34を備えたフォーク33のリフト機構3と、ハンドル43を備えた後Wrの操舵機構4と、一対のペダル付きクランクアームを備えたWfの減速機構5と、から構成される。例文帳に追加

This forklift is constituted of a frame 2 rotatably journaling front wheels Wf and rear wheels Wr and provided with a seat S, a lift mechanism 3 of a fork 33 provided with a winch 34 with brake, a steering mechanism 4 of the rear wheels Wr provided with a steering wheel 43, and a speed reduction mechanism 5 of the front wheels Wf provided with a pair of crank arms with pedals. - 特許庁

そして、クランク軸14および後WRの車軸52は、側軸支部2Rおよび後側軸支部3の両軸線を含む平面P2の下方に配置されるとともに、平面P2とシリンダ部11,12,13とは、後方向において側軸支部2Rと後側軸支部3との間で交差する。例文帳に追加

A crank shaft 14 and an axle 52 of the rear wheel WR are arranged below a plane P2 including both axial lines of the front shaft support part 2R and the rear shaft support part 3, and the plane P2 and the cylinder parts 11, 12, 13 cross between the front shaft support part 2R and the rear shaft support part 3 in the forward and backward directions. - 特許庁

車体フレーム2と、該車体フレーム2に搭載されたエンジン3と、該エンジン3の上方に位置するように記車体フレーム2に搭載された燃料タンク6と、記車体フレーム2に枢支されたリアアーム5と、該リアアーム5と記車体フレーム2との間に配設された緩衝器12aとを備えた自動二車1であって、記緩衝器12aは、記エンジン3のクランクケース3a後方に配置され、該緩衝器12aに設けられた車体フレーム2への取付部12eの最上部、及び記燃料タンク6の最下部は、クランクケース3aの最上部より下方に位置している。例文帳に追加

The buffer 12a is arranged on a rear side of a crankcase 3a of the engine 3, and an uppermost part of a mounting part 12e on the vehicle body frame 2 provided in the buffer 12a and a lowermost part of the fuel tank 6 are located on a lower side of an uppermost part of the crankcase 3a. - 特許庁

エンジン10のクランク軸12の回転力を自動変速装置14を介して駆動16へと伝達させる車両について、変速比の切り替え制御に伴い、その後方向の実際の加速度を目標加速度によりフィードバック制御する制御性が低下すること。例文帳に追加

To prevent controllability for feedback-controlling the actual acceleration of the backward and forward directions of a vehicle from being degraded by target acceleration according to the switching control of a gear ratio of a vehicle in which the torque of a crank shaft 12 of an engine 10 is transmitted through an automatic transmission 14 to a driving wheel 16. - 特許庁

プライマリーシーブ55と、セカンダリーシーブ56と、両シーブ間に巻装されたVベルト57とを有する自動変速機を備え、内燃機関のクランク軸28に記プライマリーシーブを軸装し、そして、記セカンダリーシーブの回転を、減速機構を介して駆動を回転させるためのドライブ軸48に伝達する。例文帳に追加

The automatic transmission is equipped with a primary sheave 55, the secondary sheave 56, and the V-belt 57 set over between the two sheaves, wherein the primary sheave is mounted on the crank shaft 28 of internal-combustion engine, whereby the rotation of the secondary sheave is transmitted to a drive shaft 48 for rotating the drive wheel through a speed reducing mechanism. - 特許庁

フレーム22と、水平の回転軸線Cを中心として回転可能にフレームに支持された、後駆動歯車23を有するクランク24とを備える折り畳み自転車は、回転軸線Cを中心として回転軸線Cの方及び後方へ一定の範囲で円弧運動可能にフレーム22に支持されたブラケット25を備える。例文帳に追加

The foldable bicycle provided with a frame 2 and a crank 24 supported by the frame 2 in such a manner that the same can rotate around a horizontal rotation axis C and including a rear drive gear 23, is provided with a bracket 25 supported by a frame 22 in such a manner that the same can swing around the rotation axis C forward and backward in a fixed range. - 特許庁

例文

車体フレーム21に対し後とともにエンジン29を揺動可能に取付け、該エンジンの吸気通路40にインジェクタ50を臨ませた燃料噴射エンジンのインジェクタ配置構造において、インジェクタ50の中心軸C方向を、記エンジンの揺動軸31とクランク軸38とを結ぶ直線に対しほぼ直角に対置した。例文帳に追加

In the injector arrangement structure of the fuel injection engine in which the engine 29 is fitted to the vehicle body frame 21 together with rear wheels in a rocking manner, and the injector 50 faces the intake passage 40 of the engine, the direction of the axis C of the injector 50 is arranged substantially orthogonal to the line to connect a rocking shaft 31 of the engine to a crank shaft 38. - 特許庁

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