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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 噴射量特性に関連した英語例文

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噴射量特性の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 159



例文

したがって、圧力発生室12に充填されたインクを圧力発生室12と連通したノズル開口21から噴射する際に、インク供給路14を通じてリザーバー100に戻るインクのを減少させることができ、インクの噴射を確保でき、噴射特性の低下を抑えたインクジェット式記録ヘッド1を得ることができる。例文帳に追加

Then, the amount of ink returning to the reservoir 100 through the ink supply passage 14 can be reduced when ink filling the pressure generation chamber 12 is ejected from a nozzle opening 21 communicating with the pressure generation chamber 12, and since the amount of ink ejection can be ensured, an inkjet recording head 1 in which degradation in ejection characteristics is minimized can be obtained. - 特許庁

燃料噴射を変動させた際の、空燃比センサ47の出力値に基づいて、当該空燃比センサ47の出力特性を測定する空燃比センサ47の出力特性測定方法である。例文帳に追加

In the method for measuring an output characteristic of an air fuel ratio sensor 47, the output characteristic of the air fuel ratio sensor 47 is measured based on an output value of the air fuel ratio sensor 47 when changing a fuel injection amount. - 特許庁

耐内圧疲労特性、耐振動疲労特性、耐キャビテンション性、耐シート面疵付き性、曲げ形状安定性に優れ、さらに薄肉化および軽化できる高圧燃料噴射管の提供。例文帳に追加

To provide a high pressure fuel injection pipe with high internal pressure fatigue resistance characteristics, high vibration fatigue resistance characteristics, high cavitation resistance, high sheet surface scratching resistance, high bending shape stability, and capable of thinning and lightening. - 特許庁

燃料ポンプの基準となる吐出特性に対する実際の吐出特性のずれを補償する学習値をより高精度とすることのできる燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device capable of attaining the higher accuracy of a learning value for compensating the amount of discrepancy of actual discharge characteristics to discharge characteristics used as the reference of a fuel pump. - 特許庁

例文

エンジン特性記憶部52は、各燃料の噴射配分に関わる指標cとエンジン性能に関わる物理xの関係を表すエンジン特性をエンジンの運転状態と対応付けて記憶する。例文帳に追加

An engine characteristic storage part 52 stores in such a manner that a relation between an index c in regard to an injection distribution of each fuel and a physical value x in regard to the engine performance is coordinated with an engine operational status. - 特許庁


例文

吸気ポートに燃料噴射弁を備えると共に、吸気弁の開特性を可変制御する機構を備えた機関において、可変動弁機構の動作による吸入空気の変化に応じ、目標空燃比の混合気形成に必要な燃料を噴射可能とする。例文帳に追加

To inject fuel necessary for forming an air-fuel mixture of a target air-fuel ratio in response to change of a suction air amount due to operation of a variable valve gear in an engine including a fuel injection valve in an intake port, and a mechanism carrying out variable control of an opening characteristic of an intake valve. - 特許庁

吸気ポートに燃料噴射弁を備えると共に、吸気弁の開特性を可変制御する機構を備えた機関において、可変動弁機構の動作による吸入空気の変化に応じ、目標空燃比の混合気形成に必要な燃料を噴射可能とする。例文帳に追加

To inject fuel required for forming an air-fuel mixture of the target air-fuel ratio in response to a change in the suction air volume by operation of a variable valve train, in an engine having a fuel injection valve in an intake port, and having a mechanism of variably controlling an opening characteristic of an intake valve. - 特許庁

エンジンコントローラ26は、低速回転域のダイヤル値(No.1、No.2、No.3)ごとにエンジン回転数の減少時にトルクライズを生じさせるエンジン出力特性を得るように燃料噴射および噴射タイミング信号を指令する複数の制御マップ22,23,24を内蔵している。例文帳に追加

The engine controller 26 incorporates a plurality of control maps 22, 23, and 24 instructing fuel injection amounts and injection timing signals so that engine output characteristics generating a torque rise in decreasing the speed of the engine can be provided for the dial values No. 1, No. 2, and No. 3 in the low speed range. - 特許庁

燃料噴射条件算出部60は、このエンジン特性の組を用いて、複数時刻t1〜tnでの指標cの総和を設定範囲内に収め且つ複数時刻t1〜tnでの物理xの総和を最小にするための噴射条件を算出する。例文帳に追加

A fuel injection condition calculation part 60 uses the set of the engine characteristics to calculate an injection condition so that the sum of indices c in the plurality of times t1 to tn is within a setting range and the sum of the physical values x in the plurality of times t1 to tn is minimized. - 特許庁

例文

走行機体に搭載される燃料噴射型エンジン10に,その回転数を,予め記憶されている燃料噴射量特性に基づいて,前記エンジンによる各種の作業モードに応じた所定回転数に維持するようにした燃料噴射制御装置22を設けて成る作業用車両において,粗悪燃料の使用を認識できるようにする。例文帳に追加

To recognize use of inferior fuel, in a working vehicle formed by arranging a fuel injection control device 22 for maintaining its rotating speed at a predetermined rotating speed corresponding to various work modes by an engine based on a prestored fuel injection quantity characteristic, in the fuel injection type engine 10 mounted on a traveling machine body. - 特許庁

例文

蒸気噴射により、圧縮機の作動点は空気流の増大方向に移動し、タービン流特性ラインは空気流の減少方向に移動することになるので、抽気空気流を増大させることができる。例文帳に追加

An operating point of the compressor is moved to a direction increasing air flow rate by steam injection, and a bleed air flow rate is increased since a turbine flow rate characteristic line moves in air flow rate reduction direction. - 特許庁

加減速前後に亘るエンジンの出力特性に対応する燃焼騒音特性CLpに比して燃焼騒音の変動が緩慢になるように、燃焼騒音抑制手段(パイロット噴射など)の制御を制御マップ上に設定し、この制御マップに従って燃料噴射弁を制御する。例文帳に追加

Controlled variable of a combustion noise suppressing means (pilot injection and so on) is set on a controlled variable map so that variation in combustion noise is made slow in comparison with combustion noise characteristic CLp corresponding to the output characteristic of an engine extending over before and after acceleration/deceleration, and a fuel injection valve is controlled according to the controlled variable map. - 特許庁

オリフィスの絞り流の調整時における内壁の損傷、ならびに内壁の損傷にともなう流制御特性のばらつきが低減される流制御部材およびそれを用いた燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a flow control member and a fuel injection device using it capable of reducing damage to the inner wall when the throttled flow of an orifice is adjusted and also a dispersion in the flow control characteristics caused by any damage to the inner wall. - 特許庁

内燃機関の駆動状態に関わらず、簡易な方法で吸入調弁の印加電流−吐出特性を適切に補正することができる燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection device which can suitably correct applied current/discharge rate characteristics of a suction metering valve in a simple method, regardless of a driving condition of an internal combustion engine. - 特許庁

内燃機関で、燃焼室内に噴射される燃料の誤差を低減し、それにより、燃料消費、排気特性、及び、内燃機関のノイズ発生を改善すること。例文帳に追加

To improve fuel consumption, an exhaust characteristic and the generation of noise in an internal combustion engine by reducing an error of the quantity of fuel to be injected into a combustion chamber in the internal combustion engine. - 特許庁

エンジンの運転状態によって定まる燃焼特性等を考慮した適切な補正を実施することができ、好適な態様で燃料噴射補正を実行することができる。例文帳に追加

As a result, proper compensation by taking combustion characteristic decided by an operation condition of the engine into account can be performed, and the compensation of amount of fuel injection can be performed in a suitable manner. - 特許庁

各駆動パルスによる液体滴の吐出特性(吐出速度及び吐出質)を良好に維持することができる静電式液体噴射装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a liquid jet apparatus of electrostatic system which enables delivery characteristics (delivery rate and delivery mass) of liquid droplets from each driving pulse to be well maintained. - 特許庁

個々の車両の特性に対応させて十分に加減速ショックを防止できるディーゼルエンジンの燃料噴射制御装置の提供。例文帳に追加

To provide a fuel injection quantity control device for a diesel engine to sufficiently prevent the occurrence of an acceleration deceleration shock in a way to cope with the characteristics of an individual vehicle. - 特許庁

単気筒空冷式内燃機関において、機関のクランク軸芯方向寸法のコンパクト化及び軽化を図ると共に、冷却空気による効率的な冷却及び燃料噴射特性の維持を図ることである。例文帳に追加

To reduce the dimensions in the axial direction of a crankshaft of an engine and weight of the engine, and maintain efficient cooling by cooling air and a fuel injection characteristic in a single cylinder air-cooled internal combustion engine. - 特許庁

可変動弁機構により吸気の流入特性が変化した場合であっても、混合気の均質性を向上でき、炭化水素(HC)の排出を抑制できる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device for internal combustion engine capable of improving uniformity of air-fuel mixture and controlling emission of hydrocarbon (HC) even if the inflow property of intake air is changed by a variable valve system. - 特許庁

燃料噴射ノズル5はスロットル型で、その噴口面積(最も狭くなるクリアランス部分の断面積)は、右側グラフ中の特性曲線Bで示されるようにニードル60のリフト依存性を有する。例文帳に追加

A fuel injection nozzle 5 is formed into a throttle type, and the nozzle hole area thereof (the cross sectional area of a narrowest clearance part) has the lift dependency of a needle 60 as shown by characteristic curve B in a right side graph. - 特許庁

噴射弁からの噴霧が吸気ポート内で少なくとも2箇所で付着し、その2箇所でそれぞれ付着した燃料の蒸発特性が大きく相違する場合においても、各箇所からの蒸発を精度よく求める。例文帳に追加

To accurately determine evaporation from each part in the case spray from an injection valve sticks to at least two parts in an intake port and evaporation characteristics of the fuel sticking to two parts are greatly different from each other. - 特許庁

応答特性の遅いISCバルブでも、ダッシュポッド制御の際にエンジンへの空気供給が十分に確保できる燃料噴射式4サイクルエンジンを提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection type four-cycle engine to ensure a sufficient amount of air fed to an engine during dash pot control, even in an ISC valve delaying in response characteristics. - 特許庁

全てのノズルからの液体噴射特性が変わることなく、且つ、パージのときにおける複数のノズルからの液体の排出の差を小さくし、複数のノズルから排出される液体の総和を減らす。例文帳に追加

To reduce the sum total of the liquid discharged from a plurality of nozzles by causing the difference of the discharge amount of the liquid from the plurality of nozzles to be small at purge time, without changing liquid jet characteristic from all nozzles. - 特許庁

燃料供給ポンプの吐出特性のずれを判定して適切な処理を実施できるポンプ制御装置およびそれを用いた燃料噴射システムを提供する。例文帳に追加

To provide a pump control device which determines deviation of delivery quantity characteristics of fuel supply pump executing appropriate process, and a fuel injection system using the same. - 特許庁

適正な燃料噴射量特性を選択可能とし、様々な環境でエンジンを始動できるようにした汎用型エンジンの空燃比制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an air-fuel ratio control device for a general-purpose engine, selecting an appropriate fuel injection quantity characteristic and starting the engine in various environments. - 特許庁

相関パラメータベクトルθ(k)を用いて吸入空気センサ19の特性変化に関わる学習補正係数KREFGを算出し(S22)、これを用いて燃料噴射時間TOUTを算出する(S25)。例文帳に追加

A learning correction factor KREFG relating to the characteristic change of the intake air amount sensor 19 is calculated using the corelation parameter vector θ(k) (S22), and a fuel injection time TOUT is calculated using the calculated learning correction factor (S25). - 特許庁

ポンプ室2からタイマ低圧室52内への高圧燃料のリークを低減してタイマ特性53の進角不足を抑えることのできる電子式タイマ装置9を備えた分配型燃料噴射ポンプを提供する。例文帳に追加

To provide a distribution type fuel injection pump furnished with an electronic type timer device capable of restraining timing advance shortage of a timer characteristic by reducing leakage of high pressure fuel to the inside of a timer low pressure chamber from a pump chamber. - 特許庁

レール圧力を噴射の関数として、内燃機関の第1の定常又は準定常の負荷状態において第1の特性曲線により調整する。例文帳に追加

Rail pressure, defined as a function of an injection amount, is adjusted by adopting a first characteristic curve in a first stationary or quasi-stationary load state. - 特許庁

本構成によれば、エンジン運転時に時々刻々と変化するインジェクタ温度特性を反映させつつ、当該インジェクタ18による燃料噴射が適宜補正される。例文帳に追加

With this arrangement, the volume of fuel injection by the injector 18 is suitably corrected while the injector temperature characteristic which is changed every moment during operation of the engine is reflected. - 特許庁

筒内のデポジット付着を考慮することで、エミッション特性の悪化を防止することが可能な内燃機関の燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device for an internal combustion engine, capable of preventing deterioration of emission characteristics by considering deposit adherence amount inside a cylinder. - 特許庁

エージング工程で実使用時よりも高い負荷を圧電素子等に与えることなく、圧電素子の変位の変動が抑えられ安定したインク吐出特性を有する液体噴射ヘッドを製造する。例文帳に追加

To manufacture a liquid discharge head suppressed in the change of the displacing amount of a piezoelectric element by giving no load higher than that at the time of a real use to the piezoelectric element etc. in an aging process and having a stable ink discharge characteristic. - 特許庁

このように燃料噴射の補正にEGRガス濃度を反映させることにより、EGRガスの導入によるガス濃度の変化に起因する蒸発特性の影響を軽減することができ、A/Fを精度良く制御することができる。例文帳に追加

By thusly reflecting the EGR gas concentration in correction of the fuel injection amount, an influence of evaporation characteristic caused by a change in gas concentration by introduction of EGR gas is reduced, and the A/F is controlled with high accuracy. - 特許庁

増圧装置付の燃料噴射装置の初期ばらつきや使用による特性変化による各気筒への燃料供給のばらつきを機関運転中に抑制する。例文帳に追加

To suppress initial unevenness of a fuel injection device with a boosting device and unevenness of amount of fuel supply to each cylinder due to change of characteristic while an engine is operated. - 特許庁

内燃機関の非定常の第2の負荷状態、特に非定常の全負荷においてレール圧力を噴射の関数として第2の特性曲線により調整する。例文帳に追加

The rail pressure, also defined as the function of the injection amount, is adjusted by adopting a second characteristic curve in a second non-stationary load state, particularly under total non-stationary load. - 特許庁

そして、筒内圧検出値及び燃圧検出値の両検出値に基づき、気筒の燃焼特性(例えば、着火遅れ時間や燃焼割合)を算出し(S90)、算出した燃焼特性に応じてEGR、過給圧及び噴射開始時期を補正する(S110,S120,S130)。例文帳に追加

The control device computes combustion characteristics of a cylinder (e.g., an ignition delay time and a combustion rate) based on both of a cylinder internal pressure detection value and a fuel pressure detection value (S90), and corrects an EGR quantity, supercharging pressure and injection start timing in accordance with the computed combustion characteristics (S110, S120, S130). - 特許庁

内燃機関で燃料・空気混合物を得るためのより良い方法、並びに改良された部分負荷特性、減少された固有燃料消費及び改良されたエミッション特性を有するガソリン直接噴射を伴う内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a more favourable method to provide air-fuel mixture by an internal combustion engine and to provide the internal combustion engine accompanied with gasoline direct injection having an improved partial load characteristic, reduced inherent fuel consumption and an improved emission characteristic. - 特許庁

簡易な方法により特性の異なるディーゼル燃焼機関に対して適切な燃料噴射ノズルの諸元を選定するノズル諸元選定方法を提供すると共に、ノズル諸元の適切化により、燃焼後期における燃焼効率を高め、高負荷時においてもNOxの排出とPMの排出とを同時に低減する燃料噴射ノズルを提供する。例文帳に追加

To provide a nozzle specification selecting method for selecting the specification of a fuel injection nozzle appropriate for diesel combustion engines with different characteristics by a simple method and to provide a fuel injection nozzle for improving combustion efficiency in the latter period of combustion by making the nozzle specification appropriate and reducing the discharge amount of NOx and the discharge amount of PM at the same time during high load. - 特許庁

通電時間−燃料噴射データは、通電時間−燃料噴射量特性の各計測点の分布を基に、少なくとも1つの直線区間と少なくとも1つのうねり区間とに分けられており、且つ、うねり区間に含まれる各計測点は、直線区間に含まれる各計測点よりも密になるように設定されている。例文帳に追加

The power supplying time-fuel injection amount data are divided into at least one straight line section and at least one undulation section based on a distribution of respective measurement points of the power supplying time-fuel injection amount property, and the respective measurement points included in the undulation section are set such that the respective measurement points become denser than respective measurement points included in the straight line section. - 特許庁

補正FCCBの変化のM回平均値ΔAVEが閾値α以下であると判断されると(ステップS26:YES)、補正FCCBが安定したとして、そのときの補正FCCBを気筒間の噴射特性のずれの学習値として確定する(ステップS28)。例文帳に追加

When the M-time average value ΔAVE of the variation in the correction quantity FCCB is judged to be a threshold value α or less (Step S26: YES), the correction quantity FCCB is determined to be stabilized, in which the correction quantity FCCB is determined as a learning value of the variation in injection characteristics between cylinders (Step S28). - 特許庁

高圧ポンプの吐出流特性の変化を短期間で学習して、要求される高圧ポンプの吐出流と実際の吐出流とのずれを小さく維持できるようにするポンプ吐出流学習制御処理装置及び蓄圧式燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a pump discharge flow rate learning control unit and a pressure accumulation-type fuel injection controller capable of keeping small deviation between the required discharge flow rate of a high pressure pump and an actual discharge flow rate thereof by learning changes in the discharge flow rate characteristics of the high pressure pump in a short period of time. - 特許庁

エンジンの冷却水温が略一定の状態で加減速を繰り返した場合等においても、適切に燃料噴射の補正を行うことができ、もって、不所望な空燃比変動を可及的に抑えて、無用なトルク変動や排気エミッション特性の悪化等を招くことがないようにされたエンジンの燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device for an engine capable of appropriately compensating fuel injection quantity even if acceleration and deceleration are repeated under condition where the temperature of engine cooling water is roughly constant, inhibit undesirable air fuel ratio fluctuation as much as possible, and prevent useless torque fluctuation, deterioration of exhaust emission characteristics or the like. - 特許庁

当該処理において、燃料カット時に微小噴射学習処理によってインジェクタ211の燃料噴射特性が補正された後、同じく燃料カット時に冷間始動時において燃焼性能を向上させるべく設定されるインジェクタ211の冷間補正値をグロープラグ210の劣化状態に応じて更新するための冷間補正値更新処理が実行される。例文帳に追加

In this processing, after the fuel injection property of an injector 211 is corrected by a micro injection amount learning processing during fuel cut, cold correction value updating processing is executed to update a cold correction value for the injector 211 which is set to improve the combustion performance at cold start during the fuel cut, depending on the deteriorating condition of the glow plug 210. - 特許庁

エンジン出力が中負荷域の時に、中負荷域スモーク特性が得られるまで燃料噴射時期を遅角させ、且つスモークがピークに達した後、大幅に減少する領域までEGRを増加させることにより、スモークとNOxの発生を共に大幅に低減できる。例文帳に追加

When an engine output is in an intermediate load area, a fuel injection timing is delayed until intermediate load area smoke characteristics are obtained, and by increasing an EGR amount to the region where a smoke amount is widely decreased after the smoke amount reaches a peak, a generation amount of smoke and NOx is both widely decreased. - 特許庁

低負荷低回転側の領域で成層燃焼状態で運転される火花点火式直噴エンジン1において、アイドル運転状態のように燃料噴射の少ないときのインジェクタ12の微小流特性を高精度に学習できるようにする。例文帳に追加

To precisely learn a characteristic in a very low flow rate of an injector when a fuel injection amount is reduced as in a case such as an idling operation condition, in a spark-ignited direct injection engine operated in a stratified charge combustion state within a low load and low rotational speed area. - 特許庁

この装置は、吸気通路の共用部分に設けられた吸入空気センサと、各気筒の吸気バルブの最大リフトを変更するバルブ特性変更機構と、各気筒に対応して各別に設けられた燃料噴射弁とを有して車両に搭載される内燃機関に適用される。例文帳に追加

This device is applied to an internal combustion engine mounted on a vehicle with including an intake air quantity sensor provided at a common section of intake passages, a valve characteristic change mechanism changing the maximum lift quantity of an intake valve of each cylinder, and a fuel injection valve individually provided with corresponding to each cylinder. - 特許庁

噴射計算開始タイミングより後に設定された目標リフトカーブ計算タイミングが到来すると(ステップ106)、上記ステップ102において決定された目標吸入空気に基づいて、目標リフトカーブ(目標開弁特性)を決定する(ステップ108)。例文帳に追加

When a target lift curve calculation timing set after the injection amount calculation start timing arrives (step 106), a target lift curve (target valve opening characteristics) is determined based on the target suction air amount determined in step 102 (step 108). - 特許庁

前記の方法で粒状物質の増減を検出し、前記粒状物質の増加が設定値を越えた時に、内燃機関の燃焼空気の増加と燃料の噴射特性の改善の少なくとも一方を行い、燃焼状態を改善するものである。例文帳に追加

The increase/decrease of the particulate matter is detected by the above method, and at least one of increase of a combustion air amount of the internal combustion engine and improvement of injection properties of fuel is performed when an increase amount of the particulate matter exceeds a set value, and a combustion state is improved. - 特許庁

許容できるデキャップ特性、リカバリー特性、及びカラー特性を有するインクをインクジェットする方法もまた提供し、当該方法は、有効の2−メチル−1,3−プロパンジオール及び誘導体化2−ピロリジノンを含有する水性インクビヒクルと、インクビヒクル中に溶解している染料とからなるインクジェットインクを噴射するステップを包含している。例文帳に追加

The ink-jetting method of the ink with acceptable decap, recovery, and color attributes comprises a step of jetting the ink comprising the aqueous ink-vehicle including effective amounts of 2-methyl-1,3-propanediol and derivatized 2-pyrrolidinone and the dye dissolved in the ink-vehicle. - 特許庁

例文

低負荷低回転側の領域(イ)で成層燃焼状態で運転される一方、それ以外の領域では均一燃焼状態で運転される火花点火式直噴エンジン1において、インジェクタ12の流特性を微小流特性を含めて正確に修正し得るよう、燃料噴射ばらつきを、開弁時間の極く短いときを含めて正確に学習する。例文帳に追加

To accurately learn dispersion of fuel injection amounts including those in very short valve opening times to accurately correct a flow rate characteristic of an injector 12 including a case of the very low flow rate characteristic, in a spark-ignited direct injection engine operated by a stratified charge combustion condition in a low-load and low-engine-speed side area and operated by a homogeneous charge combustion condition in other area. - 特許庁

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