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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 噴射量特性に関連した英語例文

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噴射量特性の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 159



例文

燃料噴射弁の個体差や経年変化にも対応できるように、燃料噴射弁の噴射量特性をオンボードで補正できるようにする。例文帳に追加

To correct an injection quantity characteristic of a fuel injection valve on an onboard basis so as to be capable of coping even with an individual difference and a secular change in the fuel injection valve. - 特許庁

走行距離補正係数KDSTを用いて燃料噴射時間を補正することにより、燃料噴射特性の経時変化に拘わらず、実際の燃料噴射が適正値に維持される。例文帳に追加

Correction of the fuel injection time using the travel distance correction coefficient KDST maintains an actual fuel injection amount to be an appropriate value, regardless of change with the lapse of time of fuel injection valve characteristics. - 特許庁

この発明は,燃料噴射開始遅れ時間から初期燃料噴射等の制御を求め,目標値と一致するように制御を行うことにより,初期燃料噴射特性の安定制御とバラツキの修正とが可能なコモンレール式燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a common rail type fuel injection device which can stably control the characteristic of initial fuel injection and compensate thereof for unevenness by obtaining control variable including a delay time of an initiation of fuel injection and a fuel injection quantity so as to control them in order that they are coincident with desired values. - 特許庁

通常の順次噴射と、複数の燃料噴射弁による噴射期間が重複する燃料噴射とを行い、それぞれの燃料噴射形態において、燃料噴射を精度よく制御し、良好な排気特性及び運転性を維持することができる内燃機関の燃料供給装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel supply apparatus for an internal combustion engine, which performs fuel injections in an ordinary sequential injection mode and another fuel injection mode in which injection periods of a plurality of fuel injection valves overlap with each other, and controls a fuel injection amount with sufficient accuracy in each fuel injection mode, thereby maintaining good exhaust characteristic and good operating performance of the engine. - 特許庁

例文

燃料噴射弁と、エンジン温度を勘案した噴射で燃料を噴射するように燃料噴射弁の作動を制御するコントローラとを備えるスクータ型車両用強制空冷エンジンの燃料噴射制御装置において、実際のエンジン温度の降温および昇温特性により同調したエンジン検出温度を得て燃料噴射制御に反映させる。例文帳に追加

To obtain synchronized engine detection temperature by rise of an actual engine temperature and temperature rise characteristics and reflect the same to fuel injection control in a fuel injection control device for forced air cooling engine for a scooter type vehicle provided with a fuel injection valve and a controller controlling operation of the fuel injection valve to inject fuel of injection quantity taking engine temperature into account. - 特許庁


例文

前記燃料噴射制御装置22には,前記エンジンを所定回転数に維持することのために現実に消費されている実燃料噴射を検出する燃料検出手段36を備えるとともに,この燃料検出手段にて検出した実燃料噴射が,前記燃料噴射量特性に基づく目標燃料噴射を越えたことを検出する燃料チェック手段37を備えている。例文帳に追加

The fuel injection control device 22 is provided with a fuel quantity detecting means 36 for detecting an actual fuel injection quantity actually consumed for maintaining the engine at the predetermined rotating speed, and a fuel check means 37 for detecting that the actual fuel injection quantity detected by this fuel quantity detecting means exceeds a target fuel injection quantity based on the fuel injection quantity characteristic. - 特許庁

複数の噴射口を有するノズルにおいて、噴射口の輪郭縁の最小間隔が小さい、例えば、噴射口長さの20%〜40%の噴射口をプレス加工できるようにし、安定した噴霧と流特性を保証可能にする。例文帳に追加

To ensure the stable atomization and flow rate characteristic in a nozzle having a plurality of injection ports by providing such a structure that an injection port having a small minimum space between the profile edges of the injection ports, for example, 20-40% of the injection port length can be press-worked. - 特許庁

筒内に向けて燃料を噴射する筒内噴射用インジェクタと、吸気通路内に向けて燃料を噴射するポート噴射用インジェクタと、少なくとも吸気バルブのリフトまたは作用角を変更可能な開弁特性変更手段とを備える。例文帳に追加

This engine includes an injector for in-cylinder injection injecting fuel into a cylinder, an injector for port injection injecting fuel into inside of an intake passage, and a valve-opening-characteristic changing means capable of changing at least lift amount or a working angle of an intake valve. - 特許庁

噴霧燃料の微粒化を促進させる効果を損なうことなく、あらゆる噴射サイズにおいてもオリフィスプレート10の強度を保つことで、噴射量特性の変化を抑えることができ、且つオリフィス30の燃料出口付近に異物が付着しても噴射量特性の変化を抑えることのできる電磁式燃料噴射弁を提供する。例文帳に追加

To provide a solenoid fuel injection valve capable of restraining a change in an injection quantity characteristic and capable of restraining a change in the injection quantity characteristic even if a foreign matter sticks to the vicinity of a fuel outlet of orifices by keeping strength of an orifice plate even in all injection quantity sizes without impairing an effect of promoting atomization of atomizing fuel. - 特許庁

例文

これにより、エンジン1の燃焼室3に流入する空気とその組成が安定するため、単発噴射を実施した後、検出される特性値が実噴射と1対1に対応し、噴射学習を高精度に実行できる。例文帳に追加

Thus, the air amount flowing into a combustion chamber 3 of the engine 1 and its composition becomes stable, so that the characteristic value detected after the single-engine injection corresponds to the real injection quantity one-to-one, and the injection quantity learning can be performed at the high accuracy. - 特許庁

例文

筒内に燃料を直接噴射する筒内直接噴射式燃料噴射弁を備えると共に、吸気バルブの開特性を可変とする可変動弁機構を備えたエンジンにおいて、噴射決定後の可変動弁機構の動作に応じて、目標空燃比の混合気形成に必要な燃料を噴射させることができるようにする。例文帳に追加

To inject fuel necessary for forming an air-fuel mixture of a target air-fuel ratio in response to operation of a variable valve system after determination of a fuel injection amount in an engine including a cylinder direct injection type fuel injection valve directly injecting fuel into a cylinder, and a variable valve gear varying an opening characteristic of an intake valve. - 特許庁

特に、各気筒の微小噴射を揃えることにより、噴射ばらつきをゼロとした状態でトルク増加ばらつきに基づき気筒特性ばらつきを算出することが望ましい。例文帳に追加

In particular, it is preferable that the variation of the cylinder characteristics is calculated based on the variation of the torque increase amount with the injection amount variation zero by making the minute injection amount for each cylinder uniform. - 特許庁

ECU30は、その後、毎回一つのインジェクタ7が噴射すべき噴射相当の制御を、上記特性補正値に基づき各気筒#1,#2毎に補正し、その補正制御に基づき対応するインジェクタ7を制御する。例文帳に追加

The ECU then corrects the controlled variable equivalent to the injection amount of one injector 7 to inject fuel every time for each of the cylinders #1, #2 in accordance with the property corrected value and controls the corresponding injector 7 in accordance with the corrected controlled variable. - 特許庁

これにより、例えばコモンレールにおける圧力が高い場合のように、微の燃料噴射の学習機会が少ない場合でも、インジェクタの経時的な特性変化にともなう燃料噴射の変化が学習される。例文帳に追加

Even when the chance of learning of a minute fuel injection quantity is less in the same way as when the pressure in a common rail is high, therefore, the change of the fuel injection quantity due to the change of the characteristic with time of the injector is learned. - 特許庁

測定中において常に一定圧力の液体が噴射ノズルへ供給されるようにして、噴射ノズルのニードルリフトに対する噴出液体流を正確に実測することができる噴射ノズル特性測定装置を提供する。例文帳に追加

To provide an injection nozzle characteristic measuring device capable of accurately actually measuring injected liquid flow rate in relation to needle lift amount of a injection nozzle by always supplying liquid of fixed pressure to the injection nozzle during measurement. - 特許庁

本発明は過給器付き内燃機関の燃料噴射制御装置に関し、燃料挙動モデルを用いた燃料噴射の計算において、燃料の蒸発特性の悪化に起因する計算誤差の増大を防止してインジェクタから噴射すべき燃料を最適に制御する。例文帳に追加

To optimally control a fuel amount to be injected from an injector by preventing a calculation error resulting from the deterioration of the evaporation characteristics of a fuel from increasing in the calculation of an injected fuel amount by using a fuel behavior model in a fuel injection control device of an internal combustion engine with a supercharger. - 特許庁

ここにおいて、クラッチセンサ50によってクラッチが断絶されると判断される場合には、噴射の漸減処理を停止することで、フューエルカット中であることを条件の1つとする燃料噴射弁22の噴射特性のずれの学習の実行可能領域の拡大を図る。例文帳に追加

When disconnection of a clutch is determined by a clutch sensor 50, the process to gradually reduce the amount of injection is stopped, thereby enlarging the practicable area for learning the variations in the injection characteristic of the fuel injection valve 22 making it one of conditions that fuel cut is performed. - 特許庁

エンジン7と、エンジン7に燃料を噴射する電子ガバナ107付きの燃料噴射装置106と、エンジン回転数を検出するエンジン回転センサ108と、エンジン回転数と燃料噴射との関係を示す出力特性マップを予め記憶させたROM102bと、出力特性マップに基づいて燃料噴射装置106の作動を制御する電子ガバナコントローラ102とを備える。例文帳に追加

This device includes an engine 7, a fuel injection device 106 with an electronic governor 107 injecting fuel to the engine 7, an engine rotation sensor 108 detecting engine rotation speed, ROM 102b storing an output characteristic map indicating a relation between engine rotation speed and fuel injection quantity, and an electronic governor controller 102 controlling operation of the fuel injection device 106 based on the output characteristic map. - 特許庁

ディーゼルエンジンの制御装置は、アイドル運転状態における燃料噴射特性の変化度合い示す指標として、燃料噴射指令値の基準値と現状値との差からずれ学習値ΔV11を求める。例文帳に追加

The controller of a diesel engine determines an offset quantity learning value ΔV11 from the difference between the reference value for a fuel injection quantity command value and the current value as an index showing the change degree of a fuel injection property in an idling engine running status. - 特許庁

吸入空気と目標空気との差分に応じて燃料噴射特性を適切に制御することにより、燃料消費率を向上しかつ排気ガス中の黒煙の増加を防止する燃料噴射装置を提供する。例文帳に追加

Provide a fuel injection system capable of preventing increase of black smoke in an exhaust gas while improving a rate of fuel consumption by properly controlling fuel injection characteristic in accordance with difference between an intake air flow and a target air flow. - 特許庁

実際の可変動弁系の作動特性に応じてバルブリフトを算出し、燃料噴射の制御精度を向上させる。例文帳に追加

To improve control accuracy of fuel injection quantity by calculating valve lift quantity according to operation characteristics of an actual variable valve system. - 特許庁

そこで、燃料噴射制御装置は、制御室圧脈動およびコモンレール圧脈動の2波の周期、振幅に基づいて近似したアフター噴射の変動特性に基づいて、アフター噴射の駆動パルス信号のパルス幅を補正する(S306)。例文帳に追加

Then, the fuel injection control device corrects the pulse width of a drive pulse signal of the after injection based on the variation characteristics of after injection volume approximate to the cycle and the amplitude of two waves of the control chamber pressure pulsation and the common rail pressure pulsation (S306). - 特許庁

本発明は、燃料噴孔の周辺部へのデポジットの堆積を抑制することでデポジットの堆積によって生じる燃料噴射特性の経時変化を防止し、常に良好な燃料噴射の制御性を維持することができる燃料噴射弁を提供することを課題とする。例文帳に追加

To provide a fuel injection valve capable of always maintain the excellent controllability of fuel injection amount by preventing the secular change of fuel injecting characteristics caused by the accumulation of deposits by suppressing the accumulation of deposits around a fuel injection hole. - 特許庁

内燃機関が過渡運転状態にあるときでも、筒内圧の検出値を用いて燃料噴射および/または噴射時期を適切に決定することができ、それにより、排ガス特性および運転性をいずれも向上させることができる内燃機関の燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device for an internal combustion engine capable of appropriately determining fuel injection quantity and/or injection timing with using detected value of cylinder pressure even if the internal combustion engine is under a transient operation state, and capable of improving both of exhaust emission characteristics and operability. - 特許庁

下電極をオーバーエッチングしたエッチングを取得することができると共に、圧電素子の特性が均一化されたアクチュエータ装置の製造方法、液体噴射ヘッドの製造方法、液体噴射ヘッド及び液体噴射装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method of manufacturing an actuator apparatus which is capable of acquiring an overetch amount of a lower electrode and makes characteristics of a piezoelectric element uniform, a method of manufacturing a liquid jet head, a liquid jet head, and a liquid jet apparatus. - 特許庁

ECU30は、毎回一つのインジェクタ9が噴射すべき噴射相当の制御をインジェクタ標準特性に基づいて算出し、その制御を対応する各インジェクタ9の特性データをメモリ43から参照して補正し、出力する。例文帳に追加

The ECU 30 calculates the control variable equivalent to the injection amount to be injected with one injector every time based on an injector reference characteristic, the control variable is corrected by referring the characteristic data of each injector 9 from the memory 43, and outputted. - 特許庁

パイロット噴射時期に対するPM排出特性を用いることにより、燃焼騒音の低下及びNOxの低減を実現するとともに、PMの発生を抑制して、より好適なパイロット噴射を実施することを目的とする。例文帳に追加

To perform more suitable pilot injection by restraining PM from arising as well as realizing reduction in combustion noises and an amount of NOx by utilizing a PM emission property for a pilot injection period. - 特許庁

これにより、気筒の燃焼特性に応じて噴射開始時期(噴射形態)と、過給圧及びEGR(吸気状態)とを協調して制御する。例文帳に追加

Cooperative control of the injection start timing (the injection mode), the supercharging pressure and the EGR quantity (the intake air conditions) are thereby performed in accordance with the combustion characteristics and the cylinder. - 特許庁

本発明の目的は、スプリングが変形し、燃料噴射量特性が変化または低下するのを抑制することができる燃料噴射弁を提供することにある。例文帳に追加

To provide a fuel injection valve inhibiting a spring from deforming to cause change or deterioration in the fuel injection quantity characteristics. - 特許庁

実際に噴射された実噴射に対するパルス幅の値をつりあいTQ値とし、当該つりあいTQ値を学習してインジェクタ特性マップを補正する補正手段、として機能するECU50を備える。例文帳に追加

This device is provided with an ECU 50 functioning as a correction means defining the value of pulse width corresponding to actual injection quantity as a balance TQ value, and correcting the injector characteristic map by learning the balance TQ value. - 特許庁

内燃機関用の燃料噴射弁において、製造コストの増加・流精度の悪化・雰囲気圧変化による諸特性変化を抑制しつつ、燃料噴霧の微粒化を向上させた燃料噴射弁を得る。例文帳に追加

To obtain an internal combustion engine fuel injection valve in which, by suppressing increase in production costs, deterioration in the accuracy of a flow rate, and variations in various kinds of characteristics caused by a change in the atmospheric air pressure, the quality of atomized fuel spray is improved. - 特許庁

磁気的な特性の悪化を招くことなく、安価でコイルへの通電期間が短いときでも燃料の噴射が精密に調整される燃料噴射弁を提供する。例文帳に追加

To provide an inexpensive fuel injection valve capable of finely adjusting fuel injection quantity even if coil electrifying period is short without causing deterioration of magnetic characteristic. - 特許庁

点火時期をMBTから徐々にリタードさせて、インジェクタ12の微小流特性に対応する噴射パルス幅Tiの小さい範囲aにおける複数の噴射パルス幅Tiに対応するように、複数の設定点火時期において、それぞれ、燃料噴射の回転数フィードバック補正値cnefbに基づいて、実際の燃料噴射ばらつきを学習する。例文帳に追加

An ignition timing is retarded gradually from an MBT to learn actual dispersion of fuel induction in plural set ingition timings based on respective rotational speed feedback correction values cnefb to correspond to plural injection pulse widths Ti in a small range (a) of the pulse width Ti corresponding to the characteristic in the very low flow rate of the injector 12. - 特許庁

ΔP/Δtは、インジェクタ群全体の流特性を表すこととなり、ΔP/Δtが大きいことは噴射率が大きいことに相当する。例文帳に追加

The value ΔP/Δt will represent the total flow rate characteristic of the injector group, and a great ΔP/Δt signifies that the rate of injection is large. - 特許庁

これにより、発生したねじりトルクは打ち消され、流路抵抗が変化することで噴射量特性が変化するようなことが無くなる。例文帳に追加

With this, generated torsional torque is canceled and there is no case where a flow passage resistance varies, leading to a change in the fuel injection quantity characteristics. - 特許庁

アイドル運転が行われなくても、調弁の特性学習を行うことができる蓄圧式燃料噴射装置を得る。例文帳に追加

To provide an accumulator fuel injection device that can conduct characteristics learning of a metering valve even if no idling operation takes place. - 特許庁

これにより、アイドル運転時のパイロット燃料噴射のバラツキが正確に補正され、騒音及び振動特性を改善できる。例文帳に追加

Thus, the dispersion of the pilot fuel injection amount during idling is accurately corrected and noises and vibrating property are improved. - 特許庁

このため、ダンパ室40への燃料の流出入流がばらつきにくくなるので、結果的に噴射特性のばらつきが抑制される。例文帳に追加

Thus, since an inflow-outflow flow rate of the fuel to the damper chamber 40 is hardly fluctuated, the variation in the injection characteristic is restrained as a result. - 特許庁

燃料充填等により燃料特性が変化してもエンジンを精度良く制御することが可能な噴射学習制御を実現する。例文帳に追加

To implement an injection amount learning control accurately controlling an engine even if a fuel property is changed by filling of fuel or the like. - 特許庁

この噴口面積のニードルリフト依存特性を予め見込んで、分配型燃料噴射ポンプのタイマ装置を制御する。例文帳に追加

The characteristic of the needle lift dependency of the nozzle hole area is previously taken into account, and a timer device for a distribution type fuel injection pump is controlled. - 特許庁

インジェクタの噴射特性のばらつきに応じた機関制御の補正をより好適に行うことのできる内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a controller for an internal combustion engine, which corrects controlled variables properly in accordance with the dispersion of the injection property of an injector. - 特許庁

電流の計測点以外における電流−吐出特性の傾きと中央特性の傾きとのずれを小さくするように電流−吐出特性を学習することができる燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device which can learn electric current/discharge amount characteristics so as to reduce deviation between inclinations of the electric current/discharge amount characteristics and central characteristics in a point other than a measuring point of current. - 特許庁

筒内噴射式エンジンでは、吸気行程における燃料噴射時期が遅くなるほど噴射燃料の蒸発潜熱による吸入空気の冷却効果が大きくなって筒内充填空気が多くなるという特性があるため、吸気行程の燃料噴射開始時期が遅くなるほど吸気冷却効果補正係数が大きくなるよう設定する。例文帳に追加

Since a cylinder injection engine has characteristics that cooling effect of intake air by evaporation latent heat of injected fuel gets larger and cylinder filling air quantity increases as fuel injection timing in intake stroke is retarded, establishment is done to make intake air cooling effect collection coefficient gets larger as fuel injection start timing in intake stroke is retarded. - 特許庁

スリーブ17を介して固定鉄心11とヨーク16を溶接により一体化する際の熱によって発生するヨーク16の磁気特性変化部分16aに起因する噴射量特性の製品ばらつきを抑制できる燃料噴射弁を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection valve capable of suppressing product unevenness in injection volume characteristic caused by a magnetic characteristic change part 16a of a yoke 16 caused by heat generated when integrating a fixed iron core 11 and the yoke 16 by welding through a sleeve 17. - 特許庁

ステップ205では記憶されたデータから燃料噴射Gfと気筒流入燃料Gfeとの時系列データを計算し、燃料噴射Gfと気筒流入燃料Gfe間の燃料動特性モデルのモデルパラメータを推定する。例文帳に追加

In the step 205, a time series date of a fuel injection amount Gf and the fuel inflow in the cylinder Gfe is calculated from the stored data, and then a model parameter of a dynamic characteristic model of fuel between the fuel injection amount Gf and the fuel inflow in the cylinder Gfe is estimated. - 特許庁

減圧弁ごとの流特性の違い、または減圧弁の流特性の経時変化に基づいて減圧弁への通電制御を補正する減圧弁制御装置およびそれを用いた燃料噴射システムを提供する。例文帳に追加

To provide a pressure reducing valve controller and a fuel injection system using the same based on difference in flow rate characteristics of each pressure reducing valve and aging of flow rate characteristics of the pressure reducing valve. - 特許庁

燃料噴射制御に用いるアクチュエータの動作特性の基準に対するずれを学習するものにあって、代表点におけるずれの学習が完了していない場合であっても、実際のずれをより適切に補償することのできる燃料噴射制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a fuel injection control device which learns a deviation from a reference of operating characteristic of an actuator used for fuel injection control and is capable of more properly compensating an actual deviation even when the learning of deviations at representative points is not completed. - 特許庁

この際、目標噴射時期及び目標バルブタイミングの各変更の全変更に占める割合が、内燃機関に対する要求特性を実現するための割合となるように、同目標噴射時期及び目標バルブタイミングを変更する。例文帳に追加

The target injection timing and the target valve timing are changed so that ratio of each change quantity of the target injection timing and the target valve timing to total change quantity is ratio for materializing requirement characteristics of the internal combustion engine. - 特許庁

一方、車両が定常走行されているときの運転状態における燃料噴射特性の変化度合いを示す指標として、燃料噴射指令値の基準値V20と現状値V21との差からずれ推定値ΔV2を求める。例文帳に追加

In addition, it determines an offset quantity estimating value ΔV2 from the difference between the reference value V20 for a fuel injection quantity command value and the current value V21 as an index showing the change degree of a fuel injection property in an engine running status while a vehicle is travelling in a normal status. - 特許庁

例文

オリフィスピストン6に対するオリフィス7の加工長を短縮することでコストを抑えながらも、エンジンの各気筒毎の噴射量特性に大きな影響を及ぼす圧力波を完全に小さく抑えることで、噴射圧気筒間差および噴射気筒間差を完全に小さく抑えることを課題とする。例文帳に追加

To completely suppress an injection pressure difference between cylinders and an injection amount difference between cylinders by completely suppressing pressure waves having large effects on injection amount properties with respect to each cylinder of an engine, while suppressing cost by shortening processing length of an orifice 7 with respect to an orifice piston 6. - 特許庁

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