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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 最大摩擦力に関連した英語例文

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最大摩擦力の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 64



例文

静止摩擦最大となる限界値例文帳に追加

the threshold value that produces the maximum static friction force  - EDR日英対訳辞書

静止摩擦最大静止摩擦と動摩擦をより正確に測定可能とする摩擦測定方法及び摩擦測定装置を提供する。例文帳に追加

To provide a frictional force measurement method and a frictional force measuring device capable of more accurately measuring the static frictional force, maximum static frictional force and dynamic frictional force. - 特許庁

ねじりコイルばね44の最大ねじりモーメントが、摩擦パッド75と摩擦部材42との間の摩擦よりも大きく設定されている。例文帳に追加

The maximum torsion moment of the torsion coil spring 44 is set to be greater than frictional force between the friction pad 75 and the friction member 42. - 特許庁

最大路面摩擦推定装置、及びブレーキトルク制御装置例文帳に追加

MAXIMUM ROAD SURFACE FRICTION FORCE PRESUMPTION DEVICE AND BRAKE TORQUE CONTROL DEVICE - 特許庁

例文

摩擦付与機構がハンドルに付与する静止摩擦最大静止摩擦)と動摩擦の差を小さくして、ハンドルに付与される操舵反の変動を小さくし、操舵フィーリングの悪化を抑制する。例文帳に追加

To prevent deterioration in steering feeling by minimizing a difference between static friction force (maximum static friction force) and dynamic friction force applied on a steering wheel by a friction force application mechanism, thereby minimizing a variation in steering reaction force applied on the steering wheel. - 特許庁


例文

触覚センサ、摩擦係数測定方法、最大横ずれ測定方法及びそれらの測定装置例文帳に追加

TACTILE SENSOR, METHOD FOR MEASURING COEFFICIENT OF FRICTION, MAXIMUM LATERAL FORCE MEASURING METHOD, AND DEVICE FOR MEASURING THEM - 特許庁

この押圧は、記録媒体の最大静止摩擦係数に対応して設定されている。例文帳に追加

The pressure is set in accordance with the maximum coefficient of static friction of the recording medium. - 特許庁

繊維基材や充填材の表面をゴムで被覆したゴム複合化物を用いる際に、これらを摩擦材組成物中に均一に分散混合することができ、その結果これらの摩擦材成分の能最大限まで発揮することができる、優れた摩擦性能を有する摩擦材を提供する。例文帳に追加

To provide a friction material having excellent friction performance, achieving uniform dispersion of a rubber composite material in a friction material in the case of using a rubber composite material produced by coating the surface of a fiber substrate or filler with a rubber and, consequently, enabling the maximum development of the performance of these friction material components. - 特許庁

そして、計測した最大の押Pmaxを、上記の式に代入して最大の周面摩擦Cを推定する。例文帳に追加

The measured maximum pressing force Pmax is substituted in the expression, and the maximum peripheral surface frictional force C is estimated. - 特許庁

例文

本願に係る発明は、性能低下時にブレーキに発生する摩擦最大値を、通常性能時にブレーキに発生する摩擦最大値よりも小さくする。例文帳に追加

In the present invention relating to the present application, the maximum value of friction force generated on a brake upon reduction of performance is made smaller than the maximum value of the friction force generated on the brake in usual performance. - 特許庁

例文

S12では、路面摩擦係数μが最大となる(前輪グリップ最大となる)前輪の理想スリップ率を実現するのに必要な目標前輪スリップ量ΔVwを演算し、このΔVwを現在の車体速VSPに加算して路面摩擦係数最大用前輪速を求める。例文帳に追加

In S12, target front wheel slip quantity ΔVw necessary for achieving the ideal slip ratio of the front wheel to maximize a road surface friction coefficient μ (for maximizing the front wheel grip force) is calculated, and a front wheel speed for the road surface friction coefficient maximization is calculated, by adding the ΔVw to a current vehicle speed VSP. - 特許庁

電子スロットル12の停止時に最大静止摩擦を相殺する入補正値を算出し、また、それ以外の場合に入補正値を0とする静止摩擦除去FBブロック22を設ける。例文帳に追加

A static friction removing FB block 22 calculating an input correction value canceling the maximum static friction force at a time of stop of the electronic throttle 12 and making the input collection value 0 at rest of time is provided. - 特許庁

摩擦圧接面の摩擦トルクをモニターし、その初期最大値から定常状態に移るまでの領域にて、瞬間的に圧接している両母材の相対回転速度を零とし、その間もスラストベアリング18を介して推を与え続けて、摩擦圧接溶接を終了させる。例文帳に追加

The device monitors friction torque of a friction welded surface, defines a relative rotational speed of both base metals instantaneously-welded each other as zero in the friction torque range from its initial maximum value until it transfers to steady-state, while continuously providing thrust via a thrust bearing 18, and then terminates the friction welding process. - 特許庁

摩擦トルク推定部26は、ハンドル切り増し中に絶対値が最大となったときの実反トルクと、ハンドル切り戻し時点の実反トルクとの差である摩擦トルクT_fricを推定する。例文帳に追加

A friction torque estimation unit 26 estimates friction torque T_fric between actual reaction torque when the absolute value thereof is maximized while increasing a turning angle of a steering wheel, and actual reaction torque when the steering wheel is turned back. - 特許庁

ベルト8とプーリ本体60の外周面との間の摩擦係数μを、この両者間の摩擦がプーリ本体60の最大回動時でもベルト8を滑落させる以上となるように設定する。例文帳に追加

The friction coefficient μ between the belt 8 and the outer peripheral surface of the pulley main body 60 is set to be not less than the force which frictional force between the both slips down the belt 8 even at the maximum rotation of the pulley main body 60. - 特許庁

基板Pの搬送時に基板に作用するよりも基板と載置面との間の最大静止摩擦が大きくなるように、摩擦パッドの材質と面積とを設定する。例文帳に追加

The material and the area of the pads are set, so that maximum static friction between the plate P and a mounting surface becomes larger by a force operated at the plate, when the plate P is conveyed. - 特許庁

制御装置10は、カメラ20の撮像した画像に基づいて摩擦係数を特定し、その摩擦係数に基づいて、最大制駆動を推定する。例文帳に追加

The controller 10 specifies the friction coefficient on the basis of an image taken with a camera 20, and estimates the maximum braking force on the basis of the friction coefficient. - 特許庁

次いで、前記推定した路面の摩擦係数でのスリップ率と摩擦との相関から、加速スリップを抑制できる最大モータトルクを求める。例文帳に追加

Then, maximum motor torque which can suppress the accelerating slip is obtained from a correlation between a slip ratio at the estimated frictional coefficient of the road surface and a frictional force. - 特許庁

また油圧式摩擦要素の係合完了直前にエンジンの出増加要求があるとき(期間C)、その時点で油圧式摩擦要素に供給する油圧を最大にしてその係合完了を早める(全圧供給)。例文帳に追加

When the engine output increase is requested immediately before completion of engagement of the hydraulic friction elements (period C), at this point, hydraulic pressure for supplying the hydraulic friction elements are made maximum to accelerate to complete the engagement (full pressure supply). - 特許庁

オイルストレーナは、出摩擦車23の軸方向小径側に配置され、軸方向からみて、該摩擦車の最大径内に納まるように配置される。例文帳に追加

The oil strainer is arranged on the axially small diameter side of the output side friction wheel 23, and is arranged so as to fit in the maximum diameter of the friction wheel when axially seen. - 特許庁

ESC−CU31は、モータ電流に基づいて路面摩擦係数μを演算し、求められた前記路面摩擦係数μが最大値近傍となるように前記モータを行及び回生制御する。例文帳に追加

Then ESC-CU31 calculates the road friction coefficient μ based on electric currents of the motor, and thus ESC-CU31 performs power running and regeneration control on the motor so that the calculated road friction coefficient μ becomes around the maximum value. - 特許庁

この装置では、原則的には、各車輪に対して、スリップ率が、路面摩擦最大となる場合に対応するスリップ率(=最大摩擦力発生スリップ率)と一致するように制動が制御される「通常ABS制御」がそれぞれ実行される。例文帳に追加

The control device respectively performs the "normal ABS control" for controlling the braking force to each wheel in principle so that the slip ratio is matched with the slip ratio (=the maximum friction force generation slip ratio) corresponding to a case of the maximum road surface friction force. - 特許庁

制御コンピュータ44は、圧縮機の起動時には、摩擦クラッチ17への入電流値を最大値に固定して所定時間維持する。例文帳に追加

During starting of a compressor, a control computer fixes a current value inputted to the friction clutch 17 to a maximum value and maintains it for a given time. - 特許庁

車輪の摩擦最大限活用して車両の運動状態に応じた車両の安定化を図る。例文帳に追加

To realize stabilization of a vehicle in response to the motion state of the vehicle utilizing friction force of a wheel to the maximum. - 特許庁

各車輪の接地荷重のばらつきが小さくなることで、車輪の摩擦最大限活用され、車両の安定化が図られる。例文帳に追加

Since dispersion of the ground-contact loads of the respective wheels are made small, the friction force of the wheel is utilized to the maximum and stabilization of the vehicle is realized. - 特許庁

本設杭2の最大の周面摩擦Cは、C = (2×Pmax×h)/(π×φ^2×L1)の式で推定される。例文帳に追加

Maximum peripheral surface frictional force C of the permanent pile 2 is estimated by an expression C = (2 x Pmax x h)/(π x ϕ^2 x L1). - 特許庁

所有権主張に対するコミュニティの支援は、摩擦をへらして協行動を最大化するための方法だ。例文帳に追加

Community support of property claims is a way to minimize friction and maximize cooperative behavior.  - Eric S. Raymond『ノウアスフィアの開墾』

μmax推定部25は、最大制動推定部24で求められた最大制動F_maxと輪荷重Wを代入することにより、最大路面摩擦係数μ_maxを求める。例文帳に追加

A μmax predicting part 25 obtains the maximum road surface frictional coefficient μmax by substituting the maximum braking force Fmax obtained in the maximum braking force predicting part 24 and a wheel load W. - 特許庁

車両の車輪への複合回生摩擦制動システムが、摩擦ブレーキ212と、該摩擦ブレーキ212を装備した車輪に接続された回生ブレーキ214と、アンチロック制動動作の終了に続いて回生制動最大値まで回復させられるように、摩擦ブレーキ212と回生ブレーキ214の両方を制御する制動システム制御器200とを含む。例文帳に追加

A combined friction and regenerative braking system for wheels of a vehicle includes a friction brake 212, a regenerative brake 214, which is connected to a wheel provided with the friction brake 212, and a brake system controlling equipment 200 for controlling both of the friction brake 212 and the regenerative brake 214 so that regenerative braking force is restored to a maximum value following the finish of anti-lock braking operation. - 特許庁

圧電アクチュエータ停止時に加わる外によってロータを第2の方向に回転させるモーメントに比べて、振動体がロータに押圧して発生する最大静止摩擦による保持モーメントが常に大きくなるように設定し、静止摩擦でロータの第2の方向の回転を規制する。例文帳に追加

The piezoelectric actuator is set so that a retaining moment based on the maximum static friction force generated by pressing of the vibrator on the rotor may be always larger than a moment for rotating the rotor in a second direction by an external force applied when the piezoelectric actuator is stopped, and the static friction force restricts the rotation of the rotor in the second direction. - 特許庁

また、摩擦パラメータ更新部33は、駆動輪に発生したスリップが減少しているときには、最大路面反の推定値が最新の最大路面反学習値よりも大きい場合にのみ、最大路面反学習値を更新する。例文帳に追加

While slipping generated at the driving wheel is on a decrease, a friction parameter update part 33 updates the maximum road surface reaction learning value only when the estimation value of the maximum road surface reaction is larger than the latest road surface reaction learning value. - 特許庁

電磁にて接続を行う摩擦クラッチを用いて該クラッチに印加する最大を変えることで、該クラッチが伝達することができるを該クラッチにつながっている動作出部に応じたものとする。例文帳に追加

The maximum power to be impressed on the respective clutches is changed through the use of the friction clutches for performing connection by electromagnetic power so that force which is transmitted by the clutches is made to be the one corresponding to the operation output parts connected to the clutches. - 特許庁

ブレーキECU70は、検出された車速が所定速度範囲内の場合、取得した最大回生制動に基づいて目標回生制動および目標摩擦制動を算出する。例文帳に追加

For the brake ECU 70, when the detected vehicle speed lies within the range of predetermined speed, calculates the target regenerative braking force and the target friction braking force, based on the obtained maximum regenerative braking force. - 特許庁

上記クラッチ3a〜3dを電磁駆動型の摩擦クラッチで構成するとともに、各クラッチに印加する最大を各クラッチが動を伝える動作出部の動作内容に応じたものとする。例文帳に追加

The clutches 3a-3d are constituted of electromagnetic driving type friction clutches and also the maximum power to be impressed on each clutch is made to be the one corresponding to the operation entity of the operation output parts to which each clutch transmits motive power. - 特許庁

最大回生制動Grmよりも要求制動Gtが大きいときは、回生制動とディスクブレーキ等による摩擦制動とが行われる。例文帳に追加

When the requested braking force Gt is larger than the maximum regenerative braking force Grm, both the regenerative braking and friction braking by a disc brake, etc., are executed. - 特許庁

これにより、後輪2Lと路面との最大摩擦力を増大させることができ、車両安定性制御装置の駆動配分による制御効果を高めることができる。例文帳に追加

Thereby, a maximum friction force between the rear wheel 2L and a road can be increased, so as to heighten a control effect by the distribution of the driving force of the vehicle stability control device. - 特許庁

ハウジング30は、支持部22との間の最大摩擦力より大きな外が加わると相対的に回転または揺動可能なよう支持部22に支持される被支持部32を有している。例文帳に追加

A housing 30 has a portion 32 to be supported which is supported by the support 22 capable of relatively rotating or swinging when an outer force larger than the maximum frictional force between the support 22 and thereof is applied. - 特許庁

スリップ抑制制御装置30が備える摩擦パラメータ更新部33は、駆動輪に発生したスリップが増加から減少に転ずるまでは、最大路面反の推定値が最新の路面反学習値よりも小さい場合にのみ、最大路面反学習値を更新する。例文帳に追加

A friction parameter update part 33 provided in a slip suppression controller 30 updates a maximum road surface reaction learning value only when an estimation value of a maximum road surface reaction is smaller than the latest road surface reaction learning value, until slipping generated at the driving wheel changes from an increase to a decrease states. - 特許庁

これにより、モーターの制御範囲が正負両側に確保され、路面の摩擦係数が変化しても常にモーターの制御性を最大限に活用することができ、安定な制動を得ることができる。例文帳に追加

Thereby, the control ranges of the motor are secured on both the positive and negative sides, and the controllability of the motor can always maximally utilized even if the friction factor of a road surface varies, so that stable braking force can be obtained. - 特許庁

ECUは、必要油圧PRを、各摩擦係合要素を係合状態に維持するために必要な最小圧よりも大きい値であって、目標指令圧Pの最大圧P(MAX)よりも小さい値に算出する。例文帳に追加

The ECU calculates the required hydraulic pressure PR to be a value greater than the minimum pressure required for keeping each friction engaging element in the engaging condition, but smaller than the maximum pressure P(MAX) out of the target command value P. - 特許庁

タイヤの摩擦最大限有効に使いながら、急加速時やシフトアップ時における過剰制御を抑制することができる駆動輪スリップ制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a slip control device for a driving wheel of a vehicle, capable of suppressing excess control in quick acceleration or shift up, while using frictional force of a tire to the utmost. - 特許庁

高圧選択弁30、32は、摩擦要素に加わる油圧を制御する電磁弁20、22を含む複数の電磁弁の出圧から最大圧を選択し油路234に加える。例文帳に追加

Each of high-pressure selector-valves 30, 32 selects the highest pressure from output pressures of a plurality of solenoid-controlled valves including the solenoid-controlled valves 20, 22 controlling the oil pressure applied to the frictional elements to apply the pressure to an oil duct 234. - 特許庁

軸部材10の周方向の面粗度が小さく、真円度がよく、特に、最大深さが小さいため、磨耗が少なく長期間に亘って安定した摩擦を維持できる。例文帳に追加

The circumferential surface roughness of the shaft member 10 is small, the roundness is favorable, and especially, the maximum depth is small, so abrasion is so small that stable friction force can be maintained for a long period. - 特許庁

路面の摩擦係数に応じて、タイヤのグリップ最大限利用できるスリップ角及びキャンバ角の制御を行うことができ、車両の挙動変化率を小さくする。例文帳に追加

To control a slip angle and a camber angle can accord to a friction coefficient of a road surface, thus reduce a behavior change rate of a vehicle. - 特許庁

なぜならば、ロックの可能性があると判断されたときの車体減速度GRFは、その路面摩擦係数において発生可能な最大限の制動に対応しているからである。例文帳に追加

Thus, the vehicle is decelerated at the maximum deceleration according to a road surface coefficient of friction at that time, and the vehicle is effectively braked at an emergency or the like especially when the service brake fails, because the vehicle deceleration GRF when it is judged there is the possibility for the locking corresponds to the maximum braking force which could be generated at the road surface coefficient of friction. - 特許庁

電磁弁の最大圧の低下や電磁弁から摩擦係合要素に対して速やかに作動流体を供給し得なくなることを抑制しつつ、当該電磁弁の調圧精度を確保する。例文帳に追加

To secure pressure control accuracy of a solenoid valve, while suppressing lowering of maximum output pressure of a solenoid valve or suppressing such a case that a working fluid cannot be quickly supplied from the solenoid valve to a frictional engagement element. - 特許庁

したがって、クラッチ軸2に作用する上記摩擦による所定の最大伝達トルク以内の負荷に対しては、クラッチ軸2は、駆動側ギヤ3により回転駆動され、所定の最大伝達トルク以上の過負荷に対しては、クラッチ軸2は、駆動側ギヤ3の回転は伝達されない。例文帳に追加

Thus, the clutch shaft 2 is rotatably driven by the gear 3 at the driving side concerning a load acting on the clutch shaft 2 within the designated maximum transmitting torque caused by the friction force. - 特許庁

駆動輪36a,36bにスリップが生じていないときには、走行路面の最大摩擦係数μmaxに基づく最大トルクTmaxの範囲内で要求トルクTd*を制限したトルクが出されるようモータ22を制御する(S180〜S210,S270)。例文帳に追加

When a slip has not occurred in drive wheels 36a, 36b, a motor 22 is controlled (S180 to S210, S270), such that a torque be output to have limited a required torque Td* within the range of a maximum torque Tmax, based on a maximum frictional coefficient μmax of a travel road surface. - 特許庁

接触面61における静摩擦と筒状部51の内周半径との積である静摩擦モーメントは、駆動時においてロータシャフト3に付与される最大駆動トルクよりも大きく、かつ、ロータシャフト3における最も破壊強度の弱い最弱部39が破壊する際に最弱部39に掛かる破壊強度トルクよりも小さい。例文帳に追加

A static friction moment as a product of a statistic frictional force in the contact surfaces 61 and the inner circumferential radius of the cylindrical part 51 is larger than the maximum drive torque applied to the rotor shaft 3 in driving, and smaller than a breakdown strength torque applied to a weakest part 39 when the weakest part 39 having the weakest breakdown strength in the rotor shaft 3 is broken. - 特許庁

例文

側キャリア24と出側キャリア27とを、入側キャリア24から出側キャリア27へサンギヤ22を介することなく最大伝達トルク以下のトルクを直接伝達する摩擦板44によって作動連結する。例文帳に追加

The input side carrier 24 and the output side carrier 27 are actuation-connected to each other by a friction plate 44 which directly transmits torque less than the maximum transmission torque from the input side carrier 24 to the output side carrier 27 without passing through the sun gear 22. - 特許庁

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原題:”Homesteading the Noosphere”

邦題:『ノウアスフィアの開墾』
This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

Eric S. Raymond 著
山形浩生 YAMAGATA Hiroo 訳    リンク、コピーは黙ってどうぞ。くわしくはこちらを見よ。
プロジェクト杉田玄白 正式参加作品。
詳細は http://www.genpaku.org/ を参照のこと。
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