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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 機関制動機に関連した英語例文

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機関制動機の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 236



例文

本発明の目的は、ターボチャージャのタービンを回転駆動させる電動機付きのターボチャージャを有する内燃機関御装置において、燃費向上や排ガス浄化率向上に優れた内燃機関御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a control device for an internal-combustion engine having a turbo-charger equipped with a motor to rotate a turbine of the turbo-charger capable of enhancing the fuel consumption and the rate of exhaust emission purification. - 特許庁

発電機4の負荷トルクを御するためのインバータのスイッチング素子の短絡異常時、内燃機関1が稼動されていないにもかかわらず、電動機5の動力によって内燃機関1が回転することを回避すべく、発電機4の負荷トルクを御するフェールセーフ処理を行う。例文帳に追加

In case that a switching element of an inverter for controlling load torque of the generator 4 has short-circuit failure, fail-safe processing for controlling load torque of the generator 4 is performed to avoid the rotation of the internal combustion engine 1 by the power of the motor 5 although the internal combustion engine 1 is not operating. - 特許庁

触媒暖機御装置は、内燃機関(10)、電動機(13,16)、及び内燃機関の排気通路に配置されており通電により加熱される通電加熱触媒(21)を備えるバイブリッド自動車(100)において、通電過熱触媒の暖機を御する。例文帳に追加

The catalyst warming control device controls the warm-up of energized and overheated catalyst, in a hybrid vehicle (100), equipped with an internal-combustion engine (10), motors (13, 16), and energized and heated catalyst (21) arranged to the exhaust passage of the internal combustion engine, and heated through energizing. - 特許庁

内燃機関の回転速度の急変動時における電動機による回転アシストと、急変動に伴うフィードバック補正とに基づく回転速度の急上昇を抑し、回転速度を早期に安定化することができる内燃機関の運転御装置を提供する。例文帳に追加

To provide an operation control device of an internal combustion engine capable of rapidly stabilizing rotation speed of the internal combustion engine by suppressing sudden rising of the rotation speed due to the rotation assist by an electric motor in rapid change of the rotation speed and feedback correction following the rapid change. - 特許庁

例文

発電機及び電動機の少なくとも一方により内燃機関の振動を抑える御を実行する動力出力装置において内燃機関の失火を煩雑な処理を行うことなく判定することができる。例文帳に追加

To provide an accidental fire determination device, a hybrid car and an accidental fire determination method by which the accidental fire of an internal combustion engine can be determined without performing any complicated processing in a power output device for executing damping control for suppressing the vibration of an internal combustion engine by at least one of a power generating means and a motor. - 特許庁


例文

内燃機関と電動機との2種類の動力源で走行するハイブリッド車両に適用され、排気浄化触媒を備える内燃機関の排気浄化システムにおいて、排気浄化触媒に対する暖機御の実行時に排気エミッションが悪化することを抑する。例文帳に追加

To suppress deterioration in exhaust emission during execution of warming up control to an exhaust emission catalyst in an exhaust emission control system of an internal combustion engine which is applied to a hybrid vehicle traveling by power sources of two kinds of an internal combustion engine and an electric motor, and is provided with the catalyst. - 特許庁

発電機4の負荷トルクを御するためのインバータのスイッチング素子の短絡異常時、内燃機関1が稼動されていないにもかかわらず、電動機5の動力によって内燃機関1が回転することを回避すべく、発電機4の負荷トルクを御するフェールセーフ処理を行う。例文帳に追加

At the time of a fault of short circuit of the switching element of the inverter for controlling load torque of the dynamoelectric machine 4, fail safe treatment for controlling load torque of dynamoelectric machine 4 is performed to prevent the internal combustion engine 1 from rotating by power of the electromotor 5, though the internal combustion engine 1 is not driven. - 特許庁

触媒暖機御装置は、通電加熱触媒の温度を特定する第1温度特定手段(22)と、通電の最中において特定された温度が所定の第1温度閾値より高い場合に、内燃機関で燃焼を伴わないモータリングが電動機により行われるように、内燃機関及び電動機御する温度御手段(30)とを備える。例文帳に追加

The catalyst warming control device includes a first temperature specifying means (22) for specifying a temperature of the energized and heated catalyst, and a temperature control means (30) for controlling the internal combustion engine and the motors in order that motoring, without combustion in the internal combustion engine is performed by the motors, when the specified temperature during energizing is higher than a predetermined first temperature threshold. - 特許庁

内燃機関と電動機とを備えたハイブリッド式自動車のノッキングを抑する御装置であって、ノックを回避しながら燃費の悪化を極力抑する。例文帳に追加

To minimize deterioration in fuel economy, while avoiding knoking, in a control device for restraining the knocking of a hybrid automobile having an internal combustion engine and an electric motor. - 特許庁

例文

内燃機関と電動機との2種類の動力源で走行するハイブリッド車両に適用され、NOx触媒を備える内燃機関の排気浄化システムにおいて、NOx触媒に対する還元御を実行する際、内燃機関における燃焼状態が不安定になることを抑しつつ、NOxの浄化効率を向上させることの可能な技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technology for suppressing a combustion state in an internal combustion engine from becoming unstable, and for improving the purification efficiency of NOx in reduction control to an NOx catalyst in the exhaust purification system of an internal combustion engine with the NOx catalyst which is applied to a hybrid car which travels with two types of power sources, that is, an internal combustion engine and a motor. - 特許庁

例文

それぞれ走行用の動力を出力可能な内燃機関および電動機を含むハイブリッド車両において、走行開始後の内燃機関の初回始動直後にエミッションの悪化を抑しつつ運転者の駆動力要求操作に応じた走行用のトルクを得られるようにする。例文帳に追加

To provide a hybrid vehicle which includes an internal combustion engine and a motor each outputting a power for traveling, the hybrid vehicle obtaining torque for traveling corresponding to the driving force request operation of a driver while suppressing deterioration in emission, immediately after the initial start of the internal combustion engine after the start of traveling. - 特許庁

車両減速時において、内燃機関のエンジンブレーキによる減速エネルギー分も効率よく回収することができると共に、車両走行時に、内燃機関の動力を使用せずに走行することができるハイブリッド駆動機構、車両及びその御方法を提供する。例文帳に追加

To provide: a hybrid drive mechanism capable of efficiently collecting speed-reducing energy by an engine brake of an internal combustion engine when reducing the speed of a vehicle, and traveling without using the power of the internal combustion engine when the vehicle travels; a vehicle; and a method of controlling the same. - 特許庁

内燃機関の再始動時におけるオイル圧作動機器の性能低下を適正に抑することが可能でありながら、オイル貯留室の形状を高い自由度をもって設定することのできる内燃機関のオイル通路構造を提供する。例文帳に追加

To provide an oil passage structure for an internal combustion engine capable of appropriately inhibiting drop of performance of an oil pressure operation apparatus at a time of restart of an internal combustion engine and of establishing a shape of an oil reservoir chamber with high degree of freedom. - 特許庁

内燃機関の大型化を抑しつつ、磁気発生部材がコイルと対向している間、両者の間に形成される空隙の大きさを微小にし、かつ一定に維持することができる電動機あるいは発電機を備えた内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine provided with an electric motor or a generator capable of making the size of a cavity formed between a magnetic generating member and a coil into a very small size and maintaining the size constant, while the magnetic generating member and the coil face each other, suppressing an increase in scale of the internal combustion engine. - 特許庁

内燃機関の吸気温度検出装置は、出力される駆動力が要求駆動力に一致するように内燃機関の出力変化に応じて電動機を用いて御しながら、吸気系に供給される吸気温度を調整することで、吸気温度センサが検出した吸気温度の補正を行う。例文帳に追加

An intake temperature detector for an internal combustion engine corrects intake temperature detected by the intake temperature sensor by regulating intake temperature supplied to an intake system while controlling an electric motor according to a change in output of the internal combustion engine so that driving force to be output is matched with required driving force. - 特許庁

本発明の内燃機関御装置は、内燃機関1の燃焼室6に臨むように配置されて吸気通路10を開閉する吸気弁12と、吸気弁12を開閉駆動し、かつ吸気弁12を駆動する際に動弁特性を変更できる電磁駆動機構14と、を有する。例文帳に追加

This intake control device of the internal combustion engine comprises an intake valve 12 disposed to face the combustion chamber 6 of the internal combustion engine 1 and opening and closing an intake path 10 and a solenoid-operated mechanism 14 capable of drivingly opening and closing an intake valve 12 and changing the valve characteristics when driving the intake valve 12. - 特許庁

内燃機関と電動機を備えた動力装置を有するハイブリッド車両において、内燃機関始動に要する時間を短縮し、動力伝達系のねじり共振による車体振動を抑し、また電力消費を低減させる。例文帳に追加

To shorten a time required for an internal combustion engine starting, to inhibit a body vibration caused by a twisting resonance of a motive power transmission system and reduce a power consumption in a hybrid vehicle having a motive power device provided with an internal combustion engine and an electric motor. - 特許庁

そして、内燃機関の運転状態が排気再循環実行領域にあって、且つ、内燃機関の回転数及び/又は負荷が増大する過渡状態であるときには、可変ノズルの閉動作を禁止しつつ、電動機を作動させて過給機による過給圧を御する。例文帳に追加

When an operation condition of the internal combustion engine is in an exhaust gas recirculation execution zone and in a transition condition where rotation speed and/or load of the internal combustion engine increase, close action of the variable nozzle is prohibited and the motor is operated to control supercharging pressure by the supercharger. - 特許庁

本発明のパラレルハイブリッドパワートレーンは、クランク軸1aを回転させる内燃機関1と、クランク軸1aと同一軸上に配置された回転軸2aを回転させる発電電動機2と、クランク軸1aと回転軸2aとの間に設けられ、両者を切断又は接続する電磁クラッチ3と、内燃機関1、発電電動機2及び電磁クラッチ3を御する御手段とを備えている。例文帳に追加

This parallel hybrid power train comprises an internal combustion engine 1 rotating a crank shaft 1a, a power generator 2 rotating a rotary shaft 2a arranged on the same axis with the crank shaft 1a, an electromagnetic clutch 3 cutting or connecting both, and control means for controlling the internal combustion engine 1, the power generator 2 and the electromagnetic clutch 3. - 特許庁

内燃機関によって駆動されて電動機を含む冷却対象に冷却液体を供給する機械式オイルポンプを備えるものにおいて、電動機の過度の温度上昇を抑すると共に車両全体としてのエネルギ効率の低下を抑する。例文帳に追加

To suppress deterioration of energy efficiency as a whole vehicle, while suppressing excessive temperature rise of an electric motor in an object equipped with a mechanical oil pump which supplies cooling liquid to a cooling object which is driven by an internal combustion engine and contains an electric motor. - 特許庁

ハイブリッド車両の御装置(100)は、第1電動機(SG)、第2電動機(MG)及び内燃機関(200)を含む動力要素と、駆動軸と、動力伝達機構(300)と、クラッチ(Cs)とを備えたハイブリッド車両(1)を御する。例文帳に追加

The hybrid vehicle control device (100) controls a hybrid vehicle (1) which includes: a first electric motor (SG); a power element containing a second electric motor (MG) and an internal combustion engine (200); a driving shaft; a transmission mechanism (300): and a clutch (Cs). - 特許庁

吸排気弁として機能する電磁駆動機構30及び31を搭載した内燃機関1は、機関運転を開始する際のクランキング時、一部の気筒のみで機関運転を行っている時、燃料カットを行っている時、機関運転の停止に先立ち燃料供給を停止する時、といった燃焼室24内で爆発燃焼の起こらないタイミングを適宜選択して電磁駆動機構30及び31の調整御を実行する。例文帳に追加

This internal combustion engine 1 mounted with solenoid operated mechanisms 30 and 31 functioning as intake and exhaust valves suitably selects timings with no explosive combustion occurring inside a combustion chamber 24 such as when cranking for initiating engine operation, when performing the engine operation with only a part of cylinders, when performing fuel cut, or when stopping fuel feed prior to stoppage of the engine operation for performing adjustment control of the solenoid driven mechanisms 30 and 31. - 特許庁

エンジン1の出力限が行われている領域で、タービン発電機(電動機付ターボチャージャー11)による回生動作を行うことにより、機関出力の限と、回生動作とを両立させる。例文帳に追加

In a region where the limitation of the output of the engine 1 is performed, the turbine generator (turbocharger 11 with electric motor) performs a regenerative operation to limit the engine output and the regenerative operation. - 特許庁

内燃機関御に用いる実行用運転ポイントを電動機のトルクが値0近傍から離れる運転ポイントに移動させる際に、その移動に要する時間が長くなるのを抑する。例文帳に追加

To suppress the time required for movement when moving a drive point for execution used to control an internal combustion engine to the drive point where the torque of the electric motor leaving from near the value zero. - 特許庁

御手段4は、内燃機関1の回転数が目標回転数より低い場合は正側のトルクを与え、目標回転数よりも高い場合には負側のトルクを与えるように、上記電動機へのトルク指令値を御する。例文帳に追加

The control means 4 controls a torque command value for the motor to give positive- side torque when the engine speed of the internal combustion engine 1 is lower than a target engine speed and to give negative-side torque when it is higher than the target engine speed. - 特許庁

御対象であるプラントが例えば内燃機関のスロットル弁3を駆動する装置ある場合、御系にはスロットル弁3の駆動機構の摩擦といった非線形の外乱要素が含まれている。例文帳に追加

When the plant to be controlled is a device for driving a throttle valve 3 of an internal combustion engine, a control system includes non-linear disturbance factors such as friction of a drive mechanism of the throttle valve 3. - 特許庁

環境条件の変化に対しても、タイムリーに対応可能で、変化した環境条件に適合した電動機と内燃機関の切替御が可能なハイブリッド自動車の御装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a control system for hybrid automobiles that can accommodate even timely changes in its environmental conditions and can change the motor and internal combustion engine over in conformity with respect to changed environmental conditions. - 特許庁

内燃機関のポンプロスに伴うエネルギ回生効率低下の抑や、原動機側から車輪側への適切な回転伝達を、複雑な構成をとることや複雑な御を用いることなく実現する。例文帳に追加

To suppress degradation of the energy regenerative efficiency accompanied by pump losses of an internal combustion engine, and to transmit adequate rotation from a motor side to a wheel side without any complicated configuration or control. - 特許庁

内燃機関や走行用電動機を含む複数の御対象を御するための演算を行なう複数の演算手段における、演算負荷の偏りを低減する。例文帳に追加

To reduce imbalance of computational load in a plurality of arithmetic means performing calculation for controlling a plurality of control targets including an internal combustion engine and an electric motor for traveling. - 特許庁

ハイブリッド車両において、電動機のみの運転から内燃機関を始動するときに、車両駆動力が必要なときと、車体の振動の抑が必要なときを共に満足するように御する。例文帳に追加

To control a hybrid vehicle so as to satisfy both time requiring vehicle driving force and time requiring to restrain car body vibration when starting an internal combustion engine from operation of only an electric motor. - 特許庁

ハイブリッド車両の御装置(100)は、内燃機関(200)及び電動機(MG2)を含む動力要素と、駆動軸と、動力伝達機構(300)とを備えたハイブリッド車両(1)を御する。例文帳に追加

A hybrid vehicle control device (100) controls a hybrid vehicle (1) equipped with power elements containing an internal combustion engine (200) and an electric motor (MG2), a driving shaft, and a power transmission mechanism (300). - 特許庁

エンジン(内燃機関)に備えられる電動機付過給機の御装置において、エンジン回転速度の低下時に異音が発生することを抑する。例文帳に追加

To suppress occurrence of abnormal sound at the time of deterioration of engine speed, in a control device of a supercharger with a motor provided in an engine (internal combustion engine). - 特許庁

ハイブリッド電気自動車(1)は、内燃機関(2)と電動機(4)の動力で走行し、御装置(26)によって車速が設定速度V_Sに維持されるように定速走行御されている。例文帳に追加

The hybrid electric vehicle (1) runs with power of an internal combustion engine (2) and the electric motor (4), and is controlled to run at a constant speed so that a vehicle speed is kept at a set speed V_S by the control device (26). - 特許庁

動機付きターボチャージャを有する内燃機関御装置に関し、エンジンの運転領域全域で回転変動量の増加を効果的に抑する。例文帳に追加

To effectively suppress an increase in rotation fluctuation amount in the whole operation region of an engine regarding a control device for an internal combustion engine which has a turbocharger with an electric motor. - 特許庁

ハイブリッド車両の御装置は、内燃機関(200)の動力及び電動機(MG1,MG2)の動力により走行することが可能なハイブリッド車両(10)を御する。例文帳に追加

The control device of a hybrid car controls a hybrid car (10) which can travel with the power of an internal combustion engine (200) and the power of motors (MG1, MG2). - 特許庁

内燃機関の出力軸が回転しているときにギヤ機構のギヤ間のガタをつめるための押し当てトルクを出力するよう電動機御する押し当て御を解除条件の成立に応じてより適正に解除する。例文帳に追加

To properly cancel a pressing control for controlling an electric motor so as to output pressing torque for reducing backlash between gears of a gear mechanism when an output shaft of an internal combustion engine is rotated, in accordance with the establishment of a release condition. - 特許庁

本発明の目的は、運転状態に応じて最適な過給を行うことのできる電動機付過給機を備えた内燃機関御する御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a control device for controlling an internal combustion engine having a supercharger with an electric motor capable of optimally supercharging depending on an operational status. - 特許庁

本発明の目的は、運転状態に応じて最適な過給を行うことのできる電動機付過給機を備えた内燃機関御する御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a control device for controlling an internal combustion engine with an electric motor which materializes the optimum supercharging in accordance with an operating state. - 特許庁

動機と熱機関とを駆動力源として備える車両において、運転者に不快感をもたらさないよう空調装置の駆動御を実行する空調装置の駆動御装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a drive control device for an air conditioner executing the drive control of the air conditioner so as not to give uncomfortableness to a driver in a vehicle having a motor and a heat engine as driving force sources. - 特許庁

内燃機関を運転するために用いる電動機御における応答性と収束性を両立を図ると共に例外処理を少なくして御の簡素化を図る。例文帳に追加

To strike a balance between a response and convergence in control of a motor used for operating an internal combustion engine, and to simplify the control by reducing an except treatment. - 特許庁

動力源として内燃機関と電動機とを備えた車両に適用される車両の動力伝達御装置において、御対象に異常が発生した場合において適切な走行状態を確保すること。例文帳に追加

To secure an appropriate traveling state when any abnormality is generated in a control object in the power transmission controller for a vehicle, which is applied to the vehicle equipped with an internal combustion engine and a motor as a power source. - 特許庁

ハイブリッド車両の御装置(100)は、内燃機関(200)及び電動機(MG1)を含む動力要素と、駆動軸(500)と、動力伝達機構(300)と、クラッチ(710)とを備えたハイブリッド車両を御する。例文帳に追加

A controller 100 of the hybrid vehicle controls the hybrid vehicle equipped with: power elements including an internal combustion engine 200 and an electric motor MG1; a driving shaft 500; a power transmission mechanism 300; and a clutch 710. - 特許庁

上記内燃機関10の運転状態を示す検出信号を入力して上記電動機45の駆動を御する御装置52を備える。例文帳に追加

The fuel supply system is provided with a control device 52 for controlling the driving of the motor 45 by inputting a detection signal showing the operation state of the internal combustion engine 10. - 特許庁

御対象であるプラントが例えば内燃機関のスロットル弁を駆動する装置ある場合、御系にはスロットル弁の駆動機構の摩擦といった非線形の外乱要素が含まれている。例文帳に追加

A non-linear disturbance element such as friction of driving mechanism in a throttle valve is included in a control system, when the control-objective plant is, for example, a device for driving the throttle valve of an internal combustion engine. - 特許庁

ハイブリッド車両の御装置(100)は、内燃機関(200)及び電動機(MG1)を含む動力要素と、駆動軸(500)と、動力伝達機構(300)と、クラッチ(710)とを備えたハイブリッド車両を御する。例文帳に追加

A hybrid vehicle control device 100 controls the hybrid vehicle equipped with: power elements including an internal combustion engine 200 and an electric motor MG1; a driving shaft 500; a power transmission mechanism 300; and a clutch 710. - 特許庁

内燃機関と電動機とを備えたハイブリッド車両に用いられるハイブリッド車両用動力伝達装置の御装置において、そのハイブリッド車両用動力伝達装置の暖機を促進する御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device for a power transmission device for hybrid vehicle having an internal combustion engine and an electric motor, facilitating warm-up of the power transmission device for the hybrid vehicle. - 特許庁

ハイブリッド車両の御装置(100)は、内燃機関(200)及び電動機(MG1,MG2)を含む動力要素と、蓄電手段(12)と、駆動軸と、動力伝達機構(300)とを備えたハイブリッド車両(1)を御する。例文帳に追加

A control device of hybrid vehicle (100) controls the hybrid vehicle (1) which includes: power elements containing an internal combustion engine (200) and electric motors (MG1, MG2); an electricity storage unit (12); a driving shaft; and a power transmission mechanism (300). - 特許庁

駆動装置10の御手段としてのECU100は、機関出力軸8の回転速度である機関回転速度が、内燃機関5の固有振動に対応して予め設定された振動発生速度域内である場合には、第1及び第2クラッチ21,22を解放状態にして、原動機としてモータ50を選択使用するモータ走行を行わせる。例文帳に追加

An ECU 100 as a control means of the driving device 10 brings the first and second clutches 21, 22 into released conditions, and conducts motor travel of selection-using a motor 50 as a prime mover, when an engine speed, that is a rotational speed of the engine output shaft 8, is within a vibration generation speed area preset corresponding to natural vibration of the internal combustion engine 5. - 特許庁

動力源として内燃機関と電動機とを備えた車両に適用される車両の動力伝達御装置において、電動機の出力軸の接続状態を適切に選択して駆動輪に伝達される電動機の最大駆動トルク(電動機駆動輪最大駆動トルク)を適切に調整すること。例文帳に追加

To appropriately adjust the maximum drive torque of an electric motor to be transmitted to a driving wheel (electric motor driving wheel maximum drive torque), in a vehicular power transmission control apparatus which is applied to a vehicle provided with an internal combustion engine and the electric motor as power sources, by appropriately selecting a connecting state of an output shaft of the electric motor. - 特許庁

例文

簡単かつ低コストな構成でありながら、車両の駆動を補助する運転領域における電動機の出力特性と、内燃機関の始動の際における電動機の出力特性と、を両立させ、以って始動時及び広い運転領域で良好な電動機の出力特性を実現することができるようにしたハイブリッド車両の電動機の駆動御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a motor drive controller for hybrid vehicle, capable of concurrently achieving output characteristics of a motor within an operating range in assisting vehicle drive and output characteristics of the motor in starting an internal combustion engine, in spite of a simple and low-cost configuration, thus achieving good output characteristics of the motor in starting and within a wide operating range. - 特許庁

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