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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 荷重係数の意味・解説 > 荷重係数に関連した英語例文

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荷重係数の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 153



例文

但し、τ=摩擦係数×線荷重=摩擦係数×圧延荷重/鋼板幅で求める。例文帳に追加

Where, τ= coefficient of friction × linear load = coefficient of friction × rolling load/width of steel sheet. - 特許庁

荷重下、例えば 30MPaの荷重下で約 0.03 の摩擦係数を有する。例文帳に追加

To obtain a slide bearing device which consists of a sliding member having about 0.03 of friction coefficient under the load of 30 MPa, for example, under a high loading condition, and an component member. - 特許庁

ベルト摩擦係数測定装置及びベルト荷重測定用プーリ例文帳に追加

BELT FRICTION COEFFICIENT MEASURING DEVICE AND PULLEY FOR MEASURING BELT LOAD - 特許庁

2 前項の安全係数は、ワイヤロープの切断荷重の値を当該ワイヤロープにかかる荷重の最大の値で除した値とする。例文帳に追加

(2) The safety coefficient set forth in the preceding paragraph shall be the value obtained by dividing the breaking load of the wire rope with the maximum value of the load applied on to the said wire rope.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

例文

2 前項の安全係数は、ワイヤロープの切断荷重の値を、当該ワイヤロープにかかる荷重の最大の値で除した値とする。例文帳に追加

(2) The safety coefficient set forth in the preceding paragraph shall be the value of the breaking load of a wire rope divided by the value of the maximum load applied to the said wire rope.  - 日本法令外国語訳データベースシステム


例文

2 前項の安全係数は、鎖の切断荷重の値を、当該鎖にかかる荷重の最大の値で除した値とする。例文帳に追加

(2) The safety coefficient provided for in the preceding paragraph shall be the value of the breaking load of the chain divided by the value of the maximum load applied onto the said chain.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

マイコン等の回転体摩擦評価部11で、張り側の荷重と、ゆるみ側の荷重と、評価式とにより、摩擦係数、スリップ負荷を演算する。例文帳に追加

A rotating-body friction evaluation part 11, such as a microcomputer, calculates a friction coefficient and a slip load based on the tight-side load, the loose-side load, and an evaluation expression. - 特許庁

ベルト駆動走行時にベルトに付加される荷重の測定に用いるベルト荷重測定用プーリにおいて、周方向荷重(摩擦力)と径方向荷重(面圧)を同時に測定することにより摩擦係数を即座に算出することができるベルト摩擦係数測定装置を提供する。例文帳に追加

To provide a belt friction coefficient measuring device capable of instantaneously calculating a friction coefficient by concurrently measuring a circumferential load (frictional force) and a diametral load (a bearing pressure) in a pulley for measuring a belt load used in measurement of a load applied to a belt during belt drive traveling. - 特許庁

荷重加算の重み係数の設定によりタスク依存度を高めることができる。例文帳に追加

Task dependency can be increased by setting a weight coefficient of weighted addition. - 特許庁

例文

また、制御回路ユニット20は、荷重センサ41〜44により検出された荷重のうちで最大荷重の車輪位置のショックアブソーバに対する目標減衰係数を高く修正する。例文帳に追加

Thereby, a transitional load movement against the wheel becomes bigger. - 特許庁

例文

そして、サブトラクション処理手段31において決定された第1荷重減算係数Kaもしくは第2荷重減算係数Kbを用いて軟部画像SPが生成される。例文帳に追加

An image of a soft part SP is formed by means of a first load subtraction coefficient Ka or a second load subtraction coefficient Kb determined at subtraction processing means 31. - 特許庁

そして、荷重変位関係シフト部240によってシフトされた荷重と変位の関係に基づいて弾性係数導出部250が弾性係数を導出する。例文帳に追加

An elastic modulus deriving part 250 derives the elastic modulus on the basis of the relationship between the load and the displacement shifted by the load displacement relationship shift part 240. - 特許庁

荷重係数加算回路7−1乃至7−Mは、分析フィルタバンク6−1乃至6−Nからの複数N個の信号を所定の荷重係数で乗算した後加算して出力する。例文帳に追加

Weight coefficient sum circuits 7-1 to 7-M multiply a prescribed weight coefficient with (N) signals from the analysis filter banks 6-1 to 6-N and sum the products and provide an output of the sum. - 特許庁

円周上の磁場の余弦荷重された1次フーリエ係数を算出する第1センサ1と、円周上の磁場の正弦荷重された1次フーリエ係数を算出する第2センサ2とを備える。例文帳に追加

The magnetic sensor includes: a first sensor 1 calculating a cosine-weighted primary Fourier coefficient of a magnetic field on a circumference; and a second sensor 2 calculating a sine-weighted primary Fourier coefficient of the magnetic field on the circumference. - 特許庁

そして、プラジャー24が接触した状態で検査台26に固定された荷重測定手段30に、プランジャー24の荷重が付与され、この時に荷重測定手段によって測定された荷重から、ガイドパイプとプランジャーとの間の静摩擦係数を検査する。例文帳に追加

A load of the plunger 24 is given to a load measuring means 30 fixed to the inspection table 26 with the plunger 24 brought into contact with the load measuring means, and a coefficient of static friction between the guide pipe and plunger is inspected based on a load measured by the load measuring means at this point. - 特許庁

そして、解析値として、解析値FA={電流値×(錐総重量−吊荷重)}/係数γ(ただし、係数γ:基盤層を判定するための指標係数)を用いて、解析値FA>1で、基盤層と判定する。例文帳に追加

The bedrock determination method uses an analytic value defined by, the analytic value FA={the current value×(a total weight of a drill-the slung load)}/a coefficient γ, where the coefficient γ is an index coefficient to determine a bedrock layer, and determines the bedrock layer when the analytic value FA is larger than 1. - 特許庁

原点μ勾配推定回路4は、初期値として、路面摩擦係数μ及び車両の荷重F_Zを記憶している。例文帳に追加

An origin μ gradient estimating circuit 4 stores a road surface friction coefficient μ and a vehicle load FZ as initial values. - 特許庁

演算処理装置120は、検出された相対変位量およびカップリング部60の弾性係数に基づいて研磨荷重を算出する。例文帳に追加

A calculation processing device 120 calculates a polishing load based on the detected relative displacement amount and an elastic modulus of the coupling part 60. - 特許庁

銅管1は、銅管と別途準備した銅板との間の摩擦係数荷重1500gにおいて0.3を下回る。例文帳に追加

The copper tube 1 has a coefficient of friction to the copper plate separately prepared, below 0.3 in a load of 1,500 g. - 特許庁

路面摩擦係数μと各車輪の接地荷重Fziとに基づき、各車輪の標準摩擦円限界値Sμ_Fziを設定する(S4)。例文帳に追加

Based on a road surface friction coefficient μ and grounding load Fzi of each wheel, a standard friction circle limit value Sμ_Fzi of each wheel is set (S4). - 特許庁

垂直荷重29.4N/mm^2で測定しためっき層表面の動摩擦係数は0.130以下であることが好ましい。例文帳に追加

The dynamic friction coefficient in the surface of the plating layer measured at a vertical load of 29.4 N/mm^2 is preferably ≤0.130. - 特許庁

歯面の荷重に応じて潤滑油の粘度を調整し、歯面での摩擦係数を低下させることのできる歯車を提供する。例文帳に追加

To provide gears which adjusts the viscosity of lubricating oil according to loads on tooth surfaces and reduces a friction coefficient on the tooth surfaces. - 特許庁

小バックラッシ遊星歯車装置1では、摩擦係数が一定の時、かみあい部及び遊星軸受部の摩擦損失は歯面荷重に比例する。例文帳に追加

In this small backlash epicyclic gear device 1, when a coefficient of friction is constant, the friction loss of an engagement part and an epicyclic bearing part is proportioned to a tooth flank load. - 特許庁

測定された動荷重からタイヤの横力、横力係数、スリップ角、ステア特性を求め、実車タイヤコーナリング特性を求める。例文帳に追加

The horizontal force of the tire, the coefficient thereof, the slip angle of the tire and the steering characteristics thereof are calculated from the measured dynamic load, to calculate the cornering characteristics of the tire of an actual vehicle. - 特許庁

外力減衰部材9には、設計荷重に合せて適宜選択した弾性係数のゴム体もしくはスプリング体を使用する。例文帳に追加

A rubber body or a spring body having an elastic modulus appropriately selected according to a design load is used. - 特許庁

任意所望な荷重が試験片に負荷されつつ、一定応力拡大係数下で亀裂進展速度を高精度に評価すること。例文帳に追加

To evaluate the propagating speed of a crack in a test piece under a fixed stress intensity factor while a desired arbitrary load is applied to the test piece. - 特許庁

また、ニューロン間の結合荷重係数を変化させることでネットワークのエネルギー状態を変化させて確実に最適解を求めることができる。例文帳に追加

Moreover, by changing the interneuron connection load factor, an energy state of a network is changed so that the optimum solution can surely be obtained. - 特許庁

傾斜部材2の支点11及び12に力が加わった場合、ロッド1にかかる荷重は、回転子3、3′との接触面に生じる荷重と、滑り軸受5、5′からの反力であり、これらの荷重に摩擦係数を掛けた値がブレーキ(ロック)力となる。例文帳に追加

When force is applied to support points 11 and 12 of the inclined member 2, a load applied to the rod 1 is generated in a contact surface with the rotors 3 and 3' and reaction force from radial bearings 5 and 5', and a value obtained by multiplying these load by a friction coefficient works as brake (lock) force. - 特許庁

はかり本体機構2において、計量皿5上に荷重Wが載置されると、力センサ6によりこの荷重Wは測定され、演算器7に記憶している補正係数によって重力加速度が補正された荷重Wが得られる。例文帳に追加

In the weighing apparatus body mechanism 2, when a load W is placed on a weighing tray 5, the load W is measured by the force sensor 6, and the load W wherein the gravitational acceleration is corrected by the correction coefficient stored in the computing unit 7 is acquired. - 特許庁

一 安全係数は六以上(人車に用いるワイヤロープにあつては、十以上)とすること。この場合の安全係数は、ワイヤロープの切断荷重の値を当該ワイヤロープにかかる荷重の最大の値で除した値とする。例文帳に追加

(i) To have the safety coefficient of a wire rope shall be 6 or more (10 or more for a wire rope to be used for a worker carrier). In this case, the safety coefficient shall be the value obtained by dividing the value of the breaking load of the wire rope with the maximum value of the load applied on to the said wire rope;  - 日本法令外国語訳データベースシステム

次に、タイヤモデルと路面モデルとの間における摩擦係数を実際の摩擦係数に、タイヤモデルに負荷する荷重を実際の荷重に再設定し(ステップS105)、タイヤモデルが平衡状態になるまで計算する(ステップS106)。例文帳に追加

Then, the friction coefficient between the tire model and the road surface model is reset to be the actual friction coefficient and the load to be applied to the tire model is reset to be the actual load (Step S105), and the calculation is performed until the tire model is in a balanced condition (Step S106). - 特許庁

充電ステーション12は、各車両11の要求パラメータβ_kに基づき電力配分荷重係数α_kを算出し、各車両11の最大効率周波数ω_kおよび電力配分荷重係数α_kに基づきキャリア波fcを算出する。例文帳に追加

The charging station 12 calculates a power distribution load factor α_k from the request parameter β_k of each vehicle 11, and calculate a carrier wave fc from the maximum efficiency frequency ω_k of each vehicle 11 and the power distribution load factor α_k. - 特許庁

マット剤を含むセルロースエステルフィルムは、面接触荷重300g(見かけ面積63×63mm^2)における動摩擦係数をμB、面接触荷重1000g(見かけ面積63×63mm^2)における動摩擦係数をμAとするとき、 0.8≦μA/μB≦1.3 である。例文帳に追加

The cellulose ester film containing a matte agent has 0.8≤μA/μB≤1.3 when the coefficient of dynamic friction under 300 g surface contact load (63×63 mm^2 apparent area) is μB and the coefficient of dynamic friction under 1,000 g surface contact load (63×63 mm^2 apparent area) is μA. - 特許庁

2 前項の安全係数は、フック又はシャックルの切断荷重の値を、それぞれ当該フック又はシャックルにかかる荷重の最大の値で除した値とする。例文帳に追加

(2) The safety coefficient set forth in the preceding paragraph shall be the value of the breaking load of a hook or a shackle divided by the value of the maximum load applied onto the said hook or shackle.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

2 前項の安全係数は、ワイヤロープの切断荷重を、当該機械集材装置又は運材索道の組立ての状態及び当該ワイヤロープにかかる荷重に応じた最大張力で除した値とする。例文帳に追加

(2) The safety coefficient set forth in the preceding paragraph shall be the value of the breaking load of wire ropes divided by the value of maximum tension corresponding to the constructing condition of the said skyline logging cable cranes or logging cableways and the load applied to the said wire ropes.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

これらの壁部20,21により、側面衝突荷重Wに対して有効となる補強部材12の断面係数を大きくし、センターピラー1の側面衝突荷重Wに対する変形耐力を大きくする。例文帳に追加

These wall parts 20 and 21 enlarge the section coefficient of the reinforcing member 12 as effective for the lateral collision load W, and enlarges the resisting force against deformation of the center pillar 1 for the lateral collision load W. - 特許庁

ゴム試験片Xの回転トルクをトルク検出手段18により検出する一方、ゴム試験片Xに加わる荷重荷重検出手段41により検出し、得られた両検出値を用いて摩擦係数を求める。例文帳に追加

While detecting a running torque of the rubber test piece X by a torque detection means 18, the load applied to the rubber test piece X is detected by a load detection means 41, and the friction coefficient is determined by using acquired both detected values. - 特許庁

荷重Pが加えられると、支承部材1も平滑板3に接し、支承部材2には弾性体4の弾性係数kに変位dを乗じた荷重Pcが加えられる。例文帳に追加

When a load P is applied, the bearing member 1 also comes in contact with the smoothed plate 3, and a load Pc obtained by multiplying elastic modulus (k) of an elastic body 4 by displacement (d) is added to the bearing member 2. - 特許庁

一方、各円錐圧子を用いた圧子押込み試験により、荷重Pと深さhの関係を求め、これから、押込み荷重係数Cおよび複合ヤング率E^*を求め、さらに無次元関係から代表応力σ_rを求める。例文帳に追加

On the other hand, a relation between a load P and a depth h is determined by an indentor indentation test using each conical indentor, and an indentation load coefficient C and a composite Young's modulus E^* are determined therefrom, and further a representative stress σ_r is determined from the dimensionless relation. - 特許庁

これら各荷重の作用方向が偏った場合、この偏りに応じて、上記各列の転動体9a、9bの接触角を異ならせたり、公転速度から上記各荷重を求める際に使用する影響係数の値を変える。例文帳に追加

When the application direction of each load is biased, contact angles of the rolling bodies 9a, 9b on each row are differentiated corresponding to the bias, or the value of an influence coefficient used when determining each load from the revolution speed is changed. - 特許庁

SMTコネクタの保持インシュレータを、線膨張係数が−50〜250℃の温度範囲で10〜50ppm/Kであり、荷重たわみ温度が1.8MPaの荷重において230℃以上である無機複合樹脂材料で構成する。例文帳に追加

This holding insulator of the SMT connector comprises an inorganic composite resin material having 10-50 ppm/K coefficient of linear expansion at a temperature within the range of -50 to +250°C and ≥230°C deflection temperature under load of 1.8 MPa. - 特許庁

摩擦伝動ベルトBをプーリ10に巻き掛け、荷重付加手段40により一定の荷重T1を付加した状態で駆動手段20によりプーリ10を回転させたときの荷重T2を荷重検出手段30により検出して摩擦係数を得る際に、測定が大掛りにならずに、ベルトBを切断しなくても済むようにする。例文帳に追加

To avoid large-scale measurement, and to prevent a belt B from being cut, when acquiring a friction coefficient by detecting by a load detection means 30, a load T2 generated when rotating a pulley 10 by a driving means 20, while the friction transmission belt B is wound around the pulley 10 and a fixed load T1 is applied by a load application means 40. - 特許庁

そして、これら打撃荷重Fとハンマ速度Vを、インパルスハンマ5で鋼板1を打撃した際の反発係数eと関係付け、この反発係数eに基づき鋼板1の板厚を求める。例文帳に追加

Then thickness of the steel plate 1 is found based on a restitution coefficient e when the steel plate 1 is struck with the hammer 5 by correlating the striking load F and hammer speed V with the restitution coefficient e. - 特許庁

検出端子20に作用するこの流体力を荷重センサ30で計測し、試験液体11の並進振動と比較・解析することで、試験液体11の粘性係数と弾性係数を算出することができる。例文帳に追加

This fluid force operating at the detecting terminal 20 is measured by a load sensor 30, compared with the translation vibration of the specimen liquid 11 or analyzed and can be calculated at the viscosity coefficient and the elastic coefficient of the specimen liquid 11. - 特許庁

マイクロコンピュータ50は、各乗員センサ40a〜40dの各検出荷重、車体Bの荷重及び各サスペンション装置S1〜S4に共通な減衰係数比に基づき、各サスペンション装置の減衰係数を、当該各サスペンション装置の減衰度合いを同一にするようにそれぞれ算出し、各サスペンション装置を、その伸縮速度が互いに同一になるように、各減衰係数に基づき制御する。例文帳に追加

A microcomputer 50 calculates the damping coefficients of the suspension devices so that their degrees of damping become the same on the basis of the load of the vehicle body B and a damping coefficient ratio common to the suspension devices S1-S4 and controls the suspension devices so that their elongation/contraction speeds become the same on the basis of the obtained damping coefficients. - 特許庁

タイヤモデルと路面モデルとの間における摩擦係数を、タイヤと路面との間における実際の摩擦係数よりも低い第1の摩擦係数に設定し、かつタイヤへ実際に負荷される荷重よりも大きい第1の荷重を前記タイヤモデルに負荷して(ステップS103)、前記タイヤモデルの変形計算を実行する(ステップS104)。例文帳に追加

A friction coefficient between a tire model and a road surface model is set to be a first friction coefficient lower than an actual friction coefficient between a tire and a road surface, a first load greater than a load to be actually applied to the tire is applied to the tire model (Step S103), and the deformation calculation of the tire model is executed (Step S104). - 特許庁

また、上記前後力及び別に計測した垂直荷重を用いて摩擦係数μを算出することにより摩擦係数を精度良く推定でき、この摩擦係数の時間微分が所定値となるように、ブレーキ油圧を制御することによりABSの精度を向上できる。例文帳に追加

The coefficient of friction can be estimated with high accuracy by calculating the coefficient μ of friction by using the longitudinal force and the separately measured vertical load, and the accuracy of ABS can be improved by controlling the braking hydraulic pressure so that the time differential of this coefficient of friction is a predetermined value. - 特許庁

吸収性物品を個別に包装するための包装材において、包装材の少なくとも一面における静摩擦係数が0.35以上、動摩擦係数が0.35以上であり、且つ動摩擦係数測定時に観察される荷重の変動幅が50cN以上である吸収性物品の包装材。例文帳に追加

In this packaging material to individually package the absorptive articles, the coefficient of static friction on at least one surface of the packaging material is ≥0.35, the coefficient of dynamic friction is ≥0.35, and the width of fluctuation of the load observed in measuring the coefficient of dynamic friction is50 cN. - 特許庁

第五百十五条 事業者は、機械集材装置若しくは運材索道を組み立て、又は主索の張力に変化を生ずる変更をしたときは、主索の安全係数を検定し、かつ、その最大使用荷重荷重で試運転を行なわなければならない。例文帳に追加

Article 515 The employer shall, when having constructed a skyline logging cable crane or logging cableway or having made an alteration that causes changes in the tension of the main cable, examine the safety coefficient of the main cable, and perform the test run with the maximum working load.  - 日本法令外国語訳データベースシステム

例文

横方向荷重測定手段13が求める接地面での横方向荷重と、セルフアライニングトルク測定手段14が求めるセルフアライニングトルクとに基づいて制御器15が、操舵輪の横滑り角と上記接地面の摩擦係数とのうちの少なくとも一方を算出する。例文帳に追加

A controller 15 calculates, based on a lateral load on a tread determined by a lateral load measuring means 13 and a self-aligning torque determined by a self-aligning torque measuring means 14, at least either one of a lateral slip angle of a steering wheel and a friction coefficient of the tread. - 特許庁

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※この記事は「日本法令外国語訳データベースシステム」の2010年9月現在の情報を転載しております。
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