例文 (50件) |
逆圧ブレーキの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 50件
ペダルに逆の圧力をかける自転車のブレーキ例文帳に追加
a brake on a bicycle that engages with reverse pressure on the pedals - 日本語WordNet
自動作動ブレーキ時の高いブレーキ液供給性を確保しつつ、自動作動ブレーキ後のブレーキ液の逆流に際しても過大圧力が発生しないブレーキマスタシリンダを提供すること。例文帳に追加
To provide a brake master cylinder generating no excessive pressure at a counterflow of brake fluid after an automatic brake operation, wile securing high brake fluid feeding performance in the automatic brake operation. - 特許庁
正逆転装置1の後進用油圧ブレーキ装置7は、ピストン41と、ブレーキ部40とから主に構成されている。例文帳に追加
A hydraulic brake device 7 for reversing of a normal/reverse rotation apparatus 1 is mainly constituted by a piston 41 and a brake part 40. - 特許庁
液圧ブレーキは、M/C51と、W/C圧をM/C圧以上に維持する第1逆止弁52と、ブレーキECU40からの制御信号によってW/Cへ供給するブレーキ液圧が制御されるブレーキ液供給部60とを備えている。例文帳に追加
The hydraulic braking has a master cylinder (M/C) 51; the first check valve 52 to maintain the pressure of a wheel cylinder (W/C) more than M/C pressure, and a brake fluid feeding part 60 to control the brake pressure fed to W/C by the control signal from the brake ECU 40. - 特許庁
制動力を生じる弾発力貯留機構と、弾発力貯留機構の作用力とは逆方向に作動油による操作で付勢可能なブレーキピストンとを有する制動装置において、僅かな構造スペースと最少の構造コストで保持ブレーキと安全ブレーキに加えて同じ装置により常用ブレーキと作業ブレーキの機能をも果たすことができる油圧ブレーキを提供する。例文帳に追加
To provide a hydraulic brake functioning as a normal service brake and a working brake in addition to a retention brake and a safety brake with a small space and the minimum cost. - 特許庁
内部の過剰圧力を排出するための逆止弁を備える空気圧ブレーキブースター例文帳に追加
PNEUMATIC BRAKE BOOSTER COMPRISING CHECK VALVE FOR DISCHARGING INTERNAL OVERPRESSURE - 特許庁
液圧制御式のブレーキ力制御装置のECUより出力されるブレーキ力増加信号とブレーキ力減少信号をパルス列信号に変換する正転パルス発振器10と逆転パルス発振器11を備える。例文帳に追加
This braking force controller is provided with a normal rotating pulse oscillator 10 and a reversing pulse oscillator 11 for converting a braking force increasing signal and a braking force decreasing signal output from an ECU of a hydraulic braking force controller into a pulse train. - 特許庁
ブレーキレバー13を解除するためには、電機子台板18に設けられたブレーキマグネット17がブレーキレバー13に配置され、ブレーキマグネット17と電機子台板18とが圧縮ばね16の力に逆らって作用する。例文帳に追加
In order to release the brake lever 13, the brake magnet 17 mounted on an armature base board 18 is placed on the brake lever 13 to have the brake magnet 17 and the armature base board 18 act against force of the compression spring 16. - 特許庁
カムディスク35を正方向に回転させることによってブレーキディスク34に圧接させ、カムディスク35を逆方向に回転させることによってブレーキディスク34より離間させるべく、ブレーキディスク34に作用するボール36をブレーキケース33に保持する。例文帳に追加
A ball 36 for operating on a brake disc 34 is held on a brake case 33 so that the cam disc is positively rotated to be pressed against the brake disc 34 and the cam disc 35 is reversely rotated to be separated from the brake disc 34. - 特許庁
すると、モータ起動時に誘起電圧が低いため逆にブレーキ動作が発生する。例文帳に追加
Though, braking operation takes place on the contrary because the induced voltage is low at start of the motor. - 特許庁
このボールカム機構の外に出力軸3からの逆駆動力が作用するときこれを阻止するブレーキ機構と、このブレーキ機構の機能を調整するためにケース4とブレーキ盤4Bとの間に圧縮バネ12が介設されている。例文帳に追加
A brake mechanism for stopping the action of reverse driving force from the output shaft 3 is mounted outside of the ball cam mechanism, and further a compression spring 12 is mounted between a case 4 and a brake disc 4B for adjusting a function of the brake mechanism. - 特許庁
再配分不可能であれば、当該液圧ブレーキを作動させるとともに、その液圧ブレーキの制動トルク変動を打ち消すように回生制動あるいは逆転制動を行う(S44)。例文帳に追加
If the redistribution is impossible, the hydraulic brake is operated, and the regenerative braking or the reverse braking is performed to cancel the braking torque fluctuation of the hydraulic brake (S44). - 特許庁
ブレーキタイミング回路4は、抵抗器R1,R2だけにて構成されており、逆起電圧aを抵抗分圧したものがブレーキ信号bとしてスピンドルモータ駆動回路2に入力される。例文帳に追加
A brake timing circuit 4 is composed of nothing but resistors R1 and R2, and the partial pressure of resistance for the back electromotive voltage (a) is inputted to the spindle motor driving circuit 2 as a braking signal (b). - 特許庁
ブレーキチョッパ装置9とブレーキ抵抗11との接続点と遮断器4とフィルタコンデンサ電圧昇圧時遮断器5との接続点との間には逆流防止ダイオードを挿入する。例文帳に追加
A reverse flow preventive diode is inserted between the junction between the brake chopper device 9 and the brake resistor 11 and the junction between the breaker and the breaker 5 for the time of voltage rise of the filter capacitor. - 特許庁
車両ブレーキ・ブースターへの直接接続のための負圧増大形チェック・バルブ10が、そこに供給される部分負圧を増大させ、ブレーキ・ブースターへ可能な空気の逆流を制限する。例文帳に追加
A negative pressure enhancing type check valve 10 to be directly connected to the brake booster of a vehicle enhances partial negative pressure supplied thereto, and restricts a possible backward flow of air to the brake booster. - 特許庁
ブレーキ管54の圧力が低下すると、力の不均衡が逆方向になって、ブレーキ管54の圧力が大気に通じる排気部56へ送られる。例文帳に追加
When pressure of the brake pipe 54 is reduced, imbalance of force is in the reverse direction, and pressure of the brake pipe 54 is fed into an exhaust part 56 communicated with the atmosphere. - 特許庁
特定摩擦ブレーキである場合、個別車輪制動力が電気制動装置により発生可能であれば(S35)、当該液圧ブレーキを作動させずに回生制動(S37,S38)か逆転制動(S39,S40)を行う。例文帳に追加
If the individual wheel braking force can be generated by an electric braking device (S35) in the case of the specified friction brake, the hydraulic brake is not operated, and regenerative braking (S37, S38) or reverse braking (S39, S40) is performed. - 特許庁
パーキング用のスプリングブレーキチャンバ8aの圧縮空気を給排するバルブ7の排気口に逆洗ノズル5を接続する。例文帳に追加
The backwash nozzle 5 is connected to a discharge port of a valve 7 for supplying and discharging the compressed air of a spring brake chamber 8a for the parking. - 特許庁
後輪駆動装置1は、連結されたリングギヤを解放又は締結することによりリングギヤの回転を制動する油圧ブレーキと、油圧ブレーキを制御する制御装置8と、油圧ブレーキと並列に設けられ、リングギヤの一方向の回転を許容し、逆方向の回転を規制する一方向クラッチと、をさらに備える。例文帳に追加
A rear wheel driving device 1 further includes: a hydraulic brake for braking rotation of the flywheel starter gear by releasing or fastening the connected flywheel starter gear; a controller 8 for controlling the hydraulic brake; and a one way clutch provided in parallel to the hydraulic brake, permitting rotation of the flywheel starter gear in a one direction and restricting rotation in a reverse direction. - 特許庁
プランジャ型マスタシリンダにおいて、自動ブレーキ時に要求されるリザーバからの作動液の良好な吸い込み性能と、運転者によるブレーキ操作時の圧力室からリザーバへの作動液の逆流抑制を、簡素かつ信頼性の高い構成で両立させる。例文帳に追加
To provide a plunger type master cylinder capable of establishing in a simple and highly reliable constitution compatibly a good suction performance of the working liquid from a reserver required at the time of automatic braking and suppressing a counterflow of the working liquid from a pressure chamber to the reserver at the time of braking applied by the driver. - 特許庁
ブレーキフィーリングを向上させることができると共に逆止弁の動作を安定させることが可能な気圧式倍力装置および該気圧式倍力装置に用いられる絞り付逆止弁を提供する。例文帳に追加
To provide a pneumatic booster capable of enhancing brake feeling and stabilizing action of a check valve, and a check valve with throttling used for the pneumatic booster. - 特許庁
そして、圧力発生部310から複式逆止弁320までの配管L2の長さが、ブレーキ制御装置200から複式逆止弁320までの配管L5及びL3の長さよりもかなり短い。例文帳に追加
Then, the length of piping L2 from the pressure generating unit 310 to the double check valve 320 is quite shorter than the length of piping L5 and L3 from the brake control device 200 to the double check valve 320. - 特許庁
ブレーキ駆動電圧を供給していない期間にモータに発生する逆起電力を検出し、この逆起電力の極性をコンパレータ11で判定し、モータ2の回転方向を判定する。例文帳に追加
The counter electromotive force, generated at the motor is detected for a period when a brake drive voltage is not supplied, and the polarity of the counter electromotive force is determined by a comparator 11 to determine the rotational direction of the motor 2. - 特許庁
ブレーキペダル30の踏み込みにより逆比例減圧弁20の2次圧を低下させ、ピストンヘッド側油室16の圧力減少によってピストン14を動かす。例文帳に追加
The secondary pressure of an inversely proportional pressure reducing valve 20 is lowered by step down a brake pedal 30 to move a piston by reducing a pressure in a piston head side oil chamber 16. - 特許庁
一方、自動ブレーキ解除シリンダ11への圧油の供給が停止され、油室17a内の圧油が流出し、ピストン17pが矢印Bと逆向きに移動すると、マスタシリンダ9にかかる油圧力は下降する。例文帳に追加
On the other hand, when the supply of the pressure oil to the automatic brake releasing cylinder 11 is stopped, the pressure oil in the oil chamber 17a flows out, and the piston 17p moves in the opposite direction to the arrow mark B, the oil pressure force applied on the master cylinder is decreased. - 特許庁
ブレーキ制動中に油圧ポンプ11が停止してマスタシリンダ8への圧油の供給が停止すると、油圧ポンプ11と逆止弁16との間の油圧力p1が低下して油室8b内の圧油が減圧弁12を介して油圧ポンプ11へ逆流しようとする。例文帳に追加
If a hydraulic pump 11 stops during braking to cause a stop of supplying a pressure oil to the master cylinder 8, the oil pressure p1 between the pump 11 and a check valve 16 drops, and the pressure oil in an oil chamber 8b is willing to counterflow to the pump 11 via a pressure reducing valve 12. - 特許庁
本発明は、液圧発生機構を液圧源とする第1の状態と、マスタシリンダを液圧源とする第2の状態とを選択的に実現し得る液圧ブレーキ制御装置に関し、第1の状態から第2の状態へ切り換える際に、高圧のブレーキフルードがマスタシリンダに逆流するのを防止することを目的とする。例文帳に追加
To prevent the reverse flow of a high-pressure brake fluid to a master cylinder, when a hydraulic brake contorl device is switched from the first condition to the second condition, in the hydraulic brake control device to realize the first condition making a hydraulic pressure generating mechanism as the hydraulic pressure source, and the second condition making the master cylinder as the hydraulic pressure source, selectively. - 特許庁
この検知処理は、プライマリ圧が、ブレーキON時の油圧(Ppri0)からΔPpri以上減少し、かつセカンダリ圧が、ブレーキON時の油圧(Psec0)からΔPsec以上減少していない場合に、Vベルト式無段変速機へ逆方向トルク入力があったと判断するものである。例文帳に追加
This detection processing judges that the reverse torque input is carried out to the V-belt stepless transmission in the case when primary pressure is reduced by more than ΔPsec from hydraulic pressure (Psec0) at the time of brake ON and secondary pressure is not reduced by more than ΔPsec from the hydraulic pressure (Psec0) at the time of brake ON. - 特許庁
したがって、ブレーキペダルの踏み込みを途中で停止した場合であっても、第2の逆止弁37の開弁圧力P2によって生じる圧力差によって、オリフィス43を介して徐々に定圧室5の圧力を低下させて出力を徐々に上昇させることにより、ブレーキフィーリングを向上させることができる。例文帳に追加
Accordingly, even when stepping-in of a brake pedal is stopped on the midway, the brake feeling can be enhanced by gradually reducing a pressure of the constant pressure chamber 5 through the orifice 43 by pressure difference generated by the valve-opening pressure P2 of the second check valve 37 and gradually raising output. - 特許庁
ブレーキ液圧センサS1〜S5等が故障したときは、上記バルブの開閉関係が逆とされて、マスタシリンダ液圧がホイールシリンダへ供給される。例文帳に追加
When a brake fluid pressure sensor S1 to S5 cause failure, the opening-closing relationship between the valves is reversed so that the master cylinder fluid pressure is supplied to the wheel cylinder. - 特許庁
逆方向である場合、走行レンジに対応した前進クラッチの締結圧Pcまたは後退ブレーキの締結圧Pbを低下させ、トルクコンバータのスリップ量が設定値以下になったと判定するまで継続する。例文帳に追加
For a reverse direction, the engaging pressure Pc of the forward clutch corresponding to the traveling range or the engaging pressure Pb of the reverse brake is lowered constantly till the slip amount of a torque converter below a prescribed value is determined. - 特許庁
軸線Xを有する空気圧ブレーキブースター201であって、軸線Xの方向に摺動できるように取り付けられたピストン205に取り付けられたスカート209によって、前チャンバ210及び後チャンバ208に分割された閉鎖空間を含み、前チャンバから空気を、その圧力が所定の基準値を超えたとき排出する逆止弁225を含む、空気圧ブレーキブースター201を提供する。例文帳に追加
The brake booster 201 having an axis X is provided, which comprises an enclosure space divided into a front chamber 210 and a rear chamber 208 by a skirt 209 fastened to a piston 205 so as to slide in the axial direction X, and the check valve 225 discharging air from the front chamber when the pressure exceeds a predetermined reference value. - 特許庁
電源電圧よりも大きな逆起電力の発生によって生じる誘導ブレーキ電流を抑制することができるモータドライブ回路を提供する。例文帳に追加
To provide a motor drive circuit that suppresses an induction brake current generated due to generation of back electromotive force larger than a power supply voltage. - 特許庁
手段54は、線形補償済到達ブレーキ液圧P’_Mをもとに、手段51での演算とは逆の演算を行って、線形補償済モータ駆動電流指令値i’_Mを求める。例文帳に追加
On the basis of P'_M, a means 54 performs a reverse computation to the computation made by the means 51 and determines the command value i'_M for the drive current of the motor compensated linearly. - 特許庁
自動ブレーキ時のインライン吸い込みに対応したコンパクトで車両への搭載性に優れるプランジャ型マスタシリンダの逆流圧対策を、簡素で生産性に優れる構造によって実現する。例文帳に追加
To provide a plunger type master cylinder working well with the in-line suction at the time of automatic braking, constructed compactly, and excellent in the easiness in mounting on a vehicle, capable of achieving a countermeasure against a counter flow pressure in a simple structure having excellent producibility. - 特許庁
逆回転ブレーキ制御時には位相信号P1を用いてモータコイルの通電位相を遅らせて、モータ9の誘起電圧の影響で生じる電流波形のひずみを抑え、騒音,振動を低減する。例文帳に追加
At reversal brake control, it delays the phase of current application of the motor coil, using the phase signal P1, whereby it suppresses the distortion of current waves caused by the influence of the induced voltage of the motor 9 thereby reducing the noise and vibration. - 特許庁
ブレーキバルブユニット31は、減圧弁70、逆止弁71、アキュムレータ69、2つの電磁開閉弁73,74、圧力センサ75を備え、荷役用ポンプ28から供給された圧油を蓄圧するアキュムレータ69を油圧源とする。例文帳に追加
The brake valve unit 31 comprises a pressure reducing valve 70, a non-return valve 71, an accumulator 69, two solenoid valves 73 and 74, and a pressure sensor 75, and a hydraulic pressure source is formed of the accumulator 69 for accumulating the pressure oil fed from a pump 28 for cargo handling operation. - 特許庁
また、フロント減圧通路とリヤ減圧通路とが合流した後にリザーバに接続する形式のブレーキシステムにおいて、リヤ減圧通路の合流点より減圧リニアバルブ側の部分に逆止弁を設けたり、ダンパ装置を設けてもよい。例文帳に追加
Additionally it is possible to provide a check valve or a damper device at a part on the side of the decompression linear valve from the confluence point of the rear decompression passage on the brake system of a form to connect to the reservoir after the front decompression passage and the rear decompression passage join. - 特許庁
変速機などの摩擦係合要素(クラッチ、ブレーキなど)の流体圧制御において、供給すべき流体が蓄圧器に吸収されたり、逆に蓄圧器から必要以上の流体が供給されたりすることによる制御精度の悪化を、前記遮断状態とすることにより防止することができる。例文帳に追加
In hydraulic control of the friction engaging element (a clutch, a brake, or the like) of the transmission or the like, the degradation of control accuracy caused by absorbing the fluid to be supplied by the accumulator or conversely supplying a fluid more than necessary from the accumulator, can be prevented by the cut-off-state. - 特許庁
電源電圧低下検出回路(70,60)もしくは逆起電力検出回路によって、電源電圧が通常動作時の大きさを下回ったことを検出したとき、グランド側出力トランジスタQ2,Q4をオンすることでモータの回転にブレーキをかけ、電源電圧の上昇を防止する。例文帳に追加
When the supply voltage drop detection circuits 70, 60, or a back electromotive force detection circuit detect that the supply voltage becomes smaller than that in normal operation, brakes are applied to the rotation of the motor by turning on ground-side output transistors Q2, Q4 for preventing the rise of the supply voltage. - 特許庁
電源電圧がロジック回路26の駆動電圧を下回った場合は、コンデンサC3もしくは逆起電力を利用してグランド側出力トランジスタQ2,Q4のゲート入力をプルアップし、グランド側出力トランジスタQ2,Q4をオンすることでモータの回転にブレーキをかける。例文帳に追加
When the supply voltage becomes lower than that of a logic circuit 26, a capacitor C3 or the back electromotive force is utilized for pulling up the gate input of the ground-side output transistors Q2, Q4, and the brakes are applied to the rotation of the motor by turning on the ground-side output transistors Q2, Q4. - 特許庁
第3プロテクションバルブ13をバイパスする第1バイパス管路41に第1チェックバルブ41aが設けられ、このバルブ41aはパーキングブレーキ用エア回路33から供給管路17への圧縮エアの流れを許容しその逆の流れを阻止する。例文帳に追加
A first check valve 41a is provided in the first bypass pipe route 41 for bypassing a third protection valve 13 and this valve 41a allows the flow of the compressed air from the air circuit for the parking brake 33 to the supply pipe route 17 and obstructs its reverse flow. - 特許庁
コアを通過する外気で冷やされる放熱器3と、パーキング用のスプリングブレーキシステム12と、を備える車両において、放熱器3の後方からそのコアへ向けて圧縮空気を吹き付けるための逆洗ノズル5を配置する。例文帳に追加
In this cleaning device, a backwash nozzle 5 for blowing compressed air from a rear side of the radiator 3 toward the core is arranged in a vehicle provided with the radiator 3 cooled by the outside air passing through the core, and a spring brake system 12 for parking. - 特許庁
吊荷の巻下げ運転の開始時には、吊荷の荷重により出力軸24が逆転駆動されるが、メカニカルブレーキ50のラチェットホイール57がラチェットと噛み合うまでは電動モータ23には電力供給が行われないので、電動モータ23からの回生電圧の発生が防止される。例文帳に追加
Although the output shaft 24 is reversely driven by the load of the suspended load when starting the lowering operation of the suspended load, generation of a regenerative voltage from the electric motor 23 is prevented because electric power is not supplied to the electric motor 23 until a ratchet wheel 57 of the mechanical brake 50 is engaged with a ratchet. - 特許庁
自動車用ロール挙動安定化制御システム24は、車両の挙動状態を検出する複数のセンサー28乃至37とタイヤ・モーメントを減少させる様にブレーキ圧配分を制御する制御器26を有し、車両の正味モーメントをロール方向とは逆の向きとする。例文帳に追加
A control system for stabilizing an automobile roll behavior 24 comprises a plurality of sensors 28 to 37 for detecting a vehicular state of behavior and a controller 26 for controlling a distribution of a brake pressure so as to decrease a tire moment, wherein a vehicular net moment is made opposite to a roll direction. - 特許庁
自動車用ロール挙動安定化制御システム24は、車両の挙動状態を検出する複数のセンサー28乃至37とタイヤ・モーメントを減少させる様にブレーキ圧配分を制御する制御器26を有し、車両の正味モーメントをロール方向とは逆の向きとする。例文帳に追加
This vehicle rolling behavior stabilization control system 24 comprises a plurality of sensors 28-37 for detecting the behavior of the vehicle and a controller 26 for controlling the braking pressure distribution so that the tire moment is reduced, and the direction of the net moment of the vehicle is opposite to the roll direction. - 特許庁
自動車用ロール挙動安定化制御システム24は、車両の挙動状態を検出する複数のセンサー28乃至37とタイヤ・モーメントを減少させる様にブレーキ圧配分を制御する制御器26を有し、車両の正味モーメントをロール方向とは逆の向きとする。例文帳に追加
The roll behavior stabilizing control system 24 for an automobile has a plurality of sensors 28-37 for detecting the behavioral state of the vehicle, and a controller 26 for controlling brake pressure distribution to reduce tire moment, and makes the net moment of the vehicle reverse to a roll direction. - 特許庁
液圧を供給するギヤポンプ36と、前記ギヤポンプ36により供給された液圧を蓄圧し液圧ブレーキ回路に供給するアキュムレータ38とを備える液圧源装置において、前記ギヤポンプ36を逆回転させることにより負圧を発生させ、この負圧により前記アキュムレータ38のエア抜きを行う。例文帳に追加
In a liquid pressure source device provided with a gear pump 36 supplying liquid pressure and an accumulator 38 which accumulates liquid pressure supplied from the gear pump 36 and supplies it to a liquid pressure brake circuit, negative pressure is generated by rotating the gear pump 36 reversely and air in the accumulator 38 is exhausted by this negative pressure. - 特許庁
よって、例えば駆動輪24側からの逆入力を想定したベルト挟圧Pd、前進用クラッチC1や後進用ブレーキB1などの係合装置の係合圧Pc、又はベルト挟圧Pdや係合圧Pcの元圧となるライン油圧P_Lを下げることが可能となり、燃費を向上することが可能となる。例文帳に追加
Thus, for example, a belt interposing pressure Pd supposing a reverse input from the side of the driving wheel 24, an engaging pressure Pc of an engaging device such as an ahead clutch C1 and an astern brake B1, or a line oil pressure P_L which serves as an initial pressure of the belt interposing pressure Pd and the engaging pressure Pc can be reduced to allow fuel consumption to be improved. - 特許庁
ブレーキペダルBPが踏み込まれると、第1逆止弁52の存在により液圧制動力として最低限M/C圧によって発生する液圧制動力(最小制動力)が働くことになるため、回生制動力の最大値は車両制動力から最小制動力を差し引いた差分となる。例文帳に追加
When a brake pedal BP is depressed, a liquid pressure braking force (the minimum brake force) generated by the lowermost M/C pressure as the liquid pressure braking force by the existence of the first check valve 52 comes to operate, and as a result, the maximum value of the regerative braking force is made as the value the vehicle braking force minus the minimum braking force. - 特許庁
例文 (50件) |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |