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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 頂点法線の意味・解説 > 頂点法線に関連した英語例文

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頂点法線の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 43



例文

頂点シェーダ部は、オブジェクトの頂点法線ベクトルを出力する。例文帳に追加

The vertex shader part outputs a vertex normal vector of an object. - 特許庁

ポリゴン頂点の座標値計算とポリゴン頂点上の法線ベクトルの計算を高速化する。例文帳に追加

To speed up the coordinate value calculation of a polygon apex and the calculation of a normal vector on the polygon apex. - 特許庁

頂点の位置情報、法線情報が格納される頂点リスト、法線リストでは、影響度情報があるものを先頭側に並べておく。例文帳に追加

As for the positional informations of the apexes, an apex list for storing a normal information and a normal list, ones having the influence point information are arrange at the top side. - 特許庁

等値面を構成するポリゴンについて、そのポリゴン番号とポリゴンローカル頂点番号から全体ポリゴン頂点番号の対応付けを示す配列を生成するポリゴン頂点番号テーブル処理部3と、ポリゴン頂点の座標値をベクトル計算するポリゴン頂点座標値処理部4と、ポリゴン頂点上の法線ベクトルを計算するポリゴン頂点上の法線ベクトル処理部5を有する。例文帳に追加

This system comprises a polygon apex number table processing part 3 for generating, for each polygon constituting an equivalent surface, an alignment showing the correspondence to the whole polygon apex number from its polygon number and polygon local apex number, a polygon apex coordinate value processing part 4 for vector-calculating the coordinate value of the polygon apex, and a polygon apex normal vector processing part 5 for calculating the normal vector on the polygon apex. - 特許庁

例文

この画像生成システムでは、視点CMの向きvvに正対するように配置されるスプライトSPを構成する複数の頂点のうち少なくとも2つの頂点に対して向きの異なる法線npが設定されており、頂点色設定部124が、各頂点に設定されている法線npの向きと光源LTからの光の向きlvとに応じて、当該各頂点頂点色Cpを設定する。例文帳に追加

A vertex color setting part 124 sets a vertex color Cp of each vertex according to the direction of a normal np set at each vertex and a direction lv of the rays of light from a light LT. - 特許庁


例文

そして、面データとして例えば面Fは該面を構成する3つの頂点i,頂点j,頂点k,3つの辺L,辺M,辺N,面の法線f(f_x ,f_y ,f_z )のデータを有している。例文帳に追加

The surface F has the data on the three apexes i, j, k constituting the surface F and the data on the three edges L, M, N and a normal line f (fx, fy, fz) of the surface F as surface data. - 特許庁

頂点から視点に向かう第1のベクトルと頂点法線ベクトルとのなす角度θに応じたα値をOBの頂点に対して設定する。例文帳に追加

The α value corresponding to the mentioned angle θ between the 1st vector from the vertex to the viewpoint and the normal vector of the vertex is set for the vertex of the OB. - 特許庁

ポリゴン頂点番号テーブル処理部3にて生成する配列によって、ポリゴン頂点の座標値を全ポリゴン頂点数のループでベクトル計算し、さらにポリゴン頂点上の法線ベクトルをポリゴン数のループと全ポリゴン頂点数のループでベクトル計算し、ベクトル化によりスムーズシェーディング処理時間を短縮する。例文帳に追加

The coordinate value of the polygon apex is vector-calculated with the loop of the whole polygon apex number by the alignment generated in the processing part 3, and the normal vector on the polygon apex is vector-calculated with the loop of the polygon number and the loop of the whole polygon apex number, whereby smooth shading processing time is shortened by vectorization. - 特許庁

本発明は、3頂点ポリゴンの法線ベクトル及び多頂点ポリゴンの平均法線ベクトルの方向と予め決められた単位ベクトルの方向との差分を、埋め込む情報に応じて変更することにより埋め込み処理を行う。例文帳に追加

The differences in direction of the normal vector of a three-apex polygon and the average normal vector of a poly-apex polygon with a predetermined unit vector are changed according to embedding information, whereby embedding processing is performed. - 特許庁

例文

また、情報埋め込み済の3頂点ポリゴンの法線ベクトル及び多頂点のポリゴンの平均法線ベクトルの方向と、予め決められた単位ベクトルの方向との差分から情報を検出する検出処理を行う。例文帳に追加

A detection processing for detecting information from the differences in direction of the normal vector of the three-apex polygon and the average normal vector of the poly-apex polygon with embedded information with the predetermined unit vector is performed. - 特許庁

例文

(b)部分モデルM1の頂点法線ベクトルV11A〜V15Aと、部分モデルM2の頂点法線ベクトルV21A〜V25Aとがそれぞれ一致している。例文帳に追加

The vertex normal vectors V11A to V15A of the partial model M1 respectively coincide with the vertex normal vectors V21A to V25A of the partial model M2 (b). - 特許庁

ピクセルシェーダ部は、頂点シェーダ部から出力された頂点法線ベクトルにより得られた各ピクセルの法線ベクトルと、視線ベクトルとに基づいて、色制御パラメータを求める。例文帳に追加

The pixel shader part finds a color control parameter on the basis of a view line vector and a normal vector of each the pixel obtained by the vertex normal vector outputted from the vertex shader part. - 特許庁

実際の向きに配置された眼球の各頂点に対して、理想的な向きに配置された際の各頂点法線ベクトルを仮法線ベクトルとして設定する。例文帳に追加

The normal vectors of the respective vertexes of the eye balls disposed in the ideal directions are set as virtual normal vectors at the respective vertexes of the eye balls disposed in the real directions. - 特許庁

(a)部分モデルM1の頂点法線ベクトルV11B〜V15Bと、部分モデルM2の頂点法線ベクトルV21B〜V25Bとは異なる向きを向いている。例文帳に追加

The directions of the vertex normal vectors V11B to V15B of a partial model M1 are directed differently from the directions of the vertex normal vectors V21B to V25B of a partial model M2 (a). - 特許庁

各単位レンズ16の頂点C1と各第1の凸部21の頂点C2はレンズシート17のシート面に対する法線方向から見たときに距離Lの分ずれる位置に配置されている。例文帳に追加

The apex of each unit lens 16 and the apex C2 of each first projection part 21 are disposed so that they are shifted from each other by a distance L when seen from a normal direction to the sheet surface of the lens sheet 17. - 特許庁

3次元形状を近似するための多数のポリゴンのポリゴンデータは、頂点座標データ(x,y,z)を浮動小数点数とし、頂点法線データ(nx,ny,nz)を整数とする。例文帳に追加

In the polygon data of many polygons used to approximate a three-dimensional shape, apex coordinate data (x, y, z) are written in the floating point representation and apex normal data (nx, ny, nz) are written in integers. - 特許庁

四角形であるポリゴンの頂点が受ける力を行列の演算にて計算し、また頂点法線ベクトルを近似式を用いて計算し、また4×4の行列として計算を行う。例文帳に追加

Force applied to the vertex of the polygon that is a quadrangle is calculated by a matrix operation, a normal vector of the vertex is calculated by use of an approximate expression, and the calculation is performed as a 4×4 matrix. - 特許庁

中立面のメッシュでの法線(メッシュの頂点を通り、当該頂点を囲む複数のメッシュの法線ベクトルの重みつき平均により求めた法線)におけるソリッドモデルの表・裏の両面と交わる線分の中点に中立面を移動させてCAE解析用データとする。例文帳に追加

Data for a CAE analysis is obtained by shifting the neutral plane to the median point on a line segment intersecting both surfaces, the front and the back, of the solid model at a normal line (a normal line obtained by weighted-averaging a plurality of mesh normal line vectors passing through the vertex of a mesh and surrounding the vertex) at a mesh in the neutral plane. - 特許庁

単位レンズ141の頂点と凹部143の中央とを、シート面に対する法線方向から見たときに重なる位置に配置する。例文帳に追加

The light control sheet is constituted such that the apex of a unit lens 141 falls on the center of a recessed part 143 when seeing from the normal direction with respect to a sheet surface. - 特許庁

単位レンズ141の頂点と凸部142の中央とを、シート面に対する法線方向から見たときに重なる位置に配置する。例文帳に追加

A vertex of a unit lens 141 and a center of a protrusion 142 are arranged at overlapping positions when viewing from a direction orthogonal to a sheet surface. - 特許庁

単位レンズ141の頂点と凹部143の中央とを、シート面に対する法線方向から見たときに重なる位置に配置する。例文帳に追加

A unit lens 141 and a concave part 143 are disposed on such a location that an apex of the unit lens 141 falls on a center of the concave part 143 when seen from the normal direction with respect to a sheet surface. - 特許庁

ポリゴンが表向きの場合には、裏向きの法線ベクトルが設定された隣り合う頂点間に輪郭線画像を描画し、ポリゴンが裏向きの場合には、表向きの法線ベクトルが設定された隣り合う頂点間に輪郭線画像を描画する。例文帳に追加

If a polygon is frontward, a contour image is drawn between adjacent vertexes where a backward normal vector is set, and if the polygon is backward, a contour image is drawn between adjacent vertexes where a frontward normal vector is set. - 特許庁

モデルデータでは、オブジェクト面S1を構成する頂点V1〜V4に対して、オブジェクト面S1に垂直な法線ベクトルNv1〜Nv4が設定され、かつオブジェクト面S2を構成する頂点V5〜V8に対して、オブジェクト面S2に垂直な法線ベクトルNv5〜Nv8が設定されている。例文帳に追加

In model data, normal line vectors Nv1-Nv4 vertical to the object surface S1 are set with respect to vertexes V1-V4 for forming the object surface S1, and normal line vectors Nv5-Nv8 perpendicular to the object surface S2 are set with respect to vertexes V5-V8 for forming the object surface S2. - 特許庁

ポリゴンが表向きの場合には、裏向きの法線ベクトルが設定された隣り合う頂点間に輪郭線画像を描画し、ポリゴンが裏向きの場合には、表向きの法線ベクトルが設定された隣り合う頂点間に輪郭線画像を描画する。例文帳に追加

When a polygon is outward, the outline image is plotted between the adjacent vertexes to which a backward normal vector is set, and when the polygon is backward, the outline image is plotted between the adjacent vertexes to which an outward normal vector is set. - 特許庁

そして、回帰平面の法線ベクトルを用いて各時相の各頂点Pij(t)の回帰平面への直交射影ベクトルを計算し、当該直交射影ベクトル同志のなす角を計算することで、各時相の各頂点Pij(t)の規準時相に対する局所的な回転角を取得する。例文帳に追加

An orthogonal projection vector to the regression plane of each vertex Pij(t) of each time phase is calculated using the normal vector of the regression plane, and an angle made between the orthogonal projection vectors is calculated to acquire a local rotating angle of each vertex Pij(t) of each time phase to the reference time phase. - 特許庁

頂点座標データのビット数は、ポリゴンデータを読取るコンピュータが処理可能な浮動小数点数のデータフォーマットに対して仮数の下位側ビット数が少なくされ、その少なくされた部分に前記頂点法線データを組込んだデータフォーマットを採用する。例文帳に追加

A data format is adopted in this system where the number of lower- order bits of the mantissa of the apex coordinate data is made smaller than that of a data format in the floating point representation processible by a computer reading polygon data, and a data format into which the above apex normal data are integrated is applied to the room created by reducing the lower- order bits. - 特許庁

テクスチャ変形部16で作成変形したテクスチャモデルを介して、絞生成部17は3次元ポリゴンメッシュの頂点に対応するテクスチャデータから変位量を求め、法線方向に変位させた各頂点を結んだポリゴンデータを表面加工データとする。例文帳に追加

A grain generation unit 17 obtains an amount of displacement from texture data corresponding to the apexes of the three dimensional polygon mesh, through a texture model created and deformed by a texture deformation unit 16, and polygon data obtained by connecting apexes displaced in the normal line direction is determined to be the surface treatment data. - 特許庁

オブジェクトの頂点法線ベクトルを回転マトリクスで回転させ、回転後の法線ベクトルのX、Z座標に基づいて輝度変化用テクスチャのテクスチャ座標を求める。例文帳に追加

A normal vector of the vertex of the object is rotated by a rotation matrix and texture coordinates of the texture for the luminance change are obtained based on the X and Z coordinates of the normal vector after rotation. - 特許庁

凹部B1〜B15を拡散反射板Rの法線方向から見た場合、凹部B1〜B15の中心点C1〜C15を頂点とするドロネー三角形群Dsが特定される。例文帳に追加

When viewing the recessed parts B1 to B15 from a normal direction on the reflector R, a Delaunay triangle group Ds where the center points C1 to C15 of the recessed parts B1 to B15 are set as apexes is specified. - 特許庁

又、物体ライブラリには、寸法の変更可能の稜線に対する寸法線データ、稜線の寸法が変更されると、座標位置が変更になる頂点を拘束する拘束条件を記憶しておく。例文帳に追加

Each object library includes data on the dimension line of resizable edges, and binding conditions that bind some vertexes to have their coordinates changed if the edges are resized. - 特許庁

ポリゴンで表現された三次元形状を描画する画像処理方法において、それぞれのポリゴンについて、ある方向を法線にもつ平面に頂点を射影することで簡略化を行うようにしたものである。例文帳に追加

This image processing method for drawing a three-dimensional shape described by a polygon simplifies each polygon by projecting a vertex on a plane having a normal line in a certain direction. - 特許庁

サンプリング点SP1〜SP15に基づきオブジェクトWSの構成点CP1〜15(頂点)をリアルタイムに求め、サンプリング点の位置と構成点の位置とに基づきオブジェクトの法線ベクトルを求める。例文帳に追加

Constitutional points CP1 to 15 (apexes) of the object WS are calculated in real time based on sampling points SP1 to SP15 and the normal vector of the object is calculated based on positions of the sampling points and positions of the constitutional points. - 特許庁

オブジェクトOBの情報(頂点法線ベクトル)と光源情報(光源ベクトル)とに基づき生成されたマスク情報を用いてマスク合成を行い、OBの陰影領域に陰影表現画像(スクリーントーン)を描画する。例文帳に追加

A shading expression image (screen tone) is plotted in the shading area of an object OB by performing a mask composition while using a mask information generated on the basis of the information (apex normal vector) of the OB and a light source information (light source vector). - 特許庁

与えられた点Pから頂点j_vへのべクトルv[j_v]を計算し、ステップS106ではv[j_v]とi_S番目の面の法線n[i_S]との内積(v[j_v],n[i_S])を計算し、正負判定を行う。例文帳に追加

Positive - negative judgment is conducted by calculating a vector v[jV] from a given point P to a vertex jV, and calculating inner product (v[jV],n[iS]) of the v[jV] and a normal n[iS] of a an iS-th face in step S106. - 特許庁

そして光量演算部5bは、光源の方向ベクトルと予め算出されている頂点法線ベクトルの内積を計算し、モデルの各部分にあたる光量を算出する。例文帳に追加

A light intensity calculation part 5b calculates an inner product between a direction vector of a light source and a previously calculated normal vector of an apex, and calculates intensity of light irradiated on respective parts of the model. - 特許庁

テクセルに法線ベクトルが設定された法線テクスチャを用意し、モーション制御によって関節の角度が変更されるオブジェクトの関節角度パラメータと、そのオブジェクトを構成する各頂点と関節との距離に応じて変化する関節影響度パラメータとに基づいて、各頂点に対応するテクスチャ座標を求め、求められたテクスチャ座標に基づいて、法線テクスチャをオブジェクトにマッピングする法線マッピングを行う。例文帳に追加

A normal texture having a normal vector set to texels is prepared, a texture coordinate corresponding to each apex is determined based on a joint angle parameter of the object changing the angle of a joint by motion control and a joint effect parameter changed according to the distance between each apex constituting the object and the joint, and normal mapping of mapping the normal texture on the object is performed based on the determined texture coordinate. - 特許庁

該曲面の頂点法線をZ軸とする右手系をなす座標系において、該曲面上の任意の点のZ軸座標値と、この任意の点からの法線とXZ面の交点のZ軸座標値との差をΔZとするとき、上記ΔZが滑らかに変化するように曲面が形成されている。例文帳に追加

On a coordinate system forming a right-hand system having the normal at the vertex of the curved surface on a Z axis, the curved surface is so formed that ▵Z smoothly varies, where ▵Z is the difference from the Z-axial coordinate value of the intersection of a normal from an arbitrary point and a XZ plane. - 特許庁

各ミラー部MA1〜MA6は、センサ部Sが具備する受光素子の受光面の法線方向(図1における紙面に垂直な方向)から見た形状が略二等辺三角形となる形状に形成され、等しい二辺が作る頂点同士を突き合わせるようにして配置される。例文帳に追加

The mirror parts MA1 to MA6 are in shapes of nearly isosceles triangles viewed from the normal direction (the direction perpendicular to the paper surface in the figure) of a photodetection surface of a photodetector that a sensor part S is equipped with, and also arranged so that vertexes that two equal sides form abut against each other. - 特許庁

コマンド生成機能部は、頂点データと属性データ(色データ、法線データ、テクスチャ座標データなど)を所定関係のオフセット値で種類別にストアするレジスタを備え、また描画データの組合せに対応したコマンド生成プログラムの各々を、上記のオフセット値と機械的に対応付けて格納している。例文帳に追加

According to this command, the geometry processing part 206 performs coordinate transformation from a 3D coordinate system to a 2D coordinate system and luminance calculation, and transfers the coordinate result to a rendering processing part 207 later. - 特許庁

オブジェクト空間において連接配置されるオブジェクト18に係るオブジェクトデータを作成するとき、オブジェクト18における他のオブジェクトとの連接部にあたるポリゴンの頂点23に共通法線ベクトル34が設定されるよう前記オブジェクトデータを作成する。例文帳に追加

At the time of preparing object data related with objects 18 continuously arranged in an object space, the object data are prepared so that common normal vectors 34 can be set at vertexes 23 of polygons being the connected parts of those objects 18 with the other objects. - 特許庁

実在物体の三次元情報を入力する三次元画像処理装置において、点群データ取得部、三次元形状取得部、法線データ取得部を有し、点群データから三次元形状データを作成する処理と並行して、三次元形状データにおける各頂点法線データを点群データから求めることを特徴とする三次元画像処理装置を提供する。例文帳に追加

This three-dimensional image processing device inputted with three-dimensional information about the real object has a point group data acquisition part, a three-dimensional shape acquisition part and a normal line data acquisition part, and finds normal line data about each vertex in three-dimensional shape data from point group data in parallel with a process for generating the three-dimensional shape data from the point group data. - 特許庁

照射装置10からバンプ8の頂点に対してライン状の光を照射し、その状態において、ラインCCDカメラ31を、照射装置10の光軸とベース面9の法線とのいずれにも直交する方向にスキャンさせることにより、バンプ8およびバンプ8が形成されているベース9を撮像する。例文帳に追加

The apex of a bump 8 is irradiated with line-like light from an irradiation device 10, and in the state a line CCD camera 31 is scanned in the orthogonal direction of the light axis of the irradiation device 10 and the normal line of a base face 9, so that the base 9 forming the bumps 8, 8 is imaged. - 特許庁

例文

流体モデルオブジェクトの頂点の位置を変化させることで、流体モデルオブジェクトの形状を変形し、流体モデルオブジェクトに設定される法線ベクトルの情報に基づいてテクスチャ座標を求め、求められたテクスチャ座標で指定される流体テクスチャのテクスチャマッピングを行いながら流体モデルオブジェクトを描画する。例文帳に追加

The positions of the vertexes of a fluid model object are changed so that the shape of the fluid model object can be deformed, and texture coordinates are calculated based on the information of normal vectors set in the fluid model object, and the fluid model object is plotted while the texture mapping of a fluid texture designated by the calculated texture coordinates is operated. - 特許庁

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