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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > なきばるに関連した英語例文

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なきばるの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1626



例文

膨出部の周辺にしわを発生させることなく高い膨出部の成形が可能な液圧バルジ加工方法の提供。例文帳に追加

To provide a fluid pressure bulge-forming method enabling to form a high bulging portion without producing any ears around a peripheral portion of the bulging portion. - 特許庁

内燃機関の停止時と始動時に、吸気バルブの閉タイミングを最適に制御し、円滑且つ迅速な内燃機関の始動を達成する。例文帳に追加

To optimumly control closing timing of an intake valve at the stop and start of an internal combustion engine and to attain smooth and quick starting of the internal combustion engine. - 特許庁

このとき、バルブガイド1,2は、凸部1a,1bや突条2aによってシリンダーヘッド3に嵌着されるような態様をなす。例文帳に追加

At this time, the valve guides 1, 2 take the form of being fitted to the cylinder head 3 by the projecting parts 1a, 1b and the protrusion 2a. - 特許庁

ベーク炉13には、排気バルブ20、真空ポンプ21などからなる強制排気機構18が接続されている。例文帳に追加

A baking furnace 13 is connected with a forced exhaust mechanism 18 comprising an exhaust valve 20, vacuum pump 21, or the like. - 特許庁

例文

ガス供給部17はガス流路部18の上側に設けられた流量制御器20と排気バルブ21とガス供給源22からなる。例文帳に追加

The gas feeder 17 is composed of a flow controller 20, an exhaust valve 21, and a gas supply source 22 which are provided above the gas flow path 18. - 特許庁


例文

軸部内を通る熱伝導媒体から軸部への熱伝導を効率的に行うことが可能な吸排気バルブを提供する。例文帳に追加

To provide an intake-exhaust valve capable of efficiently conducting heat to a shaft part from a heat conduction medium passing through into the shaft part. - 特許庁

吸気バルブを極端に遅閉じすることなく、膨張行程の時間およびストロークを増加させることが可能なエンジンを提供する。例文帳に追加

To provide an engine capable of increasing time and a stroke of an expansion stroke without extremely delaying and closing an intake valve. - 特許庁

内燃機関100は、吸気バルブ11の作用角を変更可能な作用角変更機構30を備えている。例文帳に追加

An internal combustion engine 100 includes a working angle varying mechanism 30 capable of varying a working angle of an intake valve 11. - 特許庁

燃料供給パイプ5は、各気筒Sにおいて2つの吸気バルブと各吸気バルブにそれぞれ対応して設けられた2つのインジェクタ(燃料噴射弁)4とを有するエンジン(内燃機関)に用いられるものである。例文帳に追加

The fuel supply pipe 5 is used in the engine (internal combustion engine) having cylinders S each provided with two intake valves and two injectors (fuel injection valves) 4 respectively corresponding to the intake valves. - 特許庁

例文

内燃機関停止後に取得したピストン停止位置が吸気TDC前である一気筒群について、吸気バルブ開弁特性を吸気バルブ遅開きに設定する(ステップ104)。例文帳に追加

The intake valve opening characteristic is set to intake valve delay opening on one cylinder group where the piston stopping position acquired after stopping the internal combustion engine is before intake TDC (Step 104). - 特許庁

例文

第1のシャフト11は、電子制御油圧装置によって吸気バルブを制御するカムと、排気バルブを機械的に制御するカムと、を備えたカム軸である。例文帳に追加

A first shaft 11 is a camshaft provided with a cam to control an intake valve by an electronically-controlled hydraulic device, and a cam to mechanically control an exhaust valve. - 特許庁

この発明は、フューエルカットからの復帰時に、排気浄化触媒の劣化を抑制しつつ吸気バルブおよび排気バルブの動作を再開させることができる内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine control device enabling to restart the operation of an intake valve and an exhaust valve while suppressing the deterioration of an exhaust emission control catalyst, when restoring from fuel cut. - 特許庁

そして、前記リミッタ値に基づいて、スロットル開度,吸気バルブのバルブリフト量,吸・排気バルブのバルブタイミングを制限することで、筒内負圧の上昇によるオイル上がりの発生を防止する。例文帳に追加

On the basis of the limiter value, the throttle opening, the valve lift amount of an intake valve, and the valve timing of the intake/discharge valve are limited to prevent the occurrence of oil rise due to increase in cylinder negative pressure. - 特許庁

吸気バルブ32のフェース部32bの燃焼室18側の面に、高輻射コーティングが施されているため、圧縮工程と燃焼行程での燃焼室18内の高温が吸気バルブ32に吸収されやすい。例文帳に追加

The high temperature in a combustion chamber 18 during a compression stroke and a combustion stroke is easily absorbed in an intake valve 32 since a high radiation coating is provided on the surface of the face part 32 of the intake valve 32 on the combustion chamber 18 side. - 特許庁

この吸気ポンプロス増加制御では、可変吸気バルブタイミング機構29により吸気バルブ28の開弁タイミングを遅角させることで、吸気行程初期の筒内圧を低下させてポンプロスを増加させる。例文帳に追加

This intake pump loss increasing control decreases cylinder inside pressure of an initial stage of an intake stroke to increase a pump loss by lagging opening timing of an intake valve 28 through a variable intake valve timing mechanism 29. - 特許庁

吸気バルジ24及び排気バルジ26の底面に、オイルの滴下孔を有するバッフルプレート28,30をそれぞれ配置して、PCVルーム32,34を形成する。例文帳に追加

On the bottoms of the air intake bulge 24 and the exhaust gas bulge 26, baffle plates 28, 30 having dripping holes of oil are arranged to form PCV rooms 32, 34, respectively. - 特許庁

EGR制御中に可変気筒制御を行うときには、まず、EGR制御を停止し、休止気筒または休止予定気筒において燃焼を停止した状態で吸気バルブ34と排気バルブ36とを作動させる。例文帳に追加

EGR control is stopped at first when conducting the variable cylinder control during the EGR control, and an intake valve 34 and an exhaust valve 36 are operated in state that combustion is stopped in the resting cylinder or a stoppage-planned cylinder. - 特許庁

吸気バルブが小リフト状態でかつ吸気バルブの壁流が多い条件においても燃焼室内の壁流量を減少させHCを低減する。例文帳に追加

To reduce HC emission by reducing the amount of wall flow in a combustion chamber even under a condition of small lift of an intake valve and a condition of much wall flow on the intake valve. - 特許庁

吸気バルブや該吸気バルブのバルブ作動特性を可変とする可変動弁機構の温度特性に基づく吸入空気量の変動に伴う機関トルクの変動を防止する。例文帳に追加

To prevent the fluctuation of engine torque with the variation of the amount of intake air in accordance with the temperature characteristics of an intake valve and a variable valve system for varying the valve operating characteristics of the intake valve. - 特許庁

機関回転数NEが所定値NE1よりも大きい時点から減速燃料カットを行う場合に、先ず、吸気バルブの作動時期を最進角に固定したまま、排気バルブの作動時期を徐々に進角させる。例文帳に追加

When the deceleration fuel cut is performed from a time point where an engine rotation speed NE is larger than a predetermined value NE1, the operation timing of an intake valve is fixed at the most advanced angle and the operation timing of an exhaust valve is gradually advanced. - 特許庁

、エンジンのシリンダヘッドの吸気バルブ又は排気バルブのバルブシート及びバルブガイドの孔あけ加工において、設備の投資コストを減少させ、かつ加工時間を短縮させること。例文帳に追加

To reduce investment cost of equipment and shorten machining time in boring of a valve seat and a valve guide of an intake valve or an exhaust valve of a cylinder head of an engine. - 特許庁

この発明は、吸気バルブ遅開き制御と失火判定制御を併用する場合に、吸気バルブの開弁時期を遅角した状態でも、失火判定を正確に行うことを目的とする。例文帳に追加

To precisely perform determination of a misfire, even if intake valve opening timing is lagged, when delay opening control of an intake valve and control of determination of the misfire are used in combination. - 特許庁

一方、可変吸気バルブリフト装置30により吸気バルブ29のリフト量が小さくされたときに、燃料噴射終了時期を遅角補正して筒内に吸入される燃料を減少させる。例文帳に追加

On the other hand, when the lift amount of the intake valve 29 is made small by the variable intake valve lift device 30, fuel injection completion timing is delayed to reduce fuel sucked in the cylinder. - 特許庁

プログラム制御の電子制御装置と、クランク角度を検出する手段と、吸気バルブの実リフト量を検出する手段と、吸気バルブのリフト量を可変とする機構と、を備える。例文帳に追加

This engine includes an electronic control device for program control, a means detecting crank angle, a means detecting actual lift quantity of an intake valve, and a mechanism varying lift quantity of the intake valve. - 特許庁

プレヒート制御では、排気バルブ40を閉弁した状態で吸気バルブ38を開,閉させることにより、圧縮空気の吹き返しを吸気ポート20内に噴出させる。例文帳に追加

In the preheat control, the return of compressed air is jetted into an intake port 20 by opening and closing an intake valve 38 while an exhaust valve 40 is closed. - 特許庁

任意の形状と寸法のフランンジを備えた液圧バルジ加工部品を安定して成形する方法、その成形に用いる金型および液圧バルジ加工部品の提供。例文帳に追加

To provide a method to stably form a hydraulically bulging part having a flange of an arbitrary shape and a dimension, a die used for the forming and the hydraulically bulging part. - 特許庁

吸排気バルブのリフト量及び開期間の位相をそれぞれ可変にする機構とを備え、吸気バルブの作動特性の制御によって吸入空気量を制御する機関において、バルブ干渉の発生を確実に回避する。例文帳に追加

To surely avoid occurrence of the interference of a valve in an engine having mechanisms for varying the lift amount and the phase in opening period of intake and exhaust valves and controlling an intake air amount by controlling the operating characteristics of the intake valve. - 特許庁

不断水分岐バルブを用いた分岐管路の形成作業に付帯して、耐食処理を迅速且つ容易に行える不断水分岐バルブ及びその施工方法を提供する。例文帳に追加

To provide a non-cutoff water branch valve capable of quickly and easily performing corrosion-resistant treatment together with a forming work of a branch pipeline by using the non-cutoff water branch valve, and executing method therefor. - 特許庁

低回転、低負荷領域(但しアイドル時よりも高い負荷領域)では、排気バルブ早閉じ制御を実施して、排気バルブを吸入上死点よりも早いタイミングで閉弁することで、筒内に残留する燃焼ガスを閉じ込める。例文帳に追加

In a low- rotation low-load region (but in a higher load region than idling time), exhaust valve early closing control is executed to close the exhaust valve at earlier timing than the intake top dead center, thus confining combustion gas remaining in a cylinder. - 特許庁

尚、急加速時、重質燃料判定時、可変吸気バルブタイミング装置32の異常判定時には、吸気バルブタイミングに基づく燃料噴射量補正を禁止する。例文帳に追加

Additionally, this device is devised to prohibit fuel injection quantity correction in accordance with air intake valve timing in sudden acceleration, in heavy fuel judgement and in abnormality judgement of a variable air intake valve timing device 32. - 特許庁

内燃機関1の吸気バルブ14の作動特性を可変するための可変動弁機構3であって、バルブ打部材42による吸気バルブ14の作動特性を複数パターンに変更可能とし、制御の自由度を高める。例文帳に追加

To increase degree of freedom in control by making operation characteristics of an intake valve by a valve striking member variable to a plurality of patterns in a variable valve train for making operation characteristics of the intake valve of an internal combustion engine 1 variable. - 特許庁

電子制御装置35は、内燃機関の吸気バルブ又は排気バルブとして機能するバルブ16に連結されたアーマチャ26の位置を位置センサ25によって検出する。例文帳に追加

An electronic control device 35 detects the position of the armature 26 connected to the valve 16 functioning as an intake valve or an exhaust valve of the internal combustion engine by the position sensor 25. - 特許庁

可変吸気バルブリフト装置30により吸気バルブ29のリフト量が大きくされたときに、燃料噴射終了時期を進角補正して筒内の混合ガスの空燃比分布を均一化する。例文帳に追加

When the lift amount of an intake valve 29 is made large by the variable intake valve lift device 30, air fuel ratio distribution of air fuel mixture in a cylinder is equalized by advancing fuel injection completion timing. - 特許庁

エンジン10は、複数のシリンダ12a〜12d(図1にはそのうちの12aのみを図示)と、各シリンダ12a〜12dに設けられた排気バルブ19及び吸気バルブ18を開閉するバルブ駆動機構20とを備えている。例文帳に追加

The engine 10 has a plurality of cylinders 12a-12d (12a only shown in Fig.1), and a valve drive mechanism 20 for opening/closing exhaust valves 19 and intake valves 18 provided in the cylinders 12a-12d. - 特許庁

吸気バルブに設けられたシュラウドの周方向の位置を吸気バルブのリフト量に応じて変化させることができる内燃機関の吸気装置を提供する。例文帳に追加

To provide a suction device for internal combustion engine that can change a circumferential position of a shroud provided on a suction valve according to a lift amount of an air inlet valve. - 特許庁

アイドルスプロケット26は、吸気バルブ及び排気バルブの開閉動作によって発生する第1タイミングチェーン25の部位C及び部位Dの張力変動に同期して、部位C及び部位Dの長さを変更する。例文帳に追加

The idle sprocket 26 also changes the length of a part C and a part D by synchronizing with a variation in tension of the part C and the part D of a first timing chain 25 generated by opening-closing operation of an intake valve and an exhaust valve. - 特許庁

燃料の噴射量及び噴射タイミングを制御する燃料噴射制御手段と、点火タイミングを制御する点火時期制御手段と、エンジンの吸気バルブ及び排気バルブを開閉駆動する電磁駆動手段とを有する電磁駆動式バルブ制御手段を備えたエンジン制御装置において、前記エンジンの運転条件によって設定された要求性能に応じて、少なくとも前記吸気バルブまたは前記排気バルブの開弁または閉弁タイミングを制御するバルブ制御手段を有すると共に、該開弁または閉弁タイミングに応じて前記燃料の噴射タイミングを制御する。例文帳に追加

A valve control means is provided to control the opening or the closing timing of at least the suction valve or the exhaust valve according to demand performance set by the operation condition of the engine, and the injection timing of the fuel is controlled according to the opening or the closing timing. - 特許庁

また、吸気バルブ26のバルブフェース26Aが、その軸心に対して非対称(非軸対称)な形状をなしている一方、吸気バルブ26のバルブフェース26Aが着座するバルブシート30が、バルブフェース26Aに倣った形状をなしている。例文帳に追加

The valve face 26A of the inlet valve 26 has a nonsymmetric (nonaxisymmetric) shape relative to the axis of the same and a valve sheet 30 on which the valve face 26A of the inlet valve 26 sits has a shape following the valve face 26A. - 特許庁

カムを用いることなくクランクシャフトの回転角度に依存しない任意のタイミングと任意のリフト量とで吸気バルブおよび排気バルブを開閉可能なカムレス方式の駆動装置を有する内燃機関において始動性を向上させる。例文帳に追加

To improve startability in an internal combustion engine including a cam-less style drive device capable of opening and closing an intake valve and an exhaust valve with optional lift and optional timing not depending on rotation angle of a crankshaft without using a cam. - 特許庁

吸排気経路と燃焼室2との連通を行う吸排気バルブ6,7を有する内燃機関のシリンダヘッド1において、吸排気バルブ6,7の温度を調整する温度調整装置としてバルブウォータージャケット8およびバルブ加熱ヒータ9を備える。例文帳に追加

The cylinder head 1 for the internal combustion engine having the intake/exhaust valves 6, 7 for communicating intake/exhaust passages with a combustion chamber 2 is provided with a valve water jacket 8 and a valve heating heater 9 as temperature adjusting devices for adjusting the temperature of the intake/exhaust valves 6, 7. - 特許庁

凹部1aAはクランク軸線と略平行な中心軸線P1を持つ排気バルブ52a側円筒内面R1と、同じくクランク軸線と略平行な中心軸線P2を持つ吸気バルブ52b側円筒内面R2と、平坦部Lと有している。例文帳に追加

The recessed part 1aA has an exhaust valve 52a side cylindrical inner surface R1 having an axis P1 substantially parallel to a crank axis, an intake valve 52b side cylindrical inner surface R2 having an axis P2 similarly substantially parallel to the crank axis, and a flat part L. - 特許庁

可動ピストンの強度や剛性を低下することなく可動ピストンの回転規制を行うバルブ休止機構付きバルブリフタの提供。例文帳に追加

To provide a valve lifter with a valve resting mechanism for regulating rotation of a movable piston without reducing strength and rigidity of the movable piston. - 特許庁

少なくとも1つの平坦部は、排気バルブからグリースを離して清掃する直線状の排気を含む。例文帳に追加

At least one flat part includes a straight-line vent to clean the grease off and away from the vent valve. - 特許庁

電磁駆動弁10は、内燃機関の燃焼室17および吸気ポート16間を開閉する吸気バルブ14を駆動する。例文帳に追加

This solenoid-driven valve 10 drives an intake valve 14 opening and closing an interspace between a combustion chamber 17 and an intake port 16 of an internal combustion engine. - 特許庁

このことで吸気バルブの閉タイミングが最大に遅角した位置でエンジンの自動停止自動始動が行われることになる。例文帳に追加

The engine is automatically stopped and automatically started at a position where the closing timing of an intake valve becomes a maximum phase lag. - 特許庁

内部EGR等のために行う吸排気バルブのサブリフトに起因したカムトルク変動を低減できる内燃機関のカム機構の提供。例文帳に追加

To decrease can torque fluctuation due to a sub-lift of an intake/ exhaust valve for internal EGR and the like. - 特許庁

排気バルブ開閉時期可変機構の作動時においても、燃焼室内残留ガス量の推定精度を悪化させない推定方法を提供する。例文帳に追加

To provide an estimation method not deteriorating estimation accuracy of a combustion chamber residual gas amount even in operation of an exhaust valve open and close timing variable mechanism. - 特許庁

エンジン1の吸気系には、吸気バルブ7のバルブタイミングを可変とすべく可変バルブタイミング機構50が備えられている。例文帳に追加

A variable valve timing mechanism 50 is provided in an intake system of the engine 1 for varying a valve timing of an intake valve 7. - 特許庁

吸・排気バルブとピストンとの干渉防止に好適な内燃機関の可変動弁装置を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve gear of an internal combustion engine suitable for the prevention of the interference of intake/exhaust valves with a piston. - 特許庁

例文

各シリンダに2つの吸気バルブV_Iを備えた内燃機関は、前記のバルブを動かすために電子制御されたシステムを備えている。例文帳に追加

An internal combustion engine furnished with the two suction valves V_1 on each of the cylinders is furnished with an electronically controlled system to operate the valves. - 特許庁

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