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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > なきばるに関連した英語例文

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なきばるの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1626



例文

本発明は、内燃機関の制御装置に関し吸気バルブ、排気バルブおよびピストンリングのうちの何れの異常であるかを特定可能な内燃機関の制御装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a control system of an internal combustion engine, capable of identifying where an abnormality occurs from among an intake valve, an exhaust valve, and a piston ring. - 特許庁

吸排気バルブを電磁駆動機構により開閉駆動するエンジンにおいて、装置の大型化、コストの増加等を招くことなく、電磁駆動力による排気バルブの開閉駆動を所定のタイミングで確実にかつ正確に行なわせる。例文帳に追加

To surely and exactly perform opening/closing driving of an exhaust valve by electromagnetic driving force with prescribed timing without causing increase in scale and cost of a device in an engine performing opening/closing driving of intake and exhaust valves by an electromagnetic driving mechanism. - 特許庁

作用角が拡大されることにより、吸気行程の開始から終了まで吸気バルブが開弁され、吸気行程中、吸気バルブが閉じた状態でピストンが下降する期間が生じなくなる。例文帳に追加

The intake valve is kept open from start to end of intake stroke by expansion of operation angle and period during which a piston drops under an intake valve close condition does not occur in intake stroke. - 特許庁

内燃機関10は排気を浄化する排気浄化触媒40と、同機関10の吸気バルブ32及び排気バルブ38の少なくとも一方のバルブ特性を調整する可変動弁機構とを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine 10 is equipped with an exhaust gas purification catalyst 40 for purifying exhaust gas and a variable valve operating mechanism for adjusting valve characteristics of at least one of an intake valve 32 and an exhaust valve 38 of the engine 10. - 特許庁

例文

尚、触媒23が未活性状態のときには、エンジン自動停止中に、吸気バルブ28と排気バルブ29のバルブリフト量を筒内の残留ガスが漏れ出しにくくなるバルブリフト量に制御するようにしても良い。例文帳に追加

Incidentally, when catalyst 23 is yet in an inactive state, amounts of valve-lift of the valves 28, 29 may be controlled during the time of automatic stop of the engine to the amounts of valve-lift, at which residual gas in the cylinder is difficult to leak. - 特許庁


例文

排気バルブタイミング調整装置103のベーン104の数を吸気バルブタイミング調整装置101のベーン4の数より少なくなるようにした。例文帳に追加

The number of vanes 104 of the exhaust valve timing adjusting device 103 is set to be less than that of vanes 4 of the intake valve timing adjusting device 101. - 特許庁

吸気バルブと排気バルブとの両方のバルブ特性を変更可能な内燃機関において、バルブ特性変更時の機関運転状態を好適に維持することのできる内燃機関のバルブ特性制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a valve characteristic control valve of an internal combustion engine capable of properly maintaining the operating state of the engine when valve characteristics are changed in the internal combustion engine capable of changing the valve characteristics of both an intake valve and an exhaust valve. - 特許庁

吸気バルブの作動角またはリフト量を変更可能な可変動弁機構を備えた内燃機関において、吸気バルブの作動角またはリフト量の気筒間バラツキに起因する気筒間の空燃比のばらつきを抑制する。例文帳に追加

To suppress the variation of air-fuel ratios between cylinders caused by variations in an operating angle or lift amount of an intake valve between cylinders in an internal combustion engine equipped with variable valve mechanism allowing a change in the operating angle or lift amount of the intake valve. - 特許庁

吸気バルブが目標開位置になければ、ステップ303へ進み、吸気バルブ8を十分な吸気流速が得られる目標開位置に設定し、本ルーチンを終了する。例文帳に追加

When the intake valve is not at the target open position, in step 303, the intake valve 8 is set to the target open position where a sufficient intake air flow velocity can be obtained, and this routine is terminated. - 特許庁

例文

給気通路にバルブを備えた水抜通路を設け、エアラン実行前には給気通路内の水抜きを行うために前記バルブを開きかつエアラン実行時には前記バルブを閉じるバルブ開閉手段を備えた。例文帳に追加

The air charge passage has a drain passage with a valve, and a valve opening/closing means for opening the valve to drain the air charge passage before air running and closing the valve during air running. - 特許庁

例文

ケーシング20内のピストン23の往復移動に伴い容積変化するケーシング20内の空間22に通じる吸気バルブと排気バルブの開閉により吸気と排気を行う。例文帳に追加

The suction and exhaust are carried out by opening/closing of a suction valve and an exhaust valve communicated with a space in the casing 20 varying the volume accompanying a reciprocation movement of the piston 23 in the casing 20. - 特許庁

吸気バルブの開閉特性の可変を必要とされる程度に広い範囲をもって行うことができ、吸気バルブの開閉特性の各気筒間でのばらつきをなくすことのできる内燃機関の可変動弁機構を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve mechanism for an internal combustion engine, which changes the opening/closing characteristics of a suction valve within such a wide range as to be required, and eliminates variation of the opening/closing characteristics of the suction valve among cylinders. - 特許庁

少ないエネルギーで良好(迅速)な始動を行うことが可能な油圧式バルブ駆動装置を提供する。例文帳に追加

To provide a hydraulic valve drive device capable of well (rapidly) starting an engine valve with less energy. - 特許庁

ロッカーアームタイプの動弁機構と、ロッカーアーム17によって開閉駆動される吸気バルブ11や排気バルブ12のバルブクリアランスを適正化するためのハイドロリック式のラッシュアジャスタ18とが搭載されるシリンダヘッド3において、エンジン1の暖機運転時に排気バルブ12側のラッシュアジャスタ18をリークダウンさせやすくして、排気バルブ12の閉じ不良を回避する。例文帳に追加

To avoid closing failure of an exhaust valve by making it easy for a lash adjuster on the exhaust valve side to leak down during a warm-up operation of an engine in a cylinder head in which a rocker arm type valve train, and a hydraulic lash adjuster for optimizing a valve clearance of an intake valve and an exhaust valve driven to open and close by the rocker arm are mounted. - 特許庁

電磁駆動弁10は、ガソリンエンジンに設けられ、並設された吸気バルブ14pおよび吸気バルブ14qと、吸気バルブ14pおよび吸気バルブ14qを連結し、電磁力により生じた駆動力が伝達されるバルブプレート31と、バルブプレート31に設けられた切り替え機構とを備える。例文帳に追加

The solenoid driven valve 10 is provided with an intake valve 14p and an intake valve 14q provided in parallel on a gasoline engine, a valve plate 31 connecting the intake valve 14p and the intake valve 14q and transmitted with drive force generated by electromagnetic force thereto, and a change over mechanism provided on the valve plate 31. - 特許庁

バルコニー1と、前記バルコニー1上に設けられ、且つ、前記バルコニー1の先端より前方に延設された軒先3aを有する屋根3と、前記バルコニー1の間口方向の一端側の隅部1aと前記屋根3とを支えた外部柱5とを備える。例文帳に追加

A house having an inner balcony includes a balcony 1, a roof 3 having eaves 3a that are provided on the balcony 1 and extended forward from the tip of the balcony 1, and an external column 5 supporting a corner 1a on one end side of the balcony 1 in the frontage direction and the roof 3. - 特許庁

中空吸排気バルブの一例である排気バルブ5の軸部15にオイルシール30を接触させ、軸部15においてオイルシール30に接触する部分と排気バルブ5の傘部10との間の軸部15の周囲にバルブガイド20を設ける。例文帳に追加

The oil seal 30 is contacted on a shaft part 15 of the exhaust valve 5 which is an example of the hollow intake and exhaust valve, and a valve guide 20 is provided around a shaft part 15 between a part in contact with the oil seal 30 and an umbrella part 10 of the exhaust valve 5 in the shaft part 15. - 特許庁

可変リフト機構によって吸気バルブの最大バルブリフト量が可変とされる内燃機関において、吸気バルブの最大バルブリフト量(吸気バルブの開口面積)によって吸入空気量を精度良く制御することができるようにする。例文帳に追加

To accurately control an intake air quantity by the maximum valve lift amount of an intake valve (the opening area of the intake valve) in an internal combustion engine in which the maximum valve lift of the intake valve is made variable by a variable lift mechanism. - 特許庁

内燃機関のバルブ駆動装置21では、吸気バルブ又は排気バルブとして機能する弁体17を駆動する複数の電磁アクチュエータ23がアクチュエータボディ22に組付けられている。例文帳に追加

The valve drive device 21 of the internal combustion engine has a plurality of electromagnetic actuators 23 fitted to an actuator body 22 to drive a valve element 17 functioning as a suction valve or an exhaust valve. - 特許庁

本発明は、シリンダ(CC)ごとに少なくとも2つの吸気バルブ(S1およびS2)を有する内燃機関の吸気バルブの制御方法および制御システムに関するものである。例文帳に追加

To provide a control method and a control system for the suction valve of an internal combustion engine having at least two suction valves (S1 and S2) for each cylinder (CC). - 特許庁

吸気バルブや排気バルブなどを、その駆動位相およびバルブリフト量を連続的に変化させて作動させることができる内燃機関の可変動弁装置を提供する。例文帳に追加

To provide a variable valve gear capable of actuating an intake valve or an exhaust valve by continuously changing its driving phase and valve lift amount. - 特許庁

そして、各吸気バルブ12を開弁したときには、噴射燃料を吸気バルブ12,12の間から燃焼室内へとピストン7上のキャビティ15側に誘導し、濃い混合気をキャビティ15の内側部分に確保する。例文帳に追加

When each air suction valve 12 is opened, injection fuel is guided to a cavity 15 side on a piston 7 into the combustion chamber from between the air suction valves 12 and 12 to ensure rich air-fuel mixture in an inner part of a cavity 15. - 特許庁

そのピストン23の往復移動に伴い容積変化するケーシング20内の空間22に通じる吸気バルブ24と排気バルブ25の開閉により吸気と排気を行う。例文帳に追加

A suction and an exhaust are carried out by an opening/closing of a suction valve 24 and an exhaust valve 25 communicated with a space 22 in the casing 20 varying the volume accompanying with the reciprocation movement of the piston 23. - 特許庁

内燃機関1の吸気バルブ14または排気バルブ15の少なくともいずれか一方の作動特性を可変するための可変動弁機構3であって、バルブ打部材42A,42Bによるバルブ群の作動制御の自由度を高める。例文帳に追加

To increase degree of freedom in operation control of a valve group by a valve striking member in a variable valve gear varying operation characteristics of at least one of an intake valve and an exhaust valve of an internal combustion engine. - 特許庁

開弁制御部47は、SI運転時(サイクル1)にフュエルカットが開始されると、吸気バルブ22を全閉とする一方で排気バルブ23を小リフトで駆動してEGRガスを気筒内にとどめる(サイクル2)。例文帳に追加

A valve opening control part 47, when a fuel cut is started during SI (Spark Ignition) operation (cycle 1), fully closes an intake valve 22 and drives an exhaust valve 23 with a small lift to stay EGR gas in a cylinder (cycle 2). - 特許庁

次に、開弁制御部47は、吸排気バルブ22,23をともに全閉してEGRガスを気筒内に残留させる(サイクル3〜5)、フュエルカット解除後に吸気バルブ22を小リフトで駆動して新気を導入させる(サイクル6)。例文帳に追加

Then, the valve opening control part 47 fully closes both intake and exhaust valves 22, 23 to keep the EGR gas remaining in the cylinder (cycles 3-5), and after release of the fuel cut, drives the intake valve 22 with a small lift to introduce fresh air (cycle 6). - 特許庁

このプレヒート制御では、排気バルブ40を閉弁させた状態で吸気バルブ38を開,閉させることにより、高温となった圧縮空気の吹き返しを吸気ポート20内に噴出させる。例文帳に追加

In the preheat control, the heated compressed air blown back is blown into an intake port 20 by opening and closing an intake valve 38 with an exhaust valve 40 closed. - 特許庁

そのピストン23の往復移動に伴い容積変化するケーシング20内の空間22に通じる吸気バルブ24と排気バルブ25の開閉により吸気と排気を行う。例文帳に追加

The air sucking and air discharging are performed by opening/closing an air sucking valve 24 communicating with a space 22 in the casing 20, of which the capacity changes accompanying the reciprocating movement of the piston 23, and an air discharging valve 25. - 特許庁

排気浄化触媒16の昇温要求時に、空燃比を理論空燃比に制御するラムダコントロールが開始されるまでの間、排気バルブ及び吸気バルブが共に開期間となるオーバーラップの拡大を行う。例文帳に追加

Overlap during which both of an exhaust valve and an intake valve are in open periods is expanded until start of lambda control for controlling air fuel ratio to a theoretical air fuel ratio at the time of demand for temperature raise of the exhaust emission control catalyst 16. - 特許庁

吸気バルブと排気バルブとの両方のバルブ特性を変更可能な内燃機関において、バルブ特性変更時の機関運転状態を好適に保持する。例文帳に追加

To suitably keep an engine operational state in changing a valve characteristic, in an internal combustion engine in which valve characteristics of intake valve and an exhaust valve can be changed. - 特許庁

本発明の内燃機関の始動制御装置は、吸気バルブ17の閉じるタイミングを可変する可変動弁機構25で、エンジンのクランキング中に、吸気バルブの閉じるタイミングを進角させる。例文帳に追加

In the start control device for the internal combustion engine, closing timing of an intake valve 17 is advanced during cranking of the engine by a variable valve train 25 for varying closing timing of the intake valve 17. - 特許庁

このプレヒート制御では、排気バルブ40を閉弁させた状態で吸気バルブ38を開,閉させることにより、高温となった圧縮空気の吹き返しを吸気ポート20内に噴出させる。例文帳に追加

In the preheat control, the heat compressed air spit-back is blown into an intake port 20 by opening and closing an intake valve 38 with an exhaust valve 40 closed. - 特許庁

ヘッドカバー16の内面における吸気バルブ41よりも高い位置であって且つ吸気バルブ41の真上の位置から外れた位置に、給油路の通路63につながる開口64が形成されている。例文帳に追加

An opening 64 connected to a passage 63 of an oil supply passage is formed at a position located within the inner surface of a head cover 16 and higher than the intake valve 41, the position being off a position directly above the intake valve 41. - 特許庁

内燃機関の吸気バルブ排気バルブの少なくとも一方の開閉を制御するバルブ制御機構において、制御応答性を向上させると共に、作動音を低減することができるバルブ制御機構を提供すること。例文帳に追加

To provide a valve control mechanism capable of increasing a control responsiveness and reducing operation noises in the valve control mechanism controlling the opening and closing of at least one of the intake valve and exhaust valve of an internal combustion engine. - 特許庁

負圧倍力装置において、前記弁座部材と前記バルブボディとに回り止め部を備え、前記弁座部材が前記バルブボディに対して回転しないようにする。例文帳に追加

In the negative pressure booster, a whirl-stop part is provided on the valve seat member and the valve body, and the valve seat member is not rotated relative to the valve body. - 特許庁

外部に突出した他の部品を結合させるためのフランジ2を備えた液圧バルジ加工部品であって、少なくともフランジ2の1辺にリブ31を有することを特徴とするフランジ付き液圧バルジ加工部品。例文帳に追加

This component is a hydraulically bulged component provided with the flange 2 which is outward projected and for joining other component and this hydraulically bulged component with the flange has a rib 31 on at least one side of the flange 2. - 特許庁

一端面側にはウォータージャケットの複数の冷却水穴が開口し、他端面側には吸気バルブステム孔と排気バルブステム孔が開口する。例文帳に追加

A plurality of cooling water holes of the water jacket are opened on one end face side, while an intake valve stem hole and an exhaust valve stem hole are opened on the other end face side. - 特許庁

その際、可変動弁機構によって吸気バルブ又は排気バルブの少なくとも一方の開閉時期及び/又は作用角を変更することにより、ポスト噴射時の筒内温度を積極的に制御する。例文帳に追加

At that time, open close timing and/or operating angle of at least one of an intake valve and an exhaust valve is changed by a variable valve gear to positively control cylinder inside temperature during post injection. - 特許庁

可変バルブタイミング機構36が駆動され、吸気バルブ8と排気バルブ14とがともに開弁するバルブオーバーラップ量が大きくなると、内部EGRが発生しインジェクタ噴口付近の吸気圧力が変動する。例文帳に追加

When the variable valve timing mechanism 36 is drive so as to increase the valve overlapping degree with which both intake valve 8 and exhaust valve 14 are opened, internal EGR occurs so as to change the pressure of intake air around a jet port of an injector. - 特許庁

このプレヒート制御では、排気バルブ40を閉弁させた状態で吸気バルブ38を開,閉させることにより、高温となった圧縮空気の吹き返しを吸気ポート20内に噴出させる。例文帳に追加

In the preheat control, the return of high-temperature compressed air is jetted into an intake port 20 by opening and closing an intake valve 38 while an exhaust valve 40 is closed. - 特許庁

エンジン1は、吸気バルブ7及び排気バルブ8のバルブオーバラップ期間を可変とする可変機構51と、アイドル運転時に吸入空気量を調整するアイドルスピードコントロールバルブ(ISCV)41を備える。例文帳に追加

An engine 1 is furnished with a variable mechanism 51 to vary a valve overlap period of time of a suction valve 7 and an exhaust valve 8 and an idle speed control valve(ISCV) 41 to adjust intake air quantity at the time of idle driving. - 特許庁

手動操作時の操作性に優れた手動操作機構付きバルブ用アクチュエータであって、コンパクトで低コスト化が可能であり、正確な手動操作を行うことのできる手動操作機構付きバルブ用アクチュエータを提供すること。例文帳に追加

To provide an actuator for a valve with a manual operation mechanism excellent in an operating property at the time of manual operation, compact, free to reduce cost and capable of carrying out precise manual operation. - 特許庁

内燃機関に取り付けられた吸気バルブおよび/または排気バルブの開弁特性を変更可能な動弁システムにおいて、開弁特性変更時の応答性を向上させつつシステムの簡略化を図る。例文帳に追加

To simplify a valve system capable of changing valve-opening characteristics of an intake valve and/or an exhaust valve mounted to an internal combustion engine while improving response at the time of changing the valve-opening characteristics. - 特許庁

EGR制御を行うときには、VVT74によって排気バルブ26の閉弁時期を吸気上死点よりも進角側で、かつ吸気バルブ22,24の開弁時期以前に設定する。例文帳に追加

When EGR control is executed, close timing of an exhaust valve 26 is set at an advanced side of intake top dead center and before open timing of intake valves 22, 24 by the VVT 74. - 特許庁

非作動となり得るシリンダを備え、吸気バルブの可変制御で排気再循環を行う、内燃エンジン、及び、内燃エンジンの制御方法例文帳に追加

INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH CYLINDERS THAT CAN BE DEACTIVATED, WITH EXHAUST GAS RECIRCULATION PERFORMED BY VARIABLE CONTROL OF INTAKE VALVES, AND METHOD FOR CONTROLLING INTERNAL COMBUSTION ENGINE - 特許庁

非作動となり得るシリンダを備え、吸気バルブの可変制御で排気再循環を行う、内燃エンジン、及び、内燃エンジンの制御方法。例文帳に追加

To provide an internal combustion engine with cylinders that can be deactivated, with exhaust gas recirculation performed by variable control of intake valves, and a method for controlling the internal combustion engine. - 特許庁

応答性とリーク量とを適切な範囲内で両立させることが困難な微小オリフィスを廃止したブリード式バルブ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a bleed type valve device eliminating a minute orifice which is difficult to compatibly maintain both of response and quantity of leak in appropriate ranges. - 特許庁

始動完了後の暖機運転中は、吸気バルブ13の作用角とリフト量を通常運転時よりも小さくして吸気バルブ13の開弁期間及び吸入空気の流路断面積を小さくすると共に、吸気バルブ13の開弁タイミングを吸入上死点付近又はそれよりも進角側に制御して吸気管圧力と筒内圧力との差圧が小さい段階で吸気バルブ13を開弁する。例文帳に追加

Further, by controlling the opening timing of intake valve 13 to the vicinity of or more advance angle side than the top dead center of intake air, the intake valve 13 is opened at a stage, when the difference between an intake pipe pressure and cylinder internal pressure is small. - 特許庁

吸気バルブのリフト特性を可変とする可変リフト機構と、吸気バルブの作動角の中心位相を進遅角して吸気バルブの開閉タイミングを可変とする可変バルブタイミング機構とを備えた構成において、吸気バルブのリフト特性によって吸入空気量を精度よく制御できるようにする。例文帳に追加

To accurately control an intake air quantity by the lift characteristics of an intake valve in a structure having a variable lift mechanism for varying the lift characteristics of the intake valve and a variable valve timing mechanism for varying the opening/closing timing of the intake valve by advancing the center phase of the operating angle of the intake valve. - 特許庁

例文

この可変動弁機構付きエンジンは、吸気バルブを開閉する吸気用ローラロッカーアームと、排気バルブを開閉する排気用ローラロッカーアーム41と、排気バルブと排気用ローラロッカーアーム41とのバルブクリアランスを調整するラッシュアジャスタと、吸気バルブの最大バルブリフト量を変更する可変動弁機構とを備えて構成される。例文帳に追加

This engine with the variable valve system consists of an intake roller rocker arm opening and closing an intake valve, an exhaust roller rocker arm 41 opening and closing an exhaust valve, a rash adjuster adjusting valve clearance between the exhaust valve and the exhaust roller rocker arm 41, and a variable valve system changing the maximum valve lift quantity of the intake valve. - 特許庁

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