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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > なきばるに関連した英語例文

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なきばるの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1626



例文

本発明は内燃機関の吸気バルブに関し、スワール比を上げつつ、空気の充填効率を高めて燃費と燃焼の改善を可能とした内燃機関の吸気バルブを提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an intake valve for an internal combustion engine improved in fuel economy and combustion by increasing charging efficiency of air while increasing swirl ratio. - 特許庁

吸気バルブ側と排気バルブ側とでそれぞれメインリフトを行うためのメインプロフィール11a及びサブリフトを行うためのサブプロフィール11bを有するカムを用いる。例文帳に追加

On each of an intake valve side and an exhaust valve side, a cam having a main profile 11a for performing a main lift and a sub profile 11b for performing a sub-lift is used. - 特許庁

各気筒の2つの吸気バルブのリフト時及び片側の吸気バルブの休止時いずれにおいても効果的な吸気慣性効果が得られるようにする。例文帳に追加

To obtain effective intake inertia effect on either occasion when two intake valves of each cylinder are lifted or when one side intake valve is resting. - 特許庁

その結果、膨張行程及び排気行程において排気バルブが開き、吸気行程及び圧縮行程において吸気バルブが開くことになり、エンジンの回転変動が抑制される。例文帳に追加

Consequently, the exhaust valve opens during the expansion stroke and the exhaust stroke, and the intake valve opens during the intake stroke and the compression stroke, thus suppressing the fluctuation in the engine rotation. - 特許庁

例文

吸気行程初期において、排気バルブの開度が、吸気バルブの開度より大きくなる期間を設けることにより、排気ポート22からの燃焼ガスの吸い込み量を多くする。例文帳に追加

Suction quantity of combustion gas from an exhaust port 22 is increased by providing a period in which the opening of the exhaust valve is larger than the opening of the intake valve in early stage of intake stroke. - 特許庁


例文

カム室のウォータージャケットの上壁であって、吸気バルブステム孔と排気バルブステム孔とが開口する位置の間にあり且つ燃焼室の上方位置にある領域はすべて金属材料で占有される。例文帳に追加

An area of an upper wall of the water jacket of the cam chamber, between open positions of the intake valve stem hole and the exhaust valve stem hole, above the combustion chamber, is perfectly occupied by a metal material. - 特許庁

シャフトチューブ(3)の先端に拡張可能なバルーン(5)を装着し、前記バルーン(5)の後方外周に超音波マーカー(4)を装着した超音波マーカー付きバルーンカテーテル(1)。例文帳に追加

The balloon catheter (1) with the ultrasonic marker has the expansible balloon (5) mounted to the distal end of a shaft tube (3) and has the ultrasonic marker (4) mounted to the outer periphery of the rear side of the balloon (5). - 特許庁

この装置は、内燃機関10の吸気バルブのバルブタイミングを変更する吸気側可変バルブタイミング機構30と排気バルブのバルブタイミングを変更する排気側可変バルブタイミング機構40とを備える。例文帳に追加

This device is provided with an intake-side variable valve timing mechanism 30 changing the valve timing of an intake valve of the internal combustion engine 10, and an exhaust-side variable valve timing mechanism 40 changing the valve timing of an exhaust valve. - 特許庁

定常運転バルブ制御では、掃気バルブ5を起動運転バルブ制御における中間開口度よりも大きな開口度に設定しつつ、起動運転バルブ制御よりも低い頻度で掃気バルブ5を間欠的に開放操作する。例文帳に追加

In the normal operation valve control, the scavenging valve 5 is intermittently opened at a frequency lower than that of the startup operation valve control while setting the scavenging valve 5 at an aperture larger than the intermediate aperture in the startup operation valve control. - 特許庁

例文

このエンジン10を4サイクル運転に切り替えたとき、上死点TDC付近で吸排気バルブ132,134がピストン144と干渉しないよう、吸排気バルブの開閉弁タイミングが設定されている。例文帳に追加

The opening-closing valve timing of the suction-exhaust valves is set so that the suction-exhaust valves 132 and 134 do not interfere with the piston 144 in the vicinity of the top dead center TDC when switching this engine 10 to the four-cycle operation. - 特許庁

例文

構造を複雑にせず、過渡運転時でも、吸気バルブの開期間の一部と排気バルブの開期間の一部とをオーバーラップさせることにより、適切な量の排気ガスを燃焼室に残留させることを可能にする。例文帳に追加

To remain an appropriate amount of exhaust gas in a combustion chamber even in transient operation without complicating a structure by overlapping a part of the opening period of an intake valve with a part of the opening period of an exhaust valve. - 特許庁

このため、サーボモータは速やかに減速され、排気バルブにブレーキ効果が作用してオーバーシュートやハンチングを抑制して簡単な構成で排気バルブを全開または全閉位置に制御することができる。例文帳に追加

Thus, the servomotor is quickly reduced in a speed, and a brake effect acts on the exhaust valve to restrain an overshoot and hunting so that the exhaust valve can be controlled in the fully opening or fully closing position with the simple constitution. - 特許庁

このとき、吸気バルブ26と排気バルブ27の開弁時間を重複させ、エンジン11をモータ33の動力で駆動し、吸気管24の吸入空気を排気浄化触媒13まで供給する。例文帳に追加

At that time, valve open times of an intake valve 26 and an exhaust valve 27 are overlapped, the engine 11 is driven by power of a motor 33, and intake air of an intake pipe 24 is supplied to the exhaust emission control catalyst 13. - 特許庁

さらに、中空吸排気バルブ冷却装置1が搭載される内燃機関の暖気運転時には、可変動弁機構によって排気バルブ5のリフト量Dを調整し、通常運転時のリフト量Dよりも小さくする。例文帳に追加

Moreover, lift D of the exhaust valve 5 is adjusted by the variable valve gear and is made smaller than lift D in a normal operation during warming up operation of an internal combustion engine equipped with the hollow intake and exhaust valve cooling device 1. - 特許庁

吸気バルブ11及び排気バルブ12を閉状態に維持して気筒を休止させる気筒休止機構を備える多気筒内燃機関において、気筒休止機構の作動時に休止気筒の点火プラグへの通電を休止する。例文帳に追加

In the multi-cylinder internal combustion engine equipped with the cylinder deactivation mechanisms for deactivating cylinders while keeping intake valves 11 and exhaust valves 12 in closed conditions, the energization of the ignition plugs in the deactivated cylinders is stopped during the operation of the cylinder deactivation mechanisms. - 特許庁

吸気バルブ11及び排気バルブ12を閉状態に維持して気筒を休止させる気筒休止機構を備える多気筒内燃機関において、低負荷低回転時に気筒休止を停止して、全気筒C1〜C4を稼動気筒とする。例文帳に追加

In the multi-cylinder internal combustion engine equipped with the cylinder deactivation mechanisms for deactivating cylinders while keeping intake valves 11 and exhaust valves 12 in closed conditions, the deactivation of the cylinders is stopped during low-load and low-revolution to bring all cylinders C1-C4 into operation. - 特許庁

また、排気バルブタイミング調整装置103の厚みを吸気バルブタイミング調整装置101の厚みより厚くして、圧力室116の体積が圧力室6の体積と同一になるようにした。例文帳に追加

The exhaust valve timing adjusting device 103 is set to be thicker than the intake valve timing adjusting device 101, and volume of a pressure chamber 116 is set to be equal to that of a pressure chamber 6. - 特許庁

この発明は、内燃機関の排気バルブに関し、傘裏面に付着した燃料が排気バルブとバルブシートとの隙間に入り込むこと、及び傘裏面に付着した燃料がシリンダライナに伝わることを抑制することを目的とする。例文帳に追加

To provide an exhaust valve of an internal combustion engine capable of preventing the fuel attached to a beveled reverse surface from intruding into the gap between the exhaust valve and a valve seat and suppressing the attached fuel being fed to cylinder liners. - 特許庁

内燃機関10は、吸気バルブ32の作用角およびリフト量を可変に設定する可変動弁機構36と、吸気バルブ32の位相角を可変に設定するVVT40とを備える。例文帳に追加

The internal combustion engine 10 includes a variable valve train 36 for variably setting the operation angle and the lift amount of the intake valve 32, and a VVT 40 for variably setting the phase angle of the intake valve 32. - 特許庁

立体カム2とその変位装置3と直打式バルブリフタ10とを備え、直打式バルブリフタ10はリフタ本体11とカム接触子21を含む追従接触機構とを備える。例文帳に追加

This variable valve system comprises a solid cam, its displacement device 3 and a direct strike-type valve lifter 10, the direct strike-type valve lifter 10 is composed of the lifter body 11 and a following contact mechanism including the cam terminal 21. - 特許庁

そして、バルブアンダーラップ状態になるように排気バルブの閉弁時期を変更し(ステップS130)、吸気バルブのリフト量を小さくする(ステップS140)。例文帳に追加

Then, closing timing of an exhaust valve is changed so that the valve becomes in a valve under-lapping state (a step S130), and a lift amount of an intake valve is decreased (a step S140). - 特許庁

噴霧Aは噴霧Bよりも扇形の広がり角が大きく開状態の吸気バルブと干渉するが、噴霧Bは開状態の吸気バルブと干渉しない。例文帳に追加

A spread angle of the fan shape of the spray A is lower than that of the spray B and does not interfere with an intake valve in an open state, but the spray B does not interfere with the intake valve in the open state. - 特許庁

内燃機関の制御装置は、吸気バルブ20の作用角を変更する可変動弁機構30を備え、機関運転状態に応じて吸気バルブ20の作用角を変更すべく可変動弁機構30を駆動制御する。例文帳に追加

This control device for an internal combustion engine is provided with a variable valve gear 30 changing working angle of an intake valve 20, and drives and controls the variable valve gear 30 to change working angle of the intake valve 20 according to an engine operation condition. - 特許庁

吸気管負圧や吸気バルブの閉弁時期に大きく影響されることなく、吸気バルブのリフト・作動角に対する吸入空気量を精度良く学習する。例文帳に追加

To enable to accurately learn intake air quantity in relation to lift operation angle of an intake valve without being greatly influenced by intake pipe negative pressure and valve close timing of an intake valve. - 特許庁

エンジン11の始動完了前には吸気バルブ19の開弁中に燃料噴射が行われ、エンジン11の始動完了後には吸気バルブ19の開弁前(閉弁中)に燃料噴射が行われる。例文帳に追加

Fuel is injected during opening of an intake valve 19 before starting of an engine 11 is completed, while the fuel is injected before the opening (during closing) of the intake valve 19 after the starting of the engine 11 is completed. - 特許庁

排気機構109は、成膜室排気バルブ121を介して成膜室101に接続され、ヘッド排気バルブ122を介してシャワーヘッドノズル106に接続されている。例文帳に追加

The mechanism 109 is connected with the film formation chamber 101 via a film formation chamber exhaust valve 121 and connected with the shower head nozzle 106 via a head exhaust valve 122. - 特許庁

これにより、弾性膜式バルブ20は、その全体に略均一に土圧が作用し、略均一に膨張し、弾性膜式バルブ20全体で絞ることになる。例文帳に追加

Thus, the elastic film type valve 20 is entirely and approximately uniformly acted upon by the earth pressure and approximately uniformly inflated, so that the entire valve 20 reduces the cross-sectional area. - 特許庁

これにより、パンクしたタイヤ80へシーリング剤36を注入する過程において、シーリング剤36が圧抜きバルブ43を通過することがなく、圧抜きバルブ43からシーリング剤36が漏れることを防止できる。例文帳に追加

By this constitution, in the process for injecting the sealing agent 36 in the punctured tire 80, the sealing agent 36 does not pass through the pressure release valve 43 to be prevented from leaking from the pressure release valve 43. - 特許庁

内燃機関の吸気バルブや排気バルブのバルブ特性を可変とするアクチュエータが広範囲の内燃機関の運転状態に対処できるようにする。例文帳に追加

To provide a variable valve mechanism for the interval combustion engine in which an actuator of which the valve characteristics of an intake and exhaust valve of the internal combustion engine is variable can comply with a wide range of the operation state of the internal combustion engine. - 特許庁

吸気バルブ及び排気バルブの作動特性を可変制御する可変動弁機構を備えた内燃機関において、バルブオーバーラップ時の吹き返しガス量を精度良く推定する。例文帳に追加

To precisely infer amount of blowing-back gas at the time of valve overlap in an internal combustion engine provided with a variable valve gear controlling operation characteristic of a suction valve and an exhaust valve variably. - 特許庁

そして、外部EGR運転領域にあると判定されたときには吸気バルブ及び排気バルブのバルブオーバラップをなくすように可変バルブタイミング機構を制御する(ステップ120)。例文帳に追加

If the operational status is in the outside EGR operation area, the variable valve timing mechanism is controlled to eliminate the valve overlap of the intake valve and the exhaust valve (step 120). - 特許庁

室圧制御システムは、給気バルブMAV、一般排気バルブGEX、コントローラ105−1,105−2,106,107、差圧センサ109を有する。例文帳に追加

This room pressure controlling system includes a supply air valve MAV, a general exhaust air valve GEX, controllers 105-1, 105-2, 106, 107, and a differential pressure sensor 109. - 特許庁

そして、クランク角センサ14、水温センサ15、カム角センサ16,17、アクセル開度センサ18の信号に基づいて、吸気バルブ開期間及び排気バルブ開期間のオーバーラップ中の吹き返しガス量を算出する。例文帳に追加

Then, based on signals from a crank angle sensor 14, a water temperature sensor 15, cam angle sensors 16 and 17, and an accelerator opening sensor 18, a blowback gas amount during overlapping in an intake valve opening period and an exhaust valve opening period is calculated. - 特許庁

エンジンの冷間暖機中に、排気バルブ7を排気上死点より早く且つ吸気バルブ5の開時期より早く閉じると共に、EGRを実施する。例文帳に追加

When warming up in the cold state of an engine, an exhaust valve 7 is closed earlier than the exhaust top dead center, and earlier than the opening timing of an intake valve 5, and the EGR is performed. - 特許庁

リテーナと吸排気バルブとの間にはたらく摩擦力を低減させ、吸排気バルブを確実に回転させられる内燃機関のバルブ機構を提供する。例文帳に追加

To provide a valve mechanism of an internal combustion engine capable of certainly rotating a suction/exhaust valve by reducing frictional force working between a retainer and the suction/exhaust valve. - 特許庁

これにより、故障の発生等に起因して、吸気バルブの最大リフト量及び作動角が最大となった状態で吸気バルブのバルブタイミングが最進角まで進角させられるという状況が生じることはなくなり、その状況を想定して吸気バルブにおけるバルブタイミングの最進角タイミングを進角側について制限する必要もなくなる。例文帳に追加

Consequently, it is possible to prevent occurrence of such situation that valve timing of the intake valve advances up to the maximum advance angle while amount of lift and an operation angle of the intake valve become the maximum extent due to occurrence of failure, and it is unnecessary to limit the maximum advance angle timing of valve timing in the intake valve with respect to an advance angle side by assuming the situation. - 特許庁

内燃機関用の電気機械式バルブ制御アクチュエータ及びそのようなアクチュエータを備える内燃機関例文帳に追加

ELECTROMECHANICAL VALVE CONTROL ACTUATOR FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE AND INTERNAL COMBUSTION ENGINE PROVIDED WITH THE ACTUATOR - 特許庁

内燃機関用の電気機械式バルブアクチュエータ及びそのようなアクチュエータを備える内燃機関例文帳に追加

ELECTROMECHANICAL TYPE VALVE ACTUATOR FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE, AND INTERNAL COMBUSTION ENGINE PROVIDED WITH THE SAME ACTUATOR - 特許庁

内燃機関の運転領域により、一つの気筒に設けられた複数個の吸気バルブ7a、7bの動作モードをそれぞれ独立に変更する。例文帳に追加

Operation modes of a plurality of intake valves 7a, 7b provided in one cylinder are changed independently from each other by an operation region of the internal combustion engine. - 特許庁

小型でかつ良好な始動を行うことが可能な油圧式バルブ駆動装置、それを含むエンジンおよび車両を提供することである。例文帳に追加

To provide a small size hydraulic valve drive device capable of performing good start, an engine and a vehicle including the same. - 特許庁

排気バルブ用カム61の下方に隣接したジャーナル70に平坦部71を形成し、デコンプ装置66を設ける。例文帳に追加

A flat part 71 is formed on a journal 70 adjacent under a cam 61 for an exhaust valve, and a decompression device 66 is arranged. - 特許庁

複数の気筒を有する内燃機関において、吸気バルブまたは排気バルブのうち、少なくとも吸気バルブを気筒毎に独立して開閉駆動する動弁機構を備え、内燃機関の運転が停止した場合に、前記内燃機関の全気筒のバルブが開弁状態となるように動弁機構を駆動する。例文帳に追加

This internal combustion engine having a plurality of cylinders, has a valve train for independently driving at least an intake valve for opening and closing with respective cylinders among the intake valve and an exhaust valve, and drives the valve train so that valves of the whole cylinders of the internal combustion engine become a valve opening state when an operation of the internal combustion engine is stopped. - 特許庁

バルブオーバーラップを設けない運転領域では、燃料噴射時期を吸気バルブ37の開弁タイミング又はその付近に設定する。例文帳に追加

In the operation range provided with no valve overlap, the fuel injection timing is set at or near valve opening timing of the intake valve 37. - 特許庁

この場合、ノッキング抑制のために吸気バルブ20のバルブタイミングが変更されて燃費に大きな影響を及ぼすことはない。例文帳に追加

In this case, valve timing of an intake valve 20 is changed in order to restrain the knocking and thereby, hardly influencing the fuel consumption. - 特許庁

これにより、バルブ打部材42による吸気バルブ14の作動特性を複数パターンのなかから選べるようになる。例文帳に追加

Consequently, operation characteristics of the intake valve 14 by the valve striking member 42 can be selected from the plurality of patterns. - 特許庁

しかる後、開弁制御部47は、HCCI運転を開始すべく開始吸排気バルブ22,23を小リフトで駆動する(サイクル7,8)。例文帳に追加

Thereafter, the valve opening control part 47 drives the intake and exhaust valves 22, 23 with a small list to start the HCCI operation (cycles 7, 8). - 特許庁

内燃機関10は、各気筒12毎に吸気バルブ34を弁停止状態に保持することが可能な可変動弁機構38を備える。例文帳に追加

An internal combustion engine 10 includes a variable valve train 38 capable of holding an intake valve 34 in a stop state for each cylinder 12. - 特許庁

マイクロコンピュータ70は、初期値とDRAM72bに記憶される変更履歴とに基づき吸気バルブの最大リフト量の実際値を算出する。例文帳に追加

A microcomputer 70 calculates an actual value of maximum lift of an intake valve based on an initial value and change history stored in DRAM 72b. - 特許庁

内燃機関の始動時に吸気バルブ遅開きによる効果を適正に活用することが可能な内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device of an internal combustion engine capable of suitably using an effect by delayed opening of an intake valve in starting of the internal combustion engine. - 特許庁

例文

本発明は、異物を巻き上げることなく、排気時間を短縮することが可能な排気バルブの提供を目的とするものである。例文帳に追加

To provide an exhaust valve can shorten exhaust time without stirring up foreign particles. - 特許庁

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