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エンジン・車の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 46



例文

自動エンジン・システム、及び、エンジン制御方法例文帳に追加

ENGINE SYSTEM FOR AUTOMOBILE AND ENGINE CONTROL METHOD - 特許庁

二輪エンジン・コントロール・ユニット例文帳に追加

ENGINE CONTROL UNIT FOR TWO-WHEEL VEHICLE - 特許庁

自動エンジン・スイッチの照明装置例文帳に追加

LIGHTING SYSTEM OF ENGINE SWITCH OF AUTOMOBILE - 特許庁

歩行者保護のための自動エンジン・フード例文帳に追加

AUTOMOTIVE ENGINE HOOD FOR PROTECTION OF WALKER - 特許庁

例文

備考: ここでの自動エンジン・同部品は、エンジン・同部品のうち、主に自動用に用いられるもの(HS コードで、840731、840732、840733、840734、840790、840820、840991、840999)としている。例文帳に追加

Note: Automotive engines/engine parts refer to those used mainly for motor vehicles among engines/engine parts (specifically, those categorized in HS 840731, 840732, 840733, 840734, 840790,840820, 840991, and 840999) - 経済産業省


例文

フロントエンジン・フロントドライブ両用駆動制御装置例文帳に追加

DRIVE CONTROL DEVICE FOR FRONT ENGINE-FRONT DRIVE VEHICLE - 特許庁

タイの自動エンジン・同部品の輸出先国・地域構成(2011 年)例文帳に追加

Structure of export destination of automotive engines/engine parts for Thailand (2011) - 経済産業省

第2-3-4-16 表 洪水前後のタイからの自動部品(上)、自動エンジン・同部品(下)の輸出動向例文帳に追加

Table 2-3-4-16 Thailand's export of automotive parts (above) and automotive engines/parts (below) before and after the flood - 経済産業省

両用電動駆動装置及びエンジン・モータ複合型の四輪駆動装置例文帳に追加

ELECTRIC DRIVE DEVICE FOR VEHICLES, AND HYBRID ENGINE/MOTOR-TYPE FOUR-WHEEL DRIVE DEVICE - 特許庁

例文

ハイブリッド電気自動エンジン・アイドル速度の制御性を向上させる。例文帳に追加

To improve the controllability of an engine idle speed of a hybrid electric vehicle. - 特許庁

例文

マイクロ・ハイブリッド自動、及び、エンジン・スタータ・システムの動作制御方法例文帳に追加

MICRO-HYBRID MOTOR VEHICLE AND METHOD FOR CONTROLLING OPERATION IN ENGINE STARTER SYSTEM - 特許庁

ハイブリッド電気自動におけるエンジン・アイドル速度を制御する方法及び装置例文帳に追加

METHOD AND SYSTEM FOR CONTROLLING ENGINE IDLE SPEED IN HYBRID ELECTRIC VEHICLE - 特許庁

例えば、比例積分制御器を用いて速を維持しながら、エンジン・トルクがゼロになるまで、実際のエンジン・トルクを比例的に減少させることにより、モーターによる滑らかな引継ぎが生じる。例文帳に追加

For example, smooth inheriting by motor is caused by decreasing actual engine torques on directly proportional basis until engine torques become zero while keeping vehicle speed using a proportional-plus-integral controller. - 特許庁

エンジン・イモビライザー付き両でもキーレスでエンジンの始動ができ、追加装備が可能のエンジン始動装置の提供。例文帳に追加

To provide an addable engine starting device capable of starting an engine without a key, even for a vehicle equipped with an engine immobilizer. - 特許庁

両がエンジン・スタンバイ・モードに置かれるのを可能とする時期を判定するための方法が、提供される。例文帳に追加

A method of determining the time when a vehicle can be set in an engine stand-by mode is provided. - 特許庁

エンジン・電動機複合型の両駆動系において、電力ケーブルなどのワイヤハーネスの省略化、電力損失の改善を図る。例文帳に追加

To attain omission of a wire harnesses, such as a power cable, and improvement in power loss, in a vehicle driving system of an engine/motor hybrid type. - 特許庁

エンジン・電動機複合型の両駆動系において、電力ケーブルなどのワイヤハーネスの省略化、電力損失の改善を図る。例文帳に追加

To omit a wire harness such as a power cable, etc., and improve power loss, in a vehicle driving system of engine/electric motor composite type. - 特許庁

そのために必要な高いエンジン・トルクを計算するために、ドライバ設定を考慮しつつ、高摩擦係数条件下での対応する両加速度(a_grenz)が求められ、エンジン・トルク(Mmot)を、低μ路側輪に掛かる制動トルク(Mbrems)分だけ上昇させる。例文帳に追加

The required high engine torque is calculated by calculating corresponding vehicle acceleration (a_grenz) under the condition at high friction coefficient, in view of the engine torque set by the driver, and then the engine torque (M_mot) is increased by breaking torque (M_brems) applied to wheels on a low μ-road side. - 特許庁

HST(静液圧トランスミッション)を有するパワートレインを備えた両において、クリープ現象、アクセル操作に対する発進タイムラグ、走行中にアクセル操作量を急激に減らした時のエンジン・オーバーラン、及び走行中に負荷が急増した時のエンジン・ストールなどの問題を解決する。例文帳に追加

To solve the problems such as a creep phenomenon, a starting time lag to accelerator operation, an engine overrun when an accelerator operation quantity is suddenly reduced in traveling and an engine stall when a load suddenly increases in traveling, in a vehicle having a power train having an HST (a hydrostatic transmission). - 特許庁

そして、エンジン・駆動系ECU10が、その両モデルから推定される体振動を抑制する制御を行い、ブレーキ系ECU20がシャーシ振動及びタイヤ振動を抑制する制御を行なう。例文帳に追加

The engine/drive system ECU 10 controls the suppression of the vehicle body vibrations that are estimated from the vehicle model and the brake system ECU 20 controls the suppression of chassis vibrations and tire vibrations. - 特許庁

自動エンジン・フード1は、自動との衝突の際に、歩行者保護のための変形可能な頭部衝突領域2を持ち、2つ以上の耐力シェルからなる。例文帳に追加

This automotive engine hood 1 comprises a head collision area 2 deformable for protection of walker in the collision of an automobile, and is formed of two more bearing shells. - 特許庁

したがって駆動プーリー6側での変速機の幅が大きく、これに対して従動プーリー8側の変速機の幅が狭くなるので、フロントエンジン・フロントドライブ型式の両に対する載性が良好になる。例文帳に追加

The width of the transmission in the side of the drive pulley 6 is large, while the width of the transmission in the side of a driven pulley 8 is narrow so that the on-vehicle mountability of a front engine/front drive type vehicle is improved. - 特許庁

両電動駆動装置及びエンジン・モータ複合型両駆動装置の電装部品の簡略化,小形化を図り、しかも、性能を維持して、コスト低減を図る。例文帳に追加

To attain reduction of the cost, by attaining the simplification and downsizing of electrical equipment parts of an electric drive device for vehicles and a hybrid engine/motor-type drive device. - 特許庁

エンジン・駆動系ECU10とブレーキ系ECU20とが、それぞれ、体モデルと、シャーシモデルと、タイヤモデルとに分離・階層化された同一の両モデルを記憶する。例文帳に追加

An engine/drive system ECU 10 and a brake system ECU 20 store the same vehicle vibration model that is separated into a vehicle body model, a chassis model and a tire model, respectively. - 特許庁

自動エンジン・タイプとは無関係に且つ実行される始動または停止過程のタイプとも無関係に使用可能なエンジン駆動自動の始動または停止方法および装置を提供する。例文帳に追加

To provide a starting or stopping method for an engine driven vehicle and its device which can be used independently of the type of a vehicle engine and of the executing type of starting or stopping process. - 特許庁

エンジン・トルクをドライバ設定よりも自動的に上昇させて、両が高摩擦係数条件下と基本的に同じ加速度で加速されるようにすることが提案される。例文帳に追加

By automatically increasing engine torque to be higher than the engine torque set by a driver, the vehicle is essentially accelerated to be the same acceleration as the acceleration under condition at high friction coefficient. - 特許庁

エンジン始動イベントとエンジン停止イベントにおいて、エンジン及びモーターへの個別のトルク伝達経路を部分的に規定する歯機構を用いて、エンジン・トルクがモーター・トルクと調和される。例文帳に追加

In an engine starting event and in an engine stopping event, the engine torque is coordinated with the motor torque by use of a gear mechanism for partially regulating independent torque flow paths to the engine and the motor. - 特許庁

少なくとも変速機の後端側の外径寸法を縮小してコンパクト化を図り、フロントエンジン・リヤドライブ両への搭載性も向上させることができる自動変速機を提供する。例文帳に追加

To provide an automatic transmission capable of being made compact by reducing an outer diameter dimension on a rear end side of at least the transmission and improving mountability on a front engine and rear drive vehicle. - 特許庁

衝突時の衝撃を左右両側のサイドメンバで受け、エンジン・キャビン廻りへの衝撃を緩和・吸収する両を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a vehicle that receives impact at a collision time with side members on both right and left sides and moderates and absorbs impact to the periphery of an engine/cabin. - 特許庁

相対的に高いリアルタイム性を要求されるエンジン・駆動系などの制御においても分散処理を可能にし、しかも、両制御プログラムを構成するアプリケーションプログラムの再利用性を確保する。例文帳に追加

To perform distributed processing even in controlling an engine/drive system requiring relatively high real-time performance and to ensure reusability of an application program that makes up a vehicle control program. - 特許庁

これにより、自動においては、動力(エンジン・モーター)性能の向上、燃費性能の向上、バッテリー性能の向上、音響製品の音質の改善、静粛性の向上、より滑らかなサスペンション性能が得られる。例文帳に追加

This makes it possible, for automobiles, to achieve improvements in power (engine, motor) performance, fuel consumption performance, battery performance, sound quality of audiovisual products and quietness, and to achieve a smoother suspension performance. - 特許庁

エンジン駆動、モータ駆動およびエンジン・モータ併用駆動を選択できるようにして、運転操作性を向上することが可能なハイブリッド駆動方式の両を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle of a hybrid drive system enabling selection of engine drive, motor drive and drive using both an engine and a motor to improve driving operability. - 特許庁

部品点数が少なく、かつ、その照明装置の厚みが薄く、その取り付けが簡単で、取り付け空間も小さくてよい自動エンジン・スイッチの照明装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide a lighting system of an engine switch of an automobile which has a less number of parts, is small in thickness, is easy to mount, and requires a small mounting space. - 特許庁

自動へのフロントエンジン・横置きトランスアクスル構造での組込みに適用されるような小さな構造空間しか必要としないようにする。例文帳に追加

To provide a transmission that requires such a small structural space as to be applied to the installation of a front engine to an automobile in a transverse transaxle structure. - 特許庁

タイの自動部品とエンジン・同部品の輸出構成については、先述のとおりインドネシア、マレーシア、ベトナム、フィリピン等のASEAN 諸国とのつながりが強い例文帳に追加

The export structure of automotive parts and engine/engine parts, as mentioned earlier, has strong ties with Indonesia, Malaysia, Vietnam, and the Philippines. - 経済産業省

エンジン・同部品の輸出についても、昨年10 月には前年同月比で▲ 12.0%(前月比でも▲ 29.5%と大幅減)、11 月には同▲ 16.6%と、自動部品の輸出よりもさらに大きな落ち込みとなった。例文帳に追加

Exports of engines/engine parts also decreased by 12.0% (sharp drop of 29.5% from the previous month) in October 2011 and by 16.6% in November, respectively, compared to the same month of the previous year. The magnitude of the decline was even larger than that of exports of automotive parts. - 経済産業省

ECU2は、レーダセンサ3によって検出された対向両の速に基づいて、自両の設定速を決定し、その設定速に応じてエンジン・AT制御ECU6及びブレーキ制御ECU7を制御することで両の駆動・制動制御を行う。例文帳に追加

The ECU 2 determines the set vehicle speed of the own vehicle based on the vehicle speed of the oncoming vehicle detected by the radar sensor 3, and controls an engine, an AT control ECU 6, and a brake control ECU 7 according to the set vehicle speed to perform driving and braking control of the vehicle. - 特許庁

外スイッチを二箇所に配置し、その外スイッチのいずれかが操作されなければエンジン始動が有効にならないように構成するとともに、エンジン回転が停止しても、エンジン・キーを鍵穴から抜き取らなければ、外スイッチを操作することなくエンジンを再始動できるように構成する。例文帳に追加

Exterior switches are provided in two parts of the vehicle, constituting so that engine-start operation does not become effective unless either of the switches is operated, further, even though engine revolution is stopped, restarting is enabled without operating the exterior switch, so long as the engine key is not removed from the keyhole. - 特許庁

本発明は、エンジン・トランスミッション・単軸の軸、左右2輪の輪と後部のロータリ耕耘装置を有する耕耘機において、構造簡単にしてかつ、ハンドル支持構造として強度、剛性とも充分な安定した耕耘機のハンドル支持装置を得ることを目的とする。例文帳に追加

To obtain a handle supporter that has a simple structure and the mechanical strength and rigidity that are sufficient and stable as a handle supporter in a power tiller that is equipped with an axle shaft of the engine- transmission-single shaft, both left and right wheels and the rotary tilling unit in the rear. - 特許庁

前端部にエンジン・フライホィールを内装する前部ハウジングに、走行変速装置を内装するミッションケースを連設してある作業両において、構造が単純であると共に、前部ハウジングを長尺化しないトランスミッションの提供。例文帳に追加

To provide a transmission having a simple structure without prolonging a front housing incorporating an engine flywheel in a front end part in a work vehicle in which transmission cases connected to a running gear shift device are continuously provided in the front housing. - 特許庁

エンジン・オイルの温度が許容範囲を超える高いレベルに到達するのを防止しつつ、特定の状態における少なくとも短期間、両の運転者に最大エンジン速度でのエンジンの作動を許容する、エンジンの制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a control method of an engine capable of permitting a driver of a vehicle to operate the engine at the maximum engine speed at least in a short time in a specific state while preventing a temperature of engine oil from reaching a high level exceeding a tolerance range. - 特許庁

フロントエンジン・リヤドライブ型の両に適用する自動変速機用歯変速装置において遊星歯組を取り囲む入力回転メンバや出力メンバをできるだけ少なくして、潤滑油の油の滞留を少なくすることで引きずりトルクの発生を最小限にし、燃費の向上にも寄与する自動変速機用歯変速装置を提供する。例文帳に追加

To provide a gear shift device for an automatic transmission capable of minimizing the occurrence of drag torque and contributing to an improvement in fuel consumption by minimizing input rotating members and output members surrounding planetary gear assemblies to reduce the accumulation of lubricating oil in the gear shift device for the automatic transmission adopted to a front engine/rear drive vehicle. - 特許庁

エンジン・電動機併用走行時において第2歯機構を介したエンジンの駆動力伝達と並行して、第1歯機構を介して電動機の駆動力を伝達する第2駆動状態のときに、次変速段へのプリセレクト要求に応じて電動機の駆動力を減少させたときのシステムトルクの急減を抑制できるハイブリッド電気自動の変速制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a shift control device for hybrid electric vehicle, which prevents system torque from rapidly decreasing when the driving force of a motor is decreased in response to a request to preselect the next gear stage, in a second driving state wherein the driving force of the motor is transmitted through a first gear mechanism in parallel with transmission of the driving force of an engine through a second gearing mechanism in engine/motor drive mode. - 特許庁

両又は機体走行時の空気抵抗を利用した風力発電によりモーターを作動し両又は機体走行の補助エンジン・動力とすることを第一の目的とし、以て燃料資源の節約及びCO2、NOx、SOx、の削減及び公害問題、社会問題の解決を計ろうとするものである。例文帳に追加

To save consumption of fuel, reduce CO2, NOx, and SOx, and solve pollution problem and social problems, by generating electricity by wind power of which air resistance of a vehicle or a bodywork in motion generates, running a motor of the vehicle or the bodywork in motion, and primarily using them as an auxiliary engine or power source. - 特許庁

燃料電池の作動温度(高温・中温・常温)と燃料供給過程・空気供給過程と、自動用連続燃焼エンジン(ガスタービン・スターリングエンジン・ランキンサイクルエンジン)の燃料・吸気・排気の過程を組合わせて利用し、燃料利用効率を向上し、また燃料の多様化を計ること。例文帳に追加

To improve the fuel utilization efficiency and to diversify the fuel by utilizing the combination of a operating temperature (high temperature, medium temperature, ordinary temperature), a fuel supply process and an air supply process of a fuel cell, and fuel, intake and exhaust processes of a continuous combustion engine for an automobile (gas turbine, stirling engine and Rankine cycle engine). - 特許庁

例文

なお、自動部品は品目が多岐にわたるため、ここでは輸送機械の中間財として分類されるブレーキやギヤボックス等を含む自動部品(HSコードは8708)同部品を含む品目群(以下、エンジン・同部品という。HS コードは8407-8409 中の自動用と考えられる一部の品目)、さらに電気機械の中間財として分類され、載用マイコン等も含まれている電子部品(IC のうちプロセッサー・コントローラー。以下、IC という。HS コードは854231)の3 つ(以下、自動部品類という。)の3 つ(以下、自動部品類という。)について確認した。例文帳に追加

Since automotive parts cover a wide range of products, the study was performed on the following three subgroups: (1) automotive parts including brakes and gear boxes, etc. classified as intermediate goods of transportation machinery (HS code: 8708), (2) product group including engines and engine parts for motor vehicles classified as intermediate goods of general machinery (hereinafter referred to as "engine/engine parts," items assumed to be used for automotive production belonging toHS8407-8409), and (3) electronics parts including automotive loaded microcomputers, etc. classified as intermediate goods of electric machinery (processors and controllers among ICs, hereinafter referred to as "ICs," HS code: 854231). - 経済産業省

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