1016万例文収録!

「リーチ」に関連した英語例文の一覧と使い方(12ページ目) - Weblio英語例文検索


小窓モード

プレミアム

ログイン
設定

設定

Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > リーチの意味・解説 > リーチに関連した英語例文

セーフサーチ:オン

不適切な検索結果を除外する

不適切な検索結果を除外しない

セーフサーチについて

リーチを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 2830



例文

特に、リーチの種類に対応した効果音(DまたはE)を出力可能にするとともにリーチの種類に対応して装飾ランプが点滅するように構成する。例文帳に追加

It is so constituted that the effect sound (D or E) corresponding to particularly the kind of the ready-to-win state can be outputted and that a decorative lamp is blinked corresponding to the kind of the ready-to-win state. - 特許庁

そして、その判定結果が否定判定(即ち、1回もリーチ演出が行われていない)と判定した場合には、ステップS115でリーチ確率を高確率(30分の10)に設定(変更)する。例文帳に追加

When the main CPU negatively determines it (that is, determines that no ready-to-win performance is carried out), ready-to-win probability is set (changed) to be high probability (10/30) at a step S115. - 特許庁

第1〜第3図柄21〜23が変動を開始した後であってリーチ状態が形成される前に、既に表示された第1図柄21と変動表示中の第3図柄23を対象としてリーチ決定演出を行う(図10(a)〜(c))。例文帳に追加

After the varying of first to third figures 21 to 23 is started, ready for win decision performances are conducted for the first figure already displayed and the third figure being variably displayed (Fig. 10 (a) to (c)) before the formation of the ready for win state. - 特許庁

また、変動回数カウンタk1の値が(A+k2)回に到達するまでに、リーチが発生した場合には、(A+k2)回目に設定された強制リーチを解除する。例文帳に追加

When the ready-for-win occurs till the value of the change times counter k1 reaches (A+k2), the forcible ready-for-win set at the time of (A+k2) is released. - 特許庁

例文

遊技者による操作手段の操作を略忠実にリーチ演出表示に反映させて、リーチ時の遊技性をより向上させることができるパチンコ遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a pachinko game machine which has a more improved game property in a ready-to-win state by almost faithfully reflecting the operation of an operation means by a player on ready-to-win performance display. - 特許庁


例文

運転席25のリーチレバー29を操作することによってリーチシリンダ11が伸縮作動し、車体を動かすことなくフォーク22の前後の位置調整が可能となる。例文帳に追加

The reach cylinder 11 is extended or contracted by operating a reach lever 29 provided in an operation seat 25 to conduct positional adjustment in front and rear directions of a fork 22 without moving a vehicle body. - 特許庁

そして、中列の数字図柄ZSの一時停止時に一時停止図柄ZSに対応するリーチ背景図柄ZRが表示され、リーチ背景図柄ZRが中列の数字図柄ZSと同時に変動する。例文帳に追加

Then, when the numeral pattern ZS of the center column is temporarily stopped, a ready- to-win background pattern ZR corresponding to the temporarily stopped pattern ZS is displayed and the ready-to-win background pattern ZR is varied simultaneously with the numeral pattern ZS of the center column. - 特許庁

リーチ確率を低く設定するとリーチアクションが行われる頻度も少なくなるので、単位時間当たりに行える変動回数が増える。例文帳に追加

Since the frequency of performing the ready-to-win action is reduced when the ready-to-win state probability is set low, the number of times of the variations which can be performed per unit time increases. - 特許庁

特別価値付与の前段階においてリーチ状態が発生すると、リーチ遊技を行うようにして、特別価値付与への遊技者の期待感を高めることができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To enhance a sense of expectation of a player to addition of a special value by performing reach (li-zhi) game when a reach condition is generated at the prestage of the addition of a special value. - 特許庁

例文

リーチに伴う遊技者の期待感を十分に高めることができ、またリーチが頻繁に発生する場合だけでなく、そうでない場合でも、大当りへの期待感を持続させることができるようにする。例文帳に追加

To sufficiently satisfy the expectation of a player accompanying ready to win and to keep expectation to a big prize-winning not only in the case of the frequent occurrence of ready to win but also in other cases. - 特許庁

例文

グルーピング図柄に基づいてリーチ及び大当たりが発生したとき、このリーチ及び大当たりの発生を遊技者に容易に認識させ実感を湧かせること。例文帳に追加

To make a player easily recognize the occurrences of readiness to win and a big win and really feel them when the readiness to win and the big win occur on the basis of a grouping pattern. - 特許庁

スーパーリーチばかり出現し、その中には大当たりになるスーパーリーチが含まれているので、各回の図柄変動に対して「もしかして」という期待感を常に持たせることができる。例文帳に追加

Super ready-for-winning keeps appearing and the one to be a big hit is comprised in super ready-for-winning so that the game player normally has the expectation feeling of chance for winning with respect to each-time pattern change. - 特許庁

これにより、当選パターンあるいはリーチパターンの多様性が大幅に増加するので、遊技当選あるいはリーチ時の趣向性が高められ、遊技者の期待感もさらに一層盛り上げることができる。例文帳に追加

Whereby the variety of the prize pattern or REACH pattern can be remarkably increased, the interest in the game prize or REACH can be increased, and the player can enjoy the game with high expectation. - 特許庁

表示制御回路31は、主制御回路30で決定したリーチ演出の一部の表示内容についての抽選を行い、その抽選結果に基づいた表示内容を含むリーチ演出を液晶表示装置2に表示する。例文帳に追加

The display control circuit 31 carries out a selection about a part of the display of the finalization dramatization determined in the main control circuit 30, and displays finalization dramatization including a display based on the result of the selection on the liquid crystal display device 2. - 特許庁

図柄の停止表示と変動表示とからなる従来のリーチ演出表示と異なるリーチ演出表示を行うことが可能な遊技機及び遊技機の制御方法を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of performing ready-to-win state performance display different from conventional ready-to-win state performance display composed of the stop display and variable display of patterns, and a control method of the game machine. - 特許庁

このリーチ決定演出は、リーチ状態を形成する際に対象となる第1図柄21と第3図柄23が、同一の図柄となって表示されるか否かを決定するための演出である。例文帳に追加

The ready for win decision performances are done to determine whether the first figure 21 and the third figure 23 are displayed in the same pattern or not as objects in the formation of the ready for win state. - 特許庁

リーチの事前判定において、CPU56は、非確変状態のときには、非確変状態のときにリーチ判定で用いられる判定値の数よりも少ない数の判定値が設定されたテーブルを使用する。例文帳に追加

In the advance judgment for the ready for win state, the CPU 56 uses a table on which a less number of judging values are set under the non-probability varying state than that used in the judgment for the ready for win state under the non-probability varying state. - 特許庁

カウント値がリーチ対応値なら(S302:YES)、液晶表示盤にレース場面とリーチが表示され、レースのゴール(優勝または敗退)場面とほぼ同時に特別図柄(当たり図柄)または外れ図柄が表示される。例文帳に追加

If a count value is a value corresponding to readiness to win (S302:YES), the scene of a race and readiness to win are displayed on a liquid crystal display board, and special patterns (success patterns) or failure patterns are displayed almost at the same time as the scene of the goal (winning or losing) of the race. - 特許庁

複数種類のリーチアクションを遊技者が自ら選択して表示することにより全リーチアクションを所望に応じて楽しむことができる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine with which all ready-to-win actions can be enjoyed as desired by allowing a player himself/herself to select and display the plural kinds of the ready-to-win actions. - 特許庁

大当たりとなる可能性の高い変動時間の長いリーチでは、複数のキャラクタが予め決められた設定(相関関係)に基づいて、成功/不成功となる内容のリーチが行われる。例文帳に追加

In a ready-to-win condition with a long variation time having a high chance of a jackpot, a ready-to-win performance in which a plurality of characters become successful and unsuccessful on the basis of predetermined setting (correlation) is executed. - 特許庁

一方、タッチセンサ54が図柄表示部61でのリーチ演出の開始時に検知状態でない場合、液晶側期待度表示部62にリーチ演出に係る特賞期待度を数字で直接的に予告表示する。例文帳に追加

When the touch sensor 54 is not in a detecting state when ready-to-win performance by the pattern display part 61 is started, the special prize expectation degree concerning the ready-to-win performance is notified beforehand and displayed directly with the numerals on a liquid crystal side expectation degree display part 62. - 特許庁

リーチ発展系統画像等を液晶画面等に表示することにより、再変動、トリック変動等を含む個性的で派手なリーチの内容を遊技者に容易に理解させることを可能にし得る弾球遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a pinball game machine for allowing a game player to easily understand the content of a unique and show ready-to-win state including a revariation and a trick variation by displaying a ready-to-win developing system image on a liquid crystal image screen. - 特許庁

図柄表示部61でのリーチ演出の開始時にタッチセンサ54が検知状態である場合、ハンドル側期待度表示部59にリーチ演出に係る特賞期待度を数字で直接的に予告表示する。例文帳に追加

When a touch sensor 54 is in a detecting state when ready-to-win performance by a pattern display part 61 is started, a special prize expectation degree concerning the ready-to-win performance is notified beforehand and displayed directly with numerals on a handle side expectation degree display part 59. - 特許庁

確率変動中や時短中に、いわゆるリーチアクションをしないリーチ状態が発生することによる遊技者の不満を緩和する遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine in which a player is relaxed from dissatisfaction caused by incurring a ready-to-win state wherein a so-called ready-to-win action is not performed, during probability variation or time reduction. - 特許庁

リーチ予告として、遊技者が感覚的にリーチになることを認識する技術、すなわち、図柄そのものの色カテゴリーの一致、不一致によって報知する。例文帳に追加

The ready-to-win advance notice is reported by using technology for enabling the player to sensuously recognize a ready-to-win state, that is, by using matching or not matching of color categories of symbols themselves. - 特許庁

リーチ状態が発生する図柄合わせゲームで出現し得るリーチ図柄を事前に報知することにより、遊技の興趣を向上することのできる遊技機を提供する。例文帳に追加

To provide a game machine capable of increasing excitement and enjoyment of a game by notifying a player of ready-to-win symbols capable of appearing in symbol matching games in which ready-to-win conditions are generated in advance. - 特許庁

可変表示部にて図柄を変動表示させている最中に、リーチを成立させるときには、複数種類のリーチ態様の中のいずれかを選択する。例文帳に追加

When the ready for win state is established in the midst of the variable display of the figures on a variable display part, any one is selected from among ready for win modes of multiple kinds. - 特許庁

遊技者間におけるリーチパターンに対する考え方に即した図柄変動を実行可能とし、遊技者のリーチパターンに対する期待感を維持すると共に、遊技者が感じる不快感を解消する。例文帳に追加

To maintain the sense of expectation of players of REACHES (ready- for-winning states) and to dispel a sense of discomfort out of the players by executing pattern variation adapted to meet the way of thinking among the players toward REACH patterns. - 特許庁

リーチ状態に至る前においても種々のリーチに対する期待感を遊技者に与え、遊技全体の興趣をより高めることのできる遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine, with which the interest in an entire game can be more improved by applying expectations on various reaches to a player even before achieving a reach (ready-to-win) state. - 特許庁

リーチ予告を十分に機能させ、特定のリーチ画面が出現することの期待感を遊技者に生じさせ、遊技内容を変化に富むものとして、遊技者の興趣を増大し得る遊技機を提供すること。例文帳に追加

To provide a game machine wherein a ready for winning state can be sufficiently notified to cause a game player to hold a feeling of expectancy that a specific ready for winning picture may appear and hence the contents of the game can be varied and interest of the player can be increased. - 特許庁

この時点でリーチ状態が生じている場合には、リーチ演出を行った後、最後に表示窓3bについての変動表示を停止して、特別図柄ゲームを終了する。例文帳に追加

At this time point, when a ready-to-win state occurs, the ready-to-win performance is performed, the variable display on the display window 3b is made to stop lastly and the special pattern game is finished. - 特許庁

印刷をされた紙27が、圧胴1の爪1aにくわえられ、デリバリーチェーン4aのくわえ爪装置9にくわえ替えられ、デリバリーチェーン4aの軌跡に沿って搬送される。例文帳に追加

The printed sheet 27 is gripped by means of nails 1a of an impression cylinder 1 and is changed to be gripped by means of a gripping nail device 9 of a delivery chain 4a and is carried along the locus of the delivery chain 4. - 特許庁

この構成の場合、リーチ予告パターンが複数のタイミングで選択的に表示されるので、遊技者にとってリーチ予告パターンの出現タイミングが分からなくなる。例文帳に追加

A ready-to-win condition forecast pattern is displayed selectively at a plurality of timings, so that a player can not predict the appearance timing of the ready-to-win condition forecast pattern. - 特許庁

ステップアップ予告演出がステップ3,4まで進行した場合には、リーチ演出の実行が確定するのに対し、ステップ3,4よりも前の段階で終了する場合には、リーチ演出の実行が確定していない。例文帳に追加

When a step-up advance notice rendering proceeds to steps 3 and 4, execution of a ready-to-win rendering is determined, on the other hand, when it terminates before the steps 3 and 4, the execution of the ready-to-win rendering is not determined. - 特許庁

パチンコ遊技機において、大当たりとなる期待度が高い特定のリーチ演出を介して外れ結果が導出される回数が多くなることにより特定のリーチ演出に対する遊技者の興趣の低下を防止する。例文帳に追加

To prevent the decline of player's interest in a specified ready-to-win performance by increasing the number of times of deriving a losing result through the specified ready-to-win performance with high expectations of a big winning in a Pachinko game machine. - 特許庁

子供が子携帯32で電子マネーサーバ2にアクセスし、金額を指定してファミリーチャージを要求すると、電子マネーサーバ2は、親携帯31に対してファミリーチャージの許可を要求する。例文帳に追加

When a child accesses the electronic money server 2 via the child cellular phone 32 to demand family charging while designate an amount, the electronic money server 2 requires permission of the family charging from the parent cellular phone 31. - 特許庁

また、各遊技機に対応して会員カードの会員識別情報を読み取るカードユニットを設け、遊技機でプレミアムリーチが発生した場合に、該プレミアムリーチの種類、遊技機の機種、会員識別情報をサーバに出力する。例文帳に追加

When a premium ready-to-win game state is generated in a game machine, the kind of the premium ready-to-win game state, the model of the game machine and the member identification information are outputted to the servers. - 特許庁

よって、複数の変動表示で積み重ねたリーチパターンの現出状態が、50回の変動表示毎に行われるレースリーチの付与抽選に反映させることができる。例文帳に追加

The appearing state of ready-to-win patterns piled up by a plurality of variation displays can be reflected in a race ready-to-win state giving lottery carried out every fifty times of variation displays. - 特許庁

差し替えられたリーチ変動パターンはストックされ(S238)、以後の大当たり判定結果の報知の際に放出ボタンを押すと、通常変動パターンをそのリーチ変動パターンで差し替えることができる。例文帳に追加

The ready for win variation pattern after the replacement is stocked (S238) and when a release button is pushed in the reporting of the result of the big win judgment made later, the normal variation pattern can be replaced with the ready for win variation pattern. - 特許庁

また始動口21へ球が入賞したとき、リーチ継続乱数取得手段1304は、リーチ継続乱数発生手段1303から乱数を取得する。例文帳に追加

When the balls enter the starter slot 21, a ready for win continuation random number gain means 1304 gains random numbers from a ready for win continuation random number generation means 1303. - 特許庁

リーチ演出B」の演出時間では、左右装飾図柄202a,202cの一部分に描写されたキャラクタと、リーチ演出で出現したキャラクタと、を演出表示装置202の同一画面上で視認することができる。例文帳に追加

In the presentation time of a "ready-to-win presentation B", a character described at part of left and right decorative symbols 202a and 202c and a character that appears in the ready-to-win presentation can be visually recognized on the same screen of a presentation display device 202. - 特許庁

各変動表示パターンA〜Fにおいて、任意のリーチ図柄から大当たり停止図柄に移行する確率(大当たり信頼度)が、リーチ図柄毎および大当たり停止図柄毎に任意の値に設定されている。例文帳に追加

In each of varyingly displayed patterns 'A' to 'F' the possibility of shifting from an arbitrary ready-to-win pattern to a big win stop pattern (reliability of a big win) is set to an arbitrary value for each ready-to-win pattern and each big win stop pattern. - 特許庁

また始動口21へ球が入賞したときリーチ継続乱数発生手段1303から乱数を取得し、これをリーチ継続乱数判定手段1308が判定する。例文帳に追加

The game machine acquires a random number from a readiness-to-win continuation random number generation means 1303 when a ball wins in the start opening 21 and the ready-to-win continuation random number-determining means 1303 determines the number. - 特許庁

始動入賞時において抽出した各種乱数によりスーパーリーチとなることが特定されると、当該始動入賞の時点でリーチ演出に登場させるキャラクタの組み合わせを決定する。例文帳に追加

When a super-ready-to-win is specified by various random numbers extracted in start winning, a combination of characters appearing in the ready-to-win performance is decided at a point in time of the start winning. - 特許庁

図柄は順次停止表示され、リーチ状態の発生しなかった図柄表示領域は消去されて、リーチ状態の発生した図柄表示領域が、新たに分割された図柄表示領域に拡大されて継続表示される。例文帳に追加

The patterns are successively stopped and displayed and the pattern display area where the ready-to-win status does not occur is erased but the pattern display area where the ready-to-win status occurs is expanded into newly divided pattern display areas and continuously displayed. - 特許庁

この場合、発生するリーチ状態を形成する演出図柄に付加された付属キャラクタの種類に応じた報知態様でリーチ発生報知演出を実行する。例文帳に追加

In this case, the informative performance for the generation of the ready-for-win state is executed in the notification mode corresponding to the types of accessory characters attached to performance figures forming the ready-for-win state generated. - 特許庁

リーチ状態に発展すると、表示画面の透明部分に表示される図柄の画像による可変表示動作とドラムの表面に付された図柄による可変表示動作とで、交互に、リーチ演出を実行する。例文帳に追加

In the game machine, when a ready-to-win state is developed, ready-to-win performance is executed alternately by a variable display operation by the image of a pattern displayed at the transparent part of the display screen and the variable display operation by the symbols on the surface of the drum. - 特許庁

遊技がリーチとなったときに、背景画像やキャラクタ画像により展開される物語の内容が、遊技状況をリーチから大当たりへと移行し得る度合を示すものとして表示する。例文帳に追加

The contents of a story developed by a background image or character image in the next-to-win state of the game are displayed as ones showing the degree of the transferability of the game state from the next-to-win state to the big hit state. - 特許庁

変動表示において、強付属図柄Zs3によるリーチ表示が現出した場合には、弱付属図柄Zs1によるリーチ表示より大当たりの付与を期待することができるように構成されている。例文帳に追加

In this game machine, the player can expect that impartment of a jackpot will arrive if a ready-to-win display consisting of strong attached patterns Zs3 appears in the variable display of patterns more than when a ready-to-win display consisting of weak attached patterns Zs1 appears. - 特許庁

例文

50回の変動表示で積み重ねた少なくとも2以上の表示結果(リーチ表示)の現出状態をレースリーチの抽選において反映させることができるように構成されている。例文帳に追加

The game machine is composed so that an appearance state of at least two or more display results (ready-to-win display) accumulated after fifty times of variation displays can be reflected in a lottery of a race ready-to-win. - 特許庁

索引トップ用語の索引



  
Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する
英→日 日→英
こんにちは ゲスト さん

ログイン

Weblio会員(無料)になると

会員登録のメリット検索履歴を保存できる!

会員登録のメリット語彙力診断の実施回数増加!

無料会員に登録する

©2024 GRAS Group, Inc.RSS