例文 (41件) |
回行蓄力機の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 41件
走行用の回転電機に電力を供給する特性の異なる複数の蓄電機構を備える車両において、出力特性が他より優れる蓄電機構の充電量を、高出力が要求されるまで確保する。例文帳に追加
To keep a state of charge of an electricity-storing mechanism superior to others in output characteristics secured until a high output is required, in a vehicle provided with a plurality of the electricity-storing mechanisms having different characteristics in supplying electric power to a traveling rotary electric machine. - 特許庁
蓄電手段は、例えばバッテリであり、第1回転電機及び第2回転電機に電力を供給すると共に、第1回転電機及び第2回転電機の回生電力により充電を行う。例文帳に追加
An electricity storage means is a battery for example, performs charging by regeneration power of the first rotary electric machine and the second rotary electric machine, while supplying power to the first rotary electric machine and the second rotary electric machine. - 特許庁
エンジン5で発電機6を駆動し、発生した電力をインバータ24経由でバッテリ7に蓄え、このバッテリ蓄電力により走行用、旋回用、主巻及び補巻ウィンチ用各電動機8,18,20,21を駆動して走行、旋回、巻上各動作を行わせる。例文帳に追加
A power generator 6 is driven by an engine 5, the generated power is stored in a battery 7 through an inverter 24, and each electric motor 8, 18, 20, 21 for running, turning, and main winding and auxiliary winches are driven by battery storage force to perform each operation of running, turning, and winding up. - 特許庁
蓄電装置の温度が低いときでも走行に要求されるトルクを出力できるようにすると共に発電機が過回転しないようにする。例文帳に追加
To output torque demanded for traveling, even if the temperature of an electric storage device is low, and to prevent a power generator from rotating excessively. - 特許庁
さらに、回転錘51の位置と蓄積手段側伝え車60の位相を合わせたことにより、エネルギー入力機会が増え、エネルギー蓄積手段への入力が頻繁に行われるようになって、一層効率的である。例文帳に追加
Furthermore, energy input chance is increased by matching the position of the rotating spindle 51 with the phase of the storing means side transmission wheel 60, and input to an energy storing means is frequently performed to be further efficient. - 特許庁
本発明は、軸部を中心として複数の現像部を回転させる際に用いられる付勢力の蓄積開始および/または蓄積終了を、電気的な駆動制御で行なわずに機械的な動作によって行うことを目的とする。例文帳に追加
To perform accumulation start and/or accumulation completion of energizing forces used when a plurality of developing parts are rotated with a shaft as a center without electric driving control but with mechanical control. - 特許庁
内燃機関に接続された発電機を駆動する第1の駆動回路と走行用の動力を出力する電動機を駆動する第2の駆動回路とがゲート遮断されている状態で蓄電装置を充電する。例文帳に追加
To charge a battery in such a state that a first driving circuit which drives a power generator connected to an internal combustion engine and a second driving circuit which drives a motor which outputs a power for traveling are gate-interrupted. - 特許庁
揺動制御を行うための構成を備えたものにおいて、発電機5からインバータ7に向かう給電ライン11の一部に直流電力を備蓄する蓄電部13を接続して、揺動制御における回生時に電動モータ9から回生エネルギを蓄え、蓄えたエネルを力行時に電動モータ9に供給し得るようにした。例文帳に追加
In the low-rocking offshore loading system for performing rocking control, a power storage part 13 for storing DC power is connected to a part of a power feeding line 11 from a power generator 5 to an inverter 7, regeneration energy is stored from an electric motor 9 during regeneration in the rocking control, and the stored energy is supplied to the electric motor 9 during powering. - 特許庁
電動機の回生制動のみで制動を行なっている場合に、蓄電池の蓄電量が上限に達した場合でも、当該車両の制動力の減少を抑制するハイブリッド車両を提供する。例文帳に追加
To provide a hybrid vehicle that suppresses reduction of braking force of the vehicle, when braking is performed only by regenerative braking of an electric motor, even if the electricity accumulation amount of a storage battery has reached an upper limit. - 特許庁
密閉容器内の主回路導体内にモータ機構を設置し、同じく主回路導体内に設けた風力発電ユニット並びに蓄電ユニットからの電力でモータ機構を前進、後退させるようにして、接点の開閉を行う。例文帳に追加
A motor mechanism is installed in a main circuit conductor in the enclosure, and the motor mechanism is advanced and retreated by electric power from a wind power generating unit and a storage unit similarly provided in the main circuit conductor, to make break a contact. - 特許庁
制御部は、当該ハイブリッド車両が少なくとも原動機からの駆動力によって走行しているとき、蓄電器の温度又は蓄電器の温度に関連するパラメータに基づいて、第1回転機及び第2回転機の少なくともいずれか一方を制御する。例文帳に追加
The control unit controls at least either the first rotating machine or the second rotating machine based on the temperature of the electric storage unit or the parameters related to the temperature of the electric storage unit when the hybrid vehicle travels at least by a drive power from the prime mover. - 特許庁
制御手段は、第2回転電機の回生制動時に、当該回生電力のうち蓄電手段により充電できない電力に基づき、第1回転電機によりエンジン回転数を上昇させるエンジン強制回転制御を行う。例文帳に追加
A control means performs engine forcible rotation control to increase engine speed with the first rotary electric machine based on the power which cannot be charged by the electricity storage means among the regeneration powers during regenerative braking of the second rotary electric machine. - 特許庁
多次元分析の実行時に情報をキーワード入力機能12によって抽出キーワード蓄積表31に蓄積し、次回分析時にキーワード入力機能12が同じ機構でキーワードを抽出し、適用候補抽出機能13および適合性比較機能14が抽出キーワード蓄積表31および適合性ワークシート4を利用して軸の割り当てを決定する。例文帳に追加
At the time of performance of multidimensional analysis, a keyword input function 12 stores information in an extracted keyword storage table 31, and at the time of succeeding analysis, the keyword input function 12 extracts a keyword by the same mechanism and an application candidate extracting function 13 and a compatibility comparing function 14 determine the allocation of shafts by using the extracted keyword storage table 31 and a compatibility work sheet 4. - 特許庁
内燃機関1と発電機2、または回生時の駆動モータ4によって発電する電力を蓄え、車両加速時などに電力を駆動モータ4に供給する蓄電装置3を備えたハイブリット車両制御装置において、車両起動時にクランキングを行うための第1SOCを算出する。例文帳に追加
This hybrid vehicle controller which is equipped with an internal combustion engine 1, a generator 2, and an accumulator 3 that accumulates power generated by a drive motor 4 at regeneration and supplies the power to the drive motor 4 at acceleration, etc. of a vehicle, computes the first SOC for performing the cranking at start of the vehicle. - 特許庁
ATM交換機2は、回線入力部5と、ATMセルの交換処理を行うスイッチ部6と、ATMセルを一時蓄積するバッファトランク部7と、回線出力部8を備える。例文帳に追加
The ATM switch 2 is provided with a channel input section 5, a switch section 6 that conducts switching processing of an ATM cell, a buffer trunk section 7 that temporarily stores the ATM cell, and a channel output section 8. - 特許庁
サーボ制御システム1は、蓄電池の電力を利用して複数の交流電動機を駆動するシステムであって、直流電力を交流電力に変換して一の交流電動機を駆動するインバータ回路、および蓄電池の充放電を行う昇降圧コンバータ回路のうちいずれかの回路と、該回路を収容する筐体とを各々有する複数のユニット62〜66を備える。例文帳に追加
The servo control system 1, a system for driving a plurality of AC motors by utilizing the power of a storage battery, has a plurality of units 62-66 each having either an inverter circuit for converting DC power into AC power to drive a certain AC motor or a voltage step-up/down converter circuit for charging and discharging the storage battery, and a casing for housing the circuit. - 特許庁
サーボ制御システム60は、蓄電池の電力を利用して複数の交流電動機を駆動するシステムであって、直流電力を交流電力に変換して一の交流電動機を駆動するインバータ回路、および蓄電池の充放電を行う昇降圧コンバータ回路のうちいずれかの回路と、該回路を収容する筐体とを各々有する複数のユニット62〜66を備える。例文帳に追加
The servo control system 60, a system for driving a plurality of AC motors by utilizing the power of a storage battery, has a plurality of units 62-66 each having either an inverter circuit for converting DC power into AC power to drive a certain AC motor or a voltage step-up/down converter circuit for charging and discharging the storage battery, and a casing for housing the circuit. - 特許庁
工業的に用いる垂直搬送機90において、力行運転又は回生運転の一方が継続して行われる場合でも有効に機能して、一次側電源80の負荷を低減する蓄電制御装置10を提供する。例文帳に追加
To provide an electricity storage control device 10 that effectively works even when either power running or regenerative operation is continued and reduces a load of a primary power supply 80 in a vertical conveying machine 90. - 特許庁
双方向コンバータ28は、LS差圧Plsが目標値Pgrを上回って電動・発電機29の回転数を減少させるときに、電動・発電機29の回転子の慣性力を電力に変換して蓄電装置7を充電する回生制御を行う。例文帳に追加
When the LS differential pressure P ls exceeds the target value P gr and reduces the revolving speed of the electric generator 29, the bidirectional converter 28 performs a regeneration control converting an inertia force of a rotor of the electric generator 29 into an electric power so as to charge the electric power storage device 7. - 特許庁
双方向コンバータ28は、電動・発電機27を標準回転数からアイドル回転数まで減速させるときに、電動・発電機27の回転子の慣性力を電力に変換して蓄電装置7を充電する回生制御を行う。例文帳に追加
When decelerating the electric power generator 27 from a standard rotation speed to the idle rotation speed, the bidirectional converter 28 executes regenerative control of converting inertial force of a rotor of the electric power generator 27 to the power and charging the power storage device 7. - 特許庁
そして、車両の力行時には、蓄電装置5に充電された電力を放電しこの放電電力をインバータ7を介して誘導電動機8に供給してこれを回転駆動する。例文帳に追加
When the vehicle is in a power running state, a power stored in the power storage device 5 is discharged and supplied to the induction motor 8 via the inverter 7. - 特許庁
ミラーを配設するミラーハウジング3に、自動車本体のアイドリング又は走行時に発生する上記自動車用外部バックミラーの振動により発電を行う振動発電機14を設けて発電し、発生電力を整流回路で整流して蓄電池15に蓄電する。例文帳に追加
A vibration power generator 14 generating power by the vibration of the outside mirror for an automobile generated when the automobile main body is idled or traveled is provided on a mirror housing 3 storing the mirror for power generation, and the generated power is rectified by a rectifying circuit and stored in a storage battery 15. - 特許庁
走行体1の屋根の上に載設した走行体用風洞式風車発電装置において、前記走行体1の疾走時に、風洞3の前部に設けた開口部13から流入する風で、風洞内を流動する風圧を利用して風車4を回転し、前記風車4の回転力で複数の傘歯車21、21a及び回転軸22、23を介在して、増速機25及び発電機24を回転し、発電した電気を複数の蓄電池26に充電し、蓄電池26に充電した電気で電動機27を回転し、電動機27の駆動力で走行体を走行する。例文帳に追加
Generated electricity is charged to plural storage batteries, and a motor is rotated by the electricity charged in the storage batteries, and the traveling body 1 is run by driving force of the motor. - 特許庁
長距離輸送貨物トラック等の走行車両にプロペラを設置し、走行する風を受けて回転する軸に発電機を連結して発電し、これを蓄電して電力会社等に売却する発電システム。例文帳に追加
A propeller is installed on a traveling vehicle such as a cargo truck for long-distance transport, a power generator is connected to a shaft which receives traveling wind to rotate for generating power, and this is accumulated to be sold to an electric power company. - 特許庁
同様に風力発電についても個々の風車12に取付けた発電機を外し、その回転力により揚水用機械14等で高所20の容量の大きいダム10に揚水、蓄水して需要が多い昼に放水して出力が安定した風力発電を行う。例文帳に追加
The water is released during day when demand is high for performing wind power generation with stable output. - 特許庁
本発明は、熱媒体を保温貯蔵する蓄熱装置と、該熱媒体を利用して熱交換を行う熱交換装置を備える内燃機関において、熱媒体の蓄熱装置への回収時における、熱交換装置の能力の低下を抑制するとともに、熱媒体の蓄熱装置への回収時間の短縮を目的とする。例文帳に追加
To provide an internal combustion engine provided with a heat storage device storing heat medium and holding its temperature and a heat exchanger exchanging heat by utilizing the heat medium and capable of suppressing reduction of capability of the heat exchanger and shortening recovery time of the heat medium into the heat storage device when recovering the heat medium into the heat storage device. - 特許庁
制御装置160は、走行用モータジェネレータ130に回生電力が発生し、かつ回生電力が蓄電装置10に回収しきれない場合には、メインDC/DCコンバータ140を用いて回生電力の一部を補機バッテリ150に充電させるとともに、外部充電システム400を第2動作モードで動作させ回生電力の他の一部を補機バッテリ150に充電させる。例文帳に追加
The control device 160 makes, when a motor generator 130 for traveling generates regenerative power and not all the regeneration power is recovered by the charge storage device 10, the auxiliary battery 150 charge a part of the regenerative power by using the main DC-DC converter 140, and makes the external charging system 400 operated in the second operation mode and makes the auxiliary battery 150 charge the other part of the regenerative power. - 特許庁
積和論理を実行するために備え付けられた連想メモリのアドレス出力を符号化するための回路機構の必要性を削除または実質的に削除するために、メモリの内容は積和回路機構がアドレス出力を符号化可能なように蓄積される。例文帳に追加
Data word of a virtual address 1 is accumulated within the actual address position related to an output signal 110a and when the accumulated data word is adapted to the data word used through a conductor lead 205, only the output signal 110a is logical 1, gives a binary address 0001 and becomes the binary code of the virtual address 1. - 特許庁
Pレンジからのレンジ切換操作が行われたときには、一旦モータ14を一旦レンジ切換方向とは逆方向に少しだけ回転させてディテント機構38に弾性力を蓄える。例文帳に追加
When the range switching operation from a P-range is performed, the motor 14 is rotated once slightly in a direction reverse to a range switching direction, and an elastic force is accumulated in a detent mechanism 38. - 特許庁
ハイブリッド車両の停止中に蓄電装置の昇温要求が発生すると、制御装置は、駆動軸への動力伝達を遮断するとともに、第2の電動機の動作点を変更することによって第2の電動機に力行トルクおよび回生トルクを交互に発生させる。例文帳に追加
When the temperature rise request of the electrical storage device is made during the stop of the hybrid car, the control device interrupts power transmission to the drive shaft, and makes the second motor alternately generate powering torque and regeneration torque by changing the operation point of the second motor. - 特許庁
第1の充電モードは、昼間電力時間帯に充電可能状態が設定され、且つ、その時点での蓄電池30の残容量がSOC設定値を下回る場合に、直ちに蓄電池30に対する充電動作を実行させ、SOC設定値に到達した後に充電動作を停止して待機させ、夜間電力時間帯が到来したら再び充電動作を開始させるモードである。例文帳に追加
In the first charge mode, if a chargeable state is set during daytime power hours and the remaining level of a storage battery 30 at the time is lower than an SOC set value, a charging operation on the storage battery 30 is immediately started and is stopped after the remaining level reaches the SOC set value, and the charging operation is restarted when nighttime power hours come. - 特許庁
これにより、車両が停止したときには、バッテリ4に走行時より多くの電力が蓄えられるので、次回、燃料電池装置fcを起動(コールドスタート)させたときに、燃料電池装置fcの暖機運転をしながら、モータ5に十分な量の電力を供給することができる。例文帳に追加
Thereby, since more power is charged in the battery 4 when the vehicle is a stop than when it is running, a sufficient quantity of power can be fed to the motor 5 while warming up the fuel cell device fc when the fuel cell device fc is started (cold-start) next time. - 特許庁
駆動電動機1と、駆動電動機1に連結され、走行時と等価の運動エネルギーを蓄えるフライホイール3と、フライホイール3の回転を制動する被試験ブレーキ4の制動力を検出するトルクメータ6とからなるダイナモメータ17である。例文帳に追加
The dynamometer 17 includes: a drive electric motor 1; a flywheel 3 connected to the drive electric motor 1 and storing kinetic energy equivalent to that during the driving; and a torque meter 6 detecting the braking force of the brake 4 to be tested which brakes the rotation of the flywheel 3. - 特許庁
また、この待機中に消費する電力は、サブキャパシタC1に蓄えた電荷(電力)を使用し、この電荷の充電は、通常の作動中(太陽電池Sによる充電中)に、前記スイッチングレギュレータPU1の出力の一部を用いて行うことにより、電気回路の待機電力を少なくし、かつ、メインの電源への影響を少なくする。例文帳に追加
Furthermore, the power consumed during the standby time uses an electric charge (power) stored in the subcapacitor C1, and charging of the electric charge is performed using a part of an output of the switching regulator PU1 during normal operations (during charging by a solar cell S), by which the standby power of the electric circuit is reduced and the impact on the main power supply is lessened. - 特許庁
3以上のインバータの定格電圧がたとえ電力系統又は負荷に必要な交流電圧のピーク電圧よりも小さい電圧とされていても、電力系統又は負荷に対して必要な電圧を出力する回路構成を実現でき、これにより、蓄電池と電力系統又は負荷との間で電力の授受を行うことが可能な電動作業機を提供する。例文帳に追加
To provide an electrically-driven work machine which allows for a circuit configuration outputting a required voltage to an electric power system or a load, even in the case where the rated voltage of three or more inverters is lower than the peak AC voltage required for the electric power system or the load, so that electric power can be exchanged between a storage battery and the electric power system or the load. - 特許庁
複数のインバータの定格電圧がたとえ電力系統又は負荷に必要な交流電圧のピーク電圧よりも小さい電圧とされていても、電力系統又は負荷に対して必要な電圧を出力する回路構成を実現でき、これにより、蓄電池と電力系統又は負荷との間で電力の授受を行うことが可能な電動作業機を提供する。例文帳に追加
To provide an electric working machine that can implement a circuit configuration for outputting a required voltage to a power system or load even if a rated voltage of a plurality of inverters is lower than a peak voltage of AC voltage required by the power system or load, and can thus exchange power between a storage battery and the power system or load. - 特許庁
減速ショックが出ないようにしつつ、内燃機関の排気通路に設けられた排気絞り弁を閉弁して、排気絞り弁上流側の排気通路の圧力を高めて、排気絞り弁上流側の排気通路から蓄圧容器へエネルギー回収を行う。例文帳に追加
To recover energy from an exhaust gas passage at an upstream side of an exhaust throttle valve to a pressure accumulation vessel with increasing pressure in the exhaust gas passage at the upstream side of the exhaust throttle valve by closing the exhaust throttle valve provided in the exhaust gas passage of an internal combustion engine while preventing generation of speed reduction shock. - 特許庁
ハイブリッドECU66は、モータMG2の動力による走行中にエンジン始動要求があったとき、モータMG1の回転数が負の値であることを条件にクラッチ機構72を接続して、上記走行中に回転エネルギーを蓄えたフライホイール74をモータMG1に連結する制御を実行する。例文帳に追加
When an engine start request is made while the vehicle travels with the power of the motor MG2, a hybrid ECU 66 executes control to connect a clutch mechanism 72 under such conditions that the number of revolution of the motor MG1 is a negative value, and to connect the flywheel 74 storing the rotational energy to the motor MG1 while the vehicle is traveling. - 特許庁
ハイブリッド車両において、有段式自動変速機のアップシフトにおけるイナーシャフェーズ中に動力源を所望の回転数と一致するように制御するとき、バッテリの蓄電量が所定値以上のときは、エンジンの燃料噴射を停止し、モータジェネレータの力行トルク又は第1締結要素の締結トルク容量により制御することとした。例文帳に追加
In the hybrid vehicle, when an amount of power in a battery is a prescribed value or above when controlling a power source to accord with a desired rotation speed during an inertia phase in the upshift of a stepped automatic transmission, fuel injection of an engine is stopped, and the power source is controlled by powering torque of the motor generator or fastening torque capacity of a first fastening element. - 特許庁
油による海洋汚染を無くすことができ、直流電流を交流電流に変換するためのインバータを不要にして、部品点数を低減でき、機構を簡素化し、製造及び組付作業を容易に行い、設備コストを低減することができ、さらに船舶の緊急時に蓄電力により旋回台を作動させることができる船舶用クレーン装置を提供する。例文帳に追加
To provide a crane device for a marine vessel capable of eliminating marine contamination caused by oil, reducing the number of parts by not requiring an inverter for converting DC power to AC power, simplifying the structure, easily performing manufacture and assembling work, reducing the facility cost, and operating a turning base by accumulated power during an emergency of a marine vessel. - 特許庁
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