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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 左走行モータに関連した英語例文

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左走行モータの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 104



例文

右の駆動輪を駆動する単一のモータを設けるよりも車幅方向の設計余裕度を確保すると共に、好適なメンテナンス性を確保しながら、2つのモータを車幅方向に並べて配設し、2つのモータの回転数差を制限し、走行安全性を高めること。例文帳に追加

To enhance travel safety by limiting a rotating speed difference between two motors, by juxtaposing the two motors in the vehicle width direction, while securing suitable maintainability, in addition to securing a design allowance degree in the vehicle width direction rather than arranging a single motor for driving right and left driving wheels. - 特許庁

側の作業位置は、ブームアシストポンプ84asから電磁弁89aの連通位置および他の電磁弁74の連通位置を経て補充した補充流量を、右のメインポンプ17A,17Bから1対の走行モータ2trL,2trRへの吐出流量に合流させる高速走行位置でもある。例文帳に追加

The working position on the left side is a high speed travelling position joining a replenished flow rate replenished through the communication positions of the solenoid valve 89a and another solenoid valve 74 from the boom assist pump 84as with a discharged flow rate to a pair of travelling motors 2trL, 2trR from the left and right main pumps 17A, 17B. - 特許庁

油圧回路244は、走行モータ34aを含む第一アクチュエータ組246と、第一アクチュエータ組246を駆動する第1油圧ポンプ74と、右側走行モータ34b及び旋回モータ16を含む第二アクチュエータ組248と、第二アクチュエータ組248を駆動する第2油圧ポンプ82とを有する。例文帳に追加

The hydraulic circuit 244 has: a first actuator group 246 including a left side traveling motor 34a; a first hydraulic pump 74 for driving the first actuator group 246; a second actuator group 248 including a right side traveling motor 34b and a turning motor 16; and a second hydraulic pump 82 for driving the second actuator group 248. - 特許庁

電気制御式の操舵機構の異常や、右の駆動輪のモータ駆動系の異常に対し、操舵機構と右個別のモータとによる旋回走行の相互補完機能を利用し、上記異常の発生時に、ドライバーの意図した方向に進めるように制御できる電気自動車を提供する。例文帳に追加

To provide an electric vehicle which can control the progress of the vehicle in a direction intended by a driver at the occurrence of abnormalities by utilizing a mutual supplementary function of turning traveling performed by a steering mechanism and left and right individual motors when there occur an abnormality of the electric control type steering mechanism and abnormalities of motor drive systems of left and right drive wheels. - 特許庁

例文

斯くして、前記ポンプ3から供給される圧油は側油圧モー夕6へ流れ、該油圧モータ6の発生トルクが側駆動輪4に伝えられ、道路舗装用建設機械走行装置は推進力を得ることが出来る。例文帳に追加

The pressurized oil fed from the pump 3 flows to the left hydraulic motor 6, the generated torque of the hydraulic motor 6 is transmitted to the left driving wheel 4 and a traveling device of a construction machinery for road pavement can obtain the thrust. - 特許庁


例文

電動車両10は、走行装置20L,20Rを各々駆動する右の電動モータ33L,33R、押し釦形式の右一対の旋回スイッチ81L,81R及び制御部56を備える。例文帳に追加

The electric vehicle 10 comprises right and left motors 33R and 33L for driving traveling units 20R and 20L, respectively, a pair of right and left turning switches 81R and 81L of push button type, and a control section 56. - 特許庁

右一対の歪ゲージ(ロードセル)付のバーハンドルを把持して機体の走行操作を行う形態のアシストモータ付き走行車両にあっては、ハンドルに不用意に触れただけで発進したり、発進走行操作時に、右のハンドル相互間の操作タイミングに誤差を生じ易く、円滑で正確な発進を維持し難い。例文帳に追加

To solve such problems that a traveling vehicle with an assist motor operated by holding a pair of right and left bar handles with strain gauges (load cell) sometimes starts only by carelessly touching the handle, tends to make an error in operation timing between the right and left handles in a starting operation, and is difficult to maintain its smooth and exact starting. - 特許庁

走行機体の機体外側に振り出されて、植付け次工程における走行予定線を圃場面に線引きする右一対の線引マーカ10Rは、マーカモータ15によって駆動されると共に、作業機操作レバーによって操作される。例文帳に追加

The right and left pair of the line markers 10R shaken out to the outside of a machine body of a traveling machine body and drawing a traveling scheme line on a field surface for the next process of transplanting is provided by being driven by a marker motor 15 and also operated by an implement-operating lever. - 特許庁

昇降可能なマスト82と,該マスト82の前方に位置して荷物を載置するためのフォーク81と,両者間に位置して上記フォーク81を右方向にシフト可能に取付けるシフター83と,車両を走行させる走行モータ2とを有するフォークリフト8に配設される。例文帳に追加

This turn-down preventing device 1 is arranged on a fork lift which includes a vertically movable mast, a fork located in front of the mast for loading cargoes, a shifter located therebetween and mounted with the fork to be shifted in a lateral direction, and a moving motor 2 for moving a vehicle. - 特許庁

例文

モータホルダ62内に収納した走行モータMの圧油給排部74から脚体41内に至る油圧ホースHの配設経路76をメインフレーム61の右方向内方B側の側方に該メインフレーム61に沿って設ける。例文帳に追加

The arranging passage 76 of the hydraulic hose H leading from the pressure oil supply/discharge part 74 of the traveling motor M stored in a motor holder 62 into the leg body 41 is provided on inner B side in the lateral direction of the main frame 61 along the main frame 61. - 特許庁

例文

変速機制御部62Lは走行速度検出手段52Lで検出した実回転速度と第2速度指令値C2とを比較して、実回転速度が第2速度指令値C2に近似するようにモータドライバー63Lを介して制御用モータ48Lを駆動する。例文帳に追加

A left transmission control part 62L compares the actual rotating speed detected by the detection means 52L with the second velocity instruction value C2, and drives a control motor 48L through a motor driver 63L so that the actual rotating speed gets close to the second velocity instruction value C2. - 特許庁

エンジンEngとモータジェネレータMGを断続する第1クラッチCL1と、モータジェネレータMGと右後輪RL,RRを断続する第2クラッチCL2と、を有し、「HEVモード」と「EVモード」と「エンジン始動モード」を切り替えて走行するFRハイブリッド車両の制御装置である。例文帳に追加

A controller for an FR hybrid vehicle has a first clutch CL1 for connecting and disconnecting an engine Eng and a motor generator MG; and a second clutch CL2 for connecting and disconnecting the motor generator MG and right and left rear wheels RL and RR, and travels while switching an "HEV mode", an "EV mode", and an "engine start mode". - 特許庁

従って、走行開始時に油圧モータ3a,3bに供給される圧油の圧力が一定値以上に保たれて、各油圧モータ3a,3bに供給される圧油量が安定し、右の後方駆動輪15a,15bは均等に駆動される。例文帳に追加

Accordingly, the pressure of the pressure oil supplied to hydraulic motors 3a and 3b is kept at a constant value or more at the time of start of travel so that the amount of the pressure oil supplied to the respective hydraulic motors 3a and 3b is stabilized and right and left rear drive wheels 15a and 15b are driven evenly. - 特許庁

そして、コントローラ50で走行時の右車輪の目標回転数比を設定し、この目標回転数比となるよう、ポンプ押しのけ容積を可変して右の油圧ポンプ3L,3Rをポンプ及びモータ動作させることで、右輪の回転数比を広範囲且つ効率良く制御する。例文帳に追加

A controller 50 sets the target rotating speed ratio of left-right wheels in traveling, and efficiently controls the rotating speed ratio of the left-right wheels over a wide range by operating the left-right hydraulic pumps 3L and 3R by a pump and a motor by varying the pump displacement volume so as to get to this target rotating speed ratio. - 特許庁

車両の走行状態などに応じて車両の前後方向及び右方向の要求駆動力が与えられると、前後方向及び右方向の要求駆動力を満足するように、右のモータの駆動トルクが制御される。例文帳に追加

When requested driving forces in the back/forth direction and the right/left direction of a vehicle are provided depending on the traveling state of the vehicle, drive torque of a right/left motor is controlled to satisfy the requested driving forces in the back/forth direction and the right/left direction. - 特許庁

作業車の走行伝動構造において、エンジンの動力により右及びの油圧ポンプを駆動し、右及びの油圧ポンプから吐出される作動油により右及びの油圧モータを駆動するように構成した場合、直進性の向上を図る。例文帳に追加

To improve straight advancing ability in the case of constituting a travel transmission structure of a working vehicle to drive right and left hydraulic pumps by the power of an engine and to drive right and left hydraulic motors with an operating fluid discharged from the right and left hydraulic pumps. - 特許庁

操舵角θがトルク制限角度領域(右操舵θ≧60゜または操舵θ≧80゜)内にあるときは、走行モータ21を制御する際の目標トルクおよびトルク上昇速度を制限する。例文帳に追加

When the steering angle θ is within the range of a torque-limiting angle (a right steering angle θ≥60° or a left steering angle θ≥80°), target torque and torque increasing speed in controlling a traveling motor 21 are limited. - 特許庁

クローラ型の土工用車輌に装備されている既存の右の走行モーターの油圧回路およびドーザーブレード作動用の油圧回路を利用して、車体を横方向に安定に支持させるためのスタビライザーを作動させ得るようにする。例文帳に追加

To operate a stabilizer for stably supporting a body in the lateral direction by use of the existing lateral traveling motor hydraulic circuits and dozer blade operating hydraulic circuit installed to a crawler type construction vehicle. - 特許庁

走行ユニット3は、右一対のマウント部材81L,81R、駆動体84L,84R、電動モータ82L,82Rを同軸に備えるとともに、駆動体の間に挟持された主輪85を備えている。例文帳に追加

In a travel unit 3, a pair of right and left mount members 81L, 81R, drive bodies 84L, 84R, and electric motors 82L, 82R are coaxially disposed, and a main wheel 85 caught between the drive bodies is provided. - 特許庁

走行車1の右転圧輪10,11を夫々駆動する各流体圧モータ12,13を流路切換手段14により流体圧ポンプ2に対して並列または直列に接続切換可能に連結する。例文帳に追加

Respective hydraulic motors 12 and 13 for respectively driving left and right rolling wheels 10 and 11 of a travel car 1 are connected so as to be connectable in parallel or series to the hydraulic pump 2 by the passage selector means 14. - 特許庁

右一対の前車輪3は、車体2側に対して縦軸心27の周りに回動自在に設けた旋回部材28に、走行駆動用の電動モータ30を介して取り付けた。例文帳に追加

The front wheels 3, as a pair of the right and the left ones, are installed on a rotation member 28 provided to be rotatable around a vertical axial center 27 toward the car body 2 through an electric motor 30 for driving for traveling. - 特許庁

また、「右カーブ」であると判別すると、右の駆動輪7,8のうち内輪側のモータ15の電流を切って内輪をフリー回転にし、外輪の駆動力だけで走行する(同図(b))。例文帳に追加

When a right curve is discriminated, a current of a motor 15 on the inner wheel side out of the lateral driving wheels 7, 8 is cut off to put the inner wheel in free rotation, and the conveying truck 1 travels only with the driving force of the outer wheel (Fig. (b)). - 特許庁

コントローラ23は、決定された減衰力を打ち消すように右前輪Wfl,Wfrの電動モータ11a,11bの回転を制御して、走行時の駆動力に制駆動力を付加する。例文帳に追加

The controller 23 controls revolutions of the electric motors 11a, 11b for the right and the left front wheels Wfl, Wfr so that the determined attenuation capacity may be negated, and drive controlling force is added to the driving force at running. - 特許庁

歩行型電動作業機10は、走行可能な機体に作業用電動モータを備え、機体から後方へ操作ハンドル18を延ばし、この操作ハンドルに右の把持部70,80を備える。例文帳に追加

The walking type electrically driven implement 10 has the electrically driven motor for operation, installed in a travelable machine body, and an operation handle 18 extended rearward from the machine body, and having right and left grip parts 70 and 80. - 特許庁

舗設機械を走行するための右の駆動輪2,3の回転数若しくはこれら駆動輪を夫々駆動する油圧モータの回転数を回転数検出センサ14,15により検出して、その相対回転数差を求める。例文帳に追加

This drive detects, with rotational speed detection sensors 14, 15, the rotational speed of right and left driving wheels 2, 3 for driving a paving machine or the rotational speed of hydraulic motors driving the driving wheels respectively, and determines a relative difference between the rotational speeds. - 特許庁

一つの油圧ポンプから右の駆動輪を夫々駆動する油圧モータに圧油を分配供給して両駆動輪の回転により走行する舗設機械において、スリップ地からの通過及び脱出を可能とする。例文帳に追加

To allow the machine to pass and escape from a slipping position a paving machine which distributingly supplies pressure oil to hydraulic motors driving right and left driving wheels respectively from one hydraulic pump and runs by the rotation of both the driving wheels. - 特許庁

移動ロボットは、右の車輪及びこの車輪を回転駆動する走行モータを有する移動機構と、移動機構に支持された上体と、移動機構を制御する制御装置とを備える。例文帳に追加

The mobile robot is provided with: a moving mechanism having left and right wheels and a traveling motor rotationally driving these wheels; the upper body supported by the moving mechanism; and a control device for controlling the moving mechanism. - 特許庁

また、コントローラ23は、付加した制駆動力により発生したヨーイングモーメントを打ち消すように右後輪Wrl,Wrrの電動モータ11c,11dの回転を制御して、走行時の駆動力に制駆動力を付加する。例文帳に追加

Moreover, the controller 23 controls revolutions of the electric motors 11c, 11d for the right and the left rear wheels Wrl, Wrr so that yawing moment generated by the added drive controlling force may be negated, and the drive controlling force is added to the driving force at running. - 特許庁

電動車両11は、の車輪23、右の車輪24がそれぞれのハブ86に支持され、これらのハブにそれぞれの電動機(インホイールモータ)15、16の駆動力が伝えられて走行する。例文帳に追加

This electrically-powered vehicle 11 travels by supporting a left wheel 23 and a right wheel 24 with respective hubs 86, and transmitting a driving force of motors (in-wheel motors) 15 and 16 to the hubs. - 特許庁

側の電源に異常が生じた場合には、右側の燃料電池32の出力の一部を、モータ25で回生して補機に供給することで、補機の動作を確保し、走行可能とする。例文帳に追加

In the case that an abnormality occurs in the left power source, the operation of the auxiliary equipment is secured to enable travelling by regenerating a part of the the output of the right fuel cell 32 by means of the motor 25 and supplying it to the auxiliary equipment. - 特許庁

それぞれの駆動モータ右輪が個別に駆動される車両であっても、簡易な手段で車両走行の旋回安定性などを向上できる。例文帳に追加

To improve the turning stability or the like of a vehicle in traveling with a simple means even if it is a vehicle whose right/left wheels are individually driven by respective driving motors. - 特許庁

低車速から高車速への遷移時に、右インホイールモータ間で、攪拌抵抗の差による駆動力差が発生して、走行安定性が悪化するのを回避可能な潤滑制御を提供する。例文帳に追加

To provide a lubrication control device that can evade deterioration of the running stability caused by generation of driving force difference due to the difference of the stirring resistance between right and left in-wheel motors in transition from the low vehicle speed to the high vehicle speed. - 特許庁

単一の油圧モータによって,右の後転圧ローラを駆動することができ、かつ、曲進走行時に舗装面に皺、クラック等が発生するのを抑える。例文帳に追加

To drive right and left rear rolling rollers by a single hydraulic motor, and to restrain generation of wrinkles and a crack on a pavement surface at turning traveling time. - 特許庁

実際の車両に搭載されるブレーキシステムを搭載せずに、ドライブシャフト40に直結した負荷吸収モータ50a,50bがエンジン10やモータ・ジェネレータ20の駆動出力を吸収することで車両走行状態を模擬する試験システムにおいて、走行模擬装置60が仮想的に右駆動輪速度や従動輪速度を求めて、ECU90に提供する。例文帳に追加

In a test system for simulating vehicle drive conditions, by allowing load absorption motors 50a, 50b directly connected to a drive shaft 40 to absorb the drive output of an engine 10 and a motor generator 20 without mounting brake systems mounted to an actual vehicle, a drive simulator 60 determines the left/right drive wheel speeds and a follower wheel speed virtually and provides an ECU 90 with them. - 特許庁

直進走行時に変速させるに際して、右の回路内の圧力に依存することなく、右の回路を接続する配管を設けることなく、右の油圧モータの容量切換速度を一致させるようにして、コスト低減を図るとともに、容量切換速度を安定させて変速時の走行曲がりを防止する。例文帳に追加

To reduce a cost and prevent curing in running when changing speed in straight running through stabilization of the capacity changeover speed by making identical the capacity changeover speeds of a left and a right hydraulic motor without depending upon internal pressures of the left and right circuits and without providing pipes for connecting the left and right circuits. - 特許庁

電動対地作業車両である芝刈車両10は、右の車軸側電動モータ26,28により独立に走行駆動される右車輪14,16と、アクセルペダル44,46と、ステアリング操作子42と、コントローラ40とを備える。例文帳に追加

A lawn mower 10 that is the electric ground working vehicle is provided with the right and left wheels 14, 16 which are independently driven by the right and left electric motors 26, 28 at an axle side, accelerator pedals 44, 46, a steering operation element 42, and a controller 40. - 特許庁

搬送台車1はセンサからの検出信号に基づき「カーブ」であると判別すると、ボギー12の両側に支持された右の駆動輪7,8のうち内輪側のモータ16の電流を切って内輪をフリー回転にし、外輪の駆動力だけで走行する(同図(a))。例文帳に追加

When a left curve is discriminated on the basis of a detection signal from a sensor, a current of a motor 16 on the inner wheel side out of lateral driving wheels 7, 8 supported on both sides of a bogie 12 is cut off to put the inner wheel in free rotation, and a conveying truck 1 travels only with the driving force of the outer wheel (Fig. (a)). - 特許庁

エンジンやモータなどの動力源からの駆動力を、右輪で独立に制御することができる車両において、右輪のトルクを独立して制御することにより車両に旋回モーメントを発生させ、走行状態を制御する。例文帳に追加

In the vehicle capable of independently controlling the driving force from the power source such as an engine and a motor or the like at the right and left wheels, the turning moment is generated in the vehicle by independently controlling the torque of the right and left wheels, and the traveling state is controlled. - 特許庁

センターフレームの右両側に配置したトラックフレームに前後一対の筒状の脚体を設け、この脚体をセンターフレームに右方向移動自在に支持した可変脚型のクローラ式走行装置において、センターフレーム中央に配置したスイベルジョイントと、トラックフレーム後部に設けた中空状モータホルダに取り付けられた油圧駆動式の走行モータとの間に配設され且つ脚体内に収納するようにした油圧ホースの配設の容易化を図る。例文帳に追加

To facilitate arrangement of a hydraulic hose while being disposed between a swivel joint disposed at the center of a center frame and a hydraulic drive type traveling motor mounted to a hollow motor holder provided at the back of a truck frame to be stored in a leg body, in a variable leg crawler type traveling device in which a pair of longitudinally cylindrical leg bodies are provided to the truck frame disposed on both lateral sides of the center frame. - 特許庁

無人搬送台車に補助的、一時的に外部から補助制御器を取り付け、この補助制御器を地上等の離隔した場所から無線あるいは光等によりリモートコントロールして無人搬送台車のブレーキの解除と、走行駆動モータの駆動および停止と、走行方向の右のガイド切替とを行って、当該無人搬送台車を目的場所まで移動させる。例文帳に追加

An auxiliary controller is installed additionally or temporarily on the automated guided vehicle from the outside and is remote controlled from a remote place on the ground by radio, light or the like to perform release of an automatically guided vehicle brake, driving and stopping of the running drive motor and right/left guide switching of a running direction, thus moving the automatically guided vehicle to a desired place. - 特許庁

ケーシングチューブ1を把持し揺動や回転させつつ地中に押し込むチュービング装置に履帯式の走行体30を設けた自走式オールケーシング掘削機において、チュービング装置を駆動する複数の油圧ポンプのいずれか一つの圧油を該走行体の右の油圧モータ23、24へそれぞれ並列に設けた切換弁23a、24aを介して供給するようにした。例文帳に追加

This self-traveling all casing excavator is provided with a crawler type traveling body on a tubing device which grips and drives a casing tube into the ground while oscillating or rotating it, and pressure oil from either one of plural hydraulic pumps driving the tubing device is supplied to the right and left hydraulic motors 23, 24 of the traveling body via selector valves 23a, 24a provided in parallel. - 特許庁

エンジン4から動力伝達される可変容量形の油圧ポンプ33、油圧ポンプ33からの圧油によって駆動されて走行装置1,1に各別に動力伝達する一対の可変容量形の油圧モータ34,34を設けてある。例文帳に追加

A working vehicle is provided with a variable displacement hydraulic pump 33 to which power is transmitted from an engine 4, and a pair of variable displacement hydraulic motors 34, 34 driven by pressure oil discharged from the hydraulic pump 33, for respectively transmitting the power to the right and left traveling devices 1, 1. - 特許庁

1つのモータ20及び1つの制御装置本体19によって上記車両2(右の駆動輪3a,3b)に付与する慣性負荷の制御を可能とし、装置構成上、及び慣性負荷制御、車両走行検査における準備作業上のコスト低減を可能とした。例文帳に追加

The inertial load to be provided to the vehicle 2 (lateral drive wheels 3a and 3b) can be controlled by one motor 20 and one control device body 19 to reduce the costs for device configuration and for preparation operations in inertial load control and vehicle traveling inspection. - 特許庁

モータ及び減速機構を介して一対のスタビライザバーが連結されたアクチュエータを備えたスタビライザ制御装置において、走行路面状態の変動等によるアクチュエータへの影響に右されることなく、良好な乗り心地を確保する。例文帳に追加

To provide a stabilizer control device furnished with an actuator to which a pair of stabilizer bars is connected through a motor and a speed reducer mechanism and capable of securing favorable riding comfortability without subject to an influence on the actuator from fluctuation of a travelling road surface state, etc. - 特許庁

そして、ECU90が走行模擬装置60から取得した仮想的な右駆動輪速度や従動輪速度に基づいて、スリップ状態か否かを判断して、その判断結果に応じて、エンジン10やモータ・ジェネレータ20を補正制御する。例文帳に追加

Then, the ECU 90 determines whether a vehicle is in a slippage state, based on the virtual left/right drive wheel speeds and the follower wheel speed acquired from the drive simulator 60, and appropriately corrects and controls the engine 10 and the motor generator 20, according to the determination result. - 特許庁

除雪機10は、エンジン60の動力を伝動ケース50に収納された伝動機構130を介してオーガ等の除雪作業部70に伝達し、電動モータ20L,20Rの動力をクローラベルト等の右の走行部30L,30Rに伝達するようにしたものである。例文帳に追加

This snowplow 10 is constituted to transmit the power of an engine 60 to a snow removing working part 70 such as an auger through a transmission mechanism 130 enclosed in a transmission case 50 and to transmit the power of electric motors 20L, 20R to left and right traveling parts 30L, 30R such as crawler belts. - 特許庁

油圧ポンプの吐出油路に分流弁を介して右の油圧モータを並列に接続したホイール式アスファルトフィニッシャの走行駆動回路に於いて、分流弁の圧力損失による効率低下を最小限に抑えて効率向上を図る。例文帳に追加

To provide a traveling drive circuit of a wheel type asphalt finisher capable of suppressing the efficiency lowering by pressure loss of a separate valve to the minimum to improve efficiency in the traveling drive circuit of the wheel type asphalt finisher connecting both right and left hydraulic motors to a discharge oil pathway of a hydraulic pump in parallel through the separate valve. - 特許庁

コントローラ170は、右の走行クローラの速度が操向位置センサ117及び主変速位置センサ135の検出情報と副変速レバー14の操作状態に対応して選択された変速出力パターンとから得られた値になるように、直進電動モータ151及び旋回電動モータ161を駆動させて油圧無段変速機50の変速出力を調節する。例文帳に追加

The controller 170 regulates the transmission output of the hydraulic continuously variable transmission 50 by so driving the linear traveling electric motor 151 and the rotating electric motor 161 that the speeds of left and right traveling crawlers are equal to the values obtained from the information detected by a steering position sensor 117 and a main shift position sensor 135 and the transmission output pattern selected according to the operating state of the auxiliary shift lever 14. - 特許庁

コントローラ14は、Gセンサ13の検出値に基づいて車両1が走行する路面の路面摩擦係数を推定する路面摩擦推定部18と、各駆動モータモータトルク指令値と路面摩擦係数とを用いて、前輪の輪荷重を求める右輪荷重演算部24とを有している。例文帳に追加

The controller 14 is provided with a road surface friction estimating part 18 for estimating a road surface friction coefficient of a road surface on which the vehicle 1 traveling on the basis of the detected value of a G sensor 13, and a right/left wheel load computing part 24 for computing a front wheel load using a motor torque command value of each driving motor and the road surface friction coefficient. - 特許庁

例文

コントローラ170は、右の走行クローラの速度が操向位置センサ117及び主変速位置センサ135の検出情報と、変速出力パターンとから得られた値になるように、直進電動モータ151及び旋回電動モータ161を駆動させて油圧無段変速機50の変速出力を調節する。例文帳に追加

The controller 170 regulates the transmission output of the hydraulic continuously variable transmission 50 by so driving the linear traveling electric motor 151 and the rotating electric motor 161 that the speeds of left and right traveling crawlers are equal to the values obtained from the information detected by a steering position sensor 117 and a main shift position sensor 135 and the transmission output pattern. - 特許庁

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