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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 衝突性能に関連した英語例文

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衝突性能の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 366



例文

車両衝突時の衝撃吸収性能を向上させた車両用車輪を提供する。例文帳に追加

To provide a wheel for a vehicle capable of increasing impact absorbing performance in the collision of the vehicle. - 特許庁

したがって、車両の側面衝突に対する乗員の保護性能を改善することができる。例文帳に追加

Accordingly it is possible to improve the occupant crash protection performance against side impact of the vehicle. - 特許庁

キャブオーバ型車両の対前面衝突性能を向上した車体前部構造を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle body front part structure enhancing front surface collision-resistance performance of a cab-over type vehicle. - 特許庁

センタタンク方式の車両において、給油性能と耐衝突性との両立を図ること。例文帳に追加

To achieve compatibility of fuel filling performance and collision resistance in a vehicle of a center tank system. - 特許庁

例文

車両の前面衝突時にバルクヘッドアッパに適切な衝撃吸収性能を発揮させる。例文帳に追加

To enable a bulkhead upper to exhibit proper shock absorbing performance in a head-on collision of a vehicle. - 特許庁


例文

軸流タービンの初段翼に作動流体を均一に衝突させ、高いタービン性能を引き出す。例文帳に追加

To bring out high turbin performance by uniformly colliding a working fluid to the first-stage blade of an axial flow turbine. - 特許庁

したがって、衝突体に対する反力が小さく、衝撃エネルギー吸収性能が向上している。例文帳に追加

This constitution thus applies a small reaction to a collision body to improve the impact energy absorption performance. - 特許庁

カウル付近にエアバッグモジュールが配設される構成において、歩行者等の衝突体との前面衝突時における乗員保護性能の確保と歩行者等の衝突体に対する保護性能の向上とを両立させることができる車両用エアバッグ装置を得る。例文帳に追加

To provide a vehicular airbag device having an airbag module arranged in a vicinity of a cowl, which is capable of compatibly ensuring the occupant protective performance in a head-on collision with a collision object such as a pedestrian, and enhancing the protective performance of the pedestrian or the like against the collision object. - 特許庁

側面衝突時にドアインパクトビームの変形量が増大していっても、衝突エネルギーの吸収性能が急に低下することがなく衝突エネルギー吸収性能を安定的に維持することができるドアインパクトビームの取り付け構造を提供する。例文帳に追加

To provide a mounting structure for a door impact beam capable of stably maintaining collision energy absorption performance without rapidly reducing the absorption performance of the collision energy even if a deformation amount of the door impact beam is increased at a side surface collision. - 特許庁

例文

ウインドシールドガラスの幅方向の端部付近に車両前方側から衝突体が衝突してきたときの衝突体に対する衝撃吸収性能を高めることができ、しかも衝撃吸収性能の均一化を図ることができるウインドシールドガラス支持構造を得る。例文帳に追加

To provide a windshield glass supporting structure capable of enhancing the shock absorbing performance for a colliding body when it has collided from ahead of the vehicle to near the end in the width direction of a windshield glass and making uniform the shock absorbing performance. - 特許庁

例文

車両との衝突時に車体の耐損傷性能を向上させながら、歩行者に衝突した際における歩行者の保護性能を向上させることができる自動車用バンパ構造を提供する。例文帳に追加

To provide a bumper structure for automobile capable of enhancing the pedestrian protecting performance in case the automobile has run against any pedestrian while the damage resistance of its body in the case of collision with any other vehicle is well secured. - 特許庁

衝突エネルギー吸収装置を構成するエネルギー吸収体に対して、所定の静的強度と衝突エネルギー吸収性能とを合わせ持つ構造を追加することにより、車体本体や乗客等への負担を軽減することができる衝突エネルギー吸収装置を提供する。例文帳に追加

To provide a collision energy absorbing apparatus capable of mitigating loads on a vehicle body, passengers and the like by adding a structure combining prescribed static strength and collision energy absorption performance to energy absorbing bodies constituting the collision energy absorbing apparatus. - 特許庁

走行中の正面衝突及びオフセット衝突事故の発生時に、リアサイドメンバへの衝撃力の集中及びその破損を防止し、車両の全体的な衝突性能及び耐久力を向上するようにした小型自動車の側面車体構造を提供する。例文帳に追加

To provide a side body structure for compact car capable of improving the overall collision performance and durability of a vehicle by preventing the collection of an impact force to a rear side member and the breakage thereof in the occurrence of a front collision and offset collision accident during traveling. - 特許庁

車両の低速衝突時、及び高速衝突時に必要なバンパビームの特性を同等に備え、低速衝突時に歩行者の傷害を低減し、高速衝突時には車両の衝撃吸収性能を大きくして、歩行者の安全と搭乗者の安全のどちらにも寄与できるようにした車両用バンパビーム構造を提供する。例文帳に追加

To provide a bumper beam structure for a vehicle equally provided with characteristic of a bumper beam required at low speed collision and at high speed collision of the vehicle and capable of contributing any of safety of a pedestrian and safety of an occupant by reducing injury of the pedestrian at low speed collision and increasing impact absorption performance of the vehicle at high speed collision. - 特許庁

衝突初期にフロントサイドフレームに入力される衝突荷重をトンネル部で支持して、フロントサイドフレームの軸圧縮を誘発でき、衝突後期にフロントサイドフレームの車幅方向への変形を阻害しない構造と成して、衝突性能の向上を図る車体前部構造を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle body front structure capable of enhancing the collision performance by materializing a structure in which the axial compression of front side frames can be induced by supporting a collision load to be input in the front side frames by a tunnel part in the start of the collision, and preventing the deformation in the vehicle width direction of the front side frames from being impaired in the end of the collision. - 特許庁

障害物との接触回避する際に、衝突回避性能を確保すると同時に、ドライバへの違和感低減、ドライバビリティ向上を実現した車両衝突回避支援装置を提供することにある。例文帳に追加

To provide a vehicle collision avoidance support device securing collision avoidance performance when avoiding contact with an obstacle, and materializing incongruity sense reduction to a driver and drivability improvement. - 特許庁

衝突体がヘッドランプのレンズ上部に衝突した場合における衝撃吸収性能を向上させることができるヘッドランプを用いた衝撃吸収構造を得る。例文帳に追加

To provide an impact absorbing structure using a head lamp, improving impact absorbing performance when a collision body collides with the lense upper portion of the head lamp. - 特許庁

バンパービームの剛性を確保しつつ斜め前方からの衝突時における前部車体の衝突エネルギーの吸収性能を高めると共に、バンパーフェースの保護を図ること。例文帳に追加

To improve collision energy absorbing performance of a front body in an oblique front collision, while securing rigidity of a bumper beam, and to protect a bumper face. - 特許庁

衝突予測検出システムを備えていない車両においても、ヘッドレストの移動制御により、後方衝突時におけるシート着座者の頸部にかかる負担を和らげる性能を果たす。例文帳に追加

To relieve the load applied to the neck of a seated occupant at the time of rear-end collision by controlling the movement of a headrest even in a vehicle not equipped with a collision predicting sensing system. - 特許庁

これにより、衝突体が直接的に前側リインフォース28の縦壁部28Cから反力を受けることがなくなり、その意味で衝突体が歩行者である場合の歩行者保護性能を向上させることができる。例文帳に追加

Thereby, the collision body does not directly receive reaction force from the vertical wall part 28C of the front side reinforce 28 and therefore, pedestrian protection performance when the collision body is a pedestrian can be enhanced. - 特許庁

車両衝突時の安全性能をさらに向上させるとともに、低速衝突時における車体フレームの変形を抑制することのできる車両のエアバッグセンサ取付構造を提供する。例文帳に追加

To provide the air bag sensor mounting structure of vehicle, capable of improving safety performance during collision of the vehicle and capable of suppressing deformation of a car body frame during low speed collision. - 特許庁

Bピラー10に衝突荷重が入力すると、2個所の接合部間のルーフサイドレール12が変形して衝突荷重を吸収するので、高い衝撃吸収性能が得られる。例文帳に追加

When the collision load is inputted in the B pillar 10, the roof side rail 12 between the two joint portions is deformed to absorb the collision load, so that high shock absorbing performance can be obtained. - 特許庁

1枚の板に凹凸部を設けることによって剛性を向上させたインナーパネルを備え、一次衝突及び二次衝突時の衝撃吸収性能に優れた軽量の車両パネルを提供すること。例文帳に追加

To provide a lightweight vehicle panel provided with an inner panel increased in rigidity by providing an uneven part in one sheet and having superior shock-absorbing performance during primary and secondary collisions. - 特許庁

歩行者衝突の検知エリアを車両幅方向外側へ拡大した場合でも車両の質量が増加することを抑制できると共に、歩行者脚部保護性能を向上させることができる歩行者衝突検知装置を得る。例文帳に追加

To provide a pedestrian collision detector capable of preventing an increase in mass of a vehicle even if a detection area of collision of a pedestrian is expanded outside a vehicle width direction and improving a pedestrian foot protecting performance. - 特許庁

付加的な補強材なく衝突エネルギーの吸収方向性を安定的に維持し、衝突吸収性能を向上させる車両用メンバー製作方法及びこれを利用したサイドメンバーを提供する。例文帳に追加

To provide a vehicular member manufacturing method and a side member using the same, for improving collision absorbing performance, by stably maintaining absorbing directionality of collision energy, without an additional reinforcing material. - 特許庁

安価な部材を使用しながらその寿命が従来より長期化できると共に従来と同等以上の微粒化・乳化・分散処理性能が期待できる衝突用チャンバを備えた衝突装置の提供。例文帳に追加

To provide a collision apparatus provided with a chamber for collision capable of prolonging a life thereof as compared with the conventional technique and capable of expecting pulverization, emulsification and dispersion performances equal to or more than those in the conventional technique, although an inexpensive member is used therein. - 特許庁

チャンバ部材の物体への衝突時に衝突部分が奥に凹み反り返ったままの状態を無くすことにより圧力検知性能を保証すること。例文帳に追加

To guarantee pressure detection performance by eliminating a state that a collision part is recessed inside and left in a sprung back state on a collision of a chamber member against an object. - 特許庁

車両用車輪1によれば、衝撃吸収部材30により車両衝突時の衝撃が吸収されるので、車両衝突時の衝撃吸収性能を向上させることができる。例文帳に追加

Since the impact in the collision of the vehicle is absorbed by the impact absorbing material 30 in the wheel 1 for the vehicle, the impact absorbing performance in the collision of the vehicle can be increased. - 特許庁

頭部衝突時の加速度第1波の増加及びそれ以降の加速度を低減してHIC値を低減できると共に、更に、潰れ残りが少なく、衝突時の歩行者保護性能が向上した車両用フードを提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle hood capable of reducing the HIC value by increasing the first wave of the acceleration during the head collision and decreasing the subsequent acceleration, and enhancing the pedestrian protective performance during the collision with less remaining squeeze. - 特許庁

オフセット前面衝突時のクラッシュストロークを確保でき、乗員に対する衝突安全性能を向上できる車体構造の提供を課題とする。例文帳に追加

To provide a vehicle body structure capable of securing a crash stroke at an offset frontal impact accident, and improving collision safety performance for occupants. - 特許庁

車両衝突時のグリップの下方操作部と乗員間の間隔を衝突前に比して大きくし得て、同間隔へのエアバッグの膨張展開性能を向上させること例文帳に追加

To improve inflation-development performance of an airbag to a distance between a lower operating part of a grip and an occupant in collision of a vehicle by enabling wider distance compared to before collision. - 特許庁

排気サイレンサの過度の上方変位に伴う損傷を防止すると共に、車両後方衝突の際のリアサイドフレームの衝突吸収性能の低下を抑制する。例文帳に追加

To prevent damage due to an excessive amount of upward displacement of an exhaust silencer, and control the degradation in collision-absorption performance of a rear side frame at the time of collision in the rear of a vehicle. - 特許庁

車両衝突時にエアバッグモジュールが万が一作動せずに乗員の頭部がインストルメントパネル本体に衝突した場合に、大きな衝撃が頭部に作用するのを防止して乗員の保護性能を高める。例文帳に追加

To increase a protecting performance for passengers by preventing a large impact from acting on the head sections when an air bag module accidentally does not work, and the head sections of the passengers collide with an instrument panel body at the time of a vehicle collision. - 特許庁

簡単且つ低コストに、操縦安定性の向上や振動の低減等を考慮した剛性と、前面衝突時における衝突性能を高い次元で両立する。例文帳に追加

To provide a vehicular front side frame capable of compatibly realizing the rigidity considering the enhancement of the steering stability, reduction of the vibration, or the like, and the collision performance in a head-on collision easily with a higher order at low cost. - 特許庁

側面衝突時や衝突予知等において、より長い時間にわたり効果的な乗員拘束性能が維持されるカーテンサイドエアバッグ装置を提供する。例文帳に追加

To provide a curtain side airbag system capable of effectively ensuring occupant restraining performance over a long time in side collision or collision prediction. - 特許庁

車両衝突時の衝撃エネルギー吸収特性を向上すると共に、軽衝突時の損傷性能及び修理性を向上できるフロントエンドモジュールを得る。例文帳に追加

To attain a front end module capable of enhancing impact energy absorption properties at the time of vehicle collision and improving damage resistance and repairability at the time of minor collision. - 特許庁

自車に対して衝突物が、真後ろの他に斜め後方や偏心した後方から衝突した場合であっても、自車の乗員保護性能を高めるとともに、自車の周囲に存在する障害物に対して容易に回避できること。例文帳に追加

To improve passanger protecting performance of one's own vehicle and easily avoid an obstacle around the vehicle even when a colliding object collides obliquely from behind and eccentrically from behind other than from right behind with the vehicle. - 特許庁

高速噴流の減衰を抑えると共に良好なキャビテーション効果を同時に得て、常に高い衝突エネルギーで充分な微粒化性能が発揮できる衝突装置の提供。例文帳に追加

To provide a collision device capable of always exhibiting a sufficient capability of forming fine particles with high collision energy while suppressing the damping of its high speed ejection stream and concurrently obtaining its excellent cavitation effect. - 特許庁

車両の側面衝突時に乗員をシートに拘束することが可能であり、且つ、前方衝突時にも有効な拘束及び保護性能を発揮しうる乗員拘束装置を提供することを目的とする。例文帳に追加

To provide an occupant restraint system capable of restraining an occupant to a seat in a side impact of a vehicle, and demonstrating the effective restraint and the protective performance also in a head-on collision. - 特許庁

製作コストを低く抑えつつ、極限られたスペース内における衝突エネルギーの吸収効率を高め、歩行者に対する保護性能を向上し得る車両用バンパーの衝突エネルギー吸収装置を提供する。例文帳に追加

To provide a collision energy absorber of a bumper for a vehicle capable of suppressing the manufacturing cost to be low, enhancing the collision energy absorbing efficiency in a limited space, and enhancing the protective performance for a pedestrian. - 特許庁

二次衝突時の保護領域がエンジンルーム後端近傍に設定される車両において、走行性能を維持しつつエンジンルーム後端近傍における二次衝突の衝撃を低減する。例文帳に追加

To reduce a secondary collision impact near the rear end of an engine room while keeping traveling performance in a vehicle in which a protection area from a secondary collision is set near the rear end of the engine room. - 特許庁

自動車の衝突安全性能の向上を対人衝突時の被害者に対して、そして乗員にも図る事を可能にした車両部品とその作動機能を提供する。例文帳に追加

To provide a vehicle component and an actuation function thereof capable of attaining the enhancement of the collision safety performance of an automobile to a victim at a collision and on a passenger. - 特許庁

イオン衝突に対する耐スパッタ性能を改善できるイオン発生厚膜基板とこれを用いた電子式印刷装置を提供すること。例文帳に追加

To provide an ion generation thick-film substrate which can improve efficiency of resistance to sputtering against ion collisions, and an electronic printing device using the same. - 特許庁

溶接性、加工性および耐高速衝突貫通性能に優れる高硬度熱延鋼板およびその製造方法例文帳に追加

HIGH HARDNESS HOT ROLLED STEEL SHEET HAVING EXCELLENT WELDABILITY, WORKABILITY AND RESISTANCE TO PENETRATION BY HIGH SPEED IMPACT AND PRODUCTION METHOD THEREFOR - 特許庁

歩行者との衝突時のエネルギー吸収性能を向上して歩行者保護となる減速度軽減を図る。例文帳に追加

To reduce deceleration for improving energy absorbing performance in collision with a pedestrian to protect the pedestrian. - 特許庁

車両用液封エンジンマウントの軸方向に対して直交する方向から作用する、衝突エネルギーの吸収性能を、より高める。例文帳に追加

To enhance absorbing performance of impactive energy acting from a direction orthogonal to an axial direction of a liquid seal engine mount for a vehicle. - 特許庁

剛性及び衝突に対する強度を保ちながら、コストが低く、振動吸収性能の高い防振装置取付用ブラケットを提供する。例文帳に追加

To provide a vibration absorbing device mounting bracket having low cost and high vibration absorbing performance while maintaining rigidity and strength against a collision. - 特許庁

プレス成形が可能な十分な伸びと、衝突性能を確保するための高い降伏強度を同時に有する高強度鋼板を提供する。例文帳に追加

To provide a high strength steel sheet which has both of sufficient elongation allowing the steel sheet to be press formed and high yield strength for securing collision performance. - 特許庁

溶接性、加工性に優れ、高硬度飛翔体に対する耐高速衝突貫通性能に優れる高硬度熱延鋼板およびその製造方法例文帳に追加

HIGH-HARDNESS HOT-ROLLED STEEL PLATE HAVING EXCELLENT WELDABILITY, WORKABILITY AND PENETRATION RESISTANCE TO HIGH-SPEED COLLISION AGAINST HIGH HARDNESS MISSILE, AND MANUFACTURING METHOD THEREFOR - 特許庁

例文

開閉蓋と取付部材との間の隙間を有効に利用して、衝突エネルギの吸収性能を向上する。例文帳に追加

To enhance absorption performance of impact energy by effectively utilizing a clearance between an opening/closing lid and a mounting member. - 特許庁

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