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車車間の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 1692



例文

そして、物体情報を推定している間に、この物体が再度着目物体として検知されたときは、目標値決定部9及び両状態制御部10による車間距離制御における着目物体との距離を、少なくとも、その物体を見失う直前の距離よりも長く設定する。例文帳に追加

If the object is detected again as the aimed object while estimating object information, the distance from the aimed object in the following distance control by a target value determination unit 9 and a vehicle condition control unit 10 is set to be longer than the distance immediately before the object is lost sight of. - 特許庁

径間に架けられた最上部支持線と回線の最上部支持線及び最下部支持線に金を配置し、該金車間を防護ロープ群で繋いで形成した防護ユニットと、該防護ユニットの防護ロープ群を所定の間隔で繋いでネットを形成する連結ロープ群とを具備する。例文帳に追加

This stringing protector comprises sheaves disposed on uppermost supporting cables in a span and uppermost supporting cables and lowermost supporting cables of circuits a protection unit formed by linking sections between the sheaves to each other with a group of protection ropes, and a group of jointing ropes for forming a network by linking the group of protection ropes of the protection unit at prescribed intervals. - 特許庁

そして、運転者が画面表示装置10を注視したことが検出された際には、視線移動の頻度の情報、周囲の明るさ、両の走行速度、及び車間距離に基づいて、画面表示装置10の画面縁取り部の表示パターンを適宜変更する処理を行う。例文帳に追加

When detecting that the driver is gazing at the screen display device 10, processing of suitably changing the display pattern of a screen border part of the screen display device 10 is performed on the basis of information on the frequency of the visual axis movement, brightness in the surroundings, the travel speed of the vehicle and the vehicle-to-vehicle distance. - 特許庁

制御手段13は、基地局4a,4b,4cに接続させる移動体通信回線3A,3B,3Cの回線数を設定すると共に、前記移動体通信回線3A,3B,3C及び車車間通信回線14ba,14bc,14bdを介して基地局4cからデータを受信する。例文帳に追加

A control means 13 establishes a number of lines of the mobile communication lines 3A, 3B, 3C to be connected with the base stations 4a, 4b, 4c, and simultaneously receives data from the base station 4c through the mobile communication lines 3A, 3B, 3C and the communication lines between vehicles 14ba, 14bc, 14bd. - 特許庁

例文

判定は、例えば、速度超過、急減速、長時間の連続運転、所定値以下の車間距離、ABSの作動、両姿勢安定制御装置の作動、自動制動制御装置の作動、覚醒度の低下のいずれかの有無を判定する。例文帳に追加

The above decision is made on the basis of presence/no presence of excess of speed, rapid deceleration, long continuous driving, inter-vehicle distance of a predetermined value or less, the operation of an ABS, the operation of a vehicle attitude stability controller, the operation of automatic brake controller and lowering of arousal. - 特許庁


例文

先行両が減速状態か(ステップS4〜S6)否かを判定して減速状態の場合には、車間距離に余裕があるときでも所定の減速度を設定して(ステップS10〜S15)緩減速を行う(ステップS8)ことで、運転者の感覚に合致した走行制御を行う。例文帳に追加

Judging whether a leading vehicle is in slowdown state (step S4 to S6), and in the case of the slowdown state, even when there is an enough distance between vehicles, predetermined deceleration is set up (step S10 to S15), gradual deceleration is performed (step S8), and the travel control in confirmity with the driver's feeling is performed. - 特許庁

観光地等でデジタルカメラで撮影した画像の写真プリントを注文する場合、デジタルカメラからプリントしたい画像情報を載注文受付機5で取り込み、DSRC路車間通信により路側通信装置1に送り、さらにプリント注文処理装置2に送る。例文帳に追加

In the case of ordering the photographic print of an image photographed with a digital camera at the sightseeing area, etc., image information desired to be printed is fetched from the digital camera by an on-vehicle order receiver 5, sent to roadside communication equipment 1 via DSRC inter- road vehicle communication and further sent to a print order processor 2. - 特許庁

道路近傍に設置される路車間無線通信システム用路側アンテナ装置に関し、道路の合流部あるいは交差点部においても水平方向のビーム調整が可能であり、載無線通信装置との間で良好な無線通信を行なうことができる。例文帳に追加

To provide a road-side antenna system for road-vehicle radio communication system that is installed near a road, can adjust a horizontal beam even the junction or intersection of the road with another road, and can perform satisfactory radio communication with on-vehicle radio communication equipment. - 特許庁

車間通信端末装置は、受信信号の位相に同期した復調クロックを発生するループを有する位相同期ループ系9と、両速度Vを含む参照情報に基づいて、位相同期ループ系9を制御するループ系制御回路7−6とを備える。例文帳に追加

Terminal equipment between the road and vehicles is provided with a phase locked loop system 9 having a loop generating a demodulation clock synchronized with the phase of a reception signal and a loop system control circuit 7-6 for controlling the phase locked loop system 9 on the basis of reference information including vehicle speed V. - 特許庁

例文

正確に内部トイシと外部トイシ車間の距離及び平行度を調整することができ、且つ、過大な粉砕圧力に耐えて緩衝することができ、更に、粉砕後の微粒子を分離排出して収集することができる粉砕機を得る。例文帳に追加

To provide a crusher wherein the distance and parallelism between an internal abrasive wheel and an external abrasive wheel can be accurately controlled, an excessive crushing pressure can be buffered and which can separate, discharge and collect fine particles after crushing. - 特許庁

例文

所定のスイッチ操作やセンサの検出値の組み合わせによる複雑な指示により、両12側で、ブレーキ指示信号(擬似信号)を、車間ECUから、エンジンECUを介してVSC・ECUへ送信してブレーキアクチュエタを作動させ、検査工程を実現する。例文帳に追加

A braking indication signal (a pseudo signal) is transmitted from an ECU between vehicles to a VSC-ECU via an engine ECU on a vehicle 12 side by a complex indication by combining predetermined switching operations with detected values of sensors for operating an actuator to realize a testing process. - 特許庁

このように、遮蔽領域から歩行者が出現する可能性があるか否かの推定に車間時間を反映させることで、自両周辺の遮蔽領域から移動物体が出現する可能性を、より現実に近い状態で精度良く推定することができる。例文帳に追加

The inter-vehicular time is reflected to the estimation for the possibility of emergence of pedestrian from the shielded area, whereby the possibility that the moving object emerges from the shielded area around the own vehicle can be accurately estimated in a state further close to reality. - 特許庁

車間距離センサ1は、送出角度を所定角度ずつ変更しながら、所定範囲20内でレーザ光を送出し、レーザ光の送出が左右方向に1往復する間に受光されるレーザ光に基づいて、先行両の情報を取得する。例文帳に追加

An inter-vehicle distance sensor 1 transmits a laser beam within a predetermined range 20 while changing the angle of transmission only by every predetermined angle, and acquires the information of the preceding vehicle on the basis of the laser beam to be received while the transmission of the laser beam goes back and forth in a horizontal direction. - 特許庁

フリーストップ機構を配設した引戸装置において、戸を引戸の端部位置に近接して配設し、2つの戸車間の間隔を大きくすることによって、引戸の走行安定性を良好にすることができる引戸装置を提供すること。例文帳に追加

To provide a sliding door device capable of improving traveling stability of a sliding door by enlarging an interval between two door rollers by arranging the door rollers in close vicinity of an end part position of the sliding door in the sliding door device provided with a free stop mechanism. - 特許庁

演算部18は、計測された翼の回転数、2つの翼車間に生ずる偏位角、圧力損失、温度の各データから、ベスト値選択方式を採用し、油・水・ガスの各相の体積流量及び質量流量を求め、出力部19から出力する。例文帳に追加

An operation part 18 employs best value selection method for each data of measured revolution numbers of fin wheels, eccentric angle, pressure loss and temperature, obtains volumetric flow and mass flow of each phase of oil, water and gas and outputs from an output part 19. - 特許庁

周波数変調する電波を、第1変調幅で発するレーダ領域と、その第1変調幅よりも小さい第2変調幅で発する車車間連携領域とを交互に所定時間周期で出現させて送信信号として出力させる。例文帳に追加

The electric wave whose frequency is modulated, wherein radar regions to be emitted by first modulation width and cooperating-among-vehicles regions to be emitted by second modulation width narrower than the first modulation width appear alternately by a predetermined time period, is outputted as a transmission signal. - 特許庁

ステップS30では、レーザレーダ3により計測された前方両との車間距離Dを時間的距離Tに変換し、さらに、時間的距離Tに対応する理想的な受光基準量Qiを内部ROMから参照して準備する。例文帳に追加

A distance D between cars with respect to a front vehicle measured by laser radar is converted into a time distance T (S30), and the ideal light receiving reference quantity Qi corresponding to the time distance T is predetermined in reference to an internal ROM. - 特許庁

両用運転操作補助装置は、障害物に対するリスクポテンシャルに基づいてアクセルペダル反力および自両に発生する制駆動力を制御するRP伝達制御と、障害物までの車間距離を維持するように自両の制駆動力を制御する追従走行制御とを行う。例文帳に追加

The driving operation assist device for vehicle performs RP transmission control which controls gas pedal reactive force and driving and braking force generated in own vehicle based on risk potential with respect to an obstacle, and follow-up travel control which controls the driving and braking force of own vehicle to maintain distance to the obstacle. - 特許庁

サブラインS_Eにおいて台10を搬送するサブライン駆動手段と、組付ラインUにおいて台10を搬送する組付ライン駆動手段(リフタ60)とを別個に設けたことにより、各ラインにおいて台10の搬送速度や台車間のピッチ、あるいは各ラインのレイアウトを個別に設定することができるため、設備設計の自由度が高められる。例文帳に追加

The degree of freedom of facility design is enhanced, since the carrying speed of a carriage 10, the pitch between the carriages and the layout of respective lines can be individually set in the respective lies, by separately arranging a sub-line driving means for carrying the carriage 10 in the sub-line S_E and an assembling line driving means (a lifter 60) for carrying the carriage 10 in the assembling line U. - 特許庁

接触回避制動トルク算出部20は、自両の速度、先行までの車間距離および相対速度に基づいて、先行との接触を回避するための接触回避制動トルクTwを算出し、ドライバ要求制駆動トルク算出部30は、ドライバの運転操作に基づくドライバ要求制駆動トルクTdを算出する。例文帳に追加

A braking torque computing part 20 for contact avoidance computes braking torque Tw for avoiding contact to the preceding vehicle based on a speed of its own-vehicle, a distance from the preceding vehicle and a relative speed, and a driver required braking/driving torque calculation part 30 computes a driver required braking/driving torque Td based on a driving operation of the driver. - 特許庁

制御局(11)が載移動端末(12)に対して車車間通信のためのスロットの位置を割り当てる通信制御方法において、異なる送信間隔で使用可能な複数種類のスロットのうち、記載移動端末の移動速度に応じたスロットを制御局が前記移動端末に割り当てるようにする。例文帳に追加

In the communication control method in which a control station (11) allocates the position of a slot for vehicle-to-vehicle communication to an on-vehicle mobile terminal (12), the control station allocates a slot corresponding to a moving speed of the on-vehicle mobile terminal, out of a plurality of kinds of slots usable at different transmission intervals. - 特許庁

撮像した画像から両の周辺に係る交通情報を抽出し、抽出した交通情報を他に送信することにより、運転者に対して必要となる交通情報の情報量を減少させることなく情報通信に係る通信時間の短縮や処理負荷の軽減を可能にした車車間通信システムを提供する。例文帳に追加

To provide an intervehicular communication system capable of shortening a communication time concerned in information communication, and capable of reducing a processing load therein, without reducing an information volume of traffic information necessary for a driver, by extracting the traffic information concerned in the periphery of a vehicle from a picked-up image, and by transmitting the extracted traffic information to other vehicle. - 特許庁

先行両を見失ったら、見失い保留時間t_LST の間、先行両見失い直前の相対加速度Δαを用いて、推定相対速度ΔV_EST 及び推定車間距離L_ES_T を算出し、それらに基づいて先行両追従走行制御を継続し、見失い保留時間t_LST が経過したら制御を中止する。例文帳に追加

When the sight of the preceding vehicle is lost, supported relative car speed ΔVEST and supposed inter-vehicle distance LEST are calculated using relative acceleration Δα just before losing sight of the preceding vehicle for sight losing holding time tLST, and preceding vehicle following travel control is continued based on the results of calculation and stops after the lapse of sight losing holding time tLST. - 特許庁

両の実際の減速度がその目標減速度G_0に達した後、両が先行両との車間距離を適当に維持する定常状態へ移行している過程で、目標減速度G_0を超える大きな目標減速度が演算された場合、その目標減速度G_0を超えない値A・G_0を目標減速度Gとして設定する。例文帳に追加

When large target deceleration beyond the target deceleration G_0 is calculated in a process in which the vehicle transfers to a stationary state for properly maintaining the inter-vehicle distance with the preceding vehicle after the actual deceleration of the vehicle reaches the target deceleration G_0, a value A.G_0 which does not exceed the target deceleration G_0 is set as target deceleration G. - 特許庁

自動10の車車間通信装置は、走行中、あるいは停中において、物理ネットワークを介して他の移動体より情報を取得し、得られた情報に基づいて所定の条件を満たす移動体を該条件に応じた仮想論理ネットワーク(A,B,C,D)のメンバーとしてメンバーテーブルMBTiに登録する。例文帳に追加

An inter-vehicle communication device of an automobile 10 acquires information from another moving body through a physical network during traveling or a stop, and registers the moving body fulfilling a specified condition in a member table MBTi as a member of virtual logical networks (A, B, C, D) according to the condition based on the acquired information. - 特許庁

地図データ更新システム1は、地図データベースである記憶装置6を保有するセンタ2と、車車間通信機能を有し且つ地図データ記憶部である記憶装置10を有する載端末3A、3Bとの間で通信して、未更新地図データを載端末3A、3Bの記憶装置10に更新するものである。例文帳に追加

A map data updating system 1 updates un-updated map data to a memory 10 of the onboard terminals 3A and 3B, by conducting communication between the center 2 possessing a memory 6 that is a map database and the onboard terminals 3A and 3B, having an inter-vehicle communication function and the memory 10 that is a map data memory part. - 特許庁

撮像した画像から両の周辺に係る交通情報を抽出し、抽出した交通情報を構成する対象物の種類に基づいた送信条件で当該交通情報を他に送信することにより、運転者に対して必要となる交通情報のみを選別して送信することを可能とした車車間通信システムを提供する。例文帳に追加

To provide an intervehicular communication system capable of transmitting preferentially and selectively only traffic information necessary for a driver, by extracting the traffic information concerned in the periphery of a vehicle from a picked-up image, and by transmitting the traffic information to other vehicle in a transmission condition based on a kind of an object constituting the extracted traffic information. - 特許庁

出力ディスク37の外周に嵌着したディスク歯73には放射状潤滑油孔37a と通ずる径方向の潤滑孔73a を設け、出力ディスク37を冷却した後の放射状潤滑油孔37a からの潤滑油をディスク歯73の歯底へ導き、ディスク歯73および相手方歯車間の噛合部を潤滑する。例文帳に追加

The radial lubricating hole 73a communicated with the radial lubricating oil hole 37a is provided in a disk gear 73 fitted around the outer circumference of the output disc 37, the lubricating oil from the radial lubricating oil hole 37a after cooling the output disk 37 is guided to the bottom of the disk gear 73 to lubricate the mesh part between the disk gear 73 and the counter gear. - 特許庁

具体的には、先行を新たに検出したときに(ステップS3)、自速が制限速上限に達してなく、且つ車間時間が増加していないことを条件に(ステップS4及びステップS5)、ACCの開始を促すための第2のLED27dを点灯或いは点滅させる動作をするようになる(ステップS6)。例文帳に追加

Specifically, when an antecedent vehicle is newly detected (step S3), in a condition where the speed of the own vehicle does not reach upper limit speed and an inter-vehicle time does not increase (step S4 and step S5), the controller lights or blinks a second LED 27d for promoting the start of the ACC (step S6). - 特許庁

の走行予定位置(Xn,Yn,Zn)と、この走行予定位置(Xn,Yn,Zn)における走行予定時刻(Tn)とを示した走行スケジュールデータDscを作成し(ステップS130)、この走行スケジュールデータDscを車車間通信装置130を用いて周辺両に送信する(ステップS140)。例文帳に追加

Travel schedule data Dsc is made for indicating travel expected positions Xn, Yn and Zn of one's own vehicle and the travel expected time Tn in these travel expected positions Xn, Yn and Zn (Step S130), and this travel schedule data Dsc is transmitted to the surrounding vehicle by using an inter-vehicle communication device 130 (Step S140). - 特許庁

両用運転操作補助装置は、障害物に対するリスクポテンシャルに基づいてアクセルペダル反力および自両に発生する制駆動力を制御するRP伝達制御と、障害物までの車間距離を維持するように自両の制駆動力を制御する追従走行制御とを行う。例文帳に追加

The driving operation assistance device for the vehicle performs RP transmission control for controlling an accelerator pedal reaction force and a braking/driving force generated at one's own vehicle based on risk potential relative to an obstacle and following traveling control for controlling the braking/driving force of the own vehicle so as to maintain an inter-vehicle distance to an obstacle. - 特許庁

送信対象となる両の状態に基づいて設定された情報価値を交通情報に付加して送信し、交通情報を受信した両が情報価値に基づいて受信した交通情報を出力することにより、運転者に対して必要となる交通情報のみを優先又は選別して送信することを可能とした車車間通信システムを提供する。例文帳に追加

To provide an intervehicular communication system capable of transmitting an information value set based on a situation of a vehicle serving as an transmission object additionally to traffic information, and capable of transmitting preferentially or selectively only the traffic information necessary for a driver, by outputting the received traffic information, based on the set information value, from the vehicle of receiving the traffic information. - 特許庁

先行両を見失ったら、見失い保留時間t_LST の間、先行両見失い直前の相対加速度Δαを用いて、推定相対速度ΔV_EST 及び推定車間距離L_ES__T を算出し、それらに基づいて先行両追従走行制御を継続し、見失い保留時間t_LST が経過したら制御を中止する。例文帳に追加

When sight of the preceding vehicle is lost, an estimated relative speed ΔVEST and an estimated vehicle-to-vehicle distance LEST are calculated by using a relative acceleration Δα right before sight of the preceding vehicle is lost, the preceding vehicle follow-up travel control is continued in accordance therewith and the control is stopped after a loss holding time tLST passed. - 特許庁

本発明の路車間通信システムは、両進行方向前方の所定位置までの距離情報を、総フレーム数が所定数である複数の送信フレームよりなる第二のダウンリンク情報30に格納するビーコン制御機7を備えた光ビーコン4と、第二のダウンリンク情報30を受信する載機2を備えている。例文帳に追加

The road-vehicle communication system includes an optical beacon 4 equipped with a beacon control unit 7 which stores distance information to the prescribed location ahead of the vehicle traveling direction in second down-link information 30 configured of a plurality of transmission frames whose total number of frames is a prescribed number and an on-board unit 2 which receives the second down-link information 30. - 特許庁

車間設定を「長」とする嗜好性が高いと推定される場合は、追従シーンにおいて弱めの加減速を行い、先行への追いつきシーンにおいて早めから減速を開始するとともに最初から強い減速をかけるようにし、他両の割り込みシーンにおいて早く減速を行うように補正を行う。例文帳に追加

The travel controller accelerates or decelerates the vehicle with weak strength in the following travel, when the preference of "lengthening" the intervehicular distance setting is estimated to be high, starts the deceleration at an early stage, and executes strong deceleration from the beginning thereof, in the catching scene of the preceding vehicle, and corrects the deceleration to be quickly decelerated in an interruption scene of other vehicle. - 特許庁

アクセルペダルの踏込量の微分値が所定値以上の場合、アクセルペダルの踏込量に基づいて定められるトランスミッション出力の基本指令値に、前走両との車間距離に応じた補正量を加え、当該補正後の最終指令値に従って、自両の駆動力を制御する。例文帳に追加

When a differential value of a stepping amount of the accelerator pedal is equal to or more than a prescribed value, a correction value in accordance with a distance from the preceding vehicle is added to a basic instruction value of transmission output determined based on the stepping amount of the accelerator pedal, and the driving force of the own vehicle is controlled in accordance with a final instruction value after correction. - 特許庁

マイクロコンピュータは、ステップ102,104にて車間距離、現在位置、両方位、走行速度V、ブレーキが踏まれたか否かの信号などの両の走行状態データを入力し、ステップ106にて走行速度Vが大きくなるにしたがって短くなる送信周期Tdを計算する。例文帳に追加

The microcomputer inputs the traveling state data of the vehicle such as an inter-car distance, a present position, a vehicle direction, a traveling speed V and the signals of whether or not a brake is stepped on, etc., in steps 102 and 104 and calculates a transmission cycle Td to be shorter as the traveling speed V becomes higher in the step 106. - 特許庁

路側通信機105の通信圏A内に位置している両200に搭載されている無線通信端末100は、当該路車間通信の情報(通信チャネルや通信タイミングに関する情報)を送信データに付加して、自端末の通信圏B内にいる両201に搭載されている無線通信端末101に送信する。例文帳に追加

A radio communication terminal 100 mounted on a vehicle 200 positioned within a service area A of a road side communication unit 105 adds information of relevant road-vehicle communication (information regarding a communication channel or a communication timing) to transmission data and transmits the data to a radio communication terminal 101 mounted on a vehicle 201 located within a service area B of the own terminal. - 特許庁

運転支援制御部34は車間距離センサ1の出力から後続の煽り走行を検出すると、自動的に、後方視界可変部3を制御し、ルームミラー2による後方視界を通常状態から可変し、ドライバの目に後続が入らないようして不安や焦りが生じたり、増大するのを防止する。例文帳に追加

When a drive support control section 34 detects the tailgating of a succeeding vehicle from an output of a vehicular gap sensor 1, the control section automatically controls a rearward visibility varying part 3 to vary rearward visibility by a room mirror 2 from a normal state and prevent a driver from seeing a succeeding vehicle and feeling anxious or impatient. - 特許庁

後方両2の車間距離測定装置20のプロセッサ22は、イメージセンサ21により撮像される画像の中から前方両1の左右のテールランプの画像を抽出し、左右のテールランプ画像の撮像画面内における距離Laを算出する一方、左右のテールランプの画像の強度の時間的変化の時間差tdを検出する。例文帳に追加

A processor 22 of an intervehicular distance measuring device 20 of a rear vehicle 2 extracts images of right and left rail lamps of a front vehicle 1 from among images acquired by imaging by an image sensor 21, computes the distances La of the right and left tail images in an imaging screen, and detects time differences td in temporal changes of the intensity of images of the right and left tail lamps. - 特許庁

本発明の路車間通信システムは、通信領域を道路Rの所定範囲に設定する投受光器8を有する光ビーコンと、両に搭載されるとともに、前記通信領域において投受光器8との間でアップリンク情報及びダウンリンク情報の送受信を行う載機と、を備えている。例文帳に追加

This road-vehicle communication system is provided with: an optical beacon having a light emitter/receiver 8 whose communication area is set to the prescribed range of a road R; and an in-vehicle equipment to be mounted on a vehicle for transmitting/receiving up-link information and down-link information with the light emitter/receiver 8 in the communication area. - 特許庁

車車間にて音楽データ等を送受信するに際し、通信インフラの整備コストの削減、音楽データ等の送受信における高速化、及び、音楽データ等の著作者に支払うべき著作権料の徴収を行うことができる両用データ集信システム、該システムに用いるデータ集信装置及びデータ提供装置の提供。例文帳に追加

To provide a vehicle data concentration system capable of reducing the preparation cost of communication infrastructures, quickly transmitting/ receiving music data or the like and collecting copyright fees to be paid to a writer of the music data or the like in transmitting/receiving the music data or the like between vehicles, a data concentrator to be used for the system and a data providing device. - 特許庁

載装置が送信した位置情報を、両が走行する道路の流入先の交差点に設置された交通信号制御機が受け取るだけでなく、他の交差点に設置された交通信号制御機までが受け取る場合であっても、これらの交通信号制御機が適切な信号制御を行うことができる路車間通信システム等を提供する。例文帳に追加

To provide a road-vehicle communication system and the like which enables traffic signal controllers to perform proper signal control when positional information transmitted from an on-vehicle device is received by a traffic signal controller installed at an intersection as an inflow destination of a road on which a vehicle travels, and even a traffic signal controller installed at another traffic intersection. - 特許庁

両用のヘッドアップディスプレイ装置は、種々の情報をウィンドシールドに表示するヘッドアップディスプレイと、ヘッドアップディスプレイの表示位置を変更可能なヘッドアップディスプレイ表示位置制御機構と、前方の走行両との車間距離を計測可能である測距装置とを具備する。例文帳に追加

This head-up display device for a vehicle is provided with the head-up display to display various information on a windshield, a head-up display displaying position control mechanism free to change a display position of the head-up display and a distance measurement device free to measure a vehicle-to-vehicle distance with a travelling vehicle in the front. - 特許庁

テールランプTLの点灯時、消灯時のいずれの場合でも周期的に設定されたデータ期間にテールランプTLを高周波変調した点灯電流で点灯を行うことで、テールランプTLを利用して後続両にデータを送信する光通信が可能になり、々間通信あるいは路車間通信のための独立した通信機器が不要になる。例文帳に追加

The tail lamp TL is lighted up with the lighting current modulated with high frequency during the data period set periodically in whichever case the tail lamp TL is lighted or put off, and it is possible to perform the optical communication to transmit the data to the following vehicle using the tail lamp TL, which allows eliminating any independent communication apparatus for inter-vehicle communication or the road-vehicle communication. - 特許庁

かかる状態において、車車間通信装置は、ドライバーや両の環境及び状況の変化により、あるいはドライバの要求により複数の仮想論理ネットワークA〜Dから1つの仮想論理ネットワークを選択し、選択された仮想論理ネットワークを実稼動ネットワークとし、該実稼動ネットワークを構成する所定の移動体に接続して必要な情報を要求し、あるいは通知する。例文帳に追加

In this condition, the inter-vehicle communication device selects a virtual logical network from a plurality of the virtual logical networks A-D according to the change of environment or a situation of a driver or the vehicle or according to the demand of the driver, and connects with a specified moving body constituting the working network with the selected virtual logical network as a working network to demand or inform the required information. - 特許庁

車間通信用路側機10から取得された線情報及び信号情報に基づいて、自両が進行可能な方向及びこの方向を対象とする矢印信号の点灯有無を特定し、当該矢印信号が点灯している場合に、運転支援として当該矢印信号を画面上に拡大表示する。例文帳に追加

The driving support device, based on lane information and signal information received from a roadside device 10 for road-vehicle communication, identifies a direction in which one's own vehicle can travel and on/off of an arrow signal light for the direction and enlarges the arrow signal on a display as driving support when the arrow signal light is on. - 特許庁

本発明の路車間通信システムは、通信領域を道路Rの所定範囲に設定する投受光器8を有する光ビーコンと、両に搭載されるとともに、前記通信領域において投受光器8との間でアップリンク情報及びダウンリンク情報の送受信を行う載機と、を備えている。例文帳に追加

The road-vehicle communication system includes an optical beacon having a light projector receiver 8 having its communication region set to a predetermined range of a road R, and an on-vehicle device which is mounted on a vehicle, and transmits and receives uplink information and downlink information to and from the light projector receiver 8 in the communication region. - 特許庁

先行両200のリフレクタ201がレーザ光下限高さよりも低い位置にある場合には、先行両200の後端部におけるレーザ光下限高さが基準照射方向となるように、コントローラ16が基準照射仰俯角を演算して車間距離センサ11に信号を出力する。例文帳に追加

When a reflector 201 of the preceding vehicle 200 lies at a level lower than the laser beam lower-limit height, a controller 16 calculates a reference radiation elevation angle and outputs a signal to an inter-vehicle distance sensor 11 so that the laser beam lower-limit height at the rear end of the preceding vehicle 200 corresponds to the reference radiation direction. - 特許庁

例文

システムの拡張性を容易にするとともに、マルチメディア情報を通信品質劣化を抑制した状態で伝送し、アンテナ数を低減しても、マルチメディア情報を確実に提供することができる光ファイバーを用いた無線伝送による路車間通信システムを提供する。例文帳に追加

To provide a between-road and vehicle communication system by radio transmission using an optical fiber which facilitates system expandability, which also transmits multimedia information with communication deterioration suppressed and can reliably provide the multimedia information, even through the number of antennas is reduced. - 特許庁

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